abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 januari 2025 @ 17:11:28 #276
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_216391927
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 17:07 schreef Beathoven het volgende:

[..]
De Jeruzalem post en Mossad vinden je avatar ook moeilijk, maar ik denk dat je verder prima te verenigen bent.
Die hadden al herkend dat het niks te maken had met een Hitler salute.
En nu graag stoppen over mijn ui.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  Moderator woensdag 22 januari 2025 @ 17:17:09 #277
375570 crew  Cyan9
pi_216391971
quote:
7s.gif Op woensdag 22 januari 2025 17:11 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Je neemt een provocerende UI, en dan claimen dat je er geen reacties op wil? Hah.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_216392087
Het enige wat deze regering voort weet te brengen zijn crises.

Is Omtzigt al gevraagd hoe het gaat met goed besturen, vertrouwen in de overheid terugwinnen, bestaanszekerheid, de woningcrisis, stikstofcrisis. Waarom heeft NSC deze minister niet eerder tot orde geroepen? Dat zou toch goed mogelijk moeten zijn met die extraparlementaire constructie.

Hoe lang kan onze politieke elite nog volhouden dat de elite eigenlijk links is en dat alles aan asielzoekers en links ligt. Ze hebben toch zelf gewoon geen enkel idee hoe wat dan ook aan te pakken. Het is alleen maar geef ons meer tijd dan komt er niets.
  woensdag 22 januari 2025 @ 17:32:01 #279
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_216392120
We hebben een uitspraak van de rechter met zeer grote gevolgen, en we hebben een kabinet dat nog niet eens in staat is om een plan te maken voor het eten van morgenavond. Wat je verder ook van de uitspraak vindt, iedereen zou zich op dit moment zorgen moeten maken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 januari 2025 @ 17:32:44 #280
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_216392126
twitter

Rechter is duidelijk. Het is niet aan de rechter om te zegen hoe. Zegt alleen maar Kabinet hou je aan de wet.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  woensdag 22 januari 2025 @ 17:32:54 #281
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_216392129
Hele debat over demonstratierecht komt eigenlijk gewoon op neer dat minister/burgemeester/OM genoeg handvatten hebben om raddraaiers aan te pakken. Alleen er is niet genoeg capaciteit bij de politie of OM om deze zaken op te pakken.

Dus ja enige oplossing is gewoon meer capaciteit regelen en dus meer geld. Iets wat er niet is dus ze discussieren nu voor niks.
pi_216392158
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 17:32 schreef Janneke141 het volgende:
We hebben een uitspraak van de rechter met zeer grote gevolgen,
Grote gevolgen?
Dit kabinet kan een paar maatregelen doen, zodat het lijkt alsof er veel gebeurt.
De rechter kan pas eind 2030 de dwangsom definitief opleggen en dan is er een ander kabinet .
Of met weer één van de coalitiepartijen.... so what.. 10 miljoen euro komt uit de staatskas en gaat --ojee- naar de staatskas.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 22-01-2025 17:48:23 ]
pi_216392197
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 17:32 schreef borisz het volgende:
[ x ]

Rechter is duidelijk. Het is niet aan de rechter om te zegen hoe. Zegt alleen maar Kabinet hou je aan de wet.
Toch moet iemand anders gaan vertellen hoe, dit kabinet doet het niet. En de provincies hadden het hoe al klaar, maar dat hebben ze weggegooid. Misschien is het weer eens tijd voor een commissie Remkes?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_216392210
quote:
7s.gif Op woensdag 22 januari 2025 17:11 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
De schijn van een hitlergroet is ook niet zo getuigend van een innerlijk fatsoen.
Wie die schijn wilt vermijden, houd de arm lager of gebogen of zwaait met de hand.
Dat Musk dit vermijden niet kon.... is er onbewust enige sympathie voor duits extreemrechts ?
  woensdag 22 januari 2025 @ 17:41:29 #285
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_216392217
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 17:40 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

is er onbewust enige sympathie voor duits extreemrechts ?
Nee hoor. Niet onbewust :+
  woensdag 22 januari 2025 @ 17:43:10 #286
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_216392238
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 17:36 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Grote gevolgen?
Dit kabinet kan een paar maatregelen doen, zodat het lijkt alsof er veel gebeurt.
De rechter kan pas eind 2030 de dwangsom definitief opleggen en dan is er een ander kabinet .
Of met weer één van de coalitiepartijen.... so what.. 10 miljoen euro komt uit de staatskas en gaat weer naar de staatskas.
Dan zijn de gevolgen er nog steeds, alleen vegen we ze onder de mat. Maar ik snap wat je bedoelt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_216392274
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 14:17 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Dit is geen vorm van beleidsbepaling door de rechter. Dit is onderdeel van de Trias Politica zoals we die in Nederland hebben waarbij de rechterlijke macht toeziet op naleving (door de regering) van de wetten die door de wetgevende macht (Eerste en Tweede Kamer) zijn vastgesteld.

Dit is nu net de juiste werking van de democratische rechtsstaat:

De wetten worden gemaakt door de democratisch gekozen volksvertegenwoordiging (Eerste en Tweede Kamer).
De rechter zorgt ervoor dat de regering deze democratisch vastgestelde wetten naleeft.
Dit voorkomt willekeur en machtmisbruik door de uitvoerende macht.
Bedankt ChatGPT. Maar zo is het dus niet, omdat de EU er dus is. Dat vergeet je elke keer weer als je deze onzin copy paste.
pi_216392302
quote:
[ x ]

Geeft nog meer weer eens aan wat een gotspe de Urgenda-zaak was. Wordt hier ook weer genoemd, geeft rechters ruim baan om op de stoel van de wetgever te gaan zitten en tegelijkertijd te claimen dat niet te doen. Clownshow.
  woensdag 22 januari 2025 @ 17:52:12 #289
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_216392319
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 17:47 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Bedankt ChatGPT. Maar zo is het dus niet, omdat de EU er dus is. Dat vergeet je elke keer weer als je deze onzin copy paste.
En wie zit er aan de tafel bij de EU? Rechters of de regering?
pi_216392326
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 17:52 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
En wie zit er aan de tafel bij de EU? Rechters of de regering?
Geen van beiden, dat is het probleem met de EU.
  woensdag 22 januari 2025 @ 17:54:26 #291
403588 mcmlxiv
pi_216392338
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 17:50 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Geeft nog meer weer eens aan wat een gotspe de Urgenda-zaak was. Wordt hier ook weer genoemd, geeft rechters ruim baan om op de stoel van de wetgever te gaan zitten en tegelijkertijd te claimen dat niet te doen. Clownshow.
Ik ben voor! Alle PVV en FvD politici, kiezers en sympathisanten nú arresteren! Waarvoor dat bedenken we later wel. Wetgeving volgen we alleen wanneer dat zo uitkomt tenslotte
pi_216392353
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 17:54 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Ik ben voor! Alle PVV en FvD politici, kiezers en sympathisanten nú arresteren! Waarvoor dat bedenken we later wel. Wetgeving volgen we alleen wanneer dat zo uitkomt tenslotte
Die vieze authoritaire fantasietjes van je hebben we al vaak genoeg gehoord hoor :')
  woensdag 22 januari 2025 @ 18:07:47 #293
403588 mcmlxiv
pi_216392487
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 17:55 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Die vieze authoritaire fantasietjes van je hebben we al vaak genoeg gehoord hoor :')
Hey, jij wil alleen wetten handhaven die jou goed uitkomen. Niet komen janken dus wanneer dat slecht uitpakt
pi_216392544
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 17:53 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Geen van beiden, dat is het probleem met de EU.
Alle belangrijke besluiten, zeker ook verdragen zoals dit, worden gemaakt in de Raad van regeringsleiders of ministers. Dus ja, de Nederlandse regering zat er wel bij.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_216392681
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 17:32 schreef Janneke141 het volgende:
We hebben een uitspraak van de rechter met zeer grote gevolgen, en we hebben een kabinet dat nog niet eens in staat is om een plan te maken voor het eten van morgenavond. Wat je verder ook van de uitspraak vindt, iedereen zou zich op dit moment zorgen moeten maken.
Ja het zal tijd worden voor het politieke midden kleur te bekennen. Als we wat willen in dit land zal het over links moeten gebeuren. Op rechts hebben ze werkelijk geen oplossing voor welk probleem dan ook. Best onvoorstelbaar zelfs voor mij als linkse rakker maar er is toch geen andere conclusie mogelijk bij dit kabinet dat tussen de crises in enkel lijkt af te wachten.
pi_216392703
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 18:13 schreef Hanca het volgende:

[..]
Alle belangrijke besluiten, zeker ook verdragen zoals dit, worden gemaakt in de Raad van regeringsleiders of ministers. Dus ja, de Nederlandse regering zat er wel bij.
In 1992 ja. Het is allemaal de schuld van Lubbers.
graag op anoniem
pi_216392714
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 17:43 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dan zijn de gevolgen er nog steeds, alleen vegen we ze onder de mat. Maar ik snap wat je bedoelt.
Behalve dat dan nog steeds de intern salderen uitspraak van de Raad van State van eind vorig jaar gevolgd moet worden. Dus geen inzet van latente stikstofruimte meer en elke keer een passende beoordeling opstellen. Dat betekent op zich al dat heel veel niet meer kan voor boeren, industrie en ook voor de woningbouw en infrastructuur. Het net sluit onvermijdelijk met elke uitspraak verder en er is geen ontkomen meer aan. Ja, je kunt blijven traineren maar de sanering komt er en wordt steeds kouder evenredig aan het verslechteren van de natuur.
  woensdag 22 januari 2025 @ 18:26:04 #298
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_216392723
quote:
[ x ]

Ongetwijfeld, maar als de wet wordt gewijzigd en de rechter opnieuw toetst moet het ok zijn.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_216392766
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 18:25 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Behalve dat dan nog steeds de intern salderen uitspraak van de Raad van State van eind vorig jaar gevolgd moet worden. Dus geen inzet van latente stikstofruimte meer en elke keer een passende beoordeling opstellen. Dat betekent op zich al dat heel veel niet meer kan voor boeren, industrie en ook voor de woningbouw en infrastructuur. Het net sluit onvermijdelijk met elke uitspraak verder en er is geen ontkomen meer aan. Ja, je kunt blijven traineren maar de sanering komt er en wordt steeds kouder evenredig aan het verslechteren van de natuur.
Eens, twee uitspraken in zo’n korte tijd zou zelfs BBB wakker mogen schudden uit hun mestdromen…
pi_216392778
Ik vind wel dat de Europese politiek anders vormgegeven moet worden of dat er op een andere manier over bericht moet worden. Ik volg echt veel politiek maar ik zie toch eigenlijk nooit welke beslissingen onze mensen in Brussel nemen en waarom. Geen enkel idee wat de mensen hebben uitgespookt waar ik op stemde bij Europese verkiezingen.
Ik denk dat je in kranten en dergelijke veel meer over Amerikaanse politiek leest dan over wat er allemaal in Brussel besproken wordt. Ja af en toe krijg je een overzicht van hoe het gegaan is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')