Die fabriek had rus zelf opblazen, tijdens die inval in georgie. Incl reserve onderdelen voorraden.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 16:34 schreef skysherrif het volgende:
Kan overigens best aangezien er volgens mij geen su-25 productie meer is, enige was in georgie maar die fabriek staat al een tijdje stil.
Daarom trok de USAF de A-10 tijdens de Golfoorlog ook snel terug van de frontlinie. Ze kwamen wel terug, maar vaak met flink wat gaten. De meeste kills deden ze ook met de AGM-65 Maverick, niet met de Avenger.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 18:03 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
De Su-25 vliegt in dezelfde rol als de A-10 en daarvoor dien je serieus dicht bij je doel(en) te komen.
Het kanon is dan ook je laatste middel als je alles al verbruikt hebt.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 18:10 schreef Ulx het volgende:
Daarom trok de USAF de A-10 tijdens de Golfoorlog ook snel terug van de frontlinie. Ze kwamen wel terug, maar vaak met flink wat gaten. De meeste kills deden ze ook met de AGM-65 Maverick, niet met de Avenger.
Dat was niet het oorspronkelijke idee achter de A-10, dat was het kanon. Alleen kwamen ze er bij de eerste tests al achter dat het ding wel stoer leek, maar dat je er niet heel veel aan had. Het ding is nogal onnauwkeurig van een afstand, dus een piloot moest soms weer terug voor een tweede of derde run. Met de risico's die dat geeft. In Desert Storm zijn er een stuk of vijftien terug naar de basis teruggekeerd met meer gaten dan Zwitserse kaas.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 18:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het kanon is dan ook je laatste middel als je alles al verbruikt hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Als ze zo doorgaan komen binnenkort met een cavalerie charge.quote:
quote:⚡️Russian troops and North Koreans again stormed Kurshchyna
The 47th Brigade "Magura" (https://t.me/brygada47) and its allies stop a new massive attack by the Russian Federation👊 This time, the enemy has changed tactics. Previously, they attacked mostly with equipment, but now they have thrown infantry into the assault.
The attacks were carried out by a large number of infantry groups in several directions at once. The assault began at midnight, lasted all night in several waves and lasted for more than 16 hours. They marched across fields and open areas. Enemy assault troops were also transported on buggies and unloaded into narrow landings where the enemy was hiding under trees.
But our soldiers continue to hold the contact line firmly — all units of the 47th Brigade have worked on the enemy. They powerfully extinguished the enemy Bradley and artillery with cluster shells under reconnaissance correction.
Russian losses in this assault were at least a company of men
Ik hoop niet dat ze die ezels inzettenquote:Op zaterdag 8 februari 2025 20:29 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als ze zo doorgaan komen binnenkort met een cavalerie charge.
Oekrane gaat trouwens laserwapens inzetten tegen drones.
quote:Op zaterdag 8 februari 2025 20:15 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat was niet het oorspronkelijke idee achter de A-10, dat was het kanon. Alleen kwamen ze er bij de eerste tests al achter dat het ding wel stoer leek, maar dat je er niet heel veel aan had. Het ding is nogal onnauwkeurig van een afstand, dus een piloot moest soms weer terug voor een tweede of derde run. Met de risico's die dat geeft. In Desert Storm zijn er een stuk of vijftien terug naar de basis teruggekeerd met meer gaten dan Zwitserse kaas.
Dit is wel een hilarische rant om te kijken. Vooral deel 2.Is die Youtuber een deskundige ofzo?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De orks en norks nu komen nu vaak te voet, dus dan is het ergens wel logisch. Clustermunitie werkt prima tegen stupid soldiers in large groups.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 20:37 schreef skysherrif het volgende:
Ik zie oekraine veel cluster munitie weer gebruiken laatste tijd
Ben je bekend met lazerpig z'n werk?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 21:11 schreef AchJa het volgende:
[..]
Is die Youtuber een deskundige ofzo?
Hij chargeert af en toe maar lult niet alleen maar onzin.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 21:11 schreef AchJa het volgende:
[..]
Is die Youtuber een deskundige ofzo?
Ik zeg toch ook dat het kanon niet de eerste keus is?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 21:25 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hij chargeert af en toe maar lult niet alleen maar onzin.
Dat de Avenger inaccuraat is is ook geen geheim, 80% komt in een cirkel van een meter of 15 terecht (afhankelijk van de afstand, weer, de duik van het vliegtuig, de trillingen van het kanon, etc) en de rest daarbuiten. Dat bleek begin jaren tachtig al uit tests. En is ook gewoon te zien op filmpjes. Om een konvooi softskins op een snelweg af te maken is dat niet zo'n probleem, maar voor een ingegraven tank met luchtverdediging in de buurt is het vaak niet voldoende. En dat maakt het wat risky.
Klopt, maar die discussie begon met de vraag wat die Frogfoot daar deed.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 21:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook dat het kanon niet de eerste keus is?
Wsl close air support leveren... Als je alleen nog maar unguided ordnance (S5, 8, 24, 25 etc.) hebt moet je dichterbij komen. Hoeft niet het kanon te zijn.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 21:52 schreef Ulx het volgende:
Klopt, maar die discussie begon met de vraag wat die Frogfoot daar deed.
Eh, ik vind van wel. Amateur historicus met achtergrond in intelligence.quote:
Dat de Armata niet heel veel voorstelt is natuurlijk geen groot geheim. Net als de Su-57.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 22:09 schreef ExTec het volgende:
[..]
Eh, ik vind van wel. Amateur historicus met achtergrond in intelligence.
Maar een "officieel stempel" van "deskundige" bestaat niet, dus we moeten het doen met wat we waarnemen.
Zeker diegene over de T-14 Armata is geweldig.
Leer je oa dat die armata draait op een gejat ontwerp van een porsch-gas pomp motor.
Heeft Rusland wel een gevechtsvliegtuig die iets voorstelt?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 22:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat de Armata niet heel veel voorstelt is natuurlijk geen groot geheim. Net als de Su-57.
jaquote:Op zaterdag 8 februari 2025 22:32 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Heeft Rusland wel een gevechtsvliegtuig die iets voorstelt?
Ik zie hem eigenlijk nergens aannames doen, zelf al verpakt hij wat hij zegt in een flinke dosis sarcasme. Hij doet zijn huiswerk wel. Dus zeg het maar.quote:
Dat zou kunnen. En zoals je weet is meta-informatie ook informatie, dus het zegt iets over de Russen dat de piloot dat deed.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 21:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wsl close air support leveren... Als je alleen nog maar unguided ordnance (S5, 8, 24, 25 etc.) hebt moet je dichterbij komen. Hoeft niet het kanon te zijn.
Zijn dus blijven steken op 4de generatie, terwijl westerse vliegtuigen meestal op gen 4,5 zitten (oa. F-16s) of gen 5 (F-22, F-35).quote:Op zaterdag 8 februari 2025 22:32 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Heeft Rusland wel een gevechtsvliegtuig die iets voorstelt?
Huh? Ik ben hier echt geen expert in, maar een f16 is toch echt niet beter dan een Su35?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 22:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zijn dus blijven steken op 4de generatie, terwijl westerse vliegtuigen meestal op gen 4,5 zitten (oa. F-16s) of gen 5 (F-22, F-35).
Ligt eraan of het in de tussentijd geupgrade is.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 22:49 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Huh? Ik ben hier echt geen expert in, maar een f16 is toch echt niet beter dan een Su35?
https://uk.wikipedia.org/(...)B0%D0%BD%D0%BD%D1%8Fquote:Op zaterdag 8 februari 2025 22:56 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ligt eraan of het in de tussentijd geupgrade is.
De laatste incarnatie van de F-16, de Viper:
[ afbeelding ]
Rus doet niet aan upgrades.
De Su-35 is eigenlijk een doorontwikkelde Su-27.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 22:49 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Huh? Ik ben hier echt geen expert in, maar een f16 is toch echt niet beter dan een Su35?
Ehmmmm,quote:Op zaterdag 8 februari 2025 22:59 schreef skysherrif het volgende:
[..]
https://uk.wikipedia.org/(...)B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F
Achtergrond is onduidelijk maar hij lijkt te weten waar hij het over heeft.quote:
Dit is toch letterlijk de geuprade versie van een su35?quote:
En dus een gen 4.5. Net zoals de F16 in de basis een gen 4 is maar pas na een aantal upgrades een gen 4.5.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 22:59 schreef Ulx het volgende:
[..]
De Su-35 is eigenlijk een doorontwikkelde Su-27.
Als je het letterlijk wil nemen, upgrade rus ooit aan iets aan die dingen? Ja? Ok, dan geupgrade versie!, dan zal je gelijk hebben.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 23:04 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Dit is toch letterlijk de geuprade versie van een su37?
Dat is wel een ding, volgens mij zijn ze veel minder modulair dan een F16. Van die laatste kun je een F16A uit 1984 nemen en die redelijk eenvoudig upgraden naar een F16C/Block52 of hoger niveau. De Russen lijken dat niet te doen.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 23:11 schreef ExTec het volgende:
[..]
Als je het letterlijk wil nemen, upgrade rus ooit aan iets aan die dingen? Ja? Ok, dan geupgrade versie!, dan zal je gelijk hebben.
Ik ken hem verder niet maar vanaf de zijlijn commemtaar leveren op de A10 terwijl de VS de uitfasering in het verleden een paar keer heeft uitgesteld omdat ze op CAS gebied niks beters hadden geeft al aan dat zijn rant niet veel hout snijdt.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 23:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Achtergrond is onduidelijk maar hij lijkt te weten waar hij het over heeft.
Zo eenvoudig is dat nou ook weer niet.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 23:16 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat is wel een ding, volgens mij zijn ze veel minder modulair dan een F16. Van die laatste kun je een F16A uit 1984 nemen en die redelijk eenvoudig upgraden naar een F16C/Block52 of hoger niveau. De Russen lijken dat niet te doen.
Ik rook in de periode na de invasie wel een bias in zijn analyses wat leek op een groot en machtig Rusland (wat het ten tijde van de Sovjet unie wel was). Maar de laatste (anderhalf) jaar lijkt hij wel zijn visie wat te hebben bijgesteld waar ik mij in kan vinden, vind ik.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 10:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
Rob de Wijk duidt eea nmm nog steeds prima en ik lees/luister zijn commentaar nog steeds op regelmatige basis. Maar waar het mis ging/gaat is dat eeuwige "noeks", "boomer", "koude oorlog idioot", "Rob" en dat soort geneuzel waar een half topic meteen mee werd volgespamd door de usual suspects als je zijn naam ook maar noemde. Daar hebben denk ik de meesten (ik althans) geen zin in.
Bijna.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 23:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zo eenvoudig is dat nou ook weer niet.
Het toestel voldoet prima in low intensity omgevingen. Het kan lang rondjes vliegen met flink wat bommen en raketten. En langzaam zijn heeft ook zijn voordelen, zeker als je infanterie wil steunen. Maar dat ze de A-10 snel na het begin van luchtaanvallen van 1991 terugtrokken zegt ook wel iets over de zwakke punten.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 23:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik ken hem verder niet maar vanaf de zijlijn commemtaar leveren op de A10 terwijl de VS de uitfasering in het verleden een paar keer heeft uitgesteld omdat ze op CAS gebied niks beters hadden geeft al aan dat zijn rant niet veel hout snijdt.
En computers worden na verloop van tijd meestal kleiner....quote:Op zaterdag 8 februari 2025 23:27 schreef ExTec het volgende:
[..]
Bijna.
De romp, de schaal, blijft de romp. Er van uit gaande dat de ruimte voor computer gerelateerde meuk ruim genoeg is, kan je dat er uit rossen en vervangen voor het laatste nieuwe.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |