Wellicht zijn al die mensen wel trots dat ze de huidige verschrikkelijke tijdsgeest niet volgen en geen 60 jaar teruggaan in de tijd? Je kunt mij geen groter compliment geven dan te zeggen dat ik de huidige tijdsgeest van paranoia, boosheid en complottheorieën niet volg, in elk geval.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 15:38 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Dat is een onverstandige strategie want dan marginaliseer je tot een clubje malloten die meewarig worden aangekeken omdat ze de tijdsgeest niet volgen.
Ik word nog liever aangezien voor malloot die de tijdsgeest niet volgt dan dat ik mijn stem verleen aan een partij die achter het migratiebeleid van de PVV gaat staan.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 15:38 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Dat is een onverstandige strategie want dan marginaliseer je tot een clubje malloten die meewarig worden aangekeken omdat ze de tijdsgeest niet volgen.
Goedkope arbeid hè. De SP was nota bene tegen.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 13:41 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Extreem links dat zelfs nog nooit aan de macht is geweest hier. Alle immigratie komt gewoon op het conto van rechts hier in Nederland.
Inderdaad, de meeste van die zeurpieten willen eigenlijk vooral een partij die alleen voor hun eigen belangen opkomst. Dus niet voor die van een ander.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 15:12 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Denk niet dat die kiezers het bij het CDA gaan vinden.
Dat klinkt wat mij betreft meer als een SGP met iets minder scherpe randjes en zonder Israël standpunt. Het huidige CDA ontstijgt deze kwalificatie toch wel een beetje.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 15:17 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat schrijft ie toch? Het onderwerp Israël vermijden want te ingewikkeld, liefst gewoon alleen klassieke gezinnen, sociaal vangnet regelt de kerk maar, klimaatmaatregelen alleen als het de boeren niet in de weg zit en stiekem toch wel aanschurken tegen liberaal VVD en conservatief-regressief PVV geluid. Dat is het CDA toch zo'n beetje?
Misschien moet het CDA dat gelul over god ook eens achterwege laten. Zo worden ze nooit de grootste!![]()
Ik vertrouw partijen met een C in de naam bij voorbaat nietquote:Op vrijdag 7 februari 2025 16:25 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dat klinkt wat mij betreft meer als een SGP met iets minder scherpe randjes en zonder Israël standpunt. Het huidige CDA ontstijgt deze kwalificatie toch wel een beetje.
Onbegrijpelijk. Ik stem liever op een winnaarspartij met klip-en-klare, rationele standpunten voor de gewone man dan op een verliezerspartij die met abstracte utopieën appelleert aan de behoeften van de intellectuele grachtengordelmens.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 15:49 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik word nog liever aangezien voor malloot die de tijdsgeest niet volgt dan dat ik mijn stem verleen aan een partij die achter het migratiebeleid van de PVV gaat staan.
Je hoeft niet zo hard je best te doen om te etaleren dat je de standpunten en plannen van GL-PvdA niet kent.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 16:45 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk. Ik stem liever op een winnaarspartij met klip-en-klare, rationele standpunten voor de gewone man dan op een verliezerspartij die met abstracte utopieën appelleert aan de behoeften van de intellectuele grachtengordelmens.
So much winning!quote:Op vrijdag 7 februari 2025 16:45 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk. Ik stem liever op een winnaarspartij met klip-en-klare, rationele standpunten voor de gewone man dan op een verliezerspartij die met abstracte utopieën appelleert aan de behoeften van de intellectuele grachtengordelmens.
Als die zo geweldig zijn, waarom is er dan een nieuwe partij nodig?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 16:47 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Je hoeft niet zo hard je best te doen om te etaleren dat je de standpunten en plannen van GL-PvdA niet kent.
Waarom vraag je dat aan mij? Ik ga daar niet over, en voor mij hoeft het ook niet. Ik stem toch al GL-PvdA.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 16:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Als die zo geweldig zijn, waarom is er dan een nieuwe partij nodig?
Omdat dat een logische volgende stap is na een lijstverbindtenis?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 16:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Als die zo geweldig zijn, waarom is er dan een nieuwe partij nodig?
zijn dat die woke ideen , waar je zoveel over hoort de laatste tijd ??quote:Op vrijdag 7 februari 2025 16:47 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Je hoeft niet zo hard je best te doen om te etaleren dat je de standpunten en plannen van GL-PvdA niet kent.
Dan ga je naar SPT en wordt je fan van PSV, Sifan Hassan of Johannes Thinges Boe (wel opschieten, die stopt er straks mee). Politiek gaat niet over winnen en verliezen. Helemaal niet zelfs.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 16:45 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Wat heb jij gestemd dan?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 16:45 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Het is gewoon een methode om te fuseren. Je kunt proberen alles samen te voegen, incl alle kantoormedewerkers, het wetenschappelijk bureau e.d., maar dat gaat niet lukken. Zowel GroenLinks, CDA als CU hebben het ook zo gedaan: een nieuwe partij oprichten.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 17:24 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Wat ik hier zo lees is het alleen maar een nieuw label,
Raider -> Twix
Geen nieuwe chocolade
Lijkt mij geen manier om de kiezer te trekken, eerder nog meer weg te jagen.
de PvdA zelf is ook een fusie trouwens, volgend jaar alweer 80 jaar geledenquote:Op vrijdag 7 februari 2025 16:54 schreef BlackLining het volgende:
[..]
o bijzonder is het trouwens niet. Zat partijen in het huidig bestel die voortkomen uit een fusie.
https://www.parlement.com/id/vlt7do3h7itl/linkse_samenwerkingquote:1946: Fusie PvdA
Een eerste succesvolle poging van 'linkse samenwerking' vond plaats in 1946 toen verschillende progressieve partijen samen de PvdA vormden. De verzuiling van de Nederlandse samenleving was ook jarenlang zichtbaar in de politiek. Na de Tweede Wereldoorlog heerste het idee om zowel confessionele als niet-confessionele progressieven te verenigen in één partij.
Vanuit dit idee werd in 1946 de Partij van de Arbeid opgericht uit de Sociaal-Democratische Arbeiderspartij i (SDAP) en de Vrijzinnig-Democratische Bond i (VDB). Later ging ook de sociaal-christelijke, pacifistische CDU i hierin op. Lange tijd waren de ‘karakters’ van de originele partijen nog zichtbaar in de nieuwe fractie. Bij de verkiezingen van 1952 haalde de partij voor het eerst het meeste aantal stemmen. De gewenste overstap van confessionele progressieve kiezers naar de PvdA bleef echter grotendeels uit.
Ik heb geen idee wat je probeert te zeggen.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 17:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zijn dat die woke ideen , waar je zoveel over hoort de laatste tijd ??
Ah, de nummer 3, kleiner dan PvdA-GL... dan ben je geen verliezer?quote:
Ze kunnen toch gewoon fuseren?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 16:54 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Omdat dat een logische volgende stap is na een lijstverbindtenis?
o bijzonder is het trouwens niet. Zat partijen in het huidig bestel die voortkomen uit een fusie.
En op lange termijn wil je natuurlijk zorgen dat dit kinderachtige gezuig ophoudt. Gaat nog een paar jaar duren, dat is nou eenmaal niet anders. Maar als je in de toekomst als Verenigd Links (ik ben niet zo voor die specifieke naam, ben eerder voor Verenigd Progressief of iets dergelijks) kunt optreden dan riskeer je minder uit elkaar gespeeld te worden door gefrustreerde rechtse typetjes.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |