..maar dan wel heel stellig zijn dat diezelfde overheden verantwoordelijk zijn voor hun problemen.quote:Op donderdag 20 februari 2025 17:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Sterker, de meeste Nederlanders hebben zelfs geen flauw idee hoe onze eigen overheden werken: lokaal, provinciaal en landelijk.
Ik moest een poosje terug aan een bekende uitleggen dat de wethouder niet in z'n eentje bepaalt waar de gemeente op bezuinigt. Dit soort basale kennis ontbreekt volledig bij veel mensen.
Laat staan dat ze snappen hoe de EU functioneert. Dat hele hoofdstuk in het brein dat betrekking heeft op hoe overheden en bestuurslagen in elkaar steken is bij deze lui gewoon een zwart, gapend gat.
Nazi goud en enorme olie en gas bronnen?quote:Op donderdag 20 februari 2025 17:17 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is de vraag. Historische data laten zien dat de Nederlanden vanaf de late middeleeuwen altijd bij de welvarendste landen ter wereld gehoord hebben. Juist de periode bij de EU is wat dat betreft een periode waarin het minder sterk presteert.
Een positie als Zwitserland of Noorwegen was wellicht beter geweest.
Dat is geen haalbare kaart, het lijkt me waarschijnlijker dat de status van kandidaatlid van Turkije geschrapt wordt eigenlijk.quote:Op donderdag 20 februari 2025 17:17 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Ik pleit er ook voor dat Turkije lid wordt van de EU; ik ben jarenlang tegenstander geweest, maar de voordelen zijn groter dan de nadelen. Turkije is totaal niet bang voor Rusland en ook bereid Russen te bombarderen, zie Syrië.
Slecht dit.quote:Op donderdag 20 februari 2025 16:01 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Heeft zichzelf ook "the king" van Amerika genoemd kennelijk vandaag.![]()
Dat ligt daar ook niet helemaal lekker.
Ik respecteer je standpunt en Erdogan heeft er in veel opzichten ook een rotzooi van gemaakt. Echter: het geopolitieke belang om Turkije binnenboord te halen, vind ik enorm, zeker nu de VS gaan wegvallen.quote:Op donderdag 20 februari 2025 17:29 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is geen haalbare kaart, het lijkt me waarschijnlijker dat de status van kandidaatlid van Turkije geschrapt wordt eigenlijk.
Dit is niet mijn standpunt, het is simpelweg de politieke realiteit. Het voorname probleem is dat Turkije simpelweg teveel inwoners heeft en daardoor teveel macht in de EU zou opeisen, het zou zelfs per direct het machtigste land in de EU zijn, dat niet aanvaardbaar voor Frankrijk en Duitsland.quote:Op donderdag 20 februari 2025 17:55 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Ik respecteer je standpunt en Erdogan heeft er in veel opzichten ook een rotzooi van gemaakt. Echter: het geopolitieke belang om Turkije binnenboord te halen, vind ik enorm, zeker nu de VS gaan wegvallen.
Oké, maar er is verder helemaal niets 'Europees' aan Turkije. Van cultuurhistorische waarden tot aan politiek systeem.quote:Op donderdag 20 februari 2025 17:55 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Ik respecteer je standpunt en Erdogan heeft er in veel opzichten ook een rotzooi van gemaakt. Echter: het geopolitieke belang om Turkije binnenboord te halen, vind ik enorm, zeker nu de VS gaan wegvallen.
Goh, je verwacht het niet….quote:Op donderdag 20 februari 2025 18:03 schreef polderturk het volgende:
Elon Musk wil dat de pro-Russische candidaat in Roemenië verkozen wordt.
[ x ]
Hebben we meer bewijs nodig om te kunnen concluderen dat Musk en Trump in de broekzak van Poetin zitten?quote:Op donderdag 20 februari 2025 18:03 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Goh, je verwacht het niet….
quote:⚡️Explosion kills Russian occupation official in Berdiansk, Ukraine's intelligence claims.
The intelligence agency accused Yevgeny Bogdanov, deputy head of Berdiasnk's occupation administration, of committing multiple war crimes against Ukrainian citizens.
https://bsky.app/profile/kyivindependent.com/post/3limqyf22e22c
Zelensky moet het wel lijden van Amerika.quote:Op donderdag 20 februari 2025 18:08 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
Mijn hemel.
Komende van iemand die niet verkozen is, niet door de senaat is gegaan en het meeste politieke macht in AMerika heeft na Trump
quote:Two dead after light aircraft crashes in Russia's Nizhny Novgorod
MOSCOW, Feb. 20 (Xinhua) -- Two people have died after a light aircraft made a hard landing in Russia's Nizhny Novgorod region, the regional emergency ministry said on Thursday.
After making a hard landing, the aircraft caught fire in the Kstovsky district of the Nizhny Novgorod region, the ministry said.
The fire has been extinguished, and authorities are investigating the cause of the incident.
Hogere rating dan Trump en verkiezingen kunnen nu niet.quote:Op donderdag 20 februari 2025 18:24 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zelensky moet het wel lijden van Amerika.
Met zoveel tegenstand komt dat niet goed meer. Als hij slim is dan stapt hij vrijwillig op of houdt inderdaad verkiezingen, door betrouwbare buitenstaanders georganiseerd
Weet je dat zeker? Op dit moment staat Zaluzhnyi boven hem in de peilingen. Had die kerel niet een bevel van Zelenskyy om Nordstream niet op te blazen genegeerd? Je denkt dat die man wil praten en zijn land gaat overgeven?quote:Op donderdag 20 februari 2025 18:24 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Met zoveel tegenstand komt dat niet goed meer. Als hij slim is dan stapt hij vrijwillig op of houdt inderdaad verkiezingen, door betrouwbare buitenstaanders georganiseerd
Verkiezingen in oorlogstijd is verboden bij de Oekraïense wet. Veel Oekraïeners zitten hetzij in het buitenland, hetzij gevangen in Rusland. En voor de rest is het bijzonder onveilig te gaan stemmen. Rusland bombardeert ziekenhuizen, speeltuinen en scholen. En Tsjernobyl, en een theater in Marioepoel waar duidelijk op aangegeven was dat hier kinderen werden oogevangen. Naïef om te denken dat ze stembureaus zullen respecteren.quote:Op donderdag 20 februari 2025 18:24 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hij kan beter een dikke middelvinger opsteken naar Trump en terug blaffen. Denk dat dat uiteindelijk meer zoden aan de dijk zal zetten.quote:Op donderdag 20 februari 2025 18:24 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
We kopen er niks voor, maar uit elke peiling die in de VS en Europa wordt gehouden blijkt dat de meerderheid niets moet weten van Musk. In Europa gaat het zelfs om een zeer ruime meerderheid.quote:Op donderdag 20 februari 2025 18:08 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
Mijn hemel.
Komende van iemand die niet verkozen is, niet door de senaat is gegaan en het meeste politieke macht in AMerika heeft na Trump
Maar dit komt ook niet goed, de betrouwbaarste bondgenoot van de strijd die zijn land doormaakt valt niet alleen weg maar valt hem ook persoonlijk aan.quote:Op donderdag 20 februari 2025 18:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hogere rating dan Trump en verkiezingen kunnen nu niet.
Is pas 200 keer gezegd in dit topic verder.
Het kan gewoon niet, tenzij de oorlog stopt of de grondwet aangepast wordt.quote:Op donderdag 20 februari 2025 18:31 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Maar dit komt ook niet goed, de betrouwbaarste bondgenoot van de strijd die zijn lang doormaakt valt niet alleen weg maar hem wel ook persoonlijk aan.
Dan moet je denk ik wel keuzes gaan maken. Na die jaren oorlog en zoveel doden is het misschien ook wel tijd voor een nieuwe koers.
Nee niet pro Russisch maar pro Europees maar een iets meer fatsoenlijkere leider met meer politieke ervaring.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |