Je zal wel iets moeten doen, want alleen op zon en wind kunnen we niet teren.quote:Op zondag 9 februari 2025 18:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat dat betreft is het wel een geluk dat ze geen vergunning geven aan een bedrijf, anders moesten ze die ook weer uitkopen als het niet door gaat...
Maar dat niet doorgaan is dus niet de bedoeling van de VVD, de zogenaamde hoeder van de schatkist. Het plan is om dit economisch zeer onrendabele en dure plan door te zetten en zo onvermijdelijk de belastingen te verhogen.
Ik geloof daar eerlijk gezegd niet zo in, de grootste batterij in Nederland kan straks 26.000 huishoudens 1 dag van stroom voorzien, er zijn er 8 miljoen.quote:Op zondag 9 februari 2025 19:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zon, wind, waterkracht uit Noorwegen en accu's kunnen we zeer prima op teren.
https://www.tudelft.nl/de(...)zonder-kerncentrales
Lees eens wat ik schrijf.quote:Op zondag 9 februari 2025 19:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
gas uit noorwegen bedoel je, water uit noorwegen dat hoeft niet
https://www.bnr.nl/nieuws(...)an-gas-uit-noorwegen
[..]
ja het is een electra handel begrijp ikquote:
quote:Aanvankelijk was er kritiek op de stroom uit Noorwegen in Nederland die als groene stroom wordt aangemerkt.
Deze stroom is dan wel opgewekt door waterkracht maar dankzij dezelfde kabel ontving Noorwegen 's nachts Nederlandse stroom opgewekt door gas- en kolencentrales.
Er werd dus niets extra aan waterkracht opgewekt.[3].
De kabel is destijds gelegd om kolencentrales 's nachts door te kunnen laten draaien en dus minder verlies te geven.
Nee, er kunnen gewoon kabels van Noorwegen naar de EU liggen, Noorwegen kan ruim de hoeveelheid energie per dag opwekken met waterkracht die de EU nodig heeft. En Noorwegen zal dat graag doen, aangezien hun olie en gas minder rendabel zal worden.quote:Op zondag 9 februari 2025 19:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja het is een electra handel begrijp ik
[..]
Heb je daar een linkje voor? Want dat klinkt bijna te mooi om waar te zien dat 1 land de hele EU kan voorzien van energie obv waterkracht?quote:Op zondag 9 februari 2025 19:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, er kunnen gewoon kabels van Noorwegen naar de EU liggen, Noorwegen kan ruim de hoeveelheid energie per dag opwekken met waterkracht die de EU nodig heeft. En Noorwegen zal dat graag doen, aangezien hun olie en gas minder rendabel zal worden.
Heeft niks met die certificatenhandel te maken, we kunnen hier prima energie importeren, waarom zouden we zelfvoorzienend willen zijn? Zijn we nu ook niet qua olie en gas.
Mja, ik heb ook ergens het idee dat het een soort van principekwestie is voor bepaalde politici met een aversie tegen wind- en zonne-energie die meer ideologisch dan inhoudelijk lijkt. Het kan een aanvulling zijn op de energiemix die niet per se goedkoop of rendabel is, maar wel betrouwbaar qua levering.quote:Op zondag 9 februari 2025 18:49 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Een dergelijk project als private partij zal ook nooit uitkomen.
De risicos zijn te groot, de opbrengsten discutabel en de kans dat over 6 jaar de op dat moment zittende regering de stekker eruit trekt is ook enorm.
De enige reden dat je dit als overheid wilt doen lijkt me is als je een rol ziet in kernenergie om Nederland te voorzien in een constante opwek van elektriciteit.
En met alle regelgeving anno 2025 is het denk ik onmogelijk om een dergelijk project daadwerkelijk te realiseren.
Wat heb je tegen zelfvoorzienend?quote:Op zondag 9 februari 2025 19:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, er kunnen gewoon kabels van Noorwegen naar de EU liggen, Noorwegen kan ruim de hoeveelheid energie per dag opwekken met waterkracht die de EU nodig heeft. En Noorwegen zal dat graag doen, aangezien hun olie en gas minder rendabel zal worden.
Heeft niks met die certificatenhandel te maken, we kunnen hier prima energie importeren, waarom zouden we zelfvoorzienend willen zijn? Zijn we nu ook niet qua olie en gas.
Ik heb het van een expert op tv ooit. Noorwegen is al de grootste exporteur, maar heeft lang niet op alle plekken dammen waar ze ze zouden kunnen bouwen. Maar hier staat het ook:quote:Op zondag 9 februari 2025 19:25 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Heb je daar een linkje voor? Want dat klinkt bijna te mooi om waar te zien dat 1 land de hele EU kan voorzien van energie obv waterkracht?
Ik heb niets tegen zelfvoorzienend, ik heb wel wat tegen zeer dure vervuilende energie gebruiken als je goedkope schone energie voor handen hebt.quote:Op zondag 9 februari 2025 19:30 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Wat heb je tegen zelfvoorzienend?
Wat mij betreft zijn die kerncentrales zeker gewenst, ook al is het een investering, en verder natuurlijk de panelen en wind.
En heb je al gedacht aan hoeveel er door zeekabels moet gaan om alleen Nederland al dagelijks te voorzien van de benodigde stroomvraag?quote:Op zondag 9 februari 2025 19:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik heb niets tegen zelfvoorzienend, ik heb wel wat tegen zeer dure vervuilende energie gebruiken als je goedkope schone energie voor handen hebt.
Maar het hoeft helemaal niet zo veel over zee, het kan gewoon een Europees net zijn via Zweden. Niks aan de hand. En dan is dat enorme elektriciteitsnet gelijk ook de opvang voor als we teveel opwekken. Dat is wat experts voorstellen.quote:Op zondag 9 februari 2025 19:46 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
En heb je al gedacht aan hoeveel er door zeekabels moet gaan om alleen Nederland al dagelijks te voorzien van de benodigde stroomvraag?
Daarnaast, er komt een anker langs....... goh waren we toch maar wat minder afhankelijk hé.
Nee, zo slecht idee is kernenergie helemaal niet in mijn ogen, ik ben er zeker voorstander van om zelfvoorzienend te zijn, zo veel als mogelijk.
In NL is genoeg gas en kolen.. we zijn zelfredzaam. Als we focussen op een bevolkingsafname, hebben we ook minder fossiel nodig.quote:Op zondag 9 februari 2025 19:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar het hoeft helemaal niet zo veel over zee, het kan gewoon een Europees net zijn via Zweden. Niks aan de hand. En dan is dat enorme elektriciteitsnet gelijk ook de opvang voor als we teveel opwekken. Dat is wat experts voorstellen.
En uranium kunnen we hier niet winnen, dus zelfvoorzienend zijn kerncentrales niet.
Je hebt een paar memo's gemist, geloof ik.quote:Op zondag 9 februari 2025 19:52 schreef Viesdik het volgende:
[..]
In NL is genoeg gas en kolen.. we zijn zelfredzaam. Als we focussen op een bevolkingsafname, hebben we ook minder fossiel nodig.
Heel benieuwd wat met name NSC nu doet. Dit wisten ze natuurlijk al wel, er staats niets nieuws in het rapport. Maar het nadat overal in kranten en online heeft gestaan dat het helemaal niks doet toch domweg gewoon invoeren zou wel heel apart zijn.quote:Op maandag 10 februari 2025 10:18 schreef Szura het volgende:
Samenvatting: het is ondoordacht prutswerk
https://www.raadvanstate.(...)tregelen-tweestatus/
Sterker, volgens de RvS is de kans groot dat het contraproductief zou zijn.quote:Op maandag 10 februari 2025 10:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Heel benieuwd wat met name NSC nu doet. Dit wisten ze natuurlijk al wel, er staats niets nieuws in het rapport. Maar het nadat overal in kranten en online heeft gestaan dat het helemaal niks doet toch domweg gewoon invoeren zou wel heel apart zijn.
Ik pak de popcorn alvast voor een stampvoetende act van Geert en Faberquote:Op maandag 10 februari 2025 10:18 schreef Szura het volgende:
Stampvoeten valt wel mee denk ik. Gewoon Omtzigt afpersen lijkt me.quote:Op maandag 10 februari 2025 10:51 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik pak de popcorn alvast voor een stampvoetende act van Geert en Faber
En dan neemt volgens mij de RvS nieteens in ogenschouw dat Faber het in 2028 met 85% minder mensen wil doen bij de asiel- en immigratiediensten.quote:Op maandag 10 februari 2025 10:50 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Sterker, volgens de RvS is de kans groot dat het contraproductief zou zijn.
Bewust chaos creëeren zodat ze naar noodrecht kunnen grijpen is het idee meen ik.quote:Op maandag 10 februari 2025 11:12 schreef Fretwork het volgende:
[..]
En dan neemt volgens mij de RvS nieteens in ogenschouw dat Faber het in 2028 met 85% minder mensen wil doen bij de asiel- en immigratiediensten.
Dus extra werk, langere procedures, tweestatenstelsel waarop er twee procedures tegelijkertijd kunnen lopen, bezuinigingen op rechtshulp en dan vanaf 2028 nog maar 15 van de 100 huidige medewerkers bij het COA en IND.
Compleet van het padje
w3 dOeN dIt vO0r dE mEnSeN iN BuDEl eN TeR ApEl!!quote:Op maandag 10 februari 2025 11:19 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Bewust chaos creëeren zodat ze naar noodrecht kunnen grijpen is het idee meen ik.
dit wist iedereen 1 jaar geleden al......quote:Minister Fabers asielwetten moeten aangepast worden en gaan helemaal niet werken, zegt Raad van State
MET VIDEOMarjolein Faber, PVV-minister van Asiel en Migratie, moet haar asielwetten aanpassen, schrijft de Raad van State. De kabinetsadviseur stelt zelfs dat de maatregelen die ze wil invoeren om de instroom van asielzoekers te beperken helemaal niet gaan werken.
Tobias den Hartog, Hanneke Keultjes 10-02-25, 10:02 Laatste update: 11:01
In het advies schrijft de kabinetsadviseur dat het ‘niet aannemelijk’ is ‘dat de maatregelen daadwerkelijk zullen bijdragen aan het beperken van de instroom’. ‘De kans is groot dat de maatregelen juist tot een extra belasting leiden voor de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) en de rechtspraak.’
Ik geef de meeste mensen wel het voordeel van de twijfel over hun intenties. Ik geloof bv. best dat de gemiddelde PVV politicus/-a zich daadwerkelijk zorgen maakt over asiel instroom (of dat "terecht" is daar gelaten). Maar zulk moedwillig traineren van oplossingen doet anders vermoeden... word er nogal cynisch van.quote:Op maandag 10 februari 2025 11:12 schreef Fretwork het volgende:
[..]
En dan neemt volgens mij de RvS nieteens in ogenschouw dat Faber het in 2028 met 85% minder mensen wil doen bij de asiel- en immigratiediensten.
Dus extra werk, langere procedures, tweestatenstelsel waarop er twee procedures tegelijkertijd kunnen lopen, bezuinigingen op rechtshulp en dan vanaf 2028 nog maar 15 van de 100 huidige medewerkers bij het COA en IND.
Compleet van het padje
Draaien wordt met dit soort teksten al heel lastigquote:Op maandag 10 februari 2025 11:31 schreef Szura het volgende:
[ x ]
Die twee zetels in de Senaat zijn duur
Dingen Die Iedereen Al Wist.quote:Op maandag 10 februari 2025 10:18 schreef Szura het volgende:
Juist niet, de SGP is eigenlijk altijd vooraf zeer duidelijk over wat er moet veranderen voor ze meestemmen en als dat niet gebeurt houden ze zich ook aan hun woord. Je mag het inhoudelijk niet met ze eens zijn (ben ik ook vaker niet dan wel), maar draaien doenmze eigenlijk nooit.quote:Op maandag 10 februari 2025 11:48 schreef Hexagon het volgende:
Welnee, de SGP kennende leuteren ze wat en stemmen ze na de tweede termijn gewoon mee.
En Wilders maakt zich ondertussen druk om de Junbo die moslims met weinig geld een fijne ramadan wil bezorgenquote:Op maandag 10 februari 2025 10:18 schreef Szura het volgende:
Iedereen heeft het recht een stompzinnige lul te zijn maar eentje die het democratische proces frustreert, bakken met belastinggeld opslurpt, heult met andere ongure types, de polarisatie in de samenleving aanwakkert en totaal niks constructiefs toevoegt, is pas een Echt Stompzinnige Lul.quote:Op maandag 10 februari 2025 12:25 schreef DrMarten het volgende:
[..]
En Wilders maakt zich ondertussen druk om de Junbo die moslims met weinig geld een fijne ramadan wil bezorgen
Wat een verschrikkelijke vent blijft het toch ook.
De SGP is juist heel erg principieel als het op Staatsrecht aankomt. Die gaan echt niet akkoord als er niks substantieel gewijzigd wordt.quote:Op maandag 10 februari 2025 11:48 schreef Hexagon het volgende:
Welnee, de SGP kennende leuteren ze wat en stemmen ze na de tweede termijn gewoon mee.
Het logo is niet voor niets een meeuwquote:Op maandag 10 februari 2025 12:11 schreef Perrin het volgende:
Het enige wat de PVV kan is belastinggeld slurpen en alles onderschijten.
NSC kan zich verschuilen achter de SGP: er is geen meerderheid in de eerste kamer.quote:Op maandag 10 februari 2025 12:32 schreef Faraday01 het volgende:
Met dit advies kan ik me niet voorstellen dat NSC dit door laat gaan naar de tweede kamer zonder fundamentele aanpassingen. Halen ze het einde van de week?
Vroeger ja. Onder de huidige fractievoorzitter nog steeds?quote:Op maandag 10 februari 2025 12:31 schreef DrMarten het volgende:
[..]
De SGP is juist heel erg principieel als het op Staatsrecht aankomt. Die gaan echt niet akkoord als er niks substantieel gewijzigd wordt.
Die van de Eerste Kamer? Jazeker.quote:Op maandag 10 februari 2025 12:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Vroeger ja. Onder de huidige fractievoorzitter nog steeds?
Nee, die vd Tweede Kamer.quote:
Maar daar gaat het nu niet om, het gaat om de Eerste Kamer. En daar zie ik de SGP (en CDA) zo echt niet instemmen en dan is er dus geen meerderheid.quote:
De komende twee dagen via non-actieve partij prominenten headlines halen met statements dat Marjolein Faber er niks van kan, om dat vervolgens op zondag bij Rick Nieman te doen via Yesilgoz natuurlijk.quote:Op maandag 10 februari 2025 12:51 schreef DrMarten het volgende:
Ben ook heel benieuwd wat de VVD gaat doen. Kan me toch echt niet voorstellen dat ze met iets instemmen wat zo keihard is afgeschoten door de RvS. Dat de BBB vrolijk achter Wilders en Faber aanhuppelt zou me dan weer niets verbazen.
De VVD heeft net laten weten dit toch wel prima te vinden..quote:Op maandag 10 februari 2025 12:51 schreef DrMarten het volgende:
Ben ook heel benieuwd wat de VVD gaat doen. Kan me toch echt niet voorstellen dat ze met iets instemmen wat zo keihard is afgeschoten door de RvS. Dat de BBB vrolijk achter Wilders en Faber aanhuppelt zou me dan weer niets verbazen.
Jij verwacht ruggengraat van die jankende windvaan?quote:Op maandag 10 februari 2025 13:09 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Zou wel lachen zijn als Omtzigt met een motie van wantrouwen komt tegen Faber.
Ehm nee.quote:Op maandag 10 februari 2025 13:10 schreef Szura het volgende:
[..]
Jij verwacht ruggengraat van die jankende windvaan?
Ik zie een reactie van ze dat de minister er voortvarend mee aan de slag moet zodat de wetten doorgevoerd en uitgevoerd kunnen worden.quote:Op maandag 10 februari 2025 13:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De VVD heeft net laten weten dit toch wel prima te vinden..
Greet zei toch laatst dat hij uit het kabinet zou stappen als dit niet doorgaat?quote:Op maandag 10 februari 2025 10:18 schreef Szura het volgende:
Hij kan ook eens zeggen: Faber, doe je werk eens goed of anders wegwezen. Dat zou de VVD moeten reageren.quote:
Voor de duidelijkheid: beide wetten zijn daarna aangepast. En de adviezen gingen ook niet over dat de wetten hun doel niet zouden bereiken, maar over eventuele bij-effecten. Totaal anders dan dit dus.quote:Op maandag 10 februari 2025 13:20 schreef Starhopper het volgende:
Volgens de BBB zijn er "wat opmerkingen"![]()
![]()
[ x ]
Dat kan maar NSC kan toch veel beter een lijn trekken op een punt dat voor de partij belangrijk is. Deze wetten hebben weinig met goed bestuur te maken.quote:Op maandag 10 februari 2025 12:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
NSC kan zich verschuilen achter de SGP: er is geen meerderheid in de eerste kamer.
Eens, maar NSC hun lijnen zijn nogal flexibel tot nu toe.quote:Op maandag 10 februari 2025 13:40 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dat kan maar NSC kan toch veel beter een lijn trekken op een punt dat voor de partij belangrijk is. Deze wetten hebben weinig met goed bestuur te maken.
Ik denk dat Omtzigt dat al wou toen hij wegliep bij de onderhandelingen voor een coalitieakkoord. Probleem is wel dat je Wilders in het zadel helpt, hij kan roepen dat het vallen van Schoof 1 kwam door Omtzigt en dat Omtzigt uit de kamer verdwijnt.quote:Op maandag 10 februari 2025 13:33 schreef Bugno3 het volgende:
De NSC moet het hier natuurlijk op laten klappen. Ze moeten met een uitgebreide en vernietigende reactie komen over het doelbewust niet-rechtstatelijke karakter van het kabinet en dat dit niet verenigbaar is met het fundamentele bestaansrecht van hun eigen partij. Maar goed, dat doen ze natuurlijk, ja, niet.
Wat zal dat een zegen zijn als Omtzigt uit de kamer verdwijnt. Kunnen we eindelijk eens vooruit met de geit i.p.v. achteruit.quote:Op maandag 10 februari 2025 13:43 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ik denk dat Omtzigt dat al wou toen hij wegliep bij de onderhandelingen voor een coalitieakkoord. Probleem is wel dat je Wilders in het zadel helpt, hij kan roepen dat het vallen van Schoof 1 kwam door Omtzigt en dat Omtzigt uit de kamer verdwijnt.
Volgens mij snapt die man serieus niet dat de grootste partij zijn en een meerderheid hebben 2 verschillende dingen zijn.quote:Op maandag 10 februari 2025 13:43 schreef klaasweetalles het volgende:
[ x ]
Dat gelul over miljoenen kiezers iedere keer
je bent toch de miljoenen kiezer partij regel het dan effe debiel
nee dit kan je niet regelen
het zijn sprookjesverhalen voor zijn miljoenen kiezers
Hij snapt het wel. Heel goed. Hij is het langstzittende kamerlid. Hij snapt alleen ook heel goed dat zijn achterban goed gaat op zulke teksten. 'We zijn de grootste en toch worden we tegengewerkt'. Gek genoeg zie je dat ook in de peilingen: er is nog nooit een grootste coalitiepartij geweest die zo weinig van haar programma heeft kunnen uitvoeren, PVV heeft zelfs helemaal niets uitvoerbaars binnengehaald. En toch lopen de kiezers niet weg, nee ze klagen dat de PVV wordt tegengewerkt.quote:Op maandag 10 februari 2025 13:54 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Volgens mij snapt die man serieus niet dat de grootste partij zijn en een meerderheid hebben 2 verschillende dingen zijn.
Van de man die de toeslagenaffaire aanvocht, openbaarde en veel kritiek hiervoor kreeg intern naar de man die moet oprotten.quote:Op maandag 10 februari 2025 13:46 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Wat zal dat een zegen zijn als Omtzigt uit de kamer verdwijnt. Kunnen we eindelijk eens vooruit met de geit i.p.v. achteruit.
Nou he, wat een Messiasquote:Op maandag 10 februari 2025 13:59 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Van de man die de toeslagenaffaire aanvocht, openbaarde en veel kritiek hiervoor kreeg intern naar de man die moet oprotten.
Als je nog steeds gelooft dat het land vooruit komt 15 maanden na de verkiezingen en hoofdpijn dossiers als stikstof, inflatie en wonen die alleen erger zijn geworden dan snap je er vrij weinig van.
Maar goed Caroline, Dilan en Geert zitten wel op een luxe positie, het ligt aan Omtzigt, links, rechters, EU, RVS en de koning dat er niks gedaan wordt. Alsof ik een auto bestuur en dan elke keer als ik een ongeluk maak, iedereen de schuld geef behalve mijzelf.
Ja, want het is ook echt Omtzigt die verantwoordeljk is voor de huidige amateurpolitiek van deze zogenaamde "Regering" geleid door de fantastische 'can do' partijen PVV en BBB.quote:Op maandag 10 februari 2025 13:46 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Wat zal dat een zegen zijn als Omtzigt uit de kamer verdwijnt. Kunnen we eindelijk eens vooruit met de geit i.p.v. achteruit.
Geert heeft natuurlijk ook het Pieter effect wat we een tijd lang zagen in de peilingen. Het verschil is dat Geert naturlijk een deel van de media achter zich aan heeft.quote:Op maandag 10 februari 2025 13:16 schreef Hanca het volgende:
Eigenlijk verloopt dit volgens mij perfect volgens het plan Wilders: verzin een stel gekke, niet werkende maatregelen, laat de RvS die afschieten, breng ze toch de kamer in en als het dan niet door de Eerste Kamer komt, dan kunnen zijn kiezers weer zeggen 'dat hij altijd wordt tegengewerkt'.
Wat de Kamer nu moet doen is enorm benadrukken dat Faber dus helemaal niets aan de instroom wil doen. En eigenlijk zou de VVD daar aan mee moeten doen, die hebben ook het meest te winnen (de PVV stemmer kan naar VVD, eigenlijk verder nergens heen).
Hij is vrijwillig met die prutsers in zee gegaan, dus ja hij is verantwoordelijk voor die amateurpolitiek.quote:Op maandag 10 februari 2025 14:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, want het is ook echt Omtzigt die verantwoordeljk is voor de huidige amateurpolitiek van deze zogenaamde "Regering" geleid door de fantastische 'can do' partijen PVV en BBB.
De VVD gaat gewoon mee, die hebben zelf Rutte 4 laten vallen om samen te werken met de PVV en Rutte kon dan naar de NAVOquote:Op maandag 10 februari 2025 12:51 schreef DrMarten het volgende:
vrijwillig niet echt, wel moest hij eisen dat de PVDA mee zou onderhandelenquote:Op maandag 10 februari 2025 14:04 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Hij is vrijwillig met die prutsers in zee gegaan, dus ja hij is verantwoordelijk voor die amateurpolitiek.
Zou ie Van Vroonhoven weer voor de bus gooien in dit dossier?quote:Op maandag 10 februari 2025 14:06 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Beslissingstijd voor Omtzigt, daar horen we dus niets meer van.
Als ze dragend gemotiveerd is, vast welquote:Op maandag 10 februari 2025 14:09 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Zou ie Van Vroonhoven weer voor de bus gooien in dit dossier?
Ik wacht op de eerste berichten dat die met 'griep' in bed ligt.quote:Op maandag 10 februari 2025 14:09 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Heeft toch geen zin man lol. Die achterban is voorgoed verloren en dat soort tactieken worden daar ontvangen als 'links gehuil' of gewoon simpelweg als leugensquote:Op maandag 10 februari 2025 13:16 schreef Hanca het volgende:
Wat de Kamer nu moet doen is enorm benadrukken dat Faber dus helemaal niets aan de instroom wil doen.
Dan eerst even de verplichte uitkoop voor de boeren regelen, dan ging Van der Plas de politiek uit en dat lijkt me nog veel belangrijker als je vooruit wil.quote:Op maandag 10 februari 2025 13:46 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Nee ik vermoed dat Uittermark als minister van binnenlandse zaken en oud rechter hier in het kabinet voor gaat liggen. En als er nog een NSC bewindspersoon op stapt is er verwacht ik geen redden meer aan en gaan ze allemaal.quote:Op maandag 10 februari 2025 14:09 schreef DrMarten het volgende:
[..]
De NSC gaat niets laten klappen, want laten klappen betekent voor de NSC van 20 naar 3 zetels.quote:Op maandag 10 februari 2025 13:33 schreef Bugno3 het volgende:
De NSC moet het hier natuurlijk op laten klappen. Ze moeten met een uitgebreide en vernietigende reactie komen over het doelbewust niet-rechtstatelijke karakter van het kabinet en dat dit niet verenigbaar is met het fundamentele bestaansrecht van hun eigen partij. Maar goed, dat doen ze natuurlijk, ja, niet.
Dat moet ik nog zien want een deel van zijn extra achterban komt van de VVD en in mindere mate het CDA. Die hebben gezien hoe incompetent de ministersploeg van Wilders is. Die denken nog wel eens goed na voordat ze daar weer op stemmen. Ik verwacht dat Wilders als het echt verkiezingen wordt dit nog wel eens als een boomerang terug kan krijgen en terug kan vallen naar tussen de 20-30 zetels. Veel groei zie ik niet meer gebeuren en een meerderheid over rechts zal ook zeer de vraag zijn. CDA gaat nooit meer meer met Wilders regeren.quote:Op maandag 10 februari 2025 14:12 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Heeft toch geen zin man lol. Die achterban is voorgoed verloren en dat soort tactieken worden daar ontvangen als 'links gehuil' of gewoon simpelweg als leugens
Nee nu Geert zijn plek in de coalitie heeft zal niet veel hem meer tegenhouden. Nieuwe verkiezingen wint hij ook met twee vingers in zijn neus.
Nou dan stemmen ze tegen in de tweede kamer want onvoldoende kwaliteit van wetgeving. Dan is het alsnog einde oefening kabinet. Je kunt met dit broddelwerk als fatsoenlijke partij niet instemmen.quote:Op maandag 10 februari 2025 14:20 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
De NSC gaat niets laten klappen, want laten klappen betekent voor de NSC van 20 naar 3 zetels.
Beetje raar van zo'n orgaan om zich te gaan bemoeien met de effectiviteit (daar is de minister zelf verantwoordelijk voor), maar goed verder hebben ze nauwelijks commentaar dus het zal wel noodzakelijk geacht zijn om iets te zeggen.quote:Op maandag 10 februari 2025 10:18 schreef Szura het volgende:
Het zou me niet verbazen dat Omtzigt het helemaal niet erg zou vinden. Kan ie rustig terug de oppositie in, of zelfs helemaal stoppen in Den Haag.quote:Op maandag 10 februari 2025 14:20 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
De NSC gaat niets laten klappen, want laten klappen betekent voor de NSC van 20 naar 3 zetels.
Op zich wel goed voor Pieters mentale gezondheid.quote:Op maandag 10 februari 2025 14:20 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Wat is er eigenlijk precies afgeschoten? Er zijn geen staatsrechterlijke bezwaren, er wordt alleen wat gezeurd dat de rechtsspraak het misschien drukker gaat krijgen. Dat is ook geen onoplosbaar probleem, er zijn sowieso veel te veel beroepsmogelijkheden.quote:Op maandag 10 februari 2025 12:51 schreef DrMarten het volgende:
Die man en zijn partij zijn hierna uitgeregeerd. Er gaat echt geen coalitie meer komen met de PVV erin. Ook al halen ze 50 zetels.quote:Op maandag 10 februari 2025 14:12 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nee nu Geert zijn plek in de coalitie heeft zal niet veel hem meer tegenhouden. Nieuwe verkiezingen wint hij ook met twee vingers in zijn neus.
Heb je überhaupt een letter gelezen? Ze zeggen met heel veel woorden dat ze broddelwerk heeft geleverd.quote:Op maandag 10 februari 2025 14:29 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat is er eigenlijk precies afgeschoten? Er zijn geen staatsrechterlijke bezwaren, er wordt alleen wat gezeurd dat de rechtsspraak het misschien drukker gaat krijgen. Dat is ook geen onoplosbaar probleem, er zijn sowieso veel te veel beroepsmogelijkheden.
Ik heb het gelezen ja. Wat wordt er precies afgeschoten?quote:Op maandag 10 februari 2025 14:30 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Heb je überhaupt een letter gelezen? Ze zeggen met heel veel woorden dat ze broddelwerk heeft geleverd.
Neurotisch Sociaal Contractquote:Op maandag 10 februari 2025 14:32 schreef Szura het volgende:
Duurt lang die reactie van Twijfelend Sociaal Contract
Niet aannemelijk gemaakt dat de maatregelen zorgen voor een lagere instroom.quote:Op maandag 10 februari 2025 14:31 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik heb het gelezen ja. Wat wordt er precies afgeschoten?
Dat eerste is natuurlijk niet relevant voor zo'n adviesorgaan (en ze zitten er naast, het is bewezen dat strengere maatregelen smokkelnetwerken ergens anders doen kijken. Ik vermoed dat ze refereren aan dezelfde onzinstudie die hier ook regelmatig voorbij is gekomen, waar uit de data iets heel anders bleek dan de conclusie).quote:Op maandag 10 februari 2025 14:38 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Niet aannemelijk gemaakt dat de maatregelen zorgen voor een lagere instroom.
Grote kans dat maatregelen leiden tot extra belasting op de IND en de rechtspraak.
Als je het echt gelezen had, wat dus niet het geval is, had je gezien dat door het invoeren van het tweestatusstelsel de beroepsmogelijkheden juist worden verruimd. Immers asielzoekers kunnen dan ook in bezwaar tegen het aan hen toekennen van een bepaalde status. wat juist een reden was om dit tweestatusstelsel in 2000 af te schaffen.quote:Op maandag 10 februari 2025 14:29 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat is er eigenlijk precies afgeschoten? Er zijn geen staatsrechterlijke bezwaren, er wordt alleen wat gezeurd dat de rechtsspraak het misschien drukker gaat krijgen. Dat is ook geen onoplosbaar probleem, er zijn sowieso veel te veel beroepsmogelijkheden.
Haha kerel tochquote:Op maandag 10 februari 2025 14:43 schreef Zelva het volgende:
[..]
Als je het echt gelezen had, wat dus niet het geval is
Dit adviesorgaan bestaat om te kijken of een wet ook gaat doen wat hij beoogd te doen, dat is de reden van bestaan...quote:Op maandag 10 februari 2025 14:41 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat eerste is natuurlijk niet relevant voor zo'n adviesorgaan...
En dat adviesorgaan adviseert om de wet in de huidige vorm niet naar de Kamer te sturen. Maar hij is zogenaamd ,,niet afgeschoten hoor".quote:Op maandag 10 februari 2025 14:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit adviesorgaan bestaat om te kijken of een wet ook gaat doen wat hij beoogd te doen, dat is de reden van bestaan...
Nee, dat is het niet. Die beleidsanalyse is maar één van de onderdelen en wat mij betreft het minst belangrijke. Sowieso is het duidelijk dat strengere maatregelen weldegelijk de instroom beperken, omdat smokkelnetwerken dan naar andere landen in Europa gaan kijken.quote:Op maandag 10 februari 2025 14:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit adviesorgaan bestaat om te kijken of een wet ook gaat doen wat hij beoogd te doen, dat is de reden van bestaan...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |