abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216389641
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 13:03 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

als we ook kunnen benadrukken dat onze eigen gezondheid de dupe is van een teveel aan stikstof.
Hoe?
pi_216389651
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2025 12:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
De natuur past haar norm niet aan, dus dat gaat niet. Nogmaals: de grond is hier zuurder dan cola, vogels worden geboren met poten waar ze nooit op kunnen staan, andere vogels kunnen geen eieren meer leggen door gebrek aan grondstoffen daarvoor, slakkenhuizen lossen zelfs gewoon op in de grond, we zijn al 90% van de insecten kwijt en zo gaat het maar door. Dit gaat niet om een papieren norm, dit gaat om het feit dat we ons land aan het vernietigen zijn. De papieren norm doet er niet toe, zonder die norm of met juist een hele hoge norm was de uitspraak vandaag hetzelfde.
Wat is dat toch lekker, feitenvrij lullen. Je wordt er nog voor beloond ook :D
  woensdag 22 januari 2025 @ 13:18:14 #203
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_216389667
Hey, MoreDakka durft zich weer in deze reeks te begeven. Leuk. :)
Put these foolish ambitions to rest.
  woensdag 22 januari 2025 @ 13:18:31 #204
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_216389668
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 12:50 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Of je past de norm aan, we hebben een dichtbevolkt land met minder ruimte en ook geen gebieden a la frankrijk welke weliswaar meetellen in je oppervlakte maar uberhaubt onbewoonbaar zijn.
Omdat er hier minder ruimte is, zouden we dus minder vervuilende bedrijven moeten willen hebben.
pi_216389669
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 13:05 schreef Beathoven het volgende:

[..]
De toekomst van het leven ziet er gewoon somber uit en is 'precies' naar verwachting. Een paar apen gaat op de allerhoogste rots of wolk zitten en bouwen bescherming in (de miljardairs en multi-miljonairs die elkaar ook het liefste opvreten) en alles eronder wordt gewoon leeggezogen. Meer datacenters, meer vliegbeweging, meer privejets etc.

Ik hoorde laatst dat dit soort commentaar als te remmend en te negatief zou zijn voor degenen die alles nog 'willen redden'. Nu waardeer ik het wel dat men blind nog dingen wil redden en die kleine successen groots wil vieren, maar we hebben echt de wereld nodig aan politiek en regels om de boel vooruit te helpen en niet op de milimeter bezig te zijn.

Helaas wint het oerinstinct van overleven het niet aan de YOLO top 'met' de miljardairs die hogere geldbomen willen optuigen, want de wereld verbeteren is niet winstgevend en laat ze geen records breken.
[..]
Het idee is dat alle fascisten verenigen waardoor je gewoon alles maar neer kunt plempen. Krijg je dan jaren later rechtszaken ivm gezondheid dan kan men gewoon wat lopen dreigen en is het opgelost. Deze huidige Nederlandse regering is al wat minder (of gewoon niet) een rots in de branding als het gaat om het uit de wind houden van de rechtspraak en de lokale politiek door de landelijke politiek. Nu we ons steeds meer aan Amerika aan moeten passen, want dat wil radicaal rechts; zijn we gewoon collectief de sjaak. En niet alleen de linkse stemmers.
BNW is een deurtje verder maat.
pi_216389677
quote:
2s.gif Op woensdag 22 januari 2025 13:18 schreef Tijn het volgende:

[..]
Omdat er hier minder ruimte is, zouden we dus minder vervuilende bedrijven moeten willen hebben.
Of minder migranten hé :)
pi_216389678
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 13:03 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]
Het gaat niet alleen om vogels, wij mensen ademen in dit land allemaal ongezonde lucht in. Ik begrijp eigenlijk niet eens waarom we het op vogels en de natuur gooien als we ook kunnen benadrukken dat onze eigen gezondheid de dupe is van een teveel aan stikstof. Dat zou de mensen dan toch nog op z'n minst moeten interesseren?

Achja.
Maar daar doet deze uitspraak en de stikstofregels weinig tot niets aan, het gaat om bescherming van Natura-2000 gebieden, daarbuiten zal het volgens de regels worst wezen hoeveel stikstof er de lucht in komt. Natuurlijk heb je dan nog wel een derdeneffect als je rondom die gebieden de stikstof gaat verlagen, maar de luchtkwaliteit in grote steden blijft gewoon slecht met of zonder de stikstofregels.

Doet er overigens niets aan af dat je gewoon eindelijk een keer boeren moet gaan uitkopen.
graag op anoniem
  Moderator woensdag 22 januari 2025 @ 13:19:56 #208
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_216389685
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 13:15 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Omdat het waar is. De rechter bepaalt nu het beleid op dit gebied. Dat kun je leuk vinden omdat je het eens bent met de uitspraken maar het is ondermijnend voor de democratie.
Nee, de rechter heeft bepaald dat Den Haag zich aan de door Den Haag opgestelde wetten moet houden.
Juist je niet aan de door je jezelf opgestelde wetten houden is ondermijnend voor de democratie.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_216389702
quote:
2s.gif Op woensdag 22 januari 2025 13:19 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Nee, de rechter heeft bepaald dat Den Haag zich aan de door Den Haag opgestelde wetten moet houden.
Nee, aan Europese verdragen die door Den Haag niet aangepast kunnen worden. Dat is de bron, je moet echt even wat verder denken dat zo'n zinloze slogan.
pi_216389709
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 13:18 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
BNW is een deurtje verder maat.
Ah, dat is tegenwoordig BNW.

We kunnen het ook over boerderijdieren hebben en hoe geweldig die verzorgd worden.
More Than 1.5 Million Farmed Animals Died in Barn Fires in 2024

shit happens, toch?

Ik haal de bron maar even aan voor de Amerikaanse regering alles gaat cencureren wat niet zo lekker valt.
pi_216389714
quote:

[..]
Omdat het waar is. De rechter bepaalt nu het beleid op dit gebied. Dat kun je leuk vinden omdat je het eens bent met de uitspraken maar het is ondermijnend voor de democratie.
De rechter maakt geen beleid.
pi_216389717
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 13:22 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Ah, dat is tegenwoordig BNW.

We kunnen het ook over boerderijdieren hebben en hoe geweldig die verzorgd worden.
More Than 1.5 Million Farmed Animals Died in Barn Fires in 2024

shit happens, toch?
Ok man :D
  Moderator woensdag 22 januari 2025 @ 13:23:45 #213
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_216389721
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 13:22 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nee, aan Europese verdragen die door Den Haag niet aangepast kunnen worden. Dat is de bron, je moet echt even wat verder denken dat zo'n zinloze slogan.
Zinloze slogans als dat we door rechters geregeerd worden?

Want wie is Europa? Dat zijn we namelijk zelf. Die verdragen hebben we zelf opgesteld. Niet rechters.
pi_216389726
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 13:23 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]
De rechter maakt geen beleid.
Was dat maar zo, maar op dit gebied maakt de rechter nu de facto beleid. Dat is een probleem.
  Moderator woensdag 22 januari 2025 @ 13:24:28 #215
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_216389736
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 13:23 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Was dat maar zo, maar op dit gebied maakt de rechter nu de facto beleid. Dat is een probleem.
:')
pi_216389747
quote:
2s.gif Op woensdag 22 januari 2025 13:23 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Want wie is Europa? Dat zijn we namelijk zelf. Die verdragen hebben we zelf opgesteld. Niet rechters.
Die verdragen kunnen niet aangepast worden en zijn niet democratisch tot stand gekomen, daarnaast zijn ze zo ruim interpreteerbaar dat de interpratie bij de rechter komt te liggen. De facto leidt dat tot de rechter die beleid maakt.

Dat kun je goed vinden, maar er blind voor zijn gaat je niet helpen.
pi_216389753
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 13:23 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ok man :D
Bedankt voor je inhoudelijke bijdrage
pi_216389761
quote:

[..]
Nee, de rechter zorgt er voor dat iedereen zich aan de wet moet houden. Inclusief de overheid. Gelukkig maar, een belangrijke bescherming voor burgers.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_216389772
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 13:16 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Wat is dat toch lekker, feitenvrij lullen. Je wordt er nog voor beloond ook :D
Alle feiten in de post zijn 100% waar.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  woensdag 22 januari 2025 @ 13:29:16 #220
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_216389810
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 13:25 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Die verdragen kunnen niet aangepast worden
Kan wel
quote:
en zijn niet democratisch tot stand gekomen,
Zijn ze wel
quote:
daarnaast zijn ze zo ruim interpreteerbaar dat de interpratie bij de rechter komt te liggen.
Nee hoor.
quote:
De facto leidt dat tot de rechter die beleid maakt.
Is niet zo.
quote:
Dat kun je goed vinden, maar er blind voor zijn gaat je niet helpen.
Tsja wie is dan hier blind.
pi_216389822
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 13:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, de rechter zorgt er voor dat iedereen zich aan de wet moet houden. Inclusief de overheid. Gelukkig maar, een belangrijke bescherming voor burgers.
Trias Politica vervaagd ook hier nog wel met de tijd. In de VS is daar allang geen sprake meer van door het breken en wrikken van MAGA. Het is niet voor niets dat ze als een baksteen zullen gaan in de democracy- en press freedom index.
pi_216389941
quote:
2s.gif Op woensdag 22 januari 2025 13:18 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ja klopt, maar bedrijven sluiten ivm milieuschade om deze ruimte vervolgens te gebruiken voor woningbouw lijkt me voor het milieu netto niks uit te maken.
pi_216389946
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 13:30 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Trias Politica vervaagd ook hier nog wel met de tijd. In de VS is daar allang geen sprake meer van door het breken en wrikken van MAGA. Het is niet voor niets dat ze als een baksteen zullen gaan in de democracy- en press freedom index.
Volgens van der Plas hebben de vorige kabinetten niet genoeg gedaan :') Volgens mij benoemde de rechter nog specifiek dat het intrekken van de tijdens Rutte 4 gemaakte keuzes zonder met iets nieuws te komen, meewoog in deze beslissing.
  woensdag 22 januari 2025 @ 13:40:02 #224
12221 Tijn