quote:Op dinsdag 18 februari 2025 10:56 schreef CoolGuy het volgende:
[..] Kijk, als het overal naar stront stinkt zul je op een gegeven moment toch onder je eigen schoen moeten kijken. [..]
Dat is gewoon een uitdrukking. TS beschrijft dat het overal mis gaat. Dan zal er toch iets aan/met TS zijn. Het heeft geen zin om daar omheen te draaien. Ik bedoel het niet fout, of bot, maar het is waarschijnlijk dat er iets met TS is. Misschien reageert TS wel raar op mensen, misschien is TS wel heel erg gesloten, of weet ik veel wat. Dat weten wij niet. Het hoeft niet per sé iets met uiterlijk van doen te hebben, maar als het overal mis gaat en TS is de meenschappelijke factor in al die situaties, dan moet je niet je ogen sluiten voor de realistische optie dat je het bij jezelf moet zoeken.quote:
Wil je dat?quote:
Nou ja hij heeft wel gelijk. Kan me na het lezen van de OP niet voorstellen dat het totaal niet aan TS ligt (al dan niet onbewust).quote:
Tja als het overal waar je komt gebeurt, en er zelfs appgroepen langs jou heen worden georganiseerd, dan moet er toch wel iets in je gedrag zijn dat mensen afstoot. Ergens in je ontwikkeling is er wat mis gegaan en dat is blijkbaar nooit gecorrigeerd.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 10:50 schreef spickel het volgende:
Goedemorgen
Ik heb mijn hele leven al last van "niet erbij horen", dit was zo op de basisschool, dat was op de middelbare school, en dat bleef een rode draad door mijn leven. Overal werd ik als kind van buitengesloten en gepest. De kinderen die mijn moeder uitnodigde voor mijn kinderfeestje, waren niet mijn vriendjes. Ze werden uitgenodigd door mijn moeder om me een gevoel van verbondenheid te geven, maar ik werd nooit terug uitgenodigd.
In mijn volwassen leven is dat nog het geval, op mijn werk word ik wederom buitengesloten. Ik weet dat er een whatsapp chatgroep is met mij, en eentje zonder mij. In diegene waar ik lid van ben wordt sporadisch wat geplaatst. Overal maar dan ook overal word ik met de nek aangekeken, en ik weet niet waarom. Ben mezelf helemaal gaan isoleren, en ik ben voor mijn eigen gevoel een stuk mensenschuw geworden. In het donker loop ik vaak om een frisse neus te halen, en daarbij voel ik me fijn bij. Als iemand me dan een goededag wenst fleurt me dat op.
Ik heb geprobeerd om het heft in eigen hand te nemen om tussen mensen te komen en misschien aan de praat te raken, hiermee ben ik ook gestopt. Ben naar een zwembad geweest alleen, en bleef ook alleen. Ben naar bijeenkomsten geweest, en daar was ik ook alleen. Ik leef al lange tijd grotendeels tussen vier muren, de interesse in hobbies die ik had is totaal verdwenen.
Ik stink niet, ik ben niet vervelend, niet onverzorgd, ik snap het niet. Hoe kan ik deze cirkel doorbreken?
De kans is groot dat de situatie zich herhaalt.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 12:48 schreef 111210 het volgende:
Lastig reageren als wij je niet kennen, maar wellicht is in de zomer een groepsreis iets? Of een cursus ofzo?
Ik heb ooit een kookcursus gedaan, verder geen vrienden gemaakt maar wel een leuke dag gehad met verder allemaal onbekenden.
En van anderen (jongeren) hoor ik dat groepsreizen of single reizen ook altijd wel iets opleveren. Al is het maar een leuke tijd met onbekenden
Lijkt me inderdaad een vrij legitieme wens van hem om niet meer eenzaam te zijn.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 11:00 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Wil je dat?
Voor een deel zul je (maar dat heb je natuurlijk allang gedaan) moeten accepteren wat je plaats is. Grootschalige veranderingen gaan er op dat gebied niet meer komen.
Ik bedoelde eigenlijk: het kan zo zijn dat je het diep in je hart niet wilt.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 12:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Lijkt me inderdaad een vrij legitieme wens van hem om niet meer eenzaam te zijn.
Wees wie je moet zijn, dan volgt de rest vanzelf.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 10:50 schreef spickel het volgende:
Goedemorgen
Ik heb mijn hele leven al last van "niet erbij horen", dit was zo op de basisschool, dat was op de middelbare school, en dat bleef een rode draad door mijn leven. Overal werd ik als kind van buitengesloten en gepest. De kinderen die mijn moeder uitnodigde voor mijn kinderfeestje, waren niet mijn vriendjes. Ze werden uitgenodigd door mijn moeder om me een gevoel van verbondenheid te geven, maar ik werd nooit terug uitgenodigd.
In mijn volwassen leven is dat nog het geval, op mijn werk word ik wederom buitengesloten. Ik weet dat er een whatsapp chatgroep is met mij, en eentje zonder mij. In diegene waar ik lid van ben wordt sporadisch wat geplaatst. Overal maar dan ook overal word ik met de nek aangekeken, en ik weet niet waarom. Ben mezelf helemaal gaan isoleren, en ik ben voor mijn eigen gevoel een stuk mensenschuw geworden. In het donker loop ik vaak om een frisse neus te halen, en daarbij voel ik me fijn bij. Als iemand me dan een goededag wenst fleurt me dat op.
Ik heb geprobeerd om het heft in eigen hand te nemen om tussen mensen te komen en misschien aan de praat te raken, hiermee ben ik ook gestopt. Ben naar een zwembad geweest alleen, en bleef ook alleen. Ben naar bijeenkomsten geweest, en daar was ik ook alleen. Ik leef al lange tijd grotendeels tussen vier muren, de interesse in hobbies die ik had is totaal verdwenen.
Ik stink niet, ik ben niet vervelend, niet onverzorgd, ik snap het niet. Hoe kan ik deze cirkel doorbreken?
Waarom? Het is niet alsof er een complot is door de mensheid om hem buiten te sluiten.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 13:21 schreef ChevyCaprice het volgende:
Jammer dat hier mensen doen alsof het aan TS zelf ligt. Terwijl ze diegene helemaal niet kennen. Eigenlijk gewoon een schande.
Hoezo doen alsof?quote:Op dinsdag 18 februari 2025 13:21 schreef ChevyCaprice het volgende:
Jammer dat hier mensen doen alsof het aan TS zelf ligt. Terwijl ze diegene helemaal niet kennen. Eigenlijk gewoon een schande.
Dit ja, tis ook niet zo dat we TS gelijk de zwarte piet geven.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 13:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Aan "sugarcoating" heeft TS ook niets.
Uiteraard weten we niet zeker of het aan TS zelf ligt maar als je op sociaal gebied overal je hoofd stoot, kan het zijn dat je aan jezelf moet werken om dat op te lossen.
Het kan ook perceptie zijn, het idee dat je er niet bij hoort en je dan zelf terugtrekt.
Als ADHD-er ben ik wel gewend om m'n hoofd te stoten, weet vaak ook wel waar het aan ligt maar het voorkomen is niet altijd makkelijk.
Ik heb zoiets ook van dichtbij meegemaakt met een vroegere vriend van me. Was vanaf middelbare school een van de gasten die deel uitmaakte van onze vaste vriendenclub.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 13:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarom? Het is niet alsof er een complot is door de mensheid om hem buiten te sluiten.
Kijk als hij in een bepaalde groep niet goed valt en in een andere wel, dan ligt het probleem wellicht bij iemand anders.
Maar als het overal fout gaat, dan moet er iets in zijn gedrag zijn dat mensen in het algemeen afstoot. Als hij dat kan uitvinden, dan kan hij er ook wat aan doen.
Iets dat mensen afstoot vindt ik wat cru gezegd. Het nodig zijn van een andere aanpak kan misschien het geval zijn.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 13:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarom? Het is niet alsof er een complot is door de mensheid om hem buiten te sluiten.
Kijk als hij in een bepaalde groep niet goed valt en in een andere wel, dan ligt het probleem wellicht bij iemand anders.
Maar als het overal fout gaat, dan moet er iets in zijn gedrag zijn dat mensen in het algemeen afstoot. Als hij dat kan uitvinden, dan kan hij er ook wat aan doen.
Jammer dat je geen op logaca gebaseerde conclusies mag trekken zonder dat daar schande van gesproken wordt.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 13:21 schreef ChevyCaprice het volgende:
Jij focust je op bepaalde woorden. Probeer het bij de strekking te houden.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 14:19 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Iets dat mensen afstoot vindt ik wat cru gezegd. Het nodig zijn van een andere aanpak kan misschien het geval zijn.
Ik denk dat een psycholoog daarbij kan helpen, of een andere vorm van hulp
Om dat zo te stellen op deze manier vind ik persoonlijk nogal onmenselijk. En zeker niet wat iemand met dergelijke problemen nu nodig heeftquote:Op dinsdag 18 februari 2025 14:30 schreef sanger het volgende:
[..]
Jammer dat je geen op logaca gebaseerde conclusies mag trekken zonder dat daar schande van gesproken wordt.
Natuurlijk ligt dit (deels) aan TS. Als het nergens lukt dan kun je toch ook niet anders concluderen?
Dit.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 13:21 schreef ChevyCaprice het volgende:
Mensen zijn soms ook gewoon kut. Genoeg werkplekken of studentenhuizen gekend waar dit soort kinderachtig gedrag plaatsvond.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 13:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Aan "sugarcoating" heeft TS ook niets.
Uiteraard weten we niet zeker of het aan TS zelf ligt maar als je op sociaal gebied overal je hoofd stoot, kan het zijn dat je aan jezelf moet werken om dat op te lossen.
Het kan ook perceptie zijn, het idee dat je er niet bij hoort en je dan zelf terugtrekt.
Als ADHD-er ben ik wel gewend om m'n hoofd te stoten, weet vaak ook wel waar het aan ligt maar het voorkomen is niet altijd makkelijk.
Nouja, het is tegenwoordig helemaal bonton om de oorzaak van alle problemen buiten jezelf te leggen en volstrekt niet te kijken naar je eigen aandeel. Een beetje wat incels doen met betrekking tot vrouwen.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 14:43 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Om dat zo te stellen op deze manier vind ik persoonlijk nogal onmenselijk. En zeker niet wat iemand met dergelijke problemen nu nodig heeft
Als dat de enige plek is waar het je overkomt is een andere baan zoeken de oplossing.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 14:43 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Dit.
Typisch FOK! weer
Overigens genoeg werkvloeren of sociale werkplaatsen waar dit soort kinderachtig gedrag voortkomt. Ik zou gewoon ander werk gaan zoeken TS, een waar het wel gezellig is. Zeker als er op een kinderachtige manier Whatsapp groepen worden gemaakt.
Wat een aannames. Link naar de incel cultuur, doorverwijzing naar een psycholoog en het is ook nog een zij en geen hij.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 15:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja, het is tegenwoordig helemaal bonton om de oorzaak van alle problemen buiten jezelf te leggen en volstrekt niet te kijken naar je eigen aandeel. Een beetje wat incels doen met betrekking tot vrouwen.
Maar daar kan de TS zijn problemen niet mee oplossen.
Dit is iets dat ook niet kan worden opgelost door wat anonieme mensen op een forum. Maar door professionele hulp. Lijkt me vooral goed TS daar naartoe te verwijzen, in plaats van gewoon door te gaan zoals hij deed. Dat is duidelijk wat hij nodig heeft om uiteindelijk een fijner leven te hebben.
Het is een vrouw. En staat verder niks over andere werkgevers.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 15:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als dat de enige plek is waar het je overkomt is een andere baan zoeken de oplossing.
Maar volgens TS lukt het helemaal nergens. Dus waarschijnlijk gaat het dan bij de volgende baan ook weer mis. Dan is het waarschijnlijk dat TS bepaalde gedragspatronen heeft die mensen in het algemeen onprettig vinden. En die kunnen wij niet voor hem uitvinden.
Dan is het een vrouw en heb ik niet goed gelezen. Maar ze zegt dus wel dat het overal gebeurt, dus ook bij andere werkgevers.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 15:23 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Het is een vrouw. En staat verder niks over andere werkgevers.
Ze schrijft zelfs: ‘het is een rode draad in mijn leven.’quote:Op dinsdag 18 februari 2025 15:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dan is het een vrouw en heb ik niet goed gelezen. Maar ze zegt dus wel dat het overal gebeurt, dus ook bij andere werkgevers.
Dus dan is alleen een andere baan zoeken symptoombestrijding.
Klopt. Maar niet bij andere werkgevers. In de OP staat nergens twee of meer werkgevers benoemdquote:Op dinsdag 18 februari 2025 15:31 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ze schrijft zelfs: ‘het is een rode draad in mijn leven.’
Structureel inderdaad.
Waarom dit topic dan?quote:Op dinsdag 18 februari 2025 15:42 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Klopt. Maar niet bij andere werkgevers. In de OP staat nergens twee of meer werkgevers benoemd
Gebaseerd op wat ze zegt in de OP en het feit dat vrijwel iedereen tegenwoordig wel meerdere werkgevers heeft gehad, vind ik het nou ook weer geen compleet uit de lucht gegrepen aanname.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 15:42 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Klopt. Maar niet bij andere werkgevers. In de OP staat nergens twee of meer werkgevers benoemd
Ohja, dat is de strekking "tegenwoordig": als het een vrouw betreft, dan kan het natuurlijk nooit direct aan deze vrouw zelf liggen. Ze is altijd slachtoffer en per definitie zielig.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 15:23 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Het is een vrouw. En staat verder niks over andere werkgevers.
Nee. Er wordt gesproken over een hij dus ik corrigeer dit.quote:Op woensdag 19 februari 2025 13:51 schreef Feola het volgende:
[..]
Ohja, dat is de strekking "tegenwoordig": als het een vrouw betreft, dan kan het natuurlijk nooit direct aan deze vrouw zelf liggen. Ze is altijd slachtoffer en per definitie zielig.
Jij speculeert net zo goed als iedereen, met je "mensen zijn soms gewoon kut". Dat kan net zo goed op ts slaan. En je verhaal over die huisgenoot is ook maar vaag.quote:Op woensdag 19 februari 2025 13:59 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Nee. Er wordt gesproken over een hij dus ik corrigeer dit.
Wat een boel speculatie in dit topic zeg.
Ik hoor mijn hele leven al nergens bij en des te ouder dat ik word des te meer me dat bevalt.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 10:50 schreef spickel het volgende:
Goedemorgen
TS bevalt het blijkbaat niet.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:52 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Ik hoor mijn hele leven al nergens bij en des te ouder dat ik word des te meer me dat bevalt.
Bij mij heeft TS een vrouwelijk icoontje.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 12:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Lijkt me inderdaad een vrij legitieme wens van hem om niet meer eenzaam te zijn.
Wat een achterlijke conclusie met zo weinig informatie.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 11:00 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat is gewoon een uitdrukking. TS beschrijft dat het overal mis gaat. Dan zal er toch iets aan/met TS zijn.
Waar zou de oorzaak anders moeten liggen? Bij de hele wereld?quote:Op woensdag 19 februari 2025 17:07 schreef Mr.Crow het volgende:
[..]
Wat een achterlijke conclusie met zo weinig informatie.
Waarom de hele wereld?quote:Op woensdag 19 februari 2025 17:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waar zou de oorzaak anders moeten liggen? Bij de hele wereld?
Nouja, het lukt TS nergens om aansluiting te vinden. In geen enkele groep. Overal gaat het iedere keer mis. Iedere keer weer bij andere mensen.quote:
Totdat fok er definitief eruit klapt. Wat ga je dan doen om te socializen?quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:52 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Ik hoor mijn hele leven al nergens bij en des te ouder dat ik word des te meer me dat bevalt.
Dit. Ik wordt echt vreselijk gestoord van dat standaard roddelen van collega's en altijd praten over een ander en altijd zeiken. Mensen zijn puur gevoels- en groepsdieren. Zelfde maar ook weer andere dingen in vriendenverband of bij daten. Mensen zijn gewoon nou eenmaal heel dom.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:52 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Wel een beetje zielig als Fok! je enige houdvast in je leven is. Ik heb zat handpicked vrienden en kennissen. Ik zeg alleen dat ik nergens bij hoor, dat zijn voor mij ook twee verschillende dingen.quote:Op donderdag 20 februari 2025 09:53 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Totdat fok er definitief eruit klapt. Wat ga je dan doen om te socializen?
Nou dat!quote:Op dinsdag 18 februari 2025 13:21 schreef ChevyCaprice het volgende:
Beledig jij even 99% van de users hierquote:Op donderdag 20 februari 2025 11:17 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Wel een beetje zielig als Fok! je enige houdvast in je leven is.
Daarom raden we ook het zoeken van professionele hulp aan.quote:Op donderdag 20 februari 2025 11:22 schreef BE het volgende:
Dit is wel echt iets heel ingewikkelds dat je niet zomaar keert.
Nou ja, oke, dan ligt het aan allemaal die mensen, al je hele leven, en heeft het niks met jou van doen. Dan is je issue nog steeds niet opgelost, maar hey, dat ligt aan allemaal die stomme mensen.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 13:55 schreef spickel het volgende:
Ik heb niet meer de leeftijd die sommige mensen denken in het topic, had hierin wel duidelijker moeten zijn. Ik ben al van middelbare leeftijd.
Altijd let ik op hoe ik over zou komen, ben niet druk, denk thuis na over dingen die ik wellicht heb gedaan die raar zouden kunnen zijn. Maar ik doe niet raar of vreemd, ben gewoon net als een ander. Wellicht wat stiller, omdat ik hier al zo lang mee loop. Ik zou een gesprekje ook nooit uit de weg gaan, en ik ben ook niet nerveus of zenuwachtig bij andere mensen. Heb geen andere normen en waarden en ben ook niet extreem in een of ander onderwerp.
Vind het wel apart dat mij verweten wordt dat er iets met mij aan de hand zou zijn, omdat dit patroon me blijft achtervolgen. Ik heb genoeg zelfreflectie, en ik val nergens negatief door op. Probeer ook altijd een vriendelijke uitstraling te hebben, terwijl ik die van binnen niet altijd heb, mede door het gevoel te hebben alleen door het leven te gaan.
Dan verwijt je mij dat dus ook als kind zijnde, arme kinderen mochten jullie zelf ouders zijn.
Maar heb je wel eens gedacht aan professionele hulp zoeken? Want zelf lukt het je blijkbaar niet om verbinding met anderen te krijgen.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 13:55 schreef spickel het volgende:
Ik heb niet meer de leeftijd die sommige mensen denken in het topic, had hierin wel duidelijker moeten zijn. Ik ben al van middelbare leeftijd.
Altijd let ik op hoe ik over zou komen, ben niet druk, denk thuis na over dingen die ik wellicht heb gedaan die raar zouden kunnen zijn. Maar ik doe niet raar of vreemd, ben gewoon net als een ander. Wellicht wat stiller, omdat ik hier al zo lang mee loop. Ik zou een gesprekje ook nooit uit de weg gaan, en ik ben ook niet nerveus of zenuwachtig bij andere mensen. Heb geen andere normen en waarden en ben ook niet extreem in een of ander onderwerp.
Vind het wel apart dat mij verweten wordt dat er iets met mij aan de hand zou zijn, omdat dit patroon me blijft achtervolgen. Ik heb genoeg zelfreflectie, en ik val nergens negatief door op. Probeer ook altijd een vriendelijke uitstraling te hebben, terwijl ik die van binnen niet altijd heb, mede door het gevoel te hebben alleen door het leven te gaan.
Dan verwijt je mij dat dus ook als kind zijnde, arme kinderen mochten jullie zelf ouders zijn.
Hou je open dat je zelf absoluut niet in de gaten hoeft te hebben wat je wérkelijke uitstraling is? Wat je wérkelijk voelt van binnen? Dat is mijn ervaring.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 13:55 schreef spickel het volgende:
Het kan ook prima zijn dat je teveel verwacht van mensen. Aangezien er ook geen duidelijke afwijzing is. Overigens, wat mij wel erg geholpen heeft is juist meer vanuit mezelf te denken in plaats van me telkens aan te passen, dan ga je vanzelf de dingen doen die je zelf leuk vind en dan kom je bijna als vanzelf de mensen tegen die daar bij passen.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 13:55 schreef spickel het volgende:
Ja, dit.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 18:51 schreef Daboman het volgende:
[..]
Het kan ook prima zijn dat je teveel verwacht van mensen. Aangezien er ook geen duidelijke afwijzing is. Overigens, wat mij wel erg geholpen heeft is juist meer vanuit mezelf te denken in plaats van me telkens aan te passen, dan ga je vanzelf de dingen doen die je zelf leuk vind en dan kom je bijna als vanzelf de mensen tegen die daar bij passen.
Met als voorbeeld. Ik houd wel van wandelen en ik vertel er ook over binnen mijn sociale kringen. Inmiddels weet ik dus al beter wie ook van wandelen houdt. Maar om een keer samen te gaan wandelen blijft dan meer als een soort vaag idee in de lucht hangen. En dat is nu net wat ik bedoel met teveel van mensen verwachten, ik kan van mensen verwachten dat ze dan dus mij vragen, maar ze hebben waarschijnlijk nog 1000 andere dingen aan hun hoofd, wat maakt dat ze niet snel buiten hun normale routines zouden gaan. Maar ik kan ook zelf mensen vragen en hoewel niet iedereen altijd maar tijd heeft kan daar prima een afspraak uit rollen om een keer samen met iemand te wandelen. En wil Jantje niet, dan vraag ik Pietje.
Ik had heel lang een beetje hetzelfde, weinig aanslyiting, ook vanwege lange tijd gepest zijn.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 13:55 schreef spickel het volgende:
Hoezo ben je wel getrouwd dan?quote:Op vrijdag 21 februari 2025 23:50 schreef Joppiez het volgende:
Komt enigszins herkenbaar over.
Ben zelf halverwege de dertig en heb nooit een hechte vriendschap gehad. Ook niet echt (het gevoel) gehad dat ik ergens bij hoorde. In mijn tienerjaren tot rond mijn 17e had ik wel een soort vriendengroep waar ik mij het derde wiel aan de wagen voelde, tot ik dat zat werd en het contact cold turkey eindigde (en ook nooit van hen meer gehoord overigens).
Ondertussen ben ik twee keer zo oud en sinds een jaar of 10 spreek ik af en toe af met een ex collega (wat dus een soort vriend geworden is) voor een etentje in de stad. Dat was het en ik vind het ergens wel best.
Ik ben getrouwd en heb een kind, en bij mij is er wel een idee gaan ontstaan dat de situatie in de eerste levensjaren mogelijk een rol kan spelen. Ik kreeg als baby/kind weinig aandacht (beide ouders druk met werk enz), zou misschien een rol van betekenis kunnen zijn.
Als je er echt mee zit TS kan ik alleen maar aanraden naar een psycholoog te gaan. Sterkte!
Ik ben bang spickel, dat dit topic geen doorgang vindt omdat je al een hele geschiedenis van pijn en teleurstellingen achter de rug hebt. Dan zijn sommige reacties moeilijk om te lezen. Toch zou ik je willen uitnodigen om toch te blijven posten en jouw indruk en mening te blijven geven.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 13:55 schreef spickel het volgende:
Waar ik mij op een gegeven moment bewust van was is dat ik een soort (prestatie) druk voelde op het moment ik met iemand aan het praten was. Dit heb ik op een gegeven moment (meer) leren los te laten en over het algemeen een wat relaxtere houding heb zonder verwachtingen als ik aan het 'socializen' ben.quote:Op zondag 23 februari 2025 12:27 schreef Discombobulate het volgende:
Hoezo ben je wel getrouwd dan?
Dat verbaasd me altijd wel. Het lukt niet echt om vrienden te maken, je voelt je niet ergens tussen passen, maar je hebt inmiddels wel een vriendin/vrouw en een kind. Daten is ook een heel vermoeiend proces. Hoezo is dit dan wel gelukt?
Ik ben mega kieskeurig en heb vrij weinig dates. En het is nog steeds niet gelukt.quote:Op maandag 24 februari 2025 14:20 schreef Joppiez het volgende:
Niks, behalve bij de lucky few, komt alles aanwaaien. Helaas viel bij mij pas het kwartje vrij laat.
Het makkelijkste is het als je een groep gelijkgestemden kunt vinden. Heb je een hobby of ben je bereid een hobby te zoeken die ook in groepen wordt gedaan? Dat kan vanalles zijn, van wandelen, vogelspotten tot elektrische treinen, carnavalsverenigingen of lego bouwen. Als je eenmaal zo'n hobby hebt, kun je naar een groep mensen die die hobby ook heeft en er samen mee bezig. Dan gaat contact maken over het algemeen heel natuurlijk.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 13:55 schreef spickel het volgende:
Ongeacht aan wie het ligt, die andere mensen kun je per definitie niet veranderen. TS daarentegen wel, of 'm dat nou in gedrag, werk of activiteiten zit.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 13:21 schreef ChevyCaprice het volgende:
Zal waarschijnlijk toch zijn persoonlijkheid zijn.quote:Op maandag 24 februari 2025 18:26 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik ben mega kieskeurig en heb vrij weinig dates. En het is nog steeds niet gelukt.![]()
Mja, 30 is the new 20.
Vriend van mij komt alles aanwaaien, echt alles. Ik vind dat best wel bijzonder, want heb totaal geen hypothese waarom. Hij heeft z'n eigen zwakke plekken, is wel echt wat extroverter dan ik, maar is helemaal niet een David Beckham.
Hmmm, ik ken hem heel goed en het is echt geen David Beckham hoor. Klein beetje smooth wel, maar als hem het lukt moet mij het ook lukken. Ik weet niet wat het is, maar het is maar voor een klein deel persoonlijkheid.quote:Op maandag 24 februari 2025 20:08 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Zal waarschijnlijk toch zijn persoonlijkheid zijn.
Het is voor een erg groot deel persoonlijkheid...quote:Op maandag 24 februari 2025 20:13 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hmmm, ik ken hem heel goed en het is echt geen David Beckham hoor. Klein beetje smooth wel, maar als hem het lukt moet mij het ook lukken. Ik weet niet wat het is, maar het is maar voor een klein deel persoonlijkheid.
Ik ken hem heel goed hé. Aan zijn persoonlijkheid zie ik persoonlijk niet iets wat dusdanig in het oog springt waardoor ik denk van "Ja, daar zit het 'm in." Bij iemand als Reinier Zonneveld of Douwe Bob merk je dat wel direct.quote:Op maandag 24 februari 2025 20:20 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Het is voor een erg groot deel persoonlijkheid...
Je kunt ook totaal introvert zijn en een relatie hebben, het is ook een kwestie van tegen de juiste persoon aanlopen. Mijn vrouw en ik waren beide zo introvert dat we elkaar nooit hebben gevraagd... het was dat een ander vroeg of we nou een relatie hadden.quote:Op maandag 24 februari 2025 20:20 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Het is voor een erg groot deel persoonlijkheid...
Wat heeft David Beckham met persoonlijkheid en gedrag te maken?quote:Op maandag 24 februari 2025 20:13 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hmmm, ik ken hem heel goed en het is echt geen David Beckham hoor. Klein beetje smooth wel, maar als hem het lukt moet mij het ook lukken. Ik weet niet wat het is, maar het is maar voor een klein deel persoonlijkheid.
Iemand die introvert is kan hopen persoonlijkheid hebben.quote:Op maandag 24 februari 2025 21:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je kunt ook totaal introvert zijn en een relatie hebben, het is ook een kwestie van tegen de juiste persoon aanlopen. Mijn vrouw en ik waren beide zo introvert dat we elkaar nooit hebben gevraagd... het was dat een ander vroeg of we nou een relatie hadden.
Een relatie is vooral een kwestie van tegen de juiste persoon aan lopen op het juiste moment. Als ik niet 3 weken aan mijn nu vrouw, toen nog onbekende, vast had gezeten omdat we beide mee waren met een groepsreis, waren we nooit getrouwd.quote:Op maandag 24 februari 2025 22:10 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Iemand die introvert is kan hopen persoonlijkheid hebben.
Daar heeft het niets mee te maken![]()
Persoonlijkheid staat niet gelijk aan extravert zijn.
De waarheid kan hard zijn.quote:
Tja, we kunnen ook zeggen dat ieder ander op deze planeet het probleem is. Dan kan er bij deze ook een slotje op.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 02:31 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ik heb dit topic doorgelezen. Jammer dat TS niet meer reageert, maar als je te horen krijgt dat je zelf de oorzaak bent van je eigen problemen, dan kan ik me wel voorstellen dat je geen zin hebt om nog verder te reageren.
Ik vind het moeilijk om hier advies in te geven. Ik krijg eerlijk gezegd wel een beetje naar gevoel bij de reacties die zeggen dat het aan TS zelf ligt en dat TS daarmee voor zichzelf problemen creëert.
Het lijkt me wel duidelijk dat TS geen groepsmens is, en waarschijnlijk minder moeite heeft met 1-op-1 contacten. Die mensen bestaan en daar is ook helemaal niets mis mee. Het advies om aansluiting te zoeken bij een andere groep, lijkt me dan ook niet zo zinvol.
Tot ze een andere seksualiteit heeft en niet mag meedoen.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 14:27 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou ja, oke, dan ligt het aan allemaal die mensen, al je hele leven, en heeft het niks met jou van doen. Dan is je issue nog steeds niet opgelost, maar hey, dat ligt aan allemaal die stomme mensen.
Jij ziet het als een verwijt, maar dat is het niet, het is hoogstens een mogelijke constatering. Je kunt niet blijven volhouden dat als dit keer op keer op keer gebeurt, maar steeds bij andere mensen, dat het nog steeds allemaal aan die andere mensen ligt. Hoe meer verschillende mensen dit bij jou hebben, hoe onwaarschijnlijker het wordt dat het allemaal aan die mensen ligt, en hoe waarschijnlijker het wordt dat het bij jou ligt, ook al denk jij zelf dat het niet aan jou ligt.
Dat is geen verwijt, nogmaals, maar je afsluiten voor de mogelijkheid dat het toch ergens bij jou ligt (je hoeft het niet eens met opzet te doen of wat dan ook), ja, nou ja, dat is een aanpak inderdaad, maar dat is volgens mij wat je al je hele leven doet en tóch vindt je alsnog geen aansluiting, dus blijkbaar is dat de oplossing in ieder geval niét.
Dank je voor je bezorgdheid aangaande mijn dochtertje, maar zij valt niét buiten de boot dus bewaar die bezorgdheid maar voor jezelf.
Als je in een MAGA biblebelt bubbel woont ligt het dan aan de mensen dat ze kut zijn of aan de persoon?quote:Op vrijdag 21 februari 2025 14:27 schreef CoolGuy het volgende:
Jij ziet het als een verwijt, maar dat is het niet, het is hoogstens een mogelijke constatering. Je kunt niet blijven volhouden dat als dit keer op keer op keer gebeurt, maar steeds bij andere mensen, dat het nog steeds allemaal aan die andere mensen ligt. Hoe meer verschillende mensen dit bij jou hebben, hoe onwaarschijnlijker het wordt dat het allemaal aan die mensen ligt, en hoe waarschijnlijker het wordt dat het bij jou ligt, ook al denk jij zelf dat het niet aan jou ligt.
Dit slaat natuurlijk als een tang op een varken. CG heeft gewoon een constatering die valide is, jouw insinuatie dat het dan aan de hele wereld ligt behalve de TS is volkomen speculatief en gespeend van enige vorm van waarheidsvinding.quote:Op donderdag 13 maart 2025 12:47 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Als je in een MAGA biblebelt bubbel woont ligt het dan aan de mensen dat ze kut zijn of aan de persoon?
Slijmbal.quote:Op donderdag 13 maart 2025 13:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dit slaat natuurlijk als een tang op een varken. CG heeft gewoon een constatering die valide is, jouw insinuatie dat het dan aan de hele wereld ligt behalve de TS is volkomen speculatief en gespeend van enige vorm van waarheidsvinding.
Wij van WC eend.quote:Op maandag 24 februari 2025 20:30 schreef Discombobulate het volgende:
Ik ken hem heel goed hé. Aan zijn persoonlijkheid zie ik persoonlijk niet iets wat dusdanig in het oog springt waardoor ik denk van "Ja, daar zit het 'm in.
Dat komt ook vaak doordat ze afhankelijk zijn van een ander die initiatief neemt. Psychopaten kennen geen rem om initiatief te nemen. Tegelijkertijd hebben die wel interesse in "zwakte en kwetsbaarheid".quote:Op donderdag 13 maart 2025 13:34 schreef Stepperoller het volgende:
Het komt overigens best vaak voor dat mensen die om de een of andere reden kwetsbaarder zijn dan gemiddeld ook vaker terechtkomen bij andere mensen die niet het beste met ze voor hebben.
Ik ook, vandaar deze schaamteloze cross-post:quote:Op vrijdag 21 februari 2025 13:55 schreef spickel het volgende:
quote:Op dinsdag 1 april 2025 12:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Jezelf verbeteren is iets anders dan proberen iemand anders te zijn/spelen
[..]
Truuks gaan je niet ver helpen. Sociaal gedrag moet je doen en oefenen en leren en doen en oefenen en leren. Iedereen kan daar beter in worden, maar you got to do the work. Er is geen pilletje dat je kan nemen, geen knopje dat je in kan drukken, geen wonder therapie en geen zak met geld.
Ik liep 2 jaar geleden na een relatie (en een coronapandemie, die heeft de wereld echt verandert) op straat en ik was totally lost. Het was alsof ik op een andere planeet rond liep. Ik kreeg sociaal en qua dating helemaal niets voor elkaar, ook niet on-line. Ik ben toen gestopt met blowen, ben gaan sporten, ben structureel gaan stappen, heel doelbewust stapmaatjes gaan verzamelen, ik ben in therapie gegaan, ben vrijwilliger geworden bij een venue, ben gitarist geworden bij een band met optredens.
Ik ben nu een sociaal leven aan het ontwikkelen en ik ben vrienden aan het maken en daar heb ik hard voor gewerkt. You got to do the work.
Ik dacht dat dat alleen mij overkwam, maar ik open een ander topic, en zie weer hetzelfde patroon waar de TS met de nek aangekeken wordt.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 13:21 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik begrijp je volledig. De "fout" die je maakt is dat je probeert iets gedaan te krijgen van anderen. Daarmee stel je je afhankelijk op en daar maken mensen (soms ongewild) misbruik van. Ik probeer je hiermee niet de schuld te geven van iets. Het gaat er om dat je door krijgt hoe dit soort zaken werken, en dat leer je alleen door het te doen en te proberen. Het is gewoon sociaal gedrag.quote:Op maandag 14 april 2025 16:59 schreef westvlaming het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat alleen mij overkwam, maar ik open een ander topic, en zie weer hetzelfde patroon waar de TS met de nek aangekeken wordt.
Dat is wel vreemd, want toen ik een kind was, was dat inderdaad de houding op scholen tov. pesten en uitsluiting: het slachtoffer de schuld geven.
Ik dacht dat de mentaliteit ondertussen geëvolueerd was, maar blijkbaar is dit nog altijd de algemene houding.
Mijn idee is dat er heel veel ongeschreven regeltjes bestaan en dat mensen verwachten, neen zelfs eisen, dat je daaraan voldoet.
Doe je dat niet, dan sta je algauw op een informele lijst om gepest te worden.
Een voorbeeldje?
Kom je in een nieuwe groep terecht, dan verwacht men dat je je eerst wat gedeisd houdt.
Mochten mensen iets meer accepteren dat niet iedereen hetzelfde is, zou dat pestgedrag al veel minder zijn.
Nu ben ik er wel van overtuigd dat wie gepest wordt, schade oploopt.
Ik ken TS niet, maar ik snap dat dat niet eenvoudig is.
Het is moeilijk vertrouwen te hebben in anderen, als dat vertrouwen al wel 100 keer geschonden is.
En als je voelt dat je er niet echt bij hoort is dat ook lastig.
Wat men ook moge beweren, de maatschappij is bikkelhard en stelt eisen.
Wie niet past in het algemene beeld wordt gepest en uitgesloten.
Om goed te zijn zouden scholen van bij het begin de pesters zwaar moeten straffen, in plaats van de slachtoffers weerbaarder te maken, want die daders gaan sowieso op zoek naar een volgend slachtoffer.
Ik ben niet de TS in dit verhaal.quote:Op maandag 14 april 2025 17:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik begrijp je volledig. De "fout" die je maakt is dat je probeert iets gedaan te krijgen van anderen. Daarmee stel je je afhankelijk op en daar maken mensen (soms ongewild) misbruik van. Ik probeer je hiermee niet de schuld te geven van iets. Het gaat er om dat je door krijgt hoe dit soort zaken werken, en dat leer je alleen door het te doen en te proberen. Het is gewoon sociaal gedrag.
Ik heb geleerd om "mijn eigen ding te doen". Sorry, maar alle clichés zijn waar. Je moet jezelf zijn e.d. is allemaal waar. Op een gegeven moment willen mensen vrienden zijn met jou omdat je zelf goed bezig bent, blij bent met je zelf en in je kracht staat.
Mooier kan ik het niet maken. Je moet naar buiten gaan en het gewoon doen. You got to do the work.
Ik reageerde op jouw post.quote:Op maandag 14 april 2025 18:23 schreef westvlaming het volgende:
[..]
Ik ben niet de TS in dit verhaal.
ik merkte gewoon dat net als in een andere draad, waar ik wel de TS ben, de TS direct de schuld krijgt voor wat er gebeurt.
Ja maar kijk, DIT gaan we dus niet doen he? In andere topics commentaar geven.quote:Op maandag 14 april 2025 18:23 schreef westvlaming het volgende:
[..]
ik merkte gewoon dat net als in een andere draad, waar ik wel de TS ben, de TS direct de schuld krijgt voor wat er gebeurt.
Ik heb het hier niet over het thema van dat ander topic.quote:Op maandag 14 april 2025 19:09 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ja maar kijk, DIT gaan we dus niet doen he? In andere topics commentaar geven.
Ik heb je in je eigen topic gezegd dat je gewoon een nieuw topic mag openen. Dan kan je daar verder gaan.
Zucht...quote:Op maandag 14 april 2025 20:19 schreef westvlaming het volgende:
[..]
Ik heb het hier niet over het thema van dat ander topic.
Wel op de houding dat in dit geval het slachtoffer van pesterijen direct gezegd wordt dat het probleem bij hem zit.
Dat zie ik dus hier ook.
Va wukke streke ziej gie? ne west vlaming up FOK! dak da meugn meemaakn ziejt zwien ut de beetn an jagen te?quote:Op maandag 14 april 2025 18:23 schreef westvlaming het volgende:
[..]
Praat ff Nederlands johquote:Op maandag 14 april 2025 21:05 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Va wukke streke ziej gie? ne west vlaming up FOK! dak da meugn meemaakn ziejt zwien ut de beetn an jagen te?
Geweldig voorbeeld als moderator om hier even lollig off topic te gaanquote:Op maandag 14 april 2025 21:05 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Va wukke streke ziej gie? ne west vlaming up FOK! dak da meugn meemaakn ziejt zwien ut de beetn an jagen te?
Gaapquote:Op maandag 14 april 2025 22:23 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Geweldig voorbeeld als moderator om hier even lollig off topic te gaan
Officieel praat ik Nederlands. West Vlaams is een Nederlandse dialect.quote:
Niet boos, maar ik heb er wel een mening over, maar laat ik zelf ook niet verder off topic gaanquote:Op maandag 14 april 2025 22:54 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Officieel praat ik Nederlands. West Vlaams is een Nederlandse dialect.
Maar goed ik moet ontopic blijven anders wordt @:cupfighter boos.
Ontopic: ik herken de situatie wel. Ik ken zo iemand op mijn werk.
Voor TS en westvlaming geld hetzelfde. Ze zetten zichzelf in de slachtoffer rol en stellen zich afhankelijk op. Ze verwachten eigenlijk dat anderen hun shit gaan opruimen. En dat werkt niet, dat moeten ze zelf doen. En daar bij moeten ze rigoreus te werk gaan. Vooral westvlaming zal ongegeneerd voor zichzelf moeten kiezen en zorgen. Hij hoeft niet op begrip, laat staan steun te rekenen.quote:Op maandag 14 april 2025 22:54 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Officieel praat ik Nederlands. West Vlaams is een Nederlandse dialect.
Maar goed ik moet ontopic blijven anders wordt @:cupfighter boos.
Ontopic: ik herken de situatie wel. Ik ken zo iemand op mijn werk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |