Nee, in de ogen van mijn omgeving was d66 erg links.quote:Op donderdag 6 februari 2025 11:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Nee, je bedoelde waarschijnlijk dat D66 het meest rechtse was. En niet het meest linkse
Geef gewoon toe dat je het zelf als avondeten wil, mamaquote:Op donderdag 6 februari 2025 11:10 schreef Morgane89 het volgende:
[..]Dit is waarschijnlijk hemel op aarde voor onze peuter. Welk recept gebruiken jullie hiervoor?
Harrige euh hartige koekjesquote:Op donderdag 6 februari 2025 11:42 schreef Blues het volgende:
Ik begin vandaag met plakjes bladerdeeg insmeren met roomkaas/mosterd/kruidenkaas whatever
Geraspte kaas en stukjes ham erop
Oprollen en in plastic even in vriezer tot oven op 200 is.
Per bladerdeegrol in 10 stukjes snijden, beetje platdrukken op bakplaat, 20 min bakken.
En er zijn koekjes
quote:Op donderdag 6 februari 2025 11:53 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Geef gewoon toe dat je het zelf als avondeten wil, mama
Lekkahquote:Op donderdag 6 februari 2025 11:58 schreef Blues het volgende:
Harrige koekjes
Volgens ons PG boek maak je er 10.
Maar aangezien collega's altijd op de loer liggen maak ik er gewoon 40.
Van 4 plakjes bladerdeeg die ik nog had.
Oude wijn in nieuwe zakken, of nieuwe wijn met ouwe zakken?quote:Op donderdag 6 februari 2025 11:59 schreef Blues het volgende:
Ik wilde bijna vragen wat jullie van een nieuwe linkse partij zouden vinden. Timmermansgroep.
Als het maar niet Timmermans als leider gaat worden. Prima meneer maar niet om zo'n partij omhoog te helpen. Daar is vers bloed voor nodig. Of de Hoop dat moet worden weet ik niet, eigenlijk weet ik niemand behalve misschien Halsema.quote:Op donderdag 6 februari 2025 11:59 schreef Blues het volgende:
Ik wilde bijna vragen wat jullie van een nieuwe linkse partij zouden vinden. Timmermansgroep.
Zien er lekker uit.quote:Op donderdag 6 februari 2025 12:39 schreef Blues het volgende:
Koekjes gelukt en lekker hartig!
[ link | afbeelding ]
Nu lekker wat boodschappen doen in de zon op de fiets
Ach da's toch jammer van je werk. Is het de kleur van de lak of überhaupt lak?quote:Op donderdag 6 februari 2025 13:01 schreef Lonaa het volgende:
3e laklaag zit op de tafel en ik denk dat ik m dit weekend weer sta te schuren in zn originele kleur. De lak is echt niet mooi.
Wauwquote:Op donderdag 6 februari 2025 12:39 schreef Blues het volgende:
[ link | afbeelding ]
De lak is echt heel kut. Vloeit niet mooi, dekt zodoende ook niet egaal. Droogt deels heel snel maar ook niet egaal, dus als je nog een keer wilt afwerken nadat alles erop zit, trek je het er her en der weer af. Bijwerken met kwast is niet te doen wegens niet vloeien.quote:Op donderdag 6 februari 2025 13:03 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ach da's toch jammer van je werk. Is het de kleur van de lak of überhaupt lak?
Ja, da's wel én zonde van je tijd én zonde van het geld.quote:Op donderdag 6 februari 2025 13:19 schreef Lonaa het volgende:
Baal er wel flink van hoor. Zit 5 uur schuren in en 3 laklagen, dus is wel beetje kut.
Ondanks de preview op de vloer?quote:Op donderdag 6 februari 2025 13:01 schreef Lonaa het volgende:
3e laklaag zit op de tafel en ik denk dat ik m dit weekend weer sta te schuren in zn originele kleur. De lak is echt niet mooi.
Jaquote:Op donderdag 6 februari 2025 13:24 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ja, da's wel én zonde van je tijd én zonde van het geld.
En wanneer je alles eraf gehaald hebt, moet je het dan toch nog weer lakken?
Goed zo.quote:Op donderdag 6 februari 2025 13:28 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ondanks de preview op de vloer?
Ja ja ik laat me zelf wel de deur uit....
quote:Op donderdag 6 februari 2025 13:28 schreef fietsie het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 6 februari 2025 13:28 schreef fietsie het volgende:
[..]
Oliequote:Op donderdag 6 februari 2025 13:29 schreef Lonaa het volgende:
[..]
JaAls we hem helemaal niet lakken is ie onbeschermd. De lak die erop zat was transparant. En muurvast.
Was heel mooi maar pastte niet zo goed bij het nieuwe (bruine) vloerkleed. Dus ik weet nog niet zo goed wat het moet worden op dit moment
Aaww knuffel.quote:Op donderdag 6 februari 2025 13:19 schreef Lonaa het volgende:
Baal er wel flink van hoor. Zit 5 uur schuren in en 3 laklagen, dus is wel beetje kut.
quote:Op donderdag 6 februari 2025 13:19 schreef Lonaa het volgende:
In het kader van gedeelde smart is halve smart... Dit weekend lakte ik een paar deurkozijnen en toen licht wou opschuren voor 2e laag, was de hele vloer witquote:Op donderdag 6 februari 2025 13:19 schreef Lonaa het volgende:
Ooit gepoetst met een siliconen bevattend sopje ?quote:Op donderdag 6 februari 2025 14:21 schreef derLudolf het volgende:
[..]
In het kader van gedeelde smart is halve smart... Dit weekend lakte ik een paar deurkozijnen en toen licht wou opschuren voor 2e laag, was de hele vloer wit![]()
Zoveel mogelijk opgeschuurd, toen grondverf er op. Dat wou ik gisteren schuren en ook dat pleurde er zomaar af.
Voordat ik de 1e laag er op deed uiteraard ontvet en geschuurd. Raar hoor, acryl op alkyd moet normaliter gewoon goed gaan. Oom van me (begonnen als schilder nu locatie/projectleider bij landelijke firma) komt morgen sowieso even langs, die maar es vragen.
Hoewel Timmermans in grote lijnen een prima politicus is, zit'ie voor GL veel te ver naar rechts. Zijn standpunten tov Gaza zijn niet oke en qua intersectioneel voor de arbeidersklasse staan kan het ook wel anders.quote:Op donderdag 6 februari 2025 11:59 schreef Blues het volgende:
Hij is een groot staatsman, een politiek zwaargewicht.quote:Op donderdag 6 februari 2025 15:03 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Hoewel Timmermans in grote lijnen een prima politicus is,
Ugh.quote:Op donderdag 6 februari 2025 14:21 schreef derLudolf het volgende:
[..]
In het kader van gedeelde smart is halve smart... Dit weekend lakte ik een paar deurkozijnen en toen licht wou opschuren voor 2e laag, was de hele vloer wit![]()
Zoveel mogelijk opgeschuurd, toen grondverf er op. Dat wou ik gisteren schuren en ook dat pleurde er zomaar af.
Voordat ik de 1e laag er op deed uiteraard ontvet en geschuurd. Raar hoor, acryl op alkyd moet normaliter gewoon goed gaan. Oom van me (begonnen als schilder nu locatie/projectleider bij landelijke firma) komt morgen sowieso even langs, die maar es vragen.
Mja mja, dan blijft het (mooi) notenhouten kleur. Wat prachtig is, maar dan valt ie zo weg bij het vloerkleedquote:
Goed werk in de EU ook verricht. Zou een prima minister president zijn, maar mogelijk niet het boegbeeld voor links progressief Nederland. In elk geval niet zolang hij niet wat links progressiever is.quote:Op donderdag 6 februari 2025 15:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Hij is een groot staatsman, een politiek zwaargewicht.
Even aan mijn eega gevraagd en zij hanteert dit recept:quote:Op donderdag 6 februari 2025 11:10 schreef Morgane89 het volgende:
[..]Dit is waarschijnlijk hemel op aarde voor onze peuter. Welk recept gebruiken jullie hiervoor?
Dat zit er dik in, hij is echt vet progressief.quote:Op donderdag 6 februari 2025 15:51 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Goed werk in de EU ook verricht. Zou een prima minister president zijn, maar mogelijk niet het boegbeeld voor links progressief Nederland. In elk geval niet zolang hij niet wat links progressiever is.
Dankjewel!quote:Op donderdag 6 februari 2025 15:57 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Even aan mijn eega gevraagd en zij hanteert dit recept:
https://madebyellen.com/kaiserschmarrn-zelf-maken-recept/
Roomboter en bessencompote naar eigen inzicht zelf toevoegen...
Je bedoelt qua vulling van zijn vermogen?quote:Op donderdag 6 februari 2025 16:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dat zit er dik in, hij is echt vet progressief.
Na zijn onlangs geplaatste maagband kan het niets anders zijn dan dat...quote:Op donderdag 6 februari 2025 16:15 schreef fietsie het volgende:
[..]
Je bedoelt qua vulling van zijn vermogen?
Je kunt ook donkerder oliën.quote:Op donderdag 6 februari 2025 15:19 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Mja mja, dan blijft het (mooi) notenhouten kleur. Wat prachtig is, maar dan valt ie zo weg bij het vloerkleed
Dat probeerde ze gister al met het kleed.quote:
Hi-la-rischquote:Op donderdag 6 februari 2025 16:23 schreef Lonaa het volgende:
Hihaho PietVerdriet is aan het fatshamen. Hoogtepuntje hoor.
Wauw!! Wat gaaf, Vertel (zodra je tijd hebt) meerquote:Op donderdag 6 februari 2025 17:26 schreef AnneX het volgende:
Euh…rollercoaster hier. Binnen 24 uur beslist.
En dat is snel! Lokatie Lokatie lokatie…wij gaan verhuizen!![]()
Nog niet echt doorgedrongen. Veel, heel veel te regelen.
Geen klustopic voorlopig.
The gift that keeps on givingquote:Op donderdag 6 februari 2025 16:23 schreef Lonaa het volgende:
Hihaho PietVerdriet is aan het fatshamen. Hoogtepuntje hoor.
Wow!quote:Op donderdag 6 februari 2025 17:26 schreef AnneX het volgende:
Sterktequote:Op donderdag 6 februari 2025 18:40 schreef Cat-astrophe het volgende:
@:AnneX![]()
Benieuwd naar hoe, wat, wanneer en zulks
![]()
Hier beetje sipjes, moeder van een goede vriendin is vannacht overleden. Het was voor haar echt beter zo (jong dement dus dat ging snel en haast mens-onterend) maar het is wéér een vriend(in) die te jong een ouder moet missen![]()
En verder druk met werk en privé. Deze week geen avond thuis geweest tot nu. Allemaal (bijna allemaal..) leuke zaken maar het gebrek aan me-time begint merkbaar te worden. Daarom stiekem blij dat een koffie drink afspraak morgenmiddag niet doorgaat. Even thuis tussen werken en avond afspraak.
Komend weekend nachtje weg. Dan redelijk rustige werkweek.
De dag van de uitvaart pak ik helemaal vrij, heb ik net besloten. Even landen. (wel in de avond een hihaho carnavalsrepetitie)
Wat triest, jong je moeder moeten missenquote:Op donderdag 6 februari 2025 18:40 schreef Cat-astrophe het volgende:
![]()
Hier beetje sipjes, moeder van een goede vriendin is vannacht overleden. Het was voor haar echt beter zo (jong dement dus dat ging snel en haast mens-onterend) maar het is wéér een vriend(in) die te jong een ouder moet missen![]()
En verder druk met werk en privé. Deze week geen avond thuis geweest tot nu. Allemaal (bijna allemaal..) leuke zaken maar het gebrek aan me-time begint merkbaar te worden. Daarom stiekem blij dat een koffie drink afspraak morgenmiddag niet doorgaat. Even thuis tussen werken en avond afspraak.
De dag van de uitvaart pak ik helemaal vrij, heb ik net besloten. Even landen. (wel in de avond een hihaho carnavalsrepetitie)
KNUFFFFFquote:Op donderdag 6 februari 2025 18:40 schreef Cat-astrophe het volgende:
![]()
Heb zomaar het idee dat er bij jou geen hont komt wonenquote:Op donderdag 6 februari 2025 19:44 schreef derLudolf het volgende:
Mn pa en ma passen sinds maandag op een hont van vrienden.
Maandag toen ik thuis kwam meurde het direct naar hont![]()
Het beest is irritant, loopt regelmatig om niets dom te piepen en loopt je de hele tijd voor de voeten. Na een week heeft ie niet door dat ie van mijn geen aandacht en zeker geen eten krijgt.
Verder ontgaat me het praktisch nut van een Cockers Spaniel, waaks zijn ze niet en als jachthond lijken ze me ook niet nuttig. Tevens zijn de oren enkel ter decoratie.
Ik denk dat je wel redelijk in de juiste richting zitquote:Op donderdag 6 februari 2025 19:52 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Heb zomaar het idee dat er bij jou geen hont komt wonen
Heb je het tecept voor me? Ik heb 2 PG-boeken, maar deze niet.quote:Op donderdag 6 februari 2025 12:39 schreef Blues het volgende:
[ link | afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tralalala.
Helaasch ben ik na al die jaren mijn mailadres kwijt😢 door moeten wisselen van provider.
Gefeliciteerd! En succes met alles regelenquote:Op donderdag 6 februari 2025 17:26 schreef AnneX het volgende:
Dit komt uit het 2e boek. Ik had nog 4 lapjes bladerdeeg, dus heb alles x 4 gedaan. Een aantal voor onszelf ('mogen' er elk 4 vanavond als snack) en rest bewaren voor visite en morgen een gedeelte mee naar werkquote:Op donderdag 6 februari 2025 19:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
Heb je het tecept voor me? Ik heb 2 PG-boeken, maar deze niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 6 februari 2025 20:01 schreef AnneX het volgende:
In november ging het mis met bieden op een koopflat in Blues brother straat. OK.
Op de ochtend van mijn jaardag een berichtje van de makelaar. Gelijk gereageerd met een kort mailtje. Natuurlijk liep het storm.FantastischSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tralalala.
Helaasch ben ik na al die jaren mijn mailadres kwijt😢 door moeten wisselen van provider.Gefeliciteerd en veel succes!
![]()
![]()
quote:Op donderdag 6 februari 2025 20:19 schreef Blues het volgende:
[..]
Dit komt uit het 2e boek.Thanks!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik heb Boek 1 & "Elke dag". Boek 1 hebben jullie ook. Maar mocht je een recept uit "Elke dag" willen, geef maar een gil!
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
Dank maar we lenen boek 2 van de kinderen en kregen als kado Elke Dag van henquote:Op donderdag 6 februari 2025 20:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Thanks!![]()
Ik heb Boek 1 & "Elke dag". Boek 1 hebben jullie ook. Maar mocht je een recept uit "Elke dag" willen, geef maar een gil!
Nog beterquote:Op donderdag 6 februari 2025 20:27 schreef Blues het volgende:
[..]
Dank maar we lenen boek 2 van de kinderen en kregen als kado Elke Dag van hen
Noem het maar lekker.quote:Op donderdag 6 februari 2025 20:29 schreef Blues het volgende:
En..........ik ga de candesartan afbouwen en mee stoppen. Vanmiddag laat weer een aanval. En als ik deze ruim 50 jaar terugkijk op de aanvallen zijn ze nog net zo grillig/onvoorspelbaar/hevig/minderhevig zonder die bloeddrukverlagers. En ik heb en had nooit hoge bloeddruk dus ik ga er lekker mee stoppen
Das fijnquote:Op donderdag 6 februari 2025 20:50 schreef Vanyel het volgende:
Noem het maar lekker.
Beter had je geen migraine meer.
Zoals ik
Ja dat bedacht ik me ook toen ik het maakte hoe simpel en hoeveel variaties er mogelijk zijn.quote:Op donderdag 6 februari 2025 20:46 schreef Kaatje1 het volgende:
Die snack van @:blues heb ik vaak gebruikt wanneer ik niets hartigs had in huis en bezoek kreeg.
Bladerdeeg, besmeren met sambal en dan wat kaas erover en in rolletjes bakken. Want bladerdeeg, sambal en kaas heb ik altijd wel in huis.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Echt! Woooooooooowquote:Op donderdag 6 februari 2025 17:26 schreef AnneX het volgende:
Jeez, dat laatstequote:Op donderdag 6 februari 2025 22:14 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Volgens mij zijn het veel samenwerkingsverbanden waar usaid de lead in heeft. Daarom kunnen ze ook in Akriaanse klinieken een slot op de medicijnkast doen.quote:Op donderdag 6 februari 2025 23:00 schreef Barreltje het volgende:
en weer verbaast het me naar welke doelen die USAID allemaal gaat zeg.. je zou denken dat de "rijke"landen als de UK dat geld toch zelf wel op kunnen hoesten..
Fijn om van je te horen!quote:Op donderdag 6 februari 2025 20:22 schreef vlindertje89 het volgende:
Gefeliciteerd @:AnneX, wat een geregel ineens dan zo!
@:Cat-astrophe wat sneuen mooi dat je morgen eventjes me-time hebt door vervallen afspraak. Ik kreeg vanavond een mail met een afmelding voor bijeenkomst morgen van een student omdat die net gehoord had dat diens moeder uitbehandeld is en palliatief traject in gaat. Vond ik al heftig om te lezen. Laat staan als het in je nabije kring meerdere malen gebeurt..
@:Tele6 wat lief van jehet gaat best goed. Uiteraard niet 100% van de tijd, maar ik denk dat dat vrij gemiddeld is
en de meh momenten zijn goed te handelen. Ik voelde bv eergister aan mn voorhoofd en voelde ineens een soort deuk-streepje verticaal net links van het midden, en ik heb wel een klein beetje gegoogled met wat weirde uitkomsten (lineaire sclerodermie/coup de sabre bv, maar daarvan kon ik mezelf wel overtuigen dat de kans daarop vrij klein is en het er dan ook wel anders uit zou zien, het is wel te voelen maar niet echt duidelijk zichtbaar) en wat foto's teruggekeken van afgelopen half jaar of ik verschillen zag met nu. Viel me wel ineens op bij die foto's kijken dat ik best wel een zichtbare ader heb op die plek
. En ik dacht me ook wel te herinneren dat ik het al wel eens eerder gevoeld had. Dus toen besloten dat het wss gewoon door die ader is en dat ik het wss dus al een tijd heb. En daarna kon ik het best goed loslaten, ook gewoon normaal geslapen. Volgende ochtend op werk even Centerparcs collega gevraagd of ze iets anders zag, en even laten voelen, en toen voelde ze bij zichzelf en mocht ik ook even voelen want bleek zij ook daar zoiets te hebben, iets minder duidelijk voelbaar maar wel ook aanwezig op ongeveer zelfde plek (iedereen even voelen nu!
). Dus dat stelde ook gerust en daarna is t nog wel paar keer even in hoofd geweest maar niet onrustig makend oid. Zou fijn zijn als het echt weggaat (maar dat gebeurt ook wel weer, moet even slijten) en nog leuker als het niet meer opkomt, maar het is zo wel prima te behappen en geen paniek of hap bellen of huisarts afspraak inplannen voor nog deze week ofzo, dus dat zie ik als positief.
Ik heb inmiddels ook reactie gehad van de psych; particulier verder gaan willen ze niet (wat ik ook snap gezien wachtlijsten enzo, als niet écht nodig dan wil je nieuw iemand laten starten, en als wel écht nodig zijn er andere manieren). Ze stelde voor nu aankijken hoe het gaat met 4wk ertussen, als dat écht niet goed gaat na komende afspraak verwijzing regelen voor een vervolg. Bij wel, proberen met nog 4, en mocht dan bv toch een 5e nodig zijn dan komt dat wel goed. Ik denk dat na komende afspraak al verwijzing regelen niet nodig is *afkloppen, want er is pas 1wk voorbij*, en ik ga er vanuit dat als bv na 3 sessies blijkt dat er toch wel echt vervolg nodig is, die verwijzing dan alsnog wel geregeld kan worden. Dus dat heeft ook wat druk eraf gehaald. Het is fijn dat ik weet dat er iets kan als echt nodig, maar ik hoop het niet nodig te hebbendat is nu een beetje mijn instelling. Ik heb de afgelopen dagen veel gewandeld, luisterboek en podcasts geluisterd, en de zon helpt ook een handje mee
.
En hoe is het met jou? Hoe kijk je nu terug op hoe je met je reactie hebt gedeald die avond, en is er sindsdien nog gedoe geweest of heb je gewoon lekker kunnen sporten/training geven daar? Ik app je trouwens ook even want ben binnenkort ook weer op jouw uni, mss lukt het om dan even te meeten!
Wat is er slecht aan?quote:Op donderdag 6 februari 2025 23:05 schreef Sarabi het volgende:
@:flipsen we hebben net Emilia Perez gekeken, het is lang geleden dat we zo'n slechte film hebben gekeken.
Vanwege het onderwerp had ik het graag willen steunen voor de Oscars, maar het is echt gewoon niet zo goed....
Ik koos gisteren "Nope" op Netflix... die overtreft veel films in slechtheid hoorquote:Op donderdag 6 februari 2025 23:05 schreef Sarabi het volgende:
@:flipsen we hebben net Emilia Perez gekeken, het is lang geleden dat we zo'n slechte film hebben gezien.
Vanwege het onderwerp had ik het graag willen steunen voor de Oscars, maar het is echt gewoon niet zo goed....
Nope vond ik niet zo slecht. Maar ik kan me voorstellen dat het soort film niet voor iedereen is.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 03:17 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik koos gisteren "Nope" op Netflix... die overtreft veel films in slechtheid hoor![]()
Afgelopen week wel de film over Bob Dylan gezien in de bios, af en toe kies ik ook wel goeie film uit gelukkig.
Niet zo letterlijk bedoeldquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |