quote:Op dinsdag 18 februari 2025 10:56 schreef CoolGuy het volgende:
[..] Kijk, als het overal naar stront stinkt zul je op een gegeven moment toch onder je eigen schoen moeten kijken. [..]
Dat is gewoon een uitdrukking. TS beschrijft dat het overal mis gaat. Dan zal er toch iets aan/met TS zijn. Het heeft geen zin om daar omheen te draaien. Ik bedoel het niet fout, of bot, maar het is waarschijnlijk dat er iets met TS is. Misschien reageert TS wel raar op mensen, misschien is TS wel heel erg gesloten, of weet ik veel wat. Dat weten wij niet. Het hoeft niet per sé iets met uiterlijk van doen te hebben, maar als het overal mis gaat en TS is de meenschappelijke factor in al die situaties, dan moet je niet je ogen sluiten voor de realistische optie dat je het bij jezelf moet zoeken.quote:
Wil je dat?quote:
Nou ja hij heeft wel gelijk. Kan me na het lezen van de OP niet voorstellen dat het totaal niet aan TS ligt (al dan niet onbewust).quote:
Tja als het overal waar je komt gebeurt, en er zelfs appgroepen langs jou heen worden georganiseerd, dan moet er toch wel iets in je gedrag zijn dat mensen afstoot. Ergens in je ontwikkeling is er wat mis gegaan en dat is blijkbaar nooit gecorrigeerd.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 10:50 schreef spickel het volgende:
Goedemorgen
Ik heb mijn hele leven al last van "niet erbij horen", dit was zo op de basisschool, dat was op de middelbare school, en dat bleef een rode draad door mijn leven. Overal werd ik als kind van buitengesloten en gepest. De kinderen die mijn moeder uitnodigde voor mijn kinderfeestje, waren niet mijn vriendjes. Ze werden uitgenodigd door mijn moeder om me een gevoel van verbondenheid te geven, maar ik werd nooit terug uitgenodigd.
In mijn volwassen leven is dat nog het geval, op mijn werk word ik wederom buitengesloten. Ik weet dat er een whatsapp chatgroep is met mij, en eentje zonder mij. In diegene waar ik lid van ben wordt sporadisch wat geplaatst. Overal maar dan ook overal word ik met de nek aangekeken, en ik weet niet waarom. Ben mezelf helemaal gaan isoleren, en ik ben voor mijn eigen gevoel een stuk mensenschuw geworden. In het donker loop ik vaak om een frisse neus te halen, en daarbij voel ik me fijn bij. Als iemand me dan een goededag wenst fleurt me dat op.
Ik heb geprobeerd om het heft in eigen hand te nemen om tussen mensen te komen en misschien aan de praat te raken, hiermee ben ik ook gestopt. Ben naar een zwembad geweest alleen, en bleef ook alleen. Ben naar bijeenkomsten geweest, en daar was ik ook alleen. Ik leef al lange tijd grotendeels tussen vier muren, de interesse in hobbies die ik had is totaal verdwenen.
Ik stink niet, ik ben niet vervelend, niet onverzorgd, ik snap het niet. Hoe kan ik deze cirkel doorbreken?
De kans is groot dat de situatie zich herhaalt.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 12:48 schreef 111210 het volgende:
Lastig reageren als wij je niet kennen, maar wellicht is in de zomer een groepsreis iets? Of een cursus ofzo?
Ik heb ooit een kookcursus gedaan, verder geen vrienden gemaakt maar wel een leuke dag gehad met verder allemaal onbekenden.
En van anderen (jongeren) hoor ik dat groepsreizen of single reizen ook altijd wel iets opleveren. Al is het maar een leuke tijd met onbekenden
Lijkt me inderdaad een vrij legitieme wens van hem om niet meer eenzaam te zijn.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 11:00 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Wil je dat?
Voor een deel zul je (maar dat heb je natuurlijk allang gedaan) moeten accepteren wat je plaats is. Grootschalige veranderingen gaan er op dat gebied niet meer komen.
Ik bedoelde eigenlijk: het kan zo zijn dat je het diep in je hart niet wilt.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 12:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Lijkt me inderdaad een vrij legitieme wens van hem om niet meer eenzaam te zijn.
Wees wie je moet zijn, dan volgt de rest vanzelf.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 10:50 schreef spickel het volgende:
Goedemorgen
Ik heb mijn hele leven al last van "niet erbij horen", dit was zo op de basisschool, dat was op de middelbare school, en dat bleef een rode draad door mijn leven. Overal werd ik als kind van buitengesloten en gepest. De kinderen die mijn moeder uitnodigde voor mijn kinderfeestje, waren niet mijn vriendjes. Ze werden uitgenodigd door mijn moeder om me een gevoel van verbondenheid te geven, maar ik werd nooit terug uitgenodigd.
In mijn volwassen leven is dat nog het geval, op mijn werk word ik wederom buitengesloten. Ik weet dat er een whatsapp chatgroep is met mij, en eentje zonder mij. In diegene waar ik lid van ben wordt sporadisch wat geplaatst. Overal maar dan ook overal word ik met de nek aangekeken, en ik weet niet waarom. Ben mezelf helemaal gaan isoleren, en ik ben voor mijn eigen gevoel een stuk mensenschuw geworden. In het donker loop ik vaak om een frisse neus te halen, en daarbij voel ik me fijn bij. Als iemand me dan een goededag wenst fleurt me dat op.
Ik heb geprobeerd om het heft in eigen hand te nemen om tussen mensen te komen en misschien aan de praat te raken, hiermee ben ik ook gestopt. Ben naar een zwembad geweest alleen, en bleef ook alleen. Ben naar bijeenkomsten geweest, en daar was ik ook alleen. Ik leef al lange tijd grotendeels tussen vier muren, de interesse in hobbies die ik had is totaal verdwenen.
Ik stink niet, ik ben niet vervelend, niet onverzorgd, ik snap het niet. Hoe kan ik deze cirkel doorbreken?
Waarom? Het is niet alsof er een complot is door de mensheid om hem buiten te sluiten.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 13:21 schreef ChevyCaprice het volgende:
Jammer dat hier mensen doen alsof het aan TS zelf ligt. Terwijl ze diegene helemaal niet kennen. Eigenlijk gewoon een schande.
Hoezo doen alsof?quote:Op dinsdag 18 februari 2025 13:21 schreef ChevyCaprice het volgende:
Jammer dat hier mensen doen alsof het aan TS zelf ligt. Terwijl ze diegene helemaal niet kennen. Eigenlijk gewoon een schande.
Dit ja, tis ook niet zo dat we TS gelijk de zwarte piet geven.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 13:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Aan "sugarcoating" heeft TS ook niets.
Uiteraard weten we niet zeker of het aan TS zelf ligt maar als je op sociaal gebied overal je hoofd stoot, kan het zijn dat je aan jezelf moet werken om dat op te lossen.
Het kan ook perceptie zijn, het idee dat je er niet bij hoort en je dan zelf terugtrekt.
Als ADHD-er ben ik wel gewend om m'n hoofd te stoten, weet vaak ook wel waar het aan ligt maar het voorkomen is niet altijd makkelijk.
Ik heb zoiets ook van dichtbij meegemaakt met een vroegere vriend van me. Was vanaf middelbare school een van de gasten die deel uitmaakte van onze vaste vriendenclub.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 13:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarom? Het is niet alsof er een complot is door de mensheid om hem buiten te sluiten.
Kijk als hij in een bepaalde groep niet goed valt en in een andere wel, dan ligt het probleem wellicht bij iemand anders.
Maar als het overal fout gaat, dan moet er iets in zijn gedrag zijn dat mensen in het algemeen afstoot. Als hij dat kan uitvinden, dan kan hij er ook wat aan doen.
Iets dat mensen afstoot vindt ik wat cru gezegd. Het nodig zijn van een andere aanpak kan misschien het geval zijn.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 13:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarom? Het is niet alsof er een complot is door de mensheid om hem buiten te sluiten.
Kijk als hij in een bepaalde groep niet goed valt en in een andere wel, dan ligt het probleem wellicht bij iemand anders.
Maar als het overal fout gaat, dan moet er iets in zijn gedrag zijn dat mensen in het algemeen afstoot. Als hij dat kan uitvinden, dan kan hij er ook wat aan doen.
Jammer dat je geen op logaca gebaseerde conclusies mag trekken zonder dat daar schande van gesproken wordt.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 13:21 schreef ChevyCaprice het volgende:
Jij focust je op bepaalde woorden. Probeer het bij de strekking te houden.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 14:19 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Iets dat mensen afstoot vindt ik wat cru gezegd. Het nodig zijn van een andere aanpak kan misschien het geval zijn.
Ik denk dat een psycholoog daarbij kan helpen, of een andere vorm van hulp
Om dat zo te stellen op deze manier vind ik persoonlijk nogal onmenselijk. En zeker niet wat iemand met dergelijke problemen nu nodig heeftquote:Op dinsdag 18 februari 2025 14:30 schreef sanger het volgende:
[..]
Jammer dat je geen op logaca gebaseerde conclusies mag trekken zonder dat daar schande van gesproken wordt.
Natuurlijk ligt dit (deels) aan TS. Als het nergens lukt dan kun je toch ook niet anders concluderen?
Dit.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 13:21 schreef ChevyCaprice het volgende:
Mensen zijn soms ook gewoon kut. Genoeg werkplekken of studentenhuizen gekend waar dit soort kinderachtig gedrag plaatsvond.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 13:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Aan "sugarcoating" heeft TS ook niets.
Uiteraard weten we niet zeker of het aan TS zelf ligt maar als je op sociaal gebied overal je hoofd stoot, kan het zijn dat je aan jezelf moet werken om dat op te lossen.
Het kan ook perceptie zijn, het idee dat je er niet bij hoort en je dan zelf terugtrekt.
Als ADHD-er ben ik wel gewend om m'n hoofd te stoten, weet vaak ook wel waar het aan ligt maar het voorkomen is niet altijd makkelijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |