Krijg je PVVers die schreeuwen om er een op Brussel te gooien. Of op opvangkampen in Italie of Griekenland. Of op landen waar veel immigranten vandaan komen onder het mom van ‘demp de put’.quote:Op zondag 19 januari 2025 11:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Maar goed als we in Europa dus wel heel veel geld uitgeven aan defensie. Aan blijkbaar compleet efficiente legers. Dan moeten we toch eerst zorgen dat het efficient wordt en niet blanco checks eruit gooien in de trant van je kunt zo 10 miljard extra ergens aan uitgeven... Op die manier is het echt een bodemloze put. Willekeurig met geld smijten doen we al niet voor veel grotere problemen zoals klimaat of de huizencrisis.
Een eigen atoomwapen lijkt me ook een goede. Zal het ook goed doen bij de lui die altijd om soevereiniteit schreeuwen.
Het verbaast mij dat gezien de geo omstandigheden die dicussie nog niet is gestart.quote:Op zondag 19 januari 2025 10:21 schreef Hexagon het volgende:
Een eigen kernwapen ontwikkelen lijkt me wel een idee.
Die zal er naar de NAVO top wel komen denk ik.quote:Op zondag 19 januari 2025 11:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het verbaast mij dat gezien de geo omstandigheden die dicussie nog niet is gestart.
Kernwapens, chemische wapens, clustermunitie zijn relatief goedkoop en er gaat een afschrikwekkende werking van uit.
Dit is ook geen navo vraagstuk he. Uk, FR, USA hebben ruim voldoende kernwapens.quote:Op zondag 19 januari 2025 11:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die zal er naar de NAVO top wel komen denk ik.
Nouja er moet ook in NAVO verband afgestemd worden dat meer landen kernwapens krijgen. Als we er nu aan zouden beginnen krijgen we volgens mij ene paar sancties aan onze broek.quote:Op zondag 19 januari 2025 11:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dit is ook geen navo vraagstuk he. Uk, FR, USA hebben ruim voldoende kernwapens.
Het is meer voor landen zoals PL, NL, DE, DN om die discussie intern te gaan aanzwengelen.
5% uitgeven om jezelf veilig toe voelen (anders spreken we over 5 jaar Russischis ridicuul.
Probleem is eigenlijk ook niet dat wij te weinig besteden aan defensie, maar dat wij vooral het besteden aan hele dure spullen.
Kernwapens en clustermunitie is niet zo duur. Met die (rot)zooi houd je de agressor wel buiten.
Toch lijkt me dat het lastiger is om kernwapens in te zetten tegen D66 rechters of PvdA/GL ambtenaren door PVV'ers dan zeg een battaljon tanks of een zooi commando's.quote:Op zondag 19 januari 2025 11:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Krijg je PVVers die schreeuwen om er een op Brussel te gooien. Of op opvangkampen in Italie of Griekenland. Of op landen waar veel immigranten vandaan komen onder het mom van ‘demp de put’.
Klopt, dat non proliferatieverdrag verdrag en dergelijke.quote:Op zondag 19 januari 2025 11:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja er moet ook in NAVO verband afgestemd worden dat meer landen kernwapens krijgen. Als we er nu aan zouden beginnen krijgen we volgens mij ene paar sancties aan onze broek.
Hij die niet leert van de geschiedenis is gedoemd deze te herhalen...quote:Op zondag 19 januari 2025 11:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het verbaast mij dat gezien de geo omstandigheden die dicussie nog niet is gestart.
Kernwapens, chemische wapens, clustermunitie zijn relatief goedkoop en er gaat een afschrikwekkende werking van uit.
Ik snap ook echt niet waarom je ineens zou meer gaan werken als kinderopvang gratis is?quote:Op maandag 20 januari 2025 07:18 schreef Hanca het volgende:
Als gratis kinderopvang door gaat is er straks een tekort van 75.000 plekken in de kinderopvang en 200.000 plekken in de BSO's: https://www.ad.nl/binnenl(...)loterij-is~ae969dbd/
De overheid is hier weer zijn eigen ramp aan het creëren. CBS berekeningen laten dit niet goed zien, omdat bij het CBS goedkopere opvang altijd rechtevenredig meer werkenden en meer uren draaien door werkenden betekent, dat parttime werken echt in onze volkscultuur zit houden ze daar niet genoeg rekening mee.
Laten we hopen dat dit onzalige plan ons voor eens en voor altijd afleert om dingen die helemaal niet gratis zijn, te verkopen alsof ze wel gratis zijn.quote:Op maandag 20 januari 2025 07:18 schreef Hanca het volgende:
Als gratis kinderopvang door gaat is er straks een tekort van 75.000 plekken in de kinderopvang en 200.000 plekken in de BSO's: https://www.ad.nl/binnenl(...)loterij-is~ae969dbd/
De overheid is hier weer zijn eigen ramp aan het creëren. CBS berekeningen laten dit niet goed zien, omdat bij het CBS goedkopere opvang altijd rechtevenredig meer werkenden en meer uren draaien door werkenden betekent, dat parttime werken echt in onze volkscultuur zit houden ze daar niet genoeg rekening mee.
Ik denk dat het zeker wel gaat gebeuren, immers is dit een uitvloeisel uit de toeslagenaffaire, en met de algemene wens voor versimpeling op toeslagen is dit min of meer het afschaffen van een toeslag.quote:Op maandag 20 januari 2025 07:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Laten we hopen dat dit onzalige plan ons voor eens en voor altijd afleert om dingen die helemaal niet gratis zijn, te verkopen alsof ze wel gratis zijn.
Dit is inderdaad het afschaffen van een toeslag. De enige manier die ik zo zie om het niet gratis te maken en ook geen inkomensafhankelijke toeslagen te doen, is een niet inkomensafhankelijke bijdrage per uur vragen aan ouders.quote:Op maandag 20 januari 2025 07:45 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik denk dat het zeker wel gaat gebeuren, immers is dit een uitvloeisel uit de toeslagenaffaire, en met de algemene wens voor versimpeling op toeslagen is dit min of meer het afschaffen van een toeslag.
Maar wat is inkomensafhankelijk?quote:Op maandag 20 januari 2025 09:02 schreef Frozen-assassin het volgende:
Je ontkomt gewoon niet aan een inkomensafhankelijke toeslag. Gratis voor armste gezinnen en bijdrage voor rijkere gezinnen. Overheid betaalt de toeslag direct aan de opvang en ouders betalen de rest.
Ik zeg doen. Het is me nooit duidelijk geweest waarom de een meer verdient dan de ander. Als je de hele week werkt, moet je daar genoeg geld mee kunnen verdienen om een comfortabel leven te leiden, ongeacht wat voor werk je doet. Zowel minder als meer dan dat is nergens voor nodig.quote:Op maandag 20 januari 2025 09:55 schreef Perrin het volgende:
Als we toch alles van belang inkomensafhankelijk maken, schaf dan inkomensverschillen maar meteen helemaal af. Scheelt een hoop gereken.
quote:Op maandag 20 januari 2025 10:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zeg doen. Het is me nooit duidelijk geweest waarom de een meer verdient dan de ander. Als je de hele week werkt, moet je daar genoeg geld mee kunnen verdienen om een comfortabel leven te leiden, ongeacht wat voor werk je doet. Zowel minder als meer dan dat is nergens voor nodig.
Of gewoon helemaal stoppen met alle shit eromheen en het doen zoals ze in duitsland doen.quote:Op maandag 20 januari 2025 09:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar wat is inkomensafhankelijk?
Een groot deel van Nederland kan zijn jaarlijkse inkomen niet voorspellen, dat is het probleem. Iedereen die met wisselende diensten werkt, bijvoorbeeld. Als je het dan op basis van verzamelinkomen per jaar doet, weet je pas in juni/juli 2026 welke toeslag er over januari 2025 betaald had moeten worden.
Daar verandert het rechtstreeks overmaken naar de opvang niks aan, de wijze van het overmaken van de opvangtoeslag is ook het probleem niet. Het gaat om het hele systeem waarbij je pas anderhalf tot een half jaar later weet welk toeslagbedrag de juiste is.
Jouw voorstel lost dus niks van de hele toeslagenaffaire op, alleen dat straks de opvang nog met een naheffing komt na 1,5 jaar, ipv de overheid. En bij een teveel betaalde bijdrage zal geen ouder waarschijnlijk wat terugzien.
We moeten juist van dat inkomensafhankelijke achteraf berekenen af, aangezien er weinig zo onvoorspelbaar is als een inkomen. Een kleine inkomensverschuiving levert bij een toeslag van zo'n 30.000 euro per jaar per kind (daar praten we over bij de laagste inkomens, dat is dan alleen kinderopvangtoeslag) al snel het terugbetalen van honderden of zelfs duizenden euro's op.
Dan blijft 'obv inkomen' dus iets wat je achteraf, pas halverwege het volgende jaar, weet. En dat is nou net de reden dat de toeslagen mis gaan.quote:Op maandag 20 januari 2025 10:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Of gewoon helemaal stoppen met alle shit eromheen en het doen zoals ze in duitsland doen.
Inkomenstoeslag obv samenstelling huishouden en inkomen en dan één toeslag betalen waarmee de kosten geacht worden te zijn gedenkt.
Dit is een kerstboom die op omvallen staat. Sommige mensen krijgen te veel hulp, en andere blijkbaar te weinig.
Bij die toeslagenaffaire is vooral misgegaan dat er onterecht werd teruggevorderd of om kinderachtige redenen zoals ontbreken handtekeningen en dat soort futiliteiten.quote:Op maandag 20 januari 2025 10:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dan blijft 'obv inkomen' dus iets wat je achteraf, pas halverwege het volgende jaar, weet. En dat is nou net de reden dat de toeslagen mis gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |