abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216835057
quote:
15s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 20:30 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Vriendelijk en meegaand hoeft niet te botsen met conservatieve denkbeelden. Je zet het nu tegenover elkaar alsof het onmogelijk samen gaat. Ik merk in jouw betoog een soort arrogantie, je kijkt neer op gelovige mensen. Sterkte. Je zal het moeilijk hebben en krijgen.

:{²
Je reageert deels op deze post. Niet inhoudelijk, maar vanuit de slachtofferrol een beetje spottend. De rest van de post negeer je compleet, want dat word helemaal lastig voor jou.

Ultra typerend.

Ga zo door moslim. Wilders is je dankbaar. En ik ook.

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 20:26 schreef matspontius het volgende:

[..]
Dat valt wel mee hoor. Ik ken genoeg (heel) hoogopgeleide zandhazen. Let wel: uitzonderingen daargelaten natuurlijk. In het begin zijn ze heel vriendelijk en meegaand maar als je ze wat beter leert kennen en ze hun achterste van de tong laten zien merk je snel genoeg dat er ook onder de hoogopgeleide zandhazen veel middeleeuws en zeer bekrompen denkmateriaal ingebakken zit. Op het gebied van Jodenhaat, homo's/lesbiennes, vrouwenemancipatie, in hun ogen ongelovigen, etc. Echt schrikbarend om te horen hoe achterhaald die denkbeelden zijn.

Ander voorbeeld: vriendin van mijn dochter. Zit op VWO - heeft kennis met een moslim meisje met hoogopgeleide ouders. Dit meisje mag nooit bij anderen spelen want mag niet in contact komen met jongens/mannen. Gvd zeg, dat kind is 12 jaar. Wat een wereldbeeld krijgt dat kind mee ....... Dieptriest
Herkenbaar.

Van afstand de ''brave'' ''gematigde'' moslim, bij nadere echte kennismaking ''gewoon'' ''moslim''.
Van afstand is het heel makkelijk om te blijven denken ''die draait toch lekker mee in onze samenleving, d'r is toch geen probleem met de islam'', maar wanneer de ware islamitische aap uit de mouw komt krijg je -mits als je goed oplet- je bedenkingen. En als je je vanuit deze kritische kant je verder verdiept in de islam -en daarbij de bijna dagelijkse stroom aan berichtgeving over alles gerelateerd aan de islam mee neemt- dan kun je eigenlijk niet tot een andere conclusie komen dan dat de islam voor een heel erg groot probleem zorgt.

En ja, religie in het algemeen ook -ik ken ook heel veel jehova getuigen bijvoorbeeld, en ik ben ook erg sceptisch daarover- maar de islam onderscheidt zichzelf door de aanwezigheid en de mate van (barbaars) geweld.
  dinsdag 25 februari 2025 @ 22:31:03 #177
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_216835143
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 22:18 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Toch vreemd dat er letterlijk Chinezen worden genoemd in het artikel. Sowieso is dat een gemeenschap met veel verborgen problematiek en ellende, maar voornamelijk binnenskamers. Het zijn geen moreel superieure supermensen of zo die immuun zijn voor de ellende die bij sociale zwakte komt kijken.
Er staat Aziaten, geen Chinezen. Persoonlijk heb ik veel liever te doen met Aziaten dan met Moslims. Nooit problemen mee, geen verborgen agenda's en passen zich uitstekend aan in de cultuur waarin ze worden opgenomen. Ze zijn ook niet dominant aanwezig en dringen niet hun eigen normen en waarden op. Zo kan het ook. Dat ze problemen hebben zal best maar daar zadelen ze onze maatschappij in ieder geval niet mee op. In tegenstelling tot .......
"Hoka Hey!"
  dinsdag 25 februari 2025 @ 22:33:21 #178
287741 matspontius
pi_216835172
quote:
4s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 22:24 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Je reageert deels op deze post. Niet inhoudelijk, maar vanuit de slachtofferrol een beetje spottend. De rest van de post negeer je compleet, want dat word helemaal lastig voor jou.

Ultra typerend.

Ga zo door moslim. Wilders is je dankbaar. En ik ook.
[..]
Herkenbaar.

Van afstand de ''brave'' ''gematigde'' moslim, bij nadere echte kennismaking ''gewoon'' ''moslim''.
Van afstand is het heel makkelijk om te blijven denken ''die draait toch lekker mee in onze samenleving, d'r is toch geen probleem met de islam'', maar wanneer de ware islamitische aap uit de mouw komt krijg je -mits als je goed oplet- je bedenkingen. En als je je vanuit deze kritische kant je verder verdiept in de islam -en daarbij de bijna dagelijkse stroom aan berichtgeving over alles gerelateerd aan de islam mee neemt- dan kun je eigenlijk niet tot een andere conclusie komen dan dat de islam voor een heel erg groot probleem zorgt.

En ja, religie in het algemeen ook -ik ken ook heel veel jehova getuigen bijvoorbeeld, en ik ben ook erg sceptisch daarover- maar de islam onderscheidt zichzelf door de aanwezigheid en de mate van (barbaars) geweld.
Negeer die halve gare nou gewoon eens met zijn allen want hij of zij neemt iedereen hier gigantisch in de zeik. Speelt 1 groot toneelstuk. Reageert ook continu op mijn posts - slaat 10 van de 10 x nergens op en ik laat die kneus dan ook lekker in zijn eigen sop gaarkoken ...
"Hoka Hey!"
  dinsdag 25 februari 2025 @ 22:34:32 #179
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_216835188
quote:

[..]
Ik reageerde slechts op een deel van de post. Werk je voor NASA? :D :')

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  dinsdag 25 februari 2025 @ 22:40:51 #180
13462 BansheeBoy
pi_216835248
quote:

Ah, en hoeveel Moslims die gewelddadig zijn ken je. Ik neem genoegen met 7 persoonlijke voorbeelden.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_216835993
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 22:33 schreef matspontius het volgende:

[..]
Negeer die halve gare nou gewoon eens met zijn allen want hij of zij neemt iedereen hier gigantisch in de zeik. Speelt 1 groot toneelstuk. Reageert ook continu op mijn posts - slaat 10 van de 10 x nergens op en ik laat die kneus dan ook lekker in zijn eigen sop gaarkoken ...
Nee, ik vind het te grappig. En des te meer onzin posts van hem, des te beter. ^O^

quote:
15s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 22:34 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ik reageerde slechts op een deel van de post. Werk je voor NASA? :D :')

quote:
15s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 22:40 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ah, en hoeveel Moslims die gewelddadig zijn ken je. Ik neem genoegen met 7 persoonlijke voorbeelden.

Ga zo door muslimboy. _O_
  woensdag 26 februari 2025 @ 00:27:01 #182
13462 BansheeBoy
pi_216836064
quote:
4s.gif Op woensdag 26 februari 2025 00:14 schreef SpaceOddity het volgende:
Ga zo door muslimboy. _O_
Dank je wel. Waar waren we gebleven? :?

pi_216836324
Enige logische straf voor dit type jongens is voordat ze hun vrienden doodsteken geen Halt straf.
Maar telefoon afnemen, tentje op bouwen in Heumensoord. En lopen maar…
Twee oudcommando’s erop en gaan met die banaan. Vier dagen 50 kilometer en vervolgens slapen in op een veldbed.
  woensdag 26 februari 2025 @ 08:56:03 #184
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_216837408
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 22:31 schreef matspontius het volgende:

[..]
Er staat Aziaten, geen Chinezen.
quote:
Hier wordt voornamelijk overleefd, zo goed en zo kwaad als dat gaat. Door Ghanezen, Surinamers, Nigerianen, Antillianen, Chinezen en hier en daar een verdwaalde witte Amsterdammer.
quote:
Persoonlijk heb ik veel liever te doen met Aziaten dan met Moslims. Nooit problemen mee, geen verborgen agenda's en passen zich uitstekend aan in de cultuur waarin ze worden opgenomen. Ze zijn ook niet dominant aanwezig en dringen niet hun eigen normen en waarden op. Zo kan het ook. Dat ze problemen hebben zal best maar daar zadelen ze onze maatschappij in ieder geval niet mee op. In tegenstelling tot .......
:D
Weet je überhaupt iets van Aziatische culturen?

Het is al jaren zo'n mantraatje dat nagepraat wordt dat Chinezen,(of Aziaten) nooit problemen geven en dat er dus wel iets mis moet zijn met de bevolkingsgroepen die wel bekend staan om de problemen die erbij spelen.

Dat je er minder van merkt wil dus niet zeggen dat er minder speelt of dat het een eendimensionale algemene waarheid is. Het is allemaal veel genuanceerder en gecompliceerder dan dat ene uitgekauwde ideetje dat men zonder inhoudelijke kennis van de ene mond naar de andere haalt.
  woensdag 26 februari 2025 @ 08:57:59 #185
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_216837426
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 08:56 schreef Qarrad het volgende:

[..]
[..]
[..]
:D
Weet je überhaupt iets van Aziatische culturen?

Het is al jaren zo'n mantraatje dat nagepraat wordt dat Chinezen,(of Aziaten) nooit problemen geven en dat er dus wel iets mis moet zijn met de bevolkingsgroepen die wel bekend staan om de problemen die erbij spelen.

Dat je er minder van merkt wil dus niet zeggen dat er minder speelt of dat het een eendimensionale algemene waarheid is. Het is allemaal veel genuanceerder en gecompliceerder dan dat ene uitgekauwde ideetje dat men zonder inhoudelijke kennis van de ene mond naar de andere haalt.
Dat is TYPISCH NEDERLANDS, de mond vol van anderen die maar moeten integreren maar bij de groep die daar misschien nog wel het minste een poging toe doet vinden WE het niet erg omdat 'we er geen last van hebben'
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_216837461
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 22:31 schreef matspontius het volgende:

[..]
Er staat Aziaten, geen Chinezen. Persoonlijk heb ik veel liever te doen met Aziaten dan met Moslims. Nooit problemen mee, geen verborgen agenda's en passen zich uitstekend aan in de cultuur waarin ze worden opgenomen. Ze zijn ook niet dominant aanwezig en dringen niet hun eigen normen en waarden op. Zo kan het ook. Dat ze problemen hebben zal best maar daar zadelen ze onze maatschappij in ieder geval niet mee op. In tegenstelling tot .......
60% van de moslims zijn Aziatisch. oO<
  woensdag 26 februari 2025 @ 09:02:57 #187
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_216837464
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 08:57 schreef Caland het volgende:

[..]
Dat is TYPISCH NEDERLANDS, de mond vol van anderen die maar moeten integreren maar bij de groep die daar misschien nog wel het minste een poging toe doet vinden WE het niet erg omdat 'we er geen last van hebben'
Ik denk dat je de fameuze "Nederlandse tolerantie" hier beter hebt omschreven dan ik eerder heb gezien.

Nederlanders zijn niet tolerant, die wegen af hoeveel last en beperking ze gaan ondervinden van een ander tegen hun eigen agenda. Dus onderdruk jij de vrouwen in het familie zonder dat ik daar last van heb? Ga je gang, is cultuur of moet van God, en dan kan ik hetzelfde erdoorheen wurgen thuis.

Maar kom je uit een wat luidruchtiger achtergrond of kook je met veel knoflook? Daar begint het gekwebbel!
  woensdag 26 februari 2025 @ 09:05:22 #188
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_216837484
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2025 09:02 schreef Drxx het volgende:

[..]
60% van de moslims zijn Aziatisch. oO<
Ssssst straks komen de feiten tussen zijn verhaal. Straks komt hij er nog achter dat Indonesië het land met de meeste moslims ter wereld is! Je weet wel, die stille, makkelijke, beleefde, welbespraakte mensen die lekker koken op commando.
pi_216837516
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 09:05 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ssssst straks komen de feiten tussen zijn verhaal. Straks komt hij er nog achter dat Indonesië het land met de meeste moslims ter wereld is! Je weet wel, die stille, makkelijke, beleefde, welbespraakte mensen die lekker koken op commando.
Foking lekker eten though. :9~
pi_216838019
quote:

[..]
Psst

Terwijl je vroeger gewoon normaal in Indonesië kon lopen als vrouw.
Is er nu weer gek aan de macht daar die terug wil naar het oude.
Gaat van zelf weer een shit hole worden.
  woensdag 26 februari 2025 @ 10:25:15 #191
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_216838244
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 10:01 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Psst

Terwijl je vroeger gewoon normaal in Indonesië kon lopen als vrouw.
Is er nu weer gek aan de macht daar die terug wil naar het oude.
Gaat van zelf weer een shit hole worden.
Niet naar het oude, maar naar de islam zoals die in de Golfstaten wordt beleden. Dat is in de hele islamitische wereld een ding maar inderdaad in de van oudsher relaxtere landen veel zichtbaarder.
  woensdag 26 februari 2025 @ 10:42:09 #192
287741 matspontius
pi_216838433
quote:

[..]
Ik heb Indonesiers in mijn familie aan de kant van mijn vader dus weet uit 1e hand welke problemen Aziaten hebben. Meer dan genoeg inderdaad, ook als ze hier in Nederland integreren. Toch passen zij zich veel beter aan de normen en waarden hier aan en zijn ze veel minder dominant aanwezig. En ja, ik ken de demografie en geschiedenis van Indonesie. Ook daar is genoeg shit op dit gebied. Dus die denigrerende toom is niet nodig! En nu weer on-topic want we dwalen wat af ......
"Hoka Hey!"
  woensdag 26 februari 2025 @ 11:09:29 #193
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_216838813
quote:
Hoe een ruzie tussen twee vrienden van 13 jaar uitliep op een fatale steekpartij

De dodelijke steekpartij, in Schiedam waarbij zowel slachtoffer als verdachte 13 jaar oud is, roept veel vragen op. Waarom liep hun ontmoeting uit op een fatale ruzie en steekpartij in een parkje aan de rand van een rustige woonwijk in Schiedam-Noord?

Uit gesprekken met jongeren die beide jongens kenden en informatie uit bronnen dicht bij het onderzoek, ontstaat een scenario waarin een ruzie na contact met de politie escaleerde. De politie doet momenteel onderzoek naar wat er precies is gebeurd.

Achtergrond van de twee jongens
De jongens kenden elkaar van de middelbare school in Vlaardingen en zaten in dezelfde klas. De een woonde in Schiedam-Noord, de ander aan de rand van het centrum. De twee zouden betrokken zijn geweest bij een mislukte straatroof eerder deze maand.

Op 12 februari wordt een 65-jarige vrouw op de fiets aangevallen op het Joppepad in Schiedam. Ze wordt bedreigd met een mes, haar bril wordt in het water gegooid, maar er wordt niets buitgemaakt. Ze raakt gewond aan haar rug en moet naar het ziekenhuis. Een dag eerder is op dezelfde plek een andere vrouw lastiggevallen.

Wroeging na mislukte straatroof
Het signalement van de verdachten in deze zaken komt overeen met dat van de twee jongens. Het slachtoffer zou last hebben gehad van wroeging en tegenover zijn ouders hebben verklaard dat hij door zijn vriend werd meegesleurd, zonder te weten wat er precies ging gebeuren.

Zijn ouders, zelf ooit slachtoffer van een gewelddadige overval waarbij de vader flinke klappen opliep in het gezicht, vonden dat de politie hiervan op de hoogte moest worden gebracht. Een oom vertelt tegen RTL nieuws dat zijn neefje later naar het parkje is gelokt om hem daar neer te steken.
De moeder van het slachtoffer, die een dag na de steekpartij sprak met jongeren die bijeen waren gekomen om te rouwen, drukt hen op het hart om niet naar geweld te grijpen. Ze blijft achter met vragen en een groot verdriet.

De fatale ontmoeting
Op zondag 23 februari rond 16:30 uur verlaat het slachtoffer zijn huis met een paar vrienden. Zijn moeder zou hem gewaarschuwd hebben niet meer met de jongen om te gaan. Toch trekt haar zoon naar de wijk waar de verdachte woont. Mogelijk wilde hij de lucht klaren, in de veronderstelling dat ze als vrienden konden praten.
Wat er precies gebeurt in het parkje waar ze elkaar ontmoeten, is nog onduidelijk. Er wordt rekening gehouden met een scenario, waarbij de spanning oploopt vanwege het contact met de politie. Tieners kunnen impulsief handelen. Het slachtoffer wordt met een keukenmes in zijn rug gestoken. De verdachte verlaat daarop de plek en laat zijn vriend zwaargewond achter.
Het slachtoffer weet nog naar een huis te komen om hulp te vragen, maar zijn verwondingen zijn ernstig. Volgens de moeder is in het ziekenhuis alles geprobeerd om haar zoon te redden, maar overlijdt hij later op de avond.

Verdachte gedraagt zich onopvallend
Ondanks het incident gedraagt de verdachte zich na afloop onopvallend. Hij gaat naar een eetafspraak bij een gezin in de buurt, waar hen niets vreemds opvalt. In de tussentijd is de politie al bij zijn moeder thuis. Als zij hem belt en vraagt direct naar huis te komen, voldoet hij aan haar verzoek.
Kort daarna wordt hij door de politie gearresteerd. Voor het onderzoek worden zijn handen in plastic zakken verpakt om sporen veilig te stellen.
In de buurt wordt verschillend over de verdachte gesproken. Sommigen omschrijven hem als een jongen die zich vooral bezighoudt met kattenkwaad, anderen wijzen op hangjongeren in de omgeving die zich soms intimiderend gedragen.

Veel vragen, weinig antwoorden
De politie begrijpt dat er veel vragen leven. Ook is de politie op de hoogte dat de steekpartij in verband wordt gebracht met de mislukte straatroof aan het Joppepad, maar zij kunnen dat niet bevestigen. Het wordt als mogelijk motief meegenomen in het onderzoek. De politie benadrukt dat het incident nog maar kort geleden is gebeurd en het onderzoek nog volop bezig is. Gezien de jonge leeftijd van zowel slachtoffer als verdachte vindt de politie terughoudendheid in haar eigen communicatie belangrijk.
https://www.rijnmond.nl/n(...)n-fatale-steekpartij

quote:
Ondanks het incident gedraagt de verdachte zich na afloop onopvallend. Hij gaat naar een eetafspraak bij een gezin in de buurt, waar hen niets vreemds opvalt. In de tussentijd is de politie al bij zijn moeder thuis. Als zij hem belt en vraagt direct naar huis te komen, voldoet hij aan haar verzoek.
Psychopaatje in de dop, dit soort gastjes zou je gewoon levenslang moeten geven.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  woensdag 26 februari 2025 @ 11:23:19 #194
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_216838969
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 10:42 schreef matspontius het volgende:

[..]
Ik heb Indonesiers in mijn familie aan de kant van mijn vader dus weet uit 1e hand welke problemen Aziaten hebben. Meer dan genoeg inderdaad, ook als ze hier in Nederland integreren. Toch passen zij zich veel beter aan de normen en waarden hier aan en zijn ze veel minder dominant aanwezig. En ja, ik ken de demografie en geschiedenis van Indonesie. Ook daar is genoeg shit op dit gebied. Dus die denigrerende toom is niet nodig! En nu weer on-topic want we dwalen wat af ......
Hoi, hier ook Indo. En die denigrerende toon had je goed gespot en is in mijn ogen wel degelijk nodig en gerechtvaardigd.

Verder begon jij over Aziaten vergeleken met bepaalde bevolkingsgroepen, dus is het wat flauw dat je het nu wilt afkappen. Misschien moeten we juist wat verder de diepte in over wat bittere armoede en kansloosheid doet in Aziatische gemeenschappen in Azië zelf om de door jou gepresenteerde mythe wat verder af te pellen.
  woensdag 26 februari 2025 @ 11:27:05 #195
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_216839009
quote:
14s.gif Op woensdag 26 februari 2025 11:09 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
https://www.rijnmond.nl/n(...)n-fatale-steekpartij
[..]
Psychopaatje in de dop, dit soort gastjes zou je gewoon levenslang moeten geven.
Hangt ook af van hoe hij zich normaal gedraagt. Als hij normaal al een opgefokte Neanderthaler is, dan valt dit misschien niet zo op vlak na een steekpartij op nota bene zijn eigen vriend.

Mijn buurjongen staat altijd schreeuwend en intimiderend op straat. Dus toen hij weer eens meegenomen werd voor een staatsvakantie na de zoveelste mishandeling, was zijn gedrag niet anders dan normaal.
pi_216839142
Het alles verhelderende verhaal. Verdachte komt uiteraard niet uit die goeie buurt.

Hoe een ruzie tussen twee vrienden van 13 jaar uitliep op een fatale steekpartij
  woensdag 26 februari 2025 @ 11:43:31 #197
287741 matspontius
pi_216839154
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 11:23 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Hoi, hier ook Indo. En die denigrerende toon had je goed gespot en is in mijn ogen wel degelijk nodig en gerechtvaardigd.

Verder begon jij over Aziaten vergeleken met bepaalde bevolkingsgroepen, dus is het wat flauw dat je het nu wilt afkappen. Misschien moeten we juist wat verder de diepte in over wat bittere armoede en kansloosheid doet in Aziatische gemeenschappen in Azië zelf om de door jou gepresenteerde mythe wat verder af te pellen.
Ha, ik zelf ben geen Indo hoor maar in mijn familie zitten er een aantal. Zeer prettige en gastvrije mensen. Daarnaast op mijn werk een collega van Indonesische afkomst - zeer goed contact mee. Afijn, ik heb het over de Aziaten in Nederland, niet over de ellendige toestand in Azie - mij ook wel bekend ja.
"Hoka Hey!"
  woensdag 26 februari 2025 @ 11:47:33 #198
13462 BansheeBoy
pi_216839195
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 11:43 schreef matspontius het volgende:

[..]
Ha, ik zelf ben geen Indo hoor maar in mijn familie zitten er een aantal. Zeer prettige en gastvrije mensen. Daarnaast op mijn werk een collega van Indonesische afkomst - zeer goed contact mee. Afijn, ik heb het over de Aziaten in Nederland, niet over de ellendige toestand in Azie - mij ook wel bekend ja.
Absoluut, ik vind het in de regel hele aardige mensen. Zeker als ze je toelaten.

pi_216839196
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 13:58 schreef KingRoland het volgende:
Nu zie je een hoop banen in waar ze wachten op mbo mensen
Want jij denkt dat de jeugd wat nu met messen steekt, later netje een eervolle baan gaat uitvoeren?

:')
pi_216839607
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 11:47 schreef Alloch87 het volgende:

[..]
Want jij denkt dat de jeugd wat nu met messen steekt, later netje een eervolle baan gaat uitvoeren?

:')
want iedereen die mbo doet steekt met messen? :') kom eens uit je randstad bubbel
graag op anoniem
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')