abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 september 2024 @ 10:52:10 #1
65846 Bocaj
47th President.
pi_215079128
Eigenlijk geen geld 500 gram voor 2 euro...

https://www.dirk.nl/boods(...)fie%20roodmerk/85160

https://www.aldi.nl/produ(...)372-1-0.article.html

https://www.ah.nl/product(...)dition-ground-coffee

Iemand al eens geprobeerd?

AH zet er bij: 'Topkwaliteit en altijd laaggeprijsd.'
pi_215079683
Moeders kocht een poosje C1000 huismerk koffie.
Wij konden maar niet begrijpen waarom die zo bitter en waterig kon zijn.
Meer koffie gebruiken werd het bitterder van, minder gebruiken en het werd nog wateriger.
Totdat ik een nieuw pak uit de kast trok.
Ik wist niet beter of we hadden altijd DE Aroma Rood.
Mijn vader zei ook al dat hij dacht dat het aan hem lag.
Ja maar het was zo lekker goedkoop en in de aanbieding.
Ze was heel erg op de centen, want stel je voor dat je het ergens anders tekort kwam.
Ze had meteen 2 pakken van 5x een pond gekocht. De eerste was gelukkig al bijna op.

Je kan het proberen, maar bedenk dat wat je van de lengte haalt, je meestal in de breedte niet terug krijgt.
  dinsdag 24 september 2024 @ 12:44:17 #3
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215080038
Dat is ook vaak bij aanbiedingen: daar kan nog wel eens een addertje onder het gras zitten.
pi_215080458
Wij drinken zelf geen koffie dus heb ik de goedkoopste koffie gekocht die ik kon vinden (die van de appie).
Visite kwam, koffie gezet, koffie en pak daarna weggegooit en de visite ging aan de thee :)
Nu weer douwe egberts in huis.
pi_215080739
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 13:35 schreef Sorella het volgende:
Wij drinken zelf geen koffie dus heb ik de goedkoopste koffie gekocht die ik kon vinden (die van de appie).
Visite kwam, koffie gezet, koffie en pak daarna weggegooit en de visite ging aan de thee :)
Nu weer douwe egberts in huis.
:D

Vrienden van me drinken geen koffie en hebben voor visite een Senseo aangeschaft... Dan heb ik liever oploskoffie. Die neem ik dan ook zelf mee :o
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 24 september 2024 @ 14:32:16 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215080892
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 september 2024 14:13 schreef bijdehand het volgende:

[..]
:D

Vrienden van me drinken geen koffie en hebben voor visite een Senseo aangeschaft... Dan heb ik liever oploskoffie. Die neem ik dan ook zelf mee :o
Ik zou dan eerder voor zo’n cupjesapparaat kiezen. Die pads worden ook oud, net als een aangebroken pak filtermaling. Cupjes zijn dan volgens mij best ideaal. Kun je toch je gasten nog iets voorzetten dat een beetje te drinken is.
The love you take is equal to the love you make.
pi_215081002
Kan nog makkelijker: oploskoffie. Ook prima te drinken.
Eens kijken
pi_215081012
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2024 14:32 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ik zou dan eerder voor zo’n cupjesapparaat kiezen. Die pads worden ook oud, net als een aangebroken pak filtermaling. Cupjes zijn dan volgens mij best ideaal. Kun je toch je gasten nog iets voorzetten dat een beetje te drinken is.
Het is dan ook oploskoffie dat in de cupjes zit, elk van een eigen kwaliteit natuurlijk: vandaar het verschil in smaak en prijs.

Wat bij goede koffie erg belangrijk is is:

* De leeftijd - de branding van de bonen niet te lang geleden laten zijn. De vergruizing van de bonen gebeurt tegenwoordig in iedergeval binnen 2 maanden (sommigen zelf al binnen 2 weken) na de branding van de boon. Verpakt valt vaak slecht te ruiken of het goed gegaan is (want luchtdicht verpakt) maar de kunst is dan een merk te pakken waarvan je ziet dat de doorloop ervan hoog is - zoals bijvoorbeeld Aroma Rood van Douwe Egberts.

* De branding - niet te hoog en fel. Een lekker bakje filterkoffie komt tot stand door de juiste manier van zetten en niet zo zeer door de hogere branding van de boon. Dat betekend dat het dus belangrijk is dat je voldoende filtermaling neemt, deze zachtjes aandrukt in het filter / pruttelpotje / lang laat zitten in de cafetière - daarna pas zetten.

En het belangrijkste bijna is toch wel:

* Gebruik geen heet water (100°C)
Daarmee brand je de olie die je van de maling af wil hebben kapot. Een apparaat (als die af te stellen is) op 75°C laten doordruppelen.

Paar kleine tips voor een goed bakje filterkoffie. :)
  dinsdag 24 september 2024 @ 14:55:01 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215081030
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2024 14:50 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Het is dan ook oploskoffie dat in de cupjes zit, elk van een eigen kwaliteit natuurlijk: vandaar het verschil in smaak en prijs.

Wat bij goede koffie erg belangrijk is is:

* De leeftijd - de branding van de bonen niet te lang geleden laten zijn. De vergruizing van de bonen gebeurt tegenwoordig in iedergeval binnen 2 maanden (sommigen zelf al binnen 2 weken) na de branding van de boon. Verpakt valt vaak slecht te ruiken of het goed gegaan is (want luchtdicht verpakt) maar de kunst is dan een merk te pakken waarvan je ziet dat de doorloop ervan hoog is - zoals bijvoorbeeld Aroma Rood van Douwe Egberts.

* De branding - niet te hoog en fel. Een lekker bakje filterkoffie komt tot stand door de juiste manier van zetten en niet zo zeer door de hogere branding van de boon. Dat betekend dat het dus belangrijk is dat je voldoende filtermaling neemt, deze zachtjes aandrukt in het filter / pruttelpotje / lang laat zitten in de cafetière - daarna pas zetten.

En het belangrijkste bijna is toch wel:

* Gebruik geen heet water (100°C)
Daarmee brand je de olie die je van de maling af wil hebben kapot. Een apparaat (als die af te stellen is) op 75°C laten doordruppelen.

Paar kleine tips voor een goed bakje filterkoffie. :)
Bedankt voor de informatie. Al begrijp ik niet helemaal waarom ik deze lap tekst krijg voorgeschoteld.
pi_215081065
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2024 14:55 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Bedankt voor de informatie. Al begrijp ik niet helemaal waarom ik deze lap tekst krijg voorgeschoteld.
Omdat ik eerst reageerde op jouw suggestie voor een cupjes automaat en daarna (voor het gemak) een korte introductie wilde geven voor het zetten van een lekker bakje filterkoffie, voor iedereen die het lezen wil. :)

Naast dat filterkoffie ook goedkoper is dan de pads en zeker de cupjes, is het met wat kleine wetenschap zelfs ook best leuk om te doen, al vind ik zelf. O+
  dinsdag 24 september 2024 @ 15:06:48 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215081093
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2024 15:01 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Omdat ik eerst reageerde op jouw suggestie voor een cupjes automaat en daarna (voor het gemak) een korte introductie wilde geven voor het zetten van een lekker bakje filterkoffie, voor iedereen die het lezen wil. :)

Naast dat filterkoffie ook goedkoper is dan de pads en zeker de cupjes, is het met wat kleine wetenschap zelfs ook best leuk om te doen, al vind ik zelf. O+
De pads en de cupjes werden genoemd in de dwarsstraat van opties voor mensen die zelf geen koffie drinken maar hun gasten wel koffie willen voorzetten, dan wel mensen die op bezoek gaan bij mensen die zelf geen koffie drinken.
  dinsdag 24 september 2024 @ 15:07:10 #12
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_215081097
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_215081117
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2024 15:06 schreef Lienekien het volgende:

[..]
De pads en de cupjes werden genoemd in de dwarsstraat van opties voor mensen die zelf geen koffie drinken maar hun gasten wel koffie willen voorzetten, dan wel mensen die op bezoek gaan bij mensen die zelf geen koffie drinken.
Ik las het inderdaad en ik antwoorde dus nog dat het ook nog eens goedkoper is om dan filterkoffie te kopen en goed te zetten. Naast dat het dus ook best leuk is om goede koffie te zetten, vond ik zelf. O-)

@golfer heeft het topic gevonden met de koffie tips! Daar past dit lijstje ook mooi in. :)
  dinsdag 24 september 2024 @ 15:12:03 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215081118
quote:
Daar word je natuurlijk met pek en veren het topic uitgestuurd als je daar serieus de vraag zou stellen of filtermaling als genoemd in de OP iets is voor de koffiefijnproever.
  dinsdag 24 september 2024 @ 15:13:13 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215081125
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2024 15:11 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Ik las het inderdaad en ik antwoorde dus nog dat het ook nog eens goedkoper is om dan filterkoffie te kopen en goed te zetten. Naast dat het dus ook best leuk is om goede koffie te zetten, vond ik zelf. O-)

@:golfer heeft het topic gevonden met de koffie tips! Daar past dit lijstje ook mooi in. :)
Ja, vinden ze echt schitterend daar.
pi_215081154
De smaak van koffie is gelukkig niet alleen onderhevig aan de koffie die je gebruikt, ook het water en de watertemperatuur doen veel. Maar goed, met slechte bonen zal je nooit fantastische koffie zetten, of je moet al een pressurized basket gebruiken, dan kom je er wellicht mee weg. Volgens mij betaal ik nu iets van ¤ 18,50 voor een kilo bonen en dat vind ik prima. Goede koffie mag best iets kosten vind ik. Een ander gooit zn geld ergens anders aan weg.
Wakadoodle!
pi_215081161
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2024 15:12 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Daar word je natuurlijk met pek en veren het topic uitgestuurd als je daar serieus de vraag zou stellen of filtermaling als genoemd in de OP iets is voor de koffiefijnproever.
Hmm, zou het? Dat zou jammer zijn: uiteindelijk is koffie een vrij delicaat product maar toch ook prima toegankelijk. Zou je denken dat in het CUL topic erover toch prima een antwoord te vinden valt?

Even over de 2 euro koffie nog, dus OT:

Dat is oude koffie. Vaak de drab die al eens gezet is in een machinaal proces voor likeur, smaakstoffen en dergelijke. Vervolgens wordt die koffiedrab dan weer gerehydrateerd en verpakt - het is niet dat je dus geen koffie smaak eruit krijgt maar het is (naar mijn mening!) eigenlijk geen koffie meer.

Dat is puur wetenschappelijk dat ik dat zo bekijk, omdat de olieën die in de koffie normaalgesproken zitten er dan dus uit zijn en je eigenlijk een bakje smaakstoffen drinkt.

Opzich kan dat prima zijn voor een groot feestje of wat: maar ik serveer mijn bezoek (v.a. 20 personen) graag dan een relatief goedkoop bakje Kanis&Gunnink, DERood of ander actiemateriaal.
  dinsdag 24 september 2024 @ 15:26:24 #18
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215081187
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2024 15:21 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Hmm, zou het? Dat zou jammer zijn: uiteindelijk is koffie een vrij delicaat product maar toch ook prima toegankelijk. Zou je denken dat in het CUL topic erover toch prima een antwoord te vinden valt?

Even over de 2 euro koffie nog, dus OT:

Dat is oude koffie. Vaak de drab die al eens gezet is in een machinaal proces voor likeur, smaakstoffen en dergelijke. Vervolgens wordt die koffiedrab dan weer gerehydrateerd en verpakt - het is niet dat je dus geen koffie smaak eruit krijgt maar het is (naar mijn mening!) eigenlijk geen koffie meer.

Dat is puur wetenschappelijk dat ik dat zo bekijk, omdat de olieën die in de koffie normaalgesproken zitten er dan dus uit zijn en je eigenlijk een bakje smaakstoffen drinkt.

Opzich kan dat prima zijn voor een groot feestje of wat: maar ik serveer mijn bezoek (v.a. 20 personen) graag dan een relatief goedkoop bakje Kanis&Gunnink, DERood of ander actiemateriaal.
Oftewel het prima antwoord van de fijnproever is: bocht.
pi_215081207
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 14:47 schreef Maharski het volgende:
Arjan Ederveen is fan en noemt het kinderkoffie.

Overigens is Perla koffie van AH vrijwel altijd in de bonus.

DE, 500 gram, is ook altijd wel ergens in de aanbieding, 2 voor 12 euro met gratis beker.
  dinsdag 24 september 2024 @ 16:02:55 #20
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215081421
Drink al decennia Aldi goudmerk als filterkoffie. Prima koffie, nooit klachten. Espresso neem ik Wiener melange van de Pelikaan in Zutphen of Lavazza Oro
pi_215081939
quote:
5s.gif Op dinsdag 24 september 2024 10:52 schreef Bocaj het volgende:
Eigenlijk geen geld 500 gram voor 2 euro...

https://www.dirk.nl/boods(...)fie%20roodmerk/85160

https://www.aldi.nl/produ(...)372-1-0.article.html

https://www.ah.nl/product(...)dition-ground-coffee

Iemand al eens geprobeerd?

AH zet er bij: 'Topkwaliteit en altijd laaggeprijsd.'
Ik heb ze alledrie weleens gedronken. Die van de Dirk was matig, die van de AH was ondrinkbaar en alleen die van de Aldi vond ik redelijk. De enige budgetkoffie die altijd te krijgen is en die ik beter vind dan die van de Aldi zijn de Palazzo bonen van de Action.

Verder kan ik vaak redelijk tot goede koffie vinden voor een nog lagere prijs op sites als antiduur.nl of op de markt. Alleen weet je nooit of en wat je daar kan vinden, dus moet je daar geluk voor hebben.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 24 september 2024 @ 17:32:38 #22
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_215082103
Dat AH-merk heb ik de bonen van. Pretendeer geen connaisseur te zijn dus is goed genoeg.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_215082466
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2024 14:50 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Dat is niet waar. In zowel nespresso cups, dolce gusto cups, en zelfs senseopads zit gewoon gemalen koffie.

Oploskoffie is gezette koffie, zwaar ingedikt, en gevriesdroogd. Eigenlijk 2ehands koffie dus.
  dinsdag 24 september 2024 @ 18:57:51 #24
65846 Bocaj
47th President.
pi_215082825
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2024 14:32 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Senseo heb ik ook een tijd gehad maar begon te vervelen.
De smaak werd ook anders. Of dat nu aan het apparaat lag of niet weet ik niet.
Vond die 'pad drukker' ook vies worden... En dan moest je spoelen met een oude gebruikte pad...
Heb hem toen maar op MP gezet en verkocht.
Doe nu alleen nog maar slow-koffie. Maar ik begrijp al wel dat ik beter bij een goed Arabica filterkoffie kan blijven.
Daar heeft de Aldi ook een goede versie van... Maarja, ik zie ook die 2 euro pak staan. :')
  dinsdag 24 september 2024 @ 19:35:00 #25
65846 Bocaj
47th President.
pi_215083147
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 14:47 schreef Maharski het volgende:
Maar eigenlijk dan alleen die van Nescafe gold.

https://www.ah.nl/product(...)en-zacht-oploskoffie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')