jaaa dat is best mooi idd,,, hmmms ik heb ook altijd beetje lastige tijd in december enzo. maar ok.quote:Op maandag 20 januari 2025 18:12 schreef Dotteke het volgende:
[..]
het mooie was, toen hij een keer die slagroom in zijn koffie had gedaan en hij het opgelepeld (werd gevoerd) wilde hij niet meer zonder![]()
SMaakt toch ook niet verdikte koffie
Maar ik ben heel blij dit laatste nog voor hem te hebben kunnen doen.
Rhodé moet bij elk bezoek aan Albert Heijn snel poepen; experts leggen uit waaromquote:Op maandag 20 januari 2025 17:58 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik maak het zelf Ja maar soms denk ik in de supermarkt, ik moet NU!
Ik vermoed dat iedereen die iemand verloren heeft speciaal met dit soort dagen die personen juist heel erg missenquote:Op maandag 20 januari 2025 18:14 schreef kree het volgende:
[..]
jaaa dat is best mooi idd,,, hmmms ik heb ook altijd beetje lastige tijd in december enzo. maar ok.
Tis toch mooi en denk dat zijn best waardevolle herinneringen.
denk ookquote:Op maandag 20 januari 2025 18:17 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ik vermoed dat iedereen die iemand verloren heeft speciaal met dit soort dagen die personen juist heel erg missen
Heb het van het weekend al gevierdquote:Op maandag 20 januari 2025 18:09 schreef Dotteke het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Ga je nog wat doen, of vier je het verder niet?
Dan neem ik je meequote:Op maandag 20 januari 2025 18:19 schreef Lovely het volgende:
[..]
Wie weet lig ik wel ergens in de schappen
ga je de eventuele bolus zo midden in die gangpad droppen?quote:
Nee ik denk wel netjes tussen de sinaasappelsquote:Op maandag 20 januari 2025 18:19 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
ga je de eventuele bolus zo midden in die gangpad droppen?
Ben ik vanmiddag geweestquote:
O ja dat kan ook.quote:Op maandag 20 januari 2025 18:18 schreef AardappelSchotel het volgende:
[..]
Heb het van het weekend al gevierd
haha ja dat is wel kut idd, nu meestal loop je er zo langs, maar je kunt het treffen idd.quote:Op maandag 20 januari 2025 18:21 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ben ik vanmiddag geweest
Dacht voor de tweede keer laat ik eens naar de zelfscan gaan
En wilde betalen krijg je een melding dat je gecontroleerd wordt.
Dat is dus 2x scannen 2x controle
Voorlopig maar niet meer scannen
Huh hoezo twee keer scannen?quote:Op maandag 20 januari 2025 18:21 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ben ik vanmiddag geweest
quote:Op maandag 20 januari 2025 18:20 schreef JustinK het volgende:
[..]
Nee ik denk wel netjes tussen de sinaasappels
Wat is ie aan t koken?quote:Op maandag 20 januari 2025 18:22 schreef mascara-klodder het volgende:
Er wordt weer voor me gekookt. Wat een luxe
owh hier moet alles uit tas en nog een keertje door kassa medewerker.quote:Op maandag 20 januari 2025 18:23 schreef Lovely het volgende:
[..]
Huh hoezo twee keer scannen?![]()
Ik had bij de appie controle maar hoef niet opnieuw alles te scannen, maar ik had de handscanner
2x boodschappen zelf gescand en allebei de keren een controlequote:Op maandag 20 januari 2025 18:23 schreef Lovely het volgende:
[..]
Huh hoezo twee keer scannen?![]()
Ik had bij de appie controle maar hoef niet opnieuw alles te scannen, maar ik had de handscanner
Hier niet, ze scant een paar artikelen en dan is t klaar en kan ik gewoon pinnen/betalenquote:Op maandag 20 januari 2025 18:23 schreef kree het volgende:
[..]
owh hier moet alles uit tas en nog een keertje door kassa medewerker.
Dat is wel lekkerquote:Op maandag 20 januari 2025 18:24 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Noodles met kip en roerbakgroenten
Maar waarom 2x de boodschappen gescand dan?quote:Op maandag 20 januari 2025 18:24 schreef Dotteke het volgende:
[..]
2x boodschappen zelf gescand en allebei de keren een controle
Langs de Kippie lopenquote:Op maandag 20 januari 2025 18:17 schreef Lovely het volgende:
[..]
Wat ik wel heb is als ik nootjes ruik van een notenkraam, dat ik daar dan zin in krijg
Oh daar heb ik lang geleden wel eens kippeling gekocht, vond ik wel lekkerquote:Op maandag 20 januari 2025 18:31 schreef maily het volgende:
[..]
Langs de Kippie lopen![]()
Maar daar loop ik voorbij.
Fijn om te lezen ToTquote:Op maandag 20 januari 2025 18:32 schreef ToT het volgende:
Sow, al met al een lekker positieve dag hier!
Heb ook regelmatig controle.quote:Op maandag 20 januari 2025 18:21 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ben ik vanmiddag geweest
quote:Op maandag 20 januari 2025 18:32 schreef ToT het volgende:
Sow, al met al een lekker positieve dag hier!
Dat ken ik niet. Soort van kipnuggets?quote:Op maandag 20 januari 2025 18:32 schreef Lovely het volgende:
[..]
Oh daar heb ik lang geleden wel eens kippeling gekocht, vond ik wel lekker
ik ook, naar huis meegenomen keidroog en aangebrand, sindsdien nooit meer geweestquote:Op maandag 20 januari 2025 18:32 schreef Lovely het volgende:
[..]
Oh daar heb ik lang geleden wel eens kippeling gekocht, vond ik wel lekker
Yesquote:Op maandag 20 januari 2025 18:35 schreef maily het volgende:
[..]
Dat ken ik niet. Soort van kipnuggets?
Altijd zelfscanquote:Op maandag 20 januari 2025 18:21 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ben ik vanmiddag geweest
Ja. Ziet er hetzelfde uit als Kippies.quote:Op maandag 20 januari 2025 18:38 schreef Lovely het volgende:
Maar was van deze kraam https://www.mikeyskip.nl/
Mini-ToT werd ongelooflijk blij wakker en heeft zijn ontbijtje snel opgegeten.quote:
Nee maanden geleden de eerste keer, vandaag de tweede keerquote:Op maandag 20 januari 2025 18:26 schreef Lovely het volgende:
[..]
Maar waarom 2x de boodschappen gescand dan?
Viel wel mee vond ik, vind ik wel lekker zo'n laagjequote:Op maandag 20 januari 2025 18:40 schreef maily het volgende:
[..]
Ja. Ziet er hetzelfde uit als Kippies.
Vooral veel paneer.
Gewoon.vaker gaan.quote:Op maandag 20 januari 2025 18:41 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Nee maanden geleden de eerste keer, vandaag de tweede keer
Vind er niets aan dat zelf scannen.quote:Op maandag 20 januari 2025 18:45 schreef maily het volgende:
[..]
Gewoon.vaker gaan.
Nu denken ze: hé een nieuwe! Controle!!
Oke.quote:Op maandag 20 januari 2025 18:46 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Vind er niets aan dat zelf scannen.
Dat ze negatief en wat dementerend was, was mij al bekend, maar het is dus erger dan ik dacht.quote:Op maandag 20 januari 2025 18:44 schreef maily het volgende:
[..]
Dat klinkt positief ToT!
Behalve van de dementie van je moeder; moeilijk!!
Wat mooi van Mini-ToT, heeft hij dat van jouw die leergierigheid?quote:Op maandag 20 januari 2025 18:41 schreef ToT het volgende:
[..]
Mini-ToT werd ongelooflijk blij wakker en heeft zijn ontbijtje snel opgegeten.
Onderweg naar school bleef hij heel vrolijk en vroeg me allerlei wetenswaardigheden, bijvoorbeeld over dinosaurussen enzo; hij is echt heel leergierig!
Toen kwam wel een domper: mijn moeder gebeld en die kwam met de vreselijkste verhalen. Overlegd met mijn broer en met de verzorging daar en ze is duidelijk aan het dementeren en zit daarbij in een negatieve spiraal waarin ze alleen negatieve dingen van een tijd geleden kan herinneren en daar klampt ze zich heel erg aan vast en alle positieve dingen die met het zelfde onderwerp te maken hebben, komen niet meer binnen.
Gelijk moeders gebeld en haar een gigantische peptalk gegeven, Zoals altijd verwierp ze een aantal van mijn punten, maar daar kon ik weer omheen lullen en daar had ze niks tegenin te brengen. Gesprek op die positieve noot afgekapt. Ze klonk best een stuk positiever op dat moment!
Hier iedereen wat de moeder zitten bolken en kut zitten roepen, toen stevig zitten sporten.
Snert gevroten en het smaakte prima!
Leuk online zitten kletsen met een dame van een datingsite. Geen idee of ze mijn type is, maar het was heel leuk!
Weer naar school gereden en moeders gebeld; die bleek ondertussen bezoek te hebben gekregen van wie ze een bos bloemen had gekregen. Ik zette mijn peptalk voort met dit onderwerp; ze komt tegenwoordig het bed niet meer uit, maar ze maakte zich zorgen of de bloemen wel op de juiste plek stonden. Ik liet haar mij beloven morgen of overmorgen uit bed te komen om zelf uit te proberen waar de bloemen het beste konden staan. Ze kwam nu echt veel spontaner over!
Eenmaal bij school bleek Mini-ToT bij een vriendinnetje te willen spelen, en dat is hartstikke leuk verlopen.
En zojuist heeft hij enorm goed gegeten en smult hij van een toetje,
Ondertussen heb ik hier flink op zitten ruimen en oud glas e.d. afgevoerd.
Ohzo..quote:Op maandag 20 januari 2025 18:41 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Nee maanden geleden de eerste keer, vandaag de tweede keer
Ik hoop dat de verpleging daar haar toch af en toe uit bed probeert te krijgen ....quote:Op maandag 20 januari 2025 18:47 schreef ToT het volgende:
[..]
Dat ze negatief en wat dementerend was, was mij al bekend, maar het is dus erger dan ik dacht.
Met name sinds ze laatst een virus heeft opgelopen is het verslechterd en nu blijft ze in bed en gaat mentaal en geestelijk verder achteruit.
Ik heb haar verteld dat met mijn scheiding ik het mentaal ook zwaar te verduren had, en dat had ook een behoorlijke impact op mijn lichaam; de stress en ellende sloeg op m'n spieren en weet ik wat nog meer. Dat was toen mijn nagels ineens een stuk korter waren en ik symptomen van het carpaaltunnel-syndroom kreeg.
Nu ben ik een stuk positiever, m'n nagels groeien terug en de klachten in mijn handen zijn sterk verminderd.
Ik zei dat als zij probeerde positiever te worden, dat zij zich ook lichamelijk weer een stuk beter zou gaan voelen.
Mini vraagt me net of toetje gemaakt is van ijsje!quote:Op maandag 20 januari 2025 18:47 schreef Lovely het volgende:
[..]
Wat mooi van Mini-ToT, heeft hij dat van jouw die leergierigheid?
En wat sneu van je moeder, dat ze in die negatieve spiraal zit.. Hopelijk komt ze daar toch weer uit
Hopen dat jouw peptalk haar motiveerd
Ze vragen het wel, maar ze wil niet. Maar hopelijk dat ze het door mijn peptalk alsnog gaat doen.quote:Op maandag 20 januari 2025 18:48 schreef maily het volgende:
[..]
Ik hoop dat de verpleging daar haar toch af en toe uit bed probeert te krijgen ....
quote:Op maandag 20 januari 2025 18:49 schreef Lovely het volgende:
Ik ben daar ook wel bang voor, dat een van mijn ouders dementerend wordtMijn oma was t wel.. niet fijn om te zien..
Haha, geweldig dat ie zo door blijven vragen naar dingenquote:Op maandag 20 januari 2025 18:51 schreef ToT het volgende:
[..]
Mini vraagt me net of toetje gemaakt is van ijsje!
Ik leg uit dat toetjes en ijs gemaakt is van melk.
"Oh, dan is ijsje dus ook gezond?"
- "Nou, in ijsje zit veel suiker en vet."
"Wat is vet?"
- "Hier! Kijk! Mijn buik: DAT is vet! Maar vet is iets wat in sommige soorten eten zit. In vlees zit wat vet, in ijsjes zit vet, en een beetje vet kan goed zijn voor kinderen maar ook weer niet te veel. En sommige soorten vet zijn beter dan andere soorten."
"Hoe maak je eigenlijk een ijsje? "
Ik dus dat weer uitleggen!
En ja, dat leergierige heeft hij van mij!
Ja en hij wil het ook echt oprecht weten, en hij onthoudt die uitleg ook en vertelt dat weer aan andere kinderen op school!quote:Op maandag 20 januari 2025 18:52 schreef Lovely het volgende:
[..]
Haha, geweldig dat ie zo door blijven vragen naar dingen
En dan vertellen de kinderen het weer thuis aan papa of mamaquote:Op maandag 20 januari 2025 18:53 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja en hij wil het ook echt oprecht weten, en hij onthoudt die uitleg ook en vertelt dat weer aan andere kinderen op school!
Precies!quote:Op maandag 20 januari 2025 18:57 schreef Lovely het volgende:
[..]
En dan vertellen de kinderen het weer thuis aan papa of mama![]()
Die dan vragen hoe weet je dat? En dan zegt hij of zij nou dat heeft Mini-ToT verteld
Nee is mensonterend.quote:Op maandag 20 januari 2025 18:49 schreef Lovely het volgende:
Ik ben daar ook wel bang voor, dat een van mijn ouders dementerend wordtMijn oma was t wel.. niet fijn om te zien..
Geweldige boost heb je gehad dan vandaag.quote:Op maandag 20 januari 2025 18:58 schreef ToT het volgende:
En ik vond de sfeer vandaag hier in het topic ook erg leuk, zelfs tijdens de discussie!
Dat is ToT gegundquote:Op maandag 20 januari 2025 19:02 schreef maily het volgende:
[..]
Geweldige boost heb je gehad dan vandaag.
Mag ook weleens!
Radio 40 - 45?quote:Op maandag 20 januari 2025 19:03 schreef Homijn het volgende:
Ik heb uit betrouwbare bron dat er op Radio 40 een speciale uitzending is
9 te weinigquote:Op maandag 20 januari 2025 19:03 schreef Homijn het volgende:
Ik heb uit betrouwbare bron dat er op Radio 40 een speciale uitzending is
quote:Op maandag 20 januari 2025 19:02 schreef maily het volgende:
[..]
Geweldige boost heb je gehad dan vandaag.
Mag ook weleens!
quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |