Heatwave beweert iets die hij na veel pijn en moeite niet feitelijke kan onderbouwenquote:Op woensdag 29 januari 2025 15:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
HeatWave post iets en de collectieve Hyena's duiken er, incl "gek, dom, jij snapt het niet" op.
En water is niet nat, water MAAKT nat, neppe intellectueel.
Dit lijkt me projectie.quote:Op woensdag 29 januari 2025 15:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
HeatWave post iets en de collectieve Hyena's duiken er, incl "gek, dom, jij snapt het niet" op.
En water is niet nat, water MAAKT nat, neppe intellectueel.
Dit is precies het probleem met mensen die kunst niet begrijpen. Kunst is niet ingewikkeld, kunst creëert iets wat nog niet bestaat. Dat maakt het kunst 'ik vind het mooi/goed' maakt iets geen kunst.quote:Op woensdag 29 januari 2025 15:31 schreef Rnie het volgende:
[..]
Ik wacht nog steeds op een "kunstenaar" die een foto van Trump van 2 bij 2 meter heeft uitgeprint, waarbij de kunstenaar poep smeert op de foto en dan erin ligt te rollenbollen.
"Prachtige onderliggende boodschap"![]()
"Het sentiment in de samenleving wordt ECHT blootgelegd op deze manier"
Ja, ik ben zo boos, echt niet te harden op dit moment.quote:Op woensdag 29 januari 2025 15:34 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
En daar wordt hij vervolgens ook echt boos over. Genieten.
Waren de protesten gewelddadig? JAquote:Op woensdag 29 januari 2025 15:35 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Heatwave beweert iets die hij na veel pijn en moeite niet feitelijke kan onderbouwen
Het is ook wel een tikkeltje ergerlijk als je beweert dat er geweld heeft plaatsgevonden en je eigen bron (die je met veel pijn en moeite plaatst) daar nergens over rept.quote:Op woensdag 29 januari 2025 15:36 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, ik ben zo boos, echt niet te harden op dit moment.
Ook zo'n fake "argument" jullie storten je met allerlei scheldwoorden en verwensingen op mijn post, incl janken in FB, maar ik zou boos zijn en jullie de redelijkheid en kalmte zat.
Geloof me maar, ik vermaak me prima, niets boos, eerder een glimlach van oor tot oor, concern trolletje.
Door blijven drammen op 1 post, niet aan jou gericht, en daarmee al tig posts het topic ontsporen, dat is meer dan een tikketje ergerlijk he?quote:Op woensdag 29 januari 2025 15:38 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Het is ook wel een tikkeltje ergerlijk als je beweert dat er geweld heeft plaatsgevonden en je eigen bron (die je met veel pijn en moeite plaatst) daar nergens over rept.
Oh heerlijk, dank voor deze tip.quote:Op woensdag 29 januari 2025 15:40 schreef Vis1980 het volgende:
Even een tip: de blokkeerlijst. Ik gebruik hem nu een paar minuten en het bevalt me nu al prima.
Nee.quote:
Dat is dus niet wat je bron betoogt.quote:Op woensdag 29 januari 2025 15:40 schreef HeatWave het volgende:
Hij deed mee aan de protesten, die waren gewelddadig, klaar. Maar nee, drammen!
Als het niet gewelddadig was, waarom moeten de protesterenden dan opdraaien voor de schade?quote:Op woensdag 29 januari 2025 15:41 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Nee.
Dat is ook wat je eigen bron betoogt. Overigens een bron van het linkse Parool. Beter nog je bron betoogt dat er juist geweld tegen ze is gebruikt.
Ja daagh.quote:Op woensdag 29 januari 2025 15:40 schreef HeatWave het volgende:
en daarmee al tig posts het topic ontsporen
Het is alsnog geen argument om te doen alsof het op de universiteiten allemaal ook niet deugt natuurlijk.quote:Op woensdag 29 januari 2025 15:40 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Door blijven drammen op 1 post, niet aan jou gericht, en daarmee al tig posts het topic ontsporen, dat is meer dan een tikketje ergerlijk he?
Hij deed mee aan de protesten, die waren gewelddadig, klaar. Maar nee, drammen!
https://www.hartvannederl(...)e-verhalen-op-dadersquote:De Tweede Kamer wil dat alle kosten van de vernielingen, gepleegd tijdens de illegale demonstraties op de UvA in 2024, worden verhaald op de daders. Een motie die dit voorstel doet, kreeg dinsdag steun van een meerderheid.
Tijdens de pro-Palestinademonstraties in mei en juni 2024 werden op de Roeterseilandcampus, het Binnengasthuisterrein en het Science Park van de UvA barricades opgeworpen, ruimten vernield, ruiten en deuren kapotgeslagen en muren beklad. De totale schade bedraagt 4,1 miljoen euro. In de video bovenaan het artikel is te zien hoe groot de ravage was na een protest op de universiteit.
In de aangenomen motie wordt de regering opgeroepen zich maximaal in te zetten om alle kosten te verhalen op de daders van de vernielingen. Een andere motie, om studenten en docenten die destijds strafbare feiten hebben gepleegd te verwijderen van de UvA, kreeg geen meerderheid. Ook een voorstel om illegale demonstraties op universiteiten direct de kop in te drukken, werd verworpen.
Dat je er nog op ingaat, iedereen weet dat die docent actief betrokken was maar ze doen net alsof hun neus bloed.quote:Op woensdag 29 januari 2025 15:09 schreef HeatWave het volgende:
UvA-docent Martijn Dekker was intensief betrokken bij de pro-Palestijnse demonstraties: 'Door in actie te komen, blijf ik zelf overeind' Sinds de bombardementen op Gaza staat de Universiteit van Amsterdam op zijn kop. Studenten eisen dat alle banden met Israël worden verbroken.18 Dec 2024
UvA-docent Martijn Dekker was intensief betrokken bij de pro ...
Het Parool
https://www.parool.nl › PS
Maar dat wisten jullie zelfverklaarde intellectuelen allemaal prima, maar je verkloot gewoon de discussie met je source gedram en voila, weer een topic "gewonnen".
En daar gaan de doelpalen lol.quote:Op woensdag 29 januari 2025 15:43 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het is alsnog geen argument om te doen alsof het op de universiteiten allemaal ook niet deugt natuurlijk.
En dictators die niet graag worden tegen gesproken houden daar doorgaans ook graag huis.
Het is de vaste riedel die je in andere landen waar dictators aan de macht zijn ook ziet en in het verleden is het ook al vaker gezien.
Ik zie een kapotte koffieapparaat niet als geweld. Of graffiti spuiten op een muur.quote:Op woensdag 29 januari 2025 15:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
https://www.hartvannederl(...)e-verhalen-op-daders
Er Was geen schade!!!!!!
This is why, nou je, je kent het verder wel.
Ja hoor, dat is een prima argument. Want er zijn, zeker in de VS, nog honderden voorbeelden van doorgeslagen beleid en andere invloeden in het onderwijs. DEI, CRT, LGBTQ+ etc etc.quote:Op woensdag 29 januari 2025 15:43 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het is alsnog geen argument om te doen alsof het op de universiteiten allemaal ook niet deugt natuurlijk.
En dictators die niet graag worden tegen gesproken houden daar doorgaans ook graag huis.
Het is de vaste riedel die je in andere landen waar dictators aan de macht zijn ook ziet en in het verleden is het ook al vaker gezien.
quote:Op woensdag 29 januari 2025 15:46 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ik zie een kapotte koffieapparaat niet als geweld. Of graffiti spuiten op een muur.
Dan kan je mij framen als links. Maar janken over dat is alsof je jankt over 6 januari 2021. En daar is gewoon geweld gebruikt tegen politieagenten.
Koffieapparaat slopen, daar gaat het om!quote:Een andere motie, om studenten en docenten die destijds strafbare feiten hebben gepleegd te verwijderen van de UvA, kreeg geen meerderheid
De kans dat het allemaal fantastisch gaat worden voor mensen die zich druk maken om de betaalbaarheid van hun leven is ook niet heel groot.quote:Op woensdag 29 januari 2025 15:23 schreef V. het volgende:
"I didn't know that The Leopards Are Eating My Face Party would actually eat my face!"
Bekijk deze YouTube-video
https://www.politico.com/(...)omises-test-00201065quote:Trump’s pledge to lower prices is already facing a reality test
“If it was so simple, they would just do it,” Norbert Michel, a vice president at the libertarian-leaning Cato Institute, said of lowering prices.
Donald Trump vowed during the presidential campaign to bring down “the price of everything.”
He’s about to find out how difficult that will be.
The government has few levers to bring down prices across the board — short of dramatically curbing economic activity and risking a recession. Even finding policies that would lower prices in specific areas like groceries can be a major challenge.
In a five-paragraph executive order he signed during his first week back in office, Trump signaled that he intends to focus on deregulation as a means of lowering costs. But while that could boost corporate profits and, in some cases, economic growth, it hardly guarantees that companies will slash the prices they charge.
Trump also says he’s determined to keep the cost of living in check while at the same time pressuring the Federal Reserve Board to lower interest rates. But the Fed — which is expected to hold rates steady at its meeting on Wednesday — seems committed to using elevated borrowing costs to keep a lid on inflation.
“If it was so simple, they would just do it,” Norbert Michel, a vice president at the libertarian-leaning Cato Institute, said of lowering prices.
For Trump, the stakes are huge. Lowering the cost of living was a cornerstone of his reelection campaign, and for many struggling American households, it’s still a driving economic concern.
Yet he is already facing the practical limitations of fulfilling a key pitch he made to voters about a politically salient consumer staple: The price of eggs has soared in recent weeks amid an outbreak of avian flu that has killed millions of chickens and led to the slaughter of others.
There are also inherent tensions with corporate America in what he is offering to voters. He has pledged to increase oil production to reduce prices at the pump. But oil companies — which are at the mercy of global pricing — are generally only motivated to increase production when prices rise.
So, while there’s technically room for the U.S. to produce more oil, “there’s a split here between physical capacity and what’s economically likely to happen,” said Rory Johnston, an oil market analyst at research service Commodity Context.
“The only thing that’s going to get you more production is higher prices,” he added.
At the same time, the administration is discussing sweeping tariffs that could be placed on products from every U.S. trading partner, risking another uptick in costs.
Meanwhile, there are early signs that consumers themselves are skeptical: A majority of Americans don’t believe the administration will be successful in lowering costs, according to a survey from the Associated Press-NORC Center for Public Affairs Research.
Asked about Trump’s efforts, Vice President JD Vance told CBS’ “Face the Nation” that the administration is looking to raise wages relative to prices, a way of easing cost burdens that is seen by economists as much more beneficial to the economy over the long term than actively decreasing prices.
Inflation-adjusted wages grew 1 percent over the course of 2024, according to the Bureau of Labor Statistics, although they fell for much of Joe Biden’s presidency.
But Vance also maintained that Trump would ultimately ease the burden on Americans.
“Prices are going to come down, but it’s going to take a little bit of time,” he said.
White House deputy press secretary Anna Kelly said in a statement to POLITICO that Trump took action on day one “to unleash American energy, which will drive down costs for families across the country.”
“He has already ended the failed economic policies of the past four years that skyrocketed inflation, which were rubber-stamped by the Democrats,” she said.
Still, even Trump himself told Time Magazine last month that “it’s hard to bring things down once they’re up.”
There are some ways in which his administration could slow the ascent of prices, if not lower them, but even those avenues won’t be straightforward.
For example, the executive order mentions Trump’s intention to expand the nation’s housing supply, which could help alleviate a shortage that has led to an affordability crisis. But that construction is, in particular, held back by state and local regulations that are not within the federal government’s control, and it’s unclear how Trump might proceed.
Progress on containing avian flu could also ease food inflation.
But in the meantime, high borrowing costs — deployed by the Fed as a means to tamp down inflation — also add to the pinch for American consumers, such as those looking to buy a home or a car.
Inflation has cooled considerably since peaking in June 2022, but progress has stalled in recent months, suggesting the Fed might hold rates steady for the time being. An effort to lower rates dramatically from current levels could risk allowing prices to begin to rise more rapidly.
“I also want low prices and low interest rates,” said Martha Gimbel, who served as an economist in the Biden White House until early 2023. “That’s not the world that we’re in right now.”
Vergelijkbaar dat iedereen weet dat Trump staatsterroristen heeft vrijgelaten maar er een subgroep hier is die dit blijft negeren.quote:Op woensdag 29 januari 2025 15:44 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat je er nog op ingaat, iedereen weet dat die docent actief betrokken was maar ze doen net alsof hun neus bloed.
Dan moet je bij Origami zijn, ik postte slechts een korte reactie op botervlieg, hij maakte er een heel circus van.quote:Op woensdag 29 januari 2025 15:49 schreef Ludachrist het volgende:
Ik ben blij dat de demonstraties bij de UvA ook onderdeel zijn van de Amerikaanse politiek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |