De redenen die hij noemt zijn gewoon textbook "wel de lusten, niet de lasten". Wat imho verkeerde redenen zijn om te emigreren. Maar was wel te verwachten natuurlijk. Daarom ook die steun voor trump en co. Egoisme is een deugd voor ze.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 18:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Klopt.
Ik vind het namelijk fijn om dichtbij vrienden, familie en allerhande bekenden te wonen, in mijn fijne vaderland.
Niets tegen verhuizen an sich, maar daar moet dan wel een goede reden voor zijn.
Hoe ging het riedeltje ook alweer? Dat mensen uit Nederland wegtrekken enzovoorts had toch allemaal niets te maken met het organiseren van fatsoenlijke volkshuisvesting, en het is was toch veel beter om dat soort dingen gewoon aan de markt over te laten en als de mensen het dan nog niet kunnen betalen, dan moeten ze gewoon maar gewoon van hun luie reet afkomen en harder of slimmer werken, zoals de mensen die dat vastgoed allemaal in handen hebben,- maar erg is dat ook niet, want weet je we, tricklenomics enzo, dus uiteindelijk houdt Jan met de Pet er ook wat aan over, niet?quote:Op vrijdag 14 februari 2025 16:09 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Correct, en ik doe het volledig op eigen kracht. Ik was graag in Nederland gebleven maar ik vond 15 tot 16 honderd euro per maand kale huur toch een beetje te gortig. Mijn move scheelt mij rond de 600 per maand en ik heb er een uitstekend appartement voor terug in het centrum met 3 slaapkamers. Hetzelfde appartement had mij in Nederland misschien wel het dubbele gekost en dan heb ik het nog niet eens over de kosten om een beetje mobiel te blijven.
Ik ben overigens lang niet de enige, er is een compleet Nederlandse enclave hier die precies hetzelfde doen als ik. Allemaal mensen die liever in Nederland waren gebleven maar nergens een woning kunnen krijgen dankzij onze fantastische overheid die uiteraard het beste met ons voor heeft.
Het probleem is dat je dat niet zomaar kan. En dat weten ze.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 11:47 schreef KoosVogels het volgende:
Je moet er nu gewoon van uitgaan dat de VS in de praktijk niet langer een NAVO-bondgenoot is. Trump overlaadt Poetin en Rusland al dagen met complimenten, terwijl hij geen goed woord over heeft voor de traditionele partners van de VS. Dat laat zien dat de huidige POTUS totaal niet van plan is om zich te committeren aan Artikel 5, mocht het ooit zover komen.
Met iemand als Tulsi Gabbard als DNI (en Trump zelf, niet te vergeten) is ook duidelijk dat vertrouwelijke informatie niet langer veilig is bij de Amerikanen. Die samenwerking moet dus ook per direct stop worden gezet.
Laten ons loskoppelen van de VS, en wel zo snel mogelijk. Want als je vasthoudt aan het naïeve idee dat Trump uiteindelijk wel een draai maakt in ons voordeel, dan kom je (weer) bedrogen uit en ramt hij een dolk in onze rug.
Is dat wel waar?quote:Op vrijdag 14 februari 2025 12:29 schreef phpmystyle het volgende:
Doge heeft al behoorlijk wat geld opgespoord dat fout werd besteed of in zakken belande waar dat niet hoorde.
Is dat niet fijn?
Scheelt ook wel wat als je Fox, Meta, X, Google en Truth Social tot je beschikking hebtquote:Op vrijdag 14 februari 2025 12:35 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Doge heeft tot nu toe vooral verfierbare leugens verspreid dat mensen dat fijn vinden vind ik heel gek.
Goebels natte droom, leugens verspreiden die door de geindoctrineerden over de hele wereld als waarheden gezien worden.
*Alliantiequote:Op vrijdag 14 februari 2025 12:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
1 en 2 zijn mogelijk best waar. Maar de VS is ons niet schatplichting om EU te blijven steunen in haar (indirecte) oorlog tegen Rusland. VS neemt nog eenmaal de taak op zich om een deal te bewerkstelligen tussen Oekraiene en Rusland. Maar daarna houdt het op. Sowieso staat het de VS vrij om te doen wat zij willen, evenals het ons vrij staat om te doen wat wij willen. Coalities komen op, blijven, en vervallen na een periode weer. Dat zie je hier ook gebeuren. Na elke tijd komt er een andere tijd. Deal with it.
Punt 3 heb ik ook zo mijn bedenkingen jegens Trump. Hij realiseert zich niet dat wij in de EU met MILJOENEN vluchtelingen zit dankzij alle vredesoperaties, interventies, regime changes, etc etc etc van de afgelopen decennia.
Maar afijn. Zij mogen wat mij betreft gewoon bij ons blijven kopen, BMW's, friet, etc, net zoals ik graag hun Apples en Tesla's koop. Dat kan gewoon doorgaan toch?
Uh huh...quote:Op vrijdag 14 februari 2025 20:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Musk zou Musk niet zijn als niet alles gedocumenteerd zou worden.
https://www.doge.gov/
Wie moeten wij bedreigen dan?quote:Op vrijdag 14 februari 2025 20:14 schreef Origami94 het volgende:
[..]
*Alliantie
Tijd om het dreigen met kernwapens weer af te stoffen.
Tuurlijk niet, het kwam wel in die zakken terecht, maar men vindt persoonlijk dat het niet naar die zakken had moeten gaan en roepen dan heel erg dom 'fraude' omdat iemand zonder bewijs, maar wel met heel veel financiële belangen roept dat het fraude is.quote:
Vooral nog harder rechts wegzetten/framen en nog harder buitensluiten.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 18:15 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, nogmaals, we hebben een geschiedenis hier die precies laat zien met wat voor soort sentimenten fascisme opkomt. Daar hebben we best wel veel ellende mee gehad, dat herkennen is gewoon bijzonder belangrijk. Leuk ook dat de man die juist dat fascisme nastreeft hier gaat roepen dat we bang zijn voor fascisten. Het is echt niets anders dan die droplul uit Rusland die bij internationale ontmoetingen met allerlei kritiek komt aanzetten op het Westen, terwijl je met kritiek in Rusland je leven lang wordt gemarteld. Ja, dat is niet gek dat we daar van weg willen blijven.
Je geeft het zelf al aan 'mensen die niet het beste met ons voor hebben'.
Deze totaal onbeveiligde site bedoel je?quote:Op vrijdag 14 februari 2025 20:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dit soort laffe dreigementen doen we helemaal niets nee natuurlijk. Ranzig rechts is en blijft ranzig rechts. Dat moet gewoon zo benoemd worden. Net als dat je moslimextremisten ook zo moet blijven benoemen.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 20:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vooral nog harder rechts wegzetten/framen en nog harder buitensluiten.
Je kan beter de wind uit de zeilen halen door mee te bewegen want straks zitten we hier ook dit soort maffe mannetjes en techies.
Ja, want inclusiviteit en niet framen is echt zo'n dingetje van de mensen aan de macht. Tijd om eens wat kritischer te worden en gewoon je geschiedenisboeken weer eens door te lezen van de basisschool.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 20:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vooral nog harder rechts wegzetten/framen en nog harder buitensluiten.
Je kan beter de wind uit de zeilen halen door mee te bewegen want straks zitten we hier ook dit soort maffe mannetjes en techies.
Hey, ik dacht dat jij niet van op de persoon spelen hield, is dat dan ook selectief? En ook hier blink je zogenaamd uit in 'inclusiviteit'.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 20:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ga vooral door
Vooral jij met je achtergrondje.
Id politics is gelukkig net een beetje minder. Maar dag inclusiviteits en maakbaarheidsgejank van afgelopen tijd werd wel degelijk gesteund door politiek. Hier bijv door d66.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 20:21 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, want inclusiviteit is echt zo'n dingetje van de mensen aan de macht. Tijd om eens wat kritischer te worden en gewoon je geschiedenisboeken weer eens door te lezen van de basisschool.
https://www.wc-eend.gov zal je bedoelen.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 20:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, eerst zeur je over dat we zogenaamd mensen uitsluiten en een minuut later kom je je gal spugen op inclusiviteit.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 20:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Id politics is gelukkig net een beetje minder. Maar dag inclusiviteits en maakbaarheidsgejank van afgelopen tijd werd wel degelijk gesteund door politiek. Hier bijv door d66.
En dat 2de deel kan je wel bij alles zeggen wat je niet zint.
quote:
quote:Elon Musk is failing to cut American spending
In any case, DOGE’s efforts appear to be pretty scattershot. Many of its spending reductions have targeted specific things that Mr Trump deems wasteful such as “diversity, equity, inclusion and accessibility” programmes. Yet these amount to a tiny sliver of the federal budget. The full value of the savings publicly announced by DOGE (on its account on X, Mr Musk’s social network) adds up to about $7bn so far. Moreover, some of the reductions came from scrapping multi-year contracts, meaning that the annual savings amount to less than the headline figure. If the controversial closing down of USAID, America’s main international-development agency, counts as a cost-cutting success for DOGE, its total savings would reach about $45bn per year, or just 0.6% of federal spending.
None of this is to minimise DOGE’s impact. It has already put thousands of government employees on leave. Armed with a new executive order from Mr Trump, it is now preparing to make mass lay-offs, though it may lack the legal authority to do so. Civil servants are disoriented and anxious about their future—an outcome that will surely please Mr Musk, who relishes his role in the war on bureaucracy.
But the core mission of DOGE is to save money. “It’s not optional to reduce federal expenses. It’s essential,” Mr Musk said on February 11th. And on that count, he appears set to come up woefully short.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |