abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216390390
Het is onbegrijpelijk dat er nog steeds mensen op BBB stemmen. Wat een kneuzenkermis.
pi_216390414
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 14:21 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Omdat de alternatieven die hier al zo vaak geopperd zijn overstappen naar "biologische" productie/schaalverkleining.

Misschien dat ik alleen voor mezelf spreek maar biologische producten in de supermarkt zijn voor mij onbetaalbaar.
Het hele levensonderhoud is binnen een paar jaar schier onbetaalbaar geworden. Maar dat vind ik alsnog geen argument om dan maar niks te doen. Bovendien bestaat er geen recht op goedkoop eten ofzo.
pi_216390434
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 14:21 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Omdat de alternatieven die hier al zo vaak geopperd zijn overstappen naar "biologische" productie/schaalverkleining.

Misschien dat ik alleen voor mezelf spreek maar biologische producten in de supermarkt zijn voor mij onbetaalbaar.
Nogmaals: we produceren hier vooral voor de export en importeren ons eigen eten. En de Lidl is toch niet de duurste winkel, toch heeft die inmiddels de meeste biologische groente en fruit, wat laat zien dat biologisch helemaal niet duurder hoeft te zijn.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_216390505
graag op anoniem
pi_216390509
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 14:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nogmaals: we produceren hier vooral voor de export en importeren ons eigen eten. En de Lidl is toch niet de duurste winkel, toch heeft die inmiddels de meeste biologische groente en fruit, wat laat zien dat biologisch helemaal niet duurder hoeft te zijn.
Ja eerlijk gezegd vind ik dat een non argument, als we aan schaalverkleining gaan doen nemen de prijzen per definitie toe, of dat eten nu naar nederland gaat of belgie.

Gemiddeld zjin biologische producten 50% duurder.
https://www.consumentenbo(...)n%20prijsverschillen.
pi_216390552
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 14:33 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ja eerlijk gezegd vind ik dat een non argument, als we aan schaalverkleining gaan doen nemen de prijzen per definitie toe, of dat eten nu naar nederland gaat of belgie.

Gemiddeld zjin biologische producten 50% duurder.
https://www.consumentenbo(...)n%20prijsverschillen.
De winstmarges op biologische producten voor met name de supermarkt zijn hoger: https://www.rtl.nl/rtl-ni(...)%20eigen%20onderzoek.

Dus die hogere prijs zit hem niet bij de boeren en de productie, die zit hem er in dat supermarkten biologisch nog wegzetten als luxe product waar je meer voor kunt vragen. Nogmaals: Lidl laat zien dat het anders kan. Dus biologisch hoeft helemaal niet duurder te zijn.

Echt, het heeft weinig met goedkoop voedsel te maken. Al is het zo dat we in de jaren 60 nog 30% van ons inkomen uitgaven aan voedsel, dat is gezakt naar onder de 10%. Een paar procent er bij zodat boeren ook fatsoenlijk kunnen leven met een normaal bedrijf zonder ziekmakende gifstoffen en enorme bodemvervuiling zou ook niet zo slecht zijn.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_216390628
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 14:33 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[ x ]
_O-

Wat een vergelijking...

Caroline springt straks ook op de bres voor asbest en arsenicum.
pi_216390675
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 14:51 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Wat een vergelijking...

Caroline springt straks ook op de bres voor asbest en arsenicum.
We hebben de mijnen gesloten, dan kunnen we ook het mes zetten in de veestapel.
pi_216390730
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 14:57 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
We hebben de mijnen gesloten, dan kunnen we ook het mes zetten in de veestapel.
Ik begin bijna te denken dat het enige wat zij en andere radicale politici echt doen is om te kijken hoe je de meest stompzinnige vergelijkingen kunt maken naar Russisch en Maga-Amerikaans voorbeeld.
pi_216390756
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 15:05 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Ik begin bijna te denken dat het enige wat zij en andere radicale politici echt doen is om te kijken hoe je de meest stompzinnige vergelijkingen kunt maken naar Russisch en Maga-Amerikaans voorbeeld.
Ik zei het vandaag al eerder maar ik begrijp echt niet dat mensen hier op stemmen. Man man man wat een onkunde. “Laten we gewoon afspreken dat we doen alsof we het probleem niet zien, dan is er ook geen probleem!”

:')
pi_216390776
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 15:08 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik zei het vandaag al eerder maar ik begrijp echt niet dat mensen hier op stemmen. Man man man wat een onkunde. “Laten we gewoon afspreken dat we doen alsof we het probleem niet zien, dan is er ook geen probleem!”

:')
Van de BBB hebben we gelukkig de bijna volledige zekerheid dat er waarschijnlijk niet veel van overblijft bij een volgende verkiezing en ze hierdoor alleen maar op minder zetels uitkomen.
pi_216390800
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2025 14:40 schreef Hanca het volgende:

[..]
De winstmarges op biologische producten voor met name de supermarkt zijn hoger: https://www.rtl.nl/rtl-ni(...)%20eigen%20onderzoek.

Dus die hogere prijs zit hem niet bij de boeren en de productie, die zit hem er in dat supermarkten biologisch nog wegzetten als luxe product waar je meer voor kunt vragen. Nogmaals: Lidl laat zien dat het anders kan. Dus biologisch hoeft helemaal niet duurder te zijn.

Echt, het heeft weinig met goedkoop voedsel te maken. Al is het zo dat we in de jaren 60 nog 30% van ons inkomen uitgaven aan voedsel, dat is gezakt naar onder de 10%. Een paar procent er bij zodat boeren ook fatsoenlijk kunnen leven met een normaal bedrijf zonder ziekmakende gifstoffen en enorme bodemvervuiling zou ook niet zo slecht zijn.
Tsjah andere afweging aan het einde, als een stukje natuur er anders uit gaat zien voor betaalbaar voedsel dan so be it.

Of je haalt het maar bij sectoren die niet voorzien in primaire levensbehoeften.
pi_216390968
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 15:12 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Tsjah andere afweging aan het einde, als een stukje natuur er anders uit gaat zien voor betaalbaar voedsel dan so be it.

Of je haalt het maar bij sectoren die niet voorzien in primaire levensbehoeften.
Waarom moeten wij vanuit hier de halve wereld van eten voorzien? We zitten hier op een postzegeltje met veel te veel mensen. Zet die koeien ergens neer waar er wel ruimte voor is.
  Moderator woensdag 22 januari 2025 @ 15:40:02 #265
375570 crew  Cyan9
pi_216391059
quote:
Het dieptepunt kan altijd dieper, my god.
Ongenteresseerd maar toch aanwezig.
pi_216391180
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2025 15:28 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Waarom moeten wij vanuit hier de halve wereld van eten voorzien? We zitten hier op een postzegeltje met veel te veel mensen. Zet die koeien ergens neer waar er wel ruimte voor is.
Omdat wij nu eenmaal goed zijn in landbouw. En geschikte kleigrond/klimaat hebben.
Maar als men in een land met meer ruimte hetzelfde kan doen waarom niet, maar schijnbaar komt dat niet van de grond daar.

En ja wij produceren nu eenmaal veel voedsel,in andere landen produceren ze weer andere zaken voor export.
Of moeten ze in duitsland/Frankrijk voortaan alleen nog maar autos produceren voor hun eigen land?
pi_216391233
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 15:52 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Omdat wij nu eenmaal goed zijn in landbouw. En geschikte kleigrond/klimaat hebben.
Maar als men in een land met meer ruimte hetzelfde kan doen waarom niet, maar schijnbaar komt dat niet van de grond daar.

En ja wij produceren nu eenmaal veel voedsel,in andere landen produceren ze weer andere zaken voor export.
Of moeten ze in duitsland/Frankrijk voortaan alleen nog maar autos produceren voor hun eigen land?
Duitsland en Frankrijk zijn een stuk groter dan Nederland h. En veel minder dichtbevolkt.
pi_216391463
.

[ Bericht 28% gewijzigd door Wienerschnitzels op 22-01-2025 16:26:16 ]
graag op anoniem
  woensdag 22 januari 2025 @ 16:25:19 #269
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_216391501
Ook de SGP is van mening dat de stikstofregels te veranderen zijn.
https://x.com/ajflach/status/1882024141639102765

Ik zou serieus overwegen op hen te stemmen. Alleen hun standpunt over de zondagsrust vind ik moeilijk.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_216391531
quote:
7s.gif Op woensdag 22 januari 2025 16:25 schreef phpmystyle het volgende:

Ik zou serieus overwegen op hen te stemmen. Alleen hun standpunt over de zondagsrust vind ik moeilijk.
Ik mis de tijd dat de SGP het staatsrechtelijk geweten was.
graag op anoniem
  woensdag 22 januari 2025 @ 16:35:02 #271
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_216391583
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 16:28 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Dat zijn ze ook.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_216391871
quote:

Een centraal rustpunt in de week zou geen overbodige luxe zijn in een tijd waarin een wezenlijk deel van de bevolking over de kling is gejaagd door een 24-uurseconomie waar niemand om gevraagd heeft.
pi_216391892
quote:

De Jeruzalem post en Mossad vinden je avatar ook moeilijk, maar ik denk dat je verder prima te verenigen bent.
pi_216391908
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 16:28 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Dat is nu het NSC

...

......
pi_216391911
quote:
10s.gif Op woensdag 22 januari 2025 17:08 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Dat is nu het NSC

...

......
:D hardop gelachen
graag op anoniem