Bonus gifjesquote:1ST DAY - TUESDAY, 11TH FEBRUARY 2025
- The 30 songs from the "Campioni (Big)" category will be heard for the first time, with the results of that day being 100% determined by the press, TV and web jury - no elimination
2ND DAY - WEDNESDAY, 12TH FEBRUARY 2025
- The first 15 songs from the "Campioni (Big)" category will be heard again, with the results of that day being determined by a dual voting: 50% televoting and 50% radio jury - no elimination
- The first 2 songs from the "Nuove proposte (Newcomers)" category will be heard for the first time, with the results of that day being determined by a threesome voting: 34% televoting, 33% press, TV and web jury and 33% radio jury - the most voted of the two will go to its category's Final round
3RD DAY - THURSDAY, 13TH FEBRUARY 2025
- The last 15 songs from the "Campioni (Big)" category will be heard again, with the results of that day being determined by a dual voting: 50% televoting and 50% radio jury - no elimination
- The last 2 songs from the "Nuove proposte (Newcomers)" category will be heard for the first time, with the results of that day being determined by a threesome voting: 34% televoting, 33% press, TV and web jury and 33% radio jury - the most voted of the two will go to its category's Final round
4TH DAY - FRIDAY, 14TH FEBRUARY 2025
- COVER DAY: The 30 acts will perform (alongside a guest act or acts of their choice - it could even be with a contestant from the Sanremo 2025 edition) a cover version of either an italian or an non-italian song with the result of that day being determined by a threesome voting: 34% televoting, 33% press, TV and web jury and 33% radio jury - no elimination
- The 2 finalist songs from the "Nuove proposte (Newcomers)" category will be heard again, with the winner being determined by a threesome voting: 34% televoting, 33% press, TV and web jury and 33% radio jury
5TH DAY - SATURDAY, 15TH FEBRUARY 2025
- The 30 songs will be heard again, with the results of that day being determined by a threesome voting: 34% televoting, 33% press, TV and web jury and 33% radio jury
After that, the results of the day will join those of Sanremo 2025's 3 of the previous 4 days*. The sum of those results will then determine the top-5 (*the 4th day's results won't be counted this year)
(Note that during each show, they reveal a part of the results from those days just before the end of the current show... and they show only a part of the provisory general results either just before the end of the current show or at the start of the following show)
- The top-5 will either perform their entries again or a recap will be shown and then the winner will be determined by a threesome voting: 34% televoting, 33% press, TV and web jury and 33% radio jury
POST SANREMO 2025 - EUROVISION SONG CONTEST
- Any of the 30 acts (and its respective record labels) who are interested in going to ESC 2025 will have to fill a special form concerning ESC
- The winning act of Sanremo 2025 is automatically considered to be the ESC 2025 act. The winning act also has first refusal on that matter, though - in case it doesn't accept going to ESC at all, the show's organizing committee will then pick the ESC 2025 act according to their own criteria (this is especially important to those who have filled the form that determines its interest in going to ESC)
Subtielquote:Op zondag 16 februari 2025 00:10 schreef NailQueen het volgende:
Geen mod die [Live] in de TT wil zetten?
quote:Op zondag 16 februari 2025 00:15 schreef Fred_B het volgende:
Wie heeft er onnodig live in de TT gezet, van het enige San Remo-topic op FOK ?
Dat wordt dus dromen over scheten met autotune erover.quote:Op zondag 16 februari 2025 00:18 schreef GeorgeM het volgende:
Ik ga slapen, hopelijk geen nachtmerries over autotune
Gewoon dromen over hoe hij dat poppetje laat vallen voor jouquote:Op zondag 16 februari 2025 00:18 schreef GeorgeM het volgende:
Ik ga slapen, hopelijk geen nachtmerries over autotune
We kunnen anders hier in dit topic nog wel een rel creëren?quote:Op zondag 16 februari 2025 00:22 schreef NailQueen het volgende:
Totaal geen ophef deze week. Ik mis een Rosa Chemical of Blanco
Er pleurt nu een blondine op der muil.quote:Op zondag 16 februari 2025 00:22 schreef NailQueen het volgende:
Ja meteen reclame ook, chaos.quote:Op zondag 16 februari 2025 00:24 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Er pleurt nu een blondine op der muil.
quote:Op zondag 16 februari 2025 00:25 schreef Momo het volgende:
Goede nummer heeft dan eindelijk gewonnen in Litouwen
[ afbeelding ]
ESF-fans moet je heel ver weghouden bij nationale selecties.quote:
Er is nog geen Milaan - San Remo topic in WLR?quote:Op zondag 16 februari 2025 00:15 schreef Fred_B het volgende:
Wie heeft er onnodig live in de TT gezet, van het enige San Remo-topic op FOK ?
Ja graag. Ik heb niet voor niets snacks gekocht.quote:Op zondag 16 februari 2025 00:24 schreef Strani het volgende:
[..]
We kunnen anders hier in dit topic nog wel een rel creëren?
Nee, bovendien speelt San Remo hier niet tegen Milaan.quote:Op zondag 16 februari 2025 00:31 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Er is nog geen Milaan - San Remo topic in WLR?
* roept naar @Fred_B dat het een lulletje rozenwater isquote:Op zondag 16 februari 2025 00:32 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ja graag. Ik heb niet voor niets snacks gekocht.
quote:Op zondag 16 februari 2025 00:33 schreef Strani het volgende:
[..]
* roept naar @:fred_B dat het een lulletje rozenwater is
quote:Op zondag 16 februari 2025 00:33 schreef Strani het volgende:
[..]
* roept naar @:fred_B dat het een lulletje rozenwater is
Ik mis Blanco ook!quote:Op zondag 16 februari 2025 00:22 schreef NailQueen het volgende:
Wel 13 jaar te laat hèquote:Op zondag 16 februari 2025 00:40 schreef Momo het volgende:
Op Reddit en Discord, iets ander ESF fanbase was het nummer van Joan hun favoriet.
Ha dat probleem hebben ze bij mij nooitquote:Op zondag 16 februari 2025 00:37 schreef BillDauterive het volgende:
Mijn bezoek is weg, ze hield het niet tot het eind vol en dat begrijp ik ook wel, want het duurt weer lang
Ach ja, 4 minuten is ook best een prestatie hoorquote:Op zondag 16 februari 2025 00:41 schreef Strani het volgende:
[..]
Ha dat probleem hebben ze bij mij nooit
VIER?!quote:Op zondag 16 februari 2025 00:42 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ach ja, 4 minuten is ook best een prestatie hoor
Hebben we eindelijk ophef? Maar dan vind ik het erg zielig voor deze man.quote:Op zondag 16 februari 2025 00:44 schreef NailQueen het volgende:
Wie heeft die man een blauw oog geslagen?
Ik zie het niet echt?quote:Op zondag 16 februari 2025 00:47 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Hebben we eindelijk ophef? Maar dan vind ik het erg zielig voor deze man.
Nee, ik zie dat ze al aan het fotoshoppen zijn, maar oog was duidelijk rood.quote:Op zondag 16 februari 2025 00:54 schreef Strani het volgende:
[..]
Op de foto wel ja maar net tijdens het optreden niet eigenlijk
Wat ben je daar van plan Fred?quote:Op zondag 16 februari 2025 00:57 schreef Fred_B het volgende:
Ik heb me ondertussen richting de slaapkamer verplaatst.
En wij zijn allemaal veel ouder en zitten prestatieloos thuis op de bankquote:Op zondag 16 februari 2025 01:07 schreef Momo het volgende:
[..]
Vanavond heeft ook iemand gewonnen geboren in 2006 in Noorwegen
Ik vind een week dit volgen ook een prestatie.quote:Op zondag 16 februari 2025 01:08 schreef Strani het volgende:
[..]
En wij zijn allemaal veel ouder en zitten prestatieloos thuis op de bank
Polen en Albanië sturen dan weer iemand uit 1972quote:Op zondag 16 februari 2025 01:08 schreef Strani het volgende:
[..]
En wij zijn allemaal veel ouder en zitten prestatieloos thuis op de bank
Oké dan heb ik nog negen jaar om het helemaal te maken als zanger in Albanië.quote:Op zondag 16 februari 2025 01:09 schreef Momo het volgende:
[..]
Polen en Albanië sturen dan weer iemand uit 1972
quote:Op zondag 16 februari 2025 01:07 schreef Momo het volgende:
[..]
Vanavond heeft ook iemand gewonnen geboren in 2006 in Noorwegen
Logisch toch, volgens de gids is het over tien minuten afgelopen dus ze moeten nog even haast maken.quote:Op zondag 16 februari 2025 01:17 schreef BillDauterive het volgende:
Nu al de top 5? Het gaat ineens snel
Maar je mag de tekst niet 1 op 1 vertalen met subtitles.quote:Op zondag 16 februari 2025 01:25 schreef Strani het volgende:
[..]
Simone's tekst zal in elk geval bij veel kijkers wat losmaken.
Oh is dit internationale vote of zo?quote:Op zondag 16 februari 2025 01:25 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar je mag de tekst niet 1 op 1 vertalen met subtitles.
Oh dacht even dat je over ESF zelf had.quote:Op zondag 16 februari 2025 01:26 schreef Strani het volgende:
[..]
Oh is dit internationale vote of zo?
Waar gaat het lied over?quote:Op zondag 16 februari 2025 01:25 schreef Strani het volgende:
[..]
Simone's tekst zal in elk geval bij veel kijkers wat losmaken.
Ah nee wat boeit dat hele ESF nou als je een kwaliteitsfestival als Sanremo hebt. Het ESF is voor de winnaar vanavond meer als een criterium na de Tourquote:Op zondag 16 februari 2025 01:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Oh dacht even dat je over ESF zelf had.
Wat mooi!quote:Op zondag 16 februari 2025 01:28 schreef Strani het volgende:
[..]
Volgens mij over een (zijn?) demente moeder.
Supermooie titel ook, maakt indruk.quote:Op zondag 16 februari 2025 01:28 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Moeder met alzheimer. De titel betekent "als je later klein bent".
Ik denk de jury want het heeft verder geen hype.quote:Op zondag 16 februari 2025 01:30 schreef blackswangreen het volgende:
Dat nummer van Brunori Sas is echt helemaal niks. Hoe heeft dat de laatste 5 kunnen halen...
WE ZULLEN DOORGAAAAN.quote:Op zondag 16 februari 2025 01:10 schreef NailQueen het volgende:
Nu nog wachten op de uitslag. We zullen doorgaan mensen. Tot we in toppop zijn!
Bekijk deze YouTube-video
quote:- The top-5 will either perform their entries again or a recap will be shown and then the winner will be determined by a threesome voting: 34% televoting, 33% press, TV and web jury and 33% radio jury
Ik kan me van alletwee het liedje niet echt herinneren eigenlijk.quote:Op zondag 16 februari 2025 01:55 schreef NailQueen het volgende:
Dan maar Olly. Maar dat is omdat die Lucio echt maar niets vind.
Ik ook niet echt maar Olly heeft nog iets charmantsquote:Op zondag 16 februari 2025 01:55 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik kan me van alletwee het liedje niet echt herinneren eigenlijk.
Lucio heeft dan wel weer echt underdog-kwaliteit.quote:Op zondag 16 februari 2025 01:56 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik ook niet echt maar Olly heeft nog iets charmants
Gitarist van die bleke gast.quote:Op zondag 16 februari 2025 01:55 schreef Strani het volgende:
Wacht sorry waarom staat die andere jongen er nog bij? Ben even kwijt wie dat was.
Ahh ja oké dank je wel.quote:Op zondag 16 februari 2025 01:56 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Gitarist van die bleke gast.
Liever dat dan zeventien keer herhalen hoeveel punten Zweden nodig heeft om te winnen.quote:Op zondag 16 februari 2025 02:00 schreef Jason22 het volgende:
Overigens vind ik ook dat de EBU de omroepen een minuut reclame mogen laten uitzenden voordat ze de winnaar bekend maken. Dat maakt het extra spannend
Elk jaar zie ik reacties met dat het een slecht jaar is. Daar ben ik het nooit mee eens. Maar nu kan ik er niet om heen dat tot nu toe geen best jaar is.quote:Op zondag 16 februari 2025 02:00 schreef Cyan9 het volgende:
Hoera, nog een matige inzending. Die hadden we nog niet genoeg dit jaar.
Dat is dan wel weer terecht want Zweden is een geweldig land.quote:Op zondag 16 februari 2025 02:01 schreef Strani het volgende:
[..]
Liever dat dan zeventien keer herhalen hoeveel punten Zweden nodig heeft om te winnen.
93 hè, niet eens in de búúrt!quote:Op zondag 16 februari 2025 02:02 schreef Jason22 het volgende:
[..]
Dat is dan wel weer terecht want Zweden is een geweldig land.
Ik wil ook niet al te snel verzanden in geklaag, maar dit jaar maakt het tot nu toe erg moeilijk voor me.quote:Op zondag 16 februari 2025 02:01 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Elk jaar zie ik reacties met dat het een slecht jaar is. Daar ben ik het nooit mee eens. Maar nu kan ik er niet om heen dat tot nu toe geen best jaar is.
Tot nu toe vind ik alleen Finland en Belgie eruit springen.quote:Op zondag 16 februari 2025 02:04 schreef Momo het volgende:
Nouja ben wel echt blij met keuze in Litouwen, de rest mwah
Lucio lijkt me ook wel een hele gevoelige jongen en na vorig jaar betwijfel ik of een ESF voor hem een fijne ervaring zou zijn geweest.quote:
Gerda had het vast woke gevondenquote:Op zondag 16 februari 2025 02:07 schreef Strani het volgende:
[..]
Lucio lijkt me ook wel een hele gevoelige jongen en na vorig jaar betwijfel ik of een ESF voor hem een fijne ervaring zou zijn geweest.
Daar gaat ondergetekende niet meer op wachten in elk geval.quote:Op zondag 16 februari 2025 02:08 schreef Momo het volgende:
Die persco zal nog even duren, volgens mij iets van half uur tot 3 kwartier later toch?
Nee, ik ga ook naar bed.quote:Op zondag 16 februari 2025 02:08 schreef Strani het volgende:
[..]
Daar gaat ondergetekende niet meer op wachten in elk geval.
Troll Marino belt iedereen die daar vanavond aanwezig was en de 100 artiesten die in de laatste fase zijn afgevallen waarschijnlijk.quote:Op zondag 16 februari 2025 02:10 schreef NailQueen het volgende:
Als ik de hoofd van San Marino commissie was had ik The Kolors even opgebeld.
Ik niet. ik heb alleen de finale gekekenquote:Op zondag 16 februari 2025 02:15 schreef Strani het volgende:
[ afbeelding ]
Jullie mogen hem allemaal weer aan de muur hangen!
quote:
Het enige dat bijblijft is dat hij rood aanloopt tijdens het zingen.quote:Op zondag 16 februari 2025 09:43 schreef TheVulture het volgende:
Net het winnende liedje gehoord. Het doet me vrij weinig en voor een ballad schiet ie vocaal hier en daar uit de bocht. Dat zal juries ook niet zo aanstaan.
Ach je weet hoe dat gaat met Italië. Uit eigen regio pakt dit voldoende punten van zowel jury als publiek. Dan nog de diaspora erbij en wat random punten van jury’s verder weg en je hebt een makkelijk Top 10-resultaat.quote:Op zondag 16 februari 2025 09:43 schreef TheVulture het volgende:
Net het winnende liedje gehoord. Het doet me vrij weinig en voor een ballad schiet ie vocaal hier en daar uit de bocht. Dat zal juries ook niet zo aanstaan.
Omdat het niemand daar boeit. Je vraagt aan Pogacar nadat die Tour heeft gewonnen toch ook niet of die klaar is voor de Acht van Chaamquote:Op zondag 16 februari 2025 09:49 schreef Greys het volgende:
Hoe laat horen we of hij meedoet aan het ESF? En als ze dat tegenwoordig vooraf moeten zeggen waarom zeggen ze dat dan niet meteen als iemand wint.
Zonde ja! Nou ja, volgend jaar dan maarquote:Op zondag 16 februari 2025 02:17 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ik niet. ik heb alleen de finale gekekenAls ik wist dat dit de beloning was, had ik zeker vaker gekeken!
Ik denk ook wel omdat Sanremo nog altijd z'n eigen instituut wil blijven en niet meteen alle aandacht aan het ESF wil geven. En dat snap ik ook wel.quote:Op zondag 16 februari 2025 09:49 schreef Greys het volgende:
Hoe laat horen we of hij meedoet aan het ESF? En als ze dat tegenwoordig vooraf moeten zeggen waarom zeggen ze dat dan niet meteen als iemand wint.
alle ruimte voor Claude.quote:Op zondag 16 februari 2025 02:03 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik wil ook niet al te snel verzanden in geklaag, maar dit jaar maakt het tot nu toe erg moeilijk voor me.
De NOS zou dat gewoon vragen hoor.quote:Op zondag 16 februari 2025 10:40 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Omdat het niemand daar boeit. Je vraagt aan Pogacar nadat die Tour heeft gewonnen toch ook niet of die klaar is voor de Acht van Chaam![]()
Al gaat die natuurlijk gewoon meedoen, dit is een mooie kans voor een jonge artiest.
Han Kock heeft twee vragen. Aan een buitenlander: "what do you think of Mathieu van der Poel?" en aan een Nederlander: "kun je wel met de druk omgaan? Vind je het niet ongelooflijk spannend? Verga je niet van de zenuwen!?"quote:
Het is volgens mij een enorme melkkoe. Het programma zal niet al te duur zijn om te maken, alles op één lokatie, de set is steeds hetzelfde, de artiesten zullen zelf ook bijdragen aan de productie.quote:Op zondag 16 februari 2025 12:24 schreef Greys het volgende:
Zo dan. Ja zo kan je wel een leuk Sanremo organiseren.
[ x ]
Ik vind het ook best een fijn lied!quote:Op zondag 16 februari 2025 13:25 schreef Nexum het volgende:
Gek genoeg… ik kan dit best wel waarderentis een oase van rust in alle clown acts dit jaar
Ja olly was samen met brunori als enige van de favorieten op de derde avond en konden daar alle punten graaien, dat heeft olly dus de winst bezorgd en waarschijnlijk ook de reden dat giorgia en achille net achter het net visten, die zaten wel in die favorietenavondquote:
Die blonde vrouw met de bril? Ja die komt elk jaar opeens tevoorschijnquote:Op zondag 16 februari 2025 13:30 schreef Em31 het volgende:
Die ene manager met die krullen is ook zijn manager, die wint wel echt steeds he.Heeft dus wel ervaring met het Songfestival.
Zodat dit soort clownsemmers daarna Lucio kunnen gaan pesten? Kunnen ze wel even doorgaan nu Elodie is 12de geworden.quote:Op zondag 16 februari 2025 13:44 schreef Greys het volgende:
Ik haat het twitterfandom.
Hoewel ze op instagram er tegenwoordig ook wat van kunnen. Pure haat overal.
[ x ]
Walgelijk. Echt.quote:Op zondag 16 februari 2025 13:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Zodat dit soort clownsemmers daarna Lucio kunnen gaan pesten? Kunnen ze wel even doorgaan nu Elodie is 12de geworden.
Ja insta is inderdaad bijna net zo erg als X wat dat betreft. Iedereen heeft z'n favorieten en niet-favorieten, wij hier ook, maar die pure haat die ze overal maar spuien, brrrr.quote:Op zondag 16 februari 2025 14:02 schreef Em31 het volgende:
Instagram is ook allemaal negatieve bagger tegenwoordig. Vooral ook als er iets over Nemo wordt gepost viel me op. Vreemd genoeg kunnen ze dan bij de idiootste reacties de verwijderknop ineens niet vinden (behalve bij de posts over Israël dan).
Ja, of alle 29, zodat Tutta L’Italia kan gaanquote:Op zondag 16 februari 2025 13:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Zodat dit soort clownsemmers daarna Lucio kunnen gaan pesten? Kunnen ze wel even doorgaan nu Elodie is 12de geworden.
Ja, ik wil hier niet de Italiaan zijn die in alles een complot ziet. Maar deze editie was wel duidelijk een vooraf bepaalde set-up om Olly te laten winnen.quote:Op zondag 16 februari 2025 13:31 schreef CarloV het volgende:
[..]
Ja olly was samen met brunori als enige van de favorieten op de derde avond en konden daar alle punten graaien, dat heeft olly dus de winst bezorgd en waarschijnlijk ook de reden dat giorgia en achille net achter het net visten, die zaten wel in die favorietenavond
Ik wil een grap maken over de laatste plek van dinsdag maar dat laat ik aan @Fred_B en @Strani overquote:Op zondag 16 februari 2025 16:13 schreef CarloV het volgende:
Televote 2e avond:
1 SIMONE CRISTICCHI 20,4927
2 FEDEZ 19,3917
3 LUCIO CORSI 10,6550
4 ACHILLE LAURO 10,5489
5 GIORGIA 9,7867
...
Televote 3e avond:
1 BRUNORI SAS 35,0881
2 OLLY 26,2202
3 IRAMA 7,1952
...
haha ja dat is dan duidelijk, die 3e avond domineert alle televote resultaten die volgen
Giorgia stond altijd top 3 bij juries en zelfs dat was niet genoeg om in de top 5 te komen.
Bron: https://www.rai.it/dl/doc(...)elevoto-campioni.pdf
Ik dacht, wat weinig voor 12 miljoen kijkers. Zijn het percentages.quote:Op zondag 16 februari 2025 16:13 schreef CarloV het volgende:
Televote 2e avond:
2 FEDEZ 19,3917
3 LUCIO CORSI 10,6550
4 ACHILLE LAURO 10,5489
5 GIORGIA 9,7867
...
Televote 3e avond:
1 BRUNORI SAS 35,0881
2 OLLY 26,2202
3 IRAMA 7,1952
...
haha ja dat is dan duidelijk, die 3e avond domineert alle televote resultaten die volgen
Giorgia stond altijd top 3 bij juries en zelfs dat was niet genoeg om in de top 5 te komen.
Toen ik las dat ie gewonnen had moest ik echt even graven of ie uberhaupt ergens een top 5 had gehaaldquote:Op zondag 16 februari 2025 18:25 schreef Fred_B het volgende:
Die Olly heeft in 18 rankings dus welgeteld één keer eerste gestaan, en dat was bij de televoting in de superfinale op zaterdag. En dat was niet eens met een enorme voorsprong. Vrij bijzonder dat je dan kan winnen.
Het is sowieso een ontzettend vaag stemsysteemquote:Op zondag 16 februari 2025 16:13 schreef CarloV het volgende:
Televote 2e avond:
2 FEDEZ 19,3917
3 LUCIO CORSI 10,6550
4 ACHILLE LAURO 10,5489
5 GIORGIA 9,7867
...
Televote 3e avond:
1 BRUNORI SAS 35,0881
2 OLLY 26,2202
3 IRAMA 7,1952
...
Sanremo voting works in mysterious ways inderdaad. 👀quote:Op zondag 16 februari 2025 18:25 schreef Fred_B het volgende:
Die Olly heeft in 18 rankings dus welgeteld één keer eerste gestaan, en dat was bij de televoting in de superfinale op zaterdag. En dat was niet eens met een enorme voorsprong. Vrij bijzonder dat je dan kan winnen.
Maar die vakjurystemmen zijn ook heel bijzonder. Die leveren blijkbaar geen ranking aan, maar scores. Van 1 tot 5 sterren voor elke inzending. Dat middelt natuurlijk enorm uit, waardoor in de praktijk de televoting veel zwaarder weegt dan de 34% die het zou zijn.quote:Op zondag 16 februari 2025 19:15 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het is sowieso een ontzettend vaag stemsysteem
Het is dat ik het hier met jullie leuk vind en dat er gelukkig heel veel ESF-fans zijn die wat relaxter zijn en misschien ook wat minder fanatiek, maar de gemiddelde hardcore fanbase zou ik me absoluut niet in thuis voelen.quote:Op zondag 16 februari 2025 14:51 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, of alle 29, zodat Tutta L’Italia kan gaan![]()
Maar inderdaad, erg vermoeiend de houding van de ESF-“fans” elke keer…
Bijzonder ja. Laat vooral ook zien dat er niks echt uitsprong dit jaar.quote:Op zondag 16 februari 2025 18:25 schreef Fred_B het volgende:
Nee, nu moet ik zeggen dat het voor een groot deel ook volledig langs me heen gaat. Hooguit als andere mensen die meuk dan weer gaan quoten, retweeten en becommentariëren. Maar het is een irritant verschijnsel, en ik heb ook de indruk dat het niet minder wordt.quote:Op maandag 17 februari 2025 11:09 schreef Strani het volgende:
[..]
Het is dat ik het hier met jullie leuk vind en dat er gelukkig heel veel ESF-fans zijn die wat relaxter zijn en misschien ook wat minder fanatiek, maar de gemiddelde hardcore fanbase zou ik me absoluut niet in thuis voelen.
Nee dat heb ik inderdaad ook wel. Sterker nog, de enige negatieve dingen zie ik altijd hier gerepost wordenquote:Op maandag 17 februari 2025 11:18 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nee, nu moet ik zeggen dat het voor een groot deel ook volledig langs me heen gaat. Hooguit als andere mensen die meuk dan weer gaan quoten, retweeten en becommentariëren. Maar het is een irritant verschijnsel, en ik heb ook de indruk dat het niet minder wordt.
OMG WE WONquote:Op maandag 17 februari 2025 20:50 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Vertaling tweet:
Volgens berichten in de Italiaanse pers zou Olly ervoor kunnen kiezen om niet deel te nemen aan het Eurovisie Songfestival door zijn uitverkochte tournee in mei niet te annuleren. Daarnaast zou Lucio Corsi zich voorbereiden op het Eurovisie Songfestival.
Zag wat dingen voorbij komen dat Olly geweigerd zou hebben en Lucio wel zou willen? Maar kan geen Italiaanse bron zo vinden?
Simon Falk van Wiwibloggsquote:Op maandag 17 februari 2025 21:10 schreef NailQueen het volgende:
Stel dat Lucio niet wil. Naar wie gaat dan de eer? Toch naar Fedez?
Als ik dit zelf interpreteer denk ik dat hij meer naar nee dan ja neigt.quote:Op woensdag 19 februari 2025 10:42 schreef Greys het volgende:
Heel goed en weldoordacht.
Heel volwassen.
Even rustig een en ander op een rijtje zetten en oog hebben voor de mensen die al kaartjes voor je tour hebben.
Als hij ook maar iets heeft meegekregen van ESF vorig jaar zal het ook niet enorm aantrekkelijk klinken voor deelnemers, dus ben benieuwd wat hij gaat doen.
Er klinken ook andere geluiden inmiddels, dus pak de gum er maar bij. Sorry Geolier.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 15:08 schreef Fred_B het volgende:
[ x ]
Wij schrijven Geolier vast met potlood op als winnaar als hij volgend jaar meedoet.
Ben bang dat iemand als Lucio juist doelwit gaat worden van de toxic fanbase.quote:Op woensdag 19 februari 2025 12:22 schreef Greys het volgende:
Het zou voor Eurovisie beter zijn als Olly gaat inderdaad, dat denk ik ook.
Maar omdat Olly (imho) geen enorme kans heeft om het ESF te winnen met dit lied denk ik dat het de Italiaanse omroep niet zo héél veel uitmaakt of Olly of Lucio gaat. En Lucio is wel een leuke aparteling als deelnemer, als persoon. Dus die gaat misschien weer meer een fan favourite worden dan Olly zou worden.
[ x ]
Hm, ik mis nogal veel op X tegenwoordig maar van die paar reacties die ik zag was het merendeel van fans vóór Lucio ipv Olly. Maar dat was misschien een vertekend beeld idd, kan goed.quote:Op woensdag 19 februari 2025 12:25 schreef Momo het volgende:
[..]
Ben bang dat iemand als Lucio juist doelwit gaat worden van de toxic fanbase.
Er zijn gelukkig nog wat mensen met gezond verstand die zich ermee bemoeienquote:Op woensdag 19 februari 2025 12:24 schreef Greys het volgende:
[..]
Er klinken ook andere geluiden inmiddels, dus pak de gum er maar bij. Sorry Geolier.
[ x ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |