Wie?quote:Op maandag 3 maart 2025 14:32 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Kunnen we Maurits Santen alvast met potlood opschrijven?
Ik noteer hem op mijn bloknotequote:Op maandag 3 maart 2025 14:32 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Kunnen we Maurits Santen alvast met potlood opschrijven?
Omdat alles van Broes ná 1985 toch wel laat (maar) uit zijn carrière is?quote:Op maandag 3 maart 2025 18:27 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Als je een carrière van ruim 50 jaar hebt, hoe kan een nummer uit de 1e 15 jaar dan laat uit je carrière zijn?
Vraag het aan de Stones.quote:Op maandag 3 maart 2025 18:27 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Als je een carrière van ruim 50 jaar hebt, hoe kan een nummer uit de 1e 15 jaar dan laat uit je carrière zijn?
Neh. Working on a dream is laat uit zijn carriérequote:Op maandag 3 maart 2025 18:40 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Omdat alles van Broes ná 1985 toch wel laat (maar) uit zijn carrière is?
We take care of our own!quote:Op maandag 3 maart 2025 18:49 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Neh. Working on a dream is laat uit zijn carriére
Het is echt een radio 2-nummer. Had er voor de Top 2000 nooit van gehoord. En met Sky Radio kwam ik nog wel eens in aanraking in het verleden.quote:Op maandag 3 maart 2025 15:08 schreef Tussle266 het volgende:
Het vervelendste aan dat Skyradio-liedje over die Oubliehoorn is toch wel dat het de betere platen van Joe Cocker in de weg staat. Ook al zijn dat vrijwel allemaal covers.
Ik heb liever Delta Lady of Feelin Alright.quote:Op maandag 3 maart 2025 20:03 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Het is echt een radio 2-nummer. Had er voor de Top 2000 nooit van gehoord. En met Sky Radio kwam ik nog wel eens in aanraking in het verleden.
Inderdaad. En ook al zijn het bijna allemaal covers, die zijn over het algemeen beter dan de nummers die Joe zelf schreefquote:Op maandag 3 maart 2025 20:43 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ik heb liever Delta Lady of Feelin Alright.
SPOILER: 3747-3726Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Geweldige bandquote:Op vrijdag 28 februari 2025 12:01 schreef DarkSonic2 het volgende:
Er staan heel veel nummers in waarvan ik niet wist dat ze uit de zeroes kwamen, ik dacht al ouder (of juist niet) En Bohemian Like You op 487, die stond ooit op 2000 in de lijst der lijsten.
Inclusief het applaus na afloop en het bedankje ervoor van Andrea Corr.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 17:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
Oja dat is inderdaad de versie die ze draaiden meen ik.
Ruzie om de afstandsbediening muziek.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 22:45 schreef LekkerWeertje het volgende:
gevoelige zangers met een rauw randje
Da's op zich niet zo gek. De voornaamste reden dat die B&B versie nog wel eens gedraaid wordt, is het feit dat Status Quo er wél een grote hit van maakten.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 22:45 schreef LekkerWeertje het volgende:
En van You're In the Army Now kende ik oprecht alleen maar de Status Quo-versie.
Terwijl het origineel in de Tipparade strandde.quote:Op woensdag 5 maart 2025 07:52 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Da's op zich niet zo gek. De voornaamste reden dat die B&B versie nog wel eens gedraaid wordt, is het feit dat Status Quo er wél een grote hit van maakten.
SPOILER: 3722-3701Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Nu moet je ook niet overdrijven, daar hadden we een sloot aan Marco en Jan Smit etc. Dit is stuk voor stuk ruim beter.quote:Op donderdag 6 maart 2025 14:09 schreef Tussle266 het volgende:
Op Anouk na had dit ook het blokje 4725-4701 kunnen zijn.
Dat is wel waar, maar er staan er hier wel heel veel die ik persoonlijk een stuk slechter vind dan wat we in de afgelopen 6-min blokjes hadden. Dat gejengel van Whitney en Rique, de T's van de zolderkamer, de koning van nooitland, Ramon en Theo en zo verder. Zelfs matige Linkins, Muse'en en Eaglesjes zijn dan nog beter te verwerken, als ik per decreet zou regeren.quote:Op donderdag 6 maart 2025 14:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nu moet je ook niet overdrijven, daar hadden we een sloot aan Marco en Jan Smit etc. Dit is stuk voor stuk ruim beter.
quote:maar er zijn waren Clarences die beter kunnen konden toeteren. In 2000 stond dit op 1813.
T'is een beetje huisvrouwenmuziek.quote:Op donderdag 6 maart 2025 16:37 schreef DecoAoreste het volgende:
Nummers die ik lager zou plaatsen:
3706 Caro Emerald - A Night Like This
Yikes. Was die nog niet langs geweest? Ik heb op de banken staan juichen toen die eindelijk uit de lijst verdween. Het nummer is zowel irritant als zouteloos, bijna een prestatie op zich, want de meeste irritante nummers hebben tenminste nog iets oorwurm-achtigs en de meeste platen met zo'n saai refrein werken tenminste niet zo op de zenuwen. Maar dit is het slechtste van beide werelden. Bottom-100 bij mij, sowieso. Midden tussen de Hazessen.
unisex kleding was best normaal, begin jaren 90, toch?quote:Op donderdag 6 maart 2025 23:10 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik vond die 'kledingstukken die van jou of mij kunnen zijn' altijd veel dubieuzer dan die lege fles wijn
Het blokje daarvoor deed je niks?quote:Op donderdag 6 maart 2025 16:40 schreef DecoAoreste het volgende:
En vooruit, Guus Meeuwis mag ook nog wel een plekje of 1000 hoger. Meestal ben ik erg streng voor Nederlandstalig maar deze is alleraardigst ondanks de welbekende taalfout (en het feit dat Guus het concept metrum niet snapt).
Dat is gewoon erg woke van Guus.quote:Op donderdag 6 maart 2025 23:10 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik vond die 'kledingstukken die van jou of mij kunnen zijn' altijd veel dubieuzer dan die lege fles wijn
Hij sliep die nacht ook niet neequote:Op vrijdag 7 maart 2025 08:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat is gewoon erg woke van Guus.
Nergens zingt Guus Meeuwis dat hij met een vrouw op die hotelkamer ligt. Gezien het feit dat hij nog student was toen hij dit schreef, is het het meest aannemelijk dat hij de nacht heeft doorgebracht met een dispuutgenoot van zijn corps die logischerwijs dezelfde outfit aan had.quote:Op donderdag 6 maart 2025 23:10 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Niet echt nee, soms heb je zo'n blokje.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 08:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het blokje daarvoor deed je niks?
Dat moet wel, want waar anders vind je een hotel waar niemand je hoort?quote:Op vrijdag 7 maart 2025 11:35 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Nergens zingt Guus Meeuwis dat hij met een vrouw op die hotelkamer ligt. Gezien het feit dat hij nog student was toen hij dit schreef, is het het meest aannemelijk dat hij de nacht heeft doorgebracht met een dispuutgenoot van zijn corps die logischerwijs dezelfde outfit aan had.
Ik ben vooral verbaasd over de locatie van die wildvreemde stad. Het is zowel twee uur ‘s nachts, als tijdens de schemering, maar er komt ook alweer licht door de ramen. Dat moet haast wel hoog zomer ergens in de poolcirkel zijn geweest
Ik houd je op de hoogte.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 10:32 schreef DecoAoreste het volgende:
Zo, eindelijk eens Origin of Symmetry aangevraagd voor de albumshow, dat was ik al een tijdje van plan. New Born uiteraard als belangrijkste suggestie voor een 'onbekend' nummer (binnen radio 2-land dan). Benieuwd of ze er wat mee doen.
Het gaat om nieuwkomers op de keuzelijst? Welke inkoppers doel je op?quote:Op zaterdag 8 maart 2025 11:02 schreef Tussle266 het volgende:
We zijn trouwens al voorbij 200. Van enkele inkoppers ben ik wel verrast dat ze niet eerder ingekopt zijn, zeker aangezien de lijst al bijna 11.000 lang is.
200 nummers die gedraaid zijn die nog niet op de keuzelijst staan. Maar we kunnen nu al stellen dat ze niet alle 200 erop komen, want vorig jaar waren het er 358 (toen 2023/2024 niet meegerekend, ik heb bij de 200 2024/2025 niet meegerekend). De inkoppers zijn vooral hitjes, waarvan het me verbaast dat ze er niet op staan. Eergisteren nog eentje van Furtado/Timbaland bijvoorbeeld (direct ook de enige van dat duo, met of zonder Justin, die er nog niet op stond). Niet dat straks in december de hele top 2000 op zijn kop gaat hoor.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 11:46 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Het gaat om nieuwkomers op de keuzelijst? Welke inkoppers doel je op?
SPOILER: 3697-3676Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Is dat lijstje trouwens het beluisteren waard c.q. staat er genoeg fijne alternative rock/dance in?quote:Op maandag 10 maart 2025 09:43 schreef Tussle266 het volgende:
Zeg @:mexicanobakker, dat lijstje op 3 is toch gewoon de 1003 met een nieuw naampje erop geplakt?
Als jij stemt wellichtquote:Op maandag 10 maart 2025 09:48 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Is dat lijstje trouwens het beluisteren waard c.q. staat er genoeg fijne alternative rock/dance in?
Oh alweer een lijstje om op te stemmen? Het gaat tegenwoordig echt aan één stuk door hèquote:Op maandag 10 maart 2025 09:43 schreef Tussle266 het volgende:
Zeg @:mexicanobakker, dat lijstje op 3 is toch gewoon de 1003 met een nieuw naampje erop geplakt?
Ohja er moet eerst nog gestemd worden. Nou daar draai ik m'n hand sws niet voor omquote:
Ik merk al irritaties bij die ALL CAPS keuzelijst stijlquote:Op maandag 10 maart 2025 10:20 schreef Tussle266 het volgende:
Hoge verwachtingen en dan krijg je Party Rock Anthem of zo. Maar ja, toch maar doen dan.
Staat die erop, All Caps? Die wil ik best stemmen.quote:Op maandag 10 maart 2025 10:43 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Ik merk al irritaties bij die ALL CAPS keuzelijst stijl
Madvillain is blijkbaar niet populair bij de zoomersquote:Op maandag 10 maart 2025 10:56 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Staat die erop, All Caps? Die wil ik best stemmen.
SPOILER: 3672-3651Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Oja dat feitje had ik wel klaarstaan maar vergat ik op het moment supreme, verdommequote:Op maandag 10 maart 2025 21:32 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Van 1 van die tornado's doet de zoon het flink beter in de lijst
Grappig wel. Ik vind Supreme dan weer, by far, het leukste nummer van Robbie.quote:Op maandag 10 maart 2025 20:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het blokje van vandaag kent weer veel eenmalige deelnemers. Pas eind april wordt het niveau echt hoger, denk ik.
3673 Robbie Williams - Supreme
Robbie leent even van Gloria Gaynor. I Will Survive heeft natuurlijk een geweldige hook, maar dit is toch wel een beetje een slap aftreksel. Ik vind deze tijd van Robbie vooral heel wisselvallig - hier komen een paar van zijn beste vandaan, maar Supreme en de daaropvolgende jazznummers zijn niet zijn finest moment. Van 2006 tot 2009 in de lijst en in 2013 eenmalig teruggekeerd.
Kids hier. Of mijn hoogste in dit lijstje.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 09:58 schreef Tussle266 het volgende:
Wel een goed punt, welke Robbie zou ik stemmen pistool tegen het hoofd. Ik denk Me and my monkey. Of Advertising space. En dat ene toeterliedje waarvan ik de naam kwijt ben is ook wel aardig. Maar toch die over die aap, denk ik. Aangezien die film ook een aap bevat en hij met die Netflix-bonus in 2023 al de KKD haalde, zou die weleens in week 53 te horen kunnen zijn dit jaar.
Ja het zijn allemaal nummers waar ik me enkel aan stoor wanneer doodgedraaid.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 10:11 schreef Fred_B het volgende:
Er zit ondertussen weinig meer bij wat ik echt matig vind. Wel wat inwisselbare/zoveelste hits van artiesten met beter werk. Maar het meeste luistert wel lekker weg.
Blijkt dat we minder dan de helft van de RW’s gehad hebben. Dus dat wordt waarschijnlijk nog behoorlijk lang wachten op het antwoord.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 10:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Kids hier. Of mijn hoogste in dit lijstje.
[..]
Ja het zijn allemaal nummers waar ik me enkel aan stoor wanneer doodgedraaid.
Die zitten bijna allemaal tussen 2000 en 3000.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 15:22 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Blijkt dat we minder dan de helft van de RW’s gehad hebben. Dus dat wordt waarschijnlijk nog behoorlijk lang wachten op het antwoord.
Ik vond het ook al teleurstellend om geen resultaat te krijgen op Beach House. Desondanks is er best een leuk lijstje samen te stellen uit die keuzelijst inderdaadquote:Op dinsdag 11 maart 2025 19:03 schreef DecoAoreste het volgende:
Ook maar even gestemd op die lijst van 3FM. Verrassend aangename voorkeuzelijst wel, zit een beetje tussen de Top 2000 en de Kink 1500 in voor mijn gevoel, maar dan met alles van voor 2000 logischerwijs eruit geschrapt. O.a. kunnen stemmen op CHVRCHES, The Haunted Youth, Time To Pretend van MGMT, Car Radio van 21P en, jawel, New Born van Muse, maar ook op Alan Walker, Swedish House Mafia en Kygo. Alleen Porcupine Tree kennen ze niet bij 3FM, dus Arriving Somewhere heb ik maar even als vrije keuze ingevoerd (samen met Myth van Beach House).
SPOILER: 3647-3626Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Oja, hij was getrouwd natuurlijkquote:Op woensdag 12 maart 2025 19:03 schreef Tussle266 het volgende:
Het was toch zijn vrouw? Die vriend negeerde aan de muur dat trouwportreheeettt. Verder wel eens, mogelijk de enige samenstelling waarin Maarten er niet als slechtste uitkomt.
Ha, Porcupine Tree kennen ze dan weer wel bij Radio 2 (tot mijn enorme verbazing). Heb je gestemd op dat nummer van CHVRCHES en Robert Smith?quote:Op dinsdag 11 maart 2025 19:03 schreef DecoAoreste het volgende:
Ook maar even gestemd op die lijst van 3FM. Verrassend aangename voorkeuzelijst wel, zit een beetje tussen de Top 2000 en de Kink 1500 in voor mijn gevoel, maar dan met alles van voor 2000 logischerwijs eruit geschrapt. O.a. kunnen stemmen op CHVRCHES, The Haunted Youth, Time To Pretend van MGMT, Car Radio van 21P en, jawel, New Born van Muse, maar ook op Alan Walker, Swedish House Mafia en Kygo. Alleen Porcupine Tree kennen ze niet bij 3FM, dus Arriving Somewhere heb ik maar even als vrije keuze ingevoerd (samen met Myth van Beach House).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |