Het idee ook dat de verdachte op zijn woord geloven moet worden en dan als bewijs komen met alleen maar werk van de verdachte. Gaat het dan nooit even door hun hoofd dat Musk wel eens zou kunnen liegen?quote:Op vrijdag 14 februari 2025 20:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
https://www.wc-eend.gov zal je bedoelen.

1. Rechts wordt niet buitengesloten. Sterker: rechts is al decennia ad macht in Nederlandquote:Op vrijdag 14 februari 2025 20:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vooral nog harder rechts wegzetten/framen en nog harder buitensluiten.
Je kan beter de wind uit de zeilen halen door mee te bewegen want straks zitten we hier ook dit soort maffe mannetjes en techies.

Echter, juiste het tegenovergestelde is waar..quote:Op vrijdag 14 februari 2025 20:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vooral nog harder rechts wegzetten/framen en nog harder buitensluiten.
Je kan beter de wind uit de zeilen halen door mee te bewegen want straks zitten we hier ook dit soort maffe mannetjes en techies.
https://www.theguardian.c(...)-inspiring-imitatorsquote:“mainstream parties move right on immigration. It’s strategic, to win back votes. So you have this accommodation. Except it doesn’t work – it doesn’t bring the votes back. But two things do happen that reinforce the trend.”
So first, Abou-Chadi said, norms change. Accommodation normalises and legitimises far-right parties: voting for them is no longer a transgression. Second, opinion shifts: if mainstream parties say something is really important, people tend to believe it. “And then mainstream parties see that shift in public opinion and think: ‘We have to keep moving further to the right.’ And you end up broadening the coalition of people saying ‘we have to do something’ about immigration.”

Ja, ik neem aan dat men dit toch al uitgelegd heeft gekregen op onze scholen, of waren ze aan het spijbelen. Ik word altijd zo moe ervan dat sommige mensen met de meest schreeuwende mening meestal het minst aan kennis hebben. Als je probeert aan te kaarten waarom dit heel veel weg heeft van een event van 80 jaar geleden, dan denkt men meteen aan de laatste jaren van het drama, terwijl het best wel wat jaren heeft geduurd voordat men op dat punt kwam. De weg ernaar toe moet je herkennen, anders blijf je met zijn allen dezelfde fouten maken.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 20:54 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Echter, juiste het tegenovergestelde is waar..
[..]
https://www.theguardian.c(...)-inspiring-imitators
Dus laten we even ophouden met doen alsof rechts 'niet gehoord' zou worden. It's utter poppycock.

Valt mee met de besparingen tot nu toe?quote:
quote:President Donald Trump's administration has laid off between 1,200 and 2,000 employees at the Department of Energy (DOE), including staff from the nuclear security administration and the loans office, two sources familiar with the decision told Reuters.
Democratic lawmakers confirmed to the outlet that the layoffs also impact workers at national laboratories, hydroelectric plants and Cold War-era nuclear sites.
The DOE employs approximately 14,000 federal workers and oversees 95,000 contractors across various energy and security sectors.
One source revealed that approximately 325 employees have been dismissed from the National Nuclear Security Administration (NNSA), which oversees the U.S. nuclear weapons fleet and works to secure radiological materials worldwide.

Iedereen ontslaan en dan verwachten dat de economie daar beter van gaat worden.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 21:02 schreef Salina het volgende:
[..]
Valt mee met de besparingen tot nu toe?
Nja, misschien kunnen ze hier eindelijk wat echte winst mee boeken:
Trump Fires Hundreds of Staff Overseeing Nuclear Weapons: Report
[..]![]()

Ik geloof niet -meer- dat het gebrek aan kennis is. Dit is gewoon bewust. Zie de 'discussie' tacktieken van users als Chivaz en die Eagles89. Ze maken een enorme boude bewering, bedienen zich van hyperbolen, en als bewijs komen ze met een random selectief twietje. Vrijwel altijd is de post gesteld in een vraag vorm, dat haalt mensen over om te reageren. Gebeurt dat, dan gaat men nooit inhoudelijk in op reacties, maar beginnen ze een zinloze semantische discussie van hun eigen taalgebruik ("waar begin ik over etnische zuivering, ik heb het alleen over keuzes"), waarmee ze bij iedere reactie gewoon hun eigen mening uitentreure blijven herhalen. Normalisatie is het doel. Het hebben van een argument is ondergeschikt.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 20:58 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, ik neem aan dat men dit toch al uitgelegd heeft gekregen op onze scholen, of waren ze aan het spijbelen. Ik word altijd zo moe ervan dat sommige mensen met de meest schreeuwende mening meestal het minst aan kennis hebben. Als je probeert aan te kaarten waarom dit heel veel weg heeft van een event van 80 jaar geleden, dan denkt men meteen aan de laatste jaren van het drama, terwijl het best wel wat jaren heeft geduurd voordat men op dat punt kwam. De weg ernaar toe moet je herkennen, anders blijf je met zijn allen dezelfde fouten maken.

Ik roep al topics lang "Hij die niet leert van de geschiedenis is gedoemd deze te herhalen." En ik durf best van mezelf te zeggen, dat ik weet waar ik het over heb.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 20:58 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, ik neem aan dat men dit toch al uitgelegd heeft gekregen op onze scholen, of waren ze aan het spijbelen. Ik word altijd zo moe ervan dat sommige mensen met de meest schreeuwende mening meestal het minst aan kennis hebben. Als je probeert aan te kaarten waarom dit heel veel weg heeft van een event van 80 jaar geleden, dan denkt men meteen aan de laatste jaren van het drama, terwijl het best wel wat jaren heeft geduurd voordat men op dat punt kwam. De weg ernaar toe moet je herkennen, anders blijf je met zijn allen dezelfde fouten maken.

Je kent het misschien al, maar die vraag behandelen ze ook in een oude film, The Wave, waar je het gedrag van bepaalde users prima voorbij ziet komen.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 21:49 schreef Jojoke het volgende:
Op school vroeg ik mij vroeger altijd af hoe Duitsland in de jaren 30 zo kon afglijden, maar nu zijn we er zelf getuigen van. Hopelijk weet het Rijnlandse model ons in Europa van grote onheil te behoeden. Het gaat wel zwaar worden, want waarschijnlijk is heel social media ondertussen afgeladen met bot farms en alt rechts algoritmes.
Het is beter om zo min mogelijk op social media te zitten en zelf je nieuws op te zoeken.

Ja, die ken ik inderdaad. Soms herken ik het, maar soms vraagt ik mij ook af of de desbetreffende user niet ergens in een bot farm zit en ingedeeld onder de afdeling Europa en in team Nederland. Als je een paar man hebt die tientallen, misschien honderden (sluimerende) accounts hebben op social media, en sommige media laten ook toe dat deze berichten extra gepusht worden, dan kun je met een klein team best veel mensen manipuleren.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:05 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Je kent het misschien al, maar die vraag behandelen ze ook in een oude film, The Wave, waar je het gedrag van bepaalde users prima voorbij ziet komen.

Maar goed de Amerikanen zijn inmiddels doorgeslagen in creatief boekhouden en valse voorstellingen van zaken.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 11:40 schreef Sabata het volgende:
Ja tuurlijk dat gaat werken. eerst zeg je "we trekken ons overal uit terug europa moet het zelf maar opknappen". en vervolgens Maar jullie moeten wel onze wapens kopen. ja me nona. zeg dan gewoon meteen dat je van de Navo af wil dan ben je tenminste eerlijk

Niet?quote:Op vrijdag 14 februari 2025 21:15 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Guy de megalomane Belg heeft de speech niet echt begrepen.

Bekijk deze YouTube-videoquote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:05 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Je kent het misschien al, maar die vraag behandelen ze ook in een oude film, The Wave, waar je het gedrag van bepaalde users prima voorbij ziet komen.
quote:The Wave is based on a California class experiment gone wrong in 1967. The Wave shows the us the psychological vulnerabilities we all have to authoritarian movements. With many Americans using the Nazi label as a club, it's important to consider: How many of us would have faced down the movement? How many of us would sacrifice social status to do what is right?

Bekijk deze YouTube-videoquote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:05 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het is de aantrekkingskracht van een leider met grote bek, meedoen met de massa die zich keert tegen de vijanden van volk en vaderland: buitenlanders en binnenlanders.quote:The Wave is based on a California class experiment gone wrong in 1967. The Wave shows the us the psychological vulnerabilities we all have to authoritarian movements. With many Americans using the Nazi label as a club, it's important to consider: How many of us would have faced down the movement? How many of us would sacrifice social status to do what is right?

Hij heeft het uitstekend begrepen.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 21:15 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Guy de megalomane Belg heeft de speech niet echt begrepen.

Succes? Daar moet je voor werrukuhquote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:42 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Ik wens ze veel succes, daar in de VS.

Ik weet wel zeker dat sommige users in een bepaalde "overtuiging" zitten door bewust tegenstander te zijn van ons bestel dat hen met de daarin beschikbare mogelijkheden helaas in staat stelt die stelselmatig te ondergraven. Onze rechten en vrijheden gaan dan dienen als spiegelende wapens.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:21 schreef Jojoke het volgende:
Ja, die ken ik inderdaad. Soms herken ik het, maar soms vraagt ik mij ook af of de desbetreffende user niet ergens in een bot farm zit en ingedeeld onder de afdeling Europa en in team Nederland. Als je een paar man hebt die tientallen, misschien honderden (sluimerende) accounts hebben op social media, en sommige media laten ook toe dat deze berichten extra gepusht worden, dan kun je met een klein team best veel mensen manipuleren.
..

Ja, dat klopt, er waren toen geen bots natuurlijk, maar het plan was hetzelfde. Zo lang je maar blijft herhalen dat de ander slecht is en dat als je niets doet je net zo slecht bent als zij, maar dat JIJ voor de verandering kan zorgen. En op internet gebeurde dat vanaf eind 00 's, waarbij er veel tijd, moeite en geld is gestoken in de publieke opinie te beïnvloeden, net zo lang totdat ze losgeweekt zijn van journalistiek, wetenschap, mensenrechten en zichzelf onderdeel voelen van 'de revolutie'.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:21 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ja, die ken ik inderdaad. Soms herken ik het, maar soms vraagt ik mij ook af of de desbetreffende user niet ergens in een bot farm zit en ingedeeld onder de afdeling Europa en in team Nederland. Als je een paar man hebt die tientallen, misschien honderden (sluimerende) accounts hebben op social media, en sommige media laten ook toe dat deze berichten extra gepusht worden, dan kun je met een klein team best veel mensen manipuleren.
Het zal wel een combinatie zijn van bots en echte Nederlanders die niet begrijpen dat we als Europa geen belang hebben bij een machtig autocratisch VS en een machtig autocratisch Rusland. Wat verwachten deze users precies? Want voor Europa gaat deze situatie niets goeds opleveren, omdat we nu nog te machteloos zijn. We zullen de horige zijn van Rusland en/of de VS als we niets doen.

Reisverbod incomming.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:42 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Ik wens ze veel succes, daar in de VS.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |