In Nederland zijn volkspartijen beland op de mestvaalt van de geschiedenisquote:Op zondag 23 februari 2025 18:57 schreef PzKpfw het volgende:
Blijf me toch verbazen dat de Christendemocraten het in Duitsland zo goed blijven doen. Al helemaal als je ze vergelijkt met het CDA die zijn geworden tot een kleine partij in de marge.
Ligt voor de hand. Een buitenlandse mikjardair die zo opzichtig een partij pusht zou toch een gigantische afknapper moeten zijn.quote:Op zondag 23 februari 2025 19:04 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk serieus dat Elon Musk ze in de wielen gereden heeft.
Gelukkig worden ze bijna allemaal geleid door prutsers.quote:Op zondag 23 februari 2025 19:08 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
In Nederland zijn volkspartijen beland op de mestvaalt van de geschiedenis
In wat ik heb gelezen/gehoord is Merz toch wel een stuk meer uitgesproken over Oekraïne. Maar we gaan het zien. Het enige wat Scholz heeft gedaan is afwachten, kijken wat de Amerikanen deden, en reactief handelen. En dat in combinatie met het charisma van een drol.quote:Op zondag 23 februari 2025 19:08 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Denk dat hij net zo weinig charisma heeft als Schulz om daadwerkelijk een vuist te maken tegen Putin en Trump en gewoon zal mee praten en in consessies mee gaan alsof je als Europa een soort dorpje bent die in z’n eentje de wereld probeert te redden ipv een supermacht van 450 miljoen inwoners die zelf haar beslissingen maakt.
wat heeft hij naast de stekker eruit trekken nog meer gedaan?quote:Op zondag 23 februari 2025 19:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Lindner eruit gooien zou al genoeg zijn.
Ach, voornamelijk Oost-Duitsers. Daar woont toch uitsluitend tuig.quote:
Ja dat reactieve is echt funest.quote:Op zondag 23 februari 2025 19:10 schreef Breekfast het volgende:
[..]
In wat ik heb gelezen/gehoord is Merz toch wel een stuk meer uitgesproken over Oekraïne. Maar we gaan het zien. Het enige wat Scholz heeft gedaan is afwachten, kijken wat de Amerikanen deden, en reactief handelen. En dat in combinatie met het charisma van een drol.
Kunnen ze de DDR niet gewoon weer onafhankelijk maken en dan uit de EU gooien.quote:Op zondag 23 februari 2025 19:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach, voornamelijk Oost-Duitsers. Daar woont toch uitsluitend tuig.
Veel zal afhangen van de coalitieonderhandelingen? Als ze een beetje verstandig zijn zorgen ze dat ze iets van wind uit de zeilen nemen van boosrechts.quote:Op zondag 23 februari 2025 19:12 schreef JimmyJames het volgende:
CDU/CSU kan in een coalitie zonder AfD toch nooit een veel strenger immigratiebeleid gaan voeren? Of is links iets minder dom en naief geworden in Duitsland?
Waarom niet? De grenscontroles begonnen toch ook al onder een coalitie met SDP en de Groenen?quote:Op zondag 23 februari 2025 19:12 schreef JimmyJames het volgende:
CDU/CSU kan in een coalitie zonder AfD toch nooit een veel strenger immigratiebeleid gaan voeren? Of is links iets minder dom en naief geworden in Duitsland?
Aan Rusland geven voor een stuk Oekraïne?quote:Op zondag 23 februari 2025 19:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Kunnen ze de DDR niet gewoon weer onafhankelijk maken en dan uit de EU gooien.
SPD en Grune hebben grenscontroles ingesteld en staan qua migratiebeleid rechtser dan PvdA/GL.quote:Op zondag 23 februari 2025 19:12 schreef JimmyJames het volgende:
De FDP is toch redelijk vergelijkbaar met de VVD?quote:Op zondag 23 februari 2025 19:03 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ze hebben geen VVD. Geen idee waarom, misschien toch omdat Duitsers wat traditioneler zijn? Het CDA is ook in 3 stukken gesplitst omdat de achterban ontevreden was.
Als ik de vrij overzichtelijke uitslag zien, dan denk ik toch: zo'n kiesdrempel is zo gek niet. Het beste is eigenlijk als het aantal partijen onder de 10 blijft.
Is mij wat te dichtbij.quote:Op zondag 23 februari 2025 19:14 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Aan Rusland geven voor een stuk Oekraïne?
zal wel dan eerst deal sluiten met de denen.quote:Op zondag 23 februari 2025 19:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Is mij wat te dichtbij.
Of we ruilen het met de VS voor Groenland.
Zijn iets progressiever op cultureel gebied.quote:Op zondag 23 februari 2025 19:15 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
De FDP is toch redelijk vergelijkbaar met de VVD?
Maar dan Muskedquote:Op zondag 23 februari 2025 19:15 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
FDP is meer tussen D66 en VVDquote:Op zondag 23 februari 2025 19:15 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Uiteraard. Mag hopen dat ze het niet doen, maar het is een politicus. En veel andere opties heeft hij niet. Hij moet al naar De Groenen, of anders zelfs naar Die Linke.quote:Op zondag 23 februari 2025 19:05 schreef L3gend het volgende:
[..]
Merz zou verraad plegen als die toch met AfD gaat, nadat die die heeft uitgesloten en tegen meer dan 80% van zijn kiezers zou ingaan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |