abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 maart 2025 @ 11:35:08 #201
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217044719
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 10:58 schreef Perrin het volgende:
Mensen willen geen duur Amerikaans spul (met kill switch) meer.
[ x ]
Achja had al ontkracht dat dergelijke zaken niet in de hard- en software zitten.

@moderatie? misinformatie?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  vrijdag 14 maart 2025 @ 11:35:37 #202
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217044726
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 11:33 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik denk eerder dat Portugal meer samenwerkt Spanje en Frankrijk, die hebben de Eurofighter Typhoon. Ze komen er nu achter dat afhankelijkheid van de VS voor ondersteuning en munitie minder prettig is. Ik denk dat ze daar dus mee willen doen.

Nederland had ook voor de Europese versie moeten kiezen, achteraf gezien.
Er is een reden waarom voor de f35 is gekozen: kwaliteit
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_217044853
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 11:35 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Er is een reden waarom voor de f35 is gekozen: kwaliteit
Aanvallend is de F35 beter, verdedigend de Eurofighter. Tenminste, dat is wat ik van allerlei hoorzittingen en berichten rondom de aanschaf heb opgevangen. Het is dus maar welke kwaliteit je zoekt.

De grootste reden dat we voor de F35 kozen: Nederland en zeker het leger is meer fan van Amerikanen dan van Fransen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 14 maart 2025 @ 11:51:33 #204
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217044871
Die 40 die we hebben, vallen blijkbaar zo uit de lucht als de Amerikanen dat willen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_217044985
quote:
9s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 11:51 schreef Perrin het volgende:
Die 40 die we hebben, vallen blijkbaar zo uit de lucht als de Amerikanen dat willen.
Dat is dus ontkracht, zie de link die ik net heb geplaatst.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 14 maart 2025 @ 12:08:07 #206
38496 Perrin
pi_217045022
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 12:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat is dus ontkracht, zie de link die ik net heb geplaatst.
Lees het nog eens:

quote:
Joachim Schranzhofer, head of communications at German arms company Hendsolt, told the German newspaper Bild last week that a so-called "kill switch" put into American-produced F-35s is more than just a rumour, insinuating that it would be easy for the US to ground the aircraft by blocking access to key software, which remains under their control.
En wat de Portugezen zeggen:

quote:
With the dramatic realignment taking place under Trump -- who said again today he would annex Greenland and threatened Canada -- there are fears the U.S. government could decide block access to software updates and spare parts needed to make the F-35 fully operational.

"The world has changed ... and this ally of ours ... could bring limitations to use, maintenance, components, and everything that has to do with ensuring that aircraft will be operational and used in all types of scenarios," Melo said.
Wie wil zich daar in hemelsnaam willens en wetens van afhankelijk maken?!
  Moderator vrijdag 14 maart 2025 @ 12:12:02 #207
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217045062
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 11:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
Aanvallend is de F35 beter, verdedigend de Eurofighter. Tenminste, dat is wat ik van allerlei hoorzittingen en berichten rondom de aanschaf heb opgevangen. Het is dus maar welke kwaliteit je zoekt.

De grootste reden dat we voor de F35 kozen: Nederland en zeker het leger is meer fan van Amerikanen dan van Fransen.
Luchtmacht vooral
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_217045218
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 12:08 schreef Perrin het volgende:

[..]
Lees het nog eens:
[..]
En wat de Portugezen zeggen:
[..]
Wie wil zich daar in hemelsnaam willens en wetens van afhankelijk maken?!
Nou maken wij in Nederland ook een deel van de onderdelen en die heeft de VS weer nodig, dus wat dat betreft is er wel wat wisselwerking.

Dat zelf maken van die onderdelen is trouwens misschien wel de hoofdreden dat we de F35 kozen.
pi_217091385
Zou dit nou de bedoeling zijn, dat we naar 3,5% voor defensie gaan en daarmee de infrastructuurproblemen aan gaan pakken: https://dvhn.nl/groningen(...)e04a9b2009f58f017f46

Straks gaan we ziekenhuizen qua naam omzetten in 'noodzakelijke militaire hospitaals', kan daar ook defensiegeld heen.
  dinsdag 18 maart 2025 @ 07:51:26 #210
38496 Perrin
pi_217091405
Militairen hebben ook onderkomens nodig. Tijd om te investeren in huizenbouw.
pi_217091432
quote:
9s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 07:51 schreef Perrin het volgende:
Militairen hebben ook onderkomens nodig. Tijd om te investeren in huizenbouw.
Kinderen van militairen hebben scholing nodig. Ouders van militairen hebben zorg nodig. In principe kunnen we de hele begroting wel defensie noemen, dan gaan we dit jaar over de 100% BNP voor defensie heen.
  dinsdag 18 maart 2025 @ 07:59:56 #212
38496 Perrin
pi_217091459
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 07:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
Kinderen van militairen hebben scholing nodig. Ouders van militairen hebben zorg nodig. In principe kunnen we de hele begroting wel defensie noemen, dan gaan we dit jaar over de 100% BNP voor defensie heen.
En dan hebben we nog geen tank of geweer extra aangeschaft.
  dinsdag 18 maart 2025 @ 08:03:01 #213
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217091475
Mooi man, als we nou ook wat piekbelastende boeren uitkopen om van hun erf een militair oefenterrein te maken.
  dinsdag 18 maart 2025 @ 08:05:52 #214
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217091481
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 08:03 schreef Hexagon het volgende:
Mooi man, als we nou ook wat piekbelastende boeren uitkopen om van hun erf een militair oefenterrein te maken.
dan krijg je weer dat je een stikstof vergunning voor nodig hebt he
denk eens aan al die rokende dieseltanks
ik zie de rechtzaken al

krijg je nooit een vergunning voor
er is zelfs geen vergunning voor defensie om vanaf lelystad te vliegen nog.

Bekijk deze YouTube-video
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 18 maart 2025 @ 09:16:32 #215
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217092093
quote:
Volgens mij mag je niet nieuwe stikstof zomaar gaan uitstoten omdat je elders hebt gereduceerd.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_217092191
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 09:16 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Volgens mij mag je niet nieuwe stikstof zomaar gaan uitstoten omdat je elders hebt gereduceerd.
Daar loopt nog een zaak over, Schiphol heeft dat gedaan. Intern salderen is afgeschoten, maar extern salderen (nog) niet.

Veel deskundigen denken dat zolang je niet de papieren uitstoot verminderd (dat was het probleem bij intern salderen, er werd stikstofruimte ingeruild die helemaal niet in gebruik was en zo vermeerderde dat de uitstoot), maar echt werkelijke uitstoot verminderd, dat het dan wel kan.

Als je dan dus een boerderij koopt met 300 dierenrechten, maar maar 200 koeien, moet je die 200 aan houden en niet die 300 (Schiphol zit daar met een probleem).

Maar het is dus nog wachten op die uitspraak, rechtszaak is geopend op 19 november maar wanneer die verder gaat is onduidelijk.
  dinsdag 18 maart 2025 @ 10:29:41 #217
323876 michaelmoore
pi_217092846
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 09:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
Daar loopt nog een zaak over, Schiphol heeft dat gedaan. Intern salderen is afgeschoten, maar extern salderen (nog) niet.

Veel deskundigen denken dat zolang je niet de papieren uitstoot verminderd (dat was het probleem bij intern salderen, er werd stikstofruimte ingeruild die helemaal niet in gebruik was en zo vermeerderde dat de uitstoot), maar echt werkelijke uitstoot verminderd, dat het dan wel kan.

Als je dan dus een boerderij koopt met 300 dierenrechten, maar maar 200 koeien, moet je die 200 aan houden en niet die 300 (Schiphol zit daar met een probleem).

Maar het is dus nog wachten op die uitspraak, rechtszaak is geopend op 19 november maar wanneer die verder gaat is onduidelijk.
quote:
piekbelasters die zitten al naast een natura 2000 terrein,
dus mag je daar helemaal geen stikstof uitstoten vanwege de bramen die anders gaan groeien

dus uitruilen gaat het niet om,
militair trainings grond op natura 2000 terrein dat kan niet, wat zou Groen Links wel niet zeggen dan , of XR rebellieon
dwars door de natuur met een diesel tank kan in andere landen maar niet hier ,, dus geen militairen

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 18-03-2025 10:36:27 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217093025
quote:
Ik denk dat je in weilanden niet zoveel kan oefenen.
  dinsdag 18 maart 2025 @ 11:05:37 #219
38496 Perrin
pi_217093043
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 11:03 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Met drones proberen op koeien te landen.
  dinsdag 18 maart 2025 @ 11:08:59 #220
323876 michaelmoore
pi_217093070
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 11:03 schreef BEFEM het volgende:

[..]
met en paar shovels heb je zo wat batllefields en schutterputjes gemaakt he
flink wat met tanks raggen dat helpt ook al
een paar diepe baggerpoelen halverwege
10.000 hectare weiland omkatten en klaar ben je

Lijken niet meer op weilanden, daarna , maar kan men er mooi wat huizen bouwen dan met een parkje

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 18-03-2025 11:18:15 ]
pi_217093299
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 11:08 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
met en paar shovels heb je zo wat batllefields en schutterputjes gemaakt he
flink wat met tanks raggen dat helpt ook al
een paar diepe baggerpoelen halverwege
10.000 hectare weiland omkatten en klaar ben je

Lijken niet meer op weilanden, daarna , maar kan men er mooi wat huizen bouwen dan met een parkje

Een landoorlog zal vooral rondom bomen plaatsvinden als we de filmpjes uit Oekraïne mogen geloven.

Daar zijn de meeste gevechten.
  dinsdag 18 maart 2025 @ 11:39:28 #222
323876 michaelmoore
pi_217093358
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 11:30 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Een landoorlog zal vooral rondom bomen plaatsvinden als we de filmpjes uit Oekraïne mogen geloven.

Daar zijn de meeste gevechten.
denk niet dat men wacht tot er bomen gegroeid zijn en anders met we in die weilanden wat nep bomen planten
  dinsdag 18 maart 2025 @ 11:52:23 #223
38496 Perrin
pi_217093470
Wel lekker dat straks alles onder defensieuitgaven valt en we zo het stabiliteits- en groeipact kunnen omzeilen.

Geld moet rollen!
pi_217109224
quote:
VS heroverwegen SACEUR-aanstelling

Ook aan de andere kant van de oceaan zijn er deze week grote ontwikkelingen op defensiegebied. De Amerikaanse zender NBC meldde vandaag dat de Trump-regering overweegt om de post van de hoogste commandant van de NAVO op te geven, de zogenaamde Supreme Allied Commander Europe (SACEUR). Sinds het begin van het bondgenootschap is dat altijd een Amerikaan geweest.

Berlijn ziet het plan met lede ogen aan. "Het zou betekenen dat de Amerikanen aan het kijken zijn hoe ze langzamerhand via de achterdeur naar buiten kunnen, weg van de NAVO. Bovendien wordt de effectiviteit van de NAVO vooral bewerkstelligd door onze Unity of Command. Dat houdt in dat we één allerhoogste militaire commandant hebben die, als de politiek daartoe opdracht geeft, alle krijgsmachten van de NAVO onder zijn bevel heeft.

Zelfs als de functie van SACEUR ingevuld wordt door een bekwame Europeaan, zal de NAVO volgens Berlijn lijden onder het besluit van de Amerikanen. "Een Europeaan zal best geschikt zijn qua militaire capaciteiten, maar hij heeft natuurlijk niet de ingangen die een Amerikaanse generaal heeft bij het Pentagon. Het voordeel van die band met het Pentagon is dat de generaal makkelijk om capaciteiten kan vragen of prioriteiten kunnen worden gerecht. Als de VS zich loswrikt van die functie, dan is dat een hele grote verzwakking van het NAVO-bondgenootschap, denk ik."
https://www.nporadio1.nl/(...)oor-onmogelijke-taak
  woensdag 19 maart 2025 @ 19:37:02 #225
38496 Perrin
pi_217109279
De NAVO is zo dood als een pier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: