Re fucking tweet.quote:Op donderdag 13 februari 2025 10:09 schreef 111210 het volgende:
Eigenlijk is het vooral treurig dat we Douwe Egberts koffie een A merk koffie normen
quote:Op donderdag 13 februari 2025 10:09 schreef 111210 het volgende:
Eigenlijk is het vooral treurig dat we Douwe Egberts koffie een A merk koffie normen
Dat was altijd wel de standaard. DE-Koffie met z'n koffiepunten. (Ik zie mijn moeder nog met volle trots die punten sparen en inleveren voor producten.)quote:
hoezo dan?quote:Op donderdag 13 februari 2025 10:09 schreef 111210 het volgende:
quote:Op donderdag 13 februari 2025 11:35 schreef golfer het volgende:
Het ene na het andere koffietopic. Kon je niet kwijt in jouw eigen topic over de prijs van koffie?
CUL / 500 gram filterkoffie voor 2,15 euro
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d
quote:Op donderdag 13 februari 2025 12:11 schreef Bocaj het volgende:
[..]En nu een serieuze reactie op die terechte vraag?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Natuurlijk had het gekund. (Maar niet gedaan of aan gedacht.)quote:Op donderdag 13 februari 2025 12:58 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
En nu een serieuze reactie op die terechte vraag?
Prima, dan mag deze dus gesloten worden. Kun jij mooi jouw OP in je andere topic plaatsen. Bedankt.quote:Op donderdag 13 februari 2025 13:01 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Natuurlijk had het gekund. (Maar niet gedaan of aan gedacht.)
Nu niet zeggen, dat ik er wel aan had moeten denken...
Doe toch niet zo kinderachtig! (Wat maakt een extra topic nou uit?)quote:Op donderdag 13 februari 2025 13:05 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Prima, dan mag deze dus gesloten worden. Kun jij mooi jouw OP in je andere topic plaatsen. Bedankt.
Nou pis is overdreven maar het is gewoon heel slap pils. Proef het eens naast een jupiler of alfa en je snapt waarom.quote:Op donderdag 13 februari 2025 11:22 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
hoezo dan?
of is dat ook zoiets als heineken geen bier mogen noemen want dat schijnt net pis te zijn ofzo, terwijl het overal super populair is.
ik drink geen koffie en geen bier gelukkig
Dat is het wel hoor, het verschil met budgetkoffie is best groot. Een A-merk is in de eerste plaats een merk he, niet iets om de koffiesnob mee uit te hangen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 10:09 schreef 111210 het volgende:
Klopt helemaal.quote:Op donderdag 13 februari 2025 20:45 schreef 111210 het volgende:
[..]
Nou pis is overdreven maar het is gewoon heel slap pils. Proef het eens naast een jupiler of alfa en je snapt waarom.
Voor filter maling: kanis en gunnink.quote:Op maandag 17 februari 2025 20:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is het wel hoor, het verschil met budgetkoffie is best groot. Een A-merk is in de eerste plaats een merk he, niet iets om de koffiesnob mee uit te hangen.
Als Douwe Egberts geen A-merk mag heten, welk merk dan wel ?quote:Op donderdag 13 februari 2025 10:09 schreef 111210 het volgende:
Freddy Heineken zei zelf ooit: "ik verkoop geen bier, ik verkoop gezelligheid".quote:Op donderdag 13 februari 2025 11:22 schreef junkiesietze het volgende:
of is dat ook zoiets als heineken geen bier mogen noemen want dat schijnt net pis te zijn ofzo, terwijl het overal super populair is.
Zeker, maar dat is een glas koud water ookquote:Op dinsdag 18 februari 2025 00:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Klopt helemaal.
Al is een goed getapt heineken biertje in de zomer prima drinkbaar he.
Hij had toch al hoofdpijn..quote:Op dinsdag 18 februari 2025 01:09 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Freddy Heineken zei zelf ooit: "ik verkoop geen bier, ik verkoop gezelligheid".
Het tweede deel van deze uitspraak is natuurlijk grote onzin, want gezelligheid kun je niet kopen of verkopen. Maar met het eerste deel had hij helemaal gelijk.
Er schijnt overigens een weliswaar onbevestigd gerucht te zijn dat Freddy Heineken tijdens zijn ontvoering zijn ontvoerders om Grolsch vroeg.
Inderdaad KG is lekker.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 00:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Voor filter maling: kanis en gunnink.
Verrassend goed.
A-Merk is niets meer of minder dan een groot bekend merk met een dominante marktpositie. Het zegt niet zoveel of het zo een geweldig product is. Heineken is een A-Merk, Calve is een A-Merk, Verkade is een A-merk, Douwe Egberts is een A-merk.quote:Op donderdag 13 februari 2025 10:09 schreef 111210 het volgende:
Toch zal men een merk dat minder bekend is en geen dominante marktpositie heeft, maar kwalitatief wel goed is, niet zo gauw een B-merk noemen.quote:Op donderdag 20 februari 2025 21:10 schreef Jan_Onderwater het volgende:
A-Merk is niets meer of minder dan een groot bekend merk met een dominante marktpositie. Het zegt niet zoveel of het zo een geweldig product is. Heineken is een A-Merk, Calve is een A-Merk, Verkade is een A-merk, Douwe Egberts is een A-merk.
Toch is het geen geweldig pils, geen geweldige mayonaise, chocola en koekjes zijn okay, maar je kan duidelijk betere kopen, en er is ook duidelijk betere koffie en thee.
Kan zijn, maar A of B merk, Huismerk, interesseert mijn verder niet. Als het mij goed smaakt is het goed, is het bv zoals Heineken, Amstel wat ik veel te zoet en dun vind, dan vind ik dat gewoon niet goed.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 18:11 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Toch zal men een merk dat minder bekend is en geen dominante marktpositie heeft, maar kwalitatief wel goed is, niet zo gauw een B-merk noemen.
Alles waar een roostdatum op staat in plaats van een houdbaarheidsdatum. Geroosterde koffiebonen is maar een paar weken lekker. Een fabrikant die zijn koffiekwaliteit serieus neemt, schrijft daarom op de verpakking wanneer het geroosterd is, en niet tot wanneer het houdbaar is.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 01:02 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Als Douwe Egberts geen A-merk mag heten, welk merk dan wel ?
Jij hebt het over premium of artisanale koffie. A-Merken zijn de Unilevers, Sarah Lee en Nestles van deze wereld, Wat jij bedoeld zijn Peeze uit Arnhem of de Pelikaan uit Zutphen, Koepoort uit Serooskerke etcquote:Op donderdag 27 februari 2025 16:50 schreef knoopie het volgende:
[..]
Alles waar een roostdatum op staat in plaats van een houdbaarheidsdatum. Geroosterde koffiebonen is maar een paar weken lekker. Een fabrikant die zijn koffiekwaliteit serieus neemt, schrijft daarom op de verpakking wanneer het geroosterd is, en niet tot wanneer het houdbaar is.
Dat klopt grotendeels, maar dat maakt het niet minder waar dat het een makkelijke manier is om goede koffie te onderscheiden van merken die willen doen alsof ze goede koffie zijn.quote:Op donderdag 27 februari 2025 16:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Jij hebt het over premium of artisanale koffie. A-Merken zijn de Unilevers, Sarah Lee en Nestles van deze wereld, Wat jij bedoeld zijn Peeze uit Arnhem of de Pelikaan uit Zutphen, Koepoort uit Serooskerke etc
Volgens mij ging het over A versus B merken of huismerken.quote:Op donderdag 27 februari 2025 16:55 schreef knoopie het volgende:
[..]
Dat klopt grotendeels, maar dat maakt het niet minder waar dat het een makkelijke manier is om goede koffie te onderscheiden van merken die willen doen alsof ze goede koffie zijn.
Dan slik ik nog liever Cafeïne tabletten.quote:Op donderdag 27 februari 2025 17:00 schreef Mortaxx het volgende:
Gewoon huismerk oploskoffie. Scheelt ook een duur apparaat
Nee, de vraag was wat je een A-merk zou mogen noemen als DE geen A-merk is. Mijn mening is dat dat een koffie is waar een roostdatum op staat en niet een uiterste houdbaarheidsdatum.quote:Op donderdag 27 februari 2025 16:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Volgens mij ging het over A versus B merken of huismerken.
Dat kan. Ik drink koffie voor de smaak, niet voor de cafeïnequote:Op donderdag 27 februari 2025 17:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dan slik ik nog liever Cafeïne tabletten.
FTFYquote:Op donderdag 27 februari 2025 17:25 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dat kan. Ik drink heel goedkope Oploskoffie van het huismerk voor de smaak, niet voor de cafeïne
Als je dus nu 'grote' prijsstijgingen niet gaat doorbereken in de prijs in de winkel, kom je er dus gewoon voor uit dat je de afgelopen jaren de klant, je eigen klant, hebt lopen naaien met je 'prijsverhogingen'. Blijkbaar is er dus genoeg marge om het een en ander op te vangen.quote:Sinds begin dit jaar leverde JDE Peet's niet meer aan de supermarkten en werden harde prijsonderhandelingen gevoerd. Dit heeft uiteindelijk geresulteerd in een lijstje met "adviesprijzen" vanuit de fabrikant voor merken als Douwe Egberts, Senseo, L'OR en Pickwick. Dat lijstje bevat prijsstijgingen van 20 tot 30 procent.
(...)
Picnic moet de exacte prijzen waarvoor de producten terug in de winkel komen nog bepalen, maar Muller kan nu al zeggen dat dit niet om zulke hoge prijsstijgingen zal gaan. "We leveren dus marge in, terwijl de fabrikant zijn winstgevendheid vergroot." In De Telegraaf zegt Jumbo-baas Ton van Veen eveneens dat de keten de fors hogere prijzen niet gaat doorberekenen aan de klant.
CUL / 500 gram filterkoffie voor 2,15 euroquote:Op dinsdag 25 februari 2025 17:59 schreef achtja het volgende:
Wat veel mensen niet weten!!! is dat je rijk kunt worden als je gewoon de 2 euro pakken bij de jumbo koopt.. 500 gram koffie, voor 2 eurootjes
Het lijkt er op dat de prijzen van de rauwe koffie zich nu wat aan het stabiliseren zijn want de laatste oogst is gelukkig een stuk beter dan de vorige 2 maar het duurt nog wel even voordat de prijzen weer wat gaan zakken. Dan ben je zo een half jaar verder.quote:Op maandag 10 maart 2025 20:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ik kocht meestal al mijn koffie elders, maar als DE en Kanis&Gunnik de prijzen nog verder verhogen, dan koop ik die helemaal niet meer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |