abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216565716
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 21:47 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, geen Hamas propaganda. Misschien probeerde Trump druk te zetten op de onderhandelingen. Maar serieus is het iig niet te nemen, aangezien het onuitvoerbaar is zonder duizenden Amerikaanse doden.
https://m.jpost.com/breaking-news/article-840859

Er wordt al gekeken naar welke plek de Palestijnen kunnen. Morocco, Puntland, Somaliland.
pi_216565739
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 21:49 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
https://m.jpost.com/breaking-news/article-840859

Er wordt al gekeken naar welke plek de Palestijnen kunnen. Morocco, Puntland, Somaliland.
Ja, Trump vind het nu nog even interessant. Maar hij gaat geen honderdduizenden soldaten naar Gaza sturen om het te ontruimen, laat staan dat het congres gaat accepteren dat er duizenden in een witte zak terug komen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_216565754
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 21:51 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, Trump vind het nu nog even interessant. Maar hij gaat geen honderdduizenden soldaten naar Gaza sturen om het te ontruimen, laat staan dat het congres gaat accepteren dat er duizenden in een witte zak terug komen.
Het erge is: dan gaat er dus niets opgebouwd worden daar. Alleen maar misère en ellende voor de mensen in het verschiet. In kapotte huizen, met explosieven overal.
pi_216565776
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 21:53 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Het erge is: dan gaat er dus niets opgebouwd worden daar. Alleen maar misère en ellende voor de mensen in het verschiet. In kapotte huizen, met explosieven overal.
Trump ging sowieso geen cent uitgeven, dat moet ergens anders vandaan komen. Zie China het nog eerder doen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_216565906
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 21:53 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Palestijnen zijn wel wat gewend. Dit is niet de eerste poging van Israel geweest. Dus die komen er wel weer bovenop. Daar hebben ze je gefakede medeleven niet voor nodig.
Allah Al Watan Al Malik
pi_216566002
trump is niet goed bij zn hoofd, echt totaal ongeschikt deze man.
pi_216566317
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 22:04 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Palestijnen zijn wel wat gewend. Dit is niet de eerste poging van Israel geweest. Dus die komen er wel weer bovenop. Daar hebben ze je gefakede medeleven niet voor nodig.
Okay. Geen hulp nodig verders dus.
Daar houden we je aan. :+
pi_216566683
oeps verkeerde topique
  donderdag 6 februari 2025 @ 00:22:58 #134
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216566906
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 22:04 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Maar ze hebben het wel nodig dat jij het ff anoniem voor ze opneemt?
  donderdag 6 februari 2025 @ 01:33:55 #135
396550 Richestorags
pi_216567221
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 22:13 schreef pokkerdepok het volgende:
trump is niet goed bij zn hoofd, echt totaal ongeschikt deze man.
We zullen het nooit weten of Kamala het beter had gedaan. Ik denk het niet. Dat zegt veel, gezien het om Trump gaat die bepaald niet uitblinkt in competentie.

Bij Trump kan je de botte bijl verwachten, bij Kamala vooral besluiteloosheid.
pi_216567960
De vraag is wat Trump wilde met deze actie. Ik geloof niet dat wat hij zei z'n doel was, gezien de onuitvoerbaarheid als je geen permanent leger installeert. En de hoeveelheid dode soldaten die het zal kosten.

Maar je ziet tot nu toe dat zijn als een olifant door de porseleinkast banjeren wel voor hem gewenste effecten heeft:
- dreig met tarieven richting Mexico en Canada en zij versterken hun grensbewaking
- dreig met het innemen van Groenland en Denemarken schroeft de uitgave aan het leger op en gaat dat gebied beter bewaken
- dreig met het verhuizen van heel Gaza en ???

Zou hij inderdaad willen zorgen dat Amerika geen cent hoeft uit te geven aan de wederopbouw, maar dat de buurlanden dat doen?
pi_216568048
Hij deed het ook niet in overleg volgens de New York Time: https://www.nd.nl/varia/v(...)gering-met-gaza-plan

En dit einde is veelzeggend:
quote:
Meerdere adviseurs van Trump spreken tegenover de krant de verwachting uit dat het plan een stille dood zal sterven als Trump zich realiseert dat het onhaalbaar is.
  donderdag 6 februari 2025 @ 09:06:55 #138
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_216568091
Het volk heeft via hamas deze oorlog uitgelokt en nu zouden dus anderen moeten betalen voor de daar uit voorgekomen problemen ? Laat de palestijnen zelf maar aan de slag gaan met de opbouw en dan vragen ze hun moslimbroeders maar om hulp. Zij wilden toch zo nodig de staat Israël vernietigen dus nou niet klagen.

Schop hamas er uit en dan is het een ander geval. Maar dat gaan ze never nooit niet doen want : gezichtsverlies. Dat ze allang en voor eeuwig voor schut staan door hun domme gedrag om deze ellende uit te lokken zullen ze echt nooit geloven.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_216568108
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 09:06 schreef deedeetee het volgende:
Laat de palestijnen zelf maar aan de slag gaan met de opbouw en dan vragen ze hun moslimbroeders maar om hulp.
Dat zouden ze graag willen, maar dat wordt niet toegestaan.

quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 08:52 schreef Hanca het volgende:
Zou hij inderdaad willen zorgen dat Amerika geen cent hoeft uit te geven aan de wederopbouw
Dat hoeven ze niet te doen, en zouden ze ook nooit doen. Dus dat lijkt mij stug.
pi_216568162
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 09:06 schreef deedeetee het volgende:
Het volk heeft via hamas deze oorlog uitgelokt en nu zouden dus anderen moeten betalen voor de daar uit voorgekomen problemen ? Laat de palestijnen zelf maar aan de slag gaan met de opbouw en dan vragen ze hun moslimbroeders maar om hulp. Zij wilden toch zo nodig de staat Israël vernietigen dus nou niet klagen.

Schop hamas er uit en dan is het een ander geval. Maar dat gaan ze never nooit niet doen want : gezichtsverlies. Dat ze allang en voor eeuwig voor schut staan door hun domme gedrag om deze ellende uit te lokken zullen ze echt nooit geloven.
Het is duidelijk dat Palestina dat geld niet heeft. Het BBP van Palestina is zo'n 17 miljard. Als in een land met zo'n BBP een aardbeving plaats vindt (de schade is vergelijkbaar) komen er ook hulporganisaties op gang. Hier zou dat normaal gezien het UNRWA zijn, maar dat is net door Israël verboden.
pi_216568178
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 01:33 schreef Richestorags het volgende:

[..]
We zullen het nooit weten of Kamala het beter had gedaan. Ik denk het niet. Dat zegt veel, gezien het om Trump gaat die bepaald niet uitblinkt in competentie.

Bij Trump kan je de botte bijl verwachten, bij Kamala vooral besluiteloosheid.
zijn huidige voorstellen zijn van een achterlijkheid nog nooit vertoond. ja, in de tijden van voor de moderne beschaving.
pi_216568183
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2025 09:08 schreef Drxx het volgende:

[..]

Dat hoeven ze niet te doen, en zouden ze ook nooit doen. Dus dat lijkt mij stug.
Normaal bekostigde UNRWA de wederopbouw en jij mag raden wie de grootste financier is van de UN.
pi_216568196
maar okee, misschien is zijn doel de palestijnen zo onder druk te zetten dat ze gaan meewerken.
  donderdag 6 februari 2025 @ 09:16:00 #144
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_216568197
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 09:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het is duidelijk dat Palestina dat geld niet heeft. Het BBP van Palestina is zo'n 17 miljard. Als in een land met zo'n BBP een aardbeving plaats vindt (de schade is vergelijkbaar) komen er ook hulporganisaties op gang. Hier zou dat normaal gezien het UNRWA zijn, maar dat is net door Israël verboden.
Alleen lok je aardbevingen normaal gesproken niet zelf uit (Vooruit, in Groningen denken ze daar misschien anders over).
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 6 februari 2025 @ 09:16:08 #145
396550 Richestorags
pi_216568198
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 09:14 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
zijn huidige voorstellen zijn van een achterlijkheid nog nooit vertoond. ja, in de tijden van voor de moderne beschaving.
En toch is hij de enige met een voorstel....In het land der blinden is Donald koning.
  donderdag 6 februari 2025 @ 09:19:43 #146
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_216568225
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 09:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nou en ? Dat is dan toch hun eigen probleem ? Het gaat niet om natuurgeweld maar om puur kwaadwillig de buren proberen uit te moorden. Er zij nog zat mensen die slachtoffer van een aardbeving o.i.d. zijn geworden en nog naast de puinhopen moeten leven en daar hoor je niks over...
Ik denk niet dat de palestijnen hun lesje leren als ze nu alweer hulp krijgen voor door hun zelf gecreëerde problemen. Laat ze hamas maar vragen om te helpen met opbouwen, dan doen die ook eens goeds. Geld naar de palestijnen is geld naar hamas die er wapens voor koopt.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_216568281
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 09:14 schreef Hanca het volgende:

[..]
Normaal bekostigde UNRWA de wederopbouw en jij mag raden wie de grootste financier is van de UN.
Hol' up, dus eerst geven de koningen van kapitalisme Israël heel veel geld om alles plat te gooien, en daarna geven ze UNRWA heel veel geld om het weer op te bouwen? :?
pi_216568410
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2025 09:25 schreef Drxx het volgende:

[..]
Hol' up, dus eerst geven de koningen van kapitalisme Israël heel veel geld om alles plat te gooien, en daarna geven ze UNRWA heel veel geld om het weer op te bouwen? :?
Je wist niet dat Palestina het enige land in de wereld is waar een speciale VN organisatie voor bestaat? Waarom denk je dat dat is?
pi_216568448
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 09:16 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Alleen lok je aardbevingen normaal gesproken niet zelf uit (Vooruit, in Groningen denken ze daar misschien anders over).
Nee, maar de schade is hetzelfde. Of een kind nou door een aardbeving of door een oorlog geen school heeft, aan beide kan het niks doen. Of dat zo'n kind door een aardbeving of door een oorlog niet in een ziekenhuis terecht kan.
pi_216568896
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 09:19 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Nou en ? Dat is dan toch hun eigen probleem ? Het gaat niet om natuurgeweld maar om puur kwaadwillig de buren proberen uit te moorden. Er zij nog zat mensen die slachtoffer van een aardbeving o.i.d. zijn geworden en nog naast de puinhopen moeten leven en daar hoor je niks over...
Ik denk niet dat de palestijnen hun lesje leren als ze nu alweer hulp krijgen voor door hun zelf gecreëerde problemen. Laat ze hamas maar vragen om te helpen met opbouwen, dan doen die ook eens goeds. Geld naar de palestijnen is geld naar hamas die er wapens voor koopt.
En hier ligt ook het probleem.

Dit conflict kan schijnbaar nooit eens worden uitgevochten tot er écht een winnaar en een verliezer is, zoals de meeste oorlogen en conflict eindigen. Iedere keer beginnen de Palestijnen, slaat Israël terug, waarna Israël door de internationale gemeenschap wordt gemaand te stoppen en de Palestijnse beleidsbepalers een lading geld krijgen, waarvan een deel in de eigen zak belandt en een deel weer wordt gestopt in nieuwe terrorisme.

Iedere keer als de Palestijnen dus op het punt staan te verliezen, moet alles terug naar square one. Op die manier wordt er een vicieuze cirkel van geweld en conflict gecreëerd omdat de internationale gemeenschap de eigen rare fantasie van een tweestatenoplossing maar niet willen loslaten. Zowel Israëliërs als Palestijnen zijn hier het slachtoffer van.

Het is ook te idioot voor worden dat geen Palestijn mag vluchten, ze moeten in die Gazastrook blijven want anders zou het misschien ten koste kunnen gaan van de tweestatenoplossing.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')