abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216757924
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 02:47 schreef Richestorags het volgende:

[..]
V.v.m.u. is lastig zie ik alweer.
Racistische drek is overal al meer dan voldoende te vinden. Dat draagt toch weinig bij aan een fatsoenlijk gesprek over politieke onderwerpen?
pi_216757947
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 00:43 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Dat is wel het kleinste probleem... Opslag, wat wordt een deskundige, welke papieren, welke veiligheidsafstanden/marges, verzekeringen enzovoort gaat er allemaal voor nodig zijn. Dan moet de wetgeving wat betreft vuurwerk flink op de schop en veranderen maar Nederland kennende gaat het ook een berg geld kosten voor die zogenaamde verenigen. Ritje België/Duitsland (ik weet het jij denkt dat de grens hermetisch afgesloten kan worden) is veel makkelijker en lekker voor je deur knallen is geen probleem. De politie zal het ook weer druk hebben met al die kleine events die er dan zullen komen. Doet me een beetje denken aan de ratel met voetbal kijken tijdens corona...
Opslag is geen probleem, opslaglocaties genoeg. Een 'deskundige' kan gewoon iemand van zo'n buurtvereniging zijn die desnoods een online cursus doet. Verzekering is nog een punt, maar in principe zou je het door de gemeente kunnen laten verzekeren. Al die punten zijn niet zo'n probleem.

En iedereen die niet op een aangewezen plek rondloopt met vuurwerk in zijn handen een (hoge) boete geven is vrij simpel handhaven.

Niks doen is iig geen optie. Het is of via buurtverenigingen, of een volledig verbod.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  donderdag 20 februari 2025 @ 08:10:31 #103
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216758063
quote:
10s.gif Op donderdag 20 februari 2025 07:30 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Racistische drek is overal al meer dan voldoende te vinden. Dat draagt toch weinig bij aan een fatsoenlijk gesprek over politieke onderwerpen?
Aha en omdat jij het morele gelijk hebt kan jij bepalen wat racistische drek is en op basis daarvan bepalen wie wel of niet hier "mag" posten. Dat heeft natuurlijk TOTAAL niks te meten met de censuur waar de Sovjet-Unie zo'n groot fan van was.

Je snapt nog steeds niet echt waarom links in de marge zit geloof ik he? Dit soort gedrag en geveinsde morele superioriteit wordt niet meer geaccepteerd.
  donderdag 20 februari 2025 @ 08:11:57 #104
396550 Richestorags
pi_216758067
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 07:10 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Se ondergrens ban het niveau hier een beetje bewaken heeft weinig met vvm te maken.
Als ik zie hoe jullie omgaan met andere meningen komt het neer op is je mening wel POLcor genoeg.

Verder: gaat niet gebeuren, richt je eigen forum maar op.
  donderdag 20 februari 2025 @ 08:29:06 #105
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216758147
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 08:11 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Als ik zie hoe jullie omgaan met andere meningen komt het neer op is je mening wel POLcor genoeg.
In tegenstelling tot veel rechtsen sta ik wel daadwerkelijk voor de vvm.
quote:
Verder: gaat niet gebeuren, richt je eigen forum maar op.
Waarom zou ik? Ik heb het prima naar mijn zin in POL.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  donderdag 20 februari 2025 @ 08:32:12 #106
396550 Richestorags
pi_216758163
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 08:29 schreef -XOR- het volgende:

[..]
[..]
Waarom zou ik? Ik heb het prima naar mijn zin in POL.
Je hebt het zo naar je zin maar je pleit voor een examen om hier te mogen posten.

Dat lijkt elkaar enigszins tegen te spreken.
  donderdag 20 februari 2025 @ 08:33:16 #107
396550 Richestorags
pi_216758173
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 08:29 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Vandaar dat je pleit voor een beperkende maatregel.

Maar nee, jij zit in het "goede" kamp want je bent links. Enig idee waarom men het altijd over de linkse kerk had? Dit soort zelfverklaarde evangeliën over het echte morele gelijk.
  donderdag 20 februari 2025 @ 08:34:21 #108
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_216758182
Schepje nodig? Volgens mij zou jij prima door zo'n toets komen hoor. Het gaat meer om de online trollen die ik als bijeffect gelokt heb gisteren.

Althans, ik interpreteer het als; is er een kans dat je wat bij gaat dragen aan het debat.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  donderdag 20 februari 2025 @ 08:37:04 #109
396550 Richestorags
pi_216758224
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2025 08:34 schreef Fretwork het volgende:
Schepje nodig? Volgens mij zou jij prima door zo'n toets komen hoor. Het gaat meer om de online trollen die ik als bijeffect gelokt heb gisteren.

Althans, ik interpreteer het als; is er een kans dat je wat bij gaat dragen aan het debat.
Trollen is wat anders, daar ben ik het mee eens. Zo lees ik het echter niet. Maar goed, misschien dat ze wat meer kunnen toelichten.
  donderdag 20 februari 2025 @ 08:37:52 #110
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216758237
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 08:33 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ik pleitte, met een knipoog, voor een kennistest, niet voor een welgevallige meningtest, en dan ook nog eens op een obscuur subforum, niet op een daadwerkelijk groot SM platform.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_216758486
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2025 08:33 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Maar nee, jij zit in het "goede" kamp want je bent links. Enig idee waarom men het altijd over de linkse kerk had? Dit soort zelfverklaarde evangeliën over het echte morele gelijk.
Vrijheid bestaat bij de gratie van grenzen, van wetten en van beperkingen. Zo heb ik de vrijheid om in mijn eigen huis (dat van de bank) te zijn, maar heb jij niet de vrijheid om jezelf toegang tot mijn huis te verschaffen. In het verkeer heb ik vrijheid om naar elke stad of dorp te rijden, tegelijk moet ik mij daarbij wel aan de geldende verkeersregels houden.

Oftewel vrijheid bestaat bij gratie van grenzen, wetten en beperkingen. Zonder deze indamming hebben we met anarchie te maken. Zo zijn er voor de vrijheid van meningsuiting ook grenzen, namelijk:

quote:
verbod tot het in het openbaar aanzetten tot discriminatie, haat of geweld tegen leden van groepen;
verbod tot het opruien tot geweld en tot het plegen van strafbare feiten;
en het verbod tot smaad, laster en opzettelijke belediging van de koning.
Net zoals er verkeersregels zijn zodat ik veilig over straat kan lopen, dient men ook op internet te voldoen aan de grenzen van vrijheid van meningsuiting.
  donderdag 20 februari 2025 @ 09:01:12 #112
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_216758492
De Nederlandse Trump-rukkers kunnen weer aan de gang met zichzelf:

quote:
Het kabinet gaat sterk bezuinigen op ontwikkelingshulp. Er gaat met name minder geld naar projecten voor vrouwenrechten, gendergelijkheid, onderwijs, klimaat en cultuur. De bezuiniging op ontwikkelingshulp stond al in het regeerakkoord, maar is nu daadwerkelijk ingevuld.
Minister Reinette Klever (Buitenlandse Handel en Ontwikkelingshulp) wil de "belangen van Nederland" vooropzetten, zegt ze donderdag tegen De Telegraaf en RTL Nieuws. Klever maakte haar plannen bekend tijdens een bezoek aan Tunesië. Ze stuurde een brief met haar plannen naar de Tweede Kamer.
Volgens de minister is de ontwikkelingshulp momenteel te versnipperd. "We doen nu heel veel projecten, in heel veel landen, werken met heel veel organisaties samen. Ik wil focus aanbrengen in thema's en belangen die voor Nederland werken."
Klever wil vooral dat Nederland ook zelf wat aan de ontwikkelingshulp overhoudt. Ze vindt dat het Nederlandse bedrijfsleven meer moet profiteren van de ontwikkelingshulp en dat de hulp moet worden ingezet om deals over migratie met landen te sluiten. Klever geeft daarbij de Verenigde Staten en Italië als voorbeelden.
De minister noemt vrouwenrechten, gendergelijkheid, beroeps- en hoger onderwijs, en sport en cultuur als projecten waar minder geld naartoe gaat. "Daarnaast verminderen we onze inzet op klimaat, het maatschappelijk middenveld en multilaterale samenwerking. We gaan ook minder geven aan VN-organisaties, de bijdrage aan UNICEF en UNDP wordt gehalveerd en met UN Women stoppen we helemaal."
Volgens Klever gaat er een half miljard minder naar onderwijs, moet het maatschappelijk middenveld het met een miljard minder stellen en krijgt klimaat "een paar honderd miljoen minder".
Volgend jaar wil het kabinet 500 miljoen euro bezuinigen, daarna wordt elk jaar 2,4 miljard euro minder uitgegeven aan ontwikkelingshulp. De lijn om minder landen te helpen was al door Klevers' voorgangers ingezet. Onder haar voorganger Liesje Schreinemacher werd ook al gekeken hoe het Nederlandse bedrijfsleven meer voordeel zou kunnen hebben van ontwikkelingshulp.
https://www.nu.nl/politie(...)-vrouwenrechten.html
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  donderdag 20 februari 2025 @ 09:31:31 #113
396550 Richestorags
pi_216758887
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2025 09:00 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Vrijheid bestaat bij de gratie van grenzen, van wetten en van beperkingen. Zo heb ik de vrijheid om in mijn eigen huis (dat van de bank) te zijn, maar heb jij niet de vrijheid om jezelf toegang tot mijn huis te verschaffen. In het verkeer heb ik vrijheid om naar elke stad of dorp te rijden, tegelijk moet ik mij daarbij wel aan de geldende verkeersregels houden.

Oftewel vrijheid bestaat bij gratie van grenzen, wetten en beperkingen. Zonder deze indamming hebben we met anarchie te maken. Zo zijn er voor de vrijheid van meningsuiting ook grenzen, namelijk:
[..]
Net zoals er verkeersregels zijn zodat ik veilig over straat kan lopen, dient men ook op internet te voldoen aan de grenzen van vrijheid van meningsuiting.
En dat wordt als het goed is al belegd in de policy toch? En als er strafbare dingen worden gepost kan er aangifte worden gedaan. Wat voegt een "examen" dan nog toe?

Daarnaast zijn veel users niet in staat hun persoonlijke mening te scheiden van wat "racistische drek" inhoudt, zie mijn commentaar op het gebruik van het woord "transfobie" een pagina eerder.
  donderdag 20 februari 2025 @ 09:37:46 #114
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_216758968
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 09:31 schreef Richestorags het volgende:

[..]
En dat wordt als het goed is al belegd in de policy toch? En als er strafbare dingen worden gepost kan er aangifte worden gedaan. Wat voegt een "examen" dan nog toe?

Daarnaast zijn veel users niet in staat hun persoonlijke mening te scheiden van wat "racistische drek" inhoudt, zie mijn commentaar op het gebruik van het woord "transfobie" een pagina eerder.
Ach ja, dat werkt twee kanten op. Ik denk dat er ook wel vragen te stellen over posts 4 en 8 in om hoeverre dat een objectieve uiteenzetting is over uitspraken van anderen.

Uiteindelijk gaat iedereen wat bagage meenemen, maar basale kennis over onze rechtstaat of overheid is toch wel handig om de discussie wat normaler te houden.

Afijn
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_216759187
Zoals ik al eerder meldde, Wiersma heeft met Petersen één wetenschapper gevonden die in haar straatje past en negeert dus alle andere. Die anderen, inclusief het RIVM, nemen er nu afstand van: https://nos.nl/artikel/25(...)tofregels-klopt-niet

Zouden kamerleden van NSC en VVD hier nou niet verschrikkelijk gek van worden, dat je steeds te maken hebt met figuren als Wiersma en Faber? Zeker bij Wiersma, Van Campen en Holman nemen duidelijk steeds afstand van de beweringen van Wiersma. Maar ze weigert gewoon om te luisteren naar de Kamer.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  donderdag 20 februari 2025 @ 09:58:45 #116
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_216759255
Nieuwe rekenmethodes zijn altijd zo'n prachtige oplossing voor milieuproblematiek hè.

Maar goed, ze houdt het onderzoek en rapport geheim. Dan weet je wel genoeg.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 20 februari 2025 @ 10:01:17 #117
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216759286
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 09:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Afuera!
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_216759292
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 09:31 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Als de “meer of minder Marokkanen”-uitspraak al genoeg was voor een veroordeling, dan roept dat bij mij de vraag op hoe dun de scheidslijn soms is tussen een persoonlijke mening en racistische uitspraken. Denk je niet?

Moet ik dan aangifte doen? Moet ik Fok! verwijten dat de policy of handhaving tekortschiet? Dat lijkt me niet. Maar als iemand erop staat om zijn mening zo helder mogelijk te formuleren, dan mag diegene er ook van uitgaan dat anderen hun mening over hem net zo duidelijk ventileren.
pi_216759308
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 09:58 schreef Janneke141 het volgende:
Nieuwe rekenmethodes zijn altijd zo'n prachtige oplossing voor milieuproblematiek hè.

Maar goed, ze houdt het onderzoek en rapport geheim. Dan weet je wel genoeg.
Ja, dit stuk ook:

quote:
Kamerleden hebben om openbaarmaking gevraagd voor het stikstofdebat dat vanmiddag op de agenda staat. Wiersma schrijft in haar brief dat ze bereid is om dat te doen als de Kamer die wens later vandaag nogmaals uitspreekt.
Volgens mij is het opvragen van informatie het recht van ieder afzonderlijk kamerlid en hoeft de Kamer daar helemaal geen uitspraken over te doen. Als ook maar 1 kamerlid het vraagt, moet ze dat rapport gewoon onmiddelijk publiceren en niet pas als 'de Kamer' het vandaag nogmaals vraagt.
pi_216759317
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 09:53 schreef Hanca het volgende:
Zoals ik al eerder meldde, Wiersma heeft met Petersen één wetenschapper gevonden die in haar straatje past en negeert dus alle andere. Die anderen, inclusief het RIVM, nemen er nu afstand van: https://nos.nl/artikel/25(...)tofregels-klopt-niet

Zouden kamerleden van NSC en VVD hier nou niet verschrikkelijk gek van worden, dat je steeds te maken hebt met figuren als Wiersma en Faber? Zeker bij Wiersma, Van Campen en Holman nemen duidelijk steeds afstand van de beweringen van Wiersma. Maar ze weigert gewoon om te luisteren naar de Kamer.
Vroeger was dit potentieel tot aftreden, het zo (bewust) de kamer verkeerd informeren..
pi_216759362
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 09:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Zal China zich niet in haar knuisje lachen met deze trend in het vrije westen? Volgens mij doen de Chinezen niks andere dan met financiele ondersteuning en infrastructuele projecten haarzelf toegang verschaffen tot alle kritische grondstoffen. Daar sta je dan met je strategische autonomie.
pi_216759401
En de Nederlandse regering denkt: het is in het VK mislukt, de Italianen zijn al weer terug uit Albanië, dus laten wij het als derde laten mislukken, kijken hoeveel miljoenen we kunnen verbranden: https://nos.nl/artikel/25(...)te-sturen-doorzetten

Hier het ND artikel: https://www.nd.nl/nieuws/(...)plan-om-asielzoekers

En ja, natuurlijk kiezen Klever en Faber dan een land als Uganda, waar we onze banden grotendeels mee hadden doorgesneden in verband met de mensenrechtenschendingen daar. Hebben die 2 echt zo'n verschrikkelijke plaat voor hun hoofd?

Want dit zeg je dan voor de bühne als je het met Uganda doet:
quote:
Volgens het ministerie van Asiel en Migratie moet het plan passen binnen ‘juridische kaders’. ‘Dat betekent onder andere dat de mensenrechten van betrokken migranten geborgd moeten zijn.’ Het ministerie noemt specifiek het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens en het Europees Unierecht.
  donderdag 20 februari 2025 @ 10:11:14 #123
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_216759432
quote:

Als ze voor hun standpunt en de Kamer staan, dienen ze een motie van wantrouwen in tegen deze boerenzetbaas. Maar dat durven ze ook weer niet, de slapjanussen.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_216759468
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2025 10:11 schreef Szura het volgende:

[..]
Als ze voor hun standpunt en de Kamer staan, dienen ze een motie van wantrouwen in tegen deze boerenzetbaas. Maar dat durven ze ook weer niet, de slapjanussen.
Hoeveel door coalitieleden gesteunde, laat staan ingediende, MvW's zijn er in de geschiedenis van Nederland geweest? Of iemand nou gelijk een slapjanus is als hij niet iets unieks doet, dat is dan weer wat overdreven. Maar wat mij betreft gaan ze met de andere kamerleden werken aan amendementen en initiatiefwetten, als die zijn aangenomen heeft de minister zich er gewoon aan te houden (itt bij een motie).
  donderdag 20 februari 2025 @ 10:20:32 #125
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216759574
quote:

En minstens zo kwalijk: ze wil een landelijke toename van de stikstofuitstoot toestaan door de grens voor vergunningen een factor 200 hoger te leggen terwijl er nog geen plan is om de totale uitstoot te verlagen. En dat laatste is nodig om aan de EU regelgeving te voldoen, zoals keer op keer blijkt uit alle rechtszaken die gevoerd zijn.

Dit soort papieren oplossingen voor reële problemen voortkomend uit eersteklas "kop in het zand"-beleid is precies wat ons in de huidige situatie heeft gebracht.
Huilen dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')