abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216759640
quote:
7s.gif Op donderdag 20 februari 2025 10:20 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
En minstens zo kwalijk: ze wil een landelijke toename van de stikstofuitstoot toestaan door de grens voor vergunningen een factor 200 hoger te leggen terwijl er nog geen plan is om de totale uitstoot te verlagen. En dat laatste is nodig om aan de EU regelgeving te voldoen, zoals keer op keer blijkt uit alle rechtszaken die gevoerd zijn.

Dit soort papieren oplossingen voor reële problemen voortkomend uit eersteklas "kop in het zand"-beleid is precies wat ons in de huidige situatie heeft gebracht.
Ja, ze wil het probleem vergroten en daardoor alle activiteiten die boven 1 mol uitstoot zitten nog minder mogelijk maken. En uiteindelijk stuurt ze zelf op deze manier aan op een keiharde gedwongen uitkoop van ontzettend veel boeren, dat is de enige route die ze nu bewandelt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  donderdag 20 februari 2025 @ 10:28:00 #127
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216759673
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 10:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, ze wil het probleem vergroten
Maar dat kan je NU doen.
quote:
en daardoor alle activiteiten die boven 1 mol uitstoot zitten nog minder mogelijk maken. En uiteindelijk stuurt ze zelf op deze manier aan op een keiharde gedwongen uitkoop van ontzettend veel boeren, dat is de enige route die ze nu bewandelt.
En dit zijn zorgen voor LATER.

#opgelost

Regeren is vooruitschuiven.
Huilen dan.
  donderdag 20 februari 2025 @ 10:35:39 #128
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_216759776
quote:
7s.gif Op donderdag 20 februari 2025 10:28 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Maar dat kan je NU doen.
[..]
En dit zijn zorgen voor LATER.

#opgelost

Regeren is vooruitschuiven.
Après nous le déluge.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_216759806
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 10:13 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hoeveel door coalitieleden gesteunde, laat staan ingediende, MvW's zijn er in de geschiedenis van Nederland geweest? Of iemand nou gelijk een slapjanus is als hij niet iets unieks doet, dat is dan weer wat overdreven. Maar wat mij betreft gaan ze met de andere kamerleden werken aan amendementen en initiatiefwetten, als die zijn aangenomen heeft de minister zich er gewoon aan te houden (itt bij een motie).
Ik denk dat met intiatiefwetten komen wel een aardig idee is. Net zo weinig kans van slagen als een MvW maar je maakt er wel een duidelijk statement mee; laat ons het proberen we hebben plannen.

Dan nog lijkt het me niet meer dan terecht in elk geval MvW's te steunen richting Faber en Wiersma dat geeft het juiste signaal af, dat de kamer totale incompetentie niet accepteert.
pi_216759835
Kennen we Ramautarsing nog? ex FvD, nu bij van Haga geen politieke toekomst meer.
Dit standpunt zal Baudet niet leuk vinden
twitter
  donderdag 20 februari 2025 @ 10:43:58 #131
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216759895
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 10:39 schreef Bluesdude het volgende:
Kennen we Ramautarsing nog? ex FvD, nu bij van Haga geen politieke toekomst meer.
Dit standpunt zal Baudet niet leuk vinden
[ x ]
Ja een van de positieve kanten van Trump is dat je duidelijk ziet dat hij verdeeldheid aan het zaaien is in de radicaalrechtse hoek.
pi_216760428
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 10:37 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ik denk dat met intiatiefwetten komen wel een aardig idee is. Net zo weinig kans van slagen als een MvW maar je maakt er wel een duidelijk statement mee; laat ons het proberen we hebben plannen.

Dan nog lijkt het me niet meer dan terecht in elk geval MvW's te steunen richting Faber en Wiersma dat geeft het juiste signaal af, dat de kamer totale incompetentie niet accepteert.
Ik had het nu over Van Campen en Holman, als die bijvoorbeeld samen met Vedder en Bromet een initiatiefwet maken wordt die natuurlijk wel aangenomen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_216760525
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 09:53 schreef Hanca het volgende:
Zoals ik al eerder meldde, Wiersma heeft met Petersen één wetenschapper gevonden die in haar straatje past en negeert dus alle andere. Die anderen, inclusief het RIVM, nemen er nu afstand van: https://nos.nl/artikel/25(...)tofregels-klopt-niet
Nee, ze nemen afstand van de huidige norm. Die dus nergens op gebaseerd is. Dat die Wiersma dat dan vertaalt naar 'het is wetenschappelijk onderbouwd' is dom en uiteraard alleen maar om te scoren bij de achterban, maar dit is weldegelijk een goede wetenschappelijke onderbouwing om die ondergrens los te laten. Daar is het uiteindelijk om te doen natuurlijk. Dus de norm kan omhoog.
pi_216760542
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 09:58 schreef Janneke141 het volgende:
Nieuwe rekenmethodes zijn altijd zo'n prachtige oplossing voor milieuproblematiek hè.
Andersom, de milieuproblematiek wordt hier veroorzaakt door niet onderbouwde rekenmethodes. Stikstof is alleen een probleem op papier hé, dat moet je niet vergeten.
pi_216760639
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 11:20 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Andersom, de milieuproblematiek wordt hier veroorzaakt door niet onderbouwde rekenmethodes. Stikstof is alleen een probleem op papier hé, dat moet je niet vergeten.
Voor mensen die nooit van hun zonderkamer komen inderdaad. Voor alle andere mensen is het stikstofprobleem een duidelijk zichtbaar probleem.
pi_216760690
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 11:27 schreef Hanca het volgende:

[..]
Voor mensen die nooit van hun zonderkamer komen inderdaad. Voor alle andere mensen is het stikstofprobleem een duidelijk zichtbaar probleem.
Nee hoor, maar dat geeft ook niet. Het gaat om meetbaarheid en die is er vrijwel niet. Het land wordt gegijzeld door onbetrouwbare, ononderbouwde modellen die niet gebaseerd zijn op daadwerkelijk meetbare data.
  donderdag 20 februari 2025 @ 11:33:48 #137
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_216760746
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 11:30 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nee hoor, maar dat geeft ook niet. Het gaat om meetbaarheid en die is er vrijwel niet. Het land wordt gegijzeld door onbetrouwbare, ononderbouwde modellen die niet gebaseerd zijn op daadwerkelijk meetbare data.
https://www.nhnieuws.nl/n(...)-keer-zoveel-te-zijn

Altijd dat om zich heen slaan naar data modellen, alsof wetenschappers stiekem een agenda pushen.

Afijn, op aandringen van de boeren werd de "daadwerkelijk meetbare data" gepakt. Zal ook wel weer niet kloppen?
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_216760765
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 20:13 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Als een meerderheid besluit de democratie af te schaffen, is dat dan nog democratie, of betekent het juist het einde ervan?
Een democratie afschaffen is natuurlijk per definitie ondemocratisch. Dat spreekt voor zich.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_216760783
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 07:41 schreef Hanca het volgende:

[..]
Opslag is geen probleem, opslaglocaties genoeg. Een 'deskundige' kan gewoon iemand van zo'n buurtvereniging zijn die desnoods een online cursus doet. Verzekering is nog een punt, maar in principe zou je het door de gemeente kunnen laten verzekeren. Al die punten zijn niet zo'n probleem.

En iedereen die niet op een aangewezen plek rondloopt met vuurwerk in zijn handen een (hoge) boete geven is vrij simpel handhaven.

Niks doen is iig geen optie. Het is of via buurtverenigingen, of een volledig verbod.
Je mist de optie raddraaiers aanpakken, bureau halt zijn werk laten doen, mensen die buiten de tijden afsteken oppakken en Jan modaal gewoon met rust laten.
  donderdag 20 februari 2025 @ 11:36:32 #140
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_216760791
En überhaupt, wetenschappelijk bewijs afdoen als een probleem op papier, maar als kabinet wel beleid voeren op problemen in beleving, danwel flagrante leugens zoals de duizenden nareis-op-nareizigers is zowel lachwekkend als om te janken.

Zit echt een stel ongelooflijk zwakke bewindspersonen
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
pi_216760807
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 11:30 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nee hoor, maar dat geeft ook niet.
Het geeft wel. De natuur wordt vernietigd. Als je dat nu nog niet door hebt, ben je echt wel enorm ver heen. Zelfs Wiersma en LTO erkennen dat de stikstofuitstoot een probleem is.
pi_216760817
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 11:35 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Je mist de optie raddraaiers aanpakken, bureau halt zijn werk laten doen, mensen die buiten de tijden afsteken oppakken en Jan modaal gewoon met rust laten.
Jij gaat mensen die cakes op hun zij zetten om ze te richten op agenten aanpakken? Hoe kom je bij ze dan, wil je het leger inzetten met tanks?
  donderdag 20 februari 2025 @ 11:39:54 #143
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_216760838
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 11:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij gaat mensen die cakes op hun zij zetten om ze te richten op agenten aanpakken? Hoe kom je bij ze dan, wil je het leger inzetten met tanks?
De PVV wel volgens het verkiezingsprogramma. Tenzij ze met straat-terroristen niet de hardwerkende gewone Nederlander bedoelen.

En sowieso is ook illegaal vuurwerk veel makkelijker te handhaven als er vuurwerkverenigingen zijn met licentiehouders.

Als Jan met de pet dan per se zelf het lontje wil aansteken moet ie maar zn licentie halen.
pi_216760843
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 11:33 schreef Fretwork het volgende:

[..]
https://www.nhnieuws.nl/n(...)-keer-zoveel-te-zijn

Afijn, op aandringen van de boeren werd de "daadwerkelijk meetbare data" gepakt. Zal ook wel weer niet kloppen?
Die meting hoef ik niet aan te twijfelen, het gaat juist om het gevolg van die waardes voor de papieren werkelijkheid. Er is een ondergrens gesteld die geen wetenschappelijke basis heeft, die kerel in dat artikel zegt het ook:
quote:
Stikstofgevoelige gebieden kunnen zo'n 20 kilo per hectare aan
Dat getal is vrijwel nergens op gebaseerd (net als de norm waar we het eerder over hadden), en deze meting bewijst dat juist. Zo'n bos kan dus het dubbele aan, zo blijkt. Dat is het probleem hier, de verdragen waar die rechters zich op baseren zijn niet wetenschappelijk ondersteund en dus is het een papieren werkelijkheid. Dat is mijn grootste probleem met deze verdragen en de rechters die het interpreteren.
pi_216760845
ach Femke
pi_216760881
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 11:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het geeft wel. De natuur wordt vernietigd.
Vernietigd zelfs _O- Gelukkig is dat niet waar.

Stikstofuitstootreductie is een prima idee en boeren vrijwillig uitkopen is een goede strategie om dat te doen (omdat dat ook andere voordelen heeft), wat dat betreft ben ik het oneens met de aanpak van het kabinet. Maar laten we niet net doen alsof de natuur 'vernietigd' wordt, kom op zeg :D
  donderdag 20 februari 2025 @ 11:42:48 #147
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_216760884
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 11:40 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Die meting hoef ik niet aan te twijfelen, het gaat juist om het gevolg van die waardes voor de papieren werkelijkheid. Er is een ondergrens gesteld die geen wetenschappelijke basis heeft, die kerel in dat artikel zegt het ook:
[..]
Dat getal is vrijwel nergens op gebaseerd (net als de norm waar we het eerder over hadden), en deze meting bewijst dat juist. Zo'n bos kan dus het dubbele aan, zo blijkt. Dat is het probleem hier, de verdragen waar die rechters zich op baseren zijn niet wetenschappelijk ondersteund en dus is het een papieren werkelijkheid.
Je ziet gewoon de effecten op de aan- en afwezigheid van plantensoorten in die bossen. Hoezo kan het het aan? Omdat er nog bomen staan?
pi_216760917
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 11:42 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Je ziet gewoon de effecten op de aan- en afwezigheid van plantensoorten in die bossen.
Pas bij veel hogere waardes dan geschat, zo blijkt. Dat is het punt. Ik snap dat het lekker klinkt voor media om te koppen met 'stikstofprobleem erger dan gedacht!!' maar de data zegt juist het omgekeerde.
pi_216760955
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 11:42 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Vernietigd zelfs _O- Gelukkig is dat niet waar.

Stikstofuitstootreductie is een prima idee en boeren vrijwillig uitkopen is een goede strategie om dat te doen (omdat dat ook andere voordelen heeft), wat dat betreft ben ik het oneens met de aanpak van het kabinet. Maar laten we niet net doen alsof de natuur 'vernietigd' wordt, kom op zeg :D
Dit vind jij normaal?

Pimpelmeesjes die al in hun nest slappe pootjes hebben door de zure grond.
Mezen die niet voldoende kalk kunnen vinden om nog een ei te leggen.
Aluminium dat door het gebrek aan calciumcarbonaat en andere mineralen door de verzuring vrij komt en vergif is voor diverse planten.
Bodem in het Edese bos waar een hogere zuurgraad wordt gemeten dan in cola.
Huisjes van slakken die letterlijk oplossen in de grond bij het doen van experimenten.

En dat is een korte begin van de lijst, de lijst is in werkelijkheid wel honderden rijen lang.
  donderdag 20 februari 2025 @ 11:46:40 #150
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_216760989
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 11:40 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
[..]
Dat getal is vrijwel nergens op gebaseerd (net als de norm waar we het eerder over hadden), en deze meting bewijst dat juist. Zo'n bos kan dus het dubbele aan, zo blijkt. Dat is het probleem hier, de verdragen waar die rechters zich op baseren zijn niet wetenschappelijk ondersteund en dus is het een papieren werkelijkheid. Dat is mijn grootste probleem met deze verdragen en de rechters die het interpreteren.
En sowieso, de meting hoef je niet aan te twijfelen? Je zegt net dit:

"Het gaat om meetbaarheid en die is er vrijwel niet. Het land wordt gegijzeld door onbetrouwbare, ononderbouwde modellen die niet gebaseerd zijn op daadwerkelijk meetbare data."

Dan discussieer je voornamelijk met je eigen persoonlijkheden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')