abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 februari 2025 @ 20:29:12 #201
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216684437
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 20:24 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
https://www.wc-eend.gov zal je bedoelen.
Het idee ook dat de verdachte op zijn woord geloven moet worden en dan als bewijs komen met alleen maar werk van de verdachte. Gaat het dan nooit even door hun hoofd dat Musk wel eens zou kunnen liegen?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  vrijdag 14 februari 2025 @ 20:29:22 #202
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216684441
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 20:18 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Vooral nog harder rechts wegzetten/framen en nog harder buitensluiten.

Je kan beter de wind uit de zeilen halen door mee te bewegen want straks zitten we hier ook dit soort maffe mannetjes en techies.
1. Rechts wordt niet buitengesloten. Sterker: rechts is al decennia ad macht in Nederland

2. Van jou mag "rechts" niet buitengesloten worden, maar jij wil zelf wel een hele hoop andere groepen buitensluiten als ik jouw posts op dit forum mag geloven. Koekoek..

3. Dreigementen zijn een zwaktebod. Andere users persoonlijk aanvallen is ook een zwaktebod.

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 14-02-2025 20:34:27 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_216684856
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 20:18 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Vooral nog harder rechts wegzetten/framen en nog harder buitensluiten.

Je kan beter de wind uit de zeilen halen door mee te bewegen want straks zitten we hier ook dit soort maffe mannetjes en techies.
Echter, juiste het tegenovergestelde is waar..

quote:
“mainstream parties move right on immigration. It’s strategic, to win back votes. So you have this accommodation. Except it doesn’t work – it doesn’t bring the votes back. But two things do happen that reinforce the trend.”

So first, Abou-Chadi said, norms change. Accommodation normalises and legitimises far-right parties: voting for them is no longer a transgression. Second, opinion shifts: if mainstream parties say something is really important, people tend to believe it. “And then mainstream parties see that shift in public opinion and think: ‘We have to keep moving further to the right.’ And you end up broadening the coalition of people saying ‘we have to do something’ about immigration.”
https://www.theguardian.c(...)-inspiring-imitators

Dus laten we even ophouden met doen alsof rechts 'niet gehoord' zou worden. It's utter poppycock.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 20:55:04 #204
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216684864
Nu stopt de funding naar scholen die een COVID-vaccine als voorwaarde instellen. Heeft Trump tot nu toe ook maar iets gedaan waar de gemiddelde Amerikaan op vooruitgaat?
  vrijdag 14 februari 2025 @ 20:58:42 #205
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216684938
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 20:54 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Echter, juiste het tegenovergestelde is waar..
[..]
https://www.theguardian.c(...)-inspiring-imitators

Dus laten we even ophouden met doen alsof rechts 'niet gehoord' zou worden. It's utter poppycock.
Ja, ik neem aan dat men dit toch al uitgelegd heeft gekregen op onze scholen, of waren ze aan het spijbelen. Ik word altijd zo moe ervan dat sommige mensen met de meest schreeuwende mening meestal het minst aan kennis hebben. Als je probeert aan te kaarten waarom dit heel veel weg heeft van een event van 80 jaar geleden, dan denkt men meteen aan de laatste jaren van het drama, terwijl het best wel wat jaren heeft geduurd voordat men op dat punt kwam. De weg ernaar toe moet je herkennen, anders blijf je met zijn allen dezelfde fouten maken.
pi_216685013
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 20:27 schreef Perrin het volgende:

[..]
[..]

Valt mee met de besparingen tot nu toe?

Nja, misschien kunnen ze hier eindelijk wat echte winst mee boeken:

Trump Fires Hundreds of Staff Overseeing Nuclear Weapons: Report

quote:
President Donald Trump's administration has laid off between 1,200 and 2,000 employees at the Department of Energy (DOE), including staff from the nuclear security administration and the loans office, two sources familiar with the decision told Reuters.

Democratic lawmakers confirmed to the outlet that the layoffs also impact workers at national laboratories, hydroelectric plants and Cold War-era nuclear sites.

The DOE employs approximately 14,000 federal workers and oversees 95,000 contractors across various energy and security sectors.

One source revealed that approximately 325 employees have been dismissed from the National Nuclear Security Administration (NNSA), which oversees the U.S. nuclear weapons fleet and works to secure radiological materials worldwide.
^O^ *O*
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 21:03:32 #207
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216685026
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 21:02 schreef Salina het volgende:

[..]
Valt mee met de besparingen tot nu toe?

Nja, misschien kunnen ze hier eindelijk wat echte winst mee boeken:

Trump Fires Hundreds of Staff Overseeing Nuclear Weapons: Report
[..]
^O^ *O*
Iedereen ontslaan en dan verwachten dat de economie daar beter van gaat worden.
pi_216685079
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 20:58 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ja, ik neem aan dat men dit toch al uitgelegd heeft gekregen op onze scholen, of waren ze aan het spijbelen. Ik word altijd zo moe ervan dat sommige mensen met de meest schreeuwende mening meestal het minst aan kennis hebben. Als je probeert aan te kaarten waarom dit heel veel weg heeft van een event van 80 jaar geleden, dan denkt men meteen aan de laatste jaren van het drama, terwijl het best wel wat jaren heeft geduurd voordat men op dat punt kwam. De weg ernaar toe moet je herkennen, anders blijf je met zijn allen dezelfde fouten maken.
Ik geloof niet -meer- dat het gebrek aan kennis is. Dit is gewoon bewust. Zie de 'discussie' tacktieken van users als Chivaz en die Eagles89. Ze maken een enorme boude bewering, bedienen zich van hyperbolen, en als bewijs komen ze met een random selectief twietje. Vrijwel altijd is de post gesteld in een vraag vorm, dat haalt mensen over om te reageren. Gebeurt dat, dan gaat men nooit inhoudelijk in op reacties, maar beginnen ze een zinloze semantische discussie van hun eigen taalgebruik ("waar begin ik over etnische zuivering, ik heb het alleen over keuzes"), waarmee ze bij iedere reactie gewoon hun eigen mening uitentreure blijven herhalen. Normalisatie is het doel. Het hebben van een argument is ondergeschikt.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_216685203
twitter

Guy de megalomane Belg heeft de speech niet echt begrepen.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 21:17:48 #210
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_216685262
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 20:58 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ik roep al topics lang "Hij die niet leert van de geschiedenis is gedoemd deze te herhalen." En ik durf best van mezelf te zeggen, dat ik weet waar ik het over heb.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 14 februari 2025 @ 21:19:18 #211
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216685306
Blijft wonderlijk hoe een land dat coupplegers vrijlaat, EU landen de les leest dat hier geen democratie zou zijn.
Democratie dat in het denken van autocraten alleen bestaat uit haar recht om andersdenkenden te mogen wegzetten. En nee anderen wegzetten omdat ze willen zijn wie ze mogen zijn, is nooit maar dan ook nooit onderdeel van een democratie.

Het lullige is dat opnieuw blijkt dat de waarden die democratie wil aanhangen, te vuur en te zwaard door haar tegenstanders letterlijk van binnenuit worden gebruikt om die waarden te kunnen verkwanselen.
Niet om vrijheden & rechten te verwerven maar die als doel stelselmatig ter discussie te kunnen stellen om haar te kunnen wegwerpen. Tegenstanders van democratie dat haar recht om het systeem dat (ook) haar die mogelijkheid biedt, als doel te ondergraven.

Enge mensen die wat ten ene male onjuist is, recht(s) praten omdat dit hun utilitaire overtuiging dient.
Dealtjes maken met win-win and who's fucked is dan belangrijker dan opkomen voor rechten en zekerheden voor anderen.

Aan kennis van JD ontbreekt het ook ten ene male omdat niet EU maar het gerechtshof in Roemenië zelf de verkiezingen ongeldig heeft verklaard. Het kwaad komt niet van binnenuit maar wordt door Trump c.s. van buitenaf ingezaaid en aangewakkerd. Met zulke vrienden heb je verder geen vijanden meer nodig.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_216685913
Op school vroeg ik mij vroeger altijd af hoe Duitsland in de jaren 30 zo kon afglijden, maar nu zijn we er zelf getuigen van. Hopelijk weet het Rijnlandse model ons in Europa van grote onheil te behoeden. Het gaat wel zwaar worden, want waarschijnlijk is heel social media ondertussen afgeladen met bot farms en alt rechts algoritmes.

Het is beter om zo min mogelijk op social media te zitten en zelf je nieuws op te zoeken. w/
  vrijdag 14 februari 2025 @ 22:05:10 #213
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216686273
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 21:49 schreef Jojoke het volgende:
Op school vroeg ik mij vroeger altijd af hoe Duitsland in de jaren 30 zo kon afglijden, maar nu zijn we er zelf getuigen van. Hopelijk weet het Rijnlandse model ons in Europa van grote onheil te behoeden. Het gaat wel zwaar worden, want waarschijnlijk is heel social media ondertussen afgeladen met bot farms en alt rechts algoritmes.

Het is beter om zo min mogelijk op social media te zitten en zelf je nieuws op te zoeken. w/
Je kent het misschien al, maar die vraag behandelen ze ook in een oude film, The Wave, waar je het gedrag van bepaalde users prima voorbij ziet komen. ;)
pi_216686325
Vance wilde niet met Scholtz praten maar is wel bij Weidel langs gegaan.

Wat een proleet...
pi_216686599
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 22:05 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Je kent het misschien al, maar die vraag behandelen ze ook in een oude film, The Wave, waar je het gedrag van bepaalde users prima voorbij ziet komen. ;)
Ja, die ken ik inderdaad. Soms herken ik het, maar soms vraagt ik mij ook af of de desbetreffende user niet ergens in een bot farm zit en ingedeeld onder de afdeling Europa en in team Nederland. Als je een paar man hebt die tientallen, misschien honderden (sluimerende) accounts hebben op social media, en sommige media laten ook toe dat deze berichten extra gepusht worden, dan kun je met een klein team best veel mensen manipuleren.

Het zal wel een combinatie zijn van bots en echte Nederlanders die niet begrijpen dat we als Europa geen belang hebben bij een machtig autocratisch VS en een machtig autocratisch Rusland. Wat verwachten deze users precies? Want voor Europa gaat deze situatie niets goeds opleveren, omdat we nu nog te machteloos zijn. We zullen de horige zijn van Rusland en/of de VS als we niets doen.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 22:27:44 #216
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216686683
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 11:40 schreef Sabata het volgende:
Ja tuurlijk dat gaat werken. eerst zeg je "we trekken ons overal uit terug europa moet het zelf maar opknappen". en vervolgens Maar jullie moeten wel onze wapens kopen. ja me nona. zeg dan gewoon meteen dat je van de Navo af wil dan ben je tenminste eerlijk
Maar goed de Amerikanen zijn inmiddels doorgeslagen in creatief boekhouden en valse voorstellingen van zaken.

Nou ja, dat is natuurlijk de zakelijk achtergrond. De huidige defensie-uitgaven van USA zijn om en nabij $860 miljard. De kosten van Defensie in de EU belopen ca $400Miljard *(ca 1,96% bbp). Dat deel opschroeven naar 3% of zelfs 5%; zou betekenen dat de EU resp. 234miljard of zelfs 650miljard meer moet gaan uitgeven.

Eén keer raden wie dat budget graag wil beheren en omwisselen voor wapens. Het is natuurlijk hier nadrukkelijk niet de bedoeling dat de EU over dat wapenarsenaal van dan totaal $600-1000miljard gaat beslissen.

Voor wie niet verder kijkt zoals Trump en Vance graag doen, zou zeggen dat "de EU met haar $400miljard te weinig betaalt" omdat USA ervoor kiest om $860miljard* (huidig 3,75% bbp) te besteden dat haar ook in staat stelt elders in de wereld de meester te spelen.

Bron verantwoording: De genoemde $400miljard/EU en $860miljard/VS en percentages komen doorgerekend uit NATO rapport Defensie uitgaven 2014-2024.

Ik zou wel eens willen weten wat precies effectief de kosten van de VS zelf zijn t.a.v. alleen NATO en niet om elders het gillande haantje uit te kunnen hangen.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 22:29:15 #217
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_216686704
Nier
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 21:15 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Niet?
Ja inderdaad, V. ja.
pi_216686749
quote:

[..]
Bekijk deze YouTube-video
Bron:
quote:
The Wave is based on a California class experiment gone wrong in 1967. The Wave shows the us the psychological vulnerabilities we all have to authoritarian movements. With many Americans using the Nazi label as a club, it's important to consider: How many of us would have faced down the movement? How many of us would sacrifice social status to do what is right?
pi_216686806
quote:

[..]
Bekijk deze YouTube-video
Bron:
quote:
The Wave is based on a California class experiment gone wrong in 1967. The Wave shows the us the psychological vulnerabilities we all have to authoritarian movements. With many Americans using the Nazi label as a club, it's important to consider: How many of us would have faced down the movement? How many of us would sacrifice social status to do what is right?
Het is de aantrekkingskracht van een leider met grote bek, meedoen met de massa die zich keert tegen de vijanden van volk en vaderland: buitenlanders en binnenlanders.
pi_216686917
twitter

Ik wens ze veel succes, daar in de VS.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_216686938
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 21:15 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Hij heeft het uitstekend begrepen.

Best lachu dat je hem megalomaan noemt trouwens.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_216687062
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 22:42 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]

Succes? Daar moet je voor werrukuh :{w Tots 'n pears kunnen ze krijgen.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 22:59:01 #223
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216687202
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 22:21 schreef Jojoke het volgende:
Ja, die ken ik inderdaad. Soms herken ik het, maar soms vraagt ik mij ook af of de desbetreffende user niet ergens in een bot farm zit en ingedeeld onder de afdeling Europa en in team Nederland. Als je een paar man hebt die tientallen, misschien honderden (sluimerende) accounts hebben op social media, en sommige media laten ook toe dat deze berichten extra gepusht worden, dan kun je met een klein team best veel mensen manipuleren.
..
Ik weet wel zeker dat sommige users in een bepaalde "overtuiging" zitten door bewust tegenstander te zijn van ons bestel dat hen met de daarin beschikbare mogelijkheden helaas in staat stelt die stelselmatig te ondergraven. Onze rechten en vrijheden gaan dan dienen als spiegelende wapens.
Genoeg mensen ook die meer vertrouwen hebben in hun dictatuur dan zelf verantwoording te nemen voor keuzes en compromissen.

Dit door met alle rechten en mogelijkheden, de samenleving hier te willen destabiliseren. De RT methode, breng gekende beelden en vragen die beantwoorden aan een negatieve verwachting; en de naïef ontvankelijke geest doet de rest.

Niet om onze samenleving constructief vooruit te helpen maar die haar met de beschikbare middelen van binnenuit met opzet te willen ondermijnen. Demonstraties, protesten en uiten van "meningen" zijn puur één en alleen bestemd om invloed uit te oefenen. De daaruit voortkomende regels ter bescherming, zijn weer koren op de molens van hen die ze willen vernietigen.
Het onderwerp daarin en de moraliteit daarvan maakt verder geen ruk uit. Het doel is een zaadje planten dat wellicht het fundament (verderop) zal aantasten.

Een beetje als je ziet gebeuren op vergaderingen en zelfs onze landsbestuur, waar organisaties iets oeverloos kunnen traineren om daarna net zo makkelijk in de stijgijzers te stappen dat er geen voortgang is/was.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 23:07:09 #224
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216687365
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 22:21 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Het zal wel een combinatie zijn van bots en echte Nederlanders die niet begrijpen dat we als Europa geen belang hebben bij een machtig autocratisch VS en een machtig autocratisch Rusland. Wat verwachten deze users precies? Want voor Europa gaat deze situatie niets goeds opleveren, omdat we nu nog te machteloos zijn. We zullen de horige zijn van Rusland en/of de VS als we niets doen.
Ja, dat klopt, er waren toen geen bots natuurlijk, maar het plan was hetzelfde. Zo lang je maar blijft herhalen dat de ander slecht is en dat als je niets doet je net zo slecht bent als zij, maar dat JIJ voor de verandering kan zorgen. En op internet gebeurde dat vanaf eind 00 's, waarbij er veel tijd, moeite en geld is gestoken in de publieke opinie te beïnvloeden, net zo lang totdat ze losgeweekt zijn van journalistiek, wetenschap, mensenrechten en zichzelf onderdeel voelen van 'de revolutie'.

Veel zijn begonnen dat soort dingen te consumeren vanuit werkeloosheid en het gevoel dat het de schuld van een ander is. Dan nog moet je wel een beetje aanleg hebben voor het niet kunnen herkennen van idioten en het einddoel van de makers van de kanalen. Dat plus een lage kennis van zaken. Kijk eens tijdens COVID hoeveel 'doodnormale' mensen ineens woest werden als er een viroloog aanschoof tijdens een talkshow. Die gaf dan advies vanuit zijn expertise en bleek daarnaast ook nog eens een mens te zijn met een mening. Veel van die mensen hadden zo hun twijfels, dat mag, maar in plaats van het aan experts te vragen, gingen ze naar die flapsjaak op het internet luisteren, die toevallig precies alle wereldgebeurtenissen aan één complot zat te rijgen.

Dat was dan ook nog eens het overheersende thema van het kanaal. Niemand van die mensen die even na gingen denken 'waarom post deze meneer elke dag filmpjes over hetzelfde complot, weet hij dat nu allemaal zo goed of komen zijn kijkers uitsluitend daarvoor?'. Zou het dan ook zo kunnen zijn dat juist dat voor diegene het verdienmodel is? In dat geval is het niet gek dat als hij zijn kijkers tevreden wil houden, die komen daar immers voor. En zo had je binnen notime veel kanalen die elkaar allemaal na gingen praten, want een trouw publiek geeft een steady income. Niet gek dat zulke mensen je dan ook wijs willen maken dat je vooral niet naar journalisten moet gaan luisteren, want anders geloof je de complotten niet.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik eind jaren '00 even in het complot rondom 9-11 vertoefde, ik zelfs in de rij stond bij de plaatselijke supermarkt en mij aan het verbazen was dat al die mensen niet eens bezig waren met hét schandaal der schandalen: 'een Westerse president heeft dmv een inside job meer dan 3000 mensen op brute wijze vermoord'. Allerlei spannende filmpjes gekeken die allemaal een spannend muziekje op de achtergrond hadden staan. Ik wilde er meer en meer van zien, maar ik kreeg geen voldoening, omdat al die filmpjes met dezelfde argumenten kwamen. Dus ga je verder zoeken en dan kwam je soms op een kanaal met zeer duidelijk een totaalgek en die zette ik dan snel uit om een serieuzer filmpje te zoeken.

Ik durf zelfs te stellen dat Alex Jones, of all people, mij heeft geholpen daar uit te komen. Daar zat je dan op de bank, te wachten op 'sterke argumenten' en 'nieuwe details' van mensen die op geen enkele manier verstand hebben van de materie die ze bespreken, maar ik vond het belangrijk dat er een groep mensen wél met vragen aan kwam zetten. En ze worden gebracht als 'vragen vanuit twijfels', maar die werden dan direct 'beantwoord' door de meneer van het kanaal. Maar goed, zo bleef ik naar nieuwe kanalen en filnpjes zoeken, als er tegenargumenten werden gegeven zette ik dat filmpje ook gelijk af, want die moesten dan wel onderdeel zijn van de schapen.

En toen kwam dus Alex Jones voorbij, die ook wel het een en ander te vertellen had over het complot der complotten. De manier waarop hij het vertelde was wel zo over de top en werd ook nog eens aangevuld met 'chemtrails' en 'de elite wil je dood hebben'. En dan wordt die engerd kwaad en roept van alles naar het scherm. Uiteraard met allerlei dingen als 'ik heb te horen gekregen dat het dinsdag zou gaan gebeuren (dat de wereld ineens wordt overgenomen door evil eilites) maar het was inmiddels woensdag en het ging niet door omdat Alex Jones en zijn team ze op het spoor waren'. Ja dat heeft er in een rap tempo voor gezorgd dat ik mij een beetje ging schamen dat ik mij in dat soort kringen heb begeven.

En die reacties.... daar liet men zien dat ze 100% die schreewende vent op zijn woord geloofden, terwijl ie in datzelfde filmpje allerlei merchandising probeerde te verkopen met zeer duidelijke kwakzalverij. Daar begreep ik voor het eerst pas echt dat die man er gewoon een verdienmodel op nahield die direct was gebaseerd op het met spannende verhaaltjes bezighouden van de kijkers. Ik heb mij toen zo zitten verbazen over hoeveel mensen zulke duidelijke onzin aan het geloven waren. De jaren erna zijn er allemaal Alex Jonesjes op YouTube gekomen, die heel duidelijk snappen dat er goud geld mee te verdienen valt. ook viel mij daarna op hoeveel mensen op Fok! met Jones-achtige beweringen aankwamen over de media, poilitiek en het gedrag was vaak hetzelfde, zo bot mogelijk de feiten omzeilen.

Sorry voor het lange verhaal, ik denk dat iedereen wel eens een moment in het leven kan hebben dat ze ergens te diep in duiken, maar zodra het een verdienmodel is en je vooral media, wetenschap en andere bronnen per definitie moet wantrouwen, dan weet je eigenlijk al genoeg.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 23:10:05 #225
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216687423
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 22:42 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]

Reisverbod incomming.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')