abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 13:08:39 #126
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_218989181
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 12:43 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ja, maar geen idee of dat werkt als heel je haar onder de luizen zit. Wanneer het zo ver komt is dat verwaarlozing en had de instantie ook gewoon moeten ingrijpen.

Luizen leven op je hoofdhuid. Neten kunnen wat hoger op je haren zitten. Het vergt soms meer werk om die kwijt te raken. Maar kaalscheren is domweg onnodig. Het is echt een gemene vorm van mishandeling.
https://www.rivm.nl/hoofdluis/controleren-en-behandelen

Het is dus wel meer werk als je het te lang verwaarloost hebt, maar die pleegouders worden toch goed betaald voor de pleegzorg ? Echt die luitjes zijn het doodschoppen niet waard. :( En ik erger me ook groen en geel dat de verantwoordelijke hulpverleners er zomaar mee weg komen. Die zijn ook het doodschoppen niet waard. :(
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 13:19:13 #127
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218989269
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 12:39 schreef Momo het volgende:

[..]
Bestaat dat uberhaupt dat de haren eraf moeten vanwege hoofdluis, er bestaan toch allerlei behandelingen met shampoo en crèmepjes ?
Ik heb twee keer kinderen met luizen gehad hier, gewoon een kwestie van behandelen en uitkammen. En alles wat hun aura aan heeft geraakt schoonmaken en wassen.

Kutwerk, maar dat hoort bij de functie van functionerende ouder.

Een kind het haar afscheren is onnodig tenzij het dermate verwaarloosd is dat het niet meer te kammen is of omdat je het kind naar wilt behandelen, wat volgens mij het motief eerder geweest is hier.
pi_218989396
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 13:08 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Luizen leven op je hoofdhuid. Neten kunnen wat hoger op je haren zitten. Het vergt soms meer werk om die kwijt te raken. Maar kaalscheren is domweg onnodig. Het is echt een gemene vorm van mishandeling.
https://www.rivm.nl/hoofdluis/controleren-en-behandelen

Het is dus wel meer werk als je het te lang verwaarloost hebt, maar die pleegouders worden toch goed betaald voor de pleegzorg ? Echt die luitjes zijn het doodschoppen niet waard. :( En ik erger me ook groen en geel dat de verantwoordelijke hulpverleners er zomaar mee weg komen. Die zijn ook het doodschoppen niet waard. :(
In erger me er al aan dat deze mensen hulpverleners worden genoemd eerlijk gezegd. Ik alle artikelen staat het woord hulpverleners. Dit waren ze misschien op papier, maar in theorie waren het alles behalve hulpverleners.
pi_218990030
quote:
In juni 2022 schrok de moeder van de schoolfoto’s, waarop ze ziet dat haar oudste dochter is kaalgeschoren. Ze appt de hulpverleners: “Wat hebben jullie met mijn kind der haren gedaan? Dit is een vorm van kindermishandeling, ook door jullie. Nu weet ik waarom jullie niet willen dat ik haar zie! De hulpverlener reageert dat dit hoort bij de persoonlijke verzorging, die de pleegouders zelf doen.
quote:
De inspecties stellen dat het meisje aan haar lot is overgelaten door de instanties. Cruciaal in het rapport is de uithuisplaatsing van de Syrische broers in 2021 na signalen over mishandeling door de Vlaardingse pleegouders. De begeleider van Enver geloofde de broers niet en stond toe dat een jaar later nieuwe pleegkinderen in het gezin werden geplaatst: het 10-jarige meisje en haar halfzusje
In combi met:

quote:
Vorige week maakte het OM bekend dat de hulpverleningsinstanties niet strafrechtelijk worden vervolgd. Het OM zei afgelopen vrijdag tegen RTL Nieuws dat 'de pleegouders goed zijn in het manipuleren van mensen'. "Ze hebben de hulpverleners om de tuin geleid. We kunnen niet bewijzen dat ze wisten van deze ernstige situatie." Het OM was op de hoogte van de berichten van de biologische moeder
Echt WTF hoe is dit NIET bewijsbaar dat ze hiervan wisten? 8)7 8)7
Talloze meldingen geweest waar niets mee gedaan is. Laat zij maar aantonen dat ze goede zorg geleverd hebben.

Echt de wereld op zijn kop dit :( :( :(
pi_218990771
'De begeleider van Enver geloofde de broers niet en stond toe dat een jaar later nieuwe pleegkinderen in het gezin werden geplaatst: het 10-jarige meisje en haar halfzusje'.

Had die 'begeleider' een bepaald lijntje met die pleegouders? Dat vraag ik me de hele tijd af.

Cruciaal in het rapport is de uithuisplaatsing van de Syrische broers in 2021 na signalen over mishandeling door de Vlaardingse pleegouders.

Hoe kan het dat er twee kinderen bij vermoeden van mishandeling uit huis geplaatst worden en een kind waarbij duidelijk is dat ze mishandeld wordt wordt niet weg gehaald? Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij dat de Syrische broers in veiligheid zijn gebracht, maar waarom gebeurde dat niet bij dat meisje en haar halfzusje?

[ Bericht 47% gewijzigd door Sunshine1982 op 11-10-2025 17:05:50 ]
pi_218991232
Sowieso: Hoe kom je überhaupt nog in aanmerking voor pleegouderschap als er eerder kinderen bij je weg zijn gehaald na signalen van mishandeling? |:( |:( |:(
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 20:13:25 #132
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218992104
De hele jeugdzorg moet op de schop.
pi_218992172
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 18:24 schreef littlemindy het volgende:
Sowieso: Hoe kom je überhaupt nog in aanmerking voor pleegouderschap als er eerder kinderen bij je weg zijn gehaald na signalen van mishandeling? |:( |:( |:(
Er klopt gewoon iets niet. Misschien denk ik veel te ver, maar misschien werd de 'hulpverlener' wel gechanteerd ofzo door de pleegouders. Het kan gewoon niet dat er zoveel is mis gegaan (sowieso niet uiteraard), iets klopt gewoon niet.
  Spellchecker woensdag 5 november 2025 @ 07:12:56 #134
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_219196109
https://www.rtl.nl/nieuws(...)eegouders-rechtszaak

Gvd ..... :( :'(

[ Bericht 35% gewijzigd door maily op 05-11-2025 11:49:42 ]
pi_219196566
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_219196655
quote:
De betrokken pleegzorginstanties William Schrikker Stichting (WSS) en Enver erkennen dat zij tekort zijn geschoten in de zorg voor het pleegmeisje. William Schrikker Stichting: "Onze organisatie had de taak om te zorgen dat dit meisje veilig was. Dat hebben we niet goed gedaan. Dat spijt ons intens en dat hebben we ook aan haar moeder laten weten met het aanbieden van onze excuses." Enver: "Dit had nooit mogen gebeuren. Dat een kind aan wie we bescherming hadden moeten bieden, zó tekort is gedaan, is hartverscheurend."
Lekker makkelijk. Hey sorry he! Hadden we beter moeten doen! }:|

quote:
Het gezag van het meisje ligt bij de William Schrikker Stichting (WSS). Door alles wat er gebeurd is, kan de moeder haar dochter op dit moment niet zien.
Kan iemand dat gezag weghalen bij die faalhazenclub en zorgen dat die moeder haar kind kan zien?

Het is toch niet te geloven. Man man man.... :'( :(
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Miss 200.000.000! woensdag 5 november 2025 @ 08:56:31 #137
367000 roos94
pi_219196670
Als het kalf verdronken is..
  woensdag 5 november 2025 @ 17:06:17 #138
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219199993
quote:
87s.gif Op woensdag 5 november 2025 08:55 schreef vosss het volgende:

[..]
Lekker makkelijk. Hey sorry he! Hadden we beter moeten doen! }:|
[..]
Kan iemand dat gezag weghalen bij die faalhazenclub en zorgen dat die moeder haar kind kan zien?

Het is toch niet te geloven. Man man man.... :'( :(
Wat een raar verhaal. Die moeder moet haar dochter toch af en toe kunnen bezoeken in de instelling waar ze nu wordt verpleegd?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_219200694
Dat meisje is toch al die tijd ook gewoon naar school gegaan.
Met kortgeschoren hoofd en verhalen heeft daar ook niemand aan de bel getrokken? ;(
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_219200994
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2025 17:06 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Wat een raar verhaal. Die moeder moet haar dochter toch af en toe kunnen bezoeken in de instelling waar ze nu wordt verpleegd?
Dat meisje is destijds ook niet voor niks weg gehaald bij haar biologische moeder.
pi_219201126
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2025 19:37 schreef -Spring het volgende:

[..]
Dat meisje is destijds ook niet voor niks weg gehaald bij haar biologische moeder.
Maar blijft wel onder het gezag van dezelfde stichting die haar onderbracht bij 2 psychopaten en ondanks alle signalen niet ingreep?? |:(

Moeder mocht haar toen ze in het ziekenhuis lag ook opzoeken, dus ik snap niet waarom nu ineens niet meer.
  Spellchecker woensdag 5 november 2025 @ 20:01:01 #142
197773 crew  maily
pi_219201268
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 18:53 schreef Pisces29 het volgende:
Met kortgeschoren hoofd en verhalen heeft daar ook niemand aan de bel getrokken? ;(
Helaas premium-artikel ...

Het tragische verhaal van het Vlaardingse pleegmeisje; op straat klampt ze zich aan vreemden vast

:X :X :X :X :X :X :X :X :X
  woensdag 5 november 2025 @ 20:05:06 #143
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219201312
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2025 19:37 schreef -Spring het volgende:

[..]
Dan moet ze wel heel gevaarlijk zijn.
Bezoek onder begeleiding kan ook natuurlijk.
Vind het maar vreemd.
Wie dit leest is een lezer van dit
  woensdag 5 november 2025 @ 20:31:36 #144
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_219201554
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2025 20:05 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dan moet ze wel heel gevaarlijk zijn.
Bezoek onder begeleiding kan ook natuurlijk.
Vind het maar vreemd.
Gevaarlijk misschien niet. Maar overstuur, boos en hysterisch misschien wel. Begrijpelijk, maar misschien niet in het belang van het kind. Daarnaast roept de biologische moeder misschien ook de nodige trauma's op bij het meisje. Het is niet alsof ze het daar wel fijn gehad heeft.
pi_219201571
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 18:53 schreef Pisces29 het volgende:
'Niet mijn zaak, maar die van een andere instantie'

Zullen velen gedacht hebben.
Jeweetwel, van die afschuifziekte waar de hele jeugdzorg mee te maken heeft
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_219201780
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 20:31 schreef Saboo het volgende:

[..]
Gevaarlijk misschien niet. Maar overstuur, boos en hysterisch misschien wel. Begrijpelijk, maar misschien niet in het belang van het kind. Daarnaast roept de biologische moeder misschien ook de nodige trauma's op bij het meisje. Het is niet alsof ze het daar wel fijn gehad heeft.
Dat is waar idd.

Gewoon haar hele leven altijd de verkeerde mensen om zich heen. Afgrijselijk. ;(
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_219204519
twitter

Waarom kunnen zulke mensen dan in godsnaam pleegkinderen hebben??!
[b]Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:[/b]
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  Spellchecker donderdag 6 november 2025 @ 10:09:57 #148
197773 crew  maily
pi_219204886
quote:
12s.gif Op donderdag 6 november 2025 09:14 schreef mitt het volgende:
[ x ]

En dan niet één maar minstens vier 8)7 :r :(
  Spellchecker donderdag 6 november 2025 @ 10:10:48 #149
197773 crew  maily
pi_219204892
Er staat zelfs een motorclub voor de deur van de rechtbank om te protesteren tegen kindermisbruik.
  donderdag 6 november 2025 @ 10:13:16 #150
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219204905
quote:
12s.gif Op donderdag 6 november 2025 09:14 schreef mitt het volgende:
[ x ]

Als TBS de enige optie is gaat het dus niet om een laag IQ of wat maar serieuze mentale problemen, sadistische mishandeling. En niemand heeft dat eerder gemerkt aan hun of een van de kinderen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')