ik ook, naar huis meegenomen keidroog en aangebrand, sindsdien nooit meer geweestquote:Op maandag 20 januari 2025 18:32 schreef Lovely het volgende:
[..]
Oh daar heb ik lang geleden wel eens kippeling gekocht, vond ik wel lekker
Yesquote:Op maandag 20 januari 2025 18:35 schreef maily het volgende:
[..]
Dat ken ik niet. Soort van kipnuggets?
Altijd zelfscanquote:Op maandag 20 januari 2025 18:21 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ben ik vanmiddag geweest
Dacht voor de tweede keer laat ik eens naar de zelfscan gaan
En wilde betalen krijg je een melding dat je gecontroleerd wordt.
Dat is dus 2x scannen 2x controle
Voorlopig maar niet meer scannen
Ja. Ziet er hetzelfde uit als Kippies.quote:Op maandag 20 januari 2025 18:38 schreef Lovely het volgende:
Maar was van deze kraam https://www.mikeyskip.nl/
Mini-ToT werd ongelooflijk blij wakker en heeft zijn ontbijtje snel opgegeten.quote:
Nee maanden geleden de eerste keer, vandaag de tweede keerquote:Op maandag 20 januari 2025 18:26 schreef Lovely het volgende:
[..]
Maar waarom 2x de boodschappen gescand dan?
Viel wel mee vond ik, vind ik wel lekker zo'n laagjequote:Op maandag 20 januari 2025 18:40 schreef maily het volgende:
[..]
Ja. Ziet er hetzelfde uit als Kippies.
Vooral veel paneer.
Gewoon.vaker gaan.quote:Op maandag 20 januari 2025 18:41 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Nee maanden geleden de eerste keer, vandaag de tweede keer
Vind er niets aan dat zelf scannen.quote:Op maandag 20 januari 2025 18:45 schreef maily het volgende:
[..]
Gewoon.vaker gaan.
Nu denken ze: hé een nieuwe! Controle!!
Oke.quote:Op maandag 20 januari 2025 18:46 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Vind er niets aan dat zelf scannen.
Dat ze negatief en wat dementerend was, was mij al bekend, maar het is dus erger dan ik dacht.quote:Op maandag 20 januari 2025 18:44 schreef maily het volgende:
[..]
Dat klinkt positief ToT!
Behalve van de dementie van je moeder; moeilijk!!
Wat mooi van Mini-ToT, heeft hij dat van jouw die leergierigheid?quote:Op maandag 20 januari 2025 18:41 schreef ToT het volgende:
[..]
Mini-ToT werd ongelooflijk blij wakker en heeft zijn ontbijtje snel opgegeten.
Onderweg naar school bleef hij heel vrolijk en vroeg me allerlei wetenswaardigheden, bijvoorbeeld over dinosaurussen enzo; hij is echt heel leergierig!
Toen kwam wel een domper: mijn moeder gebeld en die kwam met de vreselijkste verhalen. Overlegd met mijn broer en met de verzorging daar en ze is duidelijk aan het dementeren en zit daarbij in een negatieve spiraal waarin ze alleen negatieve dingen van een tijd geleden kan herinneren en daar klampt ze zich heel erg aan vast en alle positieve dingen die met het zelfde onderwerp te maken hebben, komen niet meer binnen.
Gelijk moeders gebeld en haar een gigantische peptalk gegeven, Zoals altijd verwierp ze een aantal van mijn punten, maar daar kon ik weer omheen lullen en daar had ze niks tegenin te brengen. Gesprek op die positieve noot afgekapt. Ze klonk best een stuk positiever op dat moment!
Hier iedereen wat de moeder zitten bolken en kut zitten roepen, toen stevig zitten sporten.
Snert gevroten en het smaakte prima!
Leuk online zitten kletsen met een dame van een datingsite. Geen idee of ze mijn type is, maar het was heel leuk!
Weer naar school gereden en moeders gebeld; die bleek ondertussen bezoek te hebben gekregen van wie ze een bos bloemen had gekregen. Ik zette mijn peptalk voort met dit onderwerp; ze komt tegenwoordig het bed niet meer uit, maar ze maakte zich zorgen of de bloemen wel op de juiste plek stonden. Ik liet haar mij beloven morgen of overmorgen uit bed te komen om zelf uit te proberen waar de bloemen het beste konden staan. Ze kwam nu echt veel spontaner over!
Eenmaal bij school bleek Mini-ToT bij een vriendinnetje te willen spelen, en dat is hartstikke leuk verlopen.
En zojuist heeft hij enorm goed gegeten en smult hij van een toetje,
Ondertussen heb ik hier flink op zitten ruimen en oud glas e.d. afgevoerd.
Ohzo..quote:Op maandag 20 januari 2025 18:41 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Nee maanden geleden de eerste keer, vandaag de tweede keer
Ik hoop dat de verpleging daar haar toch af en toe uit bed probeert te krijgen ....quote:Op maandag 20 januari 2025 18:47 schreef ToT het volgende:
[..]
Dat ze negatief en wat dementerend was, was mij al bekend, maar het is dus erger dan ik dacht.
Met name sinds ze laatst een virus heeft opgelopen is het verslechterd en nu blijft ze in bed en gaat mentaal en geestelijk verder achteruit.
Ik heb haar verteld dat met mijn scheiding ik het mentaal ook zwaar te verduren had, en dat had ook een behoorlijke impact op mijn lichaam; de stress en ellende sloeg op m'n spieren en weet ik wat nog meer. Dat was toen mijn nagels ineens een stuk korter waren en ik symptomen van het carpaaltunnel-syndroom kreeg.
Nu ben ik een stuk positiever, m'n nagels groeien terug en de klachten in mijn handen zijn sterk verminderd.
Ik zei dat als zij probeerde positiever te worden, dat zij zich ook lichamelijk weer een stuk beter zou gaan voelen.
Mini vraagt me net of toetje gemaakt is van ijsje!quote:Op maandag 20 januari 2025 18:47 schreef Lovely het volgende:
[..]
Wat mooi van Mini-ToT, heeft hij dat van jouw die leergierigheid?
En wat sneu van je moeder, dat ze in die negatieve spiraal zit.. Hopelijk komt ze daar toch weer uit
Hopen dat jouw peptalk haar motiveerd
Ze vragen het wel, maar ze wil niet. Maar hopelijk dat ze het door mijn peptalk alsnog gaat doen.quote:Op maandag 20 januari 2025 18:48 schreef maily het volgende:
[..]
Ik hoop dat de verpleging daar haar toch af en toe uit bed probeert te krijgen ....
quote:Op maandag 20 januari 2025 18:49 schreef Lovely het volgende:
Ik ben daar ook wel bang voor, dat een van mijn ouders dementerend wordtMijn oma was t wel.. niet fijn om te zien..
Haha, geweldig dat ie zo door blijven vragen naar dingenquote:Op maandag 20 januari 2025 18:51 schreef ToT het volgende:
[..]
Mini vraagt me net of toetje gemaakt is van ijsje!
Ik leg uit dat toetjes en ijs gemaakt is van melk.
"Oh, dan is ijsje dus ook gezond?"
- "Nou, in ijsje zit veel suiker en vet."
"Wat is vet?"
- "Hier! Kijk! Mijn buik: DAT is vet! Maar vet is iets wat in sommige soorten eten zit. In vlees zit wat vet, in ijsjes zit vet, en een beetje vet kan goed zijn voor kinderen maar ook weer niet te veel. En sommige soorten vet zijn beter dan andere soorten."
"Hoe maak je eigenlijk een ijsje? "
Ik dus dat weer uitleggen!
En ja, dat leergierige heeft hij van mij!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |