Van mij mogen ze overgeplaatst worden naar een gevangenis ergens in zuid Amerika om daar vervolgens heel hun leven lang weg te rotten. Misschien komen ze daar enigzins tot het besef wat ze gedaan hebben. Het is hier te soft voor mensen zoals zij.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 14:32 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat je na al dit en zo overduidelijke gevolgen voor hun kinderen nog dit soort opmerkingen uit je mond kan krijgen als pleegouders. Misschien ben ik een slecht mens, maar het zou geweldig zijn als deze mensen een heel nare tijd gaan hebben in de gevangenis en regelmatig in elkaar worden gemept door medegevangenen.
Goh, ik had oprecht niet gedacht dat je voor de doodstraf zou zijn.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 14:39 schreef HowardRoark het volgende:
En dit is dus waarom de doodstraf herintroduceert moet worden.
[..]
En de andere kinderen, die zullen wel een psychische knauw eraan over gehouden hebben.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 08:53 schreef n0sferat2 het volgende:
Dat de betrokken instanties zelf niet strafrechtelijk worden vervolgd vind ik stuitend. Ook al was het stel zo goed in manipuleren, een blinde zou nog hebben gezien dat er van alles mis was. Incompetent zooitje waar dat arme meisje de dupe van is
Zum kotzen die pleegouders en die instantiesquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 08:43 schreef Sunshine1982 het volgende:
Biologische moeder Vlaardings pleegmeisje appte naar hulpverleners: 'Waarom zit mijn kind onder de littekens?'
De biologische moeder van het Vlaardingse pleegmeisje stuurde vanaf 2022 tientallen berichten over signalen van mishandeling die zij zag bij haar kinderen. De hulpverleners luisterden niet naar haar zorgen; de littekens zouden veroorzaakt zijn door een kat. De moeder is verbijsterd dat het OM heeft besloten om de hulpverleningsinstanties niet te vervolgen.
Ik vind hun allebei zo dun geworden.” “En waarom zit mijn jongste kind onder de littekens? En kan pleegmoeder niet zeggen hoe dat komt?” “Dus al met al zitten me kinderen nu ook niet veilig, gezien ze onder de littekens op bezoek komen.” Het is een greep uit de tientallen appjes en e-mails die de biologische moeder van het Vlaardingse pleegmeisje verstuurde, die zijn ingezien door RTL Nieuws.
De moeder verstuurde de berichten tussen maart 2022 en mei 2024 naar verschillende hulpverleners van jeugdzorginstellingen Enver en William Schrikker Stichting. Die organisaties waren betrokken bij het pleeggezin van John en Daisy van den B., waar beide dochters woonden.
Het OM maakte vorige week bekend dat deze instanties niet strafrechtelijk vervolgd worden voor het letsel dat is veroorzaakt bij de pleegkinderen. Die beslissing beschouwt de biologische moeder als "een klap in het gezicht", aldus een woordvoerder van Namens de Familie.
Littekens door kat
Al in 2022 berichtte de biologische moeder over de littekens die ze bij haar kinderen zag, twee jaar voordat haar oudste dochter zwaargewond in het ziekenhuis werd opgenomen na ernstige mishandeling door de pleegouders. De hulpverlener verklaarde dat de littekens door een kat waren veroorzaakt.
In juni 2022 schrok de moeder van de schoolfoto’s, waarop ze ziet dat haar oudste dochter is kaalgeschoren. Ze appt de hulpverleners: “Wat hebben jullie met mijn kind der haren gedaan? Dit is een vorm van kindermishandeling, ook door jullie. Nu weet ik waarom jullie niet willen dat ik haar zie!” De hulpverlener reageert dat dit hoort bij de persoonlijke verzorging, die de pleegouders zelf doen.
Naakt in de tuin staan
Een jaar later, in mei 2023, doet de moeder een direct beroep op één van de hulpverleners. “Wil je er aub bovenop zitten en vragen/kijken dat mijn dochter niet gepest/geslagen wordt?”
Een half jaar daarna trekt de oudste dochter zelf aan de bel bij de hulpverleners. Die schrijven in december 2023 een e-mail aan de biologische moeder: “Ze geeft aan dat ze thuis straf krijgt, geslagen wordt en er wordt tegen haar geschreeuwd. Soms moet ze naakt in de tuin staan.”
Niet beschermd tegen mishandeling
De Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd en de Inspectie Justitie en Veiligheid concludeerden begin dit jaar dat de hulpverlening ernstig tekortschoot. De zorginstanties zouden verkeerde inschattingen hebben gemaakt en het meisje niet hebben beschermd tegen de ernstige mishandeling door pleegouders John en Daisy van den B. Stichting Enver staat sinds mei onder verscherpt toezicht van de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd.
Vorige week maakte het OM bekend dat de hulpverleningsinstanties niet strafrechtelijk worden vervolgd. Het OM zei afgelopen vrijdag tegen RTL Nieuws dat 'de pleegouders goed zijn in het manipuleren van mensen'. "Ze hebben de hulpverleners om de tuin geleid. We kunnen niet bewijzen dat ze wisten van deze ernstige situatie." Het OM was op de hoogte van de berichten van de biologische moeder.
Aansprakelijk
De biologische moeder wil dat twee jeugdzorginstellingen persoonlijk erkennen dat niet naar haar is geluisterd. Dat is de reden dat Enver en de William Schrikker Stichting aansprakelijk zijn gesteld, meldde slachtofferadvocaat Frank Hamers in juni. Volgens hem is ook een schadevergoeding vanuit de instanties passend.
Beide hulpverleningsinstanties erkennen in een reactie dat ze zijn tekortgeschoten. Enver zegt dat de betreffende pleegzorgwerker sinds augustus 2024 niet meer betrokken is bij pleeggezinnen.
Persoonlijkheidsstoornissen
Een week geleden verschenen pleegouders John en Daisy van den B. voor het eerst in de rechtszaal. Zij zijn in het Pieter Baan Centrum onderzocht en bij beiden is de conclusie dat zij meerdere persoonlijkheidsstoornissen hebben. De inhoudelijke behandeling van de zaak begint in november.
https://www.rijnmond.nl/n(...)d-onder-de-littekens
Littekens van katten, kaalgeschoren meisje wordt afgedaan als 'dit hoort bij de persoonlijke verzorging'. Ik heb hier echt geen woorden voor hoor. Meermaals aan de bel getrokken met bewijs dat er iets niet in de haak is en constant tegen een muur lopen.
En die persoonlijkheidsstoornis, we gaan er maar weer vanuit dat dit wel weer meegenomen gaat worden in de straf.
Dit lijkt me genoeg bewijs dat de jeugdzorginstellingen wisten dat ze slecht behandeld werd, en dat er ingegrepen had moeten worden, en dus ook bewijs, gezien dat niet gedaan is, om tot vervolging over te gaan. Slaan en naakt in de tuin staan is mishandeling lijkt me.quote:Een half jaar daarna trekt de oudste dochter zelf aan de bel bij de hulpverleners. Die schrijven in december 2023 een e-mail aan de biologische moeder: “Ze geeft aan dat ze thuis straf krijgt, geslagen wordt en er wordt tegen haar geschreeuwd. Soms moet ze naakt in de tuin staan.”
Buren en schoolgenootjes hebben toch ook gezien hoe zij erbij liep?quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 10:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Dit lijkt me genoeg bewijs dat de jeugdzorginstellingen wisten dat ze slecht behandeld werd, en dat er ingegrepen had moeten worden, en dus ook bewijs, gezien dat niet gedaan is, om tot vervolging over te gaan. Slaan en naakt in de tuin staan is mishandeling lijkt me.
Kind was bij haar eigen moeder beter af denk ik ....quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 10:49 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat een frustratie en zo pijnlijk voor de biologische moeder. Zien hoe je kind achteruit gaat, er wat aan proberen te doen maar er wordt gewoon 0 meegewerkt.
Het lijkt me een vreselijke situatie.
Daar zat ik vanmorgen ook aan te denken jaquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 10:52 schreef maily het volgende:
[..]
Kind was bij haar eigen moeder beter af denk ik ....
Biologische ouders worden vaak niet serieus genomen als een kind gedwongen uit huis wordt geplaatst.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 10:49 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat een frustratie en zo pijnlijk voor de biologische moeder. Zien hoe je kind achteruit gaat, er wat aan
proberen te doen maar er wordt gewoon 0 meegewerkt.
Het lijkt me een vreselijke situatie.
Omdat de meeste mensen geen draad lef meer in hun donder hebben en nergens 'hun handen aan willen branden'.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 11:06 schreef deedeetee het volgende:
Dat arme kind is echt op een afschuwelijke manier in de steek gelaten. Ze vroeg overal om hulp maar niemand hielp haar. Hoe kan dat ? Waarschijnlijk dacht iedereen laat een ander maar wat doen ?
Waar zie je die foto?quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 11:16 schreef Sunshine1982 het volgende:
Dit is een vreselijke zaak maar één van de dingen die me het meeste raakt is dat meisje met afgeschoren haar op de school foto. Ik vind dat zo ontzettend verdrietig. Haar haar was iets van haar en dat werd gewoon zomaar afgeschorenJa, ik vind dat echt intens treurig. (Bijna) ieder meisje mooi aangekleed, haar mooi in een staart, vlecht of gewoon mooi los en dan dan dat meisje erbij met afgeschoren haar. Hoe moet ze zich gevoeld hebben
Hoe konden mensen van die instantie denken dat dit normaal was? Hoe? Is het een gebrek aan gevoel en empathie? Het kan bijna niet anders.
In juni 2022 schrok de moeder van de schoolfoto’s, waarop ze ziet dat haar oudste dochter is kaalgeschoren. Ze appt de hulpverleners: “Wat hebben jullie met mijn kind der haren gedaan? Dit is een vorm van kindermishandeling, ook door jullie. Nu weet ik waarom jullie niet willen dat ik haar zie!” De hulpverlener reageert dat dit hoort bij de persoonlijke verzorging, die de pleegouders zelf doen.quote:
Ja, echt heel vreemd.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 11:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
In juni 2022 schrok de moeder van de schoolfoto’s, waarop ze ziet dat haar oudste dochter is kaalgeschoren. Ze appt de hulpverleners: “Wat hebben jullie met mijn kind der haren gedaan? Dit is een vorm van kindermishandeling, ook door jullie. Nu weet ik waarom jullie niet willen dat ik haar zie!” De hulpverlener reageert dat dit hoort bij de persoonlijke verzorging, die de pleegouders zelf doen.
Het zal me niks verbazen als dat meisje haar afgeschoren haar zelf moest opvegen en weggooienquote:
Blijkbaar niet.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 11:54 schreef Momo het volgende:
Als school is dat toch een knoeper van een rode vlag als een van je leerlingen (zeker een meisje) ineens kaal is?
Het is niet te begrijpen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 11:57 schreef maily het volgende:
[..]
Blijkbaar niet.
Misschien hadden de pleegouders gezegd dat ze hoofdluis had![]()
Maar die andere ouders op het schoolplein? Klasgenootjes?
Echt
Bestaat dat uberhaupt dat de haren eraf moeten vanwege hoofdluis, er bestaan toch allerlei behandelingen met shampoo en crèmepjes ?quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 11:59 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Het is niet te begrijpen.
Aan dat verhaal zat ik ook te denken dat ze misschien vertelden dat het meisje hoofdluis had, maar dan nog... Als ze zoveel luizen zou hebben dat haar haar er helemaal af moest, dan had er ook ingegrepen moeten worden.
Ja, maar geen idee of dat werkt als heel je haar onder de luizen zit. Wanneer het zo ver komt is dat verwaarlozing en had de instantie ook gewoon moeten ingrijpen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 12:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Bestaat dat uberhaupt dat de haren eraf moeten vanwege hoofdluis, er bestaan toch allerlei behandelingen met shampoo en crèmepjes ?
Dat deden ze 100 jaar geleden mss in een kindertehuis. De Duitsers deden het in het concentratiekamp ook wel. Maar tegenwoordig is dat echt niet meer normaal. En totaal NIET nodig.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 12:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Bestaat dat uberhaupt dat de haren eraf moeten vanwege hoofdluis, er bestaan toch allerlei behandelingen met shampoo en crèmepjes ?
Luizen leven op je hoofdhuid. Neten kunnen wat hoger op je haren zitten. Het vergt soms meer werk om die kwijt te raken. Maar kaalscheren is domweg onnodig. Het is echt een gemene vorm van mishandeling.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 12:43 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja, maar geen idee of dat werkt als heel je haar onder de luizen zit. Wanneer het zo ver komt is dat verwaarlozing en had de instantie ook gewoon moeten ingrijpen.
Ik heb twee keer kinderen met luizen gehad hier, gewoon een kwestie van behandelen en uitkammen. En alles wat hun aura aan heeft geraakt schoonmaken en wassen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 12:39 schreef Momo het volgende:
[..]
In erger me er al aan dat deze mensen hulpverleners worden genoemd eerlijk gezegd. Ik alle artikelen staat het woord hulpverleners. Dit waren ze misschien op papier, maar in theorie waren het alles behalve hulpverleners.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 13:08 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Luizen leven op je hoofdhuid. Neten kunnen wat hoger op je haren zitten. Het vergt soms meer werk om die kwijt te raken. Maar kaalscheren is domweg onnodig. Het is echt een gemene vorm van mishandeling.
https://www.rivm.nl/hoofdluis/controleren-en-behandelen
Het is dus wel meer werk als je het te lang verwaarloost hebt, maar die pleegouders worden toch goed betaald voor de pleegzorg ? Echt die luitjes zijn het doodschoppen niet waard.En ik erger me ook groen en geel dat de verantwoordelijke hulpverleners er zomaar mee weg komen. Die zijn ook het doodschoppen niet waard.
quote:In juni 2022 schrok de moeder van de schoolfoto’s, waarop ze ziet dat haar oudste dochter is kaalgeschoren. Ze appt de hulpverleners: “Wat hebben jullie met mijn kind der haren gedaan? Dit is een vorm van kindermishandeling, ook door jullie. Nu weet ik waarom jullie niet willen dat ik haar zie! De hulpverlener reageert dat dit hoort bij de persoonlijke verzorging, die de pleegouders zelf doen.
In combi met:quote:De inspecties stellen dat het meisje aan haar lot is overgelaten door de instanties. Cruciaal in het rapport is de uithuisplaatsing van de Syrische broers in 2021 na signalen over mishandeling door de Vlaardingse pleegouders. De begeleider van Enver geloofde de broers niet en stond toe dat een jaar later nieuwe pleegkinderen in het gezin werden geplaatst: het 10-jarige meisje en haar halfzusje
Echt WTF hoe is dit NIET bewijsbaar dat ze hiervan wisten?quote:Vorige week maakte het OM bekend dat de hulpverleningsinstanties niet strafrechtelijk worden vervolgd. Het OM zei afgelopen vrijdag tegen RTL Nieuws dat 'de pleegouders goed zijn in het manipuleren van mensen'. "Ze hebben de hulpverleners om de tuin geleid. We kunnen niet bewijzen dat ze wisten van deze ernstige situatie." Het OM was op de hoogte van de berichten van de biologische moeder
Er klopt gewoon iets niet. Misschien denk ik veel te ver, maar misschien werd de 'hulpverlener' wel gechanteerd ofzo door de pleegouders. Het kan gewoon niet dat er zoveel is mis gegaan (sowieso niet uiteraard), iets klopt gewoon niet.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 18:24 schreef littlemindy het volgende:
Sowieso: Hoe kom je überhaupt nog in aanmerking voor pleegouderschap als er eerder kinderen bij je weg zijn gehaald na signalen van mishandeling?![]()
![]()
https://www.rtl.nl/nieuws(...)eegouders-rechtszaakquote:Op woensdag 5 november 2025 07:12 schreef maily het volgende:
Helaas premium-artikel
Biologische moeder van Vlaardings pleegmeisje (1) waarschuwde voor horror duo; ik vond foto's van drank en wiet en seksadvertenties maar niemand luisterde
Gvd .....![]()
Lekker makkelijk. Hey sorry he! Hadden we beter moeten doen!quote:De betrokken pleegzorginstanties William Schrikker Stichting (WSS) en Enver erkennen dat zij tekort zijn geschoten in de zorg voor het pleegmeisje. William Schrikker Stichting: "Onze organisatie had de taak om te zorgen dat dit meisje veilig was. Dat hebben we niet goed gedaan. Dat spijt ons intens en dat hebben we ook aan haar moeder laten weten met het aanbieden van onze excuses." Enver: "Dit had nooit mogen gebeuren. Dat een kind aan wie we bescherming hadden moeten bieden, zó tekort is gedaan, is hartverscheurend."
Kan iemand dat gezag weghalen bij die faalhazenclub en zorgen dat die moeder haar kind kan zien?quote:Het gezag van het meisje ligt bij de William Schrikker Stichting (WSS). Door alles wat er gebeurd is, kan de moeder haar dochter op dit moment niet zien.
Wat een raar verhaal. Die moeder moet haar dochter toch af en toe kunnen bezoeken in de instelling waar ze nu wordt verpleegd?quote:Op woensdag 5 november 2025 08:55 schreef vosss het volgende:
[..]
Lekker makkelijk. Hey sorry he! Hadden we beter moeten doen!
[..]
Kan iemand dat gezag weghalen bij die faalhazenclub en zorgen dat die moeder haar kind kan zien?
Het is toch niet te geloven. Man man man....![]()
Dat meisje is destijds ook niet voor niks weg gehaald bij haar biologische moeder.quote:Op woensdag 5 november 2025 17:06 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat een raar verhaal. Die moeder moet haar dochter toch af en toe kunnen bezoeken in de instelling waar ze nu wordt verpleegd?
Maar blijft wel onder het gezag van dezelfde stichting die haar onderbracht bij 2 psychopaten en ondanks alle signalen niet ingreep??quote:Op woensdag 5 november 2025 19:37 schreef -Spring het volgende:
[..]
Dat meisje is destijds ook niet voor niks weg gehaald bij haar biologische moeder.
Helaas premium-artikel ...quote:Op woensdag 5 november 2025 18:53 schreef Pisces29 het volgende:
Dat meisje is toch al die tijd ook gewoon naar school gegaan.
Met kortgeschoren hoofd en verhalen heeft daar ook niemand aan de bel getrokken?
Dan moet ze wel heel gevaarlijk zijn.quote:Op woensdag 5 november 2025 19:37 schreef -Spring het volgende:
[..]
Dat meisje is destijds ook niet voor niks weg gehaald bij haar biologische moeder.
Gevaarlijk misschien niet. Maar overstuur, boos en hysterisch misschien wel. Begrijpelijk, maar misschien niet in het belang van het kind. Daarnaast roept de biologische moeder misschien ook de nodige trauma's op bij het meisje. Het is niet alsof ze het daar wel fijn gehad heeft.quote:Op woensdag 5 november 2025 20:05 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dan moet ze wel heel gevaarlijk zijn.
Bezoek onder begeleiding kan ook natuurlijk.
Vind het maar vreemd.
'Niet mijn zaak, maar die van een andere instantie'quote:Op woensdag 5 november 2025 18:53 schreef Pisces29 het volgende:
Dat meisje is toch al die tijd ook gewoon naar school gegaan.
Met kortgeschoren hoofd en verhalen heeft daar ook niemand aan de bel getrokken?
Dat is waar idd.quote:Op woensdag 5 november 2025 20:31 schreef Saboo het volgende:
[..]
Gevaarlijk misschien niet. Maar overstuur, boos en hysterisch misschien wel. Begrijpelijk, maar misschien niet in het belang van het kind. Daarnaast roept de biologische moeder misschien ook de nodige trauma's op bij het meisje. Het is niet alsof ze het daar wel fijn gehad heeft.
En dan niet één maar minstens vierquote:Op donderdag 6 november 2025 09:14 schreef mitt het volgende:
[ x ]
Waarom kunnen zulke mensen dan in godsnaam pleegkinderen hebben??!
Als TBS de enige optie is gaat het dus niet om een laag IQ of wat maar serieuze mentale problemen, sadistische mishandeling. En niemand heeft dat eerder gemerkt aan hun of een van de kinderen?quote:Op donderdag 6 november 2025 09:14 schreef mitt het volgende:
[ x ]
Wat een misselijkmakende figuren zijn dit joh.quote:Op donderdag 6 november 2025 10:19 schreef Momo het volgende:
[ x ]
[ x ]
[ x ]
Nee, je bent een monster
Elk normaal denkend mens moet al trillingen krijgen als je dit enkel de beschrijvingen leest. Misschien kan meneer de context vinden als ze hem ook zo behandelen in de gevangenis.quote:Op donderdag 6 november 2025 10:32 schreef Fok-it het volgende:
Wel benieuwd waar deze mafklapper context denkt te kunnen vinden
Ik kan me niet heugen dat ik in Nederland ooit zo iets heb gelezen nee.quote:Op donderdag 6 november 2025 10:38 schreef Momo het volgende:
[..]
Elk normaal denkend mens moet al trillingen krijgen als je dit enkel de beschrijvingen leest. Misschien kan meneer de context vinden als ze hem ook zo behandelen in de gevangenis.
Het klinkt misschien heel hard maar aangezien ze nu functioneert op het niveau van een peuter hoop ik ergens dat ze ook niet meer weet wat er is gebeurd.quote:Op donderdag 6 november 2025 10:48 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Hoeveel pech heeft dit meisje in haar leven gehad?
Ik heb zelf een pleegkind van 0-21 grootgebracht, en wij werden vooraf wel doorgelicht. Maar dat zijn natuurlijk ook maar gesprekken, een "assessment". Het punt met dit soort gestoorde mensen is vaak dat ze heel goed zijn in mooi weer spelen.quote:Op donderdag 6 november 2025 09:14 schreef mitt het volgende:
[ x ]
En dat mensje kan ook nog voor je schoonmaken...quote:Op donderdag 6 november 2025 10:50 schreef Perrin het volgende:
Rare wereld waar mensen voor 1400 euro per maand een mensje als huisdier nemen.
Logisch ook wel hoor. Kinderen kunnen bij hele erge gebeurtenissen ook hun lichaam zeg maar verlaten, als dissociatie. Puur ter bescherming.quote:Op donderdag 6 november 2025 10:52 schreef Ama het volgende:
[..]
Het klinkt misschien heel hard maar aangezien ze nu functioneert op het niveau van een peuter hoop ik ergens dat ze ook niet meer weet wat er is gebeurd.
Bron.quote:Wat het pleegmeisje uit Vlaardingen overkwam, raakt zelfs de rechter: ‘We gaan door totdat ze breekt’
Pleegouders John en Daisy verloren ‘de realiteit uit de ogen’, toen ze hun pleegdochtertje opsloten in een kooi, sloegen of naakt vastketenden. Het gedrag van het meisje dreef hen tot het uiterste, zei John vanmorgen in de rechtbank. En ze vonden er toch al ‘geen reet meer an’ om voor het kind te zorgen.
De rechter kan het zich moeiteloos voor de geest halen. De foto van het pleegdochtertje van John en Daisy aan het begin van de plaatsing bij haar pleegouders in Vlaardingen. Volle wangen, stralende lach, lange dikke haren. En dan dat ene screenshot, van kort voordat ze zwaargewond met gebroken botten en hersenletsel in het ziekenhuis belandde. Camera’s legden vast hoe ze bij het huis van John en Daisy rondscharrelde: mager, kwetsbaar, hol.
Zwaar mishandeld ook, zegt het Openbaar Ministerie, dat John en Daisy vervolgt voor vreselijke feiten. Een pleegdochtertje dat werd opgesloten, geslagen, naakt vastgeketend met een masker voor haar mond. Een kooi die onder stroom was gezet. Maar de pleegouders zijn géén monsters, zegt John. Het gaat om de context, het problematische gedrag van het meisje, dat maakte dat hij haar strafte. En daarbij de realiteit uit het oog verloor, niet zag ‘wat goed en fout ging’. „We probeerden haar in het gareel te houden.”
Te hard geslagen
Bijvoorbeeld toen het kind de badkamer had besmeurd met foundation. Het meisje moest squatten, door haar knieën buigen, en werd ondertussen geslagen door John. Hij ontkent dat, maar Daisy vertelde schoorvoetend aan de politie hoe dat ging. Zelf zegt ze dat ze alleen strafte met strafregels, met huiswerk, met het moeten lezen van een boek.
Maar John, ja, die heeft wel geslagen, gaf ze schoorvoetend toe bij de politie. Dat was terwijl het kind die kniebuigingen moet doen. Toen Daisy werd gevraagd te laten zien hoe hard er werd geslagen, kon ze dat niet. Het was te hard om voor te doen op de tafel voor haar.
En de rechter geeft toe: hij heeft soms moeite met de beelden die hij in het dossier zag. Neem die van het meisje aan de ketting – de sleutel lag in de meterkast. „Eigenlijk is het niet te bevatten”, zegt Daisy. John probeert te verklaren hoe het zo ver kon komen. „Als ze niet in de hoek blijft staan, ga je manieren bedenken waarop ze toch in de hoek blijft staan.”
De bizarre gang van zaken werd bijna normaal, blijkt ook uit appjes. Zoals die keer dat John dit bericht naar Daisy stuurde: ‘Ik ga effe liggen, ze zit nog vast, maar als je terugkomt kan ze de afwas doen.’ Als op een ander moment wordt gevraagd of ‘ze’ - het meisje dus – ‘nog vastzit’, antwoordt Daisy met schaterende smileys. En, op een ander moment: ‘We gaan door totdat ze breekt.’
Doorgaan totdat ze breekt. Als het meisje danste, in plaats van stil bleef staan zoals haar was opgedragen, dwong John haar te blijven dansen. Hij appte er Daisy over: ‘Moet je kijken op de camera. Ze moet blijven dansen van mij.’ Het antwoord: ‘hahahaha.’ Ook te lezen: ‘Ze lijkt wel een pornodanseres’. En: ‘Goed voor de bloedsomloop.’
‘Geen reet meer an’
De pleegouders waren ook allang klaar met het meisje en haar kleine zusje, blijkt uit de berichten. Dat hun pleegdochtertje 1400 euro had gestolen, was de druppel. In mei 2023 appen ze erover. Daisy vraagt: ‘Moet je haar niet laten drinken of iets eten, voor ik ineens een flauwgevallen kind heb, of uitgedroogd?’ John reageert: ‘Het is jouw straf, niet de mijne. Ik doe niks bij haar, want ik ben er een beetje klaar mee.’ Dat laatste is Daisy ook. ‘Ik vind er geen reet meer an.’
En toch blijft het meisje. Omdat ze betere cijfers haalde. Omdat het meisje niet weg wilde. Omdat er extra hulp werd beloofd. „Omdat we voor haar wilden vechten”, zegt John.
Maar uiteindelijk liep het toch uit de hand. De beloofde hulp kwam niet, zegt John. En zelfs naar school mocht ze niet meer, vanwege vernielingen, stelen. School vond dat het kind eerst meer hulp moest krijgen. „Onbegrijpelijk dat school dat eenzijdig kan beslissen”, zegt John. „Want toen kwam ze thuis te zitten, maar de hulp, die kwam niet.”
Het meisje verdween in huis, om in mei 2024 zwaargewond in het ziekenhuis te belanden. Haar zusje was toen al teruggeplaatst naar hun biologische moeder.
11. Maar zoals @Ama eerder zei, er loopt een topic hier over.quote:Op donderdag 6 november 2025 12:40 schreef Mubassie het volgende:
Hoe fucking ziek ben je als je dit gedrag laat zien.
Zo'n weerloos meisje![]()
Staat er nu nergens hoe oud ze was/is?
Dit.quote:Op donderdag 6 november 2025 12:41 schreef Rnie het volgende:
Normaal wel interesse in rechtzaken, maar na een beetje inhoud te hebben gelezen op de welbekende nieuwssites, haak ik af.![]()
Dit gaat door merg en been, ik ben er gewoon echt, echt, echt naar van.
EN STEEK JE KOP, MAAR IN HET ZAND, EN STEEK JE KOP MAAR IN HET ZAND!1!!!1!quote:Op donderdag 6 november 2025 12:44 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dit.
Niet te doen. Wat een details.
Ik werd als kind thuis mishandeld. Als er 1 of ander sociaal werker figuur langskwam, of belde, was mijn moeder zo'n leuke open gezellige vrouw. Hartelijk. Grapjes. Ruimdenkend.quote:Op donderdag 6 november 2025 12:34 schreef Toine51 het volgende:
Triest zeg...
Dat deze monsters sowieso pleegouder konden zijn is mij toch een raadsel.....
Zelf ook het traject doorlopen om pleegouders te worden.
Daar gaat toch een heel streng traject aan vooraf....
Mensen die hun handen niet thuis kunnen houden zijn idd altijd de liefste mensen in de spotlight. Charmant, alles.quote:Op donderdag 6 november 2025 12:50 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik werd als kind thuis mishandeld. Als er 1 of ander sociaal werker figuur langskwam, of belde, was mijn moeder zo'n leuke open gezellige vrouw. Hartelijk. Grapjes. Ruimdenkend.
Moest je eens weten wat er gebeurde als ze weggingen.
NWS / Meisje (10) zwaargewond; pleegouders opgepakt - poging tot doodslag #3quote:Op donderdag 6 november 2025 13:09 schreef oppiedoppie het volgende:
Hoe is het nu met dat meisje, gaat het al wat beter of is die 'doomed'?
En dat volk, geen woorden voor, hoop een enorme straf, levenslang graag.
Dit verhaal gaat je door merg en been toch.
Ga toch weg. Opgesloten, haar afgeschoren, mishandeld. Als je niet snapt dat dit totaal niet okay is moet je nodig in therapie.quote:Op donderdag 6 november 2025 12:54 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Mag dat ja, banaanvragen? Het rechtvaardigd niet wat de pleegouders gedaan hebben maar komop, als je dat zonleest, klinkt dat dan niet als een horrorkind? Jatten, vernielen, van school gestuurd, badkamer beklad. Ga er maar aan staan.
Dan bel je pleegzorg en zegt dat je de problemen van het kind niet aan kunt en dat ze haar meteen ergens anders moeten plaatsen. Dat deden ze niet omdat ze dan de 1400¤ die ze voor de pleegzorg kregen kwijt zouden raken.quote:Op donderdag 6 november 2025 12:54 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Mag dat ja, banaanvragen? Het rechtvaardigd niet wat de pleegouders gedaan hebben maar komop, als je dat zonleest, klinkt dat dan niet als een horrorkind? Jatten, vernielen, van school gestuurd, badkamer beklad. Ga er maar aan staan.
Ik sta versteld dat ze zelf nog kunnen denken dat er een context is waarin je een kind opsluit in een kooi onder stroom. Die berichtjes onderling ookquote:Op donderdag 6 november 2025 12:04 schreef Mommychilgrad het volgende:
Prima dat deze mensen nog een podium krijgen voor hun kant van het verhaal, het bewijst keer dat het monsters zijn.
https://x.com/SaskiaBelleman/status/1986405595843362839quote:Hij raakte het zicht kwijt op wat goed en fout was, zegt Johnny vd B. "Het heeft niet alleen met haar gedrag te maken. Maar de druk van de biologische moeder, de instanties." #pleegmeisje
Ik denk dat maar weinig mensen toegeven dat ze zelf kwaadaardig zijn.quote:Op donderdag 6 november 2025 13:25 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik sta versteld dat ze zelf nog kunnen denken dat er een context is waarin je een kind opsluit in een kooi onder stroom. Die berichtjes onderling ook
Op zich geruststellend dat ze zo opzeker hun eigen graf graven richting een hele lange straf.
Jullie zijn ondergewaardeerde mensen.quote:Op donderdag 6 november 2025 10:57 schreef Perox het volgende:
[..]
Ik heb zelf een pleegkind van 0-21 grootgebracht, en wij werden vooraf wel doorgelicht. Maar dat zijn natuurlijk ook maar gesprekken, een "assessment". Het punt met dit soort gestoorde mensen is vaak dat ze heel goed zijn in mooi weer spelen.
Er zijn grove fouten gemaakt, en dat is tragisch voor de slachtoffers. Tegelijkertijd is het ook heel jammer voor alle jeugdzorgwerkers die zich wél dagelijks met hart en ziel inzetten om kinderen een veilige omgeving te kunnen bieden. Die zijn er genoeg, ik ben er in die 21 heel wat tegengekomen waar je dat echt aan kon zien.
Ik vermoed wel dat hun advocaat heeft gezegd dat ze moeten bekennen en zeggen dat het ze spijt. Maar alsnog gaan ze vol in slachtofferrol.... Zet wel kracht bij dat ze mentaal gezien idd helemaal niet sporen en misschien nooit meer buiten komen te staan na TBS.quote:Op donderdag 6 november 2025 13:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik denk dat maar weinig mensen toegeven dat ze zelf kwaadaardig zijn.
Ze kunnen alleen maar TBS krijgen als ze in hun periode tussen arrestatie en de Rechtbank, een onderzoek hebben gehad in het Pieter Baan centrum.quote:Op donderdag 6 november 2025 13:42 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik vermoed wel dat hun advocaat heeft gezegd dat ze moeten bekennen en zeggen dat het ze spijt. Maar alsnog gaan ze vol in slachtofferrol.... Zet wel kracht bij dat ze mentaal gezien idd helemaal niet sporen en misschien nooit meer buiten komen te staan na TBS.
Ja die hebben ze gehad.quote:Op donderdag 6 november 2025 13:50 schreef Treinmeneer het volgende:
[..]
Ze kunnen alleen maar TBS krijgen als ze in hun periode tussen arrestatie en de Rechtbank, een onderzoek hebben gehad in het Pieter Baan centrum.
Ik heb niet genoeg gevolgd of dit het geval is in deze zaak.
Mooi. Dan is de kans groot dat ze inderdaad na hun celstraf een lang traject in gaan. En de kans dat ze zonder beperkingen de buitenwereld zien, is enorm klein.quote:
Kans op herhaling is bij beide groot zeiden ze.quote:Op donderdag 6 november 2025 13:54 schreef Treinmeneer het volgende:
[..]
Mooi. Dan is de kans groot dat ze inderdaad na hun celstraf een lang traject in gaan. En de kans dat ze zonder beperkingen de buitenwereld zien, is enorm klein.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |