Probleem is dat we die vmbo mensen nodig hebben. 10 keer harder dan hbo/wo. Hbo/wo kunnen wel de plannen maken maar wie moet dat uitvoeren? Nu zie je een hoop banen in waar ze wachten op mbo mensen, terwijl hbo/wo enorm competitief is. Daar zit echt geen krapte.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 11:59 schreef Cruzinats het volgende:
Daarom wil je je kinderen niet op VMBO hebben.
Tot de puberteit zijn het de ouders die de kinderen opvoeden, zodra het tieners worden draait het alleen nog om de opinie van de groep. Als die groep een stelletje amoebe zijn die denken drillrappers te zijn gaat je kind dat gedrag overnemen. Daarom liever minimaal havo/vwo waar een kind daadwerkelijk slimmer wordt door het sparren met klasgenootjes.
Laten we wel even objectief blijven. Een VMBO A'dam West, Den Haag, R'dam (om wat willekeurige contreien te benoemen) is natuurlijk andere koek dan een VMBO pak 'm beet Wassenaar. Als mijn kind naar een VMBO A'dam West zou moeten is dat een directe reden om te verhuizen!quote:Op dinsdag 25 februari 2025 13:58 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Probleem is dat we die vmbo mensen nodig hebben. 10 keer harder dan hbo/wo. Hbo/wo kunnen wel de plannen maken maar wie moet dat uitvoeren? Nu zie je een hoop banen in waar ze wachten op mbo mensen, terwijl hbo/wo enorm competitief is. Daar zit echt geen krapte.
Ik zat vroeger op een scholengemeenschap dat ook een vestiging voor vmbo kader en basis had..in een Vogelaar wijk.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 14:07 schreef matspontius het volgende:
[..]
Laten we wel even objectief blijven. Een VMBO A'dam West, Den Haag, R'dam (om wat willekeurige contreien te benoemen) is natuurlijk andere koek dan een VMBO pak 'm beet Wassenaar. Als mijn kind naar een VMBO A'dam West zou moeten is dat een directe reden om te verhuizen!
Ik vermoed dat op die leeftijd verhuizen met je puberkinderen omdat je bevooroordeeld bent een stuk meer schade aanricht.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 14:07 schreef matspontius het volgende:
Laten we wel even objectief blijven. Een VMBO A'dam West, Den Haag, R'dam (om wat willekeurige contreien te benoemen) is natuurlijk andere koek dan een VMBO pak 'm beet Wassenaar. Als mijn kind naar een VMBO A'dam West zou moeten is dat een directe reden om te verhuizen!
Dat verandert helemaal niks aan wat ik zei. Dat is meer een ander probleem met de cultuur en niet met de arbeidsmarkt.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 14:07 schreef matspontius het volgende:
[..]
Bij ons in Brabant stonden ze op het schoolplein van de VMBO ook gewoon wiet te roken hoor.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 14:07 schreef matspontius het volgende:
[..]
Het kan mits ze goede begeleiding krijgen op school (ruimte om op school huiswerk te maken en te leren) en een flinke portie doorzettingsvermogen hebben.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 13:55 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Die jongeren die uit zo een asociaal gezin komen hebben sowieso de kans niet om te studeren. Denk ik.
Probeer jij maar eens te studeren terwijl je moeder ondertussen de hele wijk bij elkaar schreeuwt. Zo een gezin woonde er in de vorige buurt waar ik woonde.
De hele straat had Ring's genomen voor dat ene gezin. Ik zweer het.
...en dan zou jij op je gemak je huiswerk moeten gaan maken. Terwijl je daar woont.
....en dat je ze de verkeerde vrienden krijgen.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 14:41 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Het kan mits ze goede begeleiding krijgen op school (ruimte om op school huiswerk te maken en te leren) en een flinke portie doorzettingsvermogen hebben.
Poeh, poeh, nou, nou, wiet roken nog wel. Jij denkt dat dit op HAVO/VWO scholen niet gebeurd?quote:Op dinsdag 25 februari 2025 14:38 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Bij ons in Brabant stonden ze op het schoolplein van de VMBO ook gewoon wiet te roken hoor.
Geen kip die er wat van zei. Daar bedoel ik dus het onderwijzend personeel mee.
Jeetje, roken ze in Brabant nu ook al wiet.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 14:38 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Bij ons in Brabant stonden ze op het schoolplein van de VMBO ook gewoon wiet te roken hoor.
Geen kip die er wat van zei. Daar bedoel ik dus het onderwijzend personeel mee.
Niet op het schoolplein. Omdat die kinderen daar nog niet compleet opgegeven zijn.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 14:52 schreef matspontius het volgende:
Poepoe
[..]
Poeh, poeh, nou, nou, wiet roken nog wel. Jij denkt dat dit op HAVO/VWO scholen niet gebeurd?
Een vriendin van me vroeger kwam uit een onwijs tokkiegezin en heeft echt de nodige conflicten aan moeten gaan om te mogen leren op haar niveau. Een keer was ik even bij haar thuis, en toen stond er een tante tegen wat nichtjes te krijsen dat ze hun bek moesten houden en moesten luisteren "anders werden ze net als haar" en toen wees ze naar mijn vriendin. Die was namelijk 22 en was nog steeds niet zwanger en had ook geen uitkering aangevraagd (want ze werkte en studeerde).quote:Op dinsdag 25 februari 2025 14:41 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Het kan mits ze goede begeleiding krijgen op school (ruimte om op school huiswerk te maken en te leren) en een flinke portie doorzettingsvermogen hebben.
Is het al zeker dat ze daarop zaten? Is de school bekend?quote:Op dinsdag 25 februari 2025 11:59 schreef Cruzinats het volgende:
Daarom wil je je kinderen niet op VMBO hebben.
Dit speelt al veel langer, en is helaas niets nieuws. Mensen die nu "geschokt" reageren lopen al heel lang met oogkleppen op.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 15:12 schreef ditiswatikvind het volgende:
Op je 13e met een mes rondlopenwat een wereld
quote:Op dinsdag 25 februari 2025 14:53 schreef Caland het volgende:
[..]
Jeetje, roken ze in Brabant nu ook al wiet.
Wat een goed en hartverscheurend artikel.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 15:35 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Dit speelt al veel langer, en is helaas niets nieuws. Mensen die nu "geschokt" reageren lopen al heel lang met oogkleppen op.
Naar school zonder ontbijt – maar met een mes
Wat is hiermee nu je punt? Ligt het altijd aan een ander, aan de overheid, aan de omstandigheden, aan iedereen behalve jezelf? Ik ben wel klaar met die slachtofferrol, het is altijd de schuld van de ander mentaliteit, etc. Waar zijn de ouders en waar is de harde aanpak gebleven? En dit is dan een excuus om zo te ontsporen?quote:Op dinsdag 25 februari 2025 16:20 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Wat een goed en hartverscheurend artikel.
Die harde aanpak is er niet. Die ouders kunnen dat kind niet aan.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 16:31 schreef matspontius het volgende:
[..]
Wat is hiermee nu je punt? Ligt het altijd aan een ander, aan de overheid, aan de omstandigheden, aan iedereen behalve jezelf? Ik ben wel klaar met die slachtofferrol, het is altijd de schuld van de ander mentaliteit, etc. Waar zijn de ouders en waar is de harde aanpak gebleven? En dit is dan een excuus om zo te ontsporen?
Mijn punt is dat ik het een mooi en triest artikel vind. De ouders zijn volgens mij in het artikel meerdere malen naar voren gekomen. Dit gaat trouwens over een deel van de Bijlmer en niet over Schiedam.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 16:31 schreef matspontius het volgende:
[..]
Wat is hiermee nu je punt? Ligt het altijd aan een ander, aan de overheid, aan de omstandigheden, aan iedereen behalve jezelf? Ik ben wel klaar met die slachtofferrol, het is altijd de schld van d eander mentaliteit, etc. Waar zijn de ouders en waar is de harde aanpak gebleven? En dit is dan een excuus om zo te ontsporen?
Toch vreemd dat dit bij bv Aziaten totaal niet speelt maar vooral bij bepaalde culturen.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 16:34 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Mijn punt is dat ik het een mooi en triest artikel vind. De ouders zijn volgens mij in het artikel meerdere malen naar voren gekomen. Dit gaat trouwens over een deel van de Bijlmer en niet over Schiedam.
En er is een verschil tussen de slachtofferrol aannemen en opgroeien in een wijk waarin er mensen neer worden gestoken en het enige zichtbare geld fout geld is met alle grijze gebieden van dien. Dus ja, dan vind ik een pubertje dat uit een gezin komt waar er geen ontbijt af kan best wel een slachtoffer als hij zich dan niet kan concentreren op wiskunde en voor de bijl gaat als er een minder frisse jongen hem te vreten geeft en hem en passant meetrekt de criminaliteit in.
Dat ene gezin met die zoon die bij ons de hele buurt op zijn kop zette met een politie-dossier van tien centimeter dik, is ook door de gemeente moeten verhuizen.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 16:31 schreef matspontius het volgende:
[..]
Wat is hiermee nu je punt? Ligt het altijd aan een ander, aan de overheid, aan de omstandigheden, aan iedereen behalve jezelf? Ik ben wel klaar met die slachtofferrol, het is altijd de schuld van de ander mentaliteit, etc. Waar zijn de ouders en waar is de harde aanpak gebleven? En dit is dan een excuus om zo te ontsporen?
Ze komen hier en denken dat dit een soort luilekkerland is, dat het geld je vanzelf komt aanwaaien, dat iedereen maar respect voor je moet hebben ondanks de gigantische cultuurverschillen. Als dat niet lukt kan dat zeker enorm frustreren maar is geen reden om dan maar de criminaliteit in te duiken en zo aan je trekken te komen. Verhaal heeft twee kanten!!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |