Wordt twee keer van z’n fiets geramd.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 17:31 schreef Pistolero het volgende:
Hahahaha Wout.![]()
Hang je fiets toch aan de wilgen man.
Er zat echt helemaal niks op, sprintte compleet achteruit.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 17:34 schreef DiegoFuser het volgende:
[..]
Wordt twee keer van z’n fiets geramd.
Kan weer een jaartje rentenieren na dat topjaar, komt toch een beetje lui over terwijl je juist bij hem zou verwachten dat hij enorm hongerig is.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 17:35 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik weet niet waar ze bij Intermarche op getraind hebben, maar Bini heeft geen enkele snelheid momenteel.
Hot take: Visma gaat niet eens in de buurt van de top-10 eindigen dit seizoen. Niet qua punten en al helemaal niet qua overwinningen.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 17:38 schreef Koffieplanter het volgende:
Horrorhelm en gebrek aan wonderlak, dat kan alleen maar betekenen dat Vingegaard en Wout morgen respectievelijk 12e en 18e worden.
Jarno Widar gaat Rwanda koloniseren.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 17:35 schreef Mani89 het volgende:
Gaat Amy de Gendt een rit in de Tour winnen? Gaat Sylvain Moniquet het Giro podium halen?
Vorig jaar was het ook bagger tot de Tour voor mijn gevoel. Ik heb mij ieder geval een aantal keer einde tijdperk Vink aangekondigd in het eerste deel van het seizoen.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 17:35 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik weet niet waar ze bij Intermarche op getraind hebben, maar Bini heeft geen enkele snelheid momenteel.
Ze gaan Nordhagen en Barry keihard, bijna DSMiaans verneuken, is het niet?quote:Op zaterdag 22 februari 2025 17:40 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Hot take: Visma gaat niet eens in de buurt van de top-10 eindigen dit seizoen. Niet qua punten en al helemaal niet qua overwinningen.
Michael? Pieter? Blind?quote:Op zaterdag 22 februari 2025 17:58 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Vorig jaar was het ook bagger tot de Tour voor mijn gevoel. Ik heb mij ieder geval een aantal keer einde tijdperk Vink aangekondigd in het eerste deel van het seizoen.
Appelvink met deze stikstofuitstootquote:Op zaterdag 22 februari 2025 20:11 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Michael? Pieter? Blind?
Ik heb de hoop dat hun juniorenploeg met Barry nog wel gaat draaien. Die is echt gigantisch stacked, als ze dat weten te verneuken is het een misdaad tegen het wielrennen.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 20:06 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Ze gaan Nordhagen en Barry keihard, bijna DSMiaans verneuken, is het niet?
Oopsquote:Op zaterdag 22 februari 2025 20:11 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Michael? Pieter? Blind?
Henok is natuurlijk de man die het moet gaan doen. We gaan het Afrikaanse topic weer een week lang leven inblazen.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 22:19 schreef Immerdebestebob het volgende:
@:rellende_rotscholier, kijk je al uit naar de Ronde van Rwanda? En in het bijzonder de werken van Zeray?
Ik zie dat er stiekem nog een lastige Fransoos is toegevoegd. Die tip ik. Al ben ik ook heel erg benieuwd naar Donie.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 22:27 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Henok is natuurlijk de man die het moet gaan doen. We gaan het Afrikaanse topic weer een week lang leven inblazen.
Ook hier gaat UAE weer met onze voeten spelen, in de vorm van Pericas.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 22:35 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik zie dat er stiekem nog een lastige Fransoos is toegevoegd. Die tip ik. Al ben ik ook heel erg benieuwd naar Donie.
Hopelijk voelt Kagame niet te veel druk van de IOC verkiezing.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 22:38 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ook hier gaat UAE weer met onze voeten spelen, in de vorm van Pericas.
Fenomeen Lappartient is overigens aanwezig in Rwanda, die komt even kijken hoe het met de voorbereidingen op ZIJN WK staat.
Met Christen op 2 en Morgado op 3 uiteraard.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 23:02 schreef Immerdebestebob het volgende:
Almeida pakt morgen 30 seconden op Vingegaard en 60 op Roglic.
Ontzettend goed, van een vergelijkbaar niveau als Alvarez en/of Orn-Kristoff. Niet de beste van zijn generatie, wel net daaronder. Type rouleur, nu de twijfelachtige eer verneukt te mogen worden door DSM.quote:Op zondag 23 februari 2025 09:52 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Hoe goed is ie? Ik heb je er al een paar keer over zien posten.
Lekkere hyperbool weer.quote:Op zondag 23 februari 2025 10:52 schreef Pistolero het volgende:
Visma die wanhopig met hun 3-mans ploegje op kop van het peloton aan het rijden is voor de top-20 van Bartje Lemmen. Wat een parodie op een ploeg, ik geniet toch zo intens van deze grootste downfall uit de wielergeschiedenis.
Wat moeten ze anders doen?quote:Op zondag 23 februari 2025 10:52 schreef Pistolero het volgende:
Visma die wanhopig met hun 3-mans ploegje op kop van het peloton aan het rijden is voor de top-20 van Bartje Lemmen. Wat een parodie op een ploeg, ik geniet toch zo intens van deze grootste downfall uit de wielergeschiedenis.
Ze kunnen niet veel anders inderdaad, maar het is wel heel grappig dat ze zich überhaupt in deze positie bevinden.quote:Op zondag 23 februari 2025 10:58 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Wat moeten ze anders doen?
Hebben ze jou een winkelverbod bij de plaatselijke Jumbo gegeven ofzo?quote:Op zondag 23 februari 2025 10:52 schreef Pistolero het volgende:
Maar het valt toch ook tegen? Ze moeten echt nog flink aan de uitlaat lurken boven op de Teide. Het is vooral het collectieve falen wat opvaltquote:Op zondag 23 februari 2025 11:24 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Hebben ze jou een winkelverbod bij de plaatselijke Jumbo gegeven ofzo?
En om nu van een downfall te spreken omdat die ploeg wat tegenvalt in een paar koersen in februari is ook wel wat voorbarig.
Ik zeg toch ook dat het tegenvaltquote:Op zondag 23 februari 2025 11:36 schreef TommyL0204 het volgende:
[..]
Maar het valt toch ook tegen? Ze moeten echt nog flink aan de uitlaat lurken boven op de Teide. Het is vooral het collectieve falen wat opvalt
WLR / Afrikaans wielrennen #4quote:Op zondag 23 februari 2025 11:45 schreef Koffieplanter het volgende:
Taillieu die direct komt winnen, Sumpik die zich goed laat zien. Erg mooi. Taillieu is een beetje ondergesneeuwd door zijn harde val in de Europese TT, maar ik vind hem beter op dat vlak dan Schoofs en Van Kerckhove. Heeft daardoor potentiële medailles van Zurich gemist.
Halve minuut toch?quote:Op zondag 23 februari 2025 12:32 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Een minuut valt mee?
Volgens mij het grootste verschil met de nummer twee ooit op deze klim.
Ja, omdat hij de laatste 500m weer een verschrikkelijk showtje ging opvoeren.quote:Op zondag 23 februari 2025 12:35 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Halve minuut toch?
Al ging Pogi ook wel in de cruise control richting het einde
Broer van Kevinquote:Op zondag 23 februari 2025 12:36 schreef Bill_Hillie het volgende:
Ramses Debruyne...die kende ik nog niet
Je kan dit seizoen wel héél duidelijk zien welke teams in de winter in de ketel met toverdrank zijn gevallen en welke er een brief van de UCI hebben gekregen. Zo opzichtig was het zelden.quote:Op zondag 23 februari 2025 12:44 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Waarom is tientonner Romeo ineens een gevleugelde klimmer geworden?
Gescout door mijn FPCL teamquote:Op zondag 23 februari 2025 12:44 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Waarom is tientonner Romeo ineens een gevleugelde klimmer geworden?
Heel goed bezig laatste tijd.quote:Op zondag 23 februari 2025 14:51 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
JonBa gaat dit spel regelen.
Ganna staat scherp.quote:Op zondag 23 februari 2025 16:07 schreef Pistolero het volgende:
Welke van die 3 zal zijn massieve lijf het beste de Malhao op kunnen slepen?
Verliest bijna een halve minuut op een figuur als Callum Thornley (wie?) op de klim. Toch wat te zwaar.quote:
quote:Alleen Carl Berteele is niet overtuigd over Wout van Aert. "Zonder te willen vloeken in de kerk, denk ik niet dat hij de Ronde kan winnen. De tweede keer Paterberg is te zwaar voor hem, als hij er daar nog bij is. Alle krediet voor Wout, maar op dit moment zit ik nog met vraagtekens."
Als Pogi en Thieu aanzetten is Wout wel gezien ja. Ik dicht Wout meer kansen toe in Roubaixquote:Op zondag 23 februari 2025 16:24 schreef DiegoFuser het volgende:
WOUT duidelijk op rancune nadat varkenskop Carl Berteele gisteren flink uithaalde vanuit supporterscafé Sporza.
[..]
PCS PRO costs ¤49/year—that’s less than ¤1 a week. .quote:Op zondag 23 februari 2025 16:39 schreef Pino112 het volgende:
¤49 per year for PCS PRO?
That’s insanely cheap for an addiction.
For comparison:
* Smoking: ¤1000+ per year
* Coffee addiction: ¤500+ per year
* Gambling: Don't even ask
PCS PRO: All the cycling stats you could ever want—without the health risks (except for a racing heart during live updates).
Subscribe now to get PCS PRO! CLICK HERE
Afwachten hoe de diesel van Almeida vandaag is opgevoerdquote:
Valt niet mee voorlopig.quote:Op zondag 23 februari 2025 17:24 schreef Szura het volgende:
[..]
Afwachten hoe de diesel van Almeida vandaag is opgevoerd
PISTOLEROEDquote:Op zondag 23 februari 2025 17:43 schreef DiegoFuser het volgende:
De grootste downfall in de geschiedenis van het wielrennen waarover ik eerder vandaag heb gelezen op forum.fok.nl wil nog niet echt leveren.
Je moet ze soms even op scherp zetten, samen met Carl Berteele.quote:Op zondag 23 februari 2025 17:43 schreef DiegoFuser het volgende:
De grootste downfall in de geschiedenis van het wielrennen waarover ik eerder vandaag heb gelezen op forum.fok.nl wil nog niet echt leveren.
Roglic ook.quote:
PCS ook. Blijven doneren.quote:Op zondag 23 februari 2025 17:49 schreef Pistolero het volgende:
Portugeesjes bezwijken onder de druk.
Normaal brokkeltje PCS alleen af na afloop van een touretappe. Als het nu al bij dit rondje gebeurd heeft Steef een GROOT probleem.quote:Op zondag 23 februari 2025 17:52 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
PCS ook. Blijven doneren.
Improved server quality: 15.000quote:Op zondag 23 februari 2025 17:52 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
PCS ook. Blijven doneren.
Voor dhr S.Zura?quote:Op zondag 23 februari 2025 17:56 schreef franklop het volgende:
Zo een herhaling van de UAE tour. Alvast ter informatie
Trots zijn on in 1 adem genoemd te worden met Carl Berteele. Pistolero is nu definitief volledig de weg kwijtquote:Op zondag 23 februari 2025 17:44 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Je moet ze soms even op scherp zetten, samen met Carl Berteele.
Hopelijk mag die een boel koersen doen dit jaar.quote:Op zondag 23 februari 2025 22:55 schreef wimderon het volgende:
Wel genoten van de anekdotes van Boogerd vandaag
Maar we hebben het hier wel over een luxeprobleem, want het surplus aan kwaliteit bij Eurosport is ongekend.quote:Op maandag 24 februari 2025 09:47 schreef Marcoss het volgende:
Ze mogen bij ES ook wel eens nadenken om Boogerd bij de grote koersen ipv Traksel
(Alleen Babbelbelg en Kroon blijft wel ongeëvenaard)
quote:De Nederlands kampioenschappen tijdrijden kunnen dit jaar toch doorgaan. Door de NAVO-top in juni gaf de gemeente Berg en Dal de organisatierechten terug. Voor de tijdrit is nu in Surhuisterveen een alternatief gevonden.
Later deze week maakt de KNWU meer bekend over het NK wegwielrennen.
Waar is het BK überhaupt?quote:Op maandag 24 februari 2025 12:19 schreef Koffieplanter het volgende:
Ik vind dat Nederland het Tsjechoslowaakse model moet volgen en de nationale kampioenschappen moet combineren met die van de Belgen.
Het Baltische model kan ook, een kampioenschap van de Benelux!quote:Op maandag 24 februari 2025 12:19 schreef Koffieplanter het volgende:
Ik vind dat Nederland het Tsjechoslowaakse model moet volgen en de nationale kampioenschappen moet combineren met die van de Belgen.
Flop. Ook alleen maar ingegeven om Pogacar te lokken waarschijnlijk.quote:Op maandag 24 februari 2025 14:54 schreef Szura het volgende:
Cauberg op 2km van de AGR-finish dit jaar
https://www.wielerflits.n(...)in-amstel-gold-race/
Tja
99% van het parcours zal waarschijnlijk weer hetzelfde zijn schat ikquote:Op maandag 24 februari 2025 14:54 schreef Szura het volgende:
Tja
Valkenburg zal wel met de portemonnee gezwaaid hebben. De rol van de Cauberg was toch wat karig geworden de laatste jaren.quote:Op maandag 24 februari 2025 14:54 schreef Szura het volgende:
Tja
Maakt weinig uit als Pogacar op 73 kilometer van de aankomst al solo gaatquote:Op maandag 24 februari 2025 16:22 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Valkenburg zal wel met de portemonnee gezwaaid hebben. De rol van de Cauberg was toch wat karig geworden de laatste jaren.
Hopelijk gaat het niet ten koste van het leukere koersverloop dat de eerdere wijziging tot gevolg had. Positief is dat de smallere wegen in de finale gehandhaafd blijven.
Ach, EP stemt niet bij de belangrijkste verkiezing.quote:
quote:
Ik moet hier dus zo teringhard om lachen he. Waar denken ze dat de grondstoffen die ze de afgelopen jaren van Rwanda gekocht hebben vandaan komen? Al jaren komen alle grondstoffen uit het oosten van Congo, in Rwanda zit niets van enig belang in de grond.quote:New statements have come from the European Parliament, which has asked the EU to immediately suspend the EU-Rwanda memorandum of understanding on sustainable raw material value chains until Rwanda demonstrates that it has ended its interference and stopped exporting minerals extracted from areas controlled by M23.
Ik heb me hier niet heel erg in verdiept maar het is op zich toch niet vreemd om sancties te vragen als gevolg van het starten van een oorlog?quote:Op maandag 24 februari 2025 18:27 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
[..]
Ik moet hier dus zo teringhard om lachen he. Waar denken ze dat de grondstoffen die ze de afgelopen jaren van Rwanda gekocht hebben vandaan komen? Al jaren komen alle grondstoffen uit het oosten van Congo, in Rwanda zit niets van enig belang in de grond.
Het leuke is natuurlijk ook dat we deze grondstoffen gewoon nodig hebben. Je kunt de samenwerking met Rwanda wel stoppen, maar waar haal je het dan vandaan? Niet uit de DRC in ieder geval, want alle mijnen staan onder controle van M23 en andere rebellengroepen. Kijk eens dom en ongeïnformeerd, ja, ho maar.
De motie om het WK af te pakken van Rwanda komt natuurlijk ook weer van een Belg, die in deze kwestie enorm op de hand van de Democratische Republiek Congo zijn. Niet serieus te nemen. Lappartient lacht hiermee.
Dat is dus het probleem, niemand heeft zich verdiept. Alsof er nu spontaan een oorlog gestart is, daar is geen sprake van.quote:Op maandag 24 februari 2025 18:38 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik heb me hier niet heel erg in verdiept maar het is op zich toch niet vreemd om sancties te vragen als gevolg van het starten van een oorlog?
En toch: al worden ze nu pas wakker en los van de wk perikelen blijft de vraag of sancties tegen Rwanda op zich gerechtvaardigd zijn?quote:Op maandag 24 februari 2025 18:40 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dat is dus het probleem, niemand heeft zich verdiept. Alsof er nu spontaan een oorlog gestart is, daar is geen sprake van.
Het is vooral heel eenzijdig. Oost-Congo is een vreselijk ingewikkelde regio, volgens de VN zelf zijn er in die regio liefst 122 (!) rebellengroepen actief. Een van die rebellengroepen is een Afrikaanse tak van IS en zij hebben een paar dagen geleden nog een stuk of 70 mensen afgeslacht in een kerk in Noord-Kivu, de regio waar ook de stad Goma in ligt. Daarnaast is in Oost-Congo nog altijd de FDLR actief, een rebellengroep bestaande uit Hutu's die met de hulp van Frankrijk na de Rwandese genocide van 1994 naar Oost-Congo hebben kunnen vluchten. Door Rwanda wordt deze groep aangemerkt als een terroristische organisatie en een van de redenen voor Rwanda om actief te zijn in Oost-Congo is dan ook het zichzelf verdedigen tegen deze groep die nog altijd tot doel heeft om het karwei van 1994 af te maken. In de jaren na de genocide heeft deze groep trouwens ook aanvallen uitgevoerd op Rwandees grondgebied, zolang deze groep bestaat en zelfs gesteund wordt door de DRC zal Kagame zich blijven mengen. De FDLR wordt dan uiteraard weer gesteund door de DRC omdat Rwanda M23 steunt, zo krijg je een beetje het verhaal van de kip en het ei. M23 bestaat vooral uit Congolese Tutsi's, we moeten natuurlijk ook niet vergeten dat deze regio zoals heel Afrika gekenmerkt wordt door koloniale grenzen. Er zijn Tutsi's in Rwanda en Tutsi's in Congo en Kagame wil graag dat alle Tutsi's veilig zijn.quote:Op maandag 24 februari 2025 18:44 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
En toch: al worden ze nu pas wakker en los van de wk perikelen blijft de vraag of sancties tegen Rwanda op zich gerechtvaardigd zijn?
Nee joh, dat wordt nog veel uitgebreider.quote:Op maandag 24 februari 2025 19:58 schreef Immerdebestebob het volgende:
Deze post was bedoeld voor het wk.
Ik ben bezig met de langste hoogtestage ooit.quote:Op maandag 24 februari 2025 20:19 schreef Pistolero het volgende:
R_R gaat de komende maanden aan de uitlaat hangen om zich voor te bereiden op het WK in Rwanda. Dat wordt een boekwerk waar je u tegen zegt.
Ik vrees wel een beetje voor de meltdown mocht het WK onverhoopt toch nog worden afgepakt van onze grote vriend Paul K.
Ik verwacht ook tips voor leuke plaatselijke hotelletjes en restaurantjes.quote:Op maandag 24 februari 2025 20:33 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik ben bezig met de langste hoogtestage ooit.
Het is wel weer aantrekkelijk om het bij elkaar te houden. Geen goede ontwikkeling.quote:Op maandag 24 februari 2025 16:22 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Valkenburg zal wel met de portemonnee gezwaaid hebben. De rol van de Cauberg was toch wat karig geworden de laatste jaren.
Hopelijk gaat het niet ten koste van het leukere koersverloop dat de eerdere wijziging tot gevolg had. Positief is dat de smallere wegen in de finale gehandhaafd blijven.
Wel oprecht interessant om eens wat over te lezen. Hoor je toch weinig over in de media normaliter. In ieder geval niet met deze mate van diepgang en nuance.quote:Op maandag 24 februari 2025 20:13 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Nee joh, dat wordt nog veel uitgebreider.
Je kunt de huidige situatie niet begrijpen zonder de hele koloniale geschiedenis van de complete regio in ogenschouw te nemen. Iedereen die denkt dat dit een simpel conflict is waarbij het ene land het andere land binnenvalt snapt er geen reet van. En het is natuurlijk doodnormaal dat we er geen reet van snappen, het zou dan alleen voor de verandering eens een keer verstandig zijn om niet direct een mening klaar te hebben.
Als ze het nu een rondje langer doen hadden ze een mooie afstand van ruim 200 km gehad, nu is het wel erg kort.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 11:07 schreef Immerdebestebob het volgende:
NK wordt gehouden in Ede en gaat over een aantal rondjes tot ze iets van 160 km hebben gehaald.
Beter dan niks natuurlijk, maar wel matig dat ze de afstanden hebben ingekort om alles in 1 dag te proppen.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 11:07 schreef Immerdebestebob het volgende:
NK wordt gehouden in Ede en gaat over een aantal rondjes tot ze iets van 160 km hebben gehaald.
Jammer dat ze niet meer richting Arnhem gaan om wat heuveltjes mee te pakken.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 11:39 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Dit zou zo'n beetje het parkoers zijn.
[ afbeelding ]
en het profiel (over 3 rondjes)
[ afbeelding ]
Dat wereldkampioenschap in Rwanda gaat er komen, hoe dan ook. Lappartient is sterk afhankelijk van de Afrikaanse stem in zijn hoop president van het IOC te worden. Nu hun nieuwe, glanzende speeltje afpakken zou voor zijn persoonlijke kansen waarschijnlijk een soort doodsvonnis zijn. Dat is natuurlijk waar alles om draait. Ik verwacht op korte termijn een sterk staaltje propaganda over de globalisering van het wielrennen en het gebrek aan alternatieven.quote:
Ondanks alles had ik gehoopt dat dit een impuls voor het Afrikaanse wielrennen zou zijn. Maar het leeft echt totaal niet. Niet eens een outsider voor het wk die het hier eens wil zien.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 13:02 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Dat wereldkampioenschap in Rwanda gaat er komen, hoe dan ook. Lappartient is sterk afhankelijk van de Afrikaanse stem in zijn hoop president van het IOC te worden. Nu hun nieuwe, glanzende speeltje afpakken zou voor zijn persoonlijke kansen waarschijnlijk een soort doodsvonnis zijn. Dat is natuurlijk waar alles om draait. Ik verwacht op korte termijn een sterk staaltje propaganda over de globalisering van het wielrennen en het gebrek aan alternatieven.
Die liggen allemaal ten oosten van Arnhem en dat is denk ik helemaal niet te doen zonder politiebegeleiding. Je zit daar met zoveel snelwegen en andere drukke verkeersaders.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 11:44 schreef Felagund het volgende:
[..]
Jammer dat ze niet meer richting Arnhem gaan om wat heuveltjes mee te pakken.
Inderdaad, reden dat ook Veenendaal Veenendaal niet meer aan die kant van Arnhem zit.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 18:45 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Die liggen allemaal ten oosten van Arnhem en dat is denk ik helemaal niet te doen zonder politiebegeleiding. Je zit daar met zoveel snelwegen en andere drukke verkeersaders.
Dat klopt wel, Italiaanse weg of de holleweg rondom Doorwerth zijn ook mooi, maar daar wil je ook niet met een peloton voorbij.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 18:45 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Die liggen allemaal ten oosten van Arnhem en dat is denk ik helemaal niet te doen zonder politiebegeleiding. Je zit daar met zoveel snelwegen en andere drukke verkeersaders.
IDLT denkt dat het om de vrouwenversie gaatquote:Op dinsdag 25 februari 2025 20:24 schreef Marcoss het volgende:
[ x ]
Ploegentijdrit volgens het PN-format
Hoe lang zal het duren voordat ze dit doorhebben?quote:Op dinsdag 25 februari 2025 20:30 schreef franklop het volgende:
[..]
IDLT denkt dat het om de vrouwenversie gaat
https://www.indeleiderstr(...)kend-bekend?twit=309
Heb ze er op gewezenquote:Op dinsdag 25 februari 2025 20:41 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hoe lang zal het duren voordat ze dit doorhebben?
Ze hebben het door nu, zowel het twitter bericht als het bericht op de site zijn verwijderd.quote:
quote:"Ik heb de uitspraak "er moet just niks" altijd al een beetje flauw gevonden", pikt Christophe Vandegoor in. "Want er moet juist heel veel."
"De dertigers zoals Van der Poel en Van Aert moeten hun overwinningen nu nog niet beginnen op te lijsten."
"Maar als Van Aert kijkt naar de klassiekers die achter de naam staan van zijn grote concurrent Van der Poel, dan ziet hij een groot verschil. Dat is geen mening, maar wel een feit."
Familieman zijn is plots niet meer genoeg.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 21:25 schreef DiegoFuser het volgende:
Er gebeuren vreemde dingen op de redactie in Brussel. Sporza voert de druk op WOUT gigantisch op. Waar voorheen de mindere prestaties in de klassiekers van WOUT met de mantel de liefde werden bedekt lijkt de sfeer nu helemaal om te slaan. Afgelopen weekend was Carl Berteele al verrassend kritisch. Vandaag gaat ook Babbelziek er met een gestrekt been in.
[..]
Ik las ook ergens (Teletekst) dat het de eerste keer is dat de Tour met een ploegentijdrit begint.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 20:24 schreef Marcoss het volgende:
[ x ]
Ploegentijdrit volgens het PN-format
Beat en Markus Zberg eerste versterkingenquote:Op woensdag 26 februari 2025 17:20 schreef H.Vviv het volgende:
Rabobank terug in de wielersport. Worden co-sponsor van Visma Lease a Bike.
Vooral positief dat ze gaan investeren in het jeugdwielrennen.quote:Op woensdag 26 februari 2025 17:20 schreef H.Vviv het volgende:
Rabobank terug in de wielersport. Worden co-sponsor van Visma Lease a Bike.
De huidige beloften- en juniorenploeg van Visma is wel volledig internationaal. Het vlaggetje boeit ze niks meer daar, ze gaan puur voor de (in hun ogen) beste renners.quote:Op woensdag 26 februari 2025 17:27 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Vooral positief dat ze gaan investeren in het jeugdwielrennen.
Jij als cavia-liefhebber zal toch ook in je nopjes zijn met de 4e plek van Daniel Cavia.quote:Op woensdag 26 februari 2025 17:33 schreef Mani89 het volgende:
Pohh bijna een Efapel overwinning, zonde zonde.
Staat dat niet los van elkaar? Als ik zo lees, stappen ze als cosponsor in bij Visma en stappen ze daarnaast ook in bij TeamNL en gaan ze zich daar voornamelijk richten op de jeugd en breedtesport.quote:Op woensdag 26 februari 2025 17:31 schreef Pistolero het volgende:
[..]
De huidige beloften- en juniorenploeg van Visma is wel volledig internationaal. Het vlaggetje boeit ze niks meer daar, ze gaan puur voor de (in hun ogen) beste renners.
Benieuwd of dat nu weer gaat veranderen.
Ze gaan Visma gewoon weer overnemen het combineren over paar jaar. Terug naar 1998.quote:Op woensdag 26 februari 2025 17:35 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Staat dat niet los van elkaar? Als ik zo lees, stappen ze als cosponsor in bij Visma en stappen ze daarnaast ook in bij TeamNL en gaan ze zich daar voornamelijk richten op de jeugd en breedtesport.
Prachtig!quote:Op woensdag 26 februari 2025 17:34 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Jij als cavia-liefhebber zal toch ook in je nopjes zijn met de 4e plek van Daniel Cavia.
Herman Wijffels zei wel eens bij de Touretappe dat volgens hun berekeningen de sponsoring mak-ke-lijk uitkon.quote:Op woensdag 26 februari 2025 17:32 schreef Bill_Hillie het volgende:
Nog iemand van Euskaltel op het asfalt waar nog een reclamebord de weg op is gewaaid.
Maarten den Bakker god draait al warmquote:Op woensdag 26 februari 2025 18:18 schreef Van_Poppel het volgende:
Binnenkort weer schroeien in Parijs tegen Nice
Alles uit elkaar rijden met als gevolg dat je met 7 renners over blijft in een groep van 10 en dan alsnog de rit niet winnenquote:Op woensdag 26 februari 2025 18:18 schreef Van_Poppel het volgende:
Binnenkort weer schroeien in Parijs tegen Nice
quote:“Volgend jaar rijdt helft van peloton met zo’n helm”: Sep Vanmarcke over “aanzienlijk voordeel” waarmee Wout van Aert uitpakte
Een heel seizoen lang neemt ex-wielrenner Sep Vanmarcke ons mee achter de schermen van het profpeloton in een gloednieuwe rubriek over materiaal, training en voeding. Vandaag aan de beurt: de tijdrithelm die Wout van Aert droeg in een sprintersrit in de Ronde van de Algarve. “Ik verwacht dat hij er de klassiekers mee zal rijden.”
“In de eerste etappe van de Ronde van de Algarve was er veel te doen om het peloton dat verkeerd is gestuurd in volle sprint, maar minstens even opvallend die dag: de helm van Wout van Aert. Ik weet niet of het de mensen is opgevallen, maar Van Aert had de tijdrithelm van sponsor Giro aan. Niet die alien-achtige helm waarmee ze sinds vorig jaar de tijdritten afwerken, wel het andere model: de ‘Aerohead 1.0’.”
“Voor een keer is Visma-Lease a Bike niet de voorloper maar volgt het gewoon de tendens die al even aan de gang is. De eerste ploeg die met een soort tijdrithelm in een koers in lijn te zien was, was EF Education-EasyPost twee jaar geleden. Dat is geen toeval, want ik kan zeggen dat ik er bij was toen het idee ontstond. In de winter van 2018 op 2019 deed ik met Peter Schep, de Head of Peformance van het team, aerotesten in Alkmaar om te zien welke positie ik het beste aanhield tijdens een solo. We hadden tijd over en Peter stelde voor om een keer de tijdrithelm op te zetten. Het verschil met de ‘gewone’ aerohelm was aanzienlijk: aan veertig kilometer per uur scheelde het 14 watt. We dachten er toen over na om tijdens de finale van wedstrijden te wisselen naar een tijdrithelm, alleen waren we niet zeker of zo’n helm toegestaan was in een gewone koers. Uiteindelijk vertrok ik naar Israel Start-Up Nation en kwam er niks van in huis, maar Peter is samen met helmsponsor POC aan de slag gegaan en zo hebben ze een soort van light-versie van de tijdrithelm ontwikkeld: de POC Procen Air.”
Bij Visma-Lease a Bike hebben ze dit keer geen nieuwe helm laten ontwikkelen, maar Van Aert kreeg gewoon het vorige tijdritmodel van helmsponsor Giro. Die helm mag gedragen worden tijdens wegwedstrijden omdat het een model is waarbij – op voorwaarde dat het vizier verwijderd is - de oren niet bedekt zijn onder de helm. Volgens de gespecialiseerde website GCN is het daarom wél conform de regelgeving van de UCI. Dat is het ‘geluk’ dat Van Aert heeft en bijvoorbeeld Tadej Pogacar en Mathieu Van der Poel niet. Bij tijdrithelmen van respectievelijk MET en Canyon zitten de oren beschermd in de helm en zij mogen, als ze dat al zouden willen, hun tijdrithelm niet dragen tijdens wegwedstrijden.”
“De reden waarom Van Aert plots met die tijdrithelm rondfietst hoeven we niet ver te zoeken: het is aerodynamischer en dus sneller. Een Brit vergeleek de tijdrithelm van Van Aert met de Specialized-helm waarmee Merlier dit jaar aan de lopende band koersen wint. Aan een snelheid van 45 kilometer per uur is de tijdrithelm van Van Aert 13 watt sneller. Dan spreken we toch al van een aanzienlijk voordeel.”
“Want ja, ik denk dat Van Aert die helm zal dragen tijdens de klassiekers. Het grootste nadeel is het gewicht – 180 gram meer dan de helm waarmee hij normaal rijdt (450 gram versus 270 gram) – maar dat nadeel weegt niet op tegen het aerodynamisch voordeel dat je ermee boekt. Een ander nadeel(tje): een tijdrithelm biedt minder verkoeling en voelt dus warmer aan, maar dat zal vooral een rol spelen bij heel warme dagen in de zomer en niet in de klassiekers.”
“Ik verwacht dat we tegen volgend jaar een half peloton met een tijdrithelm zullen zien in ritten in lijn. Want uiteindelijk is dit gewoon gratis winst. Je moet keihard trainen om 13 watt beter te worden. Dan is het mooi dat je het voordeel bij manier van spreken zomaar uit de kast kan halen.”
Ondertussen zijn ze wel wat minder wanhopig dan te hopen op een 6e plaats voor een Leipi Leipheimer.quote:Op woensdag 26 februari 2025 19:22 schreef -XOR- het volgende:
Boh, de glorietijden van Levi Leipheimer gaan herleven!
Schijnt trouwens dat Denis Menchov de nieuwe perschef wordt.
In werkelijkheid waren het karige tijden en iedereen zat aan de dope, maar toch verlang ik ernaar terug. Noem het wieler-Ostalgie.quote:Op woensdag 26 februari 2025 19:36 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ondertussen zijn ze wel wat minder wanhopig dan te hopen op een 6e plaats voor een Leipi Leipheimer.
Muy duro, noquote:Op woensdag 26 februari 2025 19:22 schreef -XOR- het volgende:
Kooij, Lemmem , Kruijswijk, Keldermerckx om er een paar te noemenquote:Op woensdag 26 februari 2025 21:01 schreef groenen het volgende:
Niermann
Rijden er eigenlijk nog Nederlanders bij Jumbo-Rabo? En v Baarle rijdt nooit.
Trainingskamp in Mexico?quote:Op woensdag 26 februari 2025 20:28 schreef Koffieplanter het volgende:
Rabobank gaat in zee met ploeg met Deense kopman. Ojee.
Menno Huising, Tijmen Graat, Loe van Belle!quote:Op woensdag 26 februari 2025 21:04 schreef franklop het volgende:
[..]
Kooij, Lemmem , Kruijswijk, Keldermerckx om er een paar te noemen
Wow, Bart Lemmen heeft ongeveer hetzelfde palmares als leermeesters Jan Boven en Niermann.quote:Op woensdag 26 februari 2025 21:04 schreef franklop het volgende:
[..]
Kooij, Lemmem , Kruijswijk, Keldermerckx om er een paar te noemen
Als militair alles gewonnen wat er te winnen valtquote:Op woensdag 26 februari 2025 21:15 schreef groenen het volgende:
[..]
Wow, Bart Lemmen heeft ongeveer hetzelfde palmares als leermeesters Jan Boven en Niermann.
Toch was Lijpheimer een groter succes dan Peter Luttenbergerquote:Op woensdag 26 februari 2025 19:22 schreef -XOR- het volgende:
Patrick Jonker was ook geen groot succesquote:Op woensdag 26 februari 2025 22:29 schreef wimderon het volgende:
[..]
Toch was Lijpheimer een groter succes dan Peter Luttenberger
Ik mis vooral een beetje bodyquote:Op woensdag 26 februari 2025 22:42 schreef Tommeke het volgende:
Ronald Mutsaars
Hans Dekkers![]()
Theo Eltink![]()
![]()
Remmert Wielinga![]()
![]()
![]()
![]()
Scheuneman, Giling, Vastaranta.. die waren bij de jeugd zo ongelofelijk goed om daarna overal voorbij gefietst te worden bij de profsquote:Op woensdag 26 februari 2025 22:30 schreef wimderon het volgende:
Wie wordt de nieuwe Niels Scheuneman?
Lekker smal aankomststrookje ook daar.quote:Op donderdag 27 februari 2025 16:04 schreef Faraday01 het volgende:
Volop muntjes achterin het Peloton in O Gran Camino
Goedkoper dan elke keer na de koers een koffietje!quote:
Het is natuurlijk ook wel brandhout qua mannen die echt goed kunnen aankomen.quote:Op donderdag 27 februari 2025 17:12 schreef Koffieplanter het volgende:
Jeetje, wat ongelooflijk dominant.
Jammer dat die babbelzieke vent er zit. Dat ga ik echt niet voor m'n plezier luisteren.quote:Op donderdag 27 februari 2025 21:51 schreef Dale__Cooper het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Sep zegt best veel nuttige dingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |