abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216758369
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2025 14:56 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Hoe groot moet de politiemacht zijn als de meerderheid van de oost Oekraïners etnische Russen zijn?
Etnisch Rus zijn, is niet hetzelfde als door een Russisch regime overheerst willen horen. Tegen EU-lidmaatschap wil niet zeggen pro-Russische annexatie. Wel Russisch spreken wil niet zeggen anti-Oekraiens. etc. etc. En de manier waarop Putin de Oost-Oekraiense mannen in meat-waves heeft opgeofferd voor zijn imperialistische droom zal die wens vast niet groter gemaakt hebben.

Zie het als dat etnisch-WestEuropeanen in de VS niet per definitie bij Europa willen horen.
  donderdag 20 februari 2025 @ 08:52:17 #277
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_216758385
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2025 08:43 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Die kartels bestrijden is in de Maga logica bijna zeker een verkapte doorgang tot het bestrijden van migranten in het algemeen. Zelfde excuus met Hamas als schild voor alle palestijnen.

Wat is er op tegen om iemand te deporteren op verdenkingen van banden met het kartel.

Als er kritiek op het regime is, kun je iemand altijd op die hoop gooien.
Ja true, plus dat er zelfs als je ze oprolt, nieuwe kartels blijven komen
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  donderdag 20 februari 2025 @ 08:54:40 #278
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_216758409
Realiseer me nu pas goed dat hier dus gister, zonder enige onderbouwing maar wel als feit gepresenteerd, gezegd is dat Oekraine toch echt de oorlog begonnen is.

Dat is dus gewoon zonder nadenken napapegaaien wat de grote leider zegt.

Dit is echt erg.

(onderbouw het op z'n minst zou ik zeggen, die vraag is onbeantwoord)
Where law ends, tyrrany begins.
  donderdag 20 februari 2025 @ 08:57:50 #279
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_216758441
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 21:17 schreef livelink het volgende:
Van Vance hoeven we de moed in ieder geval niet te verwachten.
-spuit elf, was al gepost-
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  donderdag 20 februari 2025 @ 09:00:25 #280
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_216758481
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2025 21:48 schreef capuchon_jongen het volgende:
Hier toch iets mindere fan geworden van Trump.

Hij maakt de banden kapot met de EU
Het is niet alsof je daar niet voor gewaarschuwd bent van 2016 tot eind 2020...
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_216758488
quote:
14s.gif Op donderdag 20 februari 2025 08:57 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Hij had wel gelijk.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  donderdag 20 februari 2025 @ 09:02:38 #282
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_216758514
quote:
2s.gif Op donderdag 20 februari 2025 08:54 schreef Gunner het volgende:
Realiseer me nu pas goed dat hier dus gister, zonder enige onderbouwing maar wel als feit gepresenteerd, gezegd is dat Oekraine toch echt de oorlog begonnen is.

Dit is echt erg.

Dan kun je lang wachten, die ene user reageert nooit zonder onderbouwing.
  donderdag 20 februari 2025 @ 09:05:26 #283
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_216758550
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 09:00 schreef Hallojo het volgende:

[..]
Hij had wel gelijk.
Acteerde hij er ook maar op.
pi_216758576
https://www.theatlantic.c(...)-mode-access/681719/

https://archive.ph/Oa42l

DOGE kan dus zelf data aanpassen, al hun claims kunnen daarmee de prullenbak in
Robert Moog died for our synths
  donderdag 20 februari 2025 @ 09:08:24 #285
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_216758588
Bekijk deze YouTube-video

Independant Bernie Sanders debunked Trump, voor zover dat nodig was.
Where law ends, tyrrany begins.
  Moderator donderdag 20 februari 2025 @ 09:09:08 #286
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_216758594
quote:
10s.gif Op donderdag 20 februari 2025 09:07 schreef Gehenna het volgende:

Jezus christus te paard
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 20 februari 2025 @ 09:10:26 #287
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_216758610
quote:
10s.gif Op donderdag 20 februari 2025 09:07 schreef Gehenna het volgende:

https://archive.ph/Oa42l

What could possibly go wrong :|W
  donderdag 20 februari 2025 @ 09:19:36 #288
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216758703
quote:
88s.gif Op donderdag 20 februari 2025 07:59 schreef Bosbeetle het volgende:
Aardige analyse

[ afbeelding ]
Uitstekende analyse.

Transactioneel maar uiteindelijk kun je ze niet vertrouwen of op ze bouwen.

Als we voor onze veiligheid van ze afhankelijk blijven of op cruciale andere gebieden (ik noem maar: energie, clouddiensten, overige IT) dan zullen ze dat genadeloos misbruiken. En als puntje bij paaltje komt zullen ze ons in de steek laten.

De enige manier om niet een willoos speelballetje van Trump, Poetin of Xi te zijn is ophouden al onze eieren in hun manden te leggen. En ons niet als 30 kleine spelertjes te laten piepelen maar ons in Europa (of zelfs daarbuiten, bijv met Canada) beter te organiseren.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 20 februari 2025 @ 09:24:15 #289
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216758770
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 09:19 schreef Perrin het volgende:

[..]
Uitstekende analyse.

Als we voor onze veiligheid van ze afhankelijk blijven of op cruciale andere gebieden (ik noem maar: energie, clouddiensten, overige IT) dan zullen ze dat genadeloos misbruiken. En als puntje bij paaltje komt zullen ze ons in de steek laten.

De enige manier om niet een willoos speelballetje van Trump, Poetin of Xi te zijn is ophouden al onze eieren in hun mandjes te leggen. En ons niet als 30 kleine spelertjes te laten piepelen maar ons in Europa (of zelfs daarbuiten, bijv met Canada) beter te organiseren.
Hele slechte analyse, mevrouw denkt dat Trump z'n beleid voor economisch is ingestoken, ik heb het idee dat ze vooral een culturele agenda willen uitrollen. Zoals ik al eerder betoogd heb. 100 miljard doller meer of minder is niks in relatie tot USA BBP.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_216758773
Het is niet allemaal kommer en kwel natuurlijk.

https://www.economist.com(...)sey-and-their-rivals
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 20 februari 2025 @ 09:24:54 #291
38496 Perrin
pi_216758781
quote:
7s.gif Op donderdag 20 februari 2025 09:24 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Hele slechte analyse, mevrouw denkt dat Trump z'n beleid voor economisch is ingestoken, ik heb het idee dat ze vooral een culturele agenda willen uitrollen. Zoals ik al eerder betoogd heb. 100 miljard doller meer of minder is niks in relatie tot USA BBP.
Het feit dat jij het een slechte analyse vindt, is voor mij enkel een pluspunt.
  donderdag 20 februari 2025 @ 09:27:07 #292
38496 Perrin
pi_216758812
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 09:24 schreef Monolith het volgende:

Ja sommige dingen die ze in de brand steken geven een lekker fikkie. Maar het blijft sloopwerk en de kans dat er mooie dingen worden opgebouwd is klein.
  donderdag 20 februari 2025 @ 09:31:37 #293
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_216758888
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 09:24 schreef Monolith het volgende:

Ik wil je voor een paar miljoen ook wel vertellen dat je er 10% mensen uit moet zetten, je processen moet stroomlijnen en zo je winst met 15% kan verhogen

Consultants -O-
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_216759131
quote:
7s.gif Op donderdag 20 februari 2025 09:24 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Economische (transactionele zero-sum) agenda naar het buitenland, culturele agenda naar het binnenland. Daarom blijft de culture war aangewakkerd worden zodat MAGA in hun kamp blijft en wordt project2025, samengesteld door evangelisten en miljardairs strak uitgevoerd. Zo moeilijk is het allemaal niet.

Vrijwel alles wat de GOP economisch voorstaat is slecht door de gemiddelde GOP stemmer, want alleen gunstig voor de 1%. Dus moeten ze het altijd verpakken in een culture war sausje om de onderbuik te kunnen blijven aanspreken. Met succes.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_216759204
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 09:24 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het feit dat jij het een slechte analyse vindt, is voor mij enkel een pluspunt.
:D
  donderdag 20 februari 2025 @ 10:12:08 #296
38496 Perrin
pi_216759443
De reacties zijn wel amusant om te lezen.
twitter
pi_216759750
quote:
2s.gif Op donderdag 20 februari 2025 08:54 schreef Gunner het volgende:

Dit is echt erg.

De onderbouwing is altijd 1 woord: Maidan.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_216759958
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 09:19 schreef Perrin het volgende:

[..]
Uitstekende analyse.

De enige manier om niet een willoos speelballetje van Trump, Poetin of Xi te zijn is ophouden al onze eieren in hun manden te leggen. En ons niet als 30 kleine spelertjes te laten piepelen maar ons in Europa (of zelfs daarbuiten, bijv met Canada) beter te organiseren.
Het is te hopen dat Europa de juiste keuze maakt. Dan maar geen Amerikaanse troepen. De tech-industrie aanpakken zou echt prioriteit moeten zijn. Dat is een hele belangrijke destabiliserende factor. Ten eerste omdat de industrie zo machtig is dat ze de politiek gigantisch beinvloeden. Ten tweede omdat het economisch voor ons heel slecht is in die industrie compleet gedomineerd te worden door Amerikaanse bedrijven die hun monopsonies en monopolies maximaal uitbuiten.
Als de EU veel strenger optreed tegen die sector zal dat misschien ook wat ruimte vrijmaken voor Europese tech.
Added bonus is dat de gigantische macht van de tech-giganten opbreken ook zeer goed zou zijn voor Amerika.

Het is te hopen dat Europa onder deze dreiging meer kan samenkomen. Dat we ons niet laten balkaniseren en marginaliseren door alle 'nationalisten' wat dat betreft zou ik zeggen nationalisten hebben het beste voor met hun land, die willen dus niet dat onze landen in Europa een speelbal zijn van Amerika/China/Rusland. Betere samenwerking geeft ons juist de soevereiniteit die een nationlist zo verlangt.
  donderdag 20 februari 2025 @ 10:51:16 #299
38496 Perrin
pi_216760009
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 10:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Het is te hopen dat Europa de juiste keuze maakt. Dan maar geen Amerikaanse troepen. De tech-industrie aanpakken zou echt prioriteit moeten zijn. Dat is een hele belangrijke destabiliserende factor. Ten eerste omdat de industrie zo machtig is dat ze de politiek gigantisch beinvloeden. Ten tweede omdat het economisch voor ons heel slecht is in die industrie compleet gedomineerd te worden door Amerikaanse bedrijven die hun monopsonies en monopolies maximaal uitbuiten.
Als de EU veel strenger optreed tegen die sector zal dat misschien ook wat ruimte vrijmaken voor Europese tech.
Added bonus is dat de gigantische macht van de tech-giganten opbreken ook zeer goed zou zijn voor Amerika.

Het is te hopen dat Europa onder deze dreiging meer kan samenkomen. Dat we ons niet laten balkaniseren en marginaliseren door alle 'nationalisten' wat dat betreft zou ik zeggen nationalisten hebben het beste voor met hun land, die willen dus niet dat onze landen in Europa een speelbal zijn van Amerika/China/Rusland. Betere samenwerking geeft ons juist de soevereiniteit die een nationlist zo verlangt.
Idd. Als we de situatie 10 jaar (annexatie van de Krim) of zelfs maar 3 jaar geleden (start van de veroveringsoorlog van Oekraïne) serieuzer hadden genomen dan hadden we een stuk meer tijd gehad. Alles wat we nu zien gebeuren was te voorzien.

Nu is het pompen of verzuipen.
  donderdag 20 februari 2025 @ 11:10:06 #300
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_216760355
quote:
2s.gif Op donderdag 20 februari 2025 08:21 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ik vraag me soms wel eens af of Rutte die met alle winden meewaait wel de juiste keuze was voor de NAVO. We gaan het zien.
Rutte z'n belangrijkste taak gaat het bij elkaar houden van NAVO zijn, daar wil je een oliemannetje hebben. Daar lijkt hij me de geschikte persoon voor.
Verder is binnen de NAVO de machtsverhouding zo scheef dat het geen zin heeft om daar met gestrekt been in te gaan richting de VS. Dan hadden we als Europa toch echt meer in de militaire pap te brokkelen moeten hebben, echter hebben we daar bewust niet voor gekozen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')