abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216611456
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 18:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wat dat betreft is het wel een geluk dat ze geen vergunning geven aan een bedrijf, anders moesten ze die ook weer uitkopen als het niet door gaat...

Maar dat niet doorgaan is dus niet de bedoeling van de VVD, de zogenaamde hoeder van de schatkist. Het plan is om dit economisch zeer onrendabele en dure plan door te zetten en zo onvermijdelijk de belastingen te verhogen.
Je zal wel iets moeten doen, want alleen op zon en wind kunnen we niet teren.

quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 19:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zon, wind, waterkracht uit Noorwegen en accu's kunnen we zeer prima op teren.

https://www.tudelft.nl/de(...)zonder-kerncentrales
Ik geloof daar eerlijk gezegd niet zo in, de grootste batterij in Nederland kan straks 26.000 huishoudens 1 dag van stroom voorzien, er zijn er 8 miljoen.

Laat staan als je daar nog de industrie/vervoersbewegingen bij gaat tellen straks die volledig elektrisch moeten worden.

Zonnepanelen zijn leuk medio maart-juni/september/oktober.
pi_216611471
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 19:11 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
gas uit noorwegen bedoel je, water uit noorwegen dat hoeft niet
https://www.bnr.nl/nieuws(...)an-gas-uit-noorwegen
[..]

Lees eens wat ik schrijf.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 9 februari 2025 @ 19:19:09 #203
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_216611511
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 19:15 schreef Hanca het volgende:

[..]
Lees eens wat ik schrijf.
ja het is een electra handel begrijp ik

quote:
Aanvankelijk was er kritiek op de stroom uit Noorwegen in Nederland die als groene stroom wordt aangemerkt.
Deze stroom is dan wel opgewekt door waterkracht maar dankzij dezelfde kabel ontving Noorwegen 's nachts Nederlandse stroom opgewekt door gas- en kolencentrales.
Er werd dus niets extra aan waterkracht opgewekt.[3].
De kabel is destijds gelegd om kolencentrales 's nachts door te kunnen laten draaien en dus minder verlies te geven.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_216611545
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 19:19 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ja het is een electra handel begrijp ik
[..]

Nee, er kunnen gewoon kabels van Noorwegen naar de EU liggen, Noorwegen kan ruim de hoeveelheid energie per dag opwekken met waterkracht die de EU nodig heeft. En Noorwegen zal dat graag doen, aangezien hun olie en gas minder rendabel zal worden.

Heeft niks met die certificatenhandel te maken, we kunnen hier prima energie importeren, waarom zouden we zelfvoorzienend willen zijn? Zijn we nu ook niet qua olie en gas.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_216611575
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2025 19:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, er kunnen gewoon kabels van Noorwegen naar de EU liggen, Noorwegen kan ruim de hoeveelheid energie per dag opwekken met waterkracht die de EU nodig heeft. En Noorwegen zal dat graag doen, aangezien hun olie en gas minder rendabel zal worden.

Heeft niks met die certificatenhandel te maken, we kunnen hier prima energie importeren, waarom zouden we zelfvoorzienend willen zijn? Zijn we nu ook niet qua olie en gas.
Heb je daar een linkje voor? Want dat klinkt bijna te mooi om waar te zien dat 1 land de hele EU kan voorzien van energie obv waterkracht?
pi_216611615
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2025 18:49 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Een dergelijk project als private partij zal ook nooit uitkomen.

De risicos zijn te groot, de opbrengsten discutabel en de kans dat over 6 jaar de op dat moment zittende regering de stekker eruit trekt is ook enorm.

De enige reden dat je dit als overheid wilt doen lijkt me is als je een rol ziet in kernenergie om Nederland te voorzien in een constante opwek van elektriciteit.

En met alle regelgeving anno 2025 is het denk ik onmogelijk om een dergelijk project daadwerkelijk te realiseren.
Mja, ik heb ook ergens het idee dat het een soort van principekwestie is voor bepaalde politici met een aversie tegen wind- en zonne-energie die meer ideologisch dan inhoudelijk lijkt. Het kan een aanvulling zijn op de energiemix die niet per se goedkoop of rendabel is, maar wel betrouwbaar qua levering.
Ben ook erg benieuwd hoe het fusie vergaat. De ontwikkelingen lijken de laatste tijd wel snel te gaan, maar het is voor mij als leek moeilijk in te schatten of het daadwerkelijk haalbaar zal zijn om over een jaar of tien de eerste commerciële reactor te hebben oid.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_216611641
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2025 19:21 schreef Hanca het volgende:

[..]

Wat heb je tegen zelfvoorzienend?
Wat mij betreft zijn die kerncentrales zeker gewenst, ook al is het een investering, en verder natuurlijk de panelen en wind.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_216611648
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 19:25 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Heb je daar een linkje voor? Want dat klinkt bijna te mooi om waar te zien dat 1 land de hele EU kan voorzien van energie obv waterkracht?
Ik heb het van een expert op tv ooit. Noorwegen is al de grootste exporteur, maar heeft lang niet op alle plekken dammen waar ze ze zouden kunnen bouwen. Maar hier staat het ook:

https://www.humsterlandenergie.nl/Studies/Waterkracht/

Bij Bergen in Noorwegen heeft de fjorden-strook de potentie om 1 miljard mensen van stroom te voorzien. Europa telt 831 miljoen mensen. Dan zijn we klaar met vergroenen. Maar dan moeten de Noren wel bereid zijn in een flink aantal fjorden stuwen te bouwen.

Ja, als we alles electrificeren is het misschien niet genoeg, maar we hoeven onze eigen zonnepanelen en windparken natuurlijk ook niet af te breken. Flink investeren in een Europees energienet naar Noorwegen en hen betalen voor waterkrachtenergie is dus wat mij betreft een slimmere optie dan 4 dure kerncentrales die ook niet echt schoon zijn (uraniumwinning is zwaar vervuilend).
pi_216611696
quote:
7s.gif Op zondag 9 februari 2025 19:30 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Wat heb je tegen zelfvoorzienend?
Wat mij betreft zijn die kerncentrales zeker gewenst, ook al is het een investering, en verder natuurlijk de panelen en wind.
Ik heb niets tegen zelfvoorzienend, ik heb wel wat tegen zeer dure vervuilende energie gebruiken als je goedkope schone energie voor handen hebt.

Edit: verder wordt uranium in Nederland niet gewonnen, dus zelfvoorzienend be je met kerncentrales natuurlijk ook niet. We zijn dan vooral afhankelijk van Kazachstan, Canada en Namibië, kies ik liever voor buurland Noorwegen.

[ Bericht 13% gewijzigd door Hanca op 09-02-2025 19:46:51 ]
pi_216611851
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 19:34 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik heb niets tegen zelfvoorzienend, ik heb wel wat tegen zeer dure vervuilende energie gebruiken als je goedkope schone energie voor handen hebt.
En heb je al gedacht aan hoeveel er door zeekabels moet gaan om alleen Nederland al dagelijks te voorzien van de benodigde stroomvraag?
Daarnaast, er komt een anker langs....... goh waren we toch maar wat minder afhankelijk hé.
Nee, zo slecht idee is kernenergie helemaal niet in mijn ogen, ik ben er zeker voorstander van om zelfvoorzienend te zijn, zo veel als mogelijk.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_216611871
quote:
7s.gif Op zondag 9 februari 2025 19:46 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
En heb je al gedacht aan hoeveel er door zeekabels moet gaan om alleen Nederland al dagelijks te voorzien van de benodigde stroomvraag?
Daarnaast, er komt een anker langs....... goh waren we toch maar wat minder afhankelijk hé.
Nee, zo slecht idee is kernenergie helemaal niet in mijn ogen, ik ben er zeker voorstander van om zelfvoorzienend te zijn, zo veel als mogelijk.
Maar het hoeft helemaal niet zo veel over zee, het kan gewoon een Europees net zijn via Zweden. Niks aan de hand. En dan is dat enorme elektriciteitsnet gelijk ook de opvang voor als we teveel opwekken. Dat is wat experts voorstellen.

En uranium kunnen we hier niet winnen, dus zelfvoorzienend zijn kerncentrales niet.
pi_216611940
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2025 19:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar het hoeft helemaal niet zo veel over zee, het kan gewoon een Europees net zijn via Zweden. Niks aan de hand. En dan is dat enorme elektriciteitsnet gelijk ook de opvang voor als we teveel opwekken. Dat is wat experts voorstellen.

En uranium kunnen we hier niet winnen, dus zelfvoorzienend zijn kerncentrales niet.
In NL is genoeg gas en kolen.. we zijn zelfredzaam. Als we focussen op een bevolkingsafname, hebben we ook minder fossiel nodig.
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
pi_216611984

[ Bericht 100% gewijzigd door Droopie op 09-02-2025 19:56:24 ]
Hell To The Liars
pi_216612076
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 19:52 schreef Viesdik het volgende:

[..]
In NL is genoeg gas en kolen.. we zijn zelfredzaam. Als we focussen op een bevolkingsafname, hebben we ook minder fossiel nodig.
Je hebt een paar memo's gemist, geloof ik.
  maandag 10 februari 2025 @ 10:18:56 #215
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_216617345
Samenvatting: het is ondoordacht prutswerk

https://www.raadvanstate.(...)tregelen-tweestatus/
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_216617589
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 10:18 schreef Szura het volgende:

Heel benieuwd wat met name NSC nu doet. Dit wisten ze natuurlijk al wel, er staats niets nieuws in het rapport. Maar het nadat overal in kranten en online heeft gestaan dat het helemaal niks doet toch domweg gewoon invoeren zou wel heel apart zijn.
pi_216617755
Einde kabinet lijkt me. Als NSC akkoord gaat met de voorstellen van Faber raken ze hun laatste kiezers ook nog kwijt.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_216617781
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 10:35 schreef Hanca het volgende:

[..]
Heel benieuwd wat met name NSC nu doet. Dit wisten ze natuurlijk al wel, er staats niets nieuws in het rapport. Maar het nadat overal in kranten en online heeft gestaan dat het helemaal niks doet toch domweg gewoon invoeren zou wel heel apart zijn.
Sterker, volgens de RvS is de kans groot dat het contraproductief zou zijn.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_216617790
quote:

Ik pak de popcorn alvast voor een stampvoetende act van Geert en Faber
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 10 februari 2025 @ 11:09:06 #220
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_216617993
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 10:51 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik pak de popcorn alvast voor een stampvoetende act van Geert en Faber
Stampvoeten valt wel mee denk ik. Gewoon Omtzigt afpersen lijkt me.

En dan te bedenken dat Faber nog een passendere achtergrond heeft dan die theeschenker op Landbouw _O-
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  maandag 10 februari 2025 @ 11:12:50 #221
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_216618036
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 10:50 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Sterker, volgens de RvS is de kans groot dat het contraproductief zou zijn.
En dan neemt volgens mij de RvS nieteens in ogenschouw dat Faber het in 2028 met 85% minder mensen wil doen bij de asiel- en immigratiediensten.

Dus extra werk, langere procedures, tweestatenstelsel waarop er twee procedures tegelijkertijd kunnen lopen, bezuinigingen op rechtshulp en dan vanaf 2028 nog maar 15 van de 100 huidige medewerkers bij het COA en IND.

Compleet van het padje
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
pi_216618091
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2025 11:12 schreef Fretwork het volgende:

[..]
En dan neemt volgens mij de RvS nieteens in ogenschouw dat Faber het in 2028 met 85% minder mensen wil doen bij de asiel- en immigratiediensten.

Dus extra werk, langere procedures, tweestatenstelsel waarop er twee procedures tegelijkertijd kunnen lopen, bezuinigingen op rechtshulp en dan vanaf 2028 nog maar 15 van de 100 huidige medewerkers bij het COA en IND.

Compleet van het padje
Bewust chaos creëeren zodat ze naar noodrecht kunnen grijpen is het idee meen ik.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
  maandag 10 februari 2025 @ 11:20:54 #223
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_216618114
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 11:19 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Bewust chaos creëeren zodat ze naar noodrecht kunnen grijpen is het idee meen ik.
w3 dOeN dIt vO0r dE mEnSeN iN BuDEl eN TeR ApEl!!
pi_216618121
quote:
Minister Fabers asielwetten moeten aangepast worden en gaan helemaal niet werken, zegt Raad van State
MET VIDEOMarjolein Faber, PVV-minister van Asiel en Migratie, moet haar asielwetten aanpassen, schrijft de Raad van State. De kabinetsadviseur stelt zelfs dat de maatregelen die ze wil invoeren om de instroom van asielzoekers te beperken helemaal niet gaan werken.

Tobias den Hartog, Hanneke Keultjes 10-02-25, 10:02 Laatste update: 11:01
In het advies schrijft de kabinetsadviseur dat het ‘niet aannemelijk’ is ‘dat de maatregelen daadwerkelijk zullen bijdragen aan het beperken van de instroom’. ‘De kans is groot dat de maatregelen juist tot een extra belasting leiden voor de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) en de rechtspraak.’
dit wist iedereen 1 jaar geleden al......
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_216618156
Bekken zullen schuimen.

Hoe durft de RvS het beter te weten dan de boosmans die al 20 jaar viesmad aan het twitteren is over moslims!11!! :(
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_216618213
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2025 11:12 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Compleet van het padje
Ik geef de meeste mensen wel het voordeel van de twijfel over hun intenties. Ik geloof bv. best dat de gemiddelde PVV politicus/-a zich daadwerkelijk zorgen maakt over asiel instroom (of dat "terecht" is daar gelaten). Maar zulk moedwillig traineren van oplossingen doet anders vermoeden... word er nogal cynisch van.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  maandag 10 februari 2025 @ 11:31:43 #227
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_216618216
twitter

Die twee zetels in de Senaat zijn duur
pi_216618313
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 11:31 schreef Szura het volgende:
[ x ]

Die twee zetels in de Senaat zijn duur
Draaien wordt met dit soort teksten al heel lastig
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 10 februari 2025 @ 11:48:10 #229
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216618406
Welnee, de SGP kennende leuteren ze wat en stemmen ze na de tweede termijn gewoon mee.
  maandag 10 februari 2025 @ 11:58:44 #230
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216618568
quote:

Dingen Die Iedereen Al Wist.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_216618649
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 11:48 schreef Hexagon het volgende:
Welnee, de SGP kennende leuteren ze wat en stemmen ze na de tweede termijn gewoon mee.
Juist niet, de SGP is eigenlijk altijd vooraf zeer duidelijk over wat er moet veranderen voor ze meestemmen en als dat niet gebeurt houden ze zich ook aan hun woord. Je mag het inhoudelijk niet met ze eens zijn (ben ik ook vaker niet dan wel), maar draaien doenmze eigenlijk nooit.
  maandag 10 februari 2025 @ 12:11:19 #232
38496 Perrin
pi_216618746
Het enige wat de PVV kan is belastinggeld slurpen en alles onderschijten.
pi_216618915
quote:

En Wilders maakt zich ondertussen druk om de Junbo die moslims met weinig geld een fijne ramadan wil bezorgen :')
Wat een verschrikkelijke vent blijft het toch ook.
A mind with a heart of it's own
  maandag 10 februari 2025 @ 12:29:25 #234
38496 Perrin
pi_216618961
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2025 12:25 schreef DrMarten het volgende:

[..]
En Wilders maakt zich ondertussen druk om de Junbo die moslims met weinig geld een fijne ramadan wil bezorgen :')
Wat een verschrikkelijke vent blijft het toch ook.
Iedereen heeft het recht een stompzinnige lul te zijn maar eentje die het democratische proces frustreert, bakken met belastinggeld opslurpt, heult met andere ongure types, de polarisatie in de samenleving aanwakkert en totaal niks constructiefs toevoegt, is pas een Echt Stompzinnige Lul.
pi_216618978
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 11:48 schreef Hexagon het volgende:
De SGP is juist heel erg principieel als het op Staatsrecht aankomt. Die gaan echt niet akkoord als er niks substantieel gewijzigd wordt.
pi_216618985
Met dit advies kan ik me niet voorstellen dat NSC dit door laat gaan naar de tweede kamer zonder fundamentele aanpassingen. Halen ze het einde van de week?
pi_216619028
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 12:11 schreef Perrin het volgende:
Het enige wat de PVV kan is belastinggeld slurpen en alles onderschijten.
Het logo is niet voor niets een meeuw
pi_216619034
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 12:32 schreef Faraday01 het volgende:
Met dit advies kan ik me niet voorstellen dat NSC dit door laat gaan naar de tweede kamer zonder fundamentele aanpassingen. Halen ze het einde van de week?
NSC kan zich verschuilen achter de SGP: er is geen meerderheid in de eerste kamer.
  maandag 10 februari 2025 @ 12:36:17 #239
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216619044
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2025 12:31 schreef DrMarten het volgende:

[..]
De SGP is juist heel erg principieel als het op Staatsrecht aankomt. Die gaan echt niet akkoord als er niks substantieel gewijzigd wordt.
Vroeger ja. Onder de huidige fractievoorzitter nog steeds?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_216619069
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2025 12:36 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Vroeger ja. Onder de huidige fractievoorzitter nog steeds?
Die van de Eerste Kamer? Jazeker.
  maandag 10 februari 2025 @ 12:39:36 #241
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216619104
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 12:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die van de Eerste Kamer? Jazeker.
Nee, die vd Tweede Kamer.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_216619127
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2025 12:39 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Nee, die vd Tweede Kamer.
Maar daar gaat het nu niet om, het gaat om de Eerste Kamer. En daar zie ik de SGP (en CDA) zo echt niet instemmen en dan is er dus geen meerderheid.
pi_216619259
Ben ook heel benieuwd wat de VVD gaat doen. Kan me toch echt niet voorstellen dat ze met iets instemmen wat zo keihard is afgeschoten door de RvS. Dat de BBB vrolijk achter Wilders en Faber aanhuppelt zou me dan weer niets verbazen.
  maandag 10 februari 2025 @ 12:58:31 #244
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_216619369
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2025 12:51 schreef DrMarten het volgende:
Ben ook heel benieuwd wat de VVD gaat doen. Kan me toch echt niet voorstellen dat ze met iets instemmen wat zo keihard is afgeschoten door de RvS. Dat de BBB vrolijk achter Wilders en Faber aanhuppelt zou me dan weer niets verbazen.
De komende twee dagen via non-actieve partij prominenten headlines halen met statements dat Marjolein Faber er niks van kan, om dat vervolgens op zondag bij Rick Nieman te doen via Yesilgoz natuurlijk.

Vervolgens blijven doen alsof je er bent voor de "hardwerkende, gewone Nederlander" en voorsorteren op verkiezingen. Kortom, niks anders dan de afgelopen maanden.
pi_216619474
quote:
De VVD heeft net laten weten dit toch wel prima te vinden..
Allah Al Watan Al Malik
pi_216619556
Zou wel lachen zijn als Omtzigt met een motie van wantrouwen komt tegen Faber.
  maandag 10 februari 2025 @ 13:10:36 #247
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_216619572
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 13:09 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Zou wel lachen zijn als Omtzigt met een motie van wantrouwen komt tegen Faber.
Jij verwacht ruggengraat van die jankende windvaan?
pi_216619597
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 13:10 schreef Szura het volgende:

[..]
Jij verwacht ruggengraat van die jankende windvaan?
Ehm nee. :D
pi_216619621
Of dat Schoof misschien opstapt met z'n ordentelijk. :P
pi_216619622
quote:
10s.gif Op maandag 10 februari 2025 13:04 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
De VVD heeft net laten weten dit toch wel prima te vinden..
Ik zie een reactie van ze dat de minister er voortvarend mee aan de slag moet zodat de wetten doorgevoerd en uitgevoerd kunnen worden.
Daar kun je in lezen wat je wil, ook begin maar overnieuw.
  maandag 10 februari 2025 @ 13:14:57 #251
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_216619634
quote:

Greet zei toch laatst dat hij uit het kabinet zou stappen als dit niet doorgaat? :D _O-

Edit:
twitter

:T

[ Bericht 39% gewijzigd door Starhopper op 10-02-2025 13:34:21 ]
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_216619653
Eigenlijk verloopt dit volgens mij perfect volgens het plan Wilders: verzin een stel gekke, niet werkende maatregelen, laat de RvS die afschieten, breng ze toch de kamer in en als het dan niet door de Eerste Kamer komt, dan kunnen zijn kiezers weer zeggen 'dat hij altijd wordt tegengewerkt'.

Wat de Kamer nu moet doen is enorm benadrukken dat Faber dus helemaal niets aan de instroom wil doen. En eigenlijk zou de VVD daar aan mee moeten doen, die hebben ook het meest te winnen (de PVV stemmer kan naar VVD, eigenlijk verder nergens heen).
  maandag 10 februari 2025 @ 13:17:15 #253
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_216619672
:') :') :')

twitter
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_216619701
quote:
81s.gif Op maandag 10 februari 2025 13:17 schreef Starhopper het volgende:
:') :') :')

[ x ]
Hij kan ook eens zeggen: Faber, doe je werk eens goed of anders wegwezen. Dat zou de VVD moeten reageren.
  maandag 10 februari 2025 @ 13:20:40 #255
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_216619748
Volgens de BBB zijn er "wat opmerkingen" :') :')

twitter
pi_216619819
quote:
16s.gif Op maandag 10 februari 2025 13:20 schreef Starhopper het volgende:
Volgens de BBB zijn er "wat opmerkingen" :') :')

[ x ]
Voor de duidelijkheid: beide wetten zijn daarna aangepast. En de adviezen gingen ook niet over dat de wetten hun doel niet zouden bereiken, maar over eventuele bij-effecten. Totaal anders dan dit dus.
pi_216619944
De NSC moet het hier natuurlijk op laten klappen. Ze moeten met een uitgebreide en vernietigende reactie komen over het doelbewust niet-rechtstatelijke karakter van het kabinet en dat dit niet verenigbaar is met het fundamentele bestaansrecht van hun eigen partij. Maar goed, dat doen ze natuurlijk, ja, niet.
  maandag 10 februari 2025 @ 13:38:43 #258
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216620001
Dus als ik het goed begrijp, correct me if i'm wrong. Gaan we de IND drie keer meer werk geven met de nieuwe wetgeving op asiel, terwijl er ook bezuinigd wordt op de IND. Om over een paar jaar wanneer het hele asielketen meer is vastgelopen en grote groepen mensen niet integreren omdat ze niks mogen. Niet werken, niet studeren en niet wonen. Hun de schuld geven van dat ze niet integeren?
pi_216620022
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 12:35 schreef Hanca het volgende:

[..]
NSC kan zich verschuilen achter de SGP: er is geen meerderheid in de eerste kamer.
Dat kan maar NSC kan toch veel beter een lijn trekken op een punt dat voor de partij belangrijk is. Deze wetten hebben weinig met goed bestuur te maken.
pi_216620069
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 13:40 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Dat kan maar NSC kan toch veel beter een lijn trekken op een punt dat voor de partij belangrijk is. Deze wetten hebben weinig met goed bestuur te maken.
Eens, maar NSC hun lijnen zijn nogal flexibel tot nu toe.
pi_216620071
twitter

Dat gelul over miljoenen kiezers iedere keer

je bent toch de miljoenen kiezer partij regel het dan effe debiel

nee dit kan je niet regelen

het zijn sprookjesverhalen voor zijn miljoenen kiezers
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  maandag 10 februari 2025 @ 13:43:58 #262
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216620074
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 13:33 schreef Bugno3 het volgende:
De NSC moet het hier natuurlijk op laten klappen. Ze moeten met een uitgebreide en vernietigende reactie komen over het doelbewust niet-rechtstatelijke karakter van het kabinet en dat dit niet verenigbaar is met het fundamentele bestaansrecht van hun eigen partij. Maar goed, dat doen ze natuurlijk, ja, niet.
Ik denk dat Omtzigt dat al wou toen hij wegliep bij de onderhandelingen voor een coalitieakkoord. Probleem is wel dat je Wilders in het zadel helpt, hij kan roepen dat het vallen van Schoof 1 kwam door Omtzigt en dat Omtzigt uit de kamer verdwijnt.
pi_216620095
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 13:43 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Ik denk dat Omtzigt dat al wou toen hij wegliep bij de onderhandelingen voor een coalitieakkoord. Probleem is wel dat je Wilders in het zadel helpt, hij kan roepen dat het vallen van Schoof 1 kwam door Omtzigt en dat Omtzigt uit de kamer verdwijnt.
Wat zal dat een zegen zijn als Omtzigt uit de kamer verdwijnt. Kunnen we eindelijk eens vooruit met de geit i.p.v. achteruit.

w/
pi_216620216
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 13:43 schreef klaasweetalles het volgende:
[ x ]

Dat gelul over miljoenen kiezers iedere keer

je bent toch de miljoenen kiezer partij regel het dan effe debiel

nee dit kan je niet regelen

het zijn sprookjesverhalen voor zijn miljoenen kiezers
Volgens mij snapt die man serieus niet dat de grootste partij zijn en een meerderheid hebben 2 verschillende dingen zijn.
pi_216620272
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2025 13:54 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Volgens mij snapt die man serieus niet dat de grootste partij zijn en een meerderheid hebben 2 verschillende dingen zijn.
Hij snapt het wel. Heel goed. Hij is het langstzittende kamerlid. Hij snapt alleen ook heel goed dat zijn achterban goed gaat op zulke teksten. 'We zijn de grootste en toch worden we tegengewerkt'. Gek genoeg zie je dat ook in de peilingen: er is nog nooit een grootste coalitiepartij geweest die zo weinig van haar programma heeft kunnen uitvoeren, PVV heeft zelfs helemaal niets uitvoerbaars binnengehaald. En toch lopen de kiezers niet weg, nee ze klagen dat de PVV wordt tegengewerkt.
  maandag 10 februari 2025 @ 13:59:33 #266
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216620301
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 13:46 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Wat zal dat een zegen zijn als Omtzigt uit de kamer verdwijnt. Kunnen we eindelijk eens vooruit met de geit i.p.v. achteruit.

w/
Van de man die de toeslagenaffaire aanvocht, openbaarde en veel kritiek hiervoor kreeg intern naar de man die moet oprotten.

Als je nog steeds gelooft dat het land vooruit komt 15 maanden na de verkiezingen en hoofdpijn dossiers als stikstof, inflatie en wonen die alleen erger zijn geworden dan snap je er vrij weinig van.

Maar goed Caroline, Dilan en Geert zitten wel op een luxe positie, het ligt aan Omtzigt, links, rechters, EU, RVS en de koning dat er niks gedaan wordt. Alsof ik een auto bestuur en dan elke keer als ik een ongeluk maak, iedereen de schuld geef behalve mijzelf.
pi_216620342
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 13:59 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Van de man die de toeslagenaffaire aanvocht, openbaarde en veel kritiek hiervoor kreeg intern naar de man die moet oprotten.

Als je nog steeds gelooft dat het land vooruit komt 15 maanden na de verkiezingen en hoofdpijn dossiers als stikstof, inflatie en wonen die alleen erger zijn geworden dan snap je er vrij weinig van.

Maar goed Caroline, Dilan en Geert zitten wel op een luxe positie, het ligt aan Omtzigt, links, rechters, EU, RVS en de koning dat er niks gedaan wordt. Alsof ik een auto bestuur en dan elke keer als ik een ongeluk maak, iedereen de schuld geef behalve mijzelf.
Nou he, wat een Messias _O_ kom laten wij aanbidden.

w/
  maandag 10 februari 2025 @ 14:02:42 #268
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_216620343
quote:

[..]

w/
Ja, want het is ook echt Omtzigt die verantwoordeljk is voor de huidige amateurpolitiek van deze zogenaamde "Regering" geleid door de fantastische 'can do' partijen PVV en BBB. |:(
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  maandag 10 februari 2025 @ 14:03:23 #269
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216620347
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2025 13:16 schreef Hanca het volgende:
Eigenlijk verloopt dit volgens mij perfect volgens het plan Wilders: verzin een stel gekke, niet werkende maatregelen, laat de RvS die afschieten, breng ze toch de kamer in en als het dan niet door de Eerste Kamer komt, dan kunnen zijn kiezers weer zeggen 'dat hij altijd wordt tegengewerkt'.

Wat de Kamer nu moet doen is enorm benadrukken dat Faber dus helemaal niets aan de instroom wil doen. En eigenlijk zou de VVD daar aan mee moeten doen, die hebben ook het meest te winnen (de PVV stemmer kan naar VVD, eigenlijk verder nergens heen).
Geert heeft natuurlijk ook het Pieter effect wat we een tijd lang zagen in de peilingen. Het verschil is dat Geert naturlijk een deel van de media achter zich aan heeft.

VVD kan dit opzich winnen maar niet met Dilan. Alleen al deels omdat het een vrouw is. En de boze stemmer niks heeft met woke en dat koppelt aan vrouwen (+ seksisme natuurlijk).
pi_216620362
quote:
18s.gif Op maandag 10 februari 2025 14:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Ja, want het is ook echt Omtzigt die verantwoordeljk is voor de huidige amateurpolitiek van deze zogenaamde "Regering" geleid door de fantastische 'can do' partijen PVV en BBB. |:(
Hij is vrijwillig met die prutsers in zee gegaan, dus ja hij is verantwoordelijk voor die amateurpolitiek.
  maandag 10 februari 2025 @ 14:04:40 #271
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216620363
quote:
De VVD gaat gewoon mee, die hebben zelf Rutte 4 laten vallen om samen te werken met de PVV en Rutte kon dan naar de NAVO
pi_216620383
Beslissingstijd voor Omtzigt, daar horen we dus niets meer van.
  maandag 10 februari 2025 @ 14:06:43 #273
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216620386
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2025 14:04 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Hij is vrijwillig met die prutsers in zee gegaan, dus ja hij is verantwoordelijk voor die amateurpolitiek.
vrijwillig niet echt, wel moest hij eisen dat de PVDA mee zou onderhandelen
pi_216620402
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 14:06 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Beslissingstijd voor Omtzigt, daar horen we dus niets meer van.
Zou ie Van Vroonhoven weer voor de bus gooien in dit dossier?
pi_216620412
quote:
10s.gif Op maandag 10 februari 2025 14:09 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Als ze dragend gemotiveerd is, vast wel :P
pi_216620426
quote:

[..]
Ik wacht op de eerste berichten dat die met 'griep' in bed ligt.
pi_216620428
  maandag 10 februari 2025 @ 14:12:44 #278
319979 Fok-it
All is well
pi_216620434
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2025 13:16 schreef Hanca het volgende:
Wat de Kamer nu moet doen is enorm benadrukken dat Faber dus helemaal niets aan de instroom wil doen.
Heeft toch geen zin man lol. Die achterban is voorgoed verloren en dat soort tactieken worden daar ontvangen als 'links gehuil' of gewoon simpelweg als leugens

Nee nu Geert zijn plek in de coalitie heeft zal niet veel hem meer tegenhouden. Nieuwe verkiezingen wint hij ook met twee vingers in zijn neus.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_216620445
quote:

[..]

w/
Dan eerst even de verplichte uitkoop voor de boeren regelen, dan ging Van der Plas de politiek uit en dat lijkt me nog veel belangrijker als je vooruit wil.

Omtzigt kan trouwens prima als oppositielid in de Kamer zitten.
pi_216620468
quote:

[..]
Nee ik vermoed dat Uittermark als minister van binnenlandse zaken en oud rechter hier in het kabinet voor gaat liggen. En als er nog een NSC bewindspersoon op stapt is er verwacht ik geen redden meer aan en gaan ze allemaal.
  maandag 10 februari 2025 @ 14:20:58 #281
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_216620525
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 13:33 schreef Bugno3 het volgende:
De NSC gaat niets laten klappen, want laten klappen betekent voor de NSC van 20 naar 3 zetels.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_216620526
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 14:12 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Heeft toch geen zin man lol. Die achterban is voorgoed verloren en dat soort tactieken worden daar ontvangen als 'links gehuil' of gewoon simpelweg als leugens

Nee nu Geert zijn plek in de coalitie heeft zal niet veel hem meer tegenhouden. Nieuwe verkiezingen wint hij ook met twee vingers in zijn neus.
Dat moet ik nog zien want een deel van zijn extra achterban komt van de VVD en in mindere mate het CDA. Die hebben gezien hoe incompetent de ministersploeg van Wilders is. Die denken nog wel eens goed na voordat ze daar weer op stemmen. Ik verwacht dat Wilders als het echt verkiezingen wordt dit nog wel eens als een boomerang terug kan krijgen en terug kan vallen naar tussen de 20-30 zetels. Veel groei zie ik niet meer gebeuren en een meerderheid over rechts zal ook zeer de vraag zijn. CDA gaat nooit meer meer met Wilders regeren.
pi_216620532
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 14:20 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
De NSC gaat niets laten klappen, want laten klappen betekent voor de NSC van 20 naar 3 zetels.
Nou dan stemmen ze tegen in de tweede kamer want onvoldoende kwaliteit van wetgeving. Dan is het alsnog einde oefening kabinet. Je kunt met dit broddelwerk als fatsoenlijke partij niet instemmen.
pi_216620546
quote:

Beetje raar van zo'n orgaan om zich te gaan bemoeien met de effectiviteit (daar is de minister zelf verantwoordelijk voor), maar goed verder hebben ze nauwelijks commentaar dus het zal wel noodzakelijk geacht zijn om iets te zeggen.

Wat wel hout snijdt is dat er meer Europese samenwerking op asielgebied komt in 2026 en omdat nog niet duidelijk is wat dat gaa worden dat deze wetgeving weer aangepast moet worden, maar het is nogal vreemd om dan maar aan te bevelen niets te doen in de tussentijd. Er is campagne gevoerd over strengere regelgeving wat betreft asiel, dus dat wordt nu ook voorgesteld.

Amusant wel dat een bepaald publiek weer natte broekjes krijgt van zo'n nietszeggend advies :D
pi_216620551
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 14:20 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Het zou me niet verbazen dat Omtzigt het helemaal niet erg zou vinden. Kan ie rustig terug de oppositie in, of zelfs helemaal stoppen in Den Haag.
  maandag 10 februari 2025 @ 14:25:19 #286
12221 Tijn