quote:Op dinsdag 24 september 2024 13:35 schreef Sorella het volgende:
Wij drinken zelf geen koffie dus heb ik de goedkoopste koffie gekocht die ik kon vinden (die van de appie).
Visite kwam, koffie gezet, koffie en pak daarna weggegooit en de visite ging aan de thee![]()
Nu weer douwe egberts in huis.
Ik zou dan eerder voor zo’n cupjesapparaat kiezen. Die pads worden ook oud, net als een aangebroken pak filtermaling. Cupjes zijn dan volgens mij best ideaal. Kun je toch je gasten nog iets voorzetten dat een beetje te drinken is.quote:Op dinsdag 24 september 2024 14:13 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Vrienden van me drinken geen koffie en hebben voor visite een Senseo aangeschaft... Dan heb ik liever oploskoffie. Die neem ik dan ook zelf mee
Het is dan ook oploskoffie dat in de cupjes zit, elk van een eigen kwaliteit natuurlijk: vandaar het verschil in smaak en prijs.quote:Op dinsdag 24 september 2024 14:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik zou dan eerder voor zo’n cupjesapparaat kiezen. Die pads worden ook oud, net als een aangebroken pak filtermaling. Cupjes zijn dan volgens mij best ideaal. Kun je toch je gasten nog iets voorzetten dat een beetje te drinken is.
Bedankt voor de informatie. Al begrijp ik niet helemaal waarom ik deze lap tekst krijg voorgeschoteld.quote:Op dinsdag 24 september 2024 14:50 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Het is dan ook oploskoffie dat in de cupjes zit, elk van een eigen kwaliteit natuurlijk: vandaar het verschil in smaak en prijs.
Wat bij goede koffie erg belangrijk is is:
* De leeftijd - de branding van de bonen niet te lang geleden laten zijn. De vergruizing van de bonen gebeurt tegenwoordig in iedergeval binnen 2 maanden (sommigen zelf al binnen 2 weken) na de branding van de boon. Verpakt valt vaak slecht te ruiken of het goed gegaan is (want luchtdicht verpakt) maar de kunst is dan een merk te pakken waarvan je ziet dat de doorloop ervan hoog is - zoals bijvoorbeeld Aroma Rood van Douwe Egberts.
* De branding - niet te hoog en fel. Een lekker bakje filterkoffie komt tot stand door de juiste manier van zetten en niet zo zeer door de hogere branding van de boon. Dat betekend dat het dus belangrijk is dat je voldoende filtermaling neemt, deze zachtjes aandrukt in het filter / pruttelpotje / lang laat zitten in de cafetière - daarna pas zetten.
En het belangrijkste bijna is toch wel:
* Gebruik geen heet water (100°C)
Daarmee brand je de olie die je van de maling af wil hebben kapot. Een apparaat (als die af te stellen is) op 75°C laten doordruppelen.
Paar kleine tips voor een goed bakje filterkoffie.
Omdat ik eerst reageerde op jouw suggestie voor een cupjes automaat en daarna (voor het gemak) een korte introductie wilde geven voor het zetten van een lekker bakje filterkoffie, voor iedereen die het lezen wil.quote:Op dinsdag 24 september 2024 14:55 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Bedankt voor de informatie. Al begrijp ik niet helemaal waarom ik deze lap tekst krijg voorgeschoteld.
De pads en de cupjes werden genoemd in de dwarsstraat van opties voor mensen die zelf geen koffie drinken maar hun gasten wel koffie willen voorzetten, dan wel mensen die op bezoek gaan bij mensen die zelf geen koffie drinken.quote:Op dinsdag 24 september 2024 15:01 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Omdat ik eerst reageerde op jouw suggestie voor een cupjes automaat en daarna (voor het gemak) een korte introductie wilde geven voor het zetten van een lekker bakje filterkoffie, voor iedereen die het lezen wil.![]()
Naast dat filterkoffie ook goedkoper is dan de pads en zeker de cupjes, is het met wat kleine wetenschap zelfs ook best leuk om te doen, al vind ik zelf.
Ik las het inderdaad en ik antwoorde dus nog dat het ook nog eens goedkoper is om dan filterkoffie te kopen en goed te zetten. Naast dat het dus ook best leuk is om goede koffie te zetten, vond ik zelf.quote:Op dinsdag 24 september 2024 15:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]
De pads en de cupjes werden genoemd in de dwarsstraat van opties voor mensen die zelf geen koffie drinken maar hun gasten wel koffie willen voorzetten, dan wel mensen die op bezoek gaan bij mensen die zelf geen koffie drinken.
Daar word je natuurlijk met pek en veren het topic uitgestuurd als je daar serieus de vraag zou stellen of filtermaling als genoemd in de OP iets is voor de koffiefijnproever.quote:Op dinsdag 24 september 2024 15:07 schreef golfer het volgende:
CUL / Koffie voor de fijnproever: Nog een kopje koffie #12
Ja, vinden ze echt schitterend daar.quote:Op dinsdag 24 september 2024 15:11 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Ik las het inderdaad en ik antwoorde dus nog dat het ook nog eens goedkoper is om dan filterkoffie te kopen en goed te zetten. Naast dat het dus ook best leuk is om goede koffie te zetten, vond ik zelf.![]()
@:golfer heeft het topic gevonden met de koffie tips! Daar past dit lijstje ook mooi in.
Hmm, zou het? Dat zou jammer zijn: uiteindelijk is koffie een vrij delicaat product maar toch ook prima toegankelijk. Zou je denken dat in het CUL topic erover toch prima een antwoord te vinden valt?quote:Op dinsdag 24 september 2024 15:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Daar word je natuurlijk met pek en veren het topic uitgestuurd als je daar serieus de vraag zou stellen of filtermaling als genoemd in de OP iets is voor de koffiefijnproever.
Oftewel het prima antwoord van de fijnproever is: bocht.quote:Op dinsdag 24 september 2024 15:21 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Hmm, zou het? Dat zou jammer zijn: uiteindelijk is koffie een vrij delicaat product maar toch ook prima toegankelijk. Zou je denken dat in het CUL topic erover toch prima een antwoord te vinden valt?
Even over de 2 euro koffie nog, dus OT:
Dat is oude koffie. Vaak de drab die al eens gezet is in een machinaal proces voor likeur, smaakstoffen en dergelijke. Vervolgens wordt die koffiedrab dan weer gerehydrateerd en verpakt - het is niet dat je dus geen koffie smaak eruit krijgt maar het is (naar mijn mening!) eigenlijk geen koffie meer.
Dat is puur wetenschappelijk dat ik dat zo bekijk, omdat de olieën die in de koffie normaalgesproken zitten er dan dus uit zijn en je eigenlijk een bakje smaakstoffen drinkt.
Opzich kan dat prima zijn voor een groot feestje of wat: maar ik serveer mijn bezoek (v.a. 20 personen) graag dan een relatief goedkoop bakje Kanis&Gunnink, DERood of ander actiemateriaal.
Arjan Ederveen is fan en noemt het kinderkoffie.quote:Op dinsdag 24 september 2024 14:47 schreef Maharski het volgende:
Kan nog makkelijker: oploskoffie. Ook prima te drinken.
Ik heb ze alledrie weleens gedronken. Die van de Dirk was matig, die van de AH was ondrinkbaar en alleen die van de Aldi vond ik redelijk. De enige budgetkoffie die altijd te krijgen is en die ik beter vind dan die van de Aldi zijn de Palazzo bonen van de Action.quote:Op dinsdag 24 september 2024 10:52 schreef Bocaj het volgende:
Eigenlijk geen geld 500 gram voor 2 euro...
https://www.dirk.nl/boods(...)fie%20roodmerk/85160
https://www.aldi.nl/produ(...)372-1-0.article.html
https://www.ah.nl/product(...)dition-ground-coffee
Iemand al eens geprobeerd?
AH zet er bij: 'Topkwaliteit en altijd laaggeprijsd.'
Dat is niet waar. In zowel nespresso cups, dolce gusto cups, en zelfs senseopads zit gewoon gemalen koffie.quote:Op dinsdag 24 september 2024 14:50 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Het is dan ook oploskoffie dat in de cupjes zit, elk van een eigen kwaliteit natuurlijk: vandaar het verschil in smaak en prijs.
Senseo heb ik ook een tijd gehad maar begon te vervelen.quote:Op dinsdag 24 september 2024 14:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik zou dan eerder voor zo’n cupjesapparaat kiezen. Die pads worden ook oud, net als een aangebroken pak filtermaling. Cupjes zijn dan volgens mij best ideaal. Kun je toch je gasten nog iets voorzetten dat een beetje te drinken is.
Maar eigenlijk dan alleen die van Nescafe gold.quote:Op dinsdag 24 september 2024 14:47 schreef Maharski het volgende:
Is 75 niet wat laag?quote:Op dinsdag 24 september 2024 14:50 schreef HannahVrede het volgende:
Daarmee brand je de olie die je van de maling af wil hebben kapot. Een apparaat (als die af te stellen is) op 75°C laten doordruppelen.
Niks houd je tegen om een keer zo’n pak te kopen en te proberen.quote:Op dinsdag 24 september 2024 18:57 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Senseo heb ik ook een tijd gehad maar begon te vervelen.
De smaak werd ook anders. Of dat nu aan het apparaat lag of niet weet ik niet.
Vond die 'pad drukker' ook vies worden... En dan moest je spoelen met een oude gebruikte pad...
Heb hem toen maar op MP gezet en verkocht.
Doe nu alleen nog maar slow-koffie. Maar ik begrijp al wel dat ik beter bij een goed Arabica filterkoffie kan blijven.
Daar heeft de Aldi ook een goede versie van... Maarja, ik zie ook die 2 euro pak staan.
Typefoutje van mij, het moet +/- 85°C zijn wat ik bedoel te schrijven.quote:Op dinsdag 24 september 2024 19:48 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Is 75 niet wat laag?
Ik lees veel: "De ideale water temperatuur voor koffie zetten is 92-96 graden."
Net van de kook af dus.
Zit in een vakantiehuisje in Zeeland waar alleen een Senseo bleek te staan. Zaterdag oploskoffie gekocht want dat drink ik 100 keer liever dan Senseo.quote:Op dinsdag 24 september 2024 20:20 schreef Jordy-B het volgende:
goudmerk oploskoffie is in de regel prima te doen, maar je moet het wel oplossen met minder heet water (of vooraf een scheutje koud water toevoegen). De koffie is goed zoals hij is, je kan hem alleen maar bitterder maken met kokend water.
Ik heb liever oplos dan een "vers" bakkie koffie van voorgemalen bonen die zo ver doorgecremeerd zijn dat er ook echt geen karakter meer in zit.
Vers gemalen bonen geven je eigenlijk altijd het lekkerste bakkie, maar daar is de prijs dan ook naar. Als je dan toch zoveel uit gaat geven, koop de bonen dan online, zodat je zeker weet dat ze echt vers gebrand zijn.
Behalve dan dat juist voor mensen waar alleen voor visite koffie gezet wordt zo’n pak veel te lang open blijft om de koffie nog goed te laten zijn. Of ze moeten iedere keer een nieuwe pak halen, maar ja, dan is het argument dat cupjes duurder zijn ook wel van tafelquote:Op dinsdag 24 september 2024 15:11 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Ik las het inderdaad en ik antwoorde dus nog dat het ook nog eens goedkoper is om dan filterkoffie te kopen en goed te zetten. Naast dat het dus ook best leuk is om goede koffie te zetten, vond ik zelf.![]()
Dan neem je een nespresso, duur per cup, maar erg goede koffiequote:Op dinsdag 24 september 2024 21:51 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Behalve dan dat juist voor mensen waar alleen voor visite koffie gezet wordt zo’n pak veel te lang open blijft om de koffie nog goed te laten zijn. Of ze moeten iedere keer een nieuwe pak halen, maar ja, dan is het argument dat cupjes duurder zijn ook wel van tafel
Vind zelfs nespresso vak lekkerder dan menig bonenautomaat koffie, alleen barista koffie vind ik beter, of heel goed afgestelde apparaten.quote:Op dinsdag 24 september 2024 22:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dan neem je een nespresso, duur per cup, maar erg goede koffie
Waar woordquote:Op dinsdag 24 september 2024 22:14 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Vind zelfs nespresso vak lekkerder dan menig bonenautomaat koffie, alleen barista koffie vind ik beter, of heel goed afgestelde apparaten.
Sorry maar nee…quote:Op dinsdag 24 september 2024 14:50 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
* De leeftijd - de branding van de bonen niet te lang geleden laten zijn. De vergruizing van de bonen gebeurt tegenwoordig in iedergeval binnen 2 maanden (sommigen zelf al binnen 2 weken) na de branding van de boon. Verpakt valt vaak slecht te ruiken of het goed gegaan is (want luchtdicht verpakt) maar de kunst is dan een merk te pakken waarvan je ziet dat de doorloop ervan hoog is - zoals bijvoorbeeld Aroma Rood van Douwe Egberts.
* De branding - niet te hoog en fel. Een lekker bakje filterkoffie komt tot stand door de juiste manier van zetten en niet zo zeer door de hogere branding van de boon. Dat betekend dat het dus belangrijk is dat je voldoende filtermaling neemt, deze zachtjes aandrukt in het filter / pruttelpotje / lang laat zitten in de cafetière - daarna pas zetten.
Bij oploskoffie heb ik hetzelfde effect als bij die vriesdroog shit uit automaten bij een slechte werkgever: binnen 10 minuten is de pot vol gespetterd.quote:Op dinsdag 24 september 2024 14:47 schreef Maharski het volgende:
Waarschijnlijk meer robusta bonen gebruikt dan arabica. Robusta is de goedkope koffieboonsoort en maakt de koffie heel bitter.quote:Op dinsdag 24 september 2024 11:56 schreef marc0871 het volgende:
Moeders kocht een poosje C1000 huismerk koffie.
Wij konden maar niet begrijpen waarom die zo bitter en waterig kon zijn.
Meer koffie gebruiken werd het bitterder van, minder gebruiken en het werd nog wateriger.
Totdat ik een nieuw pak uit de kast trok.
Ik wist niet beter of we hadden altijd DE Aroma Rood.
Mijn vader zei ook al dat hij dacht dat het aan hem lag.
Ja maar het was zo lekker goedkoop en in de aanbieding.
Ze was heel erg op de centen, want stel je voor dat je het ergens anders tekort kwam.
Ze had meteen 2 pakken van 5x een pond gekocht. De eerste was gelukkig al bijna op.
Je kan het proberen, maar bedenk dat wat je van de lengte haalt, je meestal in de breedte niet terug krijgt.
Niet te zuipen. Dat is de adder.quote:Op dinsdag 24 september 2024 12:44 schreef Boca_Raton het volgende:
Dat is ook vaak bij aanbiedingen: daar kan nog wel eens een addertje onder het gras zitten.
Koffie zetten doe je op 90-95 graden:quote:Op dinsdag 24 september 2024 14:50 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Een moccamaster is een van de betere filterapparaten maar perfecte koffie (voor zover dat bestaat) zul je er niet uit krijgen. Dat apparaat kent namelijk geen bloom fase wat toch wel vrij essentieel is voor goede koffie. Wil je de best mogelijke filterkoffie, zul je al het werk zelf moeten doen. Zelf opgieten dus met een goede schenkkan met de juiste techniek en dat is nog eens een stuk goedkoper dan een moccamaster ook waardoor je geld over houdt om goede koffie te kopen.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 11:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Koffie zetten doe je op 90-95 graden:
https://www.wietec.nl/blog/temperatuur-instellen-koffiemachine/
https://eekcoffee.nl/blog(...)-is-heter-ook-beter/
https://www.greenplantati(...)9qDVxwy3PxToISko8mpI
Wil je een perfecte filterkoffie hebben, dan raad ik je een Moccamaster aan. Dat rete oude apparaat zorgt er namelijk voor dat de watertemperatuur precies juist is waar anderen het koken.
Qua filterapparaten heb ik nooit beter gehad dan een moccamaster. Qua andere technieken voor filterkoffie is zelf opgieten altijd het beste.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 12:34 schreef brother52 het volgende:
[..]
Een moccamaster is een van de betere filterapparaten maar perfecte koffie (voor zover dat bestaat) zul je er niet uit krijgen. Dat apparaat kent namelijk geen bloom fase wat toch wel vrij essentieel is voor goede koffie. Wil je de best mogelijke filterkoffie, zul je al het werk zelf moeten doen. Zelf opgieten dus met een goede schenkkan met de juiste techniek en dat is nog eens een stuk goedkoper dan een moccamaster ook waardoor je geld over houdt om goede koffie te kopen.
Weer wat geleerd. Smaakverschil is er duidelijk. In ieder geval doe ik water wat net van de kook af is, nog even af laten koelen.quote:En meteen even een veelgelezen mythe uit de wereld helpen. Ik lees op plekken dat de koffie verbrand wanneer je er te heet water op gooit. Maar dat is dus helemaal niet waar. Als de bonen uit de brander komen zijn ze boven de 200 graden. Water van 100 graden kan de koffie dus nooit verbranden. Wat te heet water met je koffie doet is er te veel van de bittere smaak uit halen en hoe donkerder je koffie gebrand is, hoe gemakkelijker dat gaat. Daarom moet je water voor licht gebrande koffie ook heter zijn dan voor donker gebrande.
Wat gewoon onzin is wat mij betreft: ik ben al jaren geleden afgestapt van espresso en al die extra rotzooi die je uit zo'n koffiemachine kan halen. Teruggegaan naar filterkoffie en besloten nooit meer terug te keren naar dat soort veel te dure apparaten.quote:Op dinsdag 24 september 2024 15:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Daar word je natuurlijk met pek en veren het topic uitgestuurd als je daar serieus de vraag zou stellen of filtermaling als genoemd in de OP iets is voor de koffiefijnproever.
Het ging om de koffie, niet de apparaten. Koffie, zoals 500 gr. snelfiltermaling voor ¤2,15.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 14:17 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Wat gewoon onzin is wat mij betreft: ik ben al jaren geleden afgestapt van espresso en al die extra rotzooi die je uit zo'n koffiemachine kan halen. Teruggegaan naar filterkoffie en besloten nooit meer terug te keren naar dat soort veel te dure apparaten.
Koffie voor fijnproevers zegt men dan. Koffie voor veel te elitaire figuren bedoelen ze.
Dan zal ik wel geen fijnproever zijn; ik merk er relatief weinig verschil in.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 14:20 schreef Lienekien het volgende:
Maar als je bagger koffie koopt, ga je daar echt geen goede koffie mee voor elkaar krijgen.
Nee, dan ben je geen fijnproever.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 14:35 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Dan zal ik wel geen fijnproever zijn; ik merk er relatief weinig verschil in.
Waarom drink je het überhaupt?quote:Op donderdag 3 oktober 2024 14:37 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik drink altijd de goedkoopste filterkoffie en oploskoffie. Proef het verschil toch niet
Er zijn ook apparaten die handopgiet methode simuleren. Zo'n bloomfase is natuurlijk niet heel moeilijk te programmeren (x seconde wachten na de eerste x ml). Vaak hebben die dan ook een 'douchkop' sproeier om de druppels gelijkmatig over het filter te verdelen.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 12:34 schreef brother52 het volgende:
[..]
Een moccamaster is een van de betere filterapparaten maar perfecte koffie (voor zover dat bestaat) zul je er niet uit krijgen. Dat apparaat kent namelijk geen bloom fase wat toch wel vrij essentieel is voor goede koffie. Wil je de best mogelijke filterkoffie, zul je al het werk zelf moeten doen. Zelf opgieten dus met een goede schenkkan met de juiste techniek en dat is nog eens een stuk goedkoper dan een moccamaster ook waardoor je geld over houdt om goede koffie te kopen.
Uiteraard. Bij de koffies van de DE’s, de K&G’s, de huismerken en noem ze maar op ruik je gewoon de generieke koffiegeur van een onduidelijke blend die te donker en te kort gebrand is. Haal je je koffie bij een brander die goed weet waar die mee bezig is, dan komen de smaakkarakteristieken ook terug in de geur en het ruikt nog behoorlijk sterker ook omdat die koffie een stuk verser is.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 15:46 schreef Thaddeus het volgende:
Is er ook verschil in geur van goedkope koffie en dure koffie? Vind het allemaal altijd erg lekker ruiken.
Klopt maar de meeste -zo niet alle- van die apparaten maken er een zootje van. Ze halen het niet bij het zelf handmatig opgieten.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 16:45 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Er zijn ook apparaten die handopgiet methode simuleren. Zo'n bloomfase is natuurlijk niet heel moeilijk te programmeren (x seconde wachten na de eerste x ml). Vaak hebben die dan ook een 'douchkop' sproeier om de druppels gelijkmatig over het filter te verdelen.
Is het niet omdat de koffie vijf jaar oud is? Die grenze verkoopt vaak partijen op of over de uiterste verkoopdatum.quote:Op donderdag 13 februari 2025 10:00 schreef Bocaj het volgende:
'Segafredo' koop ik tegenwoordig bij 'Die Grenze' voor 2,99 250 gram. (Zolang de voorraad strekt is het altijd daar.) Lekker genoeg voor mij.
Wat mij opvalt dat het ook heel anders ruikt dan andere koffies als je het pak opentrekt.
Zal wel met de melange/samenstelling te maken hebben. (Is ook niet 100% arabica.)
Dat klopt wel, maar deze koffie is nog niet over de datum. En vacuum verpakt, dus lijkt mij niet zo'n probleem.quote:Op donderdag 13 februari 2025 21:30 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Is het niet omdat de koffie vijf jaar oud is? Die grenze verkoopt vaak partijen op of over de uiterste verkoopdatum.
Bij de Aldi heb je 100% arabica goudmerk voor ongeveer het dubbele. Voor die knaak ga ik geen meuk drinken.quote:Op maandag 17 maart 2025 16:47 schreef Bocaj het volgende:
Heb net dit gekocht.
https://www.ah.nl/product(...)dition-ground-coffee
Als dit smaakt dan fcuk op met die dure koffies!
Heb net koffie gezet en moet zeggen, geheel niet verkeerd! (Nu ben ik al gauw tevreden hoor!)quote:Op maandag 17 maart 2025 16:55 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Bij de Aldi heb je 100% arabica goudmerk voor ongeveer het dubbele. Voor die knaak ga ik geen meuk drinken.
Sinds ik in D woon ben ik huiverig voor goedkope koffie, kreeg zo vaak zwart water dat naar verbrande takken smaakt dat ik bij de meeste mensen geen koffie meer drink.quote:Op maandag 17 maart 2025 17:21 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Heb net koffie gezet en moet zeggen, geheel niet verkeerd! (Nu ben ik al gauw tevreden hoor!)
Jij bent wel een beetje een snob hé?quote:Op maandag 17 maart 2025 17:24 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Sinds ik in D woon ben ik huiverig voor goedkope koffie, kreeg zo vaak zwart water dat naar verbrande takken smaakt dat ik bij de meeste mensen geen koffie meer drink.
Voel je je nu beter?quote:Op maandag 17 maart 2025 17:37 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Jij bent wel een beetje een snob hé?
Snap ik wel. Al is deze koffie 'Medium gebrand'.quote:Op maandag 17 maart 2025 17:24 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Sinds ik in D woon ben ik huiverig voor goedkope koffie, kreeg zo vaak zwart water dat naar verbrande takken smaakt dat ik bij de meeste mensen geen koffie meer drink.
Koffiemelk verpest sowieso elke koffie.quote:Op maandag 17 maart 2025 17:42 schreef Bocaj het volgende:
Wat ook heeeeeel belangrijk is welke koffiemelk je gebruikt.
Slechte koffiemelk kan echt je koffie verpesten!
Zwarte koffie lust ik eigenlijk niet. Maar misschien went het op een gegeven moment.quote:Op maandag 17 maart 2025 17:43 schreef golfer het volgende:
[..]
Koffiemelk verpest sowieso elke koffie.
Dan lust je geen koffie of thee.quote:Op maandag 17 maart 2025 17:46 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Zwarte koffie lust ik eigenlijk niet. Maar misschien went het op een gegeven moment.
Thee zonder zoetjes (of suiker) lust ik ook niet.
Koffiemelk versluiert veel, net als suiker. Ik drink koffie en thee zwart, zonder zoetjes of suiker. Als je dat eenmaal gewend bent wil je niet anders meer.quote:Op maandag 17 maart 2025 17:42 schreef Bocaj het volgende:
Wat ook heeeeeel belangrijk is welke koffiemelk je gebruikt.
Slechte koffiemelk kan echt je koffie verpesten!
Bij een goeie kop koffie is het gewoon zonde om er troep in te gooienquote:Op maandag 17 maart 2025 18:05 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Koffiemelk versluiert veel, net als suiker. Ik drink koffie en thee zwart, zonder zoetjes of suiker. Als je dat eenmaal gewend bent wil je niet anders meer.
Ik moet zeggen dat ik een goede cappuccino erg kan waarderen, helaas krijgt de meeste hoereca dat niet voor elkaar.quote:Op maandag 17 maart 2025 18:07 schreef SoS87 het volgende:
[..]
Bij een goeie kop koffie is het gewoon zonde om er troep in te gooien
Als je melk en/ofzoetstof nodig hebt om het drinkbaar te maken...quote:
Hoe groter het concern, hoe slechter de koffie…quote:Op maandag 17 maart 2025 17:41 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Snap ik wel. Al is deze koffie 'Medium gebrand'.
Maar 'Caffe Gondoliere' is van 'Ahold Delhaize'.
Een merk van een groot concern, en ik kan mij niet indenken dat ze daar echt bocht maken.
Al is natuurlijk alle waar naar z'n geld.
Of het veel verkocht wordt weet ik ook niet want kon nergens reviews vinden.
Al is het wel een 'prijsfavoriet' zoals ze dat bij AH noemen.
Vooralsnog vind ik het niet vies, ik ga nog eens wat sterker en minder sterk zetten en kijken hoe dat smaakt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |