abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216456907
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 09:12 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Moeten we als nl niet gewoon een speciaal export tarief van 100% voor asml machines richting de vs invoeren... 8-)
Offtopic, maar:

Wacht eerst de cijfers van vandaag maar af, kan wel eens een hele zware dag worden voor de toeleveranciers van ASML. ASML heeft steeds meer voorraad: een teken dat ze hun spullen niet kwijt raken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_216456933
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 09:15 schreef Hanca het volgende:

[..]
Offtopic, maar:

Wacht eerst de cijfers van vandaag maar af, kan wel eens een hele zware dag worden voor de toeleveranciers van ASML. ASML heeft steeds meer voorraad: een teken dat ze hun spullen niet kwijt raken.
ASML moet gewoon de VS negeren en aan China leveren.
Dan zijn ze de voorraden zo kwijt.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_216456971
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 09:18 schreef Wantie het volgende:

[..]
ASML moet gewoon de VS negeren en aan China leveren.
Dan zijn ze de voorraden zo kwijt.
En overtreden ze de wet...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_216457076
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 09:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wetten kun je aanpassen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_216457123
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 09:39 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wetten kun je aanpassen.
Ik denk niet dat de EU de sancties tegen China gaat aanpassen, niet voor ASML en niet voor Trump.
pi_216457158
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 09:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
Welke wet regelt dat, dan schaft onze schoof die ook per decreet af.. 8-)
pi_216457247
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 09:08 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Mooi. Kan Van der Leyen dan nu even met Taiwan bellen voor een leuke deal?

Zou Trump zich realiseren dat wat de Taiwanezen daar maken, dat de Amerikanen dat zelf helemaal niet kunnen? :')

Ben benieuwd of TSMC nu ook moet gaan betalen om die fab in de VS te mogen bouwen _O-
Volgens mij had Biden, met het oog op de lange termijn juist een flinke kapitaalinjectie gegeven om chipsfabrieken in de VS te laten bouwen om wat minder afhankelijk van Taiwan te zijn :?
Dat bouwen duurt nog wel even. Men was al bang dat Trump de credits zou opeisen voor als ze klaar zijn en er daarmee veel banen worden geschept. Wat ie nu doet is dus volstrekt onnodig. Ik zie ook wel een dealtje met China hierin al gaan we in de toekomst pas merken wat dat geweest moest zijn.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_216457272
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 07:24 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
99.99% of Americans say they Would Shelter, Feed, and Offer a Beer to Luigi Mangione. Health insurance revolution
[..]
https://thenewsglobe.net/?p=8315
Wat is dit voor extreemlinks propaganda kanaal joh _O-
De enige echte.
  dinsdag 28 januari 2025 @ 10:10:06 #109
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216457304
Oh en Google is uiteraard overstag gegaan (wie had dat gedacht) en nu heet de Golf van Mexico op Google Maps de Golf van Amerika.

Maar die eieren, he.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 28 januari 2025 @ 10:16:09 #110
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216457360
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 07:24 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
99.99% of Americans say they Would Shelter, Feed, and Offer a Beer to Luigi Mangione. Health insurance revolution
[..]
https://thenewsglobe.net/?p=8315
Een hoop onderbuikgedoe, Bonnie en Clyde waren ook enorm populair, maar uiteindelijk twee moordenaars. Het is heel vreemd dat moordende figuren soms een cultstatus oplopen in de USA, al moet je dan wel de juiste huidskleur hebben, uiteraard. Maar dan nog, ik heb best wel wat moeite met het constant framen van een moordenaar, ook al klinkt het voor sommige mensen zo romantisch.
pi_216457416
Ik denk dat de meest zwarte dag in de historie van het internet de dag zou kunnen worden dat Musk en de huidige VS z’n grip op Wikipedia zou krijgen. Mogelijk hebben ze dat al strak in het vizier.
pi_216457425
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 01:24 schreef Repentless het volgende:

Waarmee dus (in mijn optiek) impliciet de focus wordt gelegd op de Duitse schuld uit het verleden en wordt gesuggereerd dat de huidige generatie Duitsers net zo makkelijk weer daarin kan vervallen. Want ja, het waren hun voorouders die dat hebben gedaan.
In Duitsland is het trots zijn op eigen land en volk nauw verbonden met etnische haat en 'make Germany great again" Die nationalistische trots geldt voor heden en verleden... Terecht dat Duitsers alert zijn dat die trots niet overslaat in etnisch geweld. En ze weten ook dat die trotse nationalisten niet meer zo grof gewelddadig kunnen zijn als de nazi-voorgangers. Maar toch
Idem Nederland hoor... Vele Nederlanders kijken uit met die nationale trots promoten.
Wat ik begrijp van Duitsland is dat die focus op het moorddadig verleden terecht is . Persoonlijke schuld moet men niet hebben.... wel is het een persoonlijke verantwoordelijkheid dat opgefokte nationalisme te vermijden.
  dinsdag 28 januari 2025 @ 10:26:52 #113
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216457428
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 10:25 schreef Beathoven het volgende:
Ik denk dat de meest zwarte dag in de historie van het internet de dag zou kunnen worden dat Musk en de huidige VS z’n grip op Wikipedia zou krijgen. Mogelijk hebben ze dat al strak in het vizier.
Dan krijg je een soort internetkalifaat, hét woord van 2025.
  dinsdag 28 januari 2025 @ 10:29:22 #114
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216457452
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 10:26 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
In Duitsland is het trots zijn op eigen land en volk nauw verbonden met etnische haat en 'make Germany great again" Die nationalistische trots geldt voor heden en verleden... Terecht dat Duitsers alert zijn dat die trots niet overslaat in etnisch geweld. En ze weten ook dat die trotse nationalisten niet meer zo grof gewelddadig kunnen zijn als de nazi-voorgangers. Maar toch
Idem Nederland hoor... Vele Nederlanders kijken uit met die nationale trots promoten.
Wat ik begrijp van Duitsland is dat die focus op het moorddadig verleden terecht is . Persoonlijke schuld moet men niet hebben.... wel is het een persoonlijke verantwoordelijkheid dat opgefokte nationalisme te vermijden.
Precies, al denk ik dat je versteld kan staan hoe snel zulke sentimenten toch net zo of zelfs gewelddadiger kunnen worden. Je hebt nu ook allerlei andere technologische middelen tot je beschikking om leed te veroorzaken. Daarnaast, als het van een land zo groot als Amerika komt, kan het nog wel eens een stuk langer duren dan 5 jaar.
pi_216457453
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 07:46 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Vreemd dat we weinig meer horen over deze ‘terrorist’ sinds duidelijk is geworden dat de publieke opinie met hem is.

Hup Luigi.
:')
pi_216457454
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 10:25 schreef Beathoven het volgende:
Musk had toch al geprobeerd Wikipedia te kopen? Gelukkig zei wikipedia 'nee'' .
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 28 januari 2025 @ 10:30:48 #117
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216457468
quote:
13s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 10:29 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wikipediaban is ook zo'n woord dat je dit jaar meer voorbij gaat zien komen.
pi_216457500
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 10:30 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Wikipediaban is ook zo'n woord dat je dit jaar meer voorbij gaat zien komen.
Als in boze en verontwaardigde Trumpisten die niet meer mogen editen, bedoel je?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_216457501
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 01:24 schreef Repentless het volgende:

Waarmee dus (in mijn optiek) impliciet de focus wordt gelegd op de Duitse schuld uit het verleden en wordt gesuggereerd dat de huidige generatie Duitsers net zo makkelijk weer daarin kan vervallen. Want ja, het waren hun voorouders die dat hebben gedaan.
idem in Nederland
2022 staatsgreepcomplot van Reichsburgers
Baudet en zijn nationale trots
pi_216457560
ps back on topic.... Trump en zijn opgefokt nationalisme : dreigen Groenland en Panamakanaal met geweld in te pikken. Gemauw over annexatie van Canada. Ook andere ndere landen chanteren met tariefsverhogingen
  dinsdag 28 januari 2025 @ 10:41:42 #121
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216457567
Nu Trump succes heeft met het benoemen van de Golf van Amerika, noem ik mijn vrouw thuis liefkozend 'de Gleuf van Amerika', nu al een enorm succes.
  dinsdag 28 januari 2025 @ 10:43:00 #122
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216457580
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 10:33 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Als in boze en verontwaardigde Trumpisten die niet meer mogen editen, bedoel je?
Neuh, als je het niet kan krijgen en je de macht hebt om iets te bannen, zal dat best overwogen worden. Noem het op de bekende wappiekanalen en de talking points worden verspreid.

Iets in die richting.
pi_216457620
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 10:26 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dan krijg je een soort internetkalifaat, hét woord van 2025.
Staat naast de vast niet zo gewenste beschrijving van politici en hun verleden veel op over evolutie en alle andere zaken die niet lekker rijmen met de religieuze agenda van project ‘25.

Ik weet dat er meer is dan Wikipedia. Maar als dat door de MAGA cencuurmolen gaat of verdwijnt is dat vrij catastrofaal wat betreft de toegankelijkheid van kennis voor het breedste publiek ter wereld. Ik hang er persoonlijk meer waarde aan voor de burger dan AI.
pi_216457640
quote:
13s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 10:29 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Helaas kan de VS als land veel meer druk op iets uitoefenen dan Musk voor de verkiezingen op persoonlijke titel.
  dinsdag 28 januari 2025 @ 10:54:51 #125
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_216457670
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 09:13 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Hmja. En Trump zou toch juist opkomen voor die waarden van de gewone hardwerkende Amerikaan? :+

Zou wel zo consistent zijn om Mangione dan ook gratie te verlenen toch.
Doet-ie alleen als Mangione een rood MAGA-petje gaat dragen.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')