Nee het probleem ziet hem op die onderwerpen in de 'editors' die de hele dag kunnen besteden aan het opleggen van hun ideologische blik.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 14:15 schreef VoMy het volgende:
[..]
Valt natuurlijk ook wel mee maar op politiek gevoelige onderwerpen zal je snel zien dat mensen die het niet eens zijn met de opgesomde informatie op Wikipedia gaan zeggen dat Wikipedia dus onbetrouwbaar want gekleurd is. Het probleem zit hem dan meer in de toehoorders dan in Wikipedia zelf.
Nee dit is gewoon strategie. Niets inhoudelijks zeggen en Trump een beetje paaien tot hij er verder over op houdt. Er gaan echt geen onderhandelingen komen hoor.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 14:31 schreef -XOR- het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.ft.com/content/dbb70dc0-0038-4b40-9f5f-f56a867b5eaf
Rutte, absolute cuckDit kan echt niet
Neuh, in de praktijk is het veel meer politiek ingegraven dombo's die niet geconfronteerd willen worden met hun gekleurde wereldbeeld, dan dat Wikipedia daadwerkelijk heel gekleurd is.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 14:20 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee het probleem ziet hem op die onderwerpen in de 'editors' die de hele dag kunnen besteden aan het opleggen van hun ideologische blik.
Dat heb je verkeerd gezien, die eerste groep zorgt juist voor het tweede. Dat is vrij standaard in online communities, mensen met de meeste tijd/meeste overtuiging zullen uiteindelijk domineren.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 14:45 schreef VoMy het volgende:
[..]
Neuh, in de praktijk is het veel meer politiek ingegraven dombo's die niet geconfronteerd willen worden met hun gekleurde wereldbeeld, dan dat Wikipedia daadwerkelijk heel gekleurd is.
weet je nu nog niet dat Rutte vooral in één ding heel goed is? als hij al stoere taal uit slaat doet hij dat nooit voor een camera of een krantenschrijver. altijd eerst vriendelijk lachen Down playen en verklaren. schelden doet die pas als niemand het zietquote:Op dinsdag 28 januari 2025 14:31 schreef -XOR- het volgende:
[ afbeelding ]
Neuh, prima gezien. Frustrerend wel voor domrechts dat hun domrechtse wereldbeeld niet domineert op Wiki natuurlijk.quote:
Al die Europeaantjes doen het in hun broek voor Trump. Dat terwijl de man echt niet enorm moeilijk is te doorgronden. Trump is een klassieke bully, die je lunchgeld jat als je voor hem door het stof gaat nadat je door hem bent gepest.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 14:31 schreef -XOR- het volgende:
[ afbeelding ]
Rutte is een trumplikkerquote:Op dinsdag 28 januari 2025 14:31 schreef -XOR- het volgende:
[ afbeelding ]
Komt een of andere lease constructie uit voor de komende 50 jaar.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 14:31 schreef -XOR- het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind dit nogal overdreven.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 15:19 schreef KoosVogels het volgende:
Al die Europeaantjes doen het in hun broek voor Trump. Dat terwijl de man echt niet enorm moeilijk is te doorgronden. Trump is een klassieke bully, die je lunchgeld jat als je voor hem door het stof gaat nadat je door hem bent gepest.
Je hoeft Trump niet verrot te schelden, maar deze reactie is weer het andere uiterste. Dit is gewoon laf.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 15:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik vind dit nogal overdreven.
We kunnen nu af gaan geven op rutte omdat hij niet met gestrekt been en opgeheven wijsvingertje trump terecht wijst, maar met honing vang je nu eenmaal meer vliegen dan met azijn.
Dus hij had "een beetje" met gestrekt been & opgeheven wijsvinger terecht moeten wijzen...quote:Op dinsdag 28 januari 2025 15:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je hoeft Trump niet verrot te schelden, maar deze reactie is weer het andere uiterste. Dit is gewoon laf.
Hij had op z'n minst stelling kunnen nemen tegen zijn gedreig richting Denemarken en Groenland. Duidelijk maken dat zulke taal niet wordt gewaardeerd.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 15:50 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dus hij had "een beetje" met gestrekt been & opgeheven wijsvinger terecht moeten wijzen...
Ik neem aan dat je enkele voorbeelden van Wiki paginas hebt voor ons waaruit dat blijkt?quote:Op dinsdag 28 januari 2025 14:20 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee het probleem ziet hem op die onderwerpen in de 'editors' die de hele dag kunnen besteden aan het opleggen van hun ideologische blik.
quote:Op dinsdag 28 januari 2025 16:04 schreef Perrin het volgende:
Rutte bezit een soort radicale principeloosheid. Een hele kunst om echt nooit ergens voor te staan.
Rutte is veel slimmer dan dat. Hij is bezig om de dommekracht bully te paaien zodat de rest van de klas een plan kan maken om de dombo te ontlopen.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 15:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Al die Europeaantjes doen het in hun broek voor Trump. Dat terwijl de man echt niet enorm moeilijk is te doorgronden. Trump is een klassieke bully, die je lunchgeld jat als je voor hem door het stof gaat nadat je door hem bent gepest.
Je moet je mannetje staan tegen bullies. Dan loop je misschien kans op een bloedneus, maar dan gaat de lol er snel vanaf voor de pestkop.
"Andere landen"quote:Op dinsdag 28 januari 2025 16:26 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Het meest verontrustende is dat zijn aanhangers daadwerkelijk denken dat dit gaat gebeuren. Dat de inkomstenbelasting wordt vervangen door een of andere belasting die andere landen zouden moeten betalen.
Trump claimt dat 'tariffs' dat voor elkaar krijgen, want in domrechtse kringen lijkt men nog steeds niet te snappen hoe importheffingen werken.
Ik heb uit betrouwbare bron begrepen dat je Trump niet letterlijk moet nemen maar op de juiste manier moet interpreteren.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 16:26 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Het meest verontrustende is dat zijn aanhangers daadwerkelijk denken dat dit gaat gebeuren. Dat de inkomstenbelasting wordt vervangen door een of andere belasting die andere landen zouden moeten betalen.
Trump claimt dat 'tariffs' dat voor elkaar krijgen, want in domrechtse kringen lijkt men nog steeds niet te snappen hoe importheffingen werken.
quote:Op dinsdag 28 januari 2025 16:26 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Haha, dit is toch ernstig. Er zijn echt hele volksstammen in de USA die daadwerkelijk zwaar onvoldoende basale kennis hebben.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 16:26 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Ik sprak tijdens een lunch een collega die me ook glazig zat aan te kijken toen ik het uitlegde. Terwijl ie Trump verder ook gewoon een eikel vindt. Snapte gewoon niet hoe het precies werkte.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 16:26 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Ik ben het met je eens, maar dat laatste ben ik dan weer niet helemaal zeker van. Ik acht de zittende administration debiel genoeg om overal te gaan dreigen, want 'wij zijn groot en sterk, wat ga je doen dan?'quote:Op dinsdag 28 januari 2025 14:38 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee dit is gewoon strategie. Niets inhoudelijks zeggen en Trump een beetje paaien tot hij er verder over op houdt. Er gaan echt geen onderhandelingen komen hoor.
Tjjden veranderen he.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 09:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de EU de sancties tegen China gaat aanpassen, niet voor ASML en niet voor Trump.
quote:Op dinsdag 28 januari 2025 15:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik vind dit nogal overdreven.
We kunnen nu af gaan geven op rutte omdat hij niet met gestrekt been en opgeheven wijsvingertje trump terecht wijst, maar met honing vang je nu eenmaal meer vliegen dan met azijn.
Ik vind voor allebei wat te zeggen. De eerste periode was dit een goede tactiek, pamperen, maar ik denk dat er nu veel meer plannen zijn dan zomaar wat zeggen.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 15:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je hoeft Trump niet verrot te schelden, maar deze reactie is weer het andere uiterste. Dit is gewoon laf.
Ja, zie de video die ik eerder postte. En dat gaat nog maar over narwhals.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 16:13 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je enkele voorbeelden van Wiki paginas hebt voor ons waaruit dat blijkt?
Al had ie het tegenovergestelde gezegd dan was dat ook hun mening geweest.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 16:26 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Ik denk het niet omdat Trump uiteindelijk een pussy is, maar we zullen zien. Hij probeert momenteel toch veel te veel ballen hoog te houden.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 17:14 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens, maar dat laatste ben ik dan weer niet helemaal zeker van. Ik acht de zittende administration debiel genoeg om overal te gaan dreigen, want 'wij zijn groot en sterk, wat ga je doen dan?'
Landjepik van een NAVO-bondgenoot is wel zo'n dikke rode lijn dat Wim-Lex geneigd zou zijn eroverheen te gaan lopen.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 17:17 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
[..]
Ik vind voor allebei wat te zeggen. De eerste periode was dit een goede tactiek, pamperen, maar ik denk dat er nu veel meer plannen zijn dan zomaar wat zeggen.
In Nederland zie je dat ook steeds meer. Denk aan de soevereinen en mensen die heel graag de Gulden weer terug willen.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 16:41 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Haha, dit is toch ernstig. Er zijn echt hele volksstammen in de USA die daadwerkelijk zwaar onvoldoende basale kennis hebben.
Van Maga mag je verwachten dat ze niet beter weten, maar van Joe the Plumber vind ik het nog steeds bizar.
Hier weet vrijwel iedereen dat er ook inflatie in onze buurlanden is als wij er last van hebben. Dat zoiets niet aan één land ligt, en als helemaal niet aan één man.
Het is gewoon de simpelste economie maar ze begrijpen het gewoon echt niet. En daar maken al die grifters zoals Daugherty dan weer maximaal gebruik van...
Yup...quote:Op dinsdag 28 januari 2025 17:23 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
In Nederland zie je dat ook steeds meer. Denk aan de soevereinen en mensen die heel graag de Gulden weer terug willen.
De mensen om hem heen vertrouw ik nóg minder dan Trump, omdat zij net doen alsof hij een genie is. Dan moet je wel snode plannen hebben om je daar kritiekloos bij aan te sluiten. Van Miller tot aan JD en Musk. Van Kennedy tot aan al die antipolitieke Fox-sneuneuzen.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 17:22 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik denk het niet omdat Trump uiteindelijk een pussy is, maar we zullen zien. Hij probeert momenteel toch veel te veel ballen hoog te houden.
Ik kom de Gulden-terug-willers wel vaker tegen dan soevereinen, ik denk dat die laatste groep niet graag naar verjaardagen komt.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 17:25 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Yup...
En die hebben allemaal internet (zelfs de hypocriete soevereinen) en dat zullen we weten ook! Wat een luidruchtig clubje
Nee, want naar een verjaardag gaan, is een directe confrontatie met de rOverheid. Je moet gebruik maken van de openbare weg, mensen hebben drankjes met accijns, voor het aanwezige water is grof betaald en de feestlocatie is onderhevig aan OZBquote:Op dinsdag 28 januari 2025 17:28 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik kom de Gulden-terug-willers wel vaker tegen dan soevereinen, ik denk dat die laatste groep niet graag naar verjaardagen komt.
Ach dezelfde familie heeft ooit Genk uitgeruild tegen Heerlen omdat ze perse hun kolenmijntjes wilden houdenquote:Op dinsdag 28 januari 2025 17:23 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Landjepik van een NAVO-bondgenoot is wel zo'n dikke rode lijn dat Wim-Lex geneigd zou zijn eroverheen te gaan lopen.
Haha ik wist dat er weer een 'kapitalisme bad!!' aan zat te komenquote:Op dinsdag 28 januari 2025 17:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Het einde van democratie is wel in zicht als er niets verandert. Er lijkt nog geen antwoord op de feedback loop dat politici niks doen om problemen op te lossen wat mensen meer van politiek afkeert zodat politici niets meer hoeven doen om problemen op te lossen. Ze liegen toch allemaal dus waarom dan niet op de grootste leugenaar van allemaal stemmen?
Uiteindelijk is dit vooral in het nadeel van de meesten. Zoals we kunnen zien in veel westerse landen heb je hele rechtse politici die enkel bezig zijn zichzelf te verrijken op kosten van de belastingbetaler met een zooitje opzichtige leugens en nazi retoriek. De politieke discussie is ongeveer meer wie mag bepalen wat de feiten zijn dan dat het nog gaat over wat goed beleid is of niet en waarom dan wel of niet.
Wat dat betreft hadden de wappies al langer goed gezien dat de media de cruciale sleutel zijn in het systeem. Zeker op internet is dit veel te veel geconsolideerd, het is in handen van een te kleine groep. Die hun macht ook inzet om dat zo te houden.
Maar wat mijns inziens misschien nog wel een groter probleem is het systeem waar nietsnutten en dombos als Trump en Musk de machtigste mensen op aarde kunnen worden. Waar is de rechtsstaat om zulke oplichters aan de wet te houden. Tja als je genoeg geld hebt dan sta je blijkbaar boven de wet. Want waarom is Trump nog niet impeached voor zijn Trump coin? Opzichtiger zelfverrijking met een politiek ambt hebben we nog niet gehad deze eeuw.
Op veel manieren zien we dat het o zo efficiente kapitalisme helemaal niet zorgt voor efficiente systemen of verdeling. Het blijkt toch vooral een manier voor de rijken om rijker en machtiger te worden ten koste van de rest.
Dat is opzich natuurlijk geen nieuw idee, we weten het al een jaar of 200. Maar het is nog niet zo uitgesproken geweest als nu. De roep om deregulering zorgt er alleen maar voor dat de kapitalisten zich nog meer kunnen verrijken ten koste van de rest. Juist door veel te weinig regulering werkt het systeem voor geen meter en zijn mensen pissed in heel de westerse wereld. Waarom zien wij niks van die groeiende economie denkt de arbeider? Vrij duidelijk omdat mensen stemmen op rechtse partijen die alleen wat doen voor de rijken.
Bij de economische crisis die er alweer een tijd aan zit te komen zullen we weer zien hoe de belastingbetaler op alle manieren genaaid is en weer de 1% van een bailout mag voorzien die uiteraard geen straf mogen krijgen voor hun rol in een crash die de vorige peanuts laat lijken.
Nou wat een weerlegging van enig punt.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 17:45 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Haha ik wist dat er weer een 'kapitalisme bad!!' aan zat te komen
Da's niet zo moeilijk.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 17:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nou wat een weerlegging van enig punt.
Probeer zelf anders eens een analyse van de huidige politieke en economische situatie te typen langer dan een paar zinnen zou ik zeggen.
In deze zorgelijke tijden is wat simpel vermaak niet verkeerd.
De negentiende eeuw, woelige tijden.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 17:45 schreef Sabata het volgende:
[..]
Ach dezelfde familie heeft ooit Genk uitgeruild tegen Heerlen omdat ze perse hun kolenmijntjes wilden houden
Kapitalisme werkt niet, heeft nooit gewerkt en gaat nooit werken. We hebben het keer en keer zien falen. Zeker nu de scheiding der machten vrijwel volledig weg lijkt. Ik zou zeggen zoek een keer op een term als regulatory capture. Zeker in Amerika wordt de meeste regulering gemaakt door lobbyisten van bedrijven. In Amerika zijn er ook heel veel monopolies waar men van wegkijkt zoals bijvoorbeeld aardappelenquote:Op dinsdag 28 januari 2025 18:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Da's niet zo moeilijk.
Communisme werkt niet en zal nooit werken.
Kapitalisme moet zeker gereguleerd worden, maar een systeem zonder is gedoemd te falen.
https://www.levernews.com/the-rise-of-big-potato/quote:Allegations of price collusions among the potato cartel reveal the new, sophisticated methods food corporations are using to keep prices high.
Dus: wat stel je voor ipv kapitalisme?quote:Op dinsdag 28 januari 2025 18:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Kapitalisme werkt niet, heeft nooit gewerkt en gaat nooit werken. We hebben het keer en keer zien falen. Zeker nu de scheiding der machten vrijwel volledig weg lijkt. Ik zou zeggen zoek een keer op een term als regulatory capture. Zeker in Amerika wordt de meeste regulering gemaakt door lobbyisten van bedrijven. In Amerika zijn er ook heel veel monopolies waar men van wegkijkt zoals bijvoorbeeld aardappelen
[..]
https://www.levernews.com/the-rise-of-big-potato/
Maar als ze met een app prijsafspraken maken dan is dat blijkbaar geen probleem voor de consument ofzo. Dat is echt schering en inslag, illegale prijsafspraken. Denk ook aan Google die Apple elk jaar miljarden betaalde om de default te zijn war de rechter laatst een stokje voor stak.
Kapitalisten doen net alsof het falen van het systeem is monopolies en dergelijke, het is de kern ervan en waarom het niet werkt. Uiteindelijk willen de kapitalisten altijd minder regulatie en zonder regulatie werkt het niet zoals zelfs jij toegeeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |