Ik lees je posts. Daarom kan ik ook zin voor zin deconstrueren wat je zegt.quote:Op woensdag 5 februari 2025 11:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat doe ik dan ook niet, ik geef duidelijk in mijn post aan dat dit een reactie is op allerlei uitingen de laatste dagen van Palestijnse kant. Maar lezen kan jij niet.
We kunnen hierbij wel concluderen dat jij gezien je liefde voor leugens de grootste Trumpliefhebber bent van het forum. Je mag het ontkennen, maar ik weet het beter.
Het heeft echt niets met integreren te maken ook niet met Hamas. Hamas is bij de voorgestelde etnische zuivering geen enkel probleem en er wonen ook al overal ter wereld Palestijnen. Het zijn namelijk gewoon mensen.quote:Op woensdag 5 februari 2025 11:23 schreef capricia het volgende:
De vraag is ook: wat gaat de status van die Palestijnen worden?
Waar gaan die heen. En wat voor een leven krijgen zij daar?
Als het alleen maar vluchtelingenkampen gaat worden, dan is er een veel slechter perspectief dan als je die mensen daadwerkelijk onderdeel van je burgerbevolking kunt maken. En gezien de dreiging van Hamas onder de bevolking, denk ik echt dat niemand zomaar staat te springen om deze mensen te integreren.
Ik vind het een groot drama voor die bevolking. Het volgende volk wat over de wereld uitgestrooid gaat worden. Verdreven van hun thuis.
Bijna alle Israeliers hebben hun roots buiten Israel.quote:Op woensdag 5 februari 2025 08:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Veel Palestijnen kennen hun roots in Egypte, dus het sluit eigenlijk prima aan.
Ik denk dat de meeste (normale) mensen het goed voor hebben met de Palestijnen. Iedereen zoekt ook min of meer naar een oplossing om Palestijnen van Hamas te separeren. Alleen dat is verdomd lastig.quote:Op woensdag 5 februari 2025 11:27 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het heeft echt niets met integreren te maken ook niet met Hamas. Hamas is bij de voorgestelde etnische zuivering geen enkel probleem en er wonen ook al overal ter wereld Palestijnen. Het zijn namelijk gewoon mensen.
Kap eens met doen alsof er een soort defect zit aan Palestijnen waardoor ze nergens zouden kunnen wonen. Echt, er heerst in dit topic een ongekende vrijheid om ********* te doen over Palestijnen.
Ja, alleen terroristen zullen boos zijn. Dit is gewoon een vooropgezet plan geweest, het waren ook de Israelische soldaten die tijdens de oorlog al zaten te verkondigen dat ze het wel even zouden herinrichten. En voila, wat zien we nu? Pure etnische zuivering, zoals iedereen met gezond verstand al zag gebeuren.quote:Op woensdag 5 februari 2025 10:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik moet nog even zien of Trump het meent, of dat het puur druk zetten op de onderhandelingen is.
De kans dat het gebied langdurig Amerikaans wordt lijkt me nihil. Het voorstel is natuurlijk absurd, het gebied is van de Palestijnen en massa-deportaties kan niemand goedkeuren.
Lijkt me trouwens ook geen prettig vakantieoord: allerlei terroristen zullen zo boos zijn dat er in dat gebied een continue rij van aanslagen zal volgen, of er moet op elke vierkante meter een militair rondlopen.
Nee hoor, de Palestijnen zijn voor de zoveelste keer een oorlog gestart en hebben nu verloren. Hopelijk voorgoed want dat zou hun verdiende loon zijn na decennia (zelf eeuwen) van antisemitisch terrorisme jegens Joden in de regio.quote:Op woensdag 5 februari 2025 11:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, alleen terroristen zullen boos zijn. Dit is gewoon een vooropgezet plan geweest, het waren ook de Israelische soldaten die tijdens de oorlog al zaten te verkondigen dat ze het wel even zouden herinrichten. En voila, wat zien we nu? Pure etnische zuivering, zoals iedereen met gezond verstand al zag gebeuren.
Je blijft echter maar duiken, downplayen.
Nee, veel meer mensen zullen boos zijn. Natuurlijk. Ik zeg nergens dat alleen terroristen boos zullen zijn.quote:Op woensdag 5 februari 2025 11:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, alleen terroristen zullen boos zijn. Dit is gewoon een vooropgezet plan geweest, het waren ook de Israelische soldaten die tijdens de oorlog al zaten te verkondigen dat ze het wel even zouden herinrichten. En voila, wat zien we nu? Pure etnische zuivering, zoals iedereen met gezond verstand al zag gebeuren.
Je blijft echter maar duiken, downplayen.
Ze zullen wel moeten proberen samen te leven met de Palestijnen, het land van de Palestijnen ligt nou eenmaal naast Israël en daar is niks aan te doen. Ze zullen moeten leren vreedzaam samen te leven, zoals de meeste Israëli's en Palestijnen trouwens ook gewoon zullen willen.quote:Op woensdag 5 februari 2025 11:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, de Palestijnen zijn voor de zoveelste keer een oorlog gestart en hebben nu verloren. Hopelijk voorgoed want dat zou hun verdiende loon zijn na decennia (zelf eeuwen) van antisemitisch terrorisme jegens Joden in de regio.
Met deze mensen valt niet samen te leven, zodra zij met Joden zijn is het wachten op terreur en geweld. Het is echt op allerlei manieren geprobeerd, door de VN, door linkse partijen in Israël, door rechtse partijen, door concessies, noem het maar op.
Israël staat nog wel op mijn lijstje. Maar dat ga ik voorlopig niet doen.quote:Op woensdag 5 februari 2025 11:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, veel meer mensen zullen boos zijn. Natuurlijk. Ik zeg nergens dat alleen terroristen boos zullen zijn.
Maar voor boze terroristen ben je bang, van andere boze mensen heb je minder last op je vakantie. Ik zou sowieso nooit gaan naar zo'n gebied, maar een gebied waar veel aanslagen komen zal sowieso weinig mensen trekken.
Voor een oplossing moeten alle partijen om tafel. Een oplossing kan niet opgelegd worden door Israel en Trump. Zoals we ook zien gaat het zelfs de meeste wegkijkers van de genocide van het afgelopen half jaar om dan maar even eenzijdig een etnische zuivering voor de Palestijnen als oplossing te presenteren. Als de Palestijnen niet mogen meebeslissen over hun lot duurt het conflict voort en 1.5 miljoen mensen deporteren gaat zeker flinke radicalisering met zich meebrengen.quote:Op woensdag 5 februari 2025 11:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste (normale) mensen het goed voor hebben met de Palestijnen. Iedereen zoekt ook min of meer naar een oplossing om Palestijnen van Hamas te separeren. Alleen dat is verdomd lastig.
Maar het laten voortduren van deze situatie is inhumaan. Er moet een oplossing komen.
Ja, de vraag is ook wie er daar de boel gaat opbouwen. Want tot die tijd zal het geen prettig gebied zijn om te wonen. Huizen zullen ze zelf wel doen (dat zie je meer), maar infrastructuur, ziekenhuizen e.d. is toch een stuk lastiger.quote:Op woensdag 5 februari 2025 11:23 schreef capricia het volgende:
De vraag is ook: wat gaat de status van die Palestijnen worden?
Waar gaan die heen. En wat voor een leven krijgen zij daar?
Als het alleen maar vluchtelingenkampen gaat worden, dan is er een veel slechter perspectief dan als je die mensen daadwerkelijk onderdeel van je burgerbevolking kunt maken. En gezien de dreiging van Hamas onder de bevolking, denk ik echt dat niemand zomaar staat te springen om deze mensen te integreren.
Ik vind het een groot drama voor die bevolking. Het volgende volk wat over de wereld uitgestrooid gaat worden. Verdreven van hun thuis.
Nou, dat 75% van de Palestijnen de aanslagen van 7 oktober 2023 steunt, geeft toch een heel ander beeld. We hebben door middel van de beelden van die dag ook goed kunnen zien dat menig Palestijnse burger bereid was om mee te doen aan die aanslagen. Dat de meeste Palestijnen dus vreedzaam willen samenleven is nergens op gebaseerd.quote:Op woensdag 5 februari 2025 11:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze zullen wel moeten proberen samen te leven met de Palestijnen, het land van de Palestijnen ligt nou eenmaal naast Israël en daar is niks aan te doen. Ze zullen moeten leren vreedzaam samen te leven, zoals de meeste Israëli's en Palestijnen trouwens ook gewoon zullen willen.
Daar kun je over discussieren maar het zegt in elk geval dat het veel ingewikkelder is dan “Free Palestine from the river to the sea” wat tegenwoordig in moslim en linkse kringen massaal algemeen geaccepteerd wordt. Die kennen het complete verhaal dus totaal niet.quote:Op woensdag 5 februari 2025 11:01 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als je kijkt naar die oude gebieden, waar die historici van jou het over hebben, dan zit Gaza daar alleen niet bij....
Daarnaast. Als alleen de periode 1200 vC tot de Babyloniers (of anders Romeinen) leidend is. Heeft een groot gedeelte van de bewoners die sinds die tijd daar wonen dus geen recht om daar te wonen?
Maar hun Joods zijn kent allemaal hun oorsprong van één en dezelfde plek, heel toevallig het gebied waar nu Israel ligt.quote:Op woensdag 5 februari 2025 11:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Bijna alle Israeliers hebben hun roots buiten Israel.
Palestijnen zijn mensen, mensen willen vreedzaam samenleven. Zeggen dat erkennen dat Palestijnen menselijk zijn nergens op gebaseerd is past inderdaad precies in je straatje van rabiate haat.quote:Op woensdag 5 februari 2025 11:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nou, dat 75% van de Palestijnen de aanslagen van 7 oktober 2023 steunt, geeft toch een heel ander beeld. We hebben door middel van de beelden van die dag ook goed kunnen zien dat menig Palestijnse burger bereid was om mee te doen aan die aanslagen. Dat de meeste Palestijnen dus vreedzaam willen samenleven is nergens op gebaseerd.
Hier gaat het meteen al mis. Conflict is de norm geweest in de menselijke geschiedenis. Mensen willen niet altijd vreedzaam met elkaar samenleven. De situatie die we de afgelopen decennia kennen in vooral het Westen is dan ook een unicum.quote:Op woensdag 5 februari 2025 12:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Palestijnen zijn mensen, mensen willen vreedzaam samenleven. Zeggen dat erkennen dat Palestijnen menselijk zijn nergens op gebaseerd is past inderdaad precies in je straatje van rabiate haat.
Telkens doe je alsof de Palestijnen eigenlijk niet bestaan, het zijn Arabieren. Alsof ze bloeddorstig zijn, hurr durr ik heb op social media filmpjes gezien die het toejuichen. Terwijl je consequent dezelfde informatie over Israeliers compleet van je af laat glijden. Alsof er niet heel veel Israeliers zijn die staan te juichen dat Gaza in een grote parkeerplaats wordt veranderd. Zeker dit plan voor etnische zuivering waar jij voor staat te juichen toont overduidelijk je hypocrisie. Het is niet vol te houden dat Israeliërs zich redelijk gedragen als de oplossing voor hun probleem een endlösung is. Ja voor jou wel omdat jij Palestijnen het probleem maakt.
quote:Op woensdag 5 februari 2025 12:08 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En als 75% van de Palestijnen aangeven de aanslagen van 75% oktober 2023 te steunen, toont dit aan dat ook zij helaas niet in vrede willen samenleven, anders steun je zulk bruut en antisemitisch terrorisme niet.
https://www.jpost.com/international/article-840500quote:Approx. 80% of Israelis support Trump's plan to relocate Gazans - survey
Less than 15% of Israelis believe Trump's plan is "immoral,"
Is dat van hetzelfde onderzoeksbureau waaruit bleek dat 55 procent van de Groenlanders bij de VS wilde? Zullen we dingen als ‘overname van een land’ en ‘etnische zuivering’ niet af laten hangen van enquetes?quote:Op woensdag 5 februari 2025 11:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nou, dat 75% van de Palestijnen de aanslagen van 7 oktober 2023 steunt, geeft toch een heel ander beeld. We hebben door middel van de beelden van die dag ook goed kunnen zien dat menig Palestijnse burger bereid was om mee te doen aan die aanslagen. Dat de meeste Palestijnen dus vreedzaam willen samenleven is nergens op gebaseerd.
Om hier nog maar te zwijgen over het feit dat de Palestijnen nooit een eigen staat hebben geaccepteerd en de stukken grond die in delen van de internationale gemeenschap als 'Palestijns' worden bestempeld, op geen enkele manier aan de opgestelde criteria in het Montevideo-verdrag voldoen.
Als je mijn post goed lees staat daar dat 75% van de Palestijnen aangeven de aanslagen van 75% oktober 2023 te steunen. Niet dat Israëliërs op dit moment zitten te wachten om met Palestijnen samen te leven.quote:Op woensdag 5 februari 2025 12:29 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]![]()
en maar volhouden dat Israelische mensen vredig willen samenleven.
[..]
https://www.jpost.com/international/article-840500
Zet jij jezelf even voor schut.
We kunnen dus zien dat jouw ononderbouwde claim van 75% van de Palestijnen accepteert brute aanslagen dus zijn ze geweldadig. Nog altijd een lager percentage is dan het aantal Israeliers dat etnische zuivering volgend op genocide ondersteunt. Dat bewijst dus volgens jouw eigen logica dat Israeliers niet vredig willen samenleven.
Maar wat je dan niet rechtgepraat krijgt is dat je wel mag juichen als Palestijnen uitgemoord worden om wie ze zijn maar dat andersom extreem fout zou zijn. Bloeddorstige Israeliers hebben volgens jou gelijk want Palestijnen zijn een minderwaardig volk dat alleen maar problemen veroorzaakt. Maar bloeddorstige Hamas lui hebben ongelijk want Israelische mensen zijn een superieur volk dat nooit iets fout doet.
quote:Israel-Hamas war: Did Oct. 7 change Israeli left-wing views on peace?
36% of Israelis have gone farther Right, as opposed to only 6% who reported going farther Left, following Hamas's October 7 massacre.
...
Shifts among the Left
Many right-wing people, and a minority of left-wingers, saw October 7 as proof that peace with the Palestinians is impossible.
Some of them, like Avida Behar, came from the towns and kibbutzim near the border with Gaza. Behar’s family lives in Kibbutz Be’eri, and his wife and son were murdered in the October 7 attack. The people of the kibbutz are mostly secular and left-wing, and saw Gazans as their neighbors. But not all of them still hold that view.
Lying in the hospital, recovering from his wounds that forced doctors to amputate his leg, Behar said that the whole of Gaza had to be obliterated. He told Channel 13 that Gazans of all ages had taken part in the attack, and that the only way residents of Gaza border communities could go back home was if none of them were left.
Political changes of heart have also been expressed by Israelis who had not been harmed in the attack, among them renowned chef Meir Adoni.
“I confess that I was one of those losers who supported and preached peace,” he wrote in an Instagram post last week. “For 30 years, I traveled the world to peace camps in Norway, Jordan, Israel, and the rest of the world. I had delusional dreams of a beautiful and peaceful world that is full of good and love.”
He went on to say that he held on to his views despite the great personal cost of losing clients and campaigns because of them.
“On October 7 at 6:30 a.m., Meir Adoni died,” he continued. “A minute later, a new Meir was born. A Meir that repents his sin. A Meir who is ashamed that he was part of the delusion of the delusional Left who don’t understand that we are surrounded by extreme Islam monsters who have no interest in peace and normalcy, and only want to burn us alive.”
He ended by asking forgiveness from Israel and God for having identified as left-wing.
Nee.quote:Op woensdag 5 februari 2025 12:46 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Is dat van hetzelfde onderzoeksbureau waaruit bleek dat 55 procent van de Groenlanders bij de VS wilde? Zullen we dingen als ‘overname van een land’ en ‘etnische zuivering’ niet af laten hangen van enquetes?
Palestijnen zijn geen perfecte slachtoffers. Ze doen genoeg shit. Maar dat is geen rechtvaardiging voor etnische zuivering.
Wat was de exacte vraag waar die 75% van de Palestijnen bevestigend op antwoordden?quote:Op woensdag 5 februari 2025 12:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als je mijn post goed lees staat daar dat 75% van de Palestijnen aangeven de aanslagen van 75% oktober 2023 te steunen. Niet dat Israëliërs op dit moment zitten te wachten om met Palestijnen samen te leven.
Ontken je dat het voorstel etnische zuivering is?quote:
Jouw vraag was of de cijfers die ik aanhaalde van hetzelfde onderzoeksbureau kwamen waaruit bleek dat 55 procent van de Groenlanders bij de VS wilde. Ik antwoord daarop 'nee'. Het lijkt mij handig dat je het houdt bij wat iemand post en niet met stropoppen gaat komen.quote:Op woensdag 5 februari 2025 13:28 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Ontken je dat het voorstel etnische zuivering is?
Of vind je etnische zuivering gerechtvaardigd omdat de Palestijnen het er zelf naar gemaakt hebben?
Ik stelde drie andere vragen die je negeert:quote:Op woensdag 5 februari 2025 13:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Jouw vraag was of de cijfers die ik aanhaalde van hetzelfde onderzoeksbureau kwamen waaruit bleek dat 55 procent van de Groenlanders bij de VS wilde. Ik antwoord daarop 'nee'. Het lijkt mij handig dat je het houdt bij wat iemand post en niet met stropoppen gaat komen.
Dat is geen antwoord op de vraag.quote:Op woensdag 5 februari 2025 13:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Jouw vraag was of de cijfers die ik aanhaalde van hetzelfde onderzoeksbureau kwamen waaruit bleek dat 55 procent van de Groenlanders bij de VS wilde. Ik antwoord daarop 'nee'. Het lijkt mij handig dat je het houdt bij wat iemand post en niet met stropoppen gaat komen.
Dat ligt er helemaal aan hoe de uitvoering er in de praktijk gaat uitzien. Als de Palestijnen vrijwillig dit gebied willen verlaten is het geen etnische zuivering, worden zij met geweld verdreven dan kun je natuurlijk wél spreken over een etnische zuivering.quote:Op woensdag 5 februari 2025 13:52 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Ik stelde drie andere vragen die je negeert:
- zullen we etnische zuivering en landje pik niet van enquete af laten hangen?
- is dit voorstel een vorm van etnische zuivering?
- is etnische zuivering tegen Palestijnen te rechtvaardigen gezien het gedrag en opvattingen van de Palestijnen?
Volgens hetzelfde onderzoek is pakweg 70% van de Palestijnen van mening dat de aanslagen van 7 oktober correct waren en slechts 20% stelt anders. En ongeveer de helft geeft ook nog aan een gewapende strijd te prefereren boven onderhandelingen of vredig verzet. Dit is compleet tegenstrijdig met een tweestatenoplossing.quote:Op woensdag 5 februari 2025 14:27 schreef Hanca het volgende:
Vopr @:HowardRoark: steeds meer Gazanen juist voor de tweestatenoplossing en ze staan steeds minder achter Hamas:
https://www.nbcnews.com/n(...)-solution-rcna144183
Nog maar 34% steun voor Hamas onder de Palestijnen in Gaza.
Die 75% is dus in elk geval niet meer waar, als die al ooit waar was.
Tja, dat kun je natuurlijk vinden. Ik ben heel benieuwd welke andere wegen er naar vrede zijn. Ik zie ze niet meer.quote:Op woensdag 5 februari 2025 14:49 schreef Hanca het volgende:
Maar goed, dat 'plan' van Trump (als je elke hersenscheet van hem een plan kunt noemen) is natuurlijk gewoon waanzin. Libanon wil niet een kwart van hun inwoneraantal er bij, Egypte zit niet op de Palestijnen te wachten. En vooral: de Palestijnen willen helemaal niet verhuizen, dat zie je aan de massale terugkeer die nu bezig is. Dus Trump kan zijn keutel weer intrekken (is hij gelukkig wel gewend) en het overleg over vrede weer aan volwassen mensen overlaten.
Dat zou meteen benadrukken waar het onderliggende probleem ligt: moslimfundamentalisme. Niet voor niets stond men in de vermeende 'Palestijnse gebieden' na 9/11 ook te juichen, wat genoeg zegt over de cultuur in die samenleving:quote:Op woensdag 5 februari 2025 14:53 schreef klaasweetalles het volgende:
Trump is echt helemaal gestoord dat hij denkt dat de arabische wereld en de Palestijnen dit gaan pikken
Ik weet nu al wat dit tot gevolg zal hebben...
[ afbeelding ]
Is een logische gevolg van Amerikaanse Inmenging in gebieden waar ze niets te zoeken hebbenquote:Op woensdag 5 februari 2025 14:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat zou meteen benadrukken waar het onderliggende probleem ligt: moslimfundamentalisme. Niet voor niets stond men in de vermeende 'Palestijnse gebieden' na 9/11 ook te juichen, wat genoeg zegt over de cultuur in die samenleving:
[ x ]
Ze zijn vele keren dicht bij een vredesakkoord geweest en al die keren was er ook een meerderheid bij de Palestijnen en Israëli's voor die akkoorden. In de meeste rustigere periodes is er een duidelijke meerderheid bij beide groepen voor vrede. Ik geef dat dus gewoon nog niet op.quote:Op woensdag 5 februari 2025 14:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, dat kun je natuurlijk vinden. Ik ben heel benieuwd welke andere wegen er naar vrede zijn. Ik zie ze niet meer.
In principe kan Trump ook zeggen dat de joden ergens anders moeten gaan wonen...quote:Op woensdag 5 februari 2025 15:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze zijn vele keren dicht bij een vredesakkoord geweest en al die keren was er ook een meerderheid bij de Palestijnen en Israëli's voor die akkoorden. In de meeste rustigere periodes is er een duidelijke meerderheid bij beide groepen voor vrede. Ik geef dat dus gewoon nog niet op.
Ik zie namelijk geen andere oplossing. De Palestijnen gaan zich niet laten verjagen, dan moet je ze uitroeien en dat is geen optie. De Israëli's gaan het land wat ze gekregen hebben ook niet opgeven, zeker niet omdat je in veel landen (ook in het westen en zeker niet alleen door migranten) nog veel antisemitisme ziet. Ze moeten dus beide hun land houden en dan is dus de keuze dat ze dat dus vredig naast elkaar gaan doen of dat ze de komende decennia oorlog blijven houden, met allemaal dode kinderen en onschuldigen tot gevolg.
De Joden weghalen bij hun tempel en eeuwige graven kan natuurlijk ook gewoon niet, ook dat kan alleen door ze uit te roeien.quote:Op woensdag 5 februari 2025 15:06 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
In principe kan Trump ook zeggen dat de joden ergens anders moeten gaan wonen...
Maar dat doet hij niet want bij trump heeft alles met geld te maken
hij zal bij de verkiezingen wel gesteund zijn uit de Joodse hoek, gewoon omdat die kapitaalkrachtig zijn en trump komt voornamelijk op voor de rijke man
Die aanslag waarbij 78.9% van de vliegtuigkapers saudiers waren, maar we toch vriendjes met dat land vol moslim fundamentalisten bleven alleen voor de olie.quote:Op woensdag 5 februari 2025 14:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat zou meteen benadrukken waar het onderliggende probleem ligt: moslimfundamentalisme. x ]
Het is afwachten in hoeverre de Palestijnen bereid zouden zijn hun heil elders te zoeken. De laatste keer dat men bij een Vredesakkoord was, was ondertussen alweer enkele decennia geleden en vergeet ook niet dat je in die tijd nog geen sociale media had, wat zeer polariserend werkt op dit conflict natuurlijk.quote:Op woensdag 5 februari 2025 15:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze zijn vele keren dicht bij een vredesakkoord geweest en al die keren was er ook een meerderheid bij de Palestijnen en Israëli's voor die akkoorden. In de meeste rustigere periodes is er een duidelijke meerderheid bij beide groepen voor vrede. Ik geef dat dus gewoon nog niet op.
Ik zie namelijk geen andere oplossing. De Palestijnen gaan zich niet laten verjagen, dan moet je ze uitroeien en dat is geen optie. De Israëli's gaan het land wat ze gekregen hebben ook niet opgeven, zeker niet omdat je in veel landen (ook in het westen en zeker niet alleen door migranten) nog veel antisemitisme ziet. Ze moeten dus beide hun land houden en dan is dus de keuze dat ze dat dus vredig naast elkaar gaan doen of dat ze de komende decennia oorlog blijven houden, met allemaal dode kinderen en onschuldigen tot gevolg.
Ahhh, dit is "logisch".quote:Op woensdag 5 februari 2025 15:03 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Is een logische gevolg van Amerikaanse Inmenging in gebieden waar ze niets te zoeken hebben
Dat de VS al tig jaar Israël verdedigt en steunt ten koste van doden aan de kant van de Palestijnen is dit een logische reactie uit menselijk oogpunt gezien
De Nederlanders zaten ook te juichen bij elke Duitse dode in de 2e wereldoorlog
De beste oplossing zou natuurlijk zijn dat de Israeliers zich vrijwillig vestigen in andere landen en Israel aan de Palestijnen overdragen. Dit gestoorde project, een imperialistische apartheidsstaat die genocide pleegt en zich wanneer gewenst als Joods presenteert en wanneer gewenst als seculier, die nu etnische zuivering wil zorgt voor het antisemitisme waar joden in bijvoorbeeld Nederland mee te maken hebben. Uiteraard dragen extreem-rechtse partijen die heel groot zijn in West Europa het merendeel van de rest bij.quote:Op woensdag 5 februari 2025 15:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ga maar gewoon uit van niet. Misschien dat er een paar van Gaza naar de Westelijke Jordaanoever willen.quote:Op woensdag 5 februari 2025 15:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is afwachten in hoeverre de Palestijnen bereid zouden zijn hun heil elders te zoeken.
Wees nou eens reeel. Dit gaat hem toch nooit worden? Ga gewoon eens kijken wat er wel mogelijk is, ipv dit soort fantasieën. Dit soort posts zijn gewoon niet serieus te nemen.quote:Op woensdag 5 februari 2025 15:16 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
De beste oplossing zou natuurlijk zijn dat de Israeliers zich vrijwillig vestigen in andere landen en Israel aan de Palestijnen overdragen.
Haha als ze dat nog een keer weten te flikken ken je duidelijk Trump en de Maga Republikeinen niet. Dan is het echt klaar met het MO, hij gooit dan echt alles plat. Bush is dan een klein lief poesje gebleken. Dan zijn we wel eindelijk klaar met dat eeuwige gezeik daar, al zal het dan in West Europa met de 5e colonne ook gezellig gaan worden. Maar West Europa is sowieso al wel gedoemd met de huidige demografische statistieken.quote:Op woensdag 5 februari 2025 14:53 schreef klaasweetalles het volgende:
Trump is echt helemaal gestoord dat hij denkt dat de arabische wereld en de Palestijnen dit gaan pikken
Ik weet nu al wat dit tot gevolg zal hebben...
[ afbeelding ]
Gezien de hoeveelheid antisemitisme in andere landen: slecht plan waarbij je om een herhaling van eeuwenlange geschiedenis van vervolging van dat volk vraagt. Ze hebben een eigen land nodig en de enige optie is daar. Een gebied wat toen het gegeven werd (in 1917, veel eerder dus al) onbewoond was, op een paar zwervende mensen na die nu de Arabieren in Israël vormen (niet de Palestijnen dus).quote:Op woensdag 5 februari 2025 15:16 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
De beste oplossing zou natuurlijk zijn dat de Israeliers zich vrijwillig vestigen in andere landen en Israel aan de Palestijnen overdragen.
Zonder de juiste tegenprestatie zullen ze dat inderdaad niet willen, nee.quote:Op woensdag 5 februari 2025 14:49 schreef Hanca het volgende:
Maar goed, dat 'plan' van Trump (als je elke hersenscheet van hem een plan kunt noemen) is natuurlijk gewoon waanzin. Libanon wil niet een kwart van hun inwoneraantal er bij, Egypte zit niet op de Palestijnen te wachten. En vooral: de Palestijnen willen helemaal niet verhuizen, dat zie je aan de massale terugkeer die nu bezig is. Dus Trump kan zijn keutel weer intrekken (is hij gelukkig wel gewend) en het overleg over vrede weer aan volwassen mensen overlaten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |