abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 februari 2025 @ 16:33:47 #101
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_216765156
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 16:22 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Dat een volslagen idioot als Trump is gekozen, is te danken aan de arrogantie en de interne verdeeldheid van de Democraten.Biden is veel te lang in de race gebleven, terwijl hij niet goed functioneerde. Daarnaast is een deel van de Democraten te vergelijken met de GroenLinks, terwijl een ander deel de linkerkant van de VVD (zeg maar Eric van der Burg) vertegenwoordigt. Dat GroenLinks-deel roeptoetert veel te hard, terwijl 90 procent van de Amerikanen dat deel te links vindt.
die ouwe idioot had het veld moeten ruimen en nieuw DEM kandidaat verkiezingen moeten voorslaan , maar zijn vrouw zat hem te pushen

water en vuur die Jill en Harris
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 20 februari 2025 @ 16:34:29 #102
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216765164
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 16:33 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Eens, daarbij komt nog dat Trump het twee keer heeft kunnen opnemen tegen bijzonder zwakke kandidaten (Clinton - Harris) terwijl er wel degelijk alternatieven waren.
Bij de campagne van 2024 was het ook wel heel veel Obama hoor. Dus ja, slechte kandidaat, maar met Obama in je zak wordt wel een en ander goedgemaakt.
Misschien proberen ze het straks wel met Pelosi :X
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  Forum Admin donderdag 20 februari 2025 @ 16:35:29 #103
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_216765177
quote:
7s.gif Op donderdag 20 februari 2025 16:33 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Prima waar je dat vindt. Maar zie waar die strategie ons nu gebracht heeft.
Er gaat iets veel slechters uitkomen nu.
En dat komt omdat er afspraken zijn gemaakt met het Kremlin die achteraf geen zak waard waren.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin donderdag 20 februari 2025 @ 16:36:20 #104
pi_216765183
inb4 ''NATO EXPANSIE''
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_216765205
quote:

[..]
Eens, daarbij komt nog dat Trump het twee keer heeft kunnen opnemen tegen bijzonder zwakke kandidaten (Clinton - Harris) terwijl er wel degelijk alternatieven waren.
Alsof de man zelf niet een bizar matige gemankeerde kandidaat was.

Dat hij verkozen is komt met name door een succesvolle hersenspoeling van een gigantisch deel van hun bevolking gecombineerd met apathie en dat de Democraten de schuld toegschoven kregen van inflatie na corona. Naast natuurlijk het bestaan van hun de facto tweepartijenstelsel.
pi_216765211
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 16:22 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Dat een volslagen idioot als Trump is gekozen, is te danken aan de arrogantie en de interne verdeeldheid van de Democraten.Biden is veel te lang in de race gebleven, terwijl hij niet goed functioneerde. Daarnaast is een deel van de Democraten te vergelijken met de GroenLinks, terwijl een ander deel de linkerkant van de VVD (zeg maar Eric van der Burg) vertegenwoordigt. Dat GroenLinks-deel roeptoetert veel te hard, terwijl 90 procent van de Amerikanen dat deel te links vindt.
Gelul. men bedekt van Trump alles met een "ach, hij roept nu wel dat hij dictator gaat zijn op dag één, hahaha, dat is koddig, hij is een beetje een grappenmaker, dat doet hij natuurlijk niet." terwijl iedereen (inclusief de democraten van de partij zelf) EIST dat Biden/Harris/Clinton/etc perfect zijn.

Dat en het niet optreden tegen het breken van de wet door Trump.
  donderdag 20 februari 2025 @ 16:39:20 #107
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_216765212
quote:
14s.gif Op donderdag 20 februari 2025 16:29 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Da's logisch, de hulp kwam toen ook op gang natuurlijk. De kaarten waren toen geschud en ik gok zomaar zo dat beide partijen die uitkomst niet aan hadden zien komen.
Gezien de initiële zwakte van de Russen en het broddelwerk bij de invasie denk ik dat Zelensky daar wel een goede inschatting heeft gemaakt.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  Forum Admin donderdag 20 februari 2025 @ 16:39:45 #108
pi_216765215
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 16:38 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Dat hij verkozen is komt met name door een succesvolle hersenspoeling van een gigantisch deel van hun bevolking gecombineerd met apathie en dat de Democraten de schuld toegschoven kregen van inflatie na corona.
De olifant in de kamer is dat de gemiddelde Amerikaan (en niet alleen Amerikaan trouwens..) fucking dom is. En dat zeg ik niet omdat ze in mijn ogen op ''de verkeerde partij'' hebben gestemd, maar -waarom- ze dat gedaan hebben.

Hier heb je in minder mate hetzelfde gezien met mensen die op BBB stemden.
pi_216765221
quote:
7s.gif Op donderdag 20 februari 2025 16:34 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Bij de campagne van 2024 was het ook wel heel veel Obama hoor. Dus ja, slechte kandidaat, maar met Obama in je zak wordt wel een en ander goedgemaakt.
Misschien proberen ze het straks wel met Pelosi :X
Wat is dit nou voor rare redenering? Met een steunbetuiging van Obama op zak zou een kandidaat altijd moeten kunnen winnen?

Dat de Obama's de Democratische kandidaat zouden steunen stond natuurlijk altijd al vast, en zou ook geen gamechanger zijn.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 20 februari 2025 @ 16:40:50 #110
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_216765224
quote:

[..]
Clinton kwam in de gouden eeuw van de USA

toen kon alles
De USA was het machtigste land op aarde, USSR was net ineengezakt , China was nog niks en India een land van koelies
Harddrugs was onbekend , de dollar was the all Mighty Buck en Detroit was where the cars where made
quote:
Inauguration Bill Clinton with many saxophone heroes
Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 10% gewijzigd door michaelmoore op 20-02-2025 17:10:37 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_216765244
quote:
10s.gif Op donderdag 20 februari 2025 16:39 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
De olifant in de kamer is dat de gemiddelde Amerikaan (en niet alleen Amerikaan trouwens..) fucking dom is. En dat zeg ik niet omdat ze in mijn ogen op ''de verkeerde partij'' hebben gestemd, maar -waarom- ze dat gedaan hebben.

Hier heb je in minder mate hetzelfde gezien met mensen die op BBB stemden.
Ja, kritisch denkvermogen en denken over hoe een overheid zou moeten functioneren of weten hoe hun eigen overheidsinstanties ongeveer functioneren en wie waar verantwoordelijk voor is, is ook schrijnend. Net als die lui hier die elke keer achter de volgende messias aan huppelen.
pi_216765287
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 16:42 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ja, kritisch denkvermogen en denken over hoe een overheid zou moeten functioneren of weten hoe hun eigen overheidsinstanties ongeveer functioneren en wie waar verantwoordelijk voor is, is ook schrijnend. Net als die lui hier die elke keer achter de volgende messias aan huppelen.
En natuurlijk ook het eeuwige anderen de schuld geven als de gedroomde kandidaat slecht werk heeft afgeleverd.
Zoals bv huilen over een "activistische RvS" terwijl Faber ook gewoon fatsoenlijk af had kunnen leveren, maar dat verzuimde.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Forum Admin donderdag 20 februari 2025 @ 16:46:35 #113
pi_216765310
quote:

[..]
En ik zal de cirkel rond maken ; dat doen ze omdat ze verwachten dat ''de overheid'' er wel voor gaat zorgen dat hun mislukte leven gaat slagen.

Zie hier waarom al die kneuzen het westen/eu/'''links'' haten.
pi_216765311
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 15:27 schreef Mr.Crow het volgende:

[..]
Ben bang dat Oekraïne weinig te kiezen gaat hebben.
Klopt. Het is bijzonder triest, maar ze zullen door moeten blijven vechten.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  donderdag 20 februari 2025 @ 16:47:13 #115
56749 BlaZ
pi_216765320
quote:
7s.gif Op donderdag 20 februari 2025 16:30 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Maar wel van eminent belang omdat het wel degelijk besluiten beïnvloedt en richting geeft aan de mogelijk intenties van Rusland. Ik ben nog steeds van mening dat er in Istanbul op 03-2022 men er wel uit had kunnen komen, het RF leger under performde en OEK deed het enorm goed. RF had zeker vanuit die positie best belang bij een remise.
Dat lijkt vaak zo, maar vaak gaan de gesprekken achter de schermen heel anders dan hoe de media dat laat voorkomen. Een goed voorbeeld is het verdag van München in 1938 wat toch allemaal net wat anders in elkaar zit.
pi_216765335
quote:
2s.gif Op donderdag 20 februari 2025 16:44 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
En natuurlijk ook het eeuwige anderen de schuld geven als de gedroomde kandidaat slecht werk heeft afgeleverd.
Zoals huilen over een "activistische RvS" terwijl Faber ook gewoon fatsoenlijk af had kunnen leveren, maar dat verzuimde.
Het is echt te absurd. De man probeerde een coup te plegen met fake kiesmannen, maar kennelijk was dat geen reden tot ernstige zorgen bij ~67% van hun electoraat.
  Forum Admin donderdag 20 februari 2025 @ 16:50:01 #117
pi_216765350
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 16:48 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Het is echt te absurd. De man probeerde een coup te plegen met fake kiesmannen, maar kennelijk was dat geen reden tot ernstige zorgen bij ~67% van hun electoraat.
Da's fake news van de libs en je bent gewoon een huilende liberal.

Da's zo ongeveer hoe het er aan toe gaat als je dat aankaart.
  donderdag 20 februari 2025 @ 16:50:53 #118
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216765363
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 16:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Wat is dit nou voor rare redenering? Met een steunbetuiging van Obama op zak zou een kandidaat altijd moeten kunnen winnen?

Dat de Obama's de Democratische kandidaat zouden steunen stond natuurlijk altijd al vast, en zou ook geen gamechanger zijn.
Je leest steeds slechter.
Wat ik bedoel is dat ondanks de positieve impulsen van Obama (hij deed wel meer dan steunbetuigingen, hij runde de half campagne) lukte het niet om te winnen. Daarmee wil ik zeggen dat het niet allemaal de schertsvertoning van Biden en Harris was waarom ze verloren. Het programma sprak niet aan. Het was niet alleen de kandidaat.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 20 februari 2025 @ 16:51:24 #119
56749 BlaZ
pi_216765371
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2025 16:38 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Dat hij verkozen is komt met name door een succesvolle hersenspoeling van een gigantisch deel van hun bevolking gecombineerd met apathie en dat de Democraten de schuld toegschoven kregen van inflatie na corona. Naast natuurlijk het bestaan van hun de facto tweepartijenstelsel.
Ja, maar dat is toch ook precies het punt. Als je een zwakke kandidaat tegenover een zwakke kandidaat zet loop je risico. Obama of Bill Clinton had nooit van Trump verloren.
  donderdag 20 februari 2025 @ 16:52:08 #120
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216765378
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 16:47 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat lijkt vaak zo, maar vaak gaan de gesprekken achter de schermen heel anders dan hoe de media dat laat voorkomen. Een goed voorbeeld is het verdag van München in 1938 wat toch allemaal net wat anders in elkaar zit.
Hoe zou het dan gegaan zijn?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216765384
quote:
10s.gif Op donderdag 20 februari 2025 16:50 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Da's fake news van de libs en je bent gewoon een huilende liberal.

Da's zo ongeveer hoe het er aan toe gaat als je dat aankaart.
Ja, inderdaad. Dat is het stuk hersenspoeling waar ik naar verwees. Maar goed, ik ga denk ik wat leukere en minder stressvolle dingen doen dan hier over doorklagen. :P
  donderdag 20 februari 2025 @ 16:53:07 #122
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216765389
Trump is een slechte debater, maar die podcasts hielpen wel mee.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Forum Admin donderdag 20 februari 2025 @ 16:55:56 #123
pi_216765415
quote:
7s.gif Op donderdag 20 februari 2025 16:50 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wat ik bedoel is dat ondanks de positieve impulsen van Obama (hij deed wel meer dan steunbetuigingen, hij runde de half campagne) lukte het niet om te winnen. Daarmee wil ik zeggen dat het niet allemaal de schertsvertoning van Biden en Harris was waarom ze verloren. Het programma sprak niet aan. Het was niet alleen de kandidaat.
Het was juist de kandidaat. Harris kon helemaal niet goed verkopen waar ze voor stond. Je kunt nog zo'n goed programma hebben (wat ook wel meeviel, maar heel slecht was het ook niet) maar als je kandidaat zo matig is tegenover een schreeuwlelijk als Trump ga je gewoon verliezen.

Dat valt de democraten dus wel degelijk aan te rekenen vind ik.
pi_216765450
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 16:51 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ja, maar dat is toch ook precies het punt. Als je een zwakke kandidaat tegenover een zwakke kandidaat zet loop je risico. Obama of Bill Clinton had nooit van Trump verloren.
Iemand die een coup probeert te plegen zou onverkiesbaar moeten zijn bij een weldenkende bevolking. Interesseert 2/3e klaarblijkelijk geen reet.

Dus ja, dan kun je zeggen dat Obama niet verloren zou hebben, (die vanuit oppositie destijds campagne kon voeren na 8 jaar Bush of Clinton na 12 jaar oppositie tegen Reagan en Bush... dus, mogelijk, maar zo zeker ben ik daar niet van), maar dan negeer je het hele fundamentele punt dat 2/3e het electoraat dictatoriaal gedrag prima vindt.

De bevolking heeft zelf ook een verantwoordelijkheid he...
pi_216765468
quote:
10s.gif Op donderdag 20 februari 2025 16:36 schreef Straatcommando. het volgende:
inb4 ''NATO EXPANSIE''
Het is Navo expansie, of
Nato expansion of,
Expansion de l'OTAN

En het lag aan van Baalen!

[ Bericht 0% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 20-02-2025 17:09:14 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 20 februari 2025 @ 17:01:02 #126
56749 BlaZ
pi_216765472
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 16:48 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Dit heeft ook te maken met het volledige wantrouwen in de federale overheid van de gemiddelde Amerikaan. Dat ligt al sinds 1970 onder de 50% en ligt de laatste 15 rond de ~20%.

Dat Trump iets als decentralisme in zijn program heeft zitten is dan ook veel belangrijker dan veel andere zaken. Dit is een typisch punt dat je in de Nederlandse media eigenlijk nooit terug ziet komen aangezien men vaak niet verder komt dan Washington, New York en Los Angeles.
pi_216765478
quote:
7s.gif Op donderdag 20 februari 2025 16:50 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Obama runde helemaal niet de campagne. Toen duidelijk werd dat Harris het stokje over zou nemen van Biden heeft Obama zelfs even gewacht met zijn endorsement. Dat leidde weer tot een hoop ophef bij GOP-gezinde media, die stiekem hoopten dat de Obama's het niet zagen zitten in Harris.

Tijdens de campagne was Obama zichtbaar, maar niet meer dan in 2020 en 2016. Hij was zeker niet het meest prominente Democratische gezicht tijdens de campagne.

Ik zie dat McCarthy weleens iets in die richting heeft geroepen, waarna dat driftig werd rondgepompt door bepaalde media. Het mag geen verrassing zijn dat jij zoiets weer meteen voor waar aanneemt.

Stom genoeg viel het programma wel in de smaak, alleen hadden veel kiezers dat zelf niet in de gaten:

Voters prefer Harris’s agenda to Trump’s — they just don’t realize it
  Forum Admin donderdag 20 februari 2025 @ 17:03:08 #128
pi_216765494
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 17:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Het is Navo expansie, of
Nato expension of,
Expansion de l'OTAN

En het lag aan van Baalen!
Kun je je voorstellen hoe het er aan toe gaat in mijn hoofd? En dan zitten er soms nog andere talen tussen ook.
  donderdag 20 februari 2025 @ 17:04:12 #129
56749 BlaZ
pi_216765508
quote:
7s.gif Op donderdag 20 februari 2025 16:53 schreef phpmystyle het volgende:
Trump is een slechte debater, maar die podcasts hielpen wel mee.
Trump is in principe geen slechte debater, hij heeft gewoon geen dossierkennis en roept maar wat. Stel je daar iemand tegenover die de getallen wel kent dan kun je hem direct daarop aanvallen, dat lukte Harris bijvoorbeeld helemaal niet.
Je zou nog kunnen toevoegen dat hij een bijzonder beperkt vocabulaire heeft, maar dat spreekt voor zich.
  donderdag 20 februari 2025 @ 17:04:16 #130
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216765509
quote:
2s.gif Op donderdag 20 februari 2025 16:55 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het was juist de kandidaat. Harris kon helemaal niet goed verkopen waar ze voor stond. Je kunt nog zo'n goed programma hebben (wat ook wel meeviel, maar heel slecht was het ook niet) maar als je kandidaat zo matig is tegenover een schreeuwlelijk als Trump ga je gewoon verliezen.

Ja prima maar zelfs de hondendrol waar ik gister in ben gaan staan zou nog geschikter zijn als president dan die boze brulaap.
Huilen dan.
pi_216765515
quote:

[..]
Dat ligt ook aan het onderwijs. Ik kreeg op de basisschool geen uitleg hoe de EU functioneert.
Dat gebrek aan kennis zorgt ervoor dat elke nitwit denkt dat Brussel zomaar wetten oplegt. Dit terwijl ze daar helemaal niet de macht toe hebben. Dat is ook de reden dat alles zo stroperig gaat.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_216765516
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 17:01 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dit heeft ook te maken met het volledige wantrouwen in de federale overheid van de gemiddelde Amerikaan. Dat ligt al sinds 1970 onder de 50% en ligt de laatste 15 rond de ~20%.

Dat Trump iets als decentralisme in zijn program heeft zitten is dan ook veel belangrijker dan veel andere zaken. Dit is een typisch punt dat je in de Nederlandse media eigenlijk nooit terug ziet komen aangezien men vaak niet verder komt dan Washington, New York en Los Angeles.
Republikeinen: Je moet de overheid niet vertrouwen, stem op ons!
Onder wie is de overheid daadwerkelijk ook niet te vertrouwen: Republikeinen.

Amerikanen :')
pi_216765527
quote:
2s.gif Op donderdag 20 februari 2025 16:55 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Geen voorverkiezingen, waardoor Harris te laat in de spotlights kwam. Ze was daardoor te onzichtbaar en te onbekend voor veel Amerikanen. Tel daar de twijfels over Biden bij op, en de torenhoge inflatie in de eerste twee jaar van zijn termijn, en je hebt een recept voor ellende.

En veel Amerikanen zijn ook gewoon enorm stompzinnig. Daar hoeven we niet heel ingewikkeld over te doen. Een aanzienlijk deel van dat land is zwakbegaafd.
  Forum Admin donderdag 20 februari 2025 @ 17:05:20 #134
pi_216765536
quote:
9s.gif Op donderdag 20 februari 2025 17:04 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ja prima maar zelfs de hondendrol waar ik gister in ben gaan staan zou nog geschikter zijn als president dan die boze bosaap.
Dat weet ik, maar je gaat die hondendrol niet over halen om ergens anders te liggen omdat het nou eenmaal een hondendrol is.

Enige gelijkenissen danwel verbanden met bekende politici zijn puur op toeval berust trouwens.
  donderdag 20 februari 2025 @ 17:06:10 #135
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216765545
quote:

[..]

Anyway.
Een goede kandidaat kan zeker (kleine) verschillen maken. Maar het probleem bij de Dems was dat ze nogal stonden voor de woke-cultuur (tenminste dat imago hadden ze) terwijl de brede klasse toch iets anders wilde.

Het is vooral cultureel.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Forum Admin donderdag 20 februari 2025 @ 17:06:37 #136
pi_216765549
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 17:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Geen voorverkiezingen, waardoor Harris te laat in de spotlights kwam. Ze was daardoor te onzichtbaar en te onbekend voor veel Amerikanen. Tel daar de twijfels over Biden bij op, en de torenhoge inflatie in de eerste twee jaar van zijn termijn, en je hebt een recept voor ellende.
Da's ook een argument geweest, dat Harris uit het niets kwam en ook weer in het niets verdween. Rationeel prima uit te leggen, maar..
quote:
En veel Amerikanen zijn ook gewoon enorm stompzinnig. Daar hoeven we niet heel ingewikkeld over te doen. Een aanzienlijk deel van dat land is zwakbegaafd.
Hier knelt de schoen inderdaad.
  donderdag 20 februari 2025 @ 17:07:44 #137
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216765558
quote:
6s.gif Op donderdag 20 februari 2025 17:05 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat weet ik, maar je gaat die hondendrol niet over halen om ergens anders te liggen omdat het nou eenmaal een hondendrol is.

Enige gelijkenissen danwel verbanden met bekende politici zijn puur op toeval berust trouwens.
Nee maar nadat je er al een keertje in bent gaan staan dan kijk je de volgende keer wel beter uit waar je je voeten zet wanneer het ergens naar stront ruikt.

Tenminste, dat zou je denken.
Huilen dan.
pi_216765568
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2025 16:58 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Iemand die een coup probeert te plegen zou onverkiesbaar moeten zijn bij een weldenkende bevolking. Interesseert 2/3e klaarblijkelijk geen reet.

Dus ja, dan kun je zeggen dat Obama niet verloren zou hebben, (die vanuit oppositie destijds campagne kon voeren na 8 jaar Bush of Clinton na 12 jaar oppositie tegen Reagan en Bush... dus, mogelijk, maar zo zeker ben ik daar niet van), maar dan negeer je het hele fundamentele punt dat 2/3e het electoraat dictatoriaal gedrag prima vindt.

De bevolking heeft zelf ook een verantwoordelijkheid he...
Sterker nog zijn autocratische tendensen en onzin maakte hem alleen maar populairder. Hij heeft deze keer ook de popular vote gewonnen.
  Forum Admin donderdag 20 februari 2025 @ 17:09:38 #139
pi_216765588
quote:
7s.gif Op donderdag 20 februari 2025 17:06 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Anyway.
Een goede kandidaat kan zeker (kleine) verschillen maken. Maar het probleem bij de Dems was dat ze nogal stonden voor de woke-cultuur (tenminste dat imago hadden ze) terwijl de brede klasse toch iets anders wilde.

Het is vooral cultureel.
Terwijl dat niet geheel waar is. Harris kon die boodschap gewoon echt niet over brengen. En Trump heeft een kudde achter zich aan die dat beeld maar al te graag bevestigd wil zien, of het nou waar is niet.

En dat zegt iemand die wel degelijk vind dat het zeker in de VS wel een beetje doorgeslagen is met wat men blijkbaar woke noemt.
pi_216765595
Plus Trump had beloofd de eieren goedkoper te maken. Ook niet geheel onbelangrijk.
  donderdag 20 februari 2025 @ 17:11:32 #141
56749 BlaZ
pi_216765617
quote:
2s.gif Op donderdag 20 februari 2025 17:04 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Republikeinen: Je moet de overheid niet vertrouwen, stem op ons!
Onder wie is de overheid daadwerkelijk ook niet te vertrouwen: Republikeinen.

Amerikanen :')
Vertrouwen speelt daarin slechst een beperkte rol. Er is in de VS een zeer sterke drang naar zo min mogelijk overheid en decentralisme. Washington wordt gezien als een corrupte bende waar veel te veel belastinggeld over de balk wordt gesmeten.

Dit idee leeft ook in Nederland natuurlijk maar in de VS is dit echt ontzettend veel sterker.
pi_216765626
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 17:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dat ligt ook aan het onderwijs. Ik kreeg op de basisschool geen uitleg hoe de EU functioneert.
Dat gebrek aan kennis zorgt ervoor dat elke nitwit denkt dat Brussel zomaar wetten oplegt. Dit terwijl ze daar helemaal niet de macht toe hebben. Dat is ook de reden dat alles zo stroperig gaat.
Klopt. Veel Nederlanders hebben bovendien geen idee dat Nederland een zeer welvarend land is dankzij de EU. De Nexit-roepers pleiten voor de economische ondergang van Nederland.
  donderdag 20 februari 2025 @ 17:12:13 #143
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216765629
quote:
9s.gif Op donderdag 20 februari 2025 17:10 schreef xpompompomx het volgende:
Plus Trump had beloofd de eieren goedkoper te maken. Ook niet geheel onbelangrijk.
Ondertussen: https://tradingeconomics.com/commodity/eggs-us
Huilen dan.
  donderdag 20 februari 2025 @ 17:17:24 #144
56749 BlaZ
pi_216765711
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 17:12 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Klopt. Veel Nederlanders hebben bovendien geen idee dat Nederland een zeer welvarend land is dankzij de EU. De Nexit-roepers pleiten voor de economische ondergang van Nederland.
Dat is de vraag. Historische data laten zien dat de Nederlanden vanaf de late middeleeuwen altijd bij de welvarendste landen ter wereld gehoord hebben. Juist de periode bij de EU is wat dat betreft een periode waarin het minder sterk presteert.
Een positie als Zwitserland of Noorwegen was wellicht beter geweest.
pi_216765714
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 17:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Geen voorverkiezingen, waardoor Harris te laat in de spotlights kwam. Ze was daardoor te onzichtbaar en te onbekend voor veel Amerikanen.
Ik denk dat de meerderheid haar wel kende op het moment dat de stembussen open gingen. Een gebrek aan bekendheid lijkt me dus niet de doorslag gegeven te hebben. Een gebrek aan uitstraling/charisma wel.

Trump is een waardeloze politicus. Maar hij is wel een goede showman. Trump als medewerker van de MacDonald's, en Trump als bestuurder van een vuilniswagen. Hij wist wel een beeld te scheppen alsof hij er voor de gewone/armere Amerikaan is.
pi_216765718
Ik pleit er ook voor dat Turkije lid wordt van de EU; ik ben jarenlang tegenstander geweest, maar de voordelen zijn groter dan de nadelen. Turkije is totaal niet bang voor Rusland en ook bereid Russen te bombarderen, zie Syrië.
pi_216765764
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 17:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Sterker, de meeste Nederlanders hebben zelfs geen flauw idee hoe onze eigen overheden werken: lokaal, provinciaal en landelijk.

Ik moest een poosje terug aan een bekende uitleggen dat de wethouder niet in z'n eentje bepaalt waar de gemeente op bezuinigt. Dit soort basale kennis ontbreekt volledig bij veel mensen.

Laat staan dat ze snappen hoe de EU functioneert. Dat hele hoofdstuk in het brein dat betrekking heeft op hoe overheden en bestuurslagen in elkaar steken is bij deze lui gewoon een zwart, gapend gat.
pi_216765789
Naar de toekomst toe lijkt het er sinds 2016 trouwens op dat, doordat hoger opgeleiden flink zijn verschoven naar de Democraten / lager opgeleiden richting de Republikeinen, het de Republikeinen zijn die baat hebben bij een hoge opkomst. Contrair dus aan de traditionele wijsheid dat de Democraten daar baat bij hebben. Over tijd zou ze dat wel moeten helpen bij allerhande tussentijdse verkiezingen.

Althans, als ze nog eerlijke en vrije verkiezingen hebben over een tijdje.
pi_216765798
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 17:17 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik denk dat de meerderheid haar wel kende op het moment dat de stembussen open gingen. Een gebrek aan bekendheid lijkt me dus niet de doorslag gegeven te hebben. Een gebrek aan uitstraling/charisma wel.

Trump is een waardeloze politicus. Maar hij is wel een goede showman. Trump als medewerker van de MacDonald's, en Trump als bestuurder van een vuilniswagen. Hij wist wel een beeld te scheppen alsof hij er voor de gewone/armere Amerikaan is.
Ja, mee eens. Die cartooneske toneelspelletjes werkten natuurlijk wel gewoon.

En blijkbaar heeft de gemiddelde kiezer het geheugen van een goudvis, want de bestorming van het Capitool had natuurlijk een dealbreker moeten zijn.
pi_216765808
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 16:40 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Clinton kwam in de gouden eeuw van de USA

toen kon alles
De USA was het machtigste land op aarde, USSR was net ineengezakt , China was nog niks en India een land van koelies
Harddrugs was onbekend , de dollar was the all Mighty Buck en Detroit was where the cars where made
[..]
Bekijk deze YouTube-video
Je zit weer eens te leuteren.

quote:
Harddrugs was onbekend
De opkomst van allerlei soorten drugs, en daaraan verbonden criminaliteit, en war on drugs in de jaren 60, 70 en 80 gemist?

quote:
Detroit was where the cars where made
Detroit is de oliecrisis en de (ook deels daaraan verbonden) toenemende concurrentie door zogenaamde "imports" eigenlijk nooit te boven gekomen. Ook in het tijdperk-Clinton lagen de hoogtijdagen al een aantal decennia in het verleden.
  Forum Admin donderdag 20 februari 2025 @ 17:23:59 #151
pi_216765842
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 17:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Sterker, de meeste Nederlanders hebben zelfs geen flauw idee hoe onze eigen overheden werken: lokaal, provinciaal en landelijk.

Ik moest een poosje terug aan een bekende uitleggen dat de wethouder niet in z'n eentje bepaalt waar de gemeente op bezuinigt. Dit soort basale kennis ontbreekt volledig bij veel mensen.

Laat staan dat ze snappen hoe de EU functioneert. Dat hele hoofdstuk in het brein dat betrekking heeft op hoe overheden en bestuurslagen in elkaar steken is bij deze lui gewoon een zwart, gapend gat.
..maar dan wel heel stellig zijn dat diezelfde overheden verantwoordelijk zijn voor hun problemen.

Het blijft fascinerend.
pi_216765901
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 17:17 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat is de vraag. Historische data laten zien dat de Nederlanden vanaf de late middeleeuwen altijd bij de welvarendste landen ter wereld gehoord hebben. Juist de periode bij de EU is wat dat betreft een periode waarin het minder sterk presteert.
Een positie als Zwitserland of Noorwegen was wellicht beter geweest.
Nazi goud en enorme olie en gas bronnen?
De Noren zijn daar wel verstandiger mee omgesprongen.
  donderdag 20 februari 2025 @ 17:29:45 #153
56749 BlaZ
pi_216765934
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 17:17 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Ik pleit er ook voor dat Turkije lid wordt van de EU; ik ben jarenlang tegenstander geweest, maar de voordelen zijn groter dan de nadelen. Turkije is totaal niet bang voor Rusland en ook bereid Russen te bombarderen, zie Syrië.
Dat is geen haalbare kaart, het lijkt me waarschijnlijker dat de status van kandidaatlid van Turkije geschrapt wordt eigenlijk.
pi_216766049
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 16:01 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Heeft zichzelf ook "the king" van Amerika genoemd kennelijk vandaag. :')

Dat ligt daar ook niet helemaal lekker.
Slecht dit. :')
Vakman pur sang
pi_216766162
Nou, op zichzelf "king" noemen na, heeft ie alweer 24 uur geen idioot gal gespuwd. Dat is tegenwoordig al een goed teken.
pi_216766434
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 17:29 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat is geen haalbare kaart, het lijkt me waarschijnlijker dat de status van kandidaatlid van Turkije geschrapt wordt eigenlijk.
Ik respecteer je standpunt en Erdogan heeft er in veel opzichten ook een rotzooi van gemaakt. Echter: het geopolitieke belang om Turkije binnenboord te halen, vind ik enorm, zeker nu de VS gaan wegvallen.
  donderdag 20 februari 2025 @ 18:01:20 #157
56749 BlaZ
pi_216766578
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 17:55 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Ik respecteer je standpunt en Erdogan heeft er in veel opzichten ook een rotzooi van gemaakt. Echter: het geopolitieke belang om Turkije binnenboord te halen, vind ik enorm, zeker nu de VS gaan wegvallen.
Dit is niet mijn standpunt, het is simpelweg de politieke realiteit. Het voorname probleem is dat Turkije simpelweg teveel inwoners heeft en daardoor teveel macht in de EU zou opeisen, het zou zelfs per direct het machtigste land in de EU zijn, dat niet aanvaardbaar voor Frankrijk en Duitsland.
Daarnaast is er de kwestie Cyprus natuurlijk wat onaanvaardbaar is voor Cyprus en Griekenland.

Dus ook al zou er een andere vorm van regering komen, dan zie ik een toetreding als onhaalbaar.

Ik meen dat Oostenrijk in 2023 voorgesteld om het kandidaatlidmaatschap op te heffen.

Qua geopolitiek belang ben ik het wel met je eens overigens, echter, dat zal dan niet via de EU, maar op een andere manier moeten plaatsvinden.
  donderdag 20 februari 2025 @ 18:01:53 #158
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_216766591
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 17:55 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Oké, maar er is verder helemaal niets 'Europees' aan Turkije. Van cultuurhistorische waarden tot aan politiek systeem.

Bovendien een hotspot van vluchtelingen die dan de hele EU door kunnen. Lijkt me een bizar slecht idee om die erbij te halen omdat men bang is voor Putler.

Angst is een slechte raadgever.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_216766612
Elon Musk wil dat de pro-Russische candidaat in Roemenië verkozen wordt.

twitter
  donderdag 20 februari 2025 @ 18:03:34 #160
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_216766620
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 18:03 schreef polderturk het volgende:
Elon Musk wil dat de pro-Russische candidaat in Roemenië verkozen wordt.

[ x ]
Goh, je verwacht het niet….
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_216766676
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2025 18:03 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Goh, je verwacht het niet….
Hebben we meer bewijs nodig om te kunnen concluderen dat Musk en Trump in de broekzak van Poetin zitten?
pi_216766684
twitter

Mijn hemel.

Komende van iemand die niet verkozen is, niet door de senaat is gegaan en het meeste politieke macht in AMerika heeft na Trump
pi_216766927
Weer een Rus opgeblazen.

quote:
⚡️Explosion kills Russian occupation official in Berdiansk, Ukraine's intelligence claims.

The intelligence agency accused Yevgeny Bogdanov, deputy head of Berdiasnk's occupation administration, of committing multiple war crimes against Ukrainian citizens.

https://bsky.app/profile/kyivindependent.com/post/3limqyf22e22c
pi_216766965
quote:
7s.gif Op donderdag 20 februari 2025 18:08 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]

Mijn hemel.

Komende van iemand die niet verkozen is, niet door de senaat is gegaan en het meeste politieke macht in AMerika heeft na Trump
Zelensky moet het wel lijden van Amerika.
Met zoveel tegenstand komt dat niet goed meer. Als hij slim is dan stapt hij vrijwillig op of houdt inderdaad verkiezingen, door betrouwbare buitenstaanders georganiseerd
Vakman pur sang
  donderdag 20 februari 2025 @ 18:25:22 #166
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_216766976
https://english.news.cn/2(...)8d76e96b3b9cc/c.html

quote:
Two dead after light aircraft crashes in Russia's Nizhny Novgorod

MOSCOW, Feb. 20 (Xinhua) -- Two people have died after a light aircraft made a hard landing in Russia's Nizhny Novgorod region, the regional emergency ministry said on Thursday.

After making a hard landing, the aircraft caught fire in the Kstovsky district of the Nizhny Novgorod region, the ministry said.

The fire has been extinguished, and authorities are investigating the cause of the incident.

De vierde alweer in Rusland... Benieuwd of dit met de oorlog te maken heeft. Het Kremlin heeft nog niks naar buiten gebracht iig
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  Forum Admin donderdag 20 februari 2025 @ 18:27:24 #167
pi_216767002
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2025 18:24 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Met zoveel tegenstand komt dat niet goed meer. Als hij slim is dan stapt hij vrijwillig op of houdt inderdaad verkiezingen, door betrouwbare buitenstaanders georganiseerd
Hogere rating dan Trump en verkiezingen kunnen nu niet.

Is pas 200 keer gezegd in dit topic verder.
  donderdag 20 februari 2025 @ 18:28:37 #168
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_216767017
Overigens wel benieuwd wat Trumps doel is. Hij wint Rusland niet over, Europa niet over, China niet over en Oekraïne ook niet.

Is het gewoon vijanden zoeken ofwa?
pi_216767030
quote:

[..]
Weet je dat zeker? Op dit moment staat Zaluzhnyi boven hem in de peilingen. Had die kerel niet een bevel van Zelenskyy om Nordstream niet op te blazen genegeerd? Je denkt dat die man wil praten en zijn land gaat overgeven?

pi_216767031
quote:

[..]
Verkiezingen in oorlogstijd is verboden bij de Oekraïense wet. Veel Oekraïeners zitten hetzij in het buitenland, hetzij gevangen in Rusland. En voor de rest is het bijzonder onveilig te gaan stemmen. Rusland bombardeert ziekenhuizen, speeltuinen en scholen. En Tsjernobyl, en een theater in Marioepoel waar duidelijk op aangegeven was dat hier kinderen werden oogevangen. Naïef om te denken dat ze stembureaus zullen respecteren.
pi_216767043
quote:

[..]
Hij kan beter een dikke middelvinger opsteken naar Trump en terug blaffen. Denk dat dat uiteindelijk meer zoden aan de dijk zal zetten.
pi_216767045
quote:
7s.gif Op donderdag 20 februari 2025 18:08 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]

Mijn hemel.

We kopen er niks voor, maar uit elke peiling die in de VS en Europa wordt gehouden blijkt dat de meerderheid niets moet weten van Musk. In Europa gaat het zelfs om een zeer ruime meerderheid.
pi_216767052
quote:
18s.gif Op donderdag 20 februari 2025 18:27 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Hogere rating dan Trump en verkiezingen kunnen nu niet.

Is pas 200 keer gezegd in dit topic verder.
Maar dit komt ook niet goed, de betrouwbaarste bondgenoot van de strijd die zijn land doormaakt valt niet alleen weg maar valt hem ook persoonlijk aan.
Dan moet je denk ik wel keuzes gaan maken. Na die jaren oorlog en zoveel doden is het misschien ook wel tijd voor een nieuwe koers.
Nee niet pro Russisch maar pro Europees maar een iets meer fatsoenlijkere leider met meer politieke ervaring.
Vakman pur sang
  Forum Admin donderdag 20 februari 2025 @ 18:31:22 #174
pi_216767053
Tja overmorgen gaan we gewoon weer hetzelfde gesprekje hebben hoor. Misschien tussen andere users maar toch.
  Forum Admin donderdag 20 februari 2025 @ 18:32:04 #175
pi_216767067
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2025 18:31 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Maar dit komt ook niet goed, de betrouwbaarste bondgenoot van de strijd die zijn lang doormaakt valt niet alleen weg maar hem wel ook persoonlijk aan.
Dan moet je denk ik wel keuzes gaan maken. Na die jaren oorlog en zoveel doden is het misschien ook wel tijd voor een nieuwe koers.
Nee niet pro Russisch maar pro Europees maar een iets meer fatsoenlijkere leider met meer politieke ervaring.
Het kan gewoon niet, tenzij de oorlog stopt of de grondwet aangepast wordt.

Oftewel.. niet.
pi_216767069
quote:

[..]
Maar dit komt ook niet goed, de betrouwbaarste bondgenoot van de strijd die zijn lang doormaakt valt niet alleen weg maar hem wel ook persoonlijk aan.
Is hij niet fatsoenlijk dan?
  donderdag 20 februari 2025 @ 18:33:08 #177
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_216767084
quote:

[..]
Als hij slim is laat hij zijn special force in de VS los onder een Russische valse vlag dekmantel. Zoals onze “kritische onafhankelijke denkers” ons steeds weer feilloos weten te vertellen zijn Oekraïners eigenlijk net Russen. Laat de VS maar eens kennismaken met hartverwarmende Russische vriendschap
pi_216767087
quote:

[..]
Verkiezingen houden terwijl mannen massaal vechten aan de frontlinie en een groot deel van de bevolking het land is ontvlucht. Dat slaat natuurlijk nergens op.

Russen willen verkiezingen zodat ze de boel kunnen fucken en beïnvloeden, in de hoop op een pro-Russische handpop aan de macht te helpen.
pi_216767088
quote:

[..]
Ik denk niet dat er momenteel een Oekraïner te vinden is met meer politieke ervaring dan Zelenskyy. En hoezo is Zelenskyy niet fatsoenlijk?
  donderdag 20 februari 2025 @ 18:34:33 #180
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_216767103
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 18:29 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Verkiezingen in oorlogstijd is verboden bij de Oekraïense wet. Veel Oekraïeners zitten hetzij in het buitenland, hetzij gevangen in Rusland. En voor de rest is het bijzonder onveilig te gaan stemmen. Rusland bombardeert ziekenhuizen, speeltuinen en scholen. En Tsjernobyl, en een theater in Marioepoel waar duidelijk op aangegeven was dat hier kinderen werden oogevangen. Naïef om te denken dat ze stembureaus zullen respecteren.
Noodtoestand kan gewoon opgeheven worden om verkiezingen te houden.

Ongeveer 96% van de Oekraïners woont nog in Oekraïne... Gezien verkiezingen 1 van de dingen zijn die Rusland graag ziet, lijkt het me sterk dat ze stembureaus gaan bombarderen.
pi_216767107
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 18:28 schreef Mikeytt het volgende:
Overigens wel benieuwd wat Trumps doel is. Hij wint Rusland niet over, Europa niet over, China niet over en Oekraïne ook niet.

Is het gewoon vijanden zoeken ofwa?
Hij wil Zelenskyy naaien omdat Trump van mening is dat hij 2020 verloor dankzij dat onterechte gezeik over that perfectly good phonecall.

Als dat de wereld in de fik zet is dat misschien vervelend voor de wereld, maar Zelenskyy moet worden gestraft.
pi_216767115
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 18:34 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Ongeveer 96% van de Oekraïners woont nog in Oekraïne... Gezien verkiezingen 1 van de dingen zijn die Rusland graag ziet, lijkt het me sterk dat ze stembureaus gaan bombarderen.
Ze willen geen verkiezingen zien, ze willen destabiliteit in Oekraine. daarom willen ze verkiezingen. Niet omdat ze baan zijn met het democratisch bestel van oekraine _O-
pi_216767134
quote:
Gezien verkiezingen 1 van de dingen zijn die Rusland graag ziet, lijkt het me sterk dat ze stembureaus gaan bombarderen.
Natuurlijk doen ze dat. En dan gaan mensen roepen dat Zelenskyy onverantwoordelijk was door verkiezingen uit te roepen.
  donderdag 20 februari 2025 @ 18:37:26 #184
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_216767137
Dit is overigens ook gewoon heel dom... geef ze nog meer reden om te geloven dat het westen een gevaar voor ze is... -O-

quote:
Kremlin voices concern over plans to send NATO troops to Ukraine

MOSCOW, Feb. 20 (Xinhua) -- Potential plans to deploy North Atlantic Treaty Organization (NATO) forces to Ukraine are concerning, Kremlin spokesman Dmitry Peskov said on Thursday.

The statement comes following reports that British Prime Minister Keir Starmer is set to propose to U.S. President Donald Trump a Ukraine peacekeeping plan, which is expected to send up to 30,000 European troops to Ukrainian cities.

Peskov said Moscow was closely monitoring all the statements made by European officials.

"This is a matter of concern to us ... as we are discussing the potential deployment of military contingents from NATO countries to Ukraine," Peskov said.

He also said that all objectives in Ukraine should preferably be achieved through peaceful means, adding that the Trump administration believes it is necessary to achieve peace as soon as possible through negotiations, and that Moscow strongly agrees with this approach.
pi_216767159
Tusk roept op de hulp voor Oekraïne te financieren uit die 300 miljard. Lijkt me een strak plan.
  Forum Admin donderdag 20 februari 2025 @ 18:39:19 #186
pi_216767161
quote:

[..]

Echt waar man.

:')

_O-
pi_216767163
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 18:37 schreef Mikeytt het volgende:
Dit is overigens ook gewoon heel dom... geef ze nog meer reden om te geloven dat het westen een gevaar voor ze is... -O-
[..]

Anders roepen ze dat niet?
pi_216767180
quote:

[..]

Meer dan 6 miljoen Oekraïners zijn naar Europese landen gevlucht. Dus je percentage klopt ook al niet.
pi_216767186
quote:

[..]

:')
:') :')
pi_216767190
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 18:33 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Als hij slim is laat hij zijn special force in de VS los onder een Russische valse vlag dekmantel. Zoals onze “kritische onafhankelijke denkers” ons steeds weer feilloos weten te vertellen zijn Oekraïners eigenlijk net Russen. Laat de VS maar eens kennismaken met hartverwarmende Russische vriendschap
Als hij slim is helpt hij Russische opstandige groepen nu al een aanslag voor te bereiden op de plek waar Poetin en Trump zullen zitten op 9 mei.
Het is zo jammer dat Pryzoghin indertijd niet doorgemarcheerd is. Die was op dat moment toch al ten dode opgeschreven, hij had Poetin mee kunnen nemen naar de hel. Niet dat ik geloof dat er een hel nestaat, maar waar het Poetin, Musk en Trump betreft, vind ik dat wel jammer.
  donderdag 20 februari 2025 @ 18:44:04 #191
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_216767225
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 18:39 schreef Ulx het volgende:

[..]
Anders roepen ze dat niet?
Doen ze nu ook al, en men geeft ze steeds meer redenen om aan dit geloof vast te houden...

We moeten eens kappen met buitenlandse inmenging. Dit soort problemen moeten diplomatiek worden opgelost. Europa is al jaren niet bereid om te onderhandelen omdat ze van mening zijn dat Oekraïne bepaalt wanneer ze klaar zijn om te onderhandelen... En nu ineens verontwaardigd als er zonder Europa wordt onderhandeld.
  donderdag 20 februari 2025 @ 18:44:27 #192
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_216767230
Maargoed, ik ga wel weer weg :O
pi_216767242
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 18:44 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Doen ze nu ook al, en men geeft ze steeds meer redenen om aan dit geloof vast te houden...

We moeten eens kappen met buitenlandse inmenging. Dit soort problemen moeten diplomatiek worden opgelost. Europa is al jaren niet bereid om te onderhandelen omdat ze van mening zijn dat Oekraïne bepaalt wanneer ze klaar zijn om te onderhandelen... En nu ineens verontwaardigd als er zonder Europa wordt onderhandeld.
Onderhandelen over wat precies?
  Forum Admin donderdag 20 februari 2025 @ 18:45:57 #194
pi_216767249
quote:
Maargoed, ik ga wel weer weg :O
Gewoon geen domme dingen zeggen, dan kun je prima meeposten.
pi_216767337
Ik ben echt verdrietig.

Herinner je het gebouw in Oekraïne waarop met grote letters op het dak "Hier zitten kinderen" geschreven was. Rusland heeft dat gebouw plat gebombardeerd. Meer dan 200 doden.

Dit is maar één van de duizenden misdrijven die Poetin heeft gepleegd.

De VS gaat met dit land normaliseren.
  donderdag 20 februari 2025 @ 18:51:31 #196
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216767344
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 18:37 schreef Mikeytt het volgende:
[..]

Alsof ze dat echt geloven. Dat zijn Kremlin talking points. Als je iets van het boek 1984 had begrepen had je dit kinderlijk eenvoudig kunnen doorzien.
pi_216767366
quote:

[..]

En zonder Oekraïne.

En jij vindt dat buitenlandse inmenging moet kappen.

Hoezo veroordeel je dan niet de buitenlandse inmenging van Rusland en de VS?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_216767516
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2025 18:52 schreef Wantie het volgende:

[..]
En zonder Oekraïne.

En jij vindt dat buitenlandse inmenging moet kappen.

Hoezo veroordeel je dan niet de buitenlandse inmenging van Rusland en de VS?
Aardige kans dat die user ook uit Sint Petersburg zit te posten. Nooit wat negatiefs over Putin en continu taal om het vuurtje hier wat op te poken.
pi_216767533
De Fransen en Britten gaan met Trump praten over een bestand...

Als Rusland vrede wil rotten ze maar op uit Oekraïne, dat zou de enige eis moeten zijn.
  Forum Admin donderdag 20 februari 2025 @ 19:04:02 #200
pi_216767557
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2025 19:01 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Aardige kans dat die user ook uit Sint Petersburg zit te posten. Nooit wat negatiefs over Putin en continu taal om het vuurtje hier wat op te poken.
Nah als je het eenmaal doorziet zie je het heel snel terug bij andere users, namelijk een haat voor europa en het westen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')