abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 januari 2025 @ 13:41:41 #226
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_216389995
De minister van justitie is slappe hap volgens de PVV :') _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_216389998
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 13:29 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Kan wel
[..]
Zijn ze wel
[..]
Nee hoor.
[..]
Is niet zo.
[..]
Tsja wie is dan hier blind.
Je had ook gewoon 'nietus' kunnen zeggen hoor. Goed niveau weer.

Maar laten we nu niet elkaar voor de gek gaan houden en net doen alsof de EU een echt democratisch orgaan is en dat al die verdragen nauwkeurig opgesteld zijn. Dit is geen fantasiewereldje waar dat gebeurt, dit is de echte wereld waar de EU een bureaucratische kolos is zonder goede democratische controle en dat heel veel verdragen die destijds ondertekend zijn veel te breed zijn (en zonder wetenschappelijke onderbouwing) en daardoor in de praktijk vrijwel onuitvoerbaar.
pi_216390003
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 13:41 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nogmaals: de problemen in de woningbouw hebben praktisch niks met stikstof te maken. De stikstofuitstoot komt van boerderijen, bedrijven en auto's. Maar bij die laatste 2 gaat het de komende 10 jaar al drastisch naar beneden door de electrificatie, moeten we dus alleen de boeren nog aanpakken. En evt het vliegverkeer.
Als het niks ermee te maken heeft kunnen we dit prima woningbouw uitsluiten van stikstofvergunningen, klaar.
pi_216390004
quote:
2s.gif Op woensdag 22 januari 2025 13:40 schreef Tijn het volgende:

[..]
Bedrijven stoten natuurlijk veel meer uit dan moderne woningen doen. Bovendien: de bevolking zal toch ergens moeten wonen, dus die huizen moeten er toch komen. Die bedrijven hebben we echter niet per se nodig. Zeker niet zolang er sprake is van grootschalige personeelstekorten.
Waarom niet gewoon minder migranten? Hebben we ook minder huizen nodig he :)
pi_216390019
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 13:42 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Als het niks ermee te maken heeft kunnen we dit prima woningbouw uitsluiten van stikstofvergunningen, klaar.
Maar de stikstofvergunningen zijn het probleem niet in de woningbouw. De problemen zijn daar geld, personeel en materiaal.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_216390039
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 13:42 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Waarom niet gewoon minder migranten? Hebben we ook minder huizen nodig he :)
Dat hebben we inmiddels toch al geregeld?
pi_216390041
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 13:45 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]
Dat hebben we inmiddels toch al geregeld?
Wie is we?
  woensdag 22 januari 2025 @ 13:46:58 #233
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216390051
Pak ze, Derk!!
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Moderator woensdag 22 januari 2025 @ 13:51:46 #234
375570 crew  Cyan9
pi_216390107
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 13:46 schreef Perrin het volgende:
Pak ze, Derk!!
[ x ]
Caroline bewijst maar weer eens dat ze het handboek populistische politiek ook gelezen heeft: het is altijd de schuld van een ander.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_216390114
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 13:46 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Wie is we?
Mevrouw Faber
pi_216390133
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 13:52 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]
Mevrouw Faber
Ok?
pi_216390189
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 13:55 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ok?
Ja toch? Die heeft toch de wetten klaarstaan die dat mogelijk gaan maken. Of volg ik het nu niet meer?
pi_216390202
quote:
18s.gif Op woensdag 22 januari 2025 13:51 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Caroline bewijst maar weer eens dat ze het handboek populistische politiek ook gelezen heeft: het is altijd de schuld van een ander links.
FTFY.

En van de Rabobank natuurlijk.
pi_216390205
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 13:59 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]
Ja toch? Die heeft toch de wetten klaarstaan die dat mogelijk gaan maken. Of volg ik het nu niet meer?
Geen idee maat, veel plezier met het uitzoeken ^O^
pi_216390241
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 14:01 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
FTFY.

En van de Rabobank natuurlijk.
Nu is het in dit geval daadwerkelijk wel voor een deel de schuld van de Rabobank.

Hebben ze zelf ook wel toegegeven
graag op anoniem
pi_216390243
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 13:52 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]
Mevrouw Faber
Hard gelachen.
pi_216390250
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 14:04 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Nu is het in dit geval daadwerkelijk wel voor een deel de schuld van de Rabobank.
Dat klopt. Die zijn gewoon doorgegaan met het financieren van allerlei schaalvergroting terwijl iedereen en z’n moeder al wist dat het niet houdbaar was.
pi_216390295
quote:
2s.gif Op woensdag 22 januari 2025 13:40 schreef Tijn het volgende:

[..]
Bedrijven stoten natuurlijk veel meer uit dan moderne woningen doen. Bovendien: de bevolking zal toch ergens moeten wonen, dus die huizen moeten er toch komen. Die bedrijven hebben we echter niet per se nodig. Zeker niet zolang er sprake is van grootschalige personeelstekorten.
Ik geloof daar eerlijk gezegd niet zo in dat een huishouden veel "beter is voor het milieu" dan een weiland.

Maar a la, het liefste zou je de bevolkingsgroei stoppen/stabileseren en hiermee de huidige levensstandaard (of beter) mee moeten kunnen voorzien, maar dat is een utopie.

Tot die tijd heb ik liever betaalbaar eten.
pi_216390307
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 13:41 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nogmaals: de problemen in de woningbouw hebben praktisch niks met stikstof te maken. De stikstofuitstoot komt van boerderijen, bedrijven en auto's. Maar bij die laatste 2 gaat het de komende 10 jaar al drastisch naar beneden door de electrificatie, moeten we dus alleen de boeren nog aanpakken. En evt het vliegverkeer.
Gaat helaas niet gebeuren, want dan krijgen we die arme boeren weer met hun tractors in oorlogsmodus. Het liefst stelt de BBB dat soort protesten nog even uit tot een volgend kabinet waarin zij in de oppositie mogen plaatsnemen.
pi_216390311
quote:
Pak ze, Derk!!
[ x ]
Dat is nog het ergste, er lag eindelijk een vrij goed plan met in ieder geval in de eerste fase geen dwang en een goede uitkoopregeling voor boeren bij Natura-2000 die geen opvolging hebben en er mee willen stoppen (en dat zijn er een hele hoop) en dat is allemaal gesloopt (op 2 miljard na voor uitkoop, wat veel te weinig is) omdat fundamentalist Caroline lekker dacht het probleem te kunnen blijven negeren.
graag op anoniem
pi_216390335
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 14:11 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ik geloof daar eerlijk gezegd niet zo in dat een huishouden veel "beter is voor het milieu" dan een weiland.
Kieper de feiten maar overboord, inderdaad.

quote:
Tot die tijd heb ik liever betaalbaar eten.
Wat heeft betaalbaar eten te maken met het feit dat we hier vooral voedsel produceren voor de export (en in de supermarkten vooral voedsel uit het buitenland ligt)?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_216390345
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 14:12 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Dat is nog het ergste, er lag eindelijk een vrij goed plan met in ieder geval in de eerste fase geen dwang en een goede uitkoopregeling voor boeren bij Natura-2000 die geen opvolging hebben en er mee willen stoppen (en dat zijn er een hele hoop) en dat is allemaal gesloopt (op 2 miljard na voor uitkoop, wat veel te weinig is) omdat fundamentalist Caroline lekker dacht het probleem te kunnen blijven negeren.
Inderdaad, die gebiedsgerichte aanpak die provincies in samenwerking met boeren had geschreven was gewoon goed, in elk geval een goede start. Trek die weer uit de la en geef er die 15 tot 20 miljard gewoon aannuit.
pi_216390349
quote:
Pak ze, Derk!!
[ x ]
Wie is de eerste hier die een Caroline wil doen door ergens een bedrijf binnen te stappen met zo'n houding? Dat je in 2026 roept "het vorige management heeft er een puinzooi van gemaakt" terwijl je van een kuiltje naar sinkhole bent gegaan.
pi_216390356
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 13:15 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Omdat het waar is. De rechter bepaalt nu het beleid op dit gebied. Dat kun je leuk vinden omdat je het eens bent met de uitspraken maar het is ondermijnend voor de democratie.
Dit is geen vorm van beleidsbepaling door de rechter. Dit is onderdeel van de Trias Politica zoals we die in Nederland hebben waarbij de rechterlijke macht toeziet op naleving (door de regering) van de wetten die door de wetgevende macht (Eerste en Tweede Kamer) zijn vastgesteld.

Dit is nu net de juiste werking van de democratische rechtsstaat:

De wetten worden gemaakt door de democratisch gekozen volksvertegenwoordiging (Eerste en Tweede Kamer).
De rechter zorgt ervoor dat de regering deze democratisch vastgestelde wetten naleeft.
Dit voorkomt willekeur en machtmisbruik door de uitvoerende macht.
pi_216390388
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 14:15 schreef Hanca het volgende:

[..]
Kieper de feiten maar overboord, inderdaad.
[..]
Wat heeft betaalbaar eten te maken met het feit dat we hier vooral voedsel produceren voor de export (en in de supermarkten vooral voedsel uit het buitenland ligt)?
Omdat de alternatieven die hier al zo vaak geopperd zijn overstappen naar "biologische" productie/schaalverkleining.

Misschien dat ik alleen voor mezelf spreek maar biologische producten in de supermarkt zijn voor mij onbetaalbaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')