abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216560120
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 15:16 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
De beste oplossing zou natuurlijk zijn dat de Israeliers zich vrijwillig vestigen in andere landen en Israel aan de Palestijnen overdragen. Dit gestoorde project, een imperialistische apartheidsstaat die genocide pleegt en zich wanneer gewenst als Joods presenteert en wanneer gewenst als seculier, die nu etnische zuivering wil zorgt voor het antisemitisme waar joden in bijvoorbeeld Nederland mee te maken hebben. Uiteraard dragen extreem-rechtse partijen die heel groot zijn in West Europa het merendeel van de rest bij.

We vinden tegenwoordig dat je niet zomaar kan beslissen over de lot van een volk zonder dat volk zelf te vragen wat het wil.
Het was een dom idee dat Westerse landen dachten in Afrika en het Midden-Oosten zomaar land te kunnen verdelen zonder dat dat generaties lang problemen oplevert. Het was toen al dom, nu zien we dat het totaal onhoudbaar is.
Dat type idee is de basis van Israel. Zo lang ze dat niet loslaten hebben ze geen legitieme staat. Zo lang Israel, de bovenliggende partij en de enige met de macht hiertoe niet verandert kan er geen duurzame oplossing zijn. Er lijkt geen enkele intentie van Israel uit te gaan dat ze toegeven dat ook zij net als Hamas zich schuldig maken aan bloeddorstig beleid dat het conflict eindeloos maakt. Dat is echt een cruciale stap die vrijwel niets kost die gemaakt zal moeten worden als lange termijn vrede het doel is.
Ongeveer 1500 keer Israel is de Islamitische gemeenschap groot in het MO en Afrika. Maar het ligt allemaal aan dat ene kleine landje ter grootte van half Nederland. Het is gewoon bijna satanisch te noemen, om dat ene kleine landje niet aan de Joden te gunnen, terwijl de hakve wereld inmiddels al Islamitische shitholes zijn. Ook Israel moet een shithole worden is het plan. Het is echt een kwestie van jaloezie ofzo, dat ze ook dát mini stukje land nog willen hebben. Ik kan er echt met mn verstand totaal niet bij, tenzij het dus een andere reden heeft natuurlijk. Iets met Jodenhaat en jaloezie.
pi_216560158
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 15:19 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Wees nou eens reeel. Dit gaat hem toch nooit worden? Ga gewoon eens kijken wat er wel mogelijk is, ipv dit soort fantasieën. Dit soort posts zijn gewoon niet serieus te nemen.
Nee dat gaat hem nooit worden. Misschien moet je de rest lezen.

Zeker de laatste alinea is cruciaal en een stuk serieuzer.
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 15:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
Gezien de hoeveelheid antisemitisme in andere landen: slecht plan waarbij je om een herhaling van eeuwenlange geschiedenis van vervolging van dat volk vraagt. Ze hebben een eigen land nodig en de enige optie is daar. Een gebied wat toen het gegeven werd (in 1917, veel eerder dus al) onbewoond was, op een paar zwervende mensen na die nu de Arabieren in Israël vormen (niet de Palestijnen dus).
Ik zie je niet vaak zoveel drogredenen achter elkaar pompen. Er is niet veel antisemitisme, je ziet joodse mensen in alle delen van de samenleving. Waarom een paar meer joden in Westerse landen voor hernieuwde jodenvervolging zou zorgen geen idee, dat moet je maar nader verklaren dat ga ik niet voor je invullen.

Ze hebben geen eigen land nodig zoals geen enkele godsdienst een eigen land nodig heeft. Christenen hebben ook geen eigen land nodig. Het hele punt van onze westerse democratieen met het gelijkheidsbeginsel is juist dat er geen aparte landen nodig zijn voor aparte geloven. Iedereen is welkom.
Het gebied dat vergeven werd was niet van de mensen die het vergaven. Als ik een gestolen fiets krijg is dat ook nog niet van mij. Ook niet als ik hem daarna heel mooi opknap.
pi_216560204
quote:
14s.gif Op woensdag 5 februari 2025 15:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is afwachten in hoeverre de Palestijnen bereid zouden zijn hun heil elders te zoeken. De laatste keer dat men bij een Vredesakkoord was, was ondertussen alweer enkele decennia geleden en vergeet ook niet dat je in die tijd nog geen sociale media had, wat zeer polariserend werkt op dit conflict natuurlijk.
[..]
Ahhh, dit is "logisch".

Tja, als je zo bereid bent om het toejuichen van terrorisme te bagatelliseren en zelfs goed te praten is er weinig ruimte voor een discussie. En de VS steunt hun bondgenoot net zoals Iran dat doet, maar als er een grote aanslag is in Iran zie je in het Westen geen euforische en juichende mensen op straat. Het is dan ook een verschil tussen beschaving en barbarisme.
Ik stel me altijd de andere kant voor. Stel nou eens dat de moslims de werelddominantie hadden in plaats van het Westen. Stel je eens voor dat Gaza militaire overmacht over Israel had. Met Hamas en de altijd vriendelijke en gezellige bevolking. Hoe zou de wereld er dan uitzien? We moeten als Westen echt veel en veel harder gaan worden, we hebben te maken met landen en bevolkingen die totaal niet op gelijke voet staan als de onze. En zó reageert Israel, dat is de enige manier om daar te overleven tussen al die gestoordheid en gefaalde corrupte gewelddadige landen.

Oh en wat je al helemáál niet had moeten doen, is massaal mensen uit die gebieden naar het vrije westen halen.
pi_216560290
Maar zien jullie het voor je?
Dat er onder Trump Amerikaanse troepen heen gaan. Pax Americana is gewoon nog springlevend.
pi_216560310
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 15:29 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Er is niet veel antisemitisme, je ziet joodse mensen in alle delen van de samenleving. Waarom een paar meer joden in Westerse landen voor hernieuwde jodenvervolging zou zorgen geen idee, dat moet je maar nader verklaren dat ga ik niet voor je invullen.

Als je dit, met ook het gedoe rondom Soros en echt vele andere Joden de laatste jaren, gaat lopen ontkennen weet ik het ook niet meer, dan ben je niet te overtuigen. Niet voor niets dat wereldwijd synagoges beveiligd moeten worden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_216560311
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 15:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
Gezien de hoeveelheid antisemitisme in andere landen: slecht plan waarbij je om een herhaling van eeuwenlange geschiedenis van vervolging van dat volk vraagt. Ze hebben een eigen land nodig en de enige optie is daar. Een gebied wat toen het gegeven werd (in 1917, veel eerder dus al) onbewoond was, op een paar zwervende mensen na die nu de Arabieren in Israël vormen (niet de Palestijnen dus).
En dit gebied is ook de enige logische keus aangezien Joden hier de inheemse bewoners zijn. En onbewoond was het gebied trouwens niet, wel bijzonder dunbevolkt en op de religieuze plekken na, totaal irrelevant. Het gebied begon op te bloeien nadat Joden hier begonnen te investeren, dit trok ook Arabieren aan vanuit de omringende landen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_216560313
quote:
14s.gif Op woensdag 5 februari 2025 15:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is afwachten in hoeverre de Palestijnen bereid zouden zijn hun heil elders te zoeken. De laatste keer dat men bij een Vredesakkoord was, was ondertussen alweer enkele decennia geleden en vergeet ook niet dat je in die tijd nog geen sociale media had, wat zeer polariserend werkt op dit conflict natuurlijk.
[..]
Ahhh, dit is "logisch".

Tja, als je zo bereid bent om het toejuichen van terrorisme te bagatelliseren en zelfs goed te praten is er weinig ruimte voor een discussie. En de VS steunt hun bondgenoot net zoals Iran dat doet, maar als er een grote aanslag is in Iran zie je in het Westen geen euforische en juichende mensen op straat. Het is dan ook een verschil tussen beschaving en barbarisme.
Het is allemaal logische gevolg wat er gebeurd in dat gebied

Er is vanuit beide kampen een verschrikkelijk haat gecreëerd.

Niet zo vreemd als je weet dat afgelopen anderhalf jaar 120000 of meer doden zijn gevallen aan Palestijnse kant.

Netanyahu is een van de grootste oorlogsmisdadigers uit de 21ste eeuw, maar dit had ik al een keer eerder gemeld.

Als je in barbaarse toestanden moet leven dan krijg je inderdaad barbaarse reacties.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_216560336
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 15:38 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Niet zo vreemd als je weet dat afgelopen anderhalf jaar 120000 of meer doden zijn gevallen aan Palestijnse kant.

Netanyahu is een van de grootste oorlogsmisdadigers uit de 21ste eeuw, maar dit had ik al een keer eerder gemeld.

Als je in barbaarse toestanden moet leven dan krijg je inderdaad barbaarse reacties.
Je draait actie en gevolg weer eens om. De Palestijnen zijn iedere keer degenen die beginnen, niet Joden. Er waren ook al aanvallen op en terreur tegen Joodse gemeenschappen in deze regio vóórdat Israël als land was opgericht.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_216560380
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 15:10 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Die aanslag waarbij 78.9% van de vliegtuigkapers saudiers waren, maar we toch vriendjes met dat land vol moslim fundamentalisten bleven alleen voor de olie. :')
90% van de aanslagen op onschuldige burgers in de afgelopen 30 jaar waren moslims. Zullen we dan eindelijk ook maar stoppen met vriendjes blijven met de Islam en zn volgers? Dit is jou redenatie.
SA heeft heel veel hulp gegeven aan de VS na de aanslagen, en hun land ter beschikking gesteld voor Amerikaanse troepen. Dat er fundamentalisten zitten is evident, daardoor hoef je niet meteen dat hele land de oorlog te verklaren. er zitten er ook behoorlijk wat in West Europa inmiddels kan ik je zeggen.
pi_216560394
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 15:08 schreef Hanca het volgende:

[..]
De Joden weghalen bij hun tempel en eeuwige graven kan natuurlijk ook gewoon niet, ook dat kan alleen door ze uit te roeien.
Gewoon 7 dagen rondom de Westelijke Jordaanoever blijven lopen en dan de bazuinen laten schallen.

Dat lijkt mij de meest vredelievende optie.
pi_216560398
quote:
14s.gif Op woensdag 5 februari 2025 15:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je draait actie en gevolg weer eens om. De Palestijnen zijn iedere keer degenen die beginnen, niet Joden. Er waren ook al aanvallen op en terreur tegen Joodse gemeenschappen in deze regio vóórdat Israël als land was opgericht.
Dat is helemaal nergens bewezen wie er zogenaamd begint of niet begint. Feit is dat Israël aan veel machtsvertoon doet in dat gebied. Zeker na de komst van Netanyahu.

Het is algemeen bewezen dat Israël juist de Palestijnen wilde uitroeien het afgelopen jaar.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
pi_216560428
quote:

[..]

120k doden nu al zelfs lol. Volgens het Ministerie van Waarheid van Hamas zeker. Wat een propaganda komt hier voorbij zeg. Heb je dat rechtstreeks van de schotel van Al Jazeera in de Schilderswijk?
pi_216560430
Bekijk deze YouTube-video

wat een schertsvertoning

wat een taal uitslaan

dit is gewoon barbaars
pi_216560491
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 15:49 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
120k doden nu al zelfs lol. Volgens het Ministerie van Waarheid van Hamas zeker. Wat een propaganda komt hier voorbij zeg. Heb je dat rechtstreeks van de schotel van Al Jazeera in de Schilderswijk?
quote:
40 procent meer doden in Gazastrook dan cijfers van Palestijnse autoriteiten, zegt Britse studie
Het aantal Palestijnen dat om het leven is gekomen door de oorlog in Gaza ligt volgens recent onderzoek veel hoger dan tot nu toe vaak werd aangenomen. De studie schat in dat gedurende de eerste negen maanden van de oorlog wel bijna 65.000 doden zijn gevallen .

Bob van Huët 10-01-25, 11:41 Laatste update: 10-01-25, 11:57
Het onderzoek, dat vrijdag is gepubliceerd in het prestigieuze Britse medische tijdschrift The Lancet, stelt dat er tijdens de eerste negen maanden van de oorlog tussen Israël en Hamas ongeveer 40 procent meer slachtoffers zijn gevallen dan tot nu werden geregistreerd door het ministerie van Volksgezondheid van het Palestijnse gebied. Die meldden dat er in Gaza meer dan 46.000 mensen zijn omgekomen in de vijftien maanden dat de oorlog nu duurt.

De studie van The Lancet schat in dat er alleen al in de eerste negen maanden veel meer slachtoffers zijn gevallen: 64.260 mensen. Volgens de door Groot-Brittannië geleide groep onderzoekers bestaat 59 procent van de sterfgevallen uit vrouwen, kinderen en mensen ouder dan 65 jaar.

De oorlog van Israël in Gaza, gestart als reactie op de aanval van Hamas op 7 oktober, heeft grote delen van de Palestijnse enclave verwoest en essentiële gezondheidsinfrastructuur vernietigd. De aanhoudende bombardementen leggen een enorme druk op de weinige ziekenhuizen die nog wel operationeel zijn. Israël voerde zware bombardementen op woonwijken en ook medische voorzieningen omdat zich daar volgens het Israëlische leger terroristen van Hamas zouden hebben verschanst.
die 120000 was over een veel langere periode. Bovenstaande feiten gaan over 14 maanden ofzo....
pi_216560538
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 15:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als je dit, met ook het gedoe rondom Soros en echt vele andere Joden de laatste jaren, gaat lopen ontkennen weet ik het ook niet meer, dan ben je niet te overtuigen. Niet voor niets dat wereldwijd synagoges beveiligd moeten worden.
Ik ontken dat helemaal niet. Ik zeg letterlijk dat extreem-rechts voor een groot deel van het antisemitisme verantwoordelijk is. Of denk je dat Soros gelul uit een andere hoek komt dan extreem rechts.
quote:
In oktober 2017 pleitte Baudet voor een onderzoek naar de invloed van de Hongaars-Amerikaanse zakenman en filantroop George Soros in Nederland.
Ik begrijp totaal niet waarom je me iets in de mond legt waar ik overduidelijk niet achter sta.

Dat synagoges beveiligd moeten worden is een combinatie van dat extreem-rechtse geluid en het Israelische imperialisme en de apartheidsstaat die genocide pleegt.
pi_216560573
quote:

[..]

Ah, 120,000+ slachtoffers nu zelfs al. Toe maar, het gaat wel snel zeg, een maand geleden waren het er nog 40,000.
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 15:46 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
Dat is helemaal nergens bewezen wie er zogenaamd begint of niet begint. Feit is dat Israël aan veel machtsvertoon doet in dat gebied. Zeker na de komst van Netanyahu.

Het is algemeen bewezen dat Israël juist de Palestijnen wilde uitroeien het afgelopen jaar.
De geschiedenis van dit conflict is uitstekend gedocumenteerd, we weten dus wél waar de schuld ligt en dat is niet bij Joden. En daarnaast is er natuurlijk helemaal geen poging geweest om 'de Palestijnen' uit te roeien.
pi_216560597
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 15:56 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ik ontken dat helemaal niet. Ik zeg letterlijk dat extreem-rechts voor een groot deel van het antisemitisme verantwoordelijk is. Of denk je dat Soros gelul uit een andere hoek komt dan extreem rechts.
[..]
Ik begrijp totaal niet waarom je me iets in de mond legt waar ik overduidelijk niet achter sta.

Dat synagoges beveiligd moeten worden is een combinatie van dat extreem-rechtse geluid en het Israelische imperialisme en de apartheidsstaat die genocide pleegt.
Geen woord over extreem-rechts in je post:
quote:
Ik zie je niet vaak zoveel drogredenen achter elkaar pompen. Er is niet veel antisemitisme, je ziet joodse mensen in alle delen van de samenleving. Waarom een paar meer joden in Westerse landen voor hernieuwde jodenvervolging zou zorgen geen idee, dat moet je maar nader verklaren dat ga ik niet voor je invullen.

Ze hebben geen eigen land nodig zoals geen enkele godsdienst een eigen land nodig heeft. Christenen hebben ook geen eigen land nodig. Het hele punt van onze westerse democratieen met het gelijkheidsbeginsel is juist dat er geen aparte landen nodig zijn voor aparte geloven. Iedereen is welkom.
Het gebied dat vergeven werd was niet van de mensen die het vergaven. Als ik een gestolen fiets krijg is dat ook nog niet van mij. Ook niet als ik hem daarna heel mooi opknap.
Je hebt gelijk dat het met name dankzij extreemrechts is dat Israël dat land nodig heeft. En het is aan Israël gegeven door het Ottomaanse Rijk, dat was juist een moslimrijk.

En nogmaals: jij wil het aan Palestijnen geven, terwijl de Palestijnen er allemaal pas na 1920 zijn gaan wonen, die hun claim op het gebied is dus gewoon een stuk jonger, ook als je de bijbelse claim negeert. De Palestijnen hebben in het Israëlische deel niks te zoeken, daar hebben ze hun hele geschiedenis nog nooit gewoond.

Dat zou dus pas een raar cadeau zijn.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_216561165
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 16:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
[..]
Je hebt gelijk dat het met name dankzij extreemrechts is dat Israël dat land nodig heeft. En het is aan Israël gegeven door het Ottomaanse Rijk, dat was juist een moslimrijk.

Euhm, was het Ottomaanse rijk in WO1 niet het Arabisch schiereiland uitgeschopt waarna GB en Frankrijk de boel hebben verdeeld ?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 5 februari 2025 @ 16:42:27 #109
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_216561302
quote:
2s.gif Op woensdag 5 februari 2025 16:32 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Euhm, was het Ottomaanse rijk in WO1 niet het Arabisch schiereiland uitgeschopt waarna GB en Frankrijk de boel hebben verdeeld ?
In 1917 en de engelsen kregen toen een mandaat in Palestina.
https://nl.wikipedia.org/(...)atgebied%20Palestina.

quote:
In november 1917, tegen het einde van de Eerste Wereldoorlog, gaf het Verenigd Koninkrijk de Balfour-verklaring uit. Hierin zegden de Britten steun toe voor de vestiging van een Joods nationaal tehuis in het Britse mandaatgebied Palestina.[1]

In 1918 versloeg generaal Edmund Allenby de Ottomaanse troepen in het gebied Palestina en vestigden de Britten er hun gezag. Op 3 januari 1919 werd de zogenaamde Faisal-Weizmann-overeenkomst ondertekend door Faisal I die in 1920 voor een korte tijd koning van het Arabische Koninkrijk Syrië was, en Chaim Weizmann (die later de eerste president van Israël zou worden) als onderdeel van de Vredesconferentie van Parijs.

Als gevolg van de Britse steun nam in de periode 1919-1923 de immigratie van Joden naar het Britse mandaatgebied Palestina toe. Zo'n 40.000 Joden vestigden zich in deze periode in het gebied.[2] De immigratie van Joodse bevolking leidde tot gewelddadige protesten van de Arabische bevolking. In 1920 ontstonden tijdens het islamitische Nabi Musa-feest schermutselingen tussen de Arabieren en Joden,[3] bekend als het Nabi Moesa-oproer. Hierbij vielen 5 doden en 211 gewonden. Bij tussenkomst van Britse troepen werden nog vier Arabieren vermoord en 21 gewond.[4] Tijdens grootschalige onlusten in Jaffa op 1 mei 1921 werden 47 Joden vermoord en 146 verwond, merendeels door Arabisch geweld. De Britten vermoorden 48 Arabieren in ruil daarvoor en 73 gewonden.[5][6] Als reactie op het Nabi Musa-oproer en de aanvallen van gewapende Arabische bendes op de in Noord-Galilea gestichte Joodse nederzettingen Tel Hai en Metula werd in 1920 de Joodse paramilitaire organisatie Hagana opgericht.[7]

[ Bericht 28% gewijzigd door deedeetee op 05-02-2025 16:48:27 ]
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_216561430
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 16:42 schreef deedeetee het volgende:

[..]
In 1917 en de engelsen kregen toen een mandaat in Palestina.
https://nl.wikipedia.org/(...)atgebied%20Palestina.
[..]

Ja. En het gebied was in 1916 al verdeeld middels het Sykes-Picotverdrag. Maar men heeft geen gebied gekregen van het Ottomaanse rijk dus.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_216561531
twitter
pi_216561566
Even wat simpele geschiedenis les voor de onwetenden hier:

twitter
pi_216561723
quote:
2s.gif Op woensdag 5 februari 2025 16:32 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Bij mijn weten (en die van de geschiedenisboeken in mijn kast) was het een akkoord tussen de Britten en het Ottomaanse Rijk. Al voor de WO1 zijn er trouwens al veel Joden geweest die land kochten in Israël van de rijke Ottomanen, die het gebied in eigendom hadden.
Het gebied kwam daarna inderdaad wel onder Brits gezag.
pi_216561753
quote:
2s.gif Op woensdag 5 februari 2025 16:51 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ja. En het gebied was in 1916 al verdeeld middels het Sykes-Picotverdrag. Maar men heeft geen gebied gekregen van het Ottomaanse rijk dus.
Dat was een afspraak tussen de Britten en de Fransen waarbij ze de huid verkochten voor de beer geschoten was, maar bij mijn weten zijn er later nog onderhandelingen geweest.
  woensdag 5 februari 2025 @ 17:26:38 #115
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216561812
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 17:19 schreef Hanca het volgende:

[..]
Bij mijn weten (en die van de geschiedenisboeken in mijn kast) was het een akkoord tussen de Britten en het Ottomaanse Rijk. Al voor de WO1 zijn er trouwens al veel Joden geweest die land kochten in Israël van de rijke Ottomanen, die het gebied in eigendom hadden.
Het gebied kwam daarna inderdaad wel onder Brits gezag.
//--//
Dat - kunnen - kopen van land, wordt (nu) gezien en gebracht als afpakken. Dat Britse gezag liep spaak waarna een paar rechte lijnen werden getrokken, de Britten het opgaven en de nieuwe krijgers het dispuut voortzettend konden bevechten.
Probleem met geschiedenis van toen heel normaal dat die nu met andere maatstaven wordt be(ver)oordeeld. Wanneer je maar ergens ver genoeg teruggaat, is er met de blik van nu altijd wel iets anders van is te vinden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_216562164
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 16:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
In post #85 zeg ik letterlijk dat extreem-rechts een groot deel van het antisemitisme veroorzaakt.
Het meeste komt door de acties van Israel. Daarbij zijn Israel apologeten uiteraard ook goed in werkelijk alles antisemitisme noemen. De media doen daar ook veel te veel aan mee want dat is sensatie, doen alsof joden in Nederland iets te vrezen hebben. Kom op zeg dat die synagoges beveiligd moeten worden vind ik extreem triest maar het is niet alsof joodse mensen hier enige angst hoeven hebben dat ze vervolgd gaan worden om hun geloof. Dat is totaal niet aan de orde. Zie de overtrokken reacties nadat die terror supporters uit Israel hier waren.

Moskeen moeten ook beveiligd worden en je hoort vrijwel niemand dat islamofobie een groot probleem is in Nederland en dat met 40 zetels PVV. Wat dat betreft zouden moslims meer recht van spreken hebben als ze zich bedreigd voelen in Nederland. Wie gaat het ook voor ze opnemen mocht er wat zijn, DENK? :')
Bij antisemitisme zeggen 150 van de 150 kamerzetels direct, dit is belachelijk moet niet kunnen. Terecht ook hoor, maar het toont ook aan dat de frame joden zijn niet veilig in Nederland compleet van de pot gerukt is. Misschien als je niemand veilig vindt in Nederland zoals Geert.

quote:
En nogmaals: jij wil het aan Palestijnen geven, terwijl de Palestijnen er allemaal pas na 1920 zijn gaan wonen, die hun claim op het gebied is dus gewoon een stuk jonger, ook als je de bijbelse claim negeert. De Palestijnen hebben in het Israëlische deel niks te zoeken, daar hebben ze hun hele geschiedenis nog nooit gewoond.

Dat zou dus pas een raar cadeau zijn.
Dat gaat minder om de claim dan om rechtvaardigheid. Israel heeft een puinzooi van Gaza gemaakt, iets wat ze niet gaan oplossen. Dan lijkt me billijk dat ze hun eigen huizen maar opgeven aan de mensen wiens huis ze hebben vernietigd uit wraak.

Maar goed geen van beide partijen wil uiteraard vertrekken dus is leren samenleven de enige optie. In dat geval zal Israel een andere aanpak moeten kiezen dan wat ze tot nu toe gedaan hebben. De Palestijnen ook, maar zij hebben vrijwel geen mogelijkheden om iets te kiezen.
pi_216562654
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 11:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, veel meer mensen zullen boos zijn. Natuurlijk. Ik zeg nergens dat alleen terroristen boos zullen zijn.

Maar voor boze terroristen ben je bang, van andere boze mensen heb je minder last op je vakantie. Ik zou sowieso nooit gaan naar zo'n gebied, maar een gebied waar veel aanslagen komen zal sowieso weinig mensen trekken.
Wat dacht je van het laatste zetje waardoor boze mensen terrorist worden. Nogmaals, er wordt nu duidelijk gestuurd op het etnisch zuiveren van het gebied. De lieden die eerst voor gek werden verklaard, onder andere door jou, hadden het gewoon bij het juiste einde. Het zou je sieren om dat te erkennen. Dit was van begin af aan al het idee van de Israëliërs, getuige de wijze waarop ze inn het conflict als beesten tekeer gingen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_216563010
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 18:39 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Wat dacht je van het laatste zetje waardoor boze mensen terrorist worden. Nogmaals, er wordt nu duidelijk gestuurd op het etnisch zuiveren van het gebied. De lieden die eerst voor gek werden verklaard, onder andere door jou, hadden het gewoon bij het juiste einde. Het zou je sieren om dat te erkennen. Dit was van begin af aan al het idee van de Israëliërs, getuige de wijze waarop ze inn het conflict als beesten tekeer gingen.
Dit is weer de bekende drogredenering. Terrorisme is altijd een keuze, geen resultaat van externe factoren. En terrorisme was zoals we weten ook al een probleem vóórdat Israël was opgericht. Toen was de norm ook al dat zodra Arabische moslims hun zin niet kregen, een paar Joodse gemeenschappen er maar aan moesten geloven via (dodelijk) geweld.

In plaats van te erkennen dat in dit gebied, vanuit gevoelens van religieuze en etnische suprematie en antisemitisme, een te grote groep Arabische moslims keer op keer bereidheid tonen voor terrorisme, wordt dit goedgepraat en aan externe factoren opgehangen. Nee, zo werkt het niet.
pi_216563088
quote:
14s.gif Op woensdag 5 februari 2025 19:01 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit is weer de bekende drogredenering. Terrorisme is altijd een keuze, geen resultaat van externe factoren. En terrorisme was zoals we weten ook al een probleem vóórdat Israël was opgericht. Toen was de norm ook al dat zodra Arabische moslims hun zin niet kregen, een paar Joodse gemeenschappen er maar aan moesten geloven via (dodelijk) geweld.

Als het terrorisme vanuit Israël komt, in de jaren voor de oprichting van Israël of afgelopen decennia van die agressieve kolonisten die lukraak Arabieren aanvallen, dan is het terrorisme wel een resultaat van externe factoren....

Wat de joden daar aangedaan is voor 1948 of na 1948 valt inderdaad niet goed te praten noch willen we dat
  woensdag 5 februari 2025 @ 21:30:45 #120
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216565501
Palestijnen ruim huisvesten bij arabischen broedervolken. Een uitstekend voorstel. Een uitstekend voorstel om te laten zien hoe welkom de Palestijnen in deze landen zijn.
pi_216565603
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 21:30 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Palestijnen ruim huisvesten bij arabischen broedervolken. Een uitstekend voorstel. Een uitstekend voorstel om te laten zien hoe welkom de Palestijnen in deze landen zijn.
Alsof die landen van een heel ander land wel even 2,2 miljoen mensen kan en wil opvangen.

Zou Nederland denk jij wel even twee miljoen Europeanen opvangen?
  woensdag 5 februari 2025 @ 21:41:48 #122
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216565639
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 21:39 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Alsof die landen van een heel ander land wel even 2,2 miljoen mensen kan en wil opvangen.

Zou Nederland denk jij wel even twee miljoen Europeanen opvangen?
Ik denk dat Europa meer opvangt dan de Arabische landen wiens tot op het bot corrupte nepotistische leiders hel en verdommenis roepen over Israel zooooo solidair zijn met de Palestijnen
pi_216565662
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 18:39 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Er wordt helemaal niet gestuurd op etnisch zuiveren van dat gebied, 1 gek roept dat en zelfs Netanyahu neemt het niet over. Neem die Trump niet zo serieus, die is morgen al weer afgeleid.
pi_216565672
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 21:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er wordt helemaal niet gestuurd op etnisch zuiveren van dat gebied, 1 gek roept dat en zelfs Netanyahu neemt het niet over.
Hamas propaganda. Om de mensen angst aan te jagen en tegen dit plan te zijn.
pi_216565697
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 21:45 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Hamas propaganda. Om de mensen angst aan te jagen en tegen dit plan te zijn.
Nee, geen Hamas propaganda. Misschien probeerde Trump druk te zetten op de onderhandelingen. Maar serieus is het iig niet te nemen, aangezien het onuitvoerbaar is zonder duizenden Amerikaanse doden.
pi_216565716
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 21:47 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, geen Hamas propaganda. Misschien probeerde Trump druk te zetten op de onderhandelingen. Maar serieus is het iig niet te nemen, aangezien het onuitvoerbaar is zonder duizenden Amerikaanse doden.
https://m.jpost.com/breaking-news/article-840859

Er wordt al gekeken naar welke plek de Palestijnen kunnen. Morocco, Puntland, Somaliland.
pi_216565739
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 21:49 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
https://m.jpost.com/breaking-news/article-840859

Er wordt al gekeken naar welke plek de Palestijnen kunnen. Morocco, Puntland, Somaliland.
Ja, Trump vind het nu nog even interessant. Maar hij gaat geen honderdduizenden soldaten naar Gaza sturen om het te ontruimen, laat staan dat het congres gaat accepteren dat er duizenden in een witte zak terug komen.
pi_216565754
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 21:51 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, Trump vind het nu nog even interessant. Maar hij gaat geen honderdduizenden soldaten naar Gaza sturen om het te ontruimen, laat staan dat het congres gaat accepteren dat er duizenden in een witte zak terug komen.
Het erge is: dan gaat er dus niets opgebouwd worden daar. Alleen maar misère en ellende voor de mensen in het verschiet. In kapotte huizen, met explosieven overal.
pi_216565776
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 21:53 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Het erge is: dan gaat er dus niets opgebouwd worden daar. Alleen maar misère en ellende voor de mensen in het verschiet. In kapotte huizen, met explosieven overal.
Trump ging sowieso geen cent uitgeven, dat moet ergens anders vandaan komen. Zie China het nog eerder doen.
pi_216565906
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 21:53 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Palestijnen zijn wel wat gewend. Dit is niet de eerste poging van Israel geweest. Dus die komen er wel weer bovenop. Daar hebben ze je gefakede medeleven niet voor nodig.
Allah Al Watan Al Malik
pi_216566002
trump is niet goed bij zn hoofd, echt totaal ongeschikt deze man.
pi_216566317
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 22:04 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Palestijnen zijn wel wat gewend. Dit is niet de eerste poging van Israel geweest. Dus die komen er wel weer bovenop. Daar hebben ze je gefakede medeleven niet voor nodig.
Okay. Geen hulp nodig verders dus.
Daar houden we je aan. :+
pi_216566683
oeps verkeerde topique
  donderdag 6 februari 2025 @ 00:22:58 #134
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216566906
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 22:04 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Maar ze hebben het wel nodig dat jij het ff anoniem voor ze opneemt?
  donderdag 6 februari 2025 @ 01:33:55 #135
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216567221
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 22:13 schreef pokkerdepok het volgende:
trump is niet goed bij zn hoofd, echt totaal ongeschikt deze man.
We zullen het nooit weten of Kamala het beter had gedaan. Ik denk het niet. Dat zegt veel, gezien het om Trump gaat die bepaald niet uitblinkt in competentie.

Bij Trump kan je de botte bijl verwachten, bij Kamala vooral besluiteloosheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')