abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 februari 2025 @ 10:35:50 #101
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216556970
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 10:32 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Ik denk dat Trump nu de kaarten bij de Arabische buurlanden legt.
"Laat maar eens zien hoe verbroedert jullie zijn"
Willen jullie niet meewerken?
"Kom maar met een beter idee"

Wat wil je dan?
Gaza teruggeven aan de palestijnen?
Wat denk je wat hamas doet?
Opbouwen? Wat? Een shithole waar de bevolking groeit en geen fatsoenlijke toekomst is?
Daarbij, geld pompen in gaza= hamas faciliteren.
Dit.
Er moeten iets gebeuren voor de Gazanen. En laat de naburige landen daar maar eens over meedenken.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_216556977
Gazastrip weer teruggeven aan Egypte, zoals het voor 1948 was.
Dan kunnen Palestijnen inderdaad terug naar Egypte, op de Gazastrip.
  woensdag 5 februari 2025 @ 10:36:17 #103
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_216556980
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 10:33 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Niet dat dat geweldig gegaan is
Nee, hoewel ik het idee heb dat het in Jordanië wel redelijk gaat. Maar ook dat land is al overbevolkt. Daar kunnen echt niet nog veel mensen bij. En het is nu redelijk rustig, laat het in godsnaam zo blijven.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_216556993
quote:
2s.gif Op woensdag 5 februari 2025 10:34 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Het is ook niet zo dat 2 miljoen mensen van hun land verjagen geen terrorisme zal opleveren.
Nee, dit in stand houden zal, onder de streep, beter zijn...

Maar nu Egypte en Jordanië tegenwerken, geeft wel aan dat die landen ook dondersgoed weten wat er onder de palestijnen schuilt...
pi_216557013
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 10:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
Gazastrip weer teruggeven aan Egypte, zoals het voor 1948 was.
Dan kunnen Palestijnen inderdaad terug naar Egypte, op de Gazastrip.
Daar zit Egypte niet op te wachten.
Hamas blijft bestaan en voor je het weet heb je een Egypte-Israël oorlog voor de zoveelste keer...
  woensdag 5 februari 2025 @ 10:40:35 #106
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216557022
quote:
Free Palestine ^O^

#DonaldHelpt

pi_216557023
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 10:37 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Nee, dit in stand houden zal, onder de streep, beter zijn...

Maar nu Egypte en Jordanië tegenwerken, geeft wel aan dat die landen ook dondersgoed weten wat er onder de palestijnen schuilt...
Wel eens bedacht dat maar een klein deel van Egypte bewoonbaar gebied is en dat je niet zomaar even 2 miljoen mensen onder kan brengen?

Ik vind het nogal wat, voorstellen om even een heel volk te "absorberen" als land.
  woensdag 5 februari 2025 @ 10:42:52 #108
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216557037
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 10:40 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Wel eens bedacht dat maar een klein deel van Egypte bewoonbaar gebied is en dat je niet zomaar even 2 miljoen mensen onder kan brengen?

Ik vind het nogal wat, voorstellen om even een heel volk te "absorberen" als land.
Je stelt het net voor, met de teruggave aan Egypte. Als je het teruggeeft, waar laat je de Palestijnen dan zolang het wordt opgebouwd en wie betaalt de heropbouw?
pi_216557041
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 10:28 schreef Homey het volgende:

[..]
Onzin.

https://www.unhcr.org/eg/about-us/refugee-context-in-egypt

Egypte heeft nog geen miljoen mensen uit het buitenland in eigen land. Nederland heeft er veel meer en is geeneens een buurland van die conflictgebieden.

Kortom; Egypte kan echt veel meer doen!
Geen onzin vanuit mijn kant dus.
Kortom, wel onzin vanuit jouw kant dus met je "hermetisch potdichte grenzen". Je eigen link bewijst je onzin.

Overigens geven de cijfers van UNHCR alleen de geregistreerden weer.
In Egypte verloopt de registratie van asielzoekers trager en anders dan in meeste landen in de regio.
Egypte herbergt daarnaast dus veel ongedocumenteerde vluchtelingen.
Het werkelijke aantal wordt zo geschat op 5 miljoen.

https://www.vluchteling.n(...)ke-rol-speelt-egypte
pi_216557045
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 10:39 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Daar zit Egypte niet op te wachten.
Hamas blijft bestaan en voor je het weet heb je een Egypte-Israël oorlog voor de zoveelste keer...
Precies. Het was misschien nog anders als Hamas om de palestijnen gaf, maar dat is ook niet het geval.
pi_216557053
quote:

[..]

Verspreiden over meerdere landen.
Er zullen genoeg palestijnen zijn die een beter leven willen en wel bereidt zijn te verkassen naar een ander land. Daarbij, ze kunnen ook in Israël wonen als ze willen.
Daar wonen ook al genoeg palestijnen.

Er zal voor de palestijnse bevolking wel betere rechten moeten komen in Israël, datwel dan...
pi_216557055
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 10:42 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Je stelt het net voor, met de teruggave aan Egypte. Als je het teruggeeft, waar laat je de Palestijnen dan zolang het wordt opgebouwd en wie betaalt de heropbouw?
Israël heeft de boel daar platgegooid. Dus goh, wie zou er moeten betalen voor wederopbouw?
  woensdag 5 februari 2025 @ 10:44:36 #113
396550 Richestorags
pi_216557058
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 10:43 schreef FYazz het volgende:

[..]
Geen onzin vanuit mijn kant dus.
Kortom, wel onzin vanuit jouw kant dus met je "hermetisch potdichte grenzen". Je eigen link bewijst je onzin.

Overigens geven de cijfers van UNHCR alleen de geregistreerden weer.
In Egypte verloopt de registratie van asielzoekers trager en anders dan in meeste landen in de regio.
Egypte herbergt daarnaast dus veel ongedocumenteerde vluchtelingen.
Het werkelijke aantal wordt zo geschat op 5 miljoen.

https://www.vluchteling.n(...)ke-rol-speelt-egypte
Omdat Egypte ook veel vluchtelingen uit Sudan herbergt....
pi_216557060
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 10:43 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Precies. Het was misschien nog anders als Hamas om de palestijnen gaf, maar dat is ook niet het geval.
Nee, nooit geweest ook...
pi_216557062
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 10:44 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Israël heeft de boel daar platgegooid. Dus goh, wie zou er moeten betalen voor wederopbouw?
Eerst hamas financieel uitknijpen
  woensdag 5 februari 2025 @ 10:45:49 #116
396550 Richestorags
pi_216557065
quote:

[..]
Gaat never nooit niet gebeuren, dat weet je zelf ook wel.

Daarnaast is dit een voortzetting van de weigering van de vredesdeal door die Egyptenaar in de jaren '90 en de brute aanval van Hamas, dus de sponsors van Hamas mogen er net zo goed flink geld in pompen.

Vind ik ook wel terecht. Ons ontwikkelingsgeld is gebruikt om wapens van te maken door Hamas. Hamas besloot op gruwelijke wijze Israël aan te vallen. Hamas is de hoofdverantwoordelijke voor alles wat er in Gaza is gebeurd. Er moet MINIMAAL een 50/50 komen.
pi_216557069
quote:

[..]

Het kleine Israël heeft 1 miljoen Mizrahi Joden moeten opvangen nadat zij verdreven of gevlucht zijn uit de Arabische en Islamtische landen. Dan kan Egypte makkelijk wat Palestijnen opvangen, misschien willen landen als Ierland en ook wel helpen, die zijn dol op de Palestijnen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_216557073
Het zou voor de vrede in de regio beter zijn om de bewoners van Israël ergens anders huisvesting te bieden.
Dan zullen ze eindelijk vrede hebben en veilig zijn.

De klaagmuur kunnen ze wel meenemen.
  woensdag 5 februari 2025 @ 10:46:55 #119
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216557076
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 10:46 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het zou voor de vrede in de regio beter zijn om de bewoners van Israël ergens anders huisvesting te bieden.
Tuurlijk Adolf.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216557077
quote:
14s.gif Op woensdag 5 februari 2025 10:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het kleine Israël heeft 1 miljoen Mizrahi Joden moeten opvangen nadat zij verdreven of gevlucht zijn uit de Arabische en Islamtische landen. Dan kan Egypte makkelijk wat Palestijnen opvangen, misschien willen landen als Ierland en ook wel helpen, die zijn dol op de Palestijnen.
En waarom zou Egypte dat moeten doen? Aan wie zijn ze dat verschuldigd?
Dit, dus.
pi_216557080
quote:
7s.gif Op woensdag 5 februari 2025 10:46 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Tuurlijk Adolf.
Hoe verschilt dat van het verplaatsen van Palestijnen? Daar wordt niet zo zwaar aan getild.
pi_216557081
quote:

[..]
De Palestijnen hebben vele Israëlische dorpen onbewoonbaar gemaakt, moeten zij ook opdraaien voor die kosten? Of wat te denken van de dorpen in het Noorden van Israël, die verwoest zijn door Hezbollah?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 5 februari 2025 @ 10:47:38 #123
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216557084
quote:
#October_7 #FromTheRiverToTheSea #DonaldHelpt

pi_216557085
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 10:44 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Omdat Egypte ook veel vluchtelingen uit Sudan herbergt....
Ja, dat klopt.

Doet verder niets af aan het onjuiste statement van user dat Egypte (en Jordanië) hermetisch potdichte grenzen hebben.
Beide landen vangen al heel veel vluchtelingen in de regio op.
Ook uit Syrië of Gaza.
  woensdag 5 februari 2025 @ 10:48:03 #125
438527 MissButterflyy
pi_216557087
quote:
7s.gif Op woensdag 5 februari 2025 10:46 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Tuurlijk Adolf.
Moet jij nodig zeggen met je UI. :') :') :')
pi_216557088
quote:
14s.gif Op woensdag 5 februari 2025 10:47 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De Palestijnen hebben vele Israëlische dorpen onbewoonbaar gemaakt, moeten zij ook opdraaien voor die kosten? Of wat te denken van de dorpen in het Noorden van Israël, die verwoest zijn door Hezbollah?
Hezbollah? Wat heeft dat nu weer te maken met Palestijnen.
pi_216557091
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 10:47 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Hoe verschilt dat van het verplaatsen van Palestijnen? Daar wordt niet zo zwaar aan getild.
Die hebben nu toch niets..
pi_216557094
quote:
7s.gif Op woensdag 5 februari 2025 10:35 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dit.
Er moeten iets gebeuren voor de Gazanen. En laat de naburige landen daar maar eens over meedenken.
Laat de Gazanen maar wonen in landen die Hamas hebben gesteund. Zoals Qatar en Israel.
  woensdag 5 februari 2025 @ 10:48:42 #129
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_216557096
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 08:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Zoiets?

[ x ]
GAza Great Again, GAGA *O*

Met een vrouwelijke burgemeesteres ~O>
Ik ken nog nog wel een geschikte kandidaat, Lady Gaga *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 5 februari 2025 @ 10:48:44 #130
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216557097
quote:

[..]
Wat jij wil is moreel fout.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216557101
quote:

Joden zijn hier de inheemse bewoners, dus daar is totaal geen reden voor.
quote:

[..]
De Palestijnen zijn de kern van dit probleem. De onhoudbare cyclus van geweld begint iedere keer opnieuw bij deze groep Arabieren. Dit was al voor de oprichting van Israël zo en is nu nog steeds het geval.
pi_216557102
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 10:48 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Die hebben nu toch niets..
Rotterdam is ook ooit bijna platgegooid. Dat betekent niet dat alle Rotterdammers naar Friesland zijn verhuisd.
pi_216557108
quote:
7s.gif Op woensdag 5 februari 2025 10:48 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wat jij wil is moreel fout.
Het deporteren van 2 miljoen Palestijnen niet?
pi_216557113
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 10:49 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Rotterdam is ook ooit bijna platgegooid. Dat betekent niet dat alle Rotterdammers naar Friesland zijn verhuisd.
De Tweede Wereldoorlog was wel de oorzaak achter de verdrijving en zuivering van honderdduizend etnische Duitsers in Oost-Europa. Het blijkt dat als je een oorlog begint, dit vervelend kan uitpakken voor een volk.
pi_216557114
quote:

[..]
Klopt, maar toen waren er andere partijen die de stad weer nieuw leven inbracht.
In dit geval wil niemand dit doen en/of is er veel onduidelijkheid wat en hoe, toch heel anders.
pi_216557115
quote:

Hier gaan een hoop mensen boos over worden ook al zeg je precies hetzelfde met alleen de rollen omgedraaid _O-
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_216557122
quote:

[..]
Het is niet wenselijk, maar er weinig andere opties aangezien deze mensen bezig blijven met moslimfundamentalisme en terrorisme jegens Israëliërs. Dit stuk negeer jij constant. Deze mensen zijn dé aanleiding achter dit conflict.
  woensdag 5 februari 2025 @ 10:51:28 #138
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216557123
quote:

[..]
Hen begeleiden naar veiliger gebied niet.
En een groot deel daarvan wil niet samenleven met de Israelis.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216557129
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 10:50 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Hier gaan een hoop mensen boos over worden ook al zeg je precies hetzelfde met alleen de rollen omgedraaid _O-
Ja, er wordt heel gemakkelijk over mensenrechten heen gestapt tot je een paar woorden verwisselt.
pi_216557130
quote:
14s.gif Op woensdag 5 februari 2025 10:51 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is niet wenselijk, maar er weinig andere opties aangezien deze mensen bezig blijven met moslimfundamentalisme en terrorisme jegens Israëliërs. Dit stuk negeer jij constant. Deze mensen zijn dé aanleiding achter dit conflict.
Ze moeten gewoon een voorbeeld nemen aan dorpen waar ze samen vredig leven.
pi_216557135
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 10:52 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ja, er wordt heel gemakkelijk over mensenrechten gestapt tot je een paar woorden verwisselt.
Waarom ga je nergens op de inhoud in en schaar je je achter de groep die de reden achter dit conflict is?
  woensdag 5 februari 2025 @ 10:53:27 #142
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_216557144
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 08:28 schreef LXIV het volgende:
Ik ben zeer kritisch op Israël, maar blijven aanmodderen met het is ook niks. Dan blijft het altijd oorlog daar. Die gazanen verspreiden over andere landen is op lange termijn de uitweg.
Maar hoe lang is die lange termijn, want heeft het verspreiden/verplaatsen van volkeren over de afgelopen duizenden jaren niet juist geleid tot de huidige situatie... :+
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_216557145
quote:
14s.gif Op woensdag 5 februari 2025 10:52 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waarom ga je nergens op de inhoud in en schaar je je achter de groep die de reden achter dit conflict is?
Hoezo? Ik schaar me helemaal niet blind achter Israël.
pi_216557146
De Palestijnen kunnen beter massaal aan de slag als gastarbeiders in de Golfstaten. Zo kunnen ze het geld genereren voor de wederopbouw en zijn ze ook niet meer bezig met het graven van tunnels.
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
pi_216557150
En alle palestijnen neerzetten in de Westelijke Jordaanoever geen idee? Is toch ook een soort van Gaza?
pi_216557158
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 10:53 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Hoezo? Ik schaar me helemaal niet blind achter Israël.
De reden achter dit conflict zijn natuurlijk de Palestijnen en daar schaar jij je achter. Dit verdraaien gaat het ook niet oplossen.
pi_216557160
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 10:54 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
En alle palestijnen neerzetten in de Westelijke Jordaanoever geen idee? Is toch ook een soort van Gaza?
In veewagons dwars door Israël? Deporteren moet wel leuk blijven.
Dit, dus.
pi_216557161
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 10:53 schreef mackinac het volgende:
De Palestijnen kunnen beter massaal aan de slag als gastarbeiders in de Golfstaten. Zo kunnen ze het geld genereren voor de wederopbouw en zijn ze ook niet meer bezig met het graven van tunnels.
Kan prima, dan moeten de voorwaarden wel anders zijn want veel worden nu uitgebuit daarzo.
  woensdag 5 februari 2025 @ 10:55:02 #149
396550 Richestorags
pi_216557163
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 10:52 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Ze moeten gewoon een voorbeeld nemen aan dorpen waar ze samen vredig leven.
Leg dat even uit aan Hamas die "één miljoen 7 Oktober's wil" zolang alle "Palestijnse" gebieden (=heel Israël) bezet worden.

Er kan niks zolang Hamas daar aan de macht is. Overigens ook niet met de huidige Israëlische regering, maar Israël heeft ten minste een democratie dus die kan weggestemd worden als men hoop heeft.
  woensdag 5 februari 2025 @ 10:55:10 #150
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216557165
quote:
Kom zaterdag naar de Dam en steun Donald ^O^

pi_216557166
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 10:54 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Nee, te klein gebied en een groot gevaar voor de Joden die daar wonen.
pi_216557171
quote:
14s.gif Op woensdag 5 februari 2025 10:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, te klein gebied en een groot gevaar voor de Joden die daar wonen.
Als je het gebeid van Gaza vergelijkt met die van de oever, dan past gaza vaak in, dus dan zouden ze toch ook net zo op dat kleine gebied kunnen wonen?
pi_216557174
quote:
14s.gif Op woensdag 5 februari 2025 10:54 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De reden achter dit conflict zijn natuurlijk de Palestijnen en daar schaar jij je achter. Dit verdraaien gaat het ook niet oplossen.
Je ziet het verkeerd. Ik schaar me niet achter de Palestijnen of achter Israël.

Ik schaar me echter ook niet achter het deporteren van een heel volk.
De Palestijnen hebben recht op Gaza.
  woensdag 5 februari 2025 @ 10:56:54 #154
396550 Richestorags
pi_216557176
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 10:53 schreef mackinac het volgende:
Zou een goede oplossing kunnen zijn echter zolang Hamas nog aan de macht is komt er over een paar jaar weer een aanval en gaat heel het gebied opnieuw plat.
  woensdag 5 februari 2025 @ 10:57:14 #155
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216557180
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 10:56 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Je ziet het verkeerd. Ik schaar me niet achter de Palestijnen of achter Israël.

Ik schaar me echter ook niet achter het deporteren van een heel volk.
De Palestijnen hebben recht op Gaza.
Verspelen ze dat niet door al die tunnels en aanslagen?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216557183
quote:
7s.gif Op woensdag 5 februari 2025 10:51 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Hen begeleiden naar veiliger gebied niet.
En een groot deel daarvan wil niet samenleven met de Israelis.
En als die mensen nou niet weg willen?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_216557192
quote:
7s.gif Op woensdag 5 februari 2025 10:57 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Verspelen ze dat niet door al die tunnels en aanslagen?
Niet alle Palestijnen zijn Hamas.
pi_216557198
Waar Trump en Netanyahu de arrogantie vandaan halen om te denken dat ze dit kunnen doen zonder instemming van de Arabische wereld mag joost weten. Of uberhaupt het idee dat Palestijnen als makke schapen mee zullen gaan :')
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  woensdag 5 februari 2025 @ 10:59:19 #159
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216557207
Ach, die Gazanen kennen hun land toch niet meer terug; zo'n beetje al die tunnels zijn verwoest.
  woensdag 5 februari 2025 @ 10:59:26 #160
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216557208
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 10:58 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Nee, maar hoe maak je dat onderscheid?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216557211
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 10:58 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het overgrote deel van de Palestijnen steunt het onderliggende sentiment van Hamas.

Zo steunde ook 75% van de samenleving steunde de verschrikkelijke en brute aanslagen van 7 oktober 2023, waar zoals de vele beelden al hebben aangetoond, duizenden burgers gretig aan hebben meegedaan. Nu waarom zou je je achter zulke barbaren scharen?
  woensdag 5 februari 2025 @ 10:59:47 #162
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216557212
quote:
2s.gif Op woensdag 5 februari 2025 10:57 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
En als die mensen nou niet weg willen?
Het zal gewn vraag of referendum worden.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216557215
quote:
7s.gif Op woensdag 5 februari 2025 10:59 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nee, maar hoe maak je dat onderscheid?
Niet door blind 2 miljoen mensen te deporteren.

Je zal ze moeten betrekken bij een oplossing, ze bestaan namelijk.

Als jouw provincie ontruimd wordt en je wordt ergens in Polen in een tentenkamp gedumpt dan wil ik je ook wel eens horen.
  woensdag 5 februari 2025 @ 11:01:48 #164
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216557235
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 11:00 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Zij kunnen het oplossen door zich af te keren van hamas. Doen ze niet.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216557250
quote:
7s.gif Op woensdag 5 februari 2025 10:59 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Het zal gewn vraag of referendum worden.
Hoe zou je het dan willen noemen?
pi_216557252
quote:

[..]

Als jouw provincie ontruimd wordt en je wordt ergens in Polen in een tentenkamp gedumpt dan wil ik je ook wel eens horen.
Dat gebeurt dan ook niet zonder enige aanleiding. En de aanleiding voor al het leed en bloedvergieten in deze regio zijn de Palestijnen zelf. Zij beginnen conflict na conflict en oorlog na oorlog en gaan dan jammeren als ze verloren hebben.
  woensdag 5 februari 2025 @ 11:02:49 #167
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216557255
En opnieuw is het @HowardRoark die hier bijna, zo'n beetje als enige user sense maakt.
  woensdag 5 februari 2025 @ 11:03:23 #168
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216557263
quote:
2s.gif Op woensdag 5 februari 2025 11:02 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Hoe zou je het dan willen noemen?
Het zal dwang en drang worden.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216557276
quote:
7s.gif Op woensdag 5 februari 2025 11:01 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Zij kunnen het oplossen door zich af te keren van hamas. Doen ze niet.
Ow ja publiekelijk je af keren van Hamas zodat ze je ter plekke executeren, jij snapt het.
pi_216557277
quote:
7s.gif Op woensdag 5 februari 2025 11:03 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Het zal dwang en drang worden.
We beginnen ergens te komen.
Hoe noemen ze het ook wel als je een heel volk van een paar miljoen individuen uit een gebied wil verwijderen?
pi_216557285
quote:
14s.gif Op woensdag 5 februari 2025 11:04 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Hoe noemen ze het ook wel als je een heel volk van een paar miljoen individuen uit een gebied wil verwijderen?
Gewoon wat lebensraum creëren, niks mis mee.
pi_216557286
quote:
99s.gif Op woensdag 5 februari 2025 11:02 schreef Tengano het volgende:
En opnieuw is het @:HowardRoark die hier bijna, zo'n beetje als enige user sense maakt.
@Geeft een button met Israëlische vlag erop.
  woensdag 5 februari 2025 @ 11:05:33 #173
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216557292
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 11:04 schreef Questular het volgende:

[..]
Ow ja publiekelijk je af keren van Hamas zodat ze je ter plekke executeren, jij snapt het.
Nu faciliteren ze en helpen ze mee.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216557294
quote:

[..]
Vraag het de Palestijnen zou ik zeggen:

twitter
pi_216557297
quote:

[..]
Ze gaan niet naar een vernietigingskamp ofzo
pi_216557305
quote:
7s.gif Op woensdag 5 februari 2025 11:05 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nu faciliteren ze en helpen ze mee.
Dapper vanachter je toetsenbord even zeggen hoe simpel het allemaal kan zijn. Lekker man.
pi_216557308
quote:

[..]

Nou, als je gaza bekijkt, kan ik mij voorstellen dat er genoeg palestijnen zijn die vrijwillig willen vertrekken.
Niet in een tentenkamp, maar waar ze een fatsoenlijk bestaan kunnen opbouwen.

Laat ze eens onder de palestijnse bevolking polsen wat zíj werkelijk willen, los van een palestijnse staat met hamas aan het roer..

Zolang hamas blijft bestaan, zal er altijd dit conflict blijven..

Tja, is het mss nu eens tijd om wat "gedwongen" maatregelen?
pi_216557309
quote:
14s.gif Op woensdag 5 februari 2025 11:05 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Vraag het de Palestijnen zou ik zeggen:

[ x ]
Niet alles Palestijnen zijn Hamas.
Maar na het platbombarderen van Gaza én zo'n deporatie zal die haat wel groeien.

Israël is zelf de voedingsbodem van die haat, na decennia van onderdrukking.
  woensdag 5 februari 2025 @ 11:07:56 #179
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216557315
Voor de vele goede Palestijnen zal het een bevrijding zijn.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 5 februari 2025 @ 11:08:39 #180
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216557319
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 11:07 schreef TheFreshPrince het volgende:
Maar na het platbombarderen van Gaza én zo'n deporatie zal die haat wel groeien.

Nog verder groeien dan nu? :') :') :')

Had je al meegekregen dat ze heel Israel willen wegvagen?

Hab je al meegekregen wat het hondenfluitje From The River To The Sea betekekent?
  woensdag 5 februari 2025 @ 11:09:00 #181
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_216557321
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 10:52 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ja, er wordt heel gemakkelijk over mensenrechten heen gestapt tot je een paar woorden verwisselt.
Mensenrechten zijn niet meer aan de orde. Mensenrechten, internationale regels, de VN; allemaal onderdeel van de zgn "rule based world order" waar de VS de hoeder van waren en waar o.a. China en Rusland al langer vanaf willen. Biden was de laatste VS president die dit systeem nog wenste te faciliteren. Trump heeft er direct afscheid van genomen. Het gaat er voorlopig enkel nog om wie waar welke rekening gepresenteerd krijgt.

Dat zal in dit conflict Israel zeker niet zijn, als strategische overwinnaar in het conflict, belangrijke schakel in de strijd tegen de as Iran - Rusland - China én favoriet van Trump. Dus die rekening gaat ergens anders landen, en de Palestijnen zijn slechts leidend en lijdend voorwerp.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_216557323
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 11:07 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Nee hoor, dat is simpelweg niet waar.

De Palestijnen beginnen zoals al eerder aangegeven elk conflict en elke oorlog en vervolgens ga je het problematiseren dat Israël zichzelf verdedigt en terugslaat? Dit dus niet serieus te nemen en victim blaming.
pi_216557326
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 11:07 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Nou, als je gaza bekijkt, kan ik mij voorstellen dat er genoeg palestijnen zijn die vrijwillig willen vertrekken.
Niet in een tentenkamp, maar waar ze een fatsoenlijk bestaan kunnen opbouwen.

Laat ze eens onder de palestijnse bevolking polsen wat zíj werkelijk willen, los van een palestijnse staat met hamas aan het roer..

Zolang hamas blijft bestaan, zal er altijd dit conflict blijven..

Tja, is het mss nu eens tijd om wat "gedwongen" maatregelen?
En hoe ga je dat doen? Even online een vragenlijstje invullen?
pi_216557331
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 11:08 schreef Tengano het volgende:

[..]
Nog verder groeien dan nu? :')

Had je al meegekregen dat ze heel Israel willen wegvagen?
Even goed en begrijpend lezen.

Hamas wil dat.
Niet alles Palestijnen willen dat.

Maar met het platbombarderen van Gaza en zo'n deportatie zal de haat en sympathie voor Hamas groeien.
pi_216557336
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 11:10 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Even goed en begrijpend lezen.

Hamas wil dat.
Niet alles Palestijnen willen dat.

Maar met het platbombarderen van Gaza en zo'n deportatie zal de haat en sympathie voor Hamas groeien.
Waarom steunt 75% van de Palestijnen dan de aanslagen van 7 oktober 2023?
pi_216557344
Dit zal de enige realistische oplossing zijn. De tweestatenoplossing is na 7 oktober een illusie geworden.
pi_216557350
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 11:09 schreef Questular het volgende:

[..]
En hoe ga je dat doen? Even een online een vragenlijstje invullen?
Stemmen mss?
  woensdag 5 februari 2025 @ 11:11:34 #188
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216557358
quote:
14s.gif Op woensdag 5 februari 2025 11:09 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, dat is simpelweg niet waar.

De Palestijnen beginnen zoals al eerder aangegeven elk conflict en elke oorlog en vervolgens ga je het problematiseren dat Israël zichzelf verdedigt en terugslaat? Dit dus niet serieus te nemen en victim blaming.
Dit is wel een staaltje geschiedvervalsing. Israël kweekt zelf die haat en werkt al decennia iedere oplossing tegen.

quote:
Israël en de Bezette Palestijnse Gebieden

De Israëlische autoriteiten hanteren een systeem van onderdrukking en overheersing dat leidt tot apartheid tegen Palestijnen. Ze onteigenen onrechtmatig land en eigendommen van Palestijnen, beperken hun bewegingsvrijheid, ontzeggen hun het recht op nationaliteit en staatsburgerschap en doden demonstranten onwettig. Israël blokkeert illegaal de toegang tot de Gazastrook, waarmee het de burgers daar collectief straft en de humanitaire crisis daar verergert. Duizenden Palestijnen uit de Bezette Gebieden worden jaarlijks willekeurig opgepakt, honderden van hen worden zonder aanklacht of proces opgesloten in Israëlische gevangenissen. De autoriteiten nemen maatregelen tegen mensen die kritiek leveren op de Israëlische bezettingspolitiek.
bron: https://www.amnesty.nl/landen/israel-en-palestina
pi_216557360
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 11:06 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Ze gaan niet naar een vernietigingskamp ofzo
Dat gingen de Armenen in 1915 ook niet.
pi_216557363
quote:
14s.gif Op woensdag 5 februari 2025 11:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waarom steunt 75% van de Palestijnen dan de aanslagen van 7 oktober 2023?
Stop nou toch gewoon met deze ongekende onzin. Die mensen werden massaal naar de hel gebombardeerd, maar hadden alle tijd van de wereld om met z’n allen even tijd vrij te maken voor een enquete over hun mening over de aanslagen?
Dit, dus.
pi_216557366
quote:
Dit zijn geen onverwachte uitspraken, Guterres is al jaar en dag enorm anti-Israël (logisch ook gezien zijn achtergrond) dus die zal nu nog meer de Palestijnen steunen.
pi_216557367
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 11:11 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Stemmen mss?
Stemmen tegen iets wat Hamas wilt terwijl Hamas meekijkt? Ok dan.
pi_216557376
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 09:24 schreef Nober het volgende:

[..]
Als 't Barron's laptop was geweest was de media er ook zo stil over geweest? Het mocht niet over Hunter's laptop gaan. Dat vind je ook op de zoekmachine.
Dat kan je vinden op de zoekmachine op.... pagina's van media ja. Ontzettend sterk verhaal weer. Waarom zoveel moeite doen om censuur te verzinnen :')
Conscience do cost.
  woensdag 5 februari 2025 @ 11:15:14 #195
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216557400
quote:
14s.gif Op woensdag 5 februari 2025 11:12 schreef HowardRoark het volgende:
Dit zijn geen onverwachte uitspraken, Guterres is al jaar en dag enorm anti-Israël (logisch ook gezien zijn achtergrond) dus die zal nu nog meer de Palestijnen steunen.
'You're a fraud!': Erin Molan BLASTS U.N. Chief António Guterres over his 'Anti-semetism' comments

Bekijk deze YouTube-video
pi_216557401
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 11:11 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dit is wel een staaltje geschiedvervalsing. Israël kweekt zelf die haat en werkt al decennia iedere oplossing tegen.
[..]
bron: https://www.amnesty.nl/landen/israel-en-palestina
Ah, het komt door Israël.

Raar dan dat we zelf vóór de oprichting van Israël hetzelfde zagen:
quote:
Pogroms in Palestine before the creation of the state of Israel (1830-1948)

On October 7, 2023, a pogrom took place in Israel for the first time since the creation of the Jewish state. According to the French Press Agency (AFP), the anti-Semitic massacre perpetrated by the terrorist organization Hamas claimed 1,160 victims, mostly civilians, men, women, old people and children all of whom died in atrocious conditions often after being raped and tortured. The terrorists took approximately 250 people hostage, some of whom were released in exchange for prisoners, while others died in captivity, although the number of deaths was unknown at the time of publication.

This act of unprecedented violence failed to generate the the expected expression of solidarity, particularly in view of the historical context, seventy-nine years after the first Nuremberg Trials. On the contrary, we quickly saw the emergence of a more or less accepted argument establishing a causal link between Israeli policy in the Palestinian territories and the violence of October 7, 2023.

However, a historical review of relations between the Jewish and Arab communities of Palestine shows that in the century preceding the creation of the State of Israel, Palestine was already the scene of numerous pogroms of a violence comparable to that of October 7.

From 1830 to 1948, these repeated massacres aimed to expel the Jews from Palestine, dissuade European refugees from seeking sanctuary there, and thwart the establishment of a ” Homeland for the Jewish people” through extreme violence.

Georges Bensoussan’s research underscores that murderous anti-Semitism plagued the Jews of Palestine long before the formation of a Jewish state. Therefore, the events of October 7, 2023, cannot be comprehended without contextualizing them within this history of pervasive anti-Jewish violence in Palestine. Advocates of a “two-state solution” must acknowledge this reality.
  woensdag 5 februari 2025 @ 11:16:09 #197
396550 Richestorags
pi_216557410
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 11:04 schreef Questular het volgende:

[..]
Daarom ging men ook door met het vechten tot Nazi-Duitsland was verslagen. Het volk stond óf achter de doctrine óf was niet bij machte om de machthebbers af te zetten. Men ging heel ver daarin. Engeland heeft terreurbombardementen uitgevoerd om het volk zover te krijgen in opstand te komen. Is niet gelukt.

In dit conflict zitten we in een zelfde soort scenario. Hamas wil niet weg en bij de bevolking is een combinatie van onwil en onmacht om ze weg te krijgen. Wat gaan we dan doen? Iedereen die hier roept, zegt niet wat er WEL moet gebeuren.
  woensdag 5 februari 2025 @ 11:16:17 #198
438527 MissButterflyy
pi_216557411
quote:
14s.gif Op woensdag 5 februari 2025 10:50 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De Tweede Wereldoorlog was wel de oorzaak achter de verdrijving en zuivering van honderdduizend etnische Duitsers in Oost-Europa. Het blijkt dat als je een oorlog begint, dit vervelend kan uitpakken voor een volk.
Ja, en daar heeft men het nu ook over dat ook dit niet oké was achteraf. Nu praat men daarover, vroeger niet.
Duitsers durven er nu over te praten dat dit moreel ook niet goed te praten is. Wat jij wel doet.
Jij vind mensenlevens niet zo belangrijk voor je eigen politieke agenda.
  woensdag 5 februari 2025 @ 11:17:35 #199
438527 MissButterflyy
pi_216557420
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 11:12 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Stop nou toch gewoon met deze ongekende onzin. Die mensen werden massaal naar de hel gebombardeerd, maar hadden alle tijd van de wereld om met z’n allen even tijd vrij te maken voor een enquete over hun mening over de aanslagen?
Ja echt hè. :')
pi_216557434
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 11:12 schreef Questular het volgende:

[..]
Stemmen tegen iets wat Hamas wilt terwijl Hamas meekijkt? Ok dan.
Jammer voor hamas dan. Dan filter je de terroristen er zo uit dan...

Dan moeten de verkiezingen, als dat übethaupt mogelijk is, onder toeziend oog van een internationale organisatie gebeuren...

Zó doorgaan zal echt niks veranderen...

Je kan gaza niet teruggeven aan de palestijnen, en gaza ook niet aan Israël geven..
Beide opties leiden tot nog meer problemen in die regio...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')