abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216477758
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 20:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Alles?

Zou je daar een quote van kunnen geven?

Ik zeg dat het een substantieel onderdeel is van de huidige ommezwaai.

Dat is ook zo hilarisch. Nergens stel ik dat woke 'het probleem van alles' is, maar als ik uberhaupt over woke als probleem wil spreken (omdat dat het IS), ben ik ineens bezig met stokpaardjes en obsessies en spoken. Puur omdat ik het aanroer.

Hoe komt dat?

Omdat het zo bijzonder is dat je een meningsverschil met wat academici en heel activistische lui vergroot tot een probleem zo groot dat je zegt dat je door dit meningsverschil begrijpt dat mensen dan maar op een gestoorde oplichter stemmen. Die vrijwel alleen maar standpunten verkondigt waar je faliekant tegen zegt te zijn.
pi_216477837
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 22:24 schreef Barbusse het volgende:
Nu is het natuurlijk wel zo dat de term 'woke', welke in eerste instantie gewoon stond voor het zien van, en bestrijden van, raciale ongerechtigheid, is gekaapt door de rechterkant van het politieke spectrum om alles wat hen niet zint af te kunnen doen als 'woke'. Het is een scheldwoord geworden.

Dat "door de strot duwen van de woke agenda" komt voornamelijk vanuit de conservatieve kant. 1 transgender op 100.000 inwoners die wel eens gebruik zou kunnen maken van een openbaar damestoilet is natuurlijk tenhemelschreiend. Abortus proberen te verbieden is A-ok 14.gif Gewoon vragen om gelijke behandeling is nu opeens staatsgevaarlijk, want 'woke'. Dat is wat met die term is gebeurd. En men trapt er met open ogen in.
Wanneer de rechtsjes erover janken krijg ik dan ook meteen dit idee vaak;

Wat wordt de volgende, jongens?
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_216477879
quote:
Nu is het natuurlijk wel zo dat de term 'woke', welke in eerste instantie gewoon stond voor het zien van, en bestrijden van, raciale ongerechtigheid, is gekaapt door de rechterkant van het politieke spectrum om alles wat hen niet zint af te kunnen doen als 'woke'. Het is een scheldwoord geworden.

Dat "door de strot duwen van de woke agenda" komt voornamelijk vanuit de conservatieve kant. 1 transgender op 100.000 inwoners die wel eens gebruik zou kunnen maken van een openbaar damestoilet is natuurlijk tenhemelschreiend. Abortus proberen te verbieden is A-ok 14.gif Gewoon vragen om gelijke behandeling is nu opeens staatsgevaarlijk, want 'woke'. Dat is wat met die term is gebeurd. En men trapt er met open ogen in.
Dat inderdaad.
Het onderwerp is buitenproportioneel opgeblazen door de tegenstanders.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  woensdag 29 januari 2025 @ 22:31:58 #254
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216477897
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 22:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
- De economische malaise (zie ook het Carter-tijdperk aan het eind);
Dit kan niet :')
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  woensdag 29 januari 2025 @ 22:35:14 #255
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216477955
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 22:29 schreef OMG het volgende:

[..]
Wanneer de rechtsjes erover janken krijg ik dan ook meteen dit idee vaak;

[ afbeelding ]

Wat wordt de volgende, jongens?
Ik ben niet rechts.

Maar echt, hou dit gewoon vol. Heeft enorm goed gewerkt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216478021
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2025 21:40 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Zowel "woke" als "antiwoke" hebben ons niet veel goeds gebracht. Als je de kernwaarden van waar ooit "woke" uit is ontstaan zou bekijken zijn er weinig mensen die daar iets tegenin zouden kunnen brengen. Het is zeker in de VS wel gekaapt door een groep mensen die eigenlijk helemaal niet woke zijn, maar vooral contrair en heel erg boos.
Nou ja, niets goeds gebracht...
Het heeft gezorgd voor een veel veiligere leefomgeving voor veel minderheden in de samenleving.

En uiteraard heb je uitschieters. Maar die heb je overal in de samenleving.
pi_216478047
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 22:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik ben niet rechts.

Maar echt, hou dit gewoon vol. Heeft enorm goed gewerkt.
Voor iemand die beweert niet rechts te zijn kom je op bepaalde standpunten behoorlijk rechts over.
Wellicht heb je niet gemerkt dat je bent opgeschoven.
  woensdag 29 januari 2025 @ 22:39:45 #258
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216478066
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2025 22:38 schreef Wantie het volgende:

[..]
Voor iemand die beweert niet rechts te zijn kom je op bepaalde standpunten behoorlijk rechts over.
Wellicht heb je niet gemerkt dat je bent opgeschoven.
Ja en zoals ik al herhaaldelijk heb gezegd: noem die standpunten eens.

Wellicht heb je niet gemerkt dat jíj bent opgeschoven.

[ Bericht 4% gewijzigd door EttovanBelgie op 29-01-2025 22:48:17 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216478085
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 22:31 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Het is wèl het Maga-standpunt.

Dus wat dat betreft een aardig rechtse opvatting.

Het staat alleen niet in verbinding met de werkelijkheid.
pi_216478101
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 22:31 schreef -XOR- het volgende:

[..]
The Young Turks als argument aanhalen ook niet. Die verkochten hun ziel voor wat geld en dat zou dan een argument zijn ofzo. Het stikt in dat media landschap van grifters zoals Tim Pool die bij hoog en laag beweerden links te zijn.
pi_216478108
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 22:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja en zoals ik al herhaaldelijk heb gezegd: noem die standpunten eens.
Je hebt net zelf een lijstje opgenoemd.
  woensdag 29 januari 2025 @ 22:41:16 #262
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216478110
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 22:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
The Young Turks als argument aanhalen ook niet. Die verkochten hun ziel voor wat geld en dat zou dan een argument zijn ofzo. Het stikt in dat media landschap van grifters zoals Tim Pool die bij hoog en laag beweerden links te zijn.
Tim Pool is libertariër.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216478160
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 20:36 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
OK.

CNN en MSNBC zijn compleet objectieve en betrouwbare media, en de reden dat Trump ondanks zijn incompetentie, misdaden en arrogantie toch gewonnen heeft, ligt puur aan het feit dat de meeste Amerikanen dom en racistisch zijn.

Zo akkoord?
Denk vooral dat de democraten verkeerde keuzes hebben gemaakt met Biden opnieuw als kandidaat, helaas voor hem in een zwakke periode.
Het feit dat Trump maar 1 keer in debat wilde met Harris (behoorlijk zwaktebod) en het feit dat Trump de waarheid met een korreltje zout neemt.
Zoveel verschil zat er nou ook niet in de percentages bij verschillende swingstates dus met een betere kandidaat OF eerder conclusies trekken door de democraten had het er anders uit kunnen zien

Woke zie ik er niet direct in terug
pi_216478240
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 22:41 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Tim Pool is libertariër.
Dat zal best die verkoopt inderdaad elke boodschap als het maar wat oplevert. Dat is het punt niet. Je haalt TYT aan als argument een nieuwskanaal van zeer bedenkelijke kwaliteit. Als je klaagt over CNN en MSNBC is dat wel een beetje apart.
  woensdag 29 januari 2025 @ 22:47:37 #265
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216478256
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 22:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dat zal best die verkoopt inderdaad elke boodschap als het maar wat oplevert. Dat is het punt niet. Je haalt TYT aan als argument een nieuwskanaal van zeer bedenkelijke kwaliteit. Als je klaagt over CNN en MSNBC is dat wel een beetje apart.
TYT zijn nu ook rechts?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 29 januari 2025 @ 22:51:15 #266
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216478331
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2025 22:41 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je hebt net zelf een lijstje opgenoemd.
:O
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216478407
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 22:47 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
TYT zijn nu ook rechts?
quote:
On Hasan Piker’s Thanksgiving stream Cenk Uygur of The Young Turks took aim at supposedly “radical” leftists like Sam Seder and Lance of The Serfs. Then, on Piers Morgan Uncensored, Ana Kasparian wrestled with the idea that she’s pulling a Dave Rubin-esque grift herself after calling him out for his right-wing pivot. Even though TYT continues to play footsie with fascists and spew right-wing talking points on immigration, crime, and trans rights, they still maintain a progressive facade, then become increasingly angry when people call them out for it or criticize them. In this video we’ll dissect TYT’s pivot and discuss how their current state is the result of hubris and personal grievances, which is exacerbated by mixed messages about their politics they’re sending to everyone.
Bekijk deze YouTube-video

Je klaagt over zeer gekleurde media en komt met een zeer gekleurde bron als argument. Ik kijk weinig TYT dus ik ga ze niet precies labelen voor je. Ik heb er wel genoeg van gezien om te weten dat ze ook voor hun pivot naar rechts propaganda kanaal ook weinig objectief probeerden te zijn. Echt een MAGA-esque manier van nieuws brengen.
pi_216478430
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 22:47 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
TYT zijn nu ook rechts?
Nee, maar wel zo zwaar biased dat ze gewoon als outlier kunnen worden aangemerkt.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 29 januari 2025 @ 22:57:40 #269
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216478435
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 22:56 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
[..]

Je klaagt over zeer gekleurde media en komt met een zeer gekleurde bron als argument. Ik kijk weinig TYT dus ik ga ze niet precies labelen voor je. Ik heb er wel genoeg van gezien om te weten dat ze ook voor hun pivot naar rechts propaganda kanaal ook weinig objectief probeerden te zijn. Echt een MAGA-esque manier van nieuws brengen.
Alles om in dat algoritme van loyale kijkers te komen die graag boos blijven.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_216478442
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 22:07 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
En nota bene een (niet blanke) vrouw die succesvol tegen een buitenaards wezen vecht in een film, dat is zo woke, want het is onrealitisch dat zo'n zwakke vrouw dat wint. Daarvoor wonnen alleen stoere mannen gelukt, zoals Arnie en Danny Glover. Dat kan echt niet zo langer doorgaan, wij eisen alleen nog half naakte gespierde mannen in actiefilms!
Gelukkig ben ik wel blij dat er een redelijk grote kans is dat een man een Oscar gaat winnen voor beste actrice. Mannen zijn de beste in alles _O_
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  woensdag 29 januari 2025 @ 22:58:30 #271
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216478451
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 22:56 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
[..]

Wat een bron. De kritiek is dus dat links wel heel ver links is opgeschoven.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216478483
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 22:57 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Alles om in dat algoritme van loyale kijkers te komen die graag boos blijven.
Dit is idd een groter probleem dan een trans vrouw die naar het toilet moet. Mja, being angry sells, ey?
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 29 januari 2025 @ 23:01:47 #273
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216478510
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 22:59 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Dit is idd een groter probleem dan een trans vrouw die naar het toilet moet. Mja, being angry sells, ey?
zucht...

jongens, zoek het lekker uit
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 29 januari 2025 @ 23:03:24 #274
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216478532
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 22:59 schreef Barbusse het volgende:

[..]
En dat sluit ook mooi aan op het politieke milieu op het moment, van Kooten en de Bie toonden het al decennia terug. Ergens fel op tegen zijn is vele malen makkelijker dan naar de lange uitleg van de waarheid te luisteren. Toen alleen had je de tv en krant, nu heb je 24 uur per dag de mogelijkheid om de drek te verspreiden. Er groeien hele generaties op die zich laten beinvloeden door een janlul op YouTube of Twitter. Het werkt voor de YouTuber prima, want die kan redelijk eenvoudig zijn kijkers bij zich houden. Vergeet geen mok te kopen in de store, natuurlijk.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_216478598
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 23:01 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
zucht...

jongens, zoek het lekker uit
Doen we. Jij ook?
  woensdag 29 januari 2025 @ 23:08:15 #276
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216478603
quote:
14s.gif Op woensdag 29 januari 2025 23:07 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Doen we. Jij ook?
Zeker. Volstrekt nutteloos hier te blijven posten.

Succes ermee.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216478614
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 23:03 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
En dat sluit ook mooi aan op het politieke milieu op het moment, van Kooten en de Bie toonden het al decennia terug. Ergens fel op tegen zijn is vele malen makkelijker dan naar de lange uitleg van de waarheid te luisteren. Toen alleen had je de tv en krant, nu heb je 24 uur per dag de mogelijkheid om de drek te verspreiden. Er groeien hele generaties op die zich laten beinvloeden door een janlul op YouTube of Twitter. Het werkt voor de YouTuber prima, want die kan redelijk eenvoudig zijn kijkers bij zich houden. Vergeet geen mok te kopen in de store, natuurlijk.
Maakt niet uit wat ik beweer, just click, like & subscribe 14.gif
pi_216478626
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 23:08 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Zeker. Volstrekt nutteloos hier te blijven posten.

Succes ermee.
Aight. Laters man. Don't stay too angry.
pi_216478831
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 20:01 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Dit is geen serieuze onderbouwing. Dit is een mening.
Dit is een inhoudsloze reactie.
pi_216478839
quote:
14s.gif Op woensdag 29 januari 2025 23:09 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Aight. Laters man. Don't stay too angry.
Lekker getrolld weer kerel ^O^
pi_216478843
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 22:58 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wat een bron. De kritiek is dus dat links wel heel ver links is opgeschoven.
Nee de kritiek is dat je bron super gekleurd is terwijl je klaagt over gekleurde bronnen als CNN en MSNBC.

In die zin zit TYT met hetzelfde probleem als jij. Als je gaat verkondigen dat je begrijpt dat Trump president is want woke. Het establishment heeft verloren. Zit vrijwel iedereen die zich als links identificieert van???? waar de fuck heb je het over. Whatever je probleem met woke is hoe kan het zo groot zijn dat je functioneert als Trump supporter.
pi_216478866
quote:
Nu is het natuurlijk wel zo dat de term 'woke', welke in eerste instantie gewoon stond voor het zien van, en bestrijden van, raciale ongerechtigheid, is gekaapt door de rechterkant van het politieke spectrum om alles wat hen niet zint af te kunnen doen als 'woke'.
Er zijn echt mensen die deze onzin geloven hé?

Het is altijd weer hetzelfde spelletje, dan is het woke dan is het DEI dan is het weer wat anders. Een groep mensen hangt een bepaalde ideologie aan, die is niet populair zodat de andere kant daar gebruik van kan maken door er tegenin te gaan en dan wordt er net gedaan alsof de reactie zomaar uit het niets ontstaan is. Intellectuele armoe.
pi_216478885
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 23:32 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Nee de kritiek is dat je bron super gekleurd is terwijl je klaagt over gekleurde bronnen als CNN en MSNBC.

En dan kom jij met een extremistisch YouTube-kanaal? _O-

Natuurlijk zijn CNN en MSNBC gekleurd. Daar zijn ze ook open over. Is ook niet per se een probleem, in de VS zijn de meeste media gekleurd.

MSNBC is de FOX van de linkerkant.
pi_216478902
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 23:36 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Het is altijd weer hetzelfde spelletje, dan is het woke dan is het DEI dan is het weer wat anders. Een groep mensen hangt een bepaalde ideologie aan, die is niet populair zodat de andere kant daar gebruik van kan maken door er tegenin te gaan en dan wordt er net gedaan alsof de reactie zomaar uit het niets ontstaan is. Intellectuele armoe.
Ja dat is het ongeveer. Met er nog bij dat die niet populaire ideologie ook gigantisch wordt opgeblazen. Alsof woke zo'n machtig complot is dat bedrijven dwong mee te doen maar nu is het verslagen ofzo. Bedrijven geven over het algemeen geen fuck over welke ideologie ze gebruiken om mensen te laten consumeren. Als Disney nu denkt dat films maken met MAGA boodschappen meer oplevert is dat niet het werk van Republikeinen die Disney dwingen om dat te doen :')
pi_216478926
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 23:31 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dit is een inhoudsloze reactie.
Ok.
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 23:32 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Lekker getrolld weer kerel ^O^
Ok.
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 23:36 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

En hier zit je er feitelijk naast.

Geeft niet, je discusieert al tijden lang op een bijzonder giftige wijze. Als in: ben je het niet met me eens, dan weet je niks.

Ik ga dan dus ook niet verder op je in. Ga zelf rustig verder met je boze anti-trans posts. Ik lees ze niet.
pi_216478935
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 23:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ja dat is het ongeveer. Met er nog bij dat die niet populaire ideologie ook gigantisch wordt opgeblazen. Alsof woke zo'n machtig complot is dat bedrijven dwong mee te doen maar nu is het verslagen ofzo.
Het is helemaal geen complot en het is ook niet populair. Dat is het hele punt, het is alleen populair binnen bepaalde groepen die in bepaalde sectoren (media, politiek) wél macht hebben. En dat heeft gevolgen (gehad). Je kunt niet zeggen dat de reactie van mensen op die gevolgen nergens op gebaseerd is. Dat sommige mensen heel overtrokken reageren zal best maar dat wil niet zeggen dat ze totaal geen punt hebben.
pi_216478939
quote:
14s.gif Op woensdag 29 januari 2025 23:43 schreef Barbusse het volgende:

Geeft niet, je discusieert al tijden lang op een bijzonder giftige wijze. Als in: ben je het niet met me eens, dan weet je niks.
Ik zou zeggen, dit is ironisch maar dan zou je eerst moeten weten wat discussiëren is _O-
pi_216478947
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 23:46 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ik zou zeggen, dit is ironisch maar dan zou je eerst moeten weten wat discussiëren is _O-
Thank you for proving my point. Ga zo door.
pi_216478954
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 20:48 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]

We maken dus mee dat MAGA's en Musketeers 'ironisch' een Hitlergroet gaan doen, met als resultaat dat plots allerlei figuren een Hitlergroet doen, alsof het een Tiktok-challenge is.

We leven echt in wonderlijke tijden.
Jamaar dat is de schuld van links natuurlijk die zich opwond over de hitlergroet van Musk.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_216478959
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2025 21:35 schreef Wantie het volgende:

[..]
https://www.rtl.nl/nieuws(...)ot-september-betaald

In Nederland hebben we jaren geleden een oprotpremie gezien voor rijksambtenaren. Toen zag je vooral dat degenen met de meeste kennis en ervaring de overheid verlieten.
Wat uiteraard de overheid niet ten goede is gekomen.

Ik ben benieuwd hoeveel Amerikaanse ambtenaren dit aanbod aan nemen.
Ik denk dat de groep die het liefste thuis werkt het meeste eieren voor haar geld kiest.
quote:
Zo heeft Trump al gezegd dat ook hij wil dat alle ambtenaren weer op kantoor komen werken, hij hekelt thuiswerken.
Zou de criminal in chief die regels ook op zichzelf toepassen of blijft 's lands bekendste veroordeelde zedendelinquent zijn werkgolf op Mar-A-Lago uitoefenen?
pi_216478969
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 23:38 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
En dan kom jij met een extremistisch YouTube-kanaal? _O-

Natuurlijk zijn CNN en MSNBC gekleurd. Daar zijn ze ook open over. Is ook niet per se een probleem, in de VS zijn de meeste media gekleurd.

MSNBC is de FOX van de linkerkant.
Ja, ik claim ook helemaal niet dat dat youtube kanaal niet gekleurd is. Het is gewoon een voorbeeld van kritiek op TYT van een ander links kanaal, ik volg geen van beide. Maar ik klik wel eens een filmpje aan van linkse kanalen dus op die manier zag ik wel eens iets TYT. Waarvan ik dus weet ook voor hun plotse draai naar rechts, een die je best vaak ziet in het Amerikaanse medialandschap en waar de dollars zitten, waren ze heel gekleurd. TYT is nou niet echt een publicatie die zo populair is dat er veel artikelen over worden geschreven. Dus linkte ik maar even een youtube filmpje.

Tot een zekere hoogte is het dus wel een probleem als nieuwszenders heel gekleurd zijn. Als vaag wordt wat een standpunt is wat het kanaal wil pushen vanwege hun ideologie en wanneer ze proberen objectief nieuws te brengen. Ook problematisch is als je niet weet of er betaald wordt om iets te pushen, wat zeker online vaak voorkomt.
  woensdag 29 januari 2025 @ 23:54:28 #292
136 V.
Like tears in rain...
pi_216478971
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 20:36 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
OK.

CNN en MSNBC zijn compleet objectieve en betrouwbare media, en de reden dat Trump ondanks zijn incompetentie, misdaden en arrogantie toch gewonnen heeft, ligt puur aan het feit dat de meeste Amerikanen dom en racistisch zijn.

Zo akkoord?
Grappig hoe je loopt te mekkeren dat anderen je niet willen begrijpen en je woorden verdraaien en dat je nu mijn woorden verdraait.
Klasse hoor.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_216478973
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 20:17 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Jij dacht echt dat de gemiddelde amerikaan ook maar iets merkt van de zogenaamde 'wook-hysterie'?
Uiteraard. Sowieso in 2020 en de gevolgen van dat rare jaar. Tientallen miljoenen Amerikanen hebben als gevolg daarvan allerlei onzinnige DEI-trainingen ondergaan, die meestal juist racisme en resentment aanwakkerden in plaats van welk probleem dan ook oplossen. Dat is nog maar een voorbeeldje. Ja, de gemiddelde Amerikaan heeft er zeker wel iets van gemerkt. Dat is ook de grootste reden dat het wat mij betreft allemaal weer op retour is. Die trend is al ingezet voordat Trump weer verkozen werd, het feit dat het bedrijfsleven er over het algemeen niet meer aan mee wil doen is daar de beste indicatie voor.
pi_216478979
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 23:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ja, ik claim ook helemaal niet dat dat youtube kanaal niet gekleurd is. Het is gewoon een voorbeeld van kritiek op TYT van een ander links kanaal, ik volg geen van beide. Maar ik klik wel eens een filmpje aan van linkse kanalen dus op die manier zag ik wel eens iets TYT. Waarvan ik dus weet ook voor hun plotse draai naar rechts, een die je best vaak ziet in het Amerikaanse medialandschap en waar de dollars zitten, waren ze heel gekleurd. TYT is nou niet echt een publicatie die zo populair is dat er veel artikelen over worden geschreven. Dus linkte ik maar even een youtube filmpje.
TYT heeft geen draai naar rechts gemaakt. Ze zijn alleen wat minder extreem-links. Ik kijk het nog steeds niet omdat het voor mij te links is, maar ik geef ze veel respect voor het toegeven dat ze in het verleden er heel vaak compleet naast zaten omdat ze blind waren door ideologie.
pi_216479000
Als je wil zien wat voor gevolgen inzetten op 'woke' kan hebben kan ik nogmaals dit artikel aanraden: https://www.nytimes.com/2(...)ersity-michigan.html
https://archive.ph/6aa7U

Dat kun je echt niet afdoen als 'woke betekent niets'. Ik vind woke ook een domme term maar het staat weldegelijk voor ideeën en concepten, die ook daadwerkelijk toegepast zijn. Het is niet alsof dat allemaal zomaar uit het niets kwam, al die ideeën zijn ontwikkeld op universiteiten en ook via de weg de mainstream in gesijpeld. Dat is geen complot, dit gebeurde allemaal open en bloot.
  donderdag 30 januari 2025 @ 00:54:36 #296
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_216479149
Deze krankzinnige haat zal zoveel mensen en families treffen.
Alles in aanmerking genomen.
Behalve de oorspronkelijke bewoners zijn alle huidige Amerikanen illegale immigranten.
pi_216479198
Declassified CIA Guide to Sabotaging Fascism Is Suddenly Viral

Grappig. Geen idee waarom dit boekje nu ineens veel wordt gelezen.

quote:
A declassified World War II-era government guide to “simple sabotage” is currently one of the most popular open source books on the internet. The book, called “Simple Sabotage Field Manual,” was declassified in 2008 by the CIA and “describes ways to train normal people to be purposefully annoying telephone operators, dysfunctional train conductors, befuddling middle managers, blundering factory workers, unruly movie theater patrons, and so on. In other words, teaching people to do their jobs badly.”

Over the last week, the guide has surged to become the 5th-most-accessed book on Project Gutenberg, an open source repository of free and public domain ebooks. It is also the fifth most popular ebook on the site over the last 30 days, having been accessed nearly 60,000 times over the last month (just behind Romeo and Juliet).
[...]
Because it was written during active wartime, the book includes various suggestions for causing physical violence and destruction, such as starting fires, flooding warehouses, breaking tools, etc. But it also includes many suggestions for how to just generally be annoying within a bureaucracy or office setting. Simple sabotage ideas include:

• “Insist on doing everything through ‘channels.’ Never permit short-cuts to be taken in order to expedite decisions.”
• “Make ‘speeches.’ Talk as frequently as possible and at great length. Illustrate your ‘points’ by long anecdotes and accounts of personal experiences. Never hesitate to make a few appropriate ‘patriotic’ comments.”
• “Bring up irrelevant issues as frequently as possible.”
• “Haggle over precise wordings of communications, minutes, resolutions.”
• “‘Misunderstand’ orders. Ask endless questions or engage in long correspondence about such orders. Quibble over them when you can.”
• “In making work assignments, always sign out the unimportant jobs first. See that the important jobs are assigned to inefficient workers of poor machines.”
• “To lower morale and with it, production, be pleasant to inefficient workers; give them undeserved promotions. Discriminate against efficient workers; complain unjustly about their work.”
• “Hold conferences when there is more critical work to be done.”
• “Multiply paperwork in plausible ways.”
• “Make mistakes in quantities of material when you are copying orders. Confuse similar names. Use wrong addresses.”
• “Work slowly. Think out ways to increase the number of movements necessary on your job”
• “Pretend that instructions are hard to understand, and ask to have them repeated more than once. Or pretend that you are particularly anxious to do your work, and pester the foreman with unnecessary questions.”
• “Snarl up administration in every possible way. Fill out forms illegibly so that they will have to be done over; make mistakes or omit requested information in forms.”
The guide also suggests “general devices for lowering morale and creating confusion,” which include “Report imaginary spies or danger to the Gestapo or police,” “act stupid,” “Be as irritable and quarrelsome as possible without getting yourself into trouble,” “Stop all conversation when axis nationals or quislings enter a cafe,” “Cry and sob hysterically at every occasion, especially when confronted by government clerks.”
pi_216479330
twitter
pi_216479353
Trump begint nu echt mythische vormen aan te nemen, iedere dag is een feestdag momenteel. Hoe zouden jullie je voelen als je jarenlang met kromme tenen naar besluiten van de overheid heb moeten kijken en luisteren, het woke nieuws iedere dag moeten aanhoren tot je ervan moest kotsen, en er vervolgens iemand opstaat die echt letterlijk IEDERE dag voorstellen presenteert die 100% in lijn met je eigen mening/gedachten zijn. Dan krijg je dus het gevoel dat ik heb: dat iedere dag sinds maandag 20 januari je verjaardag is.
twitter

twitter
pi_216479419
Het rennen is begonnen zie ik.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')