Chk me stoma.quote:Op zondag 23 februari 2025 19:58 schreef Chandler het volgende:
Beide heren klimmen weer een trede hoger op de kijk mij stoer zijn lijst...
Nu kunnen ze beiden stoer doen over wat hun overkomen is...
Of check m'n litteken... van m'n overkomen stoere actie!quote:
En die lopen langs jou en langs mij in de straat.quote:Op zondag 23 februari 2025 20:14 schreef WethouderHekking het volgende:
Beelden van de 13 jarige belhamel in de boeien :
https://www.flashphoto.nl(...)orddal-schiedam.html
Ernstig dat zoveel van die jonge gastjes met messen lopen te zwaaien. Ouders mogen ook wel aangepakt worden.
Ja, dat wordt steeds erger.quote:Op zondag 23 februari 2025 20:16 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
En die lopen langs jou en langs mij in de straat.
Dat gebeurt niet of nauwelijks heb ik het idee.quote:Op zondag 23 februari 2025 20:14 schreef WethouderHekking het volgende:
Beelden van de 13 jarige belhamel in de boeien :
https://www.flashphoto.nl(...)orddal-schiedam.html
Ernstig dat zoveel van die jonge gastjes met messen lopen te zwaaien. Ouders mogen ook wel aangepakt worden.
Daar moet je maar de rest van je leven mee kunnen dealen.... werkelijk bizar.quote:Op zondag 23 februari 2025 20:55 schreef Jippie het volgende:
Inmiddels is het slachtoffer overleden..
Je hoeft al niet eens meer te gissen - 9 van 10 keer zijn het van die kansparelsquote:Op zondag 23 februari 2025 21:04 schreef Mubassie het volgende:
Under Armour trainingspak.
Mijn onderbuik gaat weer rommelen..
Excuses, had niet gezien dat het Premium was.quote:Op zondag 23 februari 2025 20:44 schreef Jippie het volgende:
Premium artikel, ik zoek er even een andere bron bij
Of andere landelijke krant. Meestal let ik er op.quote:Op zondag 23 februari 2025 20:55 schreef Jippie het volgende:
En weer open met andere bron.
Tip van Jip: Premium artikelen zijn bijna altijd elders in lokaal nieuws terug te vinden.
Ik zat in Zevenaar intern met een man van 24 die de verkrachter van zijn zus had doodgestoken toen hij 12 was. Zat de laatste weken van zijn rehabilitatie tussen verslaafden en geesteszieken. Bezuinigen je weet.quote:Op zondag 23 februari 2025 21:05 schreef damsco het volgende:
Psychiatrisch patientje van 13 jaar, gezellig
Die waren er al plentyfull.quote:Op zondag 23 februari 2025 19:34 schreef Boca_Raton het volgende:
Het wachten is op een 7-jarige die zwaargewond raakt door een mes.
Toepasselijke naam welquote:Op zondag 23 februari 2025 19:20 schreef tong80 het volgende:
Het is de derde steekpartij in korte tijd op zondag. Eerder op de middag was het raak aan de Korte Bajonetstraat en de Schalmei in Rotterdam. Bij de eerste viel er wel een slachtoffer die ook naar het ziekenhuis is overgebracht, bij de ander niet.l
En dan klagen dat hij geen stageplek krijgt.quote:Op zondag 23 februari 2025 21:52 schreef Tengano het volgende:
Een stukje jeugd TBS en over 5 Jaar op zijn 18e mag hij weer met een schone lei beginnen![]()
Iedereen verdient een tweede kans
Enige logische reactie jaquote:
Negertje of Mocro met capuchon op.quote:Op zondag 23 februari 2025 21:07 schreef matspontius het volgende:
[..]
Je hoeft al niet eens meer te gissen - 9 van 10 keer zijn het van die kansparels
Als ik naar de foto kijk lijkt het gewoon een roomsblank ventje hoorquote:Op zondag 23 februari 2025 22:30 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Negertje of Mocro met capuchon op.
Door je gekleurde bril wel ja.quote:Op maandag 24 februari 2025 09:01 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Als ik naar de foto kijk lijkt het gewoon een roomsblank ventje hoor
De thuissituatie inderdaad, dat zou ik ook wel eens willen weten. Zouden die ouders ook weten dat hun zoon met een (groot?) mes rondloopt. Is er wel een beetje zicht op die kinderen?quote:Op maandag 24 februari 2025 09:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
Je kunt je afvragen hoe dit soort brugpiepers tot dit soort daden komen en hoe de thuissituatie eruit ziet.
Nou he, je zou je maar iets genuanceerd afvragen. Echt vet naïef ben je danquote:Op maandag 24 februari 2025 11:33 schreef matspontius het volgende:
De naiviteit hier is weer tranentrekkend ......
Zou best kunnen.quote:Op maandag 24 februari 2025 09:01 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Als ik naar de foto kijk lijkt het gewoon een roomsblank ventje hoor
En je zult wel tenenkrommend bedoelen? Intelligente knulquote:Op maandag 24 februari 2025 11:33 schreef matspontius het volgende:
Er zijn welgestelde buurten in Schiedam?quote:Op maandag 24 februari 2025 11:38 schreef WethouderHekking het volgende:
[..]
Zou best kunnen.
Het was ook niet in een of andere probleemwijk maar in een welgestelde buurt in Schiedam Noord.
Ja, maar niet veel .quote:Op maandag 24 februari 2025 11:43 schreef Caland het volgende:
[..]
Er zijn welgestelde buurten in Schiedam?
Nee hoor, tranentrekkend dekt de lading perfectquote:Op maandag 24 februari 2025 11:41 schreef Fok-it het volgende:
[..]
En je zult wel tenenkrommend bedoelen? Intelligente knul
Off topic, maar een bekende van mij heeft zonder geschikte vooropleiding en zonder VOG een week bij de kleuters gewerkt.quote:Op zondag 23 februari 2025 21:17 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik zat in Zevenaar intern met een man van 24 die de verkrachter van zijn zus had doodgestoken toen hij 12 was. Zat de laatste weken van zijn rehabilitatie tussen verslaafden en geesteszieken. Bezuinigen je weet.
Was een Turk.quote:Op maandag 24 februari 2025 13:53 schreef Scorpie het volgende:
Hebben we een signalement van de dader?
Slachtoffer en dader hadden samen een overval gepleegd…. Hoezo stille tocht?quote:Op maandag 24 februari 2025 13:50 schreef Zoddie het volgende:
Vroegah had je nog stille tochten bij zinloos geweld en werden er zelfs door artiesten liedjes geschreven voor de slachtoffers.
Tegenwoordig is het een klein artikeltje op een nieuws site.
Het nieuwe normaal...
Schone lei en nieuw mes.quote:Op zondag 23 februari 2025 21:52 schreef Tengano het volgende:
Een stukje jeugd TBS en over 5 Jaar op zijn 18e mag hij weer met een schone lei beginnen![]()
Iedereen verdient een tweede kans
Want? Jij acht de kans groot dat een 'ze' kleuters zal misbruiken?quote:Op maandag 24 februari 2025 13:10 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Off topic, maar een bekende van mij heeft zonder geschikte vooropleiding en zonder VOG een week bij de kleuters gewerkt.
Lerarentekort. Ze is daar invalkracht.
Ik schrok me kapot.
Die kans is veel groter als de scholen naar noodoplossingen gaan grijpen door het personeelstekort. Dat het een man is. Ze kunnen die kleuters niet meer naar huis sturen, want die ouders moeten ook werken. Waar tover je dan ineens een gediplomeerde leerkracht met een VGO vandaan? Als de rest ziek is.quote:Op maandag 24 februari 2025 18:06 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Want? Jij acht de kans groot dat een 'ze' kleuters zal misbruiken?
Ik zou me pas rotschrikken als er een man kleuterjuf gaat spelen.
[..]
Lichtgetint. Heet Kagan, is Turks en een echte kansenparel. Stak verleden week nog een vrouw na een beroving en gooide haar brilletje in het water.
Verrassend weerquote:Op maandag 24 februari 2025 18:06 schreef Kamelenteen het volgende:
Lichtgetint. Heet Kagan, is Turks en een echte kansenparel. Stak verleden week nog een vrouw na een beroving en gooide haar brilletje in het water.
Net als de vrouw die een week eerder beroofd en neergestoken werdquote:Op maandag 24 februari 2025 18:16 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Die kans is veel groter als de scholen naar noodoplossingen gaan grijpen door het personeelstekort. Dat het een man is. Ze kunnen die kleuters niet meer naar huis sturen, want die ouders moeten ook werken. Waar tover je dan ineens een gediplomeerde leerkracht met een VGO vandaan? Als de rest ziek is.
[ x ]
Joni is in zijn rug gestoken.
.
Ja dat is gewoon dweilen met de kraan open, zo.quote:Op maandag 24 februari 2025 18:29 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Net als de vrouw die een week eerder beroofd en neergestoken werd
Onbegrijpelijk dat dit joch niet vastzat, als het joch idd verraden is door zn latere slachtoffertje.
Dat hoorde ik in het filmpje.quote:Op maandag 24 februari 2025 18:35 schreef maily het volgende:
[..]
Waar lees je dat?
In het artikel gaat t over een vrouw die in haar rug is gestoken.
quote:Op maandag 24 februari 2025 18:35 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
[..]
Dat hoorde ik in het filmpje.
Nah, eigenlijk wel enigzins. Volgens mij valt het wel mee met het aantal berovingen en steekpartijen waarbij de Turkse jeugd betrokken is. Had eerder een tintje of wat donkerder verwacht eigenlijk. Desalniettemin wel weer een migratieachtergrond:/quote:
Oké. Wil je weer terug naar die tijd ofzo dat je dat hier meldt?quote:Op maandag 24 februari 2025 18:50 schreef Pleun2011 het volgende:
Ooit, ergens in de jaren '70, stak een Turk een Hollandse jongen dood in Schiedam (wat hebben woestijnbewoners toch met messen) en gingen de Hollanders massaal op Turkenjacht.
Stukje historisch besef kan geen kwaadquote:Op maandag 24 februari 2025 18:53 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Oké. Wil je weer terug naar die tijd ofzo dat je dat hier meldt?
Hij kwam in de "verkeerde klas", en was "kwetsbaar", je weet toch?quote:Op maandag 24 februari 2025 18:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
Maar het was dus een hele lieve jongen maar hij pleegde wel op zijn 13e een roofoverval?
Hij was erbij, maar hij had het later tegen zijn ouders verteld. Want daarom werd hij dus neergestoken.quote:Op maandag 24 februari 2025 18:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
Maar het was dus een hele lieve jongen maar hij pleegde wel op zijn 13e een roofoverval?
Jij denkt dat dat soort types ook maar een klein beetje de hersencapaciteit hebben om hier op een normale manier mee om te gaan en te verwerken? Nah.quote:Op zondag 23 februari 2025 21:03 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Daar moet je maar de rest van je leven mee kunnen dealen.... werkelijk bizar.
Nee, en over 10 jaar zijn ze pappa van meerdere jongen.quote:Op maandag 24 februari 2025 19:27 schreef Grotetijd het volgende:
[..]
Jij denkt dat dat soort types ook maar een klein beetje de hersencapaciteit hebben om hier op een normale manier mee om te gaan en te verwerken? Nah.
Minimaal, je hebt wel een aantal straten die goed zijn. Stadhouderslaan bijvoorbeeld.quote:Op maandag 24 februari 2025 11:43 schreef Caland het volgende:
[..]
Er zijn welgestelde buurten in Schiedam?
Ja dat is Schiedam-Oost. Dat is echt een stukje 3e wereld in Nederland.quote:Op maandag 24 februari 2025 19:57 schreef suijkerbuijk het volgende:
Schiedam is al jaren aan het afglijden.
Gewoont tot 2019 en toen de zooi verkocht.
Schiedam ligt naast Rotterdam het is letterlijk een steen worp vandaan .
De Schiedamse weg loopt van Rotterdam tot Schiedam (dijk) .
En heel dat stuk bestaat uit multiculturele tering zooi.
Nee blij dat ik weg ben gegaan.
Bron?quote:Op maandag 24 februari 2025 18:06 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Want? Jij acht de kans groot dat een 'ze' kleuters zal misbruiken?
Ik zou me pas rotschrikken als er een man kleuterjuf gaat spelen.
[..]
Ik ben geboren en getogen in Vlaardingen, ook zo'n multi-culti-hellhole. Als je er opgroeit dan ben je eraan gewend, maar eerlijk gezegd ben ik er niet rouwig om dat ik dat poepgat achter me heb gelaten.quote:Op maandag 24 februari 2025 19:57 schreef suijkerbuijk het volgende:
Facebook en meer specifiek in de reactie van een persoon onder het bewuste artikel daar die goed op de hoogte lijkt te zijn.quote:
Het is ontzettend zielig, zelfs voor de dader. Uiteindelijk zijn het allemaal jonge children.quote:Op maandag 24 februari 2025 11:33 schreef matspontius het volgende:
Waar woon je nu?quote:Op maandag 24 februari 2025 21:33 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik ben geboren en getogen in Vlaardingen, ook zo'n multi-culti-hellhole. Als je er opgroeit dan ben je eraan gewend, maar eerlijk gezegd ben ik er niet rouwig om dat ik dat poepgat achter me heb gelaten.
Op zich is het best te doen in een Dordrecht, Zwijndrecht, Hendrik Ido Ambacht, Ridderkerk, Hoogvliet, Spijkenisse.quote:Op maandag 24 februari 2025 22:22 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ergens anders in de Randstad. Nog steeds niet ideaal dus
In Nederland noemen we dit kinderen.quote:Op maandag 24 februari 2025 22:17 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het is ontzettend zielig, zelfs voor de dader. Uiteindelijk zijn het allemaal jonge children.²
Ik snap echt niet dat jullie nog op die gast ingaan - zit overduidelijk te trollen in elk topic. Maar ok - suit yourselfquote:Op maandag 24 februari 2025 22:49 schreef Hathor het volgende:
[..]
In Nederland noemen we dit kinderen.
Ja, het is ontzettend zielig. In principe zijn 2 levens verpest. Als 13 jarige kan je de gevolgen van je acties nog niet goed overzien.quote:Op maandag 24 februari 2025 22:49 schreef Hathor het volgende:
[..]
In Nederland noemen we dit kinderen.
Waarom tolereert men hem hier dan? Want dat hij zit te trollen was me inmiddels wel duidelijk.quote:Op maandag 24 februari 2025 23:37 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ik snap echt niet dat jullie nog op die gast ingaan - zit overduidelijk te trollen in elk topic. Maar ok - suit yourself
Jeugdgevangenis. Komt er waarschijnlijk met zijn 18de uit. Maar hij is getekend voor het leven. Kinderen maken domme fouten, hebben wij ook gedaan, je hoopt alleen dat het geen fouten zijn die bepalend zijn voor de rest van je leven. Roken is zo'n voorbeeld.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 00:38 schreef Hathor het volgende:
[..]
Waarom tolereert men hem hier dan? Want dat hij zit te trollen was me inmiddels wel duidelijk.
Het klinkt misschien aanmatigend en gek, maar de media bewerktstelligt een soort copy-cat effect. Games, videoclips, Tube clips, ze dragen allemaal bij aan de normalisatie van geweld.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 00:16 schreef DrDentz het volgende:
Mocht toen ik klein was echt niet, elkaar doodsteken met messen. Nu kan alles.
Messentrekkende Turk dus. Goh. De nieuwe Nederlandse norm.quote:de verdachte is van Turkse komaf
Ja, graag. Met als toevoeging dat ik wel gewoon op dit forum kan blijven posten.quote:Op maandag 24 februari 2025 18:53 schreef MissButterflyy het volgende:
Wil je weer terug naar die tijd
Net als jouw favoriete boek de Koran die vaak dient als bron voor moordaanslagen en Jodenhaat. Dat ben ik weer van overtuigd.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 00:57 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het klinkt misschien aanmatigend en gek, maar de media bewerktstelligt een soort copy-cat effect. Games, videoclips, Tube clips, ze dragen allemaal bij aan de normalisatie van geweld.
Ben ik van overtuigd.²
Ja, je laten indoctrineren door je ouders om te geloven in een sprookjesfiguur...quote:Op dinsdag 25 februari 2025 00:55 schreef BansheeBoy het volgende:
Kinderen maken domme fouten, hebben wij ook gedaan, je hoopt alleen dat het geen fouten zijn die bepalend zijn voor de rest van je leven.²
Het is een combinatie van factoren. Zoals mijn verhaal dat ontegenzeggelijk ook is.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 08:05 schreef Kamelenteen het volgende:
Misdaad is van alle tijden. Opvoeding en vooral gebrek aan opvoeding, daar zit 'm het probleem.
Als je als 13-jarige eerst een roofoverval pleegt en daarna je 'maatje' ook nog overhoopt steekt, is er wel iets meer aan de hand dan kattenkwaad. Dan ben je geestelijk gewoon al helemaal verknipt.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 09:20 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Toen ik klein was zeiden mijn vader of moeder ook met wie ik niet mocht omgaan, en daar luisterde ik ook naar.
Heftig man. Als 13 jarig jochie maakte ik me druk om welk Sjors en Sjimmie album ik zou lezen.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 09:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als je als 13-jarige eerst een roofoverval pleegt en daarna je 'maatje' ook nog overhoopt steekt, is er wel iets meer aan de hand dan kattenkwaad. Dan ben je geestelijk gewoon al helemaal verknipt.
Ik denk niet dat je dan nog te helpen bent.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 09:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als je als 13-jarige eerst een roofoverval pleegt en daarna je 'maatje' ook nog overhoopt steekt, is er wel iets meer aan de hand dan kattenkwaad. Dan ben je geestelijk gewoon al helemaal verknipt.
Als 13-jarigen met messen op zak lopen is natuurlijk ook heel normaal in bepaalde culturen .......quote:Op dinsdag 25 februari 2025 09:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zie het maar terug te brengen misschien dat de politiek zelfs er aan mee wil doen. Jongens en meisjes heb je ruzie dan vecht je dat maar uit met je vuisten.quote:Op zondag 23 februari 2025 22:07 schreef de_boswachter het volgende:
Cultuurverschilletje. Mestrekflikkertjes. Wat is er mis om met de vuist te vechten? Triest.
Misschien wel dan heb teminste een balans geweld stopt nooit ook niet als je 100% pacifist bent dan maar het speelveld levelen.quote:Op maandag 24 februari 2025 18:53 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Oké. Wil je weer terug naar die tijd ofzo dat je dat hier meldt?
Kan iemand deze zin voor me vertalen?quote:Op dinsdag 25 februari 2025 10:13 schreef papierentijdschrift het volgende:
[..]
Misschien wel dan heb teminste een balans geweld stopt nooit ook niet als je 100% pacifist bent dan maar het speelveld levelen.
Wat staat hierquote:Op dinsdag 25 februari 2025 10:13 schreef papierentijdschrift het volgende:
[..]
Misschien wel dan heb teminste een balans geweld stopt nooit ook niet als je 100% pacifist bent dan maar het speelveld levelen.
Slok slok slok burp burp burpquote:
Of je leest hoe lang het strafblad al was van iemand en vraagt je af wanneer het eens klaar is met het steeds vrijlaten van iemand die niet beter kan voor nog een kans.quote:Op maandag 24 februari 2025 18:31 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja dat is gewoon dweilen met de kraan open, zo.
Dat is zo vaak dat je dat hoort "ja hij was al bekend bij de politie, ja hij stond als op de gezochte personen lijst.etc."
Hopeloos.
Kwam hij uit Oss?quote:Op zondag 23 februari 2025 22:07 schreef de_boswachter het volgende:
Cultuurverschilletje. Mestrekflikkertjes. Wat is er mis om met de vuist te vechten? Triest.
Oh, kan je tegenwoordig vrij kiezen uit opleidingsniveau?quote:Op dinsdag 25 februari 2025 11:59 schreef Cruzinats het volgende:
Daarom wil je je kinderen niet op VMBO hebben.
Tot de puberteit zijn het de ouders die de kinderen opvoeden, zodra het tieners worden draait het alleen nog om de opinie van de groep. Als die groep een stelletje amoebe zijn die denken drillrappers te zijn gaat je kind dat gedrag overnemen. Daarom liever minimaal havo/vwo waar een kind daadwerkelijk slimmer wordt door het sparren met klasgenootjes.
Plus dat je dan ook kans hebt, wel minder, om in een kutklas te komen op hogere opleidingsniveaus. Als je kind dan door opvoeding of aard beïnvloedbaar is, gaat het net zo hard de verkeerde kant op.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 12:07 schreef Caland het volgende:
[..]
Oh, kan je tegenwoordig vrij kiezen uit opleidingsniveau?
Ja, dat is wel een goed idee, maar helaas wordt dat niet toegepast.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 11:39 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Of je leest hoe lang het strafblad al was van iemand en vraagt je af wanneer het eens klaar is met het steeds vrijlaten van iemand die niet beter kan voor nog een kans.
Check!quote:Op dinsdag 25 februari 2025 11:59 schreef Cruzinats het volgende:
Tot de puberteit zijn het de ouders die de kinderen opvoeden, zodra het tieners worden draait het alleen nog om de opinie van de groep. Als die groep een stelletje amoebe zijn die denken drillrappers te zijn gaat je kind dat gedrag overnemen. Daarom liever minimaal havo/vwo waar een kind daadwerkelijk slimmer wordt door het sparren met klasgenootjes.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mocht ik ooit kinderen krijgen, gaan deze echt jaar een zo wit mogelijke school en zal ik dr alles aan doen om ze ook op het middelbare onderwijs op een fatsoenlijke school te krijgen.
quote:Op dinsdag 25 februari 2025 13:39 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Check!
Weliswaar geen drillrap, maar wel muziek van hetzelfde bedenkelijke niveau.Ik vind het erg om te zeggen, maar dan heb je echt de meeste kans als je kind een zo hoog mogelijk nivo haalt. Zodat ze op de school zelf ook wat intelligentere gesprekken hebben.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mocht ik ooit kinderen krijgen, gaan deze echt jaar een zo wit mogelijke school en zal ik dr alles aan doen om ze ook op het middelbare onderwijs op een fatsoenlijke school te krijgen.Het is pas echt crisis als het bier op is.
[..]
Check!
Weliswaar geen drillrap, maar wel muziek van hetzelfde bedenkelijke niveau.Amsterdam-West heeft prima middelbare scholenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mocht ik ooit kinderen krijgen, gaan deze echt jaar een zo wit mogelijke school en zal ik dr alles aan doen om ze ook op het middelbare onderwijs op een fatsoenlijke school te krijgen.
"Hoka Hey!"
Dan is het maar te hopen dat ze van huis uit enig niveau meekrijgen.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 13:48 schreef tesssssssss het volgende:
ze ook op het middelbare onderwijs op een fatsoenlijke school te krijgen.
Ik vind het erg om te zeggen, maar dan heb je echt de meeste kans als je kind een zo hoog mogelijk nivo haalt. Zodat ze op de school zelf ook wat intelligentere gesprekken hebben.
[..]
Check!
Weliswaar geen drillrap, maar wel muziek van hetzelfde bedenkelijke niveau.Zijn oom roept vanuit België al om foto’s van de dader…SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mocht ik ooit kinderen krijgen, gaan deze echt jaar een zo wit mogelijke school en zal ik dr alles aan doen om ze ook op het middelbare onderwijs op een fatsoenlijke school te krijgen.
Dat account bestaat al niet meer.
Die jongeren die uit zo een asociaal gezin komen hebben sowieso de kans niet om te studeren. Denk ik.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 13:51 schreef Caland het volgende:
[..]
Dan is het maar te hopen dat ze van huis uit enig niveau meekrijgen.
Probleem is dat we die vmbo mensen nodig hebben. 10 keer harder dan hbo/wo. Hbo/wo kunnen wel de plannen maken maar wie moet dat uitvoeren? Nu zie je een hoop banen in waar ze wachten op mbo mensen, terwijl hbo/wo enorm competitief is. Daar zit echt geen krapte.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 11:59 schreef Cruzinats het volgende:
Laten we wel even objectief blijven. Een VMBO A'dam West, Den Haag, R'dam (om wat willekeurige contreien te benoemen) is natuurlijk andere koek dan een VMBO pak 'm beet Wassenaar. Als mijn kind naar een VMBO A'dam West zou moeten is dat een directe reden om te verhuizen!quote:Op dinsdag 25 februari 2025 13:58 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Probleem is dat we die vmbo mensen nodig hebben. 10 keer harder dan hbo/wo. Hbo/wo kunnen wel de plannen maken maar wie moet dat uitvoeren? Nu zie je een hoop banen in waar ze wachten op mbo mensen, terwijl hbo/wo enorm competitief is. Daar zit echt geen krapte.
Ik zat vroeger op een scholengemeenschap dat ook een vestiging voor vmbo kader en basis had..in een Vogelaar wijk.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 14:07 schreef matspontius het volgende:
[..]
Laten we wel even objectief blijven. Een VMBO A'dam West, Den Haag, R'dam (om wat willekeurige contreien te benoemen) is natuurlijk andere koek dan een VMBO pak 'm beet Wassenaar. Als mijn kind naar een VMBO A'dam West zou moeten is dat een directe reden om te verhuizen!
Ik vermoed dat op die leeftijd verhuizen met je puberkinderen omdat je bevooroordeeld bent een stuk meer schade aanricht.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 14:07 schreef matspontius het volgende:
Laten we wel even objectief blijven. Een VMBO A'dam West, Den Haag, R'dam (om wat willekeurige contreien te benoemen) is natuurlijk andere koek dan een VMBO pak 'm beet Wassenaar. Als mijn kind naar een VMBO A'dam West zou moeten is dat een directe reden om te verhuizen!
Dat verandert helemaal niks aan wat ik zei. Dat is meer een ander probleem met de cultuur en niet met de arbeidsmarkt.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 14:07 schreef matspontius het volgende:
[..]
Bij ons in Brabant stonden ze op het schoolplein van de VMBO ook gewoon wiet te roken hoor.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 14:07 schreef matspontius het volgende:
[..]
Het kan mits ze goede begeleiding krijgen op school (ruimte om op school huiswerk te maken en te leren) en een flinke portie doorzettingsvermogen hebben.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 13:55 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Die jongeren die uit zo een asociaal gezin komen hebben sowieso de kans niet om te studeren. Denk ik.
Probeer jij maar eens te studeren terwijl je moeder ondertussen de hele wijk bij elkaar schreeuwt. Zo een gezin woonde er in de vorige buurt waar ik woonde.
De hele straat had Ring's genomen voor dat ene gezin. Ik zweer het.
...en dan zou jij op je gemak je huiswerk moeten gaan maken. Terwijl je daar woont.
....en dat je ze de verkeerde vrienden krijgen.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 14:41 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Het kan mits ze goede begeleiding krijgen op school (ruimte om op school huiswerk te maken en te leren) en een flinke portie doorzettingsvermogen hebben.
Poeh, poeh, nou, nou, wiet roken nog wel. Jij denkt dat dit op HAVO/VWO scholen niet gebeurd?quote:Op dinsdag 25 februari 2025 14:38 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Bij ons in Brabant stonden ze op het schoolplein van de VMBO ook gewoon wiet te roken hoor.
Geen kip die er wat van zei. Daar bedoel ik dus het onderwijzend personeel mee.
Jeetje, roken ze in Brabant nu ook al wiet.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 14:38 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Bij ons in Brabant stonden ze op het schoolplein van de VMBO ook gewoon wiet te roken hoor.
Geen kip die er wat van zei. Daar bedoel ik dus het onderwijzend personeel mee.
Niet op het schoolplein. Omdat die kinderen daar nog niet compleet opgegeven zijn.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 14:52 schreef matspontius het volgende:
Poepoe
[..]
Poeh, poeh, nou, nou, wiet roken nog wel. Jij denkt dat dit op HAVO/VWO scholen niet gebeurd?
Een vriendin van me vroeger kwam uit een onwijs tokkiegezin en heeft echt de nodige conflicten aan moeten gaan om te mogen leren op haar niveau. Een keer was ik even bij haar thuis, en toen stond er een tante tegen wat nichtjes te krijsen dat ze hun bek moesten houden en moesten luisteren "anders werden ze net als haar" en toen wees ze naar mijn vriendin. Die was namelijk 22 en was nog steeds niet zwanger en had ook geen uitkering aangevraagd (want ze werkte en studeerde).quote:Op dinsdag 25 februari 2025 14:41 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Het kan mits ze goede begeleiding krijgen op school (ruimte om op school huiswerk te maken en te leren) en een flinke portie doorzettingsvermogen hebben.
Is het al zeker dat ze daarop zaten? Is de school bekend?quote:Op dinsdag 25 februari 2025 11:59 schreef Cruzinats het volgende:
Dit speelt al veel langer, en is helaas niets nieuws. Mensen die nu "geschokt" reageren lopen al heel lang met oogkleppen op.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 15:12 schreef ditiswatikvind het volgende:
Op je 13e met een mes rondlopenwat een wereld
quote:Op dinsdag 25 februari 2025 14:53 schreef Caland het volgende:
[..]
Jeetje, roken ze in Brabant nu ook al wiet.
Wat een goed en hartverscheurend artikel.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 15:35 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Dit speelt al veel langer, en is helaas niets nieuws. Mensen die nu "geschokt" reageren lopen al heel lang met oogkleppen op.
Naar school zonder ontbijt – maar met een mes
Wat is hiermee nu je punt? Ligt het altijd aan een ander, aan de overheid, aan de omstandigheden, aan iedereen behalve jezelf? Ik ben wel klaar met die slachtofferrol, het is altijd de schuld van de ander mentaliteit, etc. Waar zijn de ouders en waar is de harde aanpak gebleven? En dit is dan een excuus om zo te ontsporen?quote:Op dinsdag 25 februari 2025 16:20 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Wat een goed en hartverscheurend artikel.
Die harde aanpak is er niet. Die ouders kunnen dat kind niet aan.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 16:31 schreef matspontius het volgende:
[..]
Wat is hiermee nu je punt? Ligt het altijd aan een ander, aan de overheid, aan de omstandigheden, aan iedereen behalve jezelf? Ik ben wel klaar met die slachtofferrol, het is altijd de schuld van de ander mentaliteit, etc. Waar zijn de ouders en waar is de harde aanpak gebleven? En dit is dan een excuus om zo te ontsporen?
Mijn punt is dat ik het een mooi en triest artikel vind. De ouders zijn volgens mij in het artikel meerdere malen naar voren gekomen. Dit gaat trouwens over een deel van de Bijlmer en niet over Schiedam.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 16:31 schreef matspontius het volgende:
[..]
Wat is hiermee nu je punt? Ligt het altijd aan een ander, aan de overheid, aan de omstandigheden, aan iedereen behalve jezelf? Ik ben wel klaar met die slachtofferrol, het is altijd de schld van d eander mentaliteit, etc. Waar zijn de ouders en waar is de harde aanpak gebleven? En dit is dan een excuus om zo te ontsporen?
Toch vreemd dat dit bij bv Aziaten totaal niet speelt maar vooral bij bepaalde culturen.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 16:34 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Mijn punt is dat ik het een mooi en triest artikel vind. De ouders zijn volgens mij in het artikel meerdere malen naar voren gekomen. Dit gaat trouwens over een deel van de Bijlmer en niet over Schiedam.
En er is een verschil tussen de slachtofferrol aannemen en opgroeien in een wijk waarin er mensen neer worden gestoken en het enige zichtbare geld fout geld is met alle grijze gebieden van dien. Dus ja, dan vind ik een pubertje dat uit een gezin komt waar er geen ontbijt af kan best wel een slachtoffer als hij zich dan niet kan concentreren op wiskunde en voor de bijl gaat als er een minder frisse jongen hem te vreten geeft en hem en passant meetrekt de criminaliteit in.
Dat ene gezin met die zoon die bij ons de hele buurt op zijn kop zette met een politie-dossier van tien centimeter dik, is ook door de gemeente moeten verhuizen.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 16:31 schreef matspontius het volgende:
[..]
Wat is hiermee nu je punt? Ligt het altijd aan een ander, aan de overheid, aan de omstandigheden, aan iedereen behalve jezelf? Ik ben wel klaar met die slachtofferrol, het is altijd de schuld van de ander mentaliteit, etc. Waar zijn de ouders en waar is de harde aanpak gebleven? En dit is dan een excuus om zo te ontsporen?
Ze komen hier en denken dat dit een soort luilekkerland is, dat het geld je vanzelf komt aanwaaien, dat iedereen maar respect voor je moet hebben ondanks de gigantische cultuurverschillen. Als dat niet lukt kan dat zeker enorm frustreren maar is geen reden om dan maar de criminaliteit in te duiken en zo aan je trekken te komen. Verhaal heeft twee kanten!!
Ik snap je. Heb er tot 1997 gewoond.quote:Op maandag 24 februari 2025 19:57 schreef suijkerbuijk het volgende:
Vreselijk. Heb ik tot 1990 gewoond. Erna dus verhuisd naar Schiedam Noord, waar deze moordpartij heeft plaatsgevonden. Een nette buurt, dus daarom dat het me ook zo verbaasd.quote:Op maandag 24 februari 2025 21:07 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Ja dat is Schiedam-Oost. Dat is echt een stukje 3e wereld in Nederland.
Heb op een RK-middelbare school in Rotterdam gezeten enkel voor havo/vwo.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 13:48 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik vind het erg om te zeggen, maar dan heb je echt de meeste kans als je kind een zo hoog mogelijk nivo haalt. Zodat ze op de school zelf ook wat intelligentere gesprekken hebben.
Dat gezin hoefde niet onder de zonnebank voor een zomers kleurtjequote:Op dinsdag 25 februari 2025 16:40 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat ene gezin met die zoon die bij ons de hele buurt op zijn kop zette met een politie-dossier van tien centimeter dik, is ook door de gemeente moeten verhuizen.
Die jongen was 14.
Die ouders konden niks. Die kunnen hem niet aan. Die jongen was 14, die zei tegen mij "wil jij een manchete op je keel?"
Dat zijn niet van die gasten die belletje trekken ofzo hoor.![]()
kijken jullie wel uit @Caland @Wereldgozer @RamboDirk @GurneyIsBestOkequote:Op maandag 24 februari 2025 19:57 schreef suijkerbuijk het volgende:
Aziaten zijn prima mensen, sterker nog daar wil je juist meer van hebben. Dan doel ik op het Oosterse deel van Azie. Dat zijn pas echt harde werkers.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 16:38 schreef matspontius het volgende:
[..]
Toch vreemd dat dit bij bv Aziaten totaal niet speelt maar vooral bij bepaalde culturen.
Osdorp/geuzenveld-slotermeer/slotervaart en bos en lommer(bos en lommer hoort gewoon bij nieuw-west, maar waarom ze dit ooit onder oud-west hebben gezet is voor mij een raadsel, maar oke) zijn echt de kut delen van Amsterdam. Vanaf Lelylaan zie je meteen de grens waar het echt kut is, maar richting overtoom dan is het wel weer prima.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 13:49 schreef matspontius het volgende:
[..]
Amsterdam-West heeft prima middelbare scholen
Kom daar zelden maatquote:Op dinsdag 25 februari 2025 18:06 schreef KingRoland het volgende:
[..]
kijken jullie wel uit @:caland @:wereldgozer @:rambodirk @:gurneyisbestoke
Dat is wat je krijgt als je decennialang uit middeleeuwse culturen blijft importeren.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 17:05 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Heb op een RK-middelbare school in Rotterdam gezeten enkel voor havo/vwo.
Helaas, ook daar heeft de verloedering toegeslagen. Een paar jaar terug nog landelijk in het nieuws omdat er een leraar werd bedreigd omdat ie een cartoon in zn klaslokaal had hangen. En dat wordt erger en erger in de toekomst.
Gelukkig heb ik geen kinderen. Scheelt weer wat zorgenNouja, gelukkig.. ik zie het nu als een beetje geluk want ik hou mn hart vast voor de toekomst die zij zullen krijgen.
Je zou verwachten dat het nageslacht van moslims met havo/vwo wat beschaafder en verstandiger zouden zijn, maar helaas.. Indoctinatie van jongs af aan met religie doet rare dingen met mensen.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 18:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat is wat je krijgt als je decennialang uit middeleeuwse culturen blijft importeren.
Jason, de overlast die WIJ MET ZIJN ALLEN hebben van dit kleine groepje is ondanks de Islam, niet dankzij.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 19:31 schreef Kamelenteen het volgende:
Indoctinatie van jongs af aan met religie doet rare dingen met mensen.
Import shit - create a shithole!quote:Op dinsdag 25 februari 2025 19:31 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Je zou verwachten dat het nageslacht van moslims met havo/vwo wat beschaafder en verstandiger zouden zijn, maar helaas.. Indoctinatie van jongs af aan met religie doet rare dingen met mensen.
Toen ik op school zat, hingen er nog geen camera's. Toen die 15 jaar geleden geplaatst werden, verbaasde ik me erover. En tegenwoordig is het haast noodzaak, lijkt het. Te zot voor woorden hoe deze maatschappij veranderd
Grote kans dat de ICT-er op je werk een Marokkaan is, of dat je pakketjes door een Marokkaan worden bezorgd. Iets meer waardering en respect is wel op zijn plaats.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 19:35 schreef matspontius het volgende:
[..]
Import shit - create a shithole!
MET ZIJN ALLEN[/b] hebben van dit kleine groepje is ondanks de Islam, niet dankzij.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 19:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Jason, de overlast die WIJ [quote][b]Op dinsdag 25 februari 2025 19:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Jason, de overlast die WIJ MET ZIJN ALLEN hebben van dit kleine groepje is ondanks de Islam, niet dankzij.²
Zonder Islam, geen Islamgekkies. Niet ondanks de Islam, maar door de Islam. Meer specifiek door een giftig boek dat zo geinterpreteerd kan worden dat Islamgekkies zelfs aanslagen plegen en daarbij "Allahu akbar!" gaan roepen om hun virtuele vriendje Allah tevreden te stellen. Dat zie ik Joden of Christen of Hindoeisten of welke andere religies niet doen.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 19:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Jason, de overlast die WIJ MET ZIJN ALLEN hebben van dit kleine groepje is ondanks de Islam, niet dankzij.²
ah ja dat maakt het allemaal goed natuurlijk. Goed om te wetenquote:Op dinsdag 25 februari 2025 19:37 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Grote kans dat de ICT-er op je werk een Marokkaan is, of dat je pakketjes door een Marokkaan worden bezorgd. Iets meer waardering en respect is wel op zijn plaats.²
Het klagen moet proportioneel evenredig aan de waardering zijn. In rato staan.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 19:43 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
ah ja dat maakt het allemaal goed natuurlijk. Goed om te weten
gelukkig bepaal jij vrij weinigquote:Op dinsdag 25 februari 2025 19:44 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het klagen moet proportioneel evenredig aan de waardering zijn. In rato staan.²
Dr mag idd wat strenger gekeken worden wie we hier permanent toelaten en voorzien van een Nederlands paspoort.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 18:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat is wat je krijgt als je decennialang uit middeleeuwse culturen blijft importeren.
Die Marokkaanse ICT'er is dan ook waarschijnlijk wat moderner dan het laagopgeleide woestijnvolk dat zn religie op plek 1 in het leven zet, zn baard oneindig lang laat groeien zonder fan te zijn van ZZ Top en in een religieus gewaad rondloopt.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 19:37 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Grote kans dat de ICT-er op je werk een Marokkaan is, of dat je pakketjes door een Marokkaan worden bezorgd. Iets meer waardering en respect is wel op zijn plaats.²
Ik ken er genoeg die 2-in-1 zijn. Dus wat dat aan gaat.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 19:52 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Die Marokkaanse ICT'er is dan ook waarschijnlijk wat moderner dan het laagopgeleide woestijnvolk dat zn religie op plek 1 in het leven zet.
Wat? En laagopgeleid en ICT'er?quote:Op dinsdag 25 februari 2025 19:53 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik ken er genoeg die 2-in-1 zijn. Dus wat dat aan gaat.²
Dat valt wel mee hoor. Ik ken genoeg (heel) hoogopgeleide zandhazen. Let wel: uitzonderingen daargelaten natuurlijk. In het begin zijn ze heel vriendelijk en meegaand maar als je ze wat beter leert kennen en ze hun achterste van de tong laten zien merk je snel genoeg dat er ook onder de hoogopgeleide zandhazen veel middeleeuws en zeer bekrompen denkmateriaal ingebakken zit. Op het gebied van Jodenhaat, homo's/lesbiennes, vrouwenemancipatie, in hun ogen ongelovigen, etc. Echt schrikbarend om te horen hoe achterhaald die denkbeelden zijn.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 19:52 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Die Marokkaanse ICT'er is dan ook waarschijnlijk wat moderner dan het laagopgeleide woestijnvolk dat zn religie op plek 1 in het leven zet, zn baard oneindig lang laat groeien zonder fan te zijn van ZZ Top en in een religieus gewaad rondloopt.
Vriendelijk en meegaand hoeft niet te botsen met conservatieve denkbeelden. Je zet het nu tegenover elkaar alsof het onmogelijk samen gaat. Ik merk in jouw betoog een soort arrogantie, je kijkt neer op gelovige mensen. Sterkte. Je zal het moeilijk hebben en krijgen.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 20:26 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dat valt wel mee hoor. Ik ken genoeg (heel) hoogopgeleide zandhazen. Let wel: uitzonderingen daargelaten natuurlijk. In het begin zijn ze heel vriendelijk en meegaand maar als je ze wat beter leert kennen en ze hun achterste van de tong laten zien merk je snel genoeg dat er ook onder de hoogopgeleide zandhazen veel middeleeuws en zeer bekrompen denkmateriaal ingebakken zit.
Hmmja, zó conservatief gaat het er niet aan toe in jouw beeld van de hemel, wel?quote:Op dinsdag 25 februari 2025 20:30 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Vriendelijk en meegaand hoeft niet te botsen met conservatieve denkbeelden. Je zet het nu tegenover elkaar alsof het onmogelijk samen gaat. Ik merk in jouw betoog een soort arrogantie, je kijkt neer op gelovige mensen. Sterkte. Je zal het moeilijk hebben en krijgen.²
Toch vreemd dat er letterlijk Chinezen worden genoemd in het artikel. Sowieso is dat een gemeenschap met veel verborgen problematiek en ellende, maar voornamelijk binnenskamers. Het zijn geen moreel superieure supermensen of zo die immuun zijn voor de ellende die bij sociale zwakte komt kijken.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 16:38 schreef matspontius het volgende:
[..]
Toch vreemd dat dit bij bv Aziaten totaal niet speelt maar vooral bij bepaalde culturen.
Je reageert deels op deze post. Niet inhoudelijk, maar vanuit de slachtofferrol een beetje spottend. De rest van de post negeer je compleet, want dat word helemaal lastig voor jou.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 20:30 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Vriendelijk en meegaand hoeft niet te botsen met conservatieve denkbeelden. Je zet het nu tegenover elkaar alsof het onmogelijk samen gaat. Ik merk in jouw betoog een soort arrogantie, je kijkt neer op gelovige mensen. Sterkte. Je zal het moeilijk hebben en krijgen.²
Herkenbaar.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 20:26 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dat valt wel mee hoor. Ik ken genoeg (heel) hoogopgeleide zandhazen. Let wel: uitzonderingen daargelaten natuurlijk. In het begin zijn ze heel vriendelijk en meegaand maar als je ze wat beter leert kennen en ze hun achterste van de tong laten zien merk je snel genoeg dat er ook onder de hoogopgeleide zandhazen veel middeleeuws en zeer bekrompen denkmateriaal ingebakken zit. Op het gebied van Jodenhaat, homo's/lesbiennes, vrouwenemancipatie, in hun ogen ongelovigen, etc. Echt schrikbarend om te horen hoe achterhaald die denkbeelden zijn.
Ander voorbeeld: vriendin van mijn dochter. Zit op VWO - heeft kennis met een moslim meisje met hoogopgeleide ouders. Dit meisje mag nooit bij anderen spelen want mag niet in contact komen met jongens/mannen. Gvd zeg, dat kind is 12 jaar. Wat een wereldbeeld krijgt dat kind mee ....... Dieptriest
Er staat Aziaten, geen Chinezen. Persoonlijk heb ik veel liever te doen met Aziaten dan met Moslims. Nooit problemen mee, geen verborgen agenda's en passen zich uitstekend aan in de cultuur waarin ze worden opgenomen. Ze zijn ook niet dominant aanwezig en dringen niet hun eigen normen en waarden op. Zo kan het ook. Dat ze problemen hebben zal best maar daar zadelen ze onze maatschappij in ieder geval niet mee op. In tegenstelling tot .......quote:Op dinsdag 25 februari 2025 22:18 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Toch vreemd dat er letterlijk Chinezen worden genoemd in het artikel. Sowieso is dat een gemeenschap met veel verborgen problematiek en ellende, maar voornamelijk binnenskamers. Het zijn geen moreel superieure supermensen of zo die immuun zijn voor de ellende die bij sociale zwakte komt kijken.
Negeer die halve gare nou gewoon eens met zijn allen want hij of zij neemt iedereen hier gigantisch in de zeik. Speelt 1 groot toneelstuk. Reageert ook continu op mijn posts - slaat 10 van de 10 x nergens op en ik laat die kneus dan ook lekker in zijn eigen sop gaarkoken ...quote:Op dinsdag 25 februari 2025 22:24 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Je reageert deels op deze post. Niet inhoudelijk, maar vanuit de slachtofferrol een beetje spottend. De rest van de post negeer je compleet, want dat word helemaal lastig voor jou.
Ultra typerend.
Ga zo door moslim. Wilders is je dankbaar. En ik ook.
[..]
Herkenbaar.
Van afstand de ''brave'' ''gematigde'' moslim, bij nadere echte kennismaking ''gewoon'' ''moslim''.
Van afstand is het heel makkelijk om te blijven denken ''die draait toch lekker mee in onze samenleving, d'r is toch geen probleem met de islam'', maar wanneer de ware islamitische aap uit de mouw komt krijg je -mits als je goed oplet- je bedenkingen. En als je je vanuit deze kritische kant je verder verdiept in de islam -en daarbij de bijna dagelijkse stroom aan berichtgeving over alles gerelateerd aan de islam mee neemt- dan kun je eigenlijk niet tot een andere conclusie komen dan dat de islam voor een heel erg groot probleem zorgt.
En ja, religie in het algemeen ook -ik ken ook heel veel jehova getuigen bijvoorbeeld, en ik ben ook erg sceptisch daarover- maar de islam onderscheidt zichzelf door de aanwezigheid en de mate van (barbaars) geweld.
Ik reageerde slechts op een deel van de post. Werk je voor NASA?quote:Op dinsdag 25 februari 2025 22:24 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Je reageert deels op deze post. Niet inhoudelijk, maar vanuit de slachtofferrol een beetje spottend. De rest van de post negeer je compleet, want dat word helemaal lastig voor jou.
Ah, en hoeveel Moslims die gewelddadig zijn ken je. Ik neem genoegen met 7 persoonlijke voorbeelden.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 22:24 schreef SpaceOddity het volgende:
En ja, religie in het algemeen ook -ik ken ook heel veel jehova getuigen bijvoorbeeld, en ik ben ook erg sceptisch daarover- maar de islam onderscheidt zichzelf door de aanwezigheid en de mate van (barbaars) geweld.
Nee, ik vind het te grappig. En des te meer onzin posts van hem, des te beter.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 22:33 schreef matspontius het volgende:
[..]
Negeer die halve gare nou gewoon eens met zijn allen want hij of zij neemt iedereen hier gigantisch in de zeik. Speelt 1 groot toneelstuk. Reageert ook continu op mijn posts - slaat 10 van de 10 x nergens op en ik laat die kneus dan ook lekker in zijn eigen sop gaarkoken ...
quote:Op dinsdag 25 februari 2025 22:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik reageerde slechts op een deel van de post. Werk je voor NASA?![]()
²
Ga zo door muslimboy.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 22:40 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ah, en hoeveel Moslims die gewelddadig zijn ken je. Ik neem genoegen met 7 persoonlijke voorbeelden.²
Dank je wel. Waar waren we gebleven?quote:
quote:Op dinsdag 25 februari 2025 22:31 schreef matspontius het volgende:
[..]
Er staat Aziaten, geen Chinezen.
quote:Hier wordt voornamelijk overleefd, zo goed en zo kwaad als dat gaat. Door Ghanezen, Surinamers, Nigerianen, Antillianen, Chinezen en hier en daar een verdwaalde witte Amsterdammer.
quote:Persoonlijk heb ik veel liever te doen met Aziaten dan met Moslims. Nooit problemen mee, geen verborgen agenda's en passen zich uitstekend aan in de cultuur waarin ze worden opgenomen. Ze zijn ook niet dominant aanwezig en dringen niet hun eigen normen en waarden op. Zo kan het ook. Dat ze problemen hebben zal best maar daar zadelen ze onze maatschappij in ieder geval niet mee op. In tegenstelling tot .......
Dat is TYPISCH NEDERLANDS, de mond vol van anderen die maar moeten integreren maar bij de groep die daar misschien nog wel het minste een poging toe doet vinden WE het niet erg omdat 'we er geen last van hebben'quote:Op woensdag 26 februari 2025 08:56 schreef Qarrad het volgende:
[..]
[..]
[..]
Weet je überhaupt iets van Aziatische culturen?
Het is al jaren zo'n mantraatje dat nagepraat wordt dat Chinezen,(of Aziaten) nooit problemen geven en dat er dus wel iets mis moet zijn met de bevolkingsgroepen die wel bekend staan om de problemen die erbij spelen.
Dat je er minder van merkt wil dus niet zeggen dat er minder speelt of dat het een eendimensionale algemene waarheid is. Het is allemaal veel genuanceerder en gecompliceerder dan dat ene uitgekauwde ideetje dat men zonder inhoudelijke kennis van de ene mond naar de andere haalt.
60% van de moslims zijn Aziatisch.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 22:31 schreef matspontius het volgende:
[..]
Er staat Aziaten, geen Chinezen. Persoonlijk heb ik veel liever te doen met Aziaten dan met Moslims. Nooit problemen mee, geen verborgen agenda's en passen zich uitstekend aan in de cultuur waarin ze worden opgenomen. Ze zijn ook niet dominant aanwezig en dringen niet hun eigen normen en waarden op. Zo kan het ook. Dat ze problemen hebben zal best maar daar zadelen ze onze maatschappij in ieder geval niet mee op. In tegenstelling tot .......
Ik denk dat je de fameuze "Nederlandse tolerantie" hier beter hebt omschreven dan ik eerder heb gezien.quote:Op woensdag 26 februari 2025 08:57 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat is TYPISCH NEDERLANDS, de mond vol van anderen die maar moeten integreren maar bij de groep die daar misschien nog wel het minste een poging toe doet vinden WE het niet erg omdat 'we er geen last van hebben'
Ssssst straks komen de feiten tussen zijn verhaal. Straks komt hij er nog achter dat Indonesië het land met de meeste moslims ter wereld is! Je weet wel, die stille, makkelijke, beleefde, welbespraakte mensen die lekker koken op commando.quote:
Foking lekker eten though.quote:Op woensdag 26 februari 2025 09:05 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ssssst straks komen de feiten tussen zijn verhaal. Straks komt hij er nog achter dat Indonesië het land met de meeste moslims ter wereld is! Je weet wel, die stille, makkelijke, beleefde, welbespraakte mensen die lekker koken op commando.
Psstquote:Op woensdag 26 februari 2025 09:05 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ssssst straks komen de feiten tussen zijn verhaal. Straks komt hij er nog achter dat Indonesië het land met de meeste moslims ter wereld is! Je weet wel, die stille, makkelijke, beleefde, welbespraakte mensen die lekker koken op commando.
Niet naar het oude, maar naar de islam zoals die in de Golfstaten wordt beleden. Dat is in de hele islamitische wereld een ding maar inderdaad in de van oudsher relaxtere landen veel zichtbaarder.quote:Op woensdag 26 februari 2025 10:01 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Psst
Terwijl je vroeger gewoon normaal in Indonesië kon lopen als vrouw.
Is er nu weer gek aan de macht daar die terug wil naar het oude.
Gaat van zelf weer een shit hole worden.
Ik heb Indonesiers in mijn familie aan de kant van mijn vader dus weet uit 1e hand welke problemen Aziaten hebben. Meer dan genoeg inderdaad, ook als ze hier in Nederland integreren. Toch passen zij zich veel beter aan de normen en waarden hier aan en zijn ze veel minder dominant aanwezig. En ja, ik ken de demografie en geschiedenis van Indonesie. Ook daar is genoeg shit op dit gebied. Dus die denigrerende toom is niet nodig! En nu weer on-topic want we dwalen wat af ......quote:Op woensdag 26 februari 2025 09:05 schreef Qarrad het volgende:
[..]
https://www.rijnmond.nl/n(...)n-fatale-steekpartijquote:Hoe een ruzie tussen twee vrienden van 13 jaar uitliep op een fatale steekpartij
De dodelijke steekpartij, in Schiedam waarbij zowel slachtoffer als verdachte 13 jaar oud is, roept veel vragen op. Waarom liep hun ontmoeting uit op een fatale ruzie en steekpartij in een parkje aan de rand van een rustige woonwijk in Schiedam-Noord?
Uit gesprekken met jongeren die beide jongens kenden en informatie uit bronnen dicht bij het onderzoek, ontstaat een scenario waarin een ruzie na contact met de politie escaleerde. De politie doet momenteel onderzoek naar wat er precies is gebeurd.
Achtergrond van de twee jongens
De jongens kenden elkaar van de middelbare school in Vlaardingen en zaten in dezelfde klas. De een woonde in Schiedam-Noord, de ander aan de rand van het centrum. De twee zouden betrokken zijn geweest bij een mislukte straatroof eerder deze maand.
Op 12 februari wordt een 65-jarige vrouw op de fiets aangevallen op het Joppepad in Schiedam. Ze wordt bedreigd met een mes, haar bril wordt in het water gegooid, maar er wordt niets buitgemaakt. Ze raakt gewond aan haar rug en moet naar het ziekenhuis. Een dag eerder is op dezelfde plek een andere vrouw lastiggevallen.
Wroeging na mislukte straatroof
Het signalement van de verdachten in deze zaken komt overeen met dat van de twee jongens. Het slachtoffer zou last hebben gehad van wroeging en tegenover zijn ouders hebben verklaard dat hij door zijn vriend werd meegesleurd, zonder te weten wat er precies ging gebeuren.
Zijn ouders, zelf ooit slachtoffer van een gewelddadige overval waarbij de vader flinke klappen opliep in het gezicht, vonden dat de politie hiervan op de hoogte moest worden gebracht. Een oom vertelt tegen RTL nieuws dat zijn neefje later naar het parkje is gelokt om hem daar neer te steken.
De moeder van het slachtoffer, die een dag na de steekpartij sprak met jongeren die bijeen waren gekomen om te rouwen, drukt hen op het hart om niet naar geweld te grijpen. Ze blijft achter met vragen en een groot verdriet.
De fatale ontmoeting
Op zondag 23 februari rond 16:30 uur verlaat het slachtoffer zijn huis met een paar vrienden. Zijn moeder zou hem gewaarschuwd hebben niet meer met de jongen om te gaan. Toch trekt haar zoon naar de wijk waar de verdachte woont. Mogelijk wilde hij de lucht klaren, in de veronderstelling dat ze als vrienden konden praten.
Wat er precies gebeurt in het parkje waar ze elkaar ontmoeten, is nog onduidelijk. Er wordt rekening gehouden met een scenario, waarbij de spanning oploopt vanwege het contact met de politie. Tieners kunnen impulsief handelen. Het slachtoffer wordt met een keukenmes in zijn rug gestoken. De verdachte verlaat daarop de plek en laat zijn vriend zwaargewond achter.
Het slachtoffer weet nog naar een huis te komen om hulp te vragen, maar zijn verwondingen zijn ernstig. Volgens de moeder is in het ziekenhuis alles geprobeerd om haar zoon te redden, maar overlijdt hij later op de avond.
Verdachte gedraagt zich onopvallend
Ondanks het incident gedraagt de verdachte zich na afloop onopvallend. Hij gaat naar een eetafspraak bij een gezin in de buurt, waar hen niets vreemds opvalt. In de tussentijd is de politie al bij zijn moeder thuis. Als zij hem belt en vraagt direct naar huis te komen, voldoet hij aan haar verzoek.
Kort daarna wordt hij door de politie gearresteerd. Voor het onderzoek worden zijn handen in plastic zakken verpakt om sporen veilig te stellen.
In de buurt wordt verschillend over de verdachte gesproken. Sommigen omschrijven hem als een jongen die zich vooral bezighoudt met kattenkwaad, anderen wijzen op hangjongeren in de omgeving die zich soms intimiderend gedragen.
Veel vragen, weinig antwoorden
De politie begrijpt dat er veel vragen leven. Ook is de politie op de hoogte dat de steekpartij in verband wordt gebracht met de mislukte straatroof aan het Joppepad, maar zij kunnen dat niet bevestigen. Het wordt als mogelijk motief meegenomen in het onderzoek. De politie benadrukt dat het incident nog maar kort geleden is gebeurd en het onderzoek nog volop bezig is. Gezien de jonge leeftijd van zowel slachtoffer als verdachte vindt de politie terughoudendheid in haar eigen communicatie belangrijk.
Psychopaatje in de dop, dit soort gastjes zou je gewoon levenslang moeten geven.quote:Ondanks het incident gedraagt de verdachte zich na afloop onopvallend. Hij gaat naar een eetafspraak bij een gezin in de buurt, waar hen niets vreemds opvalt. In de tussentijd is de politie al bij zijn moeder thuis. Als zij hem belt en vraagt direct naar huis te komen, voldoet hij aan haar verzoek.
Hoi, hier ook Indo. En die denigrerende toon had je goed gespot en is in mijn ogen wel degelijk nodig en gerechtvaardigd.quote:Op woensdag 26 februari 2025 10:42 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ik heb Indonesiers in mijn familie aan de kant van mijn vader dus weet uit 1e hand welke problemen Aziaten hebben. Meer dan genoeg inderdaad, ook als ze hier in Nederland integreren. Toch passen zij zich veel beter aan de normen en waarden hier aan en zijn ze veel minder dominant aanwezig. En ja, ik ken de demografie en geschiedenis van Indonesie. Ook daar is genoeg shit op dit gebied. Dus die denigrerende toom is niet nodig! En nu weer on-topic want we dwalen wat af ......
Hangt ook af van hoe hij zich normaal gedraagt. Als hij normaal al een opgefokte Neanderthaler is, dan valt dit misschien niet zo op vlak na een steekpartij op nota bene zijn eigen vriend.quote:Op woensdag 26 februari 2025 11:09 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
https://www.rijnmond.nl/n(...)n-fatale-steekpartij
[..]
Psychopaatje in de dop, dit soort gastjes zou je gewoon levenslang moeten geven.
Ha, ik zelf ben geen Indo hoor maar in mijn familie zitten er een aantal. Zeer prettige en gastvrije mensen. Daarnaast op mijn werk een collega van Indonesische afkomst - zeer goed contact mee. Afijn, ik heb het over de Aziaten in Nederland, niet over de ellendige toestand in Azie - mij ook wel bekend ja.quote:Op woensdag 26 februari 2025 11:23 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Hoi, hier ook Indo. En die denigrerende toon had je goed gespot en is in mijn ogen wel degelijk nodig en gerechtvaardigd.
Verder begon jij over Aziaten vergeleken met bepaalde bevolkingsgroepen, dus is het wat flauw dat je het nu wilt afkappen. Misschien moeten we juist wat verder de diepte in over wat bittere armoede en kansloosheid doet in Aziatische gemeenschappen in Azië zelf om de door jou gepresenteerde mythe wat verder af te pellen.
Absoluut, ik vind het in de regel hele aardige mensen. Zeker als ze je toelaten.quote:Op woensdag 26 februari 2025 11:43 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ha, ik zelf ben geen Indo hoor maar in mijn familie zitten er een aantal. Zeer prettige en gastvrije mensen. Daarnaast op mijn werk een collega van Indonesische afkomst - zeer goed contact mee. Afijn, ik heb het over de Aziaten in Nederland, niet over de ellendige toestand in Azie - mij ook wel bekend ja.
Want jij denkt dat de jeugd wat nu met messen steekt, later netje een eervolle baan gaat uitvoeren?quote:Op dinsdag 25 februari 2025 13:58 schreef KingRoland het volgende:
Nu zie je een hoop banen in waar ze wachten op mbo mensen
want iedereen die mbo doet steekt met messen?quote:Op woensdag 26 februari 2025 11:47 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Want jij denkt dat de jeugd wat nu met messen steekt, later netje een eervolle baan gaat uitvoeren?
Ripquote:Op woensdag 26 februari 2025 12:37 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik moet straks door Schiedam fietsen. Komt wel dichtbij zo.
Wish me luck.
Het is dus verkeerd afgelopen. Mijn ketting is gebroken....quote:
Was het een gouden naamketting?quote:Op woensdag 26 februari 2025 14:20 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Het is dus verkeerd afgelopen. Mijn ketting is gebroken....
quote:'13-jarige handelde uit zelfverdediging''
De 13-jarige jongen die verdacht wordt van het doodsteken van een andere 13-jarige jongen in Schiedam afgelopen zondag, handelde uit zelfverdediging. Dat zegt zijn advocaat tegen RTL Nieuws.
RTL Nieuws meldde dinsdag al dat er volgens betrokkenen een ruzie over een straatroof aan het steekincident voorafging. Joni, het slachtoffer, zou spijt hebben gekregen van een mislukte straatroof twee weken daarvoor. Daarbij werd een 65-jarige vrouw neergestoken.
Ook wilde de jongen niet langer deel uitmaken van een groep jongens die hem dwongen om criminele activiteiten uit te voeren. De verdachte was het hier niet mee eens en zou Joni naar het bos hebben gelokt en hem daar hebben neergestoken.
Ander verhaal
Maar volgens de advocaat van de verdachte, Cem Polat, heeft hij een heel ander verhaal. Joni zou helemaal niet onder druk zijn gezet om criminele activiteiten uit te voeren. "Mijn cliënt heeft in verhoor bij de politie openheid van zaken gegeven en ook uitgelegd dat hij zichzelf heeft verdedigd", aldus Polat tegen RTL Nieuws.
In de wijk Sveaparken, waar het steekincident plaatsvond, is voor bewoners nog altijd veel onduidelijk. Daarom organiseert de gemeente woensdagavond een bijeenkomst om te praten en vragen te stellen. Tussen 19.00 en 21.00 uur kunnen buurtbewoners daar in gesprek met hulpverleners. Medewerkers van de gemeente, Slachtofferhulp, jongerenwerk, het Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG), de politie en de GGD zijn aanwezig om vragen te beantwoorden en steun te bieden.
Er gaat iets goed mis als kinderen van 13 dit soort dingen doen.quote:
Ze zijn nog jonger hoor...quote:Op woensdag 26 februari 2025 16:40 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Er gaat iets goed mis als kinderen van 13 dit soort dingen doen.²
Man man, wat gaat er in godsnaam mis in deze samenleving?quote:Op woensdag 26 februari 2025 16:44 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ze zijn nog jonger hoor...
https://www.telegraaf.nl/(...)ot-moord-of-doodslag
Of in het hoofd van advocaten dat ze zulke verhalen klakkeloos geloven of verzinnen om de cliënten vrij te spreken.quote:Op woensdag 26 februari 2025 17:08 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Man man, wat gaat er in godsnaam mis in deze samenleving?
Ja, om z'n appeltje te schillen.quote:Op woensdag 26 februari 2025 16:40 schreef maily het volgende:
[..]
En per ongeluk had hij alleen een mes bij zich om zich te verdedigen.
quote:Op woensdag 26 februari 2025 17:12 schreef Swango het volgende:
Ander verhaal
Maar volgens de advocaat van de verdachte, Cem Polat, heeft hij een heel ander verhaal. Joni zou helemaal niet onder druk zijn gezet om criminele activiteiten uit te voeren. "Mijn cliënt heeft in verhoor bij de politie openheid van zaken gegeven en ook uitgelegd dat hij zichzelf heeft verdedigd", aldus Polat tegen RTL Nieuws.
In de wijk Sveaparken, waar het steekincident plaatsvond, is voor bewoners nog altijd veel onduidelijk. Daarom organiseert de gemeente woensdagavond een bijeenkomst om te praten en vragen te stellen. Tussen 19.00 en 21.00 uur kunnen buurtbewoners daar in gesprek met hulpverleners. Medewerkers van de gemeente, Slachtofferhulp, jongerenwerk, het Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG), de politie en de GGD zijn aanwezig om vragen te beantwoorden en steun te bieden.
En mocht dat uit de dikke duim van de verdachte komen dan pleegt hij nog karaktermoord ook.
Deze drollen waren waarschijnlijk dus verantwoordelijk voor meerdere gewelddadige incidentenquote:Verdachte (13) bekent doodsteken van klasgenootje: 'Hij zegt dat hij zichzelf verdedigde’
Duidelijk is dat er in Schiedam de laatste tijd meerdere gewelddadige incidenten waren, waarbij de slachtoffers zeiden dat ze waren belaagd door heel jonge daders. Onduidelijk is of het specifiek deze voorvallen waren waarbij de 13-jarigen van de dodelijke steekpartij mogelijk betrokken waren, of dat er een breder probleem is met jonge plegers in deze omgeving.
Vrouw (65) in rug gestoken
Half februari werd een 65-jarige vrouw uit Vlaardingen in haar rug gestoken op Het Windas in Schiedam bij een poging tot een beroving. Toen ze weg wilde fietsen, sloeg een van haar belagers toe. Een dag eerder vond er op deze locatie, in de buurt van het Joppepad, ook al een incident plaats. Een vrouw die er fietste werd uitgescholden door twee jongens. Of het om dezelfde daders gaat, is niet bekend, maar bij beide incidenten werd hetzelfde signalement gegeven. Het ging om verdachten van 14 of 15 jaar oud.
Op 16 februari werd op het Trimpad in Vlaardingen, nabij de gemeentegrens met Schiedam, een 19-jarige man beroofd van zijn fiets en persoonlijke bezittingen. De verdachten zouden ongeveer tussen de 14 en 16 jaar oud zijn.
Op 6 november overvielen drie tieners, van naar schatting tussen de 14 en 16 jaar oud, een telefoonwinkel aan het Broersveld in Schiedam. De drie kwamen gemaskerd de winkel binnen, vernielden veel in de winkel en richtten een vuurwapen op de medewerker. Ze namen diverse elektronica mee. Voor deze overval zijn nog geen verdachten aangehouden, recent zijn camerabeelden van het voorval online gezet.
Reeks berovingen en vragen over veiligheid
En ongeveer een jaar geleden vonden er in Schiedam in korte tijd meerdere berovingen plaats tussen station Schiedam Centrum en het stadscentrum. Voor één van de overvallen werden twee jongens, van 12 en 14 jaar oud, aangehouden. Er werd een supermarkt overvallen en er waren berovingen in het centrum, vooral 's avonds na etenstijd.
Nadat de 65-jarige vrouw halverwege deze maand in haar rug werd gestoken op het fietspad bij Het Windas, stelde de lokale VVD vragen over de veiligheid in de stad. Raadsleden Onno Spek en Youri Volkman vroegen wat de gemeente doet om geweld in Schiedam te voorkomen en of Schiedam extra maatregelen gaat nemen. Deze vragen zijn nog niet beantwoord. Burgemeester Harald Bergmann zei in een reactie op de dodelijke steekpartij wel dat de politie en gemeente de komende tijd extra aanwezig zullen zijn in de wijk.
Begrijp jij het? Ik voel me minder thuis in het huidige tijdperk moet ik zeggen.quote:Op woensdag 26 februari 2025 17:08 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Man man, wat gaat er in godsnaam mis in deze samenleving?
Shithole Rotterdam.quote:Op woensdag 26 februari 2025 16:44 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ze zijn nog jonger hoor...
https://www.telegraaf.nl/(...)ot-moord-of-doodslag
Rotterdam, Maarsbergen, Enschede. Dat is zo ongeveer precies in de breedte door Nederland.quote:
Ah, zelfverdediging:quote:Op woensdag 26 februari 2025 17:12 schreef Swango het volgende:
Ander verhaal
En mocht dat uit de dikke duim van de verdachte komen dan pleegt hij nog karaktermoord ook.
quote:Het slachtoffer van de steekpartij zou volgens familieleden met een groot keukenmes in zijn rug zijn gestoken, waarbij met mes zijn long zou hebben doorboord.
Waar lees jij de huidskleur van deze parels uit de maatschappij?quote:Op woensdag 26 februari 2025 17:42 schreef Momo het volgende:
[..]
Deze drollen waren waarschijnlijk dus verantwoordelijk voor meerdere gewelddadige incidenten
Om vervolgens een mes in andermans rug te steken?quote:Op woensdag 26 februari 2025 18:00 schreef Kamelenteen het volgende:
Er moet veel meer geknuffeld worden. Misschien moeten we eens een 'kansenparel'knuffeldag invoeren?
Nee, om ze dood te knuffelen zodat de maatschappij weer wat veiliger wordtquote:Op woensdag 26 februari 2025 19:40 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Om vervolgens een mes in andermans rug te steken?
Zelfverdediging!!!quote:Op woensdag 26 februari 2025 19:40 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Om vervolgens een mes in andermans rug te steken?
De dader ja, niet het slachtoffer.quote:Op woensdag 26 februari 2025 20:03 schreef FlippingCoin het volgende:
Dus die kerel heeft zelf een 65 jarige vrouw gestoken in de rug
Klein gemis
samen met het slachtoffer?quote:Op woensdag 26 februari 2025 21:29 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
De dader ja, niet het slachtoffer.
Die beroving wel ja, naar het schijnt.quote:
Die is na het gebeuren nog bij een vriendje gaan eten.quote:Op woensdag 26 februari 2025 23:08 schreef ootjekatootje het volgende:
Volgens verslaggever van Hart van Nederland heeft de dader het nu heel zwaar want hij is zijn vriend verloren en moet nog twee weken in hechtenis blijven.
Ik geloof dat het bij het joch begint in te dalen dat het serieus is.
Nou kan hij over 2 weken weer een vriendje neersteken of een bejaarde in de rug.quote:Op woensdag 26 februari 2025 23:08 schreef ootjekatootje het volgende:
Volgens verslaggever van Hart van Nederland heeft de dader het nu heel zwaar want hij is zijn vriend verloren en moet nog twee weken in hechtenis blijven.
Ik heb het idee dat advocaten helpen bij het verzinnen van leugens tegenwoordig om de straf zo min mogelijk te laten zijn.quote:
Snap ik wel, soms ben je boos en reageer je een beetje bot. En later heb je daar spijt van en mis je je vriend.quote:Op woensdag 26 februari 2025 23:08 schreef ootjekatootje het volgende:
Volgens mij is het niet geoorloofd in de rechtbank te liegen - maar ja Nederland anno 2025quote:Op woensdag 26 februari 2025 23:23 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat advocaten helpen bij het verzinnen van leugens tegenwoordig om de straf zo min mogelijk te laten zijn.
Maar goed, dat is alleen een onderbuik gevoel.
https://tenor.com/view/ba(...)drietig-gif-15278222quote:Op woensdag 26 februari 2025 23:08 schreef ootjekatootje het volgende:
Dit is toch niveau voor 3 jarige? Laat ik het wat breder trekken maar een kind van zes/zeven/acht hoort toch te weten hoe dit werkt?quote:Op woensdag 26 februari 2025 23:28 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Snap ik wel, soms ben je boos en reageer je een beetje bot. En later heb je daar spijt van en mis je je vriend.
Ik denk niet eens dat die advocaat dit verzint. Dat joch zit nu voor jaren met de gebakken peren.quote:Op woensdag 26 februari 2025 23:34 schreef matspontius het volgende:
[..]
Volgens mij is het niet geoorloofd in de rechtbank te liegen - maar ja Nederland anno 2025
Oh ja? Dat joch is een stuk stront dat over 5 jaar weer vrij is en dan de samenleving weer kan gaan verzieken. En dan gaat zo'n looser advocaat een verhaal uit de duim zuigen zodat de straf zo laag mogelijk wordt. Chapeau. Besef is bij dit soort schorem vaak heel ver te zoeken!!!quote:Op donderdag 27 februari 2025 00:07 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik denk niet eens dat die advocaat dit verzint. Dat joch zit nu voor jaren met de gebakken peren.
En ik denk dat hij zich nu voor het eerst in zijn leven gaat beseffen dat een “sorry” of “ja maar hij” hem niet gaat helpen.
Neeeeeeeee echt?quote:Op woensdag 26 februari 2025 23:23 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat advocaten helpen bij het verzinnen van leugens tegenwoordig om de straf zo min mogelijk te laten zijn.
Klopt, en we zijn het er denk ik ook over eens dat er nog een hele hoop van dit soort jonge losers rondlopen.quote:Op donderdag 27 februari 2025 00:27 schreef matspontius het volgende:
[..]
Oh ja? Dat joch is een stuk stront dat over 5 jaar weer vrij is en dan de samenleving weer kan gaan verzieken. En dan gaat zo'n looser advocaat een verhaal uit de duim zuigen zodat de straf zo laag mogelijk wordt. Chapeau. Besef is bij dit soort schorem vaak heel ver te zoeken!!!
Je weet wat het werk inhoudt van een advocaat?quote:Op woensdag 26 februari 2025 23:23 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Over een jaar staat hij weer buiten. Langer opsluiten kan niet in verband met het jeugdstrafrecht.quote:Op donderdag 27 februari 2025 00:27 schreef matspontius het volgende:
[..]
Oh ja? Dat joch is een stuk stront dat over 5 jaar weer vrij is en dan de samenleving weer kan gaan verzieken. En dan gaat zo'n looser advocaat een verhaal uit de duim zuigen zodat de straf zo laag mogelijk wordt. Chapeau. Besef is bij dit soort schorem vaak heel ver te zoeken!!!
quote:Familie roept op tot witte stille tocht voor neergestoken Joni (13)
De familie van de doodgestoken Joni van 13 uit Schiedam, roept op sociale media op om zaterdag naar een witte stille tocht te komen. Ze vragen om in het wit te komen, en een witte roos of ballon mee te nemen. 'Wij hopen op een liefdevolle samenkomst waarin we steun vinden bij elkaar.'
Buurtbewoners kwamen woensdagavond bijeen bij de Malmö om hun verdriet te delen en steun bij elkaar te zoeken, schrijft streekomroep Twee. De impact van het steekincident is groot, vooral omdat zowel het slachtoffer als de verdachte slechts 13 jaar oud zijn.
De tocht start om 19:00 uur op het Bachplein en eindigt aan het Fjorddal, de straat waar Joni zwaargewond om hulp vroeg. De familie roept deelnemers op om in witte kleding te komen en een witte roos of ballon mee te nemen als symbool van steun en verbondenheid.
"We hopen op een respectvolle en liefdevolle samenkomst waarin we gezamenlijk steun vinden bij elkaar", schrijft de familie in de oproep die massaal wordt gedeeld op sociale media.
https://www.rijnmond.nl/n(...)neergestoken-joni-13
Ja, zorgen dat je client (in het geval van de verdachte) een zo laag mogelijke straf of zelfs helemaal geen straf krijgt binnen de kaders van het wetboek.quote:Op donderdag 27 februari 2025 01:05 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Je weet wat het werk inhoudt van een advocaat?
Nee, een stalen met veel smeer en wat roest.quote:
Wat een vreselijke omgeving. Dat is dan je brugpieperjaar...quote:,,Het ging altijd goed met hem, tót hij naar de middelbare school in Vlaardingen vertrok”, zegt Anton. ,,Zes, zeven keer is hij beroofd. Van zijn fiets, zijn telefoon. Hij sloot zichzelf op in de wc op school, omdat hij bang was.”
Hij zou na de voorjaarsvakantie naar een andere school gaan. Net niet gehaald dus.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 13:10 schreef Qarrad het volgende:
Artikel over het slachtoffer Joni:
https://www.ad.nl/binnenl(...)-zei-ik-nog~a5c663bf
[..]
Wat een vreselijke omgeving. Dat is dan je brugpieperjaar...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |