Gebakken lucht.quote:Op donderdag 20 februari 2025 13:45 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Waar zijn de Vogel- en Habitatrichtlijnrapportage dan op gebaseerd?
Waarom bestaan dan al die data verzamelde instanties, hoe zou dit dan wel gemeten moeten worden en waarom wta je positief tegen stikstofreductie als je alle redenen als onzinnig bestempelt?quote:
Misschien moeten we daarvoor Faber even bellenquote:Op donderdag 20 februari 2025 07:28 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat was natuurlijk altijd al wel het geval. Hoe het uitwerkt hangt echter nogal af van de grensbewaking hier.
Door het te meten. Dat zeg ik toch? Er is geen data, data krijg je door te meten.quote:Op donderdag 20 februari 2025 13:57 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Waarom bestaan dan al die data verzamelde instanties, hoe zou dit dan wel gemeten moeten worden
Dat doe ik niet. Je hoeft niet constant allerlei dingen zelf te verzinnen hoor.quote:en waarom wta je positief tegen stikstofreductie als je alle redenen als onzinnig bestempelt?
Ok, hoe groot is de uitstoot bij Natura 2000 gebied Oude Maas? Valt dat op te maken uit deze beelden?quote:Op donderdag 20 februari 2025 14:10 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Satelliet-meetgegevens van ammoniak-uitstoot zijn gewoon beschikbaar, zelfs per dag.
https://iasi.aeris-data.fr/nh3/
Modellen zijn niet eens nodig en zorgen maar voor twijfel. Satelliet-gegevens geven harde feiten.
Dus desbetreffende instanties meten niks:quote:Op donderdag 20 februari 2025 14:14 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Door het te meten. Dat zeg ik toch? Er is geen data, data krijg je door te meten.
Excuses dat ik je ontkennende houding hier verwarde met "alle redenen als onzinnig bestempelt?". Ik probeer je gewoon te begrijpen en naar je luisteren en vraag dingen omdat ik verward ben op hoe je op mij over komt.quote:Dat doe ik niet. Je hoeft niet constant allerlei dingen zelf te verzinnen hoor.
Ik sta daar positief tegenover omdat ik het eens ben met de politieke afweging. Dat het grotendeels een crisis op papier is betekent niet dat het niet voor echte problemen zorgt natuurlijk. Op de langere termijn moeten er maatregelen worden genomen zodat Nederland weer meer zelf over haar natuur kan bepalen (had nooit op deze manier uit handen gegeven moeten worden) maar op de korte termijn moeten we die rechters die die verdragen interpreteren even tevreden stellen. Dat kan het beste door éénmalig flink de buidel te trekken en op te gaan kopen, zoals Schiphol bijvoorbeeld ook heeft gedaan.
Over enkele weken worden ze ingediend bij de ministerraad, toch?quote:Op donderdag 20 februari 2025 14:22 schreef Bugno3 het volgende:
Even voor de goede orde: een paar dagen geleden was er alom ophef over de asielplannen en het advies van de RvS. Wat is nu de status? Gaan ze nou aangepast worden? En wanneer?
Faber neemt enkele weken de tijd voor overleg met haar juristen meen ik, en dient ze dan in.quote:Op donderdag 20 februari 2025 14:22 schreef Bugno3 het volgende:
Even voor de goede orde: een paar dagen geleden was er alom ophef over de asielplannen en het advies van de RvS. Wat is nu de status? Gaan ze nou aangepast worden? En wanneer?
Faber neemt 'enkele weken' om het te onderbouwen (let op: bij Faber is enkele weken een bijna oneindig rekbaar begrip). Daarna gaat het naar de ministerraad. Daarna naar de Tweede Kamer, waar Omtzigt al meerdere amendementen heeft aangekondigd. Daarna naar de Eerste Kamer, waar de plannen ongewijzigd geen meerderheid hebben. Dit duurt zeker nog 2 tot 3 maanden, misschien nog wel veel langer, misschien zien we die wetten zelfs nooit terug (zo ging het tot nu toe met alles van Faber).quote:Op donderdag 20 februari 2025 14:22 schreef Bugno3 het volgende:
Maar men ervaarde toch een crisis?quote:Op donderdag 20 februari 2025 14:44 schreef Szura het volgende:
Volgens Schoof ligt het 7 maart in de ministerraad dus daarna weten we of en in hoeverre het aangepast wordt
Misschien wel net zo lang als de onderbouwing van de noodwet?quote:Op donderdag 20 februari 2025 15:02 schreef Hexagon het volgende:
Hoeveel weken heb je nodig om de onderbouwing
"We doen het gewoon precies zoals ik wil. En anders kabinetscrisis!!!"
uit te werken?
Als de crisis grotendeels een papieren ipv een ecologische crisis is, dan moet er toch ook wel aan te tonen zijn dat de natuur geen hinder ondervangt van de stikstofuitstoot?quote:Op donderdag 20 februari 2025 14:14 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik sta daar positief tegenover omdat ik het eens ben met de politieke afweging. Dat het grotendeels een crisis op papier is betekent niet dat het niet voor echte problemen zorgt natuurlijk. Op de langere termijn moeten er maatregelen worden genomen zodat Nederland weer meer zelf over haar natuur kan bepalen (had nooit op deze manier uit handen gegeven moeten worden) maar op de korte termijn moeten we die rechters die die verdragen interpreteren even tevreden stellen. Dat kan het beste door éénmalig flink de buidel te trekken en op te gaan kopen, zoals Schiphol bijvoorbeeld ook heeft gedaan.
Wanneer valt Sint-Juttemis bij Faber en Wildersquote:Op donderdag 20 februari 2025 15:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Misschien wel net zo lang als de onderbouwing van de noodwet?
Ja en nee. Hinder in de natuur is nogal een abstract onderwerp. Ten eerste hebben we geen echte natuur in Nederland, het is geen wildernis, het wordt onderhouden op basis van wat is besloten wat de natuur is.quote:Op donderdag 20 februari 2025 15:18 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Als de crisis grotendeels een papieren ipv een ecologische crisis is, dan moet er toch ook wel aan te tonen zijn dat de natuur geen hinder ondervangt van de stikstofuitstoot?
Maar hier gaat het natuurlijk wel duidelijk ten koste van de insecten (niet voor niets 80% afname op de Veluwe: https://nos.nl/artikel/24(...)t-80-procent-gedaald), zie ook de Radboud universiteit:quote:Op donderdag 20 februari 2025 15:40 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Ja en nee. Hinder in de natuur is nogal een abstract onderwerp. Ten eerste hebben we geen echte natuur in Nederland, het is geen wildernis, het wordt onderhouden op basis van wat is besloten wat de natuur is.
Sommige planten hebben meer baat bij stikstof dan andere waardoor ze harder groeien ten opzichte van andere planten. Hierdoor veranderd de natuur en de biodiversiteit. Dat hoeft geen probleem te zijn zolang dat geen nadelig effect heeft op de insecten. Daar gaat het echter niet om. Er is bijvoorbeeld vastgelegd in de natura gebieden wat dat gebied is. Een heide gebied hoort heide te zijn, alles wat hierin verandering brengt is een slecht iets. Er is namelijk bepaald wat dit natuurgebied is en dat dient beschermd te worden.
Het tegenhouden van verandering in 'natuur' is op zichzelf een onnatuurlijk iets wat eigenlijk nergens op slaat. Dat is wat het deels een papieren tijger maakt. Het maakt ook niet uit of de verandering positief of negatief is, het gaat erom dat het niet mag veranderen.
Bij Wiersma komt het er na 6x trekken tenminste nog uit. Faber kan daar uren gaan staan zonder dat ze ook maar één antwoord op een vraag geeft.quote:Op donderdag 20 februari 2025 16:09 schreef Hanca het volgende:
Ouwehand gelijk duidelijk: als we meer dan 6 interrupties per kamerlid nodig hebben om het er uit te trekken, kunnen we deze minister beter naar huis sturen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |