Netjes hoor.quote:Op donderdag 13 februari 2025 17:57 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Cold-turkey gestopt met suiker. Gezonder gaan eten. Meer gaan bewegen. Na een jaar van 2 naar 1 tablet gegaan. Daarna na nog een jaar medicijn-af. Kleine 13 kilo afgevallen ook. Nu leef ik meer 'normaal' en hoef ik ipv 2x maar 1x per jaar op controle.
Blauwe kaas mayo klinkt als een koortsdroomquote:Op donderdag 13 februari 2025 17:58 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik heb zo zoete aardappel met blauwe kaas mayo
Ik leef voor blauwe kaasquote:Op donderdag 13 februari 2025 17:59 schreef Grotetijd het volgende:
[..]
Blauwe kaas mayo klinkt als een koortsdroom
Knap hoor.quote:Op donderdag 13 februari 2025 17:57 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Cold-turkey gestopt met suiker. Gezonder gaan eten. Meer gaan bewegen. Na een jaar van 2 naar 1 tablet gegaan. Daarna na nog een jaar medicijn-af. Kleine 13 kilo afgevallen ook. Nu leef ik meer 'normaal' en hoef ik ipv 2x maar 1x per jaar op controle.
Dit klinkt echt smerig sorry.quote:Op donderdag 13 februari 2025 17:58 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik heb zo zoete aardappel met blauwe kaas mayo
dat lijkt me zo intens zielig om te zienquote:Op donderdag 13 februari 2025 17:55 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Nee idd niet. En de overgebleven nijn was een beetje de kluts kwijt
Trueeeeeeee en trueeequote:Op donderdag 13 februari 2025 17:55 schreef essnhills het volgende:
[..]
Gevoelens/emoties zijn zelden rationeel
Maar hoe je ermee omgaat is dat wel. En door alleen al te herkennen dat je emoties niet rationeel zijn ben je al heel ver
Ik leef al mijn hele leven als een pauper. Ook nu ik een kind heb.quote:Op donderdag 13 februari 2025 17:51 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Als je kinderen hebt, zeg maar dag tegen luxe.
het is geen wedstrijd he, er zijn mensen die kinderen heel leuk vinden. Dat mag en kan toch?quote:Op donderdag 13 februari 2025 17:57 schreef ieniminimuis het volgende:
Een groot duur en luxe huis moet je ook schoonmaken, netjes houden en onderhouden.
Kinderen moet je ook voeden, opvoeden en vermaken.
En dan moet je doordeweeks heel hard werken in een stomme baan om het allemaal te kunnen betalen en in het weekend ben je alleen maar bezig met kinderen en huishouden.
Geweldig leven.
Dat mag, ik vind kinderen ook best leuk en had ze ook graag gewild. Het leven heeft andere plannenquote:Op donderdag 13 februari 2025 18:00 schreef Crack_ het volgende:
[..]
het is geen wedstrijd he, er zijn mensen die kinderen heel leuk vinden. Dat mag en kan toch?
Omdat ik anders misschien wel aan de injecties moest. En dat mijn leven een stuk korter zou worden. Dus ik nam meteen drastische maatregelen en die hebben geholpen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 17:59 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Netjes hoor.
Wat gaf de doorslag?
Ik ook. Hou van blauwe kaas. Maar Mayo is dan weer niet mijn favo, dus die combi?quote:
1 is aangeboren, 2 krijg je 'op latere leeftijd'. Dus de kans is heel groot dat het 2 is.quote:Op donderdag 13 februari 2025 17:59 schreef isax het volgende:
[..]
Knap hoor.
Hier is er waarschijnlijk spraken van type 1, de heer des huizes had zichzelf een overdosis aan suiker gegeven. (We hopen dat het toch 2 is)
Was het ook. Zijn maatje wegquote:Op donderdag 13 februari 2025 18:00 schreef Crack_ het volgende:
[..]
dat lijkt me zo intens zielig om te zien
[..]
Trueeeeeeee en trueee
Ruimte geven aan gevoelens en mezelf daar soms in troosten helpt hier vaak. Die gevoelens zijn er toch dus beter even laten zien
Vind het belangrijker dat je geen gehoor geeft aan je gevoelens waarvan je weet dat die niet op rationaliteit zijn berust
Ik geniet niet van andermans kinderenquote:Op donderdag 13 februari 2025 18:02 schreef Kaneelstokje het volgende:
Vind het me trouwens moeilijk voor te stellen dat mensen kinderen niet leuk vinden.
Kind zijn was toch ook leuk? Ik geniet volop van mijn kleine meid.
Zou zo nummer 2 en 3 willen.
En het is ook wat essnhills zegt denk ik, even het idee dat zij precies heeft wat ze wil en ik niet. En dat slaat nergens opquote:Op donderdag 13 februari 2025 17:57 schreef Nizno het volgende:
[..]
jaloers zijn is ergens wel te begrijpen. ondanks dat je het zelf niet zou willen is het toch wel dat zij het dan maar zo even kan..
Dat kan. Ik zie er zelf de meerwaarde niet van in.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:02 schreef Kaneelstokje het volgende:
Vind het me trouwens moeilijk voor te stellen dat mensen kinderen niet leuk vinden.
Gelukkig dat het kwartje is gevallen. En dat het je ook gelukt is. Suiker is echt volksvijand nummer 1.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:01 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Omdat ik anders misschien wel aan de injecties moest. En dat mijn leven een stuk korter zou worden. Dus ik nam meteen drastische maatregelen en die hebben geholpen.
ik heb geen hekel aan kinderen maar moet er nu echt niet meer aan denken.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:02 schreef Kaneelstokje het volgende:
oh, dat is wel jammer. Of vind je het oke?quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:01 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Dat mag, ik vind kinderen ook best leuk en had ze ook graag gewild. Het leven heeft andere plannen
Ik ben bewust kinderloosquote:Op donderdag 13 februari 2025 18:04 schreef Crack_ het volgende:
[..]
oh, dat is wel jammer. Of vind je het oke?
of op een foto van sneeuw iddquote:
Die fase breekt nu langzamerhand aan in huize Haags.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:04 schreef Nizno het volgende:
[..]
jak dan had ik nu een tiener die me het bloed onder mn nagels vandaan haalt
Niet?quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:02 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik geniet niet van andermans kinderen
Ik gun je het van hartequote:Op donderdag 13 februari 2025 18:05 schreef Haags het volgende:
[..]
Die fase breekt nu langzamerhand aan in huize Haags.
Dat sowieso. Ik snoep een heel stuk minder nu. En meer bewegen is ook erg fijn. Wandelen is zo gek nog niet.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:03 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Gelukkig dat het kwartje is gevallen. En dat het je ook gelukt is. Suiker is echt volksvijand nummer 1.
Nee, omdat jij dat wel leuk vindt. Maar de vraag 'kun je je niet voorstellen dat mensen anders zijn dan jij' kun jij je best ook voorstellenquote:Op donderdag 13 februari 2025 18:02 schreef Kaneelstokje het volgende:
Je kan het ontwikkelen tot je 40ste.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:02 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
1 is aangeboren, 2 krijg je 'op latere leeftijd'. Dus de kans is heel groot dat het 2 is.
[..]
Was het ook. Zijn maatje weg
bij een hond of kat is dat cute... kinderen moeten vooral gewoon normaal rustig zijn in mijn nabijheidquote:
Ik vind mijn neefje en nichtje ook erg leuk, maar als ze weer weg zijn denk ik: wat een rust.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:05 schreef Grotetijd het volgende:
[..]
Niet?
Dochtertje van een vriend van mij is echt een schatje. Echt een lollig koddig kindje.
Vorige week had ze de zoomies. Rende ze de kamer door met d'r knuffel in d'r hand "brbrbrbr" geluiden maken met d'r lippen
Ja dat is weer wat anders.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:06 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik vind mijn neefje en nichtje ook erg leuk, maar als ze weer weg zijn denk ik: wat een rust.
Heeft hij veel dorst, moet hij veel plassen en heeft hij droge lippen? Dat waren bij mij de indicatoren dat het zover was.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:06 schreef isax het volgende:
[..]
Je kan het ontwikkelen tot je 40ste.
Hij past niet in het profiel van type 2 en de symptomen kan je eigenlijk ook niet krijgen.
Oprecht. Ik gun je van harte een tiener en daarna puber waarvan je tegen de tijd dat het een twintiger is en het huis uit is .... gelukkig hebben we het overleefdquote:
oke, maar las net ook dat je ze graag had gewild, of verkeerd gelezen. Maar vandaar de vraagquote:
quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:04 schreef Nizno het volgende:
[..]
of op een foto van sneeuw idd
Mocht je een fatsoenlijke tweekapper weten te vinden ergens dan roep je maar
Brabantquote:Op donderdag 13 februari 2025 18:07 schreef Crack_ het volgende:
[..]
oke, maar las net ook dat je ze graag had gewild, of verkeerd gelezen. Maar vandaar de vraag
[..]brabant
bij jou heb je toch nog genoeg huizen over
Ik moet er nog even niet aan denken eigenlijk.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:07 schreef Nizno het volgende:
[..]
Oprecht. Ik gun je van harte een tiener en daarna puber waarvan je tegen de tijd dat het een twintiger is en het huis uit is .... gelukkig hebben we het overleefd
ja in het aardbevingsgebied staan genoeg betaalbarequote:Op donderdag 13 februari 2025 18:07 schreef Crack_ het volgende:
[..]
oke, maar las net ook dat je ze graag had gewild, of verkeerd gelezen. Maar vandaar de vraag
[..]brabant
Ja? Je kan toch graag kinderen hebben gewild maar ze bewust niet genomen hebben?quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:07 schreef Crack_ het volgende:
[..]
[..]brabant
maar 'hij heeft veel suiker gegeten' is geen oorzaak voor DM1?quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:06 schreef isax het volgende:
[..]
Je kan het ontwikkelen tot je 40ste.
Hij past niet in het profiel van type 2 en de symptomen kan je eigenlijk ook niet krijgen.
Ik snap dat mensen anders zijn. Ik snap alleen niet dat zoiets elementairs, iets dat zo ingebakken zou moeten zijn evolutionair gezien, er bij zoveel mensen niet is.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:06 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Nee, omdat jij dat wel leuk vindt. Maar de vraag 'kun je je niet voorstellen dat mensen anders zijn dan jij' kun jij je best ook voorstellen![]()
Ja? Maar mijn vraag 'ben je daar oke mee' is niet zo raar tochquote:Op donderdag 13 februari 2025 18:08 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ja? Je kan toch graag kinderen hebben gewild maar ze bewust niet genomen hebben?
Hij ontwikkelde heel snel ketoacidosequote:Op donderdag 13 februari 2025 18:07 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Heeft hij veel dorst, moet hij veel plassen en heeft hij droge lippen? Dat waren bij mij de indicatoren dat het zover was.
Ik ben er oke mee, anders had ik wel meer moeite genomen om toch kinderen te krijgenquote:Op donderdag 13 februari 2025 18:09 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Ja? Maar waarom zou mijn vraag 'ben je daar oke mee' toch ook gewoon beantwoordbaar?
mede daarom juistquote:Op donderdag 13 februari 2025 18:09 schreef Kaneelstokje het volgende:
elementairs, iets dat zo ingebakken zou moeten zijn evolutionair gezien
Wie zegt dat kind zijn voor iedereen leuk was?quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:02 schreef Kaneelstokje het volgende:
Nee maar was beetje een speed run. Hij at nooit fruit en opeens was hij geobsedeerd met fruit.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:08 schreef Crack_ het volgende:
[..]
maar 'hij heeft veel suiker gegeten' is geen oorzaak voor DM1?
2.3 kinderen?quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:10 schreef Nizno het volgende:
[..]
mede daarom juist
ik moet er niet aan denken om een vent en 2.3 kinderen om me heen te hebben.
Ik vraag me af of dit wel klopt eigenlijk, genoeg voorbeelden van dingen waarvan je denkt 'dit slaat evolutionair nergens op'quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:09 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik snap dat mensen anders zijn. Ik snap alleen niet dat zoiets elementairs, iets dat zo ingebakken zou moeten zijn evolutionair gezien, er bij zoveel mensen niet is.
Aan de andere kant, misschien is het wel een evolutionair iets, om ervoor te zorgen dat er minder mensen komen.
Dat is fijnquote:Op donderdag 13 februari 2025 18:10 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik ben er oke mee, anders had ik wel meer moeite genomen om toch kinderen te krijgen
ahhh op die manier bedoel jequote:Op donderdag 13 februari 2025 18:11 schreef isax het volgende:
[..]
Nee maar was beetje een speed run. Hij at nooit fruit en opeens was hij geobsedeerd met fruit.
Eetze!quote:
het gemiddelde toch? of 2.4... weet t niet meerquote:
Zijn altijd uitzonderingen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:10 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Wie zegt dat kind zijn voor iedereen leuk was?
Ik vind het wel snoezig dat je dat zegt. Of ik hoor het niet zo vaak dat mensen hun eigen kinderwens koppelen aan hoe zij het kind zijn zelf hebben beleefd. Hoor vaker dingen die gaan over wat kinderen toevoegen aan het leven blabla en wat volwassenen te bieden hebben aan kinderen, dat soort zakenquote:Op donderdag 13 februari 2025 18:13 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Zijn altijd uitzonderingen.
Dan is de uitdaging om met een verklaring te komen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:11 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Ik vraag me af of dit wel klopt eigenlijk, genoeg voorbeelden van dingen waarvan je denkt 'dit slaat evolutionair nergens op'
Heb overigens geen idee maar wel altijd interessante gedachtegang
Hmmquote:Op donderdag 13 februari 2025 18:17 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Dan is de uitdaging om met een verklaring te komen.
Zoals vogels die zelf geen kinderen krijgen, maar wel broers en zussen helpen met het opvoeden van hun kinderen.
De neefjes en nichtjes hebben toch een procent of 12,5 met hun overeen. Dus evolutionair gezien kan het.
Maar goed, is al weer een jaar of 20 geleden dat ik actief met Evolutie biologie bezig was. Geen idee wat de nieuwste gedachten zijn.
van de eftelingquote:Op donderdag 13 februari 2025 17:26 schreef Nizno het volgende:
[..]
goed bezig!
en wat is prinses op de erwt lasagne?
ah oke... ik snapquote:Op donderdag 13 februari 2025 18:28 schreef loveislikeakiss het volgende:
[..]
van de efteling
verspakket bij de appie
nee de vormenpasta zijn altijd snot achtigquote:Op donderdag 13 februari 2025 18:31 schreef Nizno het volgende:
[..]
ah oke... ik snap
Heb destijds die hamsterpasta gehad...
was geen aanrader
verspakketten zijn idd prima. Heb laatst ook funghi gehaald. meteen inspiratie hoe ik het ook zelf goedkoper kan maken dan met een pakketquote:Op donderdag 13 februari 2025 18:32 schreef loveislikeakiss het volgende:
[..]
nee de vormenpasta zijn altijd snot achtig
maar de verspakketen zijn wel goed
en met de efteling thema's krijg je vliegende fakir tapijt (pizza) en wit met rode stippen tomatensoep enzo
en de kinderen eten opeens groenten want het is van de efteling
geen gouden erwt thodus geen gratis vakantie voor ons
Ja en etenquote:
100 prijzen van de efteling inc weekendje wegquote:Op donderdag 13 februari 2025 18:37 schreef Nizno het volgende:
[..]
verspakketten zijn idd prima. Heb laatst ook funghi gehaald. meteen inspiratie hoe ik het ook zelf goedkoper kan maken dan met een pakket
owwwww dat zijn die erwten. kans op vakantie
Gecondoleerd!quote:
Veel plezierquote:Op donderdag 13 februari 2025 18:40 schreef Crack_ het volgende:
Okeeee, mijn lichaam vindt het ook maar spannend allemaal
You got this.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:40 schreef Crack_ het volgende:
komp allemaal goeiquote:Op donderdag 13 februari 2025 18:40 schreef Crack_ het volgende:
quote:
quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:40 schreef Crack_ het volgende:
Het went nooit he, zo'n uitvaart?quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:40 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Ja en eten
Friet en snacks uit de airfryerdt
Neequote:Op donderdag 13 februari 2025 18:51 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Het went nooit he, zo'n uitvaart?
Ja en er zullen er natuurlijk nog wel meerdere gaan volgen. Mijn ooms en tantes zijn ook allemaal de zeventig of zelfs de 80 al gepasseerdquote:Op donderdag 13 februari 2025 18:51 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Het went nooit he, zo'n uitvaart?
Ja dan gaat het ineens rapquote:Op donderdag 13 februari 2025 18:54 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Ja en er zullen er natuurlijk nog wel meerdere gaan volgen. Mijn ooms en tantes zijn ook allemaal de zeventig of zelfs de 80 al gepasseerd
Ja. Ik hoop het niet voor je en dat ze gewoon de 100 gaat halenquote:Op donderdag 13 februari 2025 18:56 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ja dan gaat het ineens rap
Hier zal oma wel de volgende zijn. Die is 91 en wordt nu echt wel oud
Dat zie ik haar ook nog wel doen, eigenwijze damequote:Op donderdag 13 februari 2025 18:58 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Ja. Ik hoop het niet voor je en dat ze gewoon de 100 gaat halen
quote:
quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:44 schreef isax het volgende:
[..]
You got this.
Goed door blijven ademen.
quote:
quote:
Het zijn van die dingen waar je je een tijdje op voorbereid. En als het puntje dan bij het paaltje komt, is het nog steeds te veel.quote:
Dan heb je dat niet van vreemden duquote:Op donderdag 13 februari 2025 19:00 schreef essnhills het volgende:
[..]
Dat zie ik haar ook nog wel doen, eigenwijze dame
Jaquote:Op donderdag 13 februari 2025 19:00 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Het zijn van die dingen waar je je een tijdje op voorbereid. En als het puntje dan bij het paaltje komt, is het nog steeds te veel.
quote:Op donderdag 13 februari 2025 19:02 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Dan heb je dat niet van vreemden du
Dalijk ben jij een van de senioren.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:54 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Ja en er zullen er natuurlijk nog wel meerdere gaan volgen. Mijn ooms en tantes zijn ook allemaal de zeventig of zelfs de 80 al gepasseerd
Ja, het ene voelt erger dan het andere. Een opa of oma voelt onvermijdelijk.quote:Op donderdag 13 februari 2025 19:04 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ja
Al zijn de 'details' wel relevant daarvoor vind ik
Het afscheid van mijn opa (net geen 85) was zwaar maar vooral ook erg mooi. En het was goed zo.
Het afscheid van mijn tante (65 jaar pas) was veeel pijnlijker. Omdat het veel te vroeg was.
Ja. ik word (althans dat hoop ik) volgende maand 44. Gelukkig ben ik van mijn neven en nichten de op een na jongste. Van vaders kant dan. Van moederskant ben ik de jongste, maar daarmee heb ik helemaal geen contact mee en mijn vader ook niet..quote:Op donderdag 13 februari 2025 19:09 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Dalijk ben jij een van de senioren.
Op 1,49 zitten we intussen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:13 schreef Nizno het volgende:
[..]
het gemiddelde toch? of 2.4... weet t niet meer
owwwwwquote:Op donderdag 13 februari 2025 19:12 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Op 1,49 zitten we intussen.
Is ook wel lastig, dealen met 0,3 kind.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:10 schreef Nizno het volgende:
[..]
mede daarom juist
ik moet er niet aan denken om een vent en 2.3 kinderen om me heen te hebben.
Hadden ze de boodschap in Afrika en Zuid-Azië ook maar begrepen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 19:15 schreef Nizno het volgende:
[..]
owwwww
naja das ook wel goed voor de wereldpopulatie
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |