abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216920323
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 13:25 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Dit zeg je alleen als je het pas sinds afgelopen vrijdag volgt.

Zoals gezegd, hij had Trump kunnen naaien maar heeft dat nooit gedaan.
Hij had juist nu diplomatiek moeten zijn en extra moeten slijmen. Starmer komt niet voor niets nu met die koninklijke uitnodiging. Had Trump beloofd dat er een plein naar hem vernoemd gaat worden als hij helpt vrede te regelen, zoiets. Desnoods een standbeeld.

Maar nee, hij komt in het openbaar onderhandelen. Dat kan gewoon niet bij Trump.

Niet voor niets dat zowel Rutte als de leiders op de top in Engeland bij Zelensky hebben aangedrongen het goed te maken met Trump.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_216920345
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 13:28 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hij had juist nu diplomatiek moeten zijn en extra moeten slijmen. Starmer komt niet voor niets nu met die koninklijke uitnodiging. Had Trump beloofd dat er een plein naar hem vernoemd gaat worden als hij helpt vrede te regelen, zoiets. Desnoods een standbeeld.

Maar nee, hij komt in het openbaar onderhandelen. Dat kan gewoon niet bij Trump.

Niet voor niets dat zowel Rutte als de leiders op de top in Engeland bij Zelensky hebben aangedrongen het goed te maken met Trump.
Ja dat zeg ik toch. Hij was nu niet diplomatiek genoeg. Maar jij zegt dat hij dat nooit is, en dat is echt grote onzin. Hij is veel meer dan een omhooggevallen komediant :')
pi_216920388
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 13:30 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Ja dat zeg ik toch. Hij was nu niet diplomatiek genoeg. Maar jij zegt dat hij dat nooit is, en dat is echt grote onzin. Hij is veel meer dan een omhooggevallen komediant :')
Hij is heel vaak niet diplomatiek.

En ja, hij doet ook veel goed voor Oekraïne. Zoals ik zeg: hij houdt de moed er in, hij is een echte leider voor zijn volk. Maar diplomatiek of politiek? Nee, dat is hij niet echt. Hij heeft ook de EU een aantal keer aangevallen terwijl hij daar op bezoek was.

Maar dat is prima, andere leiders accepteren dat ook van hem. Hij is nou eenmaal leider van een volk in oorlogstijd, dan is er niet altijd ruimte of tijd om diplomatiek te zijn. Alleen bij de kleuter die Trump is, daar is die ruimte er niet.

Nogmaals: dat ligt aan Trump. Hij is de kleuter. Maar wel de kleuter waar de rest van de wereld mee moet dealen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_216928047
De mineralendeal wordt gelukkig alsnog getekend: https://www.ad.nl/buitenl(...)andreiking~ad83b169/
  Moderator dinsdag 4 maart 2025 @ 22:18:42 #180
236264 crew  capricia
pi_216928084
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 22:16 schreef Hanca het volgende:
De mineralendeal wordt gelukkig alsnog getekend: https://www.ad.nl/buitenl(...)andreiking~ad83b169/
Goed voor Oekraïne dat de VS betrokken blijft.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216928163
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 22:18 schreef capricia het volgende:

[..]
Goed voor Oekraïne dat de VS betrokken blijft.
Eens, zonder VS haar munitievoorraden en satellieten is het gewoon kansloos. Nou zo snel mogelijk Amerikaanse bedrijven daar onderzoek naar mineralen laten doen, dan moet de VS die bedrijven wel verdedigen.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 22:24:37 #182
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216928213
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 13:28 schreef Hanca het volgende:

[..]

Starmer heeft volgens mij een aardig legendarisch potje politiek bedreven daar. In het voordeel van heel Europa.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 4 maart 2025 @ 22:36:03 #183
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_216928525
Ik denk dat we morgen wakker worden met dat Trump heeft gezegd dat ze eruit stappen.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 4 maart 2025 @ 22:36:38 #184
38496 Perrin
pi_216928542
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 22:36 schreef nils7 het volgende:
Ik denk dat we morgen wakker worden met dat Trump heeft gezegd dat ze eruit stappen.
Hoe kun je nu gaan slapen terwijl dat gebeurt?
  dinsdag 4 maart 2025 @ 22:38:37 #185
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216928593
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 22:24 schreef Perrin het volgende:

[..]
Starmer heeft volgens mij een aardig legendarisch potje politiek bedreven daar. In het voordeel van heel Europa.
Hij kwam langzaam uit de startblokken maar kan nog een grote worden.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 22:40:19 #186
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_216928629
quote:
9s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 22:36 schreef Perrin het volgende:

[..]
Hoe kun je nu gaan slapen terwijl dat gebeurt?
Bier en carnaval
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 4 maart 2025 @ 22:41:58 #187
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216928662
Hij kan ze ook nog uit Korea halen

pi_216940432
quote:
'Pure chantage'
Het stoppen van het delen van inlichtingen noemt hoogleraar Osinga "pure chantage, malafide, zoals we die kennen van Trump". De Amerikaanse regering maakt er geen geheim van dat het de militaire hulp, van materieel en inlichtingen, gebruikt als pressiemiddel op de regering van Zelensky.

Osinga waarschuwt dat de stopzetting van de inlichtingen "ook een signaal is naar ons". Hij doelt op de NAVO-partners. "Trump hoeft zich niet terug te trekken uit het bondgenootschap om de inlichtingen te stoppen. Er staat nergens dat hij die moet geven. Maar als het stopt, heeft dat enorme impact."

Dus wat Oekraïne nu overkomt kan ook de NAVO gebeuren, denkt Osinga. "Het geeft aan dat Trump onbetrouwbaar is."
https://nos.nl/artikel/25(...)uciaal-voor-oekraine
pi_216956075
quote:
Trump: ‘Ik ga NAVO-landen die te weinig betalen niet verdedigen’

De Amerikaanse president Donald Trump heeft zich donderdag opnieuw negatief uitgelaten over NAVO-landen die te weinig uitgeven aan defensie, dat meldt persbureau Reuters. „Als ze niet betalen, ga ik ze niet verdedigen”, zei de Amerikaanse president, waar hij aan toevoegde: „Ze zouden meer moeten betalen.”

Trump laat zich vaker negatief uit over landen die niet voldoen aan de NAVO-norm, die stelt dat landen binnen het trans-Atlantische bondgenootschap minstens 2 procent van het bruto binnenlands product moeten uitgeven aan defensie. Tijdens een campagnebijeenkomst in aanloop naar de Amerikaanse verkiezingen in 2024 zei hij dat Rusland van hem gerust landen mocht aanvallen die niet voldoen aan de norm. Kort voor zijn presidentiële inauguratie in januari pleitte Trump voor het verhogen van die norm naar 5 procent.

Bij zijn uitspraak donderdag in het Witte Huis specificeerde Trump niet welke bijdrage NAVO-landen zouden moeten doen om te kunnen rekenen op Amerikaanse militaire steun.

Recent zijn de verhoudingen tussen de VS en andere NAVO-landen onder druk komen te staan door de Amerikaanse toenadering naar Rusland in de diplomatieke ontwikkelingen rond de oorlog in Oekraïne.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)20-februari-a4883744
pi_216956782
quote:
Dit vind ik altijd wel een rare uitspraak want alle landen die naast Rusland liggen geven het meeste uit.
  vrijdag 7 maart 2025 @ 03:07:22 #191
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_216956922
Een grote brulaap is het het.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  vrijdag 7 maart 2025 @ 19:03:38 #192
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_216964297
quote:
9 uur geleden
Tobias Santens
Topdiplomaat Van Daele: "Dit soort kantelpunt maar 2 keer meegemaakt in carrière"
"Je hebt momenten waar de kaarten hertekend worden, en dit is er duidelijk een van", zegt Frans Van Daele over de Europese top gisteren en de politieke ontwikkelingen op vlak van defensie.

Van Daele heeft een lange diplomatieke carrière, als ambassadeur in de VS en kabinetschef van Herman Van Rompuy en koning Filip. "Ik heb dit 2 keer meegemaakt in mijn carrière, met de val van de muur in 1989 en in het begin van de jaren 70 met het bezoek van Henry Kissinger aan Peking", zegt hij.

"There is a silver lining in every cloud", zegt de diplomaat. Letterlijk: elke wolk heeft een zilveren randje. "Het idee dat in Europa nu veel geld wordt vrijgemaakt, was een aantal jaar geleden zeker niet het geval en dat kan Europa enkel versterken".

Van Daele vindt daarnaast "dat men Amerika voor zijn verantwoordelijkheid moet blijven stellen". "De plotse terugtrekking moeten we niet zo over onze kant laten gaan."
https://www.vrt.be/vrtnws(...)ord-t~1741235439479/
  zondag 9 maart 2025 @ 10:10:38 #193
38496 Perrin
pi_216982909

quote:
Europe weighs Trump risk to its US weapons systems

Today, a similar spectre haunts US allies in Europe. With the US cutting off military support to Ukraine in an abrupt pivot towards Russia, many European governments are feeling buyers’ remorse for decades of US arms purchases that have left them dependent on Washington for the continued functioning of their weaponry.

“If they see how Trump is dealing with [Ukrainian President Volodymyr] Zelenskyy, they should be worried. He is throwing him under the bus,” said Mikael Grev, a former Gripen fighter pilot and now chief executive of Avioniq, a Swedish defence AI company. “The Nordic and Baltic states need to think: will he do the same to us?”

Such is the concern that debate has turned to whether the US maintains secret so-called ‘kill switches’ that would immobilise aircraft and weapons systems. While never proven, Richard Aboulafia, managing director at consultancy AeroDynamic Advisory, said: “If you postulate the existence of something that can be done with a little bit of software code, it exists.”

In practice, it may not even matter because of how already reliant advanced combat aircraft and other sophisticated weapons — such as anti-missile systems, advanced drones and early warning aircraft — are on US spare parts and software updates.
twitter
  dinsdag 11 maart 2025 @ 14:44:44 #194
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217007933
Ook de situatie in Bosnie heeft de aandacht
https://www.msn.com/nl-nl(...)88cd0f63de3c2b&ei=18
  dinsdag 11 maart 2025 @ 15:54:17 #195
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217008651
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 14:44 schreef Hexagon het volgende:
Ook de situatie in Bosnie heeft de aandacht
https://www.msn.com/nl-nl(...)88cd0f63de3c2b&ei=18
Teflon Mark strikes again: " "Het komt op jullie aan", zei Rutte op bezoek in Sarajevo. "
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  vrijdag 14 maart 2025 @ 10:58:28 #196
38496 Perrin
pi_217044257
Mensen willen geen duur Amerikaans spul (met kill switch) meer.
twitter
pi_217044643
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 10:58 schreef Perrin het volgende:
Mensen willen geen duur Amerikaans spul (met kill switch) meer.
[ x ]
Die kill switch blijkt toch niet zo simpel te liggen, in principe kan elke F35 (met enige moeite) buiten de VS om gewoon werken. https://www.euronews.com/(...)on-kill-switch-fears
De moeilijkheid zit hem ook hier alweer in de satellietsystemen.

Je zit alleen natuurlijk wel vast aan Lockheed Martin, de bouwer.
  Moderator vrijdag 14 maart 2025 @ 11:28:19 #198
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217044649
Lol
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator vrijdag 14 maart 2025 @ 11:29:54 #199
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217044666
Zal ook meer van doen hebben met Trump die #viesmad alle afspraken met Oekraïne afzegde dan met klill switches

Maar dan nog

Lol
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_217044697
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 11:29 schreef sp3c het volgende:
Zal ook meer van doen hebben met Trump die #viesmad alle afspraken met Oekraïne afzegde dan met klill switches

Maar dan nog

Lol
Ik denk eerder dat Portugal meer samenwerkt Spanje en Frankrijk, die hebben de Eurofighter Typhoon. Ze komen er nu achter dat afhankelijkheid van de VS voor ondersteuning en munitie minder prettig is. Ik denk dat ze daar dus mee willen doen.

Nederland had ook voor de Europese versie moeten kiezen, achteraf gezien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')