abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216773598
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 23:13 schreef Tussle266 het volgende:
Ergens is het wel jammer dat ze wel door hadden dat ze Nick aan Thomas en Simon aan Paul moesten koppelen. Ik zou er veel lol aan beleefd hebben als het omgedraaid was geweest.
Simon beleeft al geen lol meer aan Nick, moet je nagaan
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_216775613
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 23:17 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Simon beleeft al geen lol meer aan Nick, moet je nagaan
Maar Paul & Simon kan best wat worden, lijkt me
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
  vrijdag 21 februari 2025 @ 08:32:31 #53
488562 Pindakaasfanaticus
Gewoon omdat het kan
pi_216775789

[ Bericht 100% gewijzigd door Pindakaasfanaticus op 21-02-2025 08:33:17 ]
pi_216779495
How Deep Is Your Love hier al, jeetje. Die zou bij mij altijd top 1000 staan, en ik denk bij de meeste mensen. Maar goed, smaken verschillen.

Verder vind ik Streets Of Philadelphia wel een warm bad altijd. Rustig, zeker, maar gestoken in een fraaie melodie. En What's Another Year kan ik een stuk beter waarderen dan Hold Me Now.
pi_216779805
Zijn er in de eerste 2 maanden al grote nieuwe kanshebbers voor top 2000 komen bovendrijven?

Om het maar een beetje ontopic te houden
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_216780891
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 13:03 schreef Scorpion_17 het volgende:
Zijn er in de eerste 2 maanden al grote nieuwe kanshebbers voor top 2000 komen bovendrijven?

Om het maar een beetje ontopic te houden
Lola Young lijkt me een zekerheidje. Komt hopelijk hoog binnen
Remember the jester that showed you tears
The script for tears
  Redactie Sport vrijdag 21 februari 2025 @ 14:15:33 #57
274204 crew  Mexicanobakker
pi_216780956
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 14:10 schreef Gale_Boetticher het volgende:

[..]
Lola Young lijkt me een zekerheidje. Komt hopelijk hoog binnen
Die zal de V500 stemlijst wel halen in ieder geval
  vrijdag 21 februari 2025 @ 14:23:00 #58
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_216781033
Het is hier hartstikke ontopic, er worden meningen gegeven over nummers die in de top 2000 staan of stonden, precies zoals we in week 53 doen.
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_216781048
Claude Songfestival ook wel een zekerheidje (komt komende week) en Kensingttwo natuurlijk ook
Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Top 2000 feeling shuffle playlist: https://spoti.fi/3E3r615
pi_216781062
Wat wel opvalt is dat buiten De Milli Playbackshow eigenlijk nog niet heel veel hele grote hypes voorbij zijn gekomen. Vorig jaar hadden we rond deze tijd onder meer SEB en de zus van Daniël al gehad.
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_216781147
Kendrick mogelijk? Maar ja, dan moet zijn keuzelijst wel worden uitgebreid
pi_216781706
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 14:34 schreef Cassa95 het volgende:
Kendrick mogelijk? Maar ja, dan moet zijn keuzelijst wel worden uitgebreid
Die teller staat vooralsnog (je verwacht het niet) op 0.
pi_216782411
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 15:21 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Die teller staat vooralsnog (je verwacht het niet) op 0.
Na de half time show schoten een stuk of 10 Kendrick nummers weer hoog de streaming charts in, geen daarvan natuurlijk King Kunta. All The Stars, Humble of Luther (die is wel eens op 2 geweest afgelopen jaar) zou net zo goed kunnen.
pi_216782604
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 16:01 schreef Cassa95 het volgende:

[..]
Na de half time show schoten een stuk of 10 Kendrick nummers weer hoog de streaming charts in, geen daarvan natuurlijk King Kunta. All The Stars, Humble of Luther (die is wel eens op 2 geweest afgelopen jaar) zou net zo goed kunnen.
Die zijn ook oud genoeg om een kansje te krijgen inderdaad (de rest van de show was allemaal GNX of zelfs geheel nieuw, dus dat is minder dan 12 maanden oud). All the stars geef ik dan nog de grootste kans, in een normale week voor 2-context. Die is net iets meer pop dan die andere twee. Die hoeft het niet alleen van de zaterdag en de zondag te hebben. Maar vooralsnog is dat dit jaar nog niet gebeurd dus.

Als we het er dan toch over hebben: Still D.R.E. is al 2 keer gedraaid dit jaar. Dat geldt trouwens voor meerdere nummers (oa Van Halen, Eels en ABBA staan op dat lijstje). Zouden die nummers meer kans hebben op een plekje op de keuzelijst aan het eind van het jaar, denken jullie?
pi_216783218
Nog een andere vraag die ik heb: merkt iemand van jullie al iets van invloed van die Bob D. biopic?
pi_216790781
In het kader van ze lezen hier mee is gisteravond All the stars gedraaid. Dus als iemand nog verzoekjes voor de lijst heeft, laat ze dan op vrijdagmiddag achter, dan kan Klaas Kruisraket ze ‘‘s avonds draaien.
pi_216791570
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 16:57 schreef Tussle266 het volgende:
Nog een andere vraag die ik heb: merkt iemand van jullie al iets van invloed van die Bob D. biopic?
Ik moet hem nog steeds gaan zien, maar hoor er sowieso erg weinig over. Nu leef ik ook wel een beetje onder een steen, dus het kan ook daaraan liggen
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
  zaterdag 22 februari 2025 @ 10:51:09 #68
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_216791993
Toch nog even tijd gevonden!

Nummers die ik lager zou plaatsen:

3911 Janis Joplin - Mercedes Benz

Zonder afbreuk te doen aan de artiest die Janis Joplin ongetwijfeld is geweest: dit nummer is gewoon op alle vlakken incompleet, laten we het niet mooier maken dan het is.

Nummers die ik hoger zou plaatsen:

3922 Bee Gees - How Deep Is Your Love
3908 Party Animals - Have You Ever Been Mellow

Bee Gees hebben anderen al uitgebreid toegelicht. Party Animals hebben hier een wat modernere klassieker te pakken; al blijft voor mij de Tune Up-versie wel dé versie, deze mag ook zeker in het linkerrijtje.
pi_216792205
Dan mag je meteen nog een keer!

3900 Dotan - Fall

De man die hard viel vanwege zijn trollenleger. Dit was de eerste single van zijn tweede album, maar het trollenleger kreeg het niet voor elkaar om dit populair te maken. Dat lukte wel met Home, waarna Fall opnieuw mocht meeliften. Ik vind die vier nummers van Dotan allemaal wel acceptabel, het heeft nog wel een randje, maar de galm staat af en toe iets te hoog en het is toen wel echt kapotgedraaid. Dit is wel de minst boeiende van de vier en staat daarom hier, na van 2014 tot 2016 in de lijst te hebben gestaan. In 2015 het hoogst, op 780.

3899 Nickelback - Rockstar

Na de oppertroll nu een band die flink getrolld wordt op het internet - Nickelback is een van de meest gehate bands ooit. Ik snap het wel als je sommige nummers hoort en als je die spaghettislierten op de kop van Chad ziet dan voelt het al helemaal pijnlijk. Maar hee, die doorbraaksingle was eigenlijk wel lekker. Dit is een stuk minder, met als hoogtepunt de tussenstukjes in het couplet van Billy Gibbons. Klinkt meteen lekkerder dan Chad. Het is wel een beetje een sellout-plaat, maar wel een relatief leuke sellout-plaat. Met sommige andere nummers had Nickelback echt de onderste regionen behaald, maar dit is nog wel te doen. In 2018 stond dit op 1961.

3898 The Marmalade - Rainbow

Ik dacht altijd dat The Marmalade naast hun grote hit alleen met die Beatles-cover hadden gescoord, maar dat ligt toch anders. Ze komen binnenkort twee keer met nummers die toch niet hetzelfde spanningsniveau kunnen halen. Generieke folkpop uit die tijd die me weinig doet, maar wel beter dan die cover. In 1999 op 1875.

SPOILER: 3897-3876
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_216792290
Voor Come Take My Hand kan je je dit jaar vast schrap zetten nu de verlosser uit Friesland ermee aan de haal is gegaan.
pi_216792324
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 11:15 schreef Tussle266 het volgende:
Voor Come Take My Hand kan je je dit jaar vast schrap zetten nu de verlosser uit Friesland ermee aan de haal is gegaan.
Oh ach. Jammer, Dreams is toch veel beter?
  zaterdag 22 februari 2025 @ 11:23:31 #72
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_216792411
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 11:15 schreef Tussle266 het volgende:
Zei íe dat ook niet tegen die cameravrouw?
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_216792437
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 11:17 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Dat zei Bartje ook al. De verlosser is trouwens ook met Spinvis aan het klussen, dus dat maakt het dan weer een beetje goed.
pi_216792448
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 11:17 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Misschien wel, maar op zich vind ik Come Take My Hand ook niet zo’n verkeerde keuze uit hun oeuvre.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  zaterdag 22 februari 2025 @ 11:28:47 #75
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_216792482
Daarnaast staan er al 2 veel betere Dreamsen in de lijst en nog geen betere Come Take My Hand
  zaterdag 22 februari 2025 @ 11:37:52 #76
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_216792560
Living on My Own, een van de zeldzame eurodance(-achtige) nummers die ik zelfs op hele jonge leeftijd al niet veel aan vond. Het sprankelde net niet, of zo. Het is ook niet goed gekomen tussen mij en dat nummer.

Het is productioneel een beetje eenzelfde soort nummer als (de dansbare radioversie van) Melanie C's I turn to you van wat jaren later (nog net in m'n eurodance-jaren uitgebracht), en daarbij waren m'n toenmalige reactie en het verdere verloop precies hetzelfde.

---------------

En de 2 Brothers on the 4th Floor klonken wmb het beste als ze gewoon 'klassieke' eurodance maakten, afgezien van een van hun r&b-uitstapjes (One day). Het waren achteraf gezien best wel opportunisten als het om meebewegen met trends ging.

Maar eerlijk is eerlijk, het beoordelen van Come take my hand kan beter gedaan worden door mensen die regelmatig voor hun lol happy hardcore opzetten.

In een vorige batch stonden ergens de Party Animals, die hadden een iets ander geluid en vind ik binnen het genre nog relatief goed te doen (een paar Flamman & Abraxas-nummers kan je ook meetellen, dat zijn gewoon dezelfde producers met vergelijkbare muziek).
pi_216792651
Ja ik denk dat ik wel zo’n beetje de minst positieve user ben tov happy hardcore hier
  zaterdag 22 februari 2025 @ 11:52:42 #78
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_216792696
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 11:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ja ik denk dat ik wel zo'n beetje de minst positieve user ben tov happy hardcore hier
Ik doelde in m'n vorige reply op mezelf en zal er nog iets onder duiken, ondanks het vele draaien van die muziek een jaar of 30 terug.

[ Bericht 7% gewijzigd door Eightyone op 24-02-2025 06:18:48 ]
pi_216792801
Ach. Rockstar van Nickelback heeft nog wel een lekkere zelfspot ofzo. Kon die altijd wel hebben
  zaterdag 22 februari 2025 @ 12:53:11 #80
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_216793225
Kwamen we eerder al een keer een stemnummer tegen (Styx), hebben we er nu twee in een blok, waarvan Stand By Me wel een vaste waarde is in mijn stemlijst. De andere is Weak. Dat nummer wissel ik nog wel eens af met bijvoorbeeld Hedonism of Brazen als ik weer eens op Skunk Anansi stem, wat ook niet altijd het geval is.

Deze twee nummers zou ik in ieder geval veel hoger plaatsen in de lijst.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  zaterdag 22 februari 2025 @ 12:56:07 #81
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_216793259
Van Skunk Anansie staat met name Charity vaak op.

Maar die ga je nooit in zo'n lijst aantreffen. :P
  zaterdag 22 februari 2025 @ 13:01:44 #82
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_216793324
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 11:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ja ik denk dat ik wel zo’n beetje de minst positieve user ben
Ftfy
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_216793453
Och nu al If en Arms of Mary. Betreft 2x een DELA ervaring dus sta daar ook weer niet helemaal objectief in.

Daarnaast zou Hot Love top 500 staan hier en vind ik dat je voor Come Take My Hand nog heel aardig bent in de ranking
Remember the jester that showed you tears
The script for tears
pi_216793848
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 12:56 schreef Eightyone het volgende:
Van Skunk Anansie staat met name Charity vaak op.

Maar die ga je nooit in zo'n lijst aantreffen. :P
De afgelopen 2 jaar wel in de Kink 1500.
pi_216795415
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 13:01 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Ftfy
Ach we zitten in de onderste helft, geef het een maandje of 2 en ik ben overal lyrisch over.
pi_216795581
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 11:24 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Dat zei Bartje ook al. De verlosser is trouwens ook met Spinvis aan het klussen, dus dat maakt het dan weer een beetje goed.
Ja, Discozwemmen is wél doorgedrongen tot onder mijn steen.
  maandag 24 februari 2025 @ 10:42:29 #87
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_216815291
Weer net op tijd denk ik!

Nummers die ik lager zou plaatsen:

3883 Gusttavo Lima - Balada (tche tcherere tche tche)
3876 Jason Mraz - I'm Yours

Die gemaakt vrolijke middelmatige Mediterraanse meuk deed het een periode heel erg goed in de Nederlandse hitlijsten. Hebben we Michel Telo al gehad? Die past ook zeker in dat rijtje en zou hier zeker bij de onderste 500 staan, net als deze dus. Maar dat is wel altijd nog beter dan dat vreselijk zeikerige I’m Yours, bah.

Nummers die ik hoger zou plaatsen:

3891 2 Brothers on the 4th Floor - Come Take My Hand
3890 Racoon - Nickel for Goodbye
3887 Céline Dion - The Power of Love
3881 Ben E. King - Stand by Me
3880 Skunk Anansie – Weak

Geen platen uit mijn top 1000, maar wel een flinke handvol nummers die net daaronder zitten. Come Take My Hand is inderdaad niet de allerbeste uit het genre, maar het genre zelf is tof genoeg dat ik hem toch een flink stuk hoger zou plaatsen. Voor Skunk Anansie geldt eigenlijk een beetje hetzelfde maar dan een totaal ander genre. Nickel For Goodbye is wel heel erg ‘het liedje van’, en lijkt vooral wel érg veel op No Mercy, maar ik vind het wel een bétere versie van No Mercy. Van deze The Power of Love was ik het bestaan een klein beetje vergeten maar eigenlijk is-ie wel heel fijn, te fijn voor plek 3800-zoveel. Ik ben ook niet de allergrootste liefhebber van soul, maar Stand By Me is wel echt iconisch.
pi_216816323
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 10:42 schreef DecoAoreste het volgende:
middelmatige Mediterraanse meuk
Het waren twee Brazilianen, maar ellendig was het wel. Die Telo is als ik het goed heb een van de weinige die het presteerde om vanuit de bovenste helft van de lijst (het jaar 2000 uitgezonderd) een jaar later geëlimineerd te worden. Je kan het maar op je CV hebben staan.
  Redactie Sport maandag 24 februari 2025 @ 13:05:49 #89
pi_216817064
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 12:03 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Het waren twee Brazilianen, maar ellendig was het wel. Die Telo is als ik het goed heb een van de weinige die het presteerde om vanuit de bovenste helft van de lijst (het jaar 2000 uitgezonderd) een jaar later geëlimineerd te worden. Je kan het maar op je CV hebben staan.
Bij dit statistiekje zou ik de boeren ook elimineren (al zijn dat er wel 'slechts' 2, 1999-2001 zijn er een stuk meer). Zo uit mijn hoofd weet ik Julie Rogers, Sandie Shaw, Ilse DeLange en Gerard Cox nog te produceren.

Dan tel ik omissies niet mee, ik tel echt nummers die ook de jaren erna weg bleven.
pi_216817108
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 13:05 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Bij dit statistiekje zou ik de boeren ook elimineren (al zijn dat er wel 'slechts' 2, 1999-2001 zijn er een stuk meer). Zo uit mijn hoofd weet ik Julie Rogers, Sandie Shaw, Ilse DeLange en Gerard Cox nog te produceren.

Dan tel ik omissies niet mee, ik tel echt nummers die ook de jaren erna weg bleven.
Paul van John en een tune van een zekere serie over de Korea-oorlog ook. Die TV-tune is in dit hele rijtje ook gelijk wat mij betreft de meest opvallende als je naar het verloop kijkt, die had eigenlijk nog 2 of 3 jaar 300 plekjes moeten inleveren voor de exit. Ik moest bij de boeren even nadenken, maar er waren er toen inderdaad natuurlijk 3. Die zou je buiten beschouwing kunnen laten inderdaad.

Dus het blijft dan onder de 10, na correctie, dat is niet veel.
  Redactie Sport maandag 24 februari 2025 @ 13:23:19 #91
pi_216817202
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 13:11 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Paul van John en een tune van een zekere serie over de Korea-oorlog ook. Die TV-tune is in dit hele rijtje ook gelijk wat mij betreft de meest opvallende als je naar het verloop kijkt, die had eigenlijk nog 2 of 3 jaar 300 plekjes moeten inleveren voor de exit. Ik moest bij de boeren even nadenken, maar er waren er toen inderdaad natuurlijk 3. Die zou je buiten beschouwing kunnen laten inderdaad.

Dus het blijft dan onder de 10, na correctie, dat is niet veel.
Ook 2008jes liggen natuurlijk een beetje moeilijk. Die val van die Manics-cover blijft wel een vreemde ja.
  maandag 24 februari 2025 @ 17:02:57 #92
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_216819821
Er is wel weer een lijssie deze week, maar de Singalong Top 500 op Joe klinkt me toch wat te niet spannend
pi_216820161
Laten we hopen op een reentry van the first time ever i saw ur face
Het beste adres voor al uw primeurs!
  Redactie Sport maandag 24 februari 2025 @ 18:14:45 #94
pi_216820532
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 17:36 schreef Scorpion_17 het volgende:
Laten we hopen op een reentry van the first time ever i saw ur face
Ik zou inzetten op een stijging.
  maandag 24 februari 2025 @ 18:26:47 #95
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_216820647
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 17:02 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Er is wel weer een lijssie deze week, maar de Singalong Top 500 op Joe klinkt me toch wat te niet spannend
Tweemaal Andre Hazes en dat fucking Living Doll in de top-50 :')

En Linda Roos & Jessica. En Danny de Munk. Allemachtig wat een schijtlijst.
  maandag 24 februari 2025 @ 18:35:33 #96
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_216820732
https://joe.nl/hitlijsten/joe-singalong-top-500-2025

Een soort van antwoord op die (inmiddels behoorlijk uitgekauwde) foute lijsten van Q-Music, maar dan gemiddeld nog iets gedateerder.

Afzonderlijk staan er hier en daar goede nummers tussen, in combinatie met elkaar oogt het behoorlijk melig.
pi_216820797
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 18:26 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
Tweemaal Andre Hazes en dat fucking Living Doll in de top-50 :')

En Linda Roos & Jessica. En Danny de Munk. Allemachtig wat een schijtlijst.
Ja, ik vraag me ook oprecht af wat hier nou de doelgroep voor is. Dit is op alle vlakken niks…
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Redactie Sport maandag 24 februari 2025 @ 18:43:32 #98
pi_216820806
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 17:02 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Flutlijst
  maandag 24 februari 2025 @ 18:44:59 #99
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_216820816
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 18:42 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ja, ik vraag me ook oprecht af wat hier nou de doelgroep voor is. Dit is op alle vlakken niks…
Mensen die nu grofweg tussen de 40 en 60 zijn, die zich weer even jong willen voelen. En dan qua muzikale smaak de meest doorsnee variant ervan.

Huishoudbeurs-publiek?
pi_216820869
Dit is er gewoon doorgedrukt door de grote baas uit België. Daar doen ze deze lijst al een paar jaar. Inderdaad in lijn met de eerdergenoemde foute uren/lijsten van de grote zus Qanon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')