abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216762883
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 13:45 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Waar zijn de Vogel- en Habitatrichtlijnrapportage dan op gebaseerd?
Gebakken lucht.
pi_216762940
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 13:51 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Gebakken lucht.
Waarom bestaan dan al die data verzamelde instanties, hoe zou dit dan wel gemeten moeten worden en waarom wta je positief tegen stikstofreductie als je alle redenen als onzinnig bestempelt?
pi_216762986
quote:
10s.gif Op donderdag 20 februari 2025 07:28 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat was natuurlijk altijd al wel het geval. Hoe het uitwerkt hangt echter nogal af van de grensbewaking hier :P.
Misschien moeten we daarvoor Faber even bellen ;)
  donderdag 20 februari 2025 @ 14:10:40 #204
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_216763080
Satelliet-meetgegevens van ammoniak-uitstoot zijn gewoon beschikbaar, zelfs per dag.

https://iasi.aeris-data.fr/nh3/

Modellen zijn niet eens nodig en zorgen maar voor twijfel. Satelliet-gegevens geven harde feiten.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_216763114
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 13:57 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Waarom bestaan dan al die data verzamelde instanties, hoe zou dit dan wel gemeten moeten worden
Door het te meten. Dat zeg ik toch? Er is geen data, data krijg je door te meten.
quote:
en waarom wta je positief tegen stikstofreductie als je alle redenen als onzinnig bestempelt?
Dat doe ik niet. Je hoeft niet constant allerlei dingen zelf te verzinnen hoor.

Ik sta daar positief tegenover omdat ik het eens ben met de politieke afweging. Dat het grotendeels een crisis op papier is betekent niet dat het niet voor echte problemen zorgt natuurlijk. Op de langere termijn moeten er maatregelen worden genomen zodat Nederland weer meer zelf over haar natuur kan bepalen (had nooit op deze manier uit handen gegeven moeten worden) maar op de korte termijn moeten we die rechters die die verdragen interpreteren even tevreden stellen. Dat kan het beste door éénmalig flink de buidel te trekken en op te gaan kopen, zoals Schiphol bijvoorbeeld ook heeft gedaan.
pi_216763140
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 14:10 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Satelliet-meetgegevens van ammoniak-uitstoot zijn gewoon beschikbaar, zelfs per dag.

https://iasi.aeris-data.fr/nh3/

Modellen zijn niet eens nodig en zorgen maar voor twijfel. Satelliet-gegevens geven harde feiten.
Ok, hoe groot is de uitstoot bij Natura 2000 gebied Oude Maas? Valt dat op te maken uit deze beelden?
pi_216763203
Even voor de goede orde: een paar dagen geleden was er alom ophef over de asielplannen en het advies van de RvS. Wat is nu de status? Gaan ze nou aangepast worden? En wanneer?
pi_216763208
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 14:14 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Door het te meten. Dat zeg ik toch? Er is geen data, data krijg je door te meten.
Dus desbetreffende instanties meten niks:
Voor de rapportages is gebruik
gemaakt van de data en informatie van het Netwerk Ecologische Monitoring, de Monitoring van de
Waterstaatkundige Toestand des Lands, het Trilaterale Monitoring and Assessment Program van de Waddenzee,
de Nationale Bosseninventarisatie Nederland, de Nationale Databank Flora en Fauna en de Landelijke
Vegetatiedatabank Nederland
quote:
Dat doe ik niet. Je hoeft niet constant allerlei dingen zelf te verzinnen hoor.

Ik sta daar positief tegenover omdat ik het eens ben met de politieke afweging. Dat het grotendeels een crisis op papier is betekent niet dat het niet voor echte problemen zorgt natuurlijk. Op de langere termijn moeten er maatregelen worden genomen zodat Nederland weer meer zelf over haar natuur kan bepalen (had nooit op deze manier uit handen gegeven moeten worden) maar op de korte termijn moeten we die rechters die die verdragen interpreteren even tevreden stellen. Dat kan het beste door éénmalig flink de buidel te trekken en op te gaan kopen, zoals Schiphol bijvoorbeeld ook heeft gedaan.
Excuses dat ik je ontkennende houding hier verwarde met "alle redenen als onzinnig bestempelt?". Ik probeer je gewoon te begrijpen en naar je luisteren en vraag dingen omdat ik verward ben op hoe je op mij over komt.
pi_216763215
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 14:22 schreef Bugno3 het volgende:
Even voor de goede orde: een paar dagen geleden was er alom ophef over de asielplannen en het advies van de RvS. Wat is nu de status? Gaan ze nou aangepast worden? En wanneer?
Over enkele weken worden ze ingediend bij de ministerraad, toch?
  donderdag 20 februari 2025 @ 14:28:53 #210
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_216763278
Goed, even een extreem gevalletje: Maart 2023.

Er valt weinig te verbergen met spionnen in de ruimte.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  donderdag 20 februari 2025 @ 14:30:59 #211
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_216763295
quote:
Faber neemt enkele weken de tijd voor overleg met haar juristen meen ik, en dient ze dan in.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  donderdag 20 februari 2025 @ 14:43:48 #212
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216763474
https://nos.nl/artikel/25(...)s-altes-93-overleden

RIP Frits Korthals Altes, echte liberaal die daadwerkelijk eaarde aan staatsrechtelijke principes hechtte.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  donderdag 20 februari 2025 @ 14:44:21 #213
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_216763483
Volgens Schoof ligt het 7 maart in de ministerraad dus daarna weten we of en in hoeverre het aangepast wordt
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_216763503
quote:
Faber neemt 'enkele weken' om het te onderbouwen (let op: bij Faber is enkele weken een bijna oneindig rekbaar begrip). Daarna gaat het naar de ministerraad. Daarna naar de Tweede Kamer, waar Omtzigt al meerdere amendementen heeft aangekondigd. Daarna naar de Eerste Kamer, waar de plannen ongewijzigd geen meerderheid hebben. Dit duurt zeker nog 2 tot 3 maanden, misschien nog wel veel langer, misschien zien we die wetten zelfs nooit terug (zo ging het tot nu toe met alles van Faber).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  Moderator donderdag 20 februari 2025 @ 14:45:54 #215
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_216763507
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 14:44 schreef Szura het volgende:
Volgens Schoof ligt het 7 maart in de ministerraad dus daarna weten we of en in hoeverre het aangepast wordt
Maar men ervaarde toch een crisis? -O-
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 20 februari 2025 @ 15:02:23 #216
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216763790
Hoeveel weken heb je nodig om de onderbouwing

"We doen het gewoon precies zoals ik wil. En anders kabinetscrisis!!!"

uit te werken?
pi_216763931
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 15:02 schreef Hexagon het volgende:
Hoeveel weken heb je nodig om de onderbouwing

"We doen het gewoon precies zoals ik wil. En anders kabinetscrisis!!!"

uit te werken?
Misschien wel net zo lang als de onderbouwing van de noodwet?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_216764044
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 14:14 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Als de crisis grotendeels een papieren ipv een ecologische crisis is, dan moet er toch ook wel aan te tonen zijn dat de natuur geen hinder ondervangt van de stikstofuitstoot?
pi_216764193
NSC wil plots toch naar de 21,4% btw kijken: https://www.ad.nl/politie(...)4-procent~ab11c8e45/

Electoraal dom, ze zijn de enigen die dit willen. Hoe kom ik zo snel mogelijk van mijn zetels af...
pi_216764238
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 15:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
Misschien wel net zo lang als de onderbouwing van de noodwet?
Wanneer valt Sint-Juttemis bij Faber en Wilders :9
pi_216764315
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 15:18 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Als de crisis grotendeels een papieren ipv een ecologische crisis is, dan moet er toch ook wel aan te tonen zijn dat de natuur geen hinder ondervangt van de stikstofuitstoot?
Ja en nee. Hinder in de natuur is nogal een abstract onderwerp. Ten eerste hebben we geen echte natuur in Nederland, het is geen wildernis, het wordt onderhouden op basis van wat is besloten wat de natuur is.

Sommige planten hebben meer baat bij stikstof dan andere waardoor ze harder groeien ten opzichte van andere planten. Hierdoor veranderd de natuur en de biodiversiteit. Dat hoeft geen probleem te zijn zolang dat geen nadelig effect heeft op de insecten. Daar gaat het echter niet om. Er is bijvoorbeeld vastgelegd in de natura gebieden wat dat gebied is. Een heide gebied hoort heide te zijn, alles wat hierin verandering brengt is een slecht iets. Er is namelijk bepaald wat dit natuurgebied is en dat dient beschermd te worden.

Het tegenhouden van verandering in 'natuur' is op zichzelf een onnatuurlijk iets wat eigenlijk nergens op slaat. Dat is wat het deels een papieren tijger maakt. Het maakt ook niet uit of de verandering positief of negatief is, het gaat erom dat het niet mag veranderen.
pi_216764353
De stukken zijn inmiddels openbaar en blijkbaar is er geen wetenschappelijke consensus over een hogere rekenkundige grens. Oftewel Wiersma heeft weer hoop gegeven aan haar achterban die er niet is. Als dit de conclusie is dan weten we ook dat de Raad van State gehakt gaat maken van een hogere rekengrens.

En nog wat meer toelichting: het uitgangspunt is dat stikstof-overbelaste natuur niet verder belast mag worden omdat de natuur niet verder achteruit mag gaan. Als je de rekengrens verhoogd naar 1 mol zal dat op basis van 1 bron meevallen maar het issue is dat omdat grote groepen (van pas-melders tot industrie en de woningbouw) geen vergunning meer nodig hebben de cumulatie totaal niet meer inzichtelijk is. En die cumulatie kan wel degelijk een significant negatief effect opleveren op beschermde natuur. En dat mag dus niet. Daarom verwacht ik dat het advies van de Raad van State zeer kritisch zal zijn en dat dit ook geen stand houdt bij de rechter als het ingevoerd wordt.

[ Bericht 53% gewijzigd door Faraday01 op 20-02-2025 16:01:53 ]
pi_216764402
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 15:40 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Ja en nee. Hinder in de natuur is nogal een abstract onderwerp. Ten eerste hebben we geen echte natuur in Nederland, het is geen wildernis, het wordt onderhouden op basis van wat is besloten wat de natuur is.

Sommige planten hebben meer baat bij stikstof dan andere waardoor ze harder groeien ten opzichte van andere planten. Hierdoor veranderd de natuur en de biodiversiteit. Dat hoeft geen probleem te zijn zolang dat geen nadelig effect heeft op de insecten. Daar gaat het echter niet om. Er is bijvoorbeeld vastgelegd in de natura gebieden wat dat gebied is. Een heide gebied hoort heide te zijn, alles wat hierin verandering brengt is een slecht iets. Er is namelijk bepaald wat dit natuurgebied is en dat dient beschermd te worden.

Het tegenhouden van verandering in 'natuur' is op zichzelf een onnatuurlijk iets wat eigenlijk nergens op slaat. Dat is wat het deels een papieren tijger maakt. Het maakt ook niet uit of de verandering positief of negatief is, het gaat erom dat het niet mag veranderen.
Maar hier gaat het natuurlijk wel duidelijk ten koste van de insecten (niet voor niets 80% afname op de Veluwe: https://nos.nl/artikel/24(...)t-80-procent-gedaald), zie ook de Radboud universiteit:
https://www.ru.nl/onderzo(...)ffecten-van-stikstof
https://www.ru.nl/onderzo(...)-groter-dan-verwacht
En ook hier:
https://groenkennisnet.nl(...)-stikstofdepositie-1
https://www.vlindersticht(...)an-vlinders-en-bijen

We zijn de bestuivers aan het uitroeien. China heeft dat al meegemaakt, daar bestuiven ze met de hand: https://www.mo.be/nieuws/(...)en-handwerk-geworden
Ook een heel slecht idee voor boeren, dus.

En er is ook een groot effect op de vogels. Vogels die zoals gezegd geen eieren meer kunnen leggen of met slappe, rubberen pootjes geboren worden door de effecten van stikstof. Zie mijn bron net, maar ook hier: https://www.natuurmonumen(...)oor-te-veel-stikstof
pi_216764774
Ouwehand gelijk duidelijk: als we meer dan 6 interrupties per kamerlid nodig hebben om het er uit te trekken, kunnen we deze minister beter naar huis sturen.
  donderdag 20 februari 2025 @ 16:11:40 #225
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_216764804
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 16:09 schreef Hanca het volgende:
Ouwehand gelijk duidelijk: als we meer dan 6 interrupties per kamerlid nodig hebben om het er uit te trekken, kunnen we deze minister beter naar huis sturen.
Bij Wiersma komt het er na 6x trekken tenminste nog uit. Faber kan daar uren gaan staan zonder dat ze ook maar één antwoord op een vraag geeft.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')