abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216583684
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 15:38 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Dat is een onverstandige strategie want dan marginaliseer je tot een clubje malloten die meewarig worden aangekeken omdat ze de tijdsgeest niet volgen.
Wellicht zijn al die mensen wel trots dat ze de huidige verschrikkelijke tijdsgeest niet volgen en geen 60 jaar teruggaan in de tijd? Je kunt mij geen groter compliment geven dan te zeggen dat ik de huidige tijdsgeest van paranoia, boosheid en complottheorieën niet volg, in elk geval.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_216583771
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 15:38 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Dat is een onverstandige strategie want dan marginaliseer je tot een clubje malloten die meewarig worden aangekeken omdat ze de tijdsgeest niet volgen.
Ik word nog liever aangezien voor malloot die de tijdsgeest niet volgt dan dat ik mijn stem verleen aan een partij die achter het migratiebeleid van de PVV gaat staan.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  vrijdag 7 februari 2025 @ 16:13:31 #78
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_216584093
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 13:41 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Extreem links dat zelfs nog nooit aan de macht is geweest hier. Alle immigratie komt gewoon op het conto van rechts hier in Nederland.
Goedkope arbeid hè. De SP was nota bene tegen.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  vrijdag 7 februari 2025 @ 16:20:01 #79
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216584173
Maargoed, als die arbeider zo blij is bij de PVV, dan is er toch helemaal geen reden voor een grote machtige arbeiderspartij als de PvdA. Dan kunnen ze net zo goed op de PVV blijven stemmen. En moet Wilders hun problemen maar oplossen.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 16:25:09 #80
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216584222
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 15:12 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Denk niet dat die kiezers het bij het CDA gaan vinden. :P
Inderdaad, de meeste van die zeurpieten willen eigenlijk vooral een partij die alleen voor hun eigen belangen opkomst. Dus niet voor die van een ander.

En in dit geval dus veel extra gratis geld voor modalen, en de rest niks.
  Moderator vrijdag 7 februari 2025 @ 16:25:42 #81
375570 crew  Cyan9
pi_216584226
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 15:17 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Dat schrijft ie toch? Het onderwerp Israël vermijden want te ingewikkeld, liefst gewoon alleen klassieke gezinnen, sociaal vangnet regelt de kerk maar, klimaatmaatregelen alleen als het de boeren niet in de weg zit en stiekem toch wel aanschurken tegen liberaal VVD en conservatief-regressief PVV geluid. Dat is het CDA toch zo'n beetje?

Misschien moet het CDA dat gelul over god ook eens achterwege laten. Zo worden ze nooit de grootste! |:)
Dat klinkt wat mij betreft meer als een SGP met iets minder scherpe randjes en zonder Israël standpunt. Het huidige CDA ontstijgt deze kwalificatie toch wel een beetje.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_216584330
quote:
12s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 16:25 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Dat klinkt wat mij betreft meer als een SGP met iets minder scherpe randjes en zonder Israël standpunt. Het huidige CDA ontstijgt deze kwalificatie toch wel een beetje.
Ik vertrouw partijen met een C in de naam bij voorbaat niet :{w

Maar goed, ik ga dan ook weer niet daar in de topics zitten zuigen dat ze nu radicaal het roer moeten omgooien omdat ze anders weldra zullen ophouden te bestaan.

Dat zou immers ook een beetje wensdenken zijn
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_216584409
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 15:49 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Ik word nog liever aangezien voor malloot die de tijdsgeest niet volgt dan dat ik mijn stem verleen aan een partij die achter het migratiebeleid van de PVV gaat staan.
Onbegrijpelijk. Ik stem liever op een winnaarspartij met klip-en-klare, rationele standpunten voor de gewone man dan op een verliezerspartij die met abstracte utopieën appelleert aan de behoeften van de intellectuele grachtengordelmens.
  Moderator vrijdag 7 februari 2025 @ 16:47:47 #84
375570 crew  Cyan9
pi_216584425
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 16:45 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Onbegrijpelijk. Ik stem liever op een winnaarspartij met klip-en-klare, rationele standpunten voor de gewone man dan op een verliezerspartij die met abstracte utopieën appelleert aan de behoeften van de intellectuele grachtengordelmens.
Je hoeft niet zo hard je best te doen om te etaleren dat je de standpunten en plannen van GL-PvdA niet kent.
pi_216584430
quote:

[..]
So much winning! |:)
  vrijdag 7 februari 2025 @ 16:51:03 #86
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216584447
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 16:47 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Je hoeft niet zo hard je best te doen om te etaleren dat je de standpunten en plannen van GL-PvdA niet kent.
Als die zo geweldig zijn, waarom is er dan een nieuwe partij nodig?
  Moderator vrijdag 7 februari 2025 @ 16:53:26 #87
375570 crew  Cyan9
pi_216584461
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 16:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Waarom vraag je dat aan mij? Ik ga daar niet over, en voor mij hoeft het ook niet. Ik stem toch al GL-PvdA. :s)
pi_216584472
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 16:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Omdat dat een logische volgende stap is na een lijstverbindtenis?

o bijzonder is het trouwens niet. Zat partijen in het huidig bestel die voortkomen uit een fusie.

En op lange termijn wil je natuurlijk zorgen dat dit kinderachtige gezuig ophoudt. Gaat nog een paar jaar duren, dat is nou eenmaal niet anders. Maar als je in de toekomst als Verenigd Links (ik ben niet zo voor die specifieke naam, ben eerder voor Verenigd Progressief of iets dergelijks) kunt optreden dan riskeer je minder uit elkaar gespeeld te worden door gefrustreerde rechtse typetjes.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 17:00:51 #89
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_216584511
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 16:47 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
zijn dat die woke ideen , waar je zoveel over hoort de laatste tijd ??
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_216584533
quote:

[..]
Dan ga je naar SPT en wordt je fan van PSV, Sifan Hassan of Johannes Thinges Boe (wel opschieten, die stopt er straks mee). Politiek gaat niet over winnen en verliezen. Helemaal niet zelfs.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_216584585
Ik vraag me wel af of mocht er ooit weer een linkse partij winnen, Bassie dan weer gaat switchen naar de winnaar :')

Je zult toch maar de hele wereld zien in winnaars en verliezers. Wel handig, hoef je zelf nooit na te denken. 't Lijkt mij een vrij kleinzielig bestaan maar goed, ieder z'n ding.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 17:24:23 #92
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216584779
Wat ik hier zo lees is het alleen maar een nieuw label,
Raider -> Twix
Geen nieuwe chocolade
Lijkt mij geen manier om de kiezer te trekken, eerder nog meer weg te jagen.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 17:26:15 #93
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216584796
quote:

[..]
Wat heb jij gestemd dan?
pi_216584903
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 17:24 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Wat ik hier zo lees is het alleen maar een nieuw label,
Raider -> Twix
Geen nieuwe chocolade
Lijkt mij geen manier om de kiezer te trekken, eerder nog meer weg te jagen.
Het is gewoon een methode om te fuseren. Je kunt proberen alles samen te voegen, incl alle kantoormedewerkers, het wetenschappelijk bureau e.d., maar dat gaat niet lukken. Zowel GroenLinks, CDA als CU hebben het ook zo gedaan: een nieuwe partij oprichten.
pi_216585251
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 16:54 schreef BlackLining het volgende:

[..]

o bijzonder is het trouwens niet. Zat partijen in het huidig bestel die voortkomen uit een fusie.

de PvdA zelf is ook een fusie trouwens, volgend jaar alweer 80 jaar geleden
quote:
1946: Fusie PvdA

Een eerste succesvolle poging van 'linkse samenwerking' vond plaats in 1946 toen verschillende progressieve partijen samen de PvdA vormden. De verzuiling van de Nederlandse samenleving was ook jarenlang zichtbaar in de politiek. Na de Tweede Wereldoorlog heerste het idee om zowel confessionele als niet-confessionele progressieven te verenigen in één partij.
Vanuit dit idee werd in 1946 de Partij van de Arbeid opgericht uit de Sociaal-Democratische Arbeiderspartij i (SDAP) en de Vrijzinnig-Democratische Bond i (VDB). Later ging ook de sociaal-christelijke, pacifistische CDU i hierin op. Lange tijd waren de ‘karakters’ van de originele partijen nog zichtbaar in de nieuwe fractie. Bij de verkiezingen van 1952 haalde de partij voor het eerst het meeste aantal stemmen. De gewenste overstap van confessionele progressieve kiezers naar de PvdA bleef echter grotendeels uit.
https://www.parlement.com/id/vlt7do3h7itl/linkse_samenwerking
  Moderator vrijdag 7 februari 2025 @ 18:22:21 #96
375570 crew  Cyan9
pi_216585322
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 17:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
zijn dat die woke ideen , waar je zoveel over hoort de laatste tijd ??
Ik heb geen idee wat je probeert te zeggen.
pi_216585812
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 17:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Wat heb jij gestemd dan?
VVD uiteraard.
pi_216586030
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 19:11 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
VVD uiteraard.
Ah, de nummer 3, kleiner dan PvdA-GL... dan ben je geen verliezer?

Sterker: als de VVD wat meer 'winnaar' was geweest (2e), dan hadden we nu geen PVV kabinet gehad. Als Yeşilgöz premier had kunnen worden door samenwerking met PvdA-GL had ze dat gedaan, 100%.
pi_216586275
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 16:54 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Omdat dat een logische volgende stap is na een lijstverbindtenis?

En op lange termijn wil je natuurlijk zorgen dat dit kinderachtige gezuig ophoudt. Gaat nog een paar jaar duren, dat is nou eenmaal niet anders. Maar als je in de toekomst als Verenigd Links (ik ben niet zo voor die specifieke naam, ben eerder voor Verenigd Progressief of iets dergelijks) kunt optreden dan riskeer je minder uit elkaar gespeeld te worden door gefrustreerde rechtse typetjes.
Ze kunnen toch gewoon fuseren?
pi_216586898
GL zit gewoon als een blok aan het been van de PvdA zoals The Squad bij de Democraten in Amerika. Je zit gebonden aan die achterban, waardoor je ook die standpunten dient te verdedigen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')