Toon maar aan dan. Laat die manuscripten in de grondtekst eens zien waar het woord met een hoofdletter staat....quote:Op dinsdag 7 januari 2025 23:53 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Nee omdat jij geen onderzoek doet naar de juiste dingen, omdat je juist God wil weerleggen. En gaat over geschiedenis van alle manuscripten bij elkaar en kom jij met heeft op facebook gestaan man man.Is gewoon overtuigend bewijs welke bijbel de juiste is en nogal belangrijk met al die valse bijbels in omloop.
Lacrimosa van het Requiem van Mozart is echt goddelijk. Het is wat mij betreft goddelijker dan God.quote:
Ik sluit mij hier volledig bij aan.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 07:44 schreef Bassie48 het volgende:
En met piano concerto no.20 maakte hij in de bloei van zijn korte leven furore bij het Weense publiek. Mijn lievelingsstuk van Mozart: van rustig naar heftig, het maakt veel bij mij los. Ik kan nog uren verder gaan met topstukken van unser Wolfgang maar ik houd het bij piano concerto no.20.
Bekijk deze YouTube-video
Ik vind dat goddelijke muziek in dit topic hoort.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 11:31 schreef Kerelx het volgende:
Daar is dit topic voor bedoelt: F&L / Soul music/zielmuziek #5
Ik heb het gerapporteerd en laat het over aan de mods om dat te beslissen.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 12:03 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Ik vind dat goddelijke muziek in dit topic hoort.
quote:Op vrijdag 17 januari 2025 12:06 schreef Kerelx het volgende:
[..]
Ik heb het gerapporteerd en laat het over aan de mods om dat te beslissen.
Klopt, flinke teug 'geschiedeniselementen' erin om het 'justified and ancient' te maken ook. En het had tot er wetboeken waren, geen politie op straat, geen significante wetenschap etc ook wel degelijk een functie om het volk wat levenswijsheid mee te geven. De bedoelingen hebben geen kwaad uitgangspunt gehad. Maar dan moet je wel echt wel de teksten los van elkaar zien. Een verhaal x vertelt wat over onderwerp y, verderop een 'totaal' ander verhaal.. De manier waarop het nu feitelijk wordt toegepast en stukjes tekst hier met stukjes tekst in een ander deel worden gerijmd en geremixed is waar zo'n boek alle waarde voor mij verliest. Dan wordt het een persoonlijk machtsmiddel wat je alle kanten kunt opbuigen.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 03:51 schreef Bassie48 het volgende:
Feit: de Bijbel is een verzameling teksten van hoofdzakelijk onbekende schrijvers met onbekende bedoelingen en achtergronden. Alle interpretaties van deze teksten zijn (in)gekleurd op basis van subjectieve, individuele overwegingen. Het heeft niets te maken met 'algemene kennis' of 'objectieve waarheid.' Het is poëzie, meer niet.
In veel oosterse landen haalt men steun uit koffiedikkijken. Horen dat alles ok is, dat jezelf ok bent. Alles kun je eraan ophangen, maar het is vooral ook veel sociale therapie dat als bijkomstigheid heeft om je even uit de sleur van alle dag te trekken en je op het nu te focussen. Het gebeuren zelf. Ik denk persoonlijk dat zoiets veel gang naar psychologen al verminderd. Mensen willen soms met persoonlijke problemen gehoord worden, niet zozeer de waarheid vinden. Dat het gaat om de weg, niet de uitkomst. De losse bijbelverhalen zijn ook een soort steun hierin.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 09:03 schreef Bassie48 het volgende:
Waarom er zoveel delen zijn van dit topic is mij een raadsel. Het moet voor 'waarheidszoekers' toch duidelijk zijn dat waarheid niet in de bijbel of het christendom te vinden is omdat de wetenschap leert dat waarheid niet bestaat. Geloof en vermoedens bestaan wel maar dat is wat anders.
Ik denk dat je het verschil niet ziet tussen het verkondigen van het evangelie en het verspreiden van haat (katholieke kerk is satanisch), laster (jullie zijn hypocriet maar ik mag mensen wel uitschelden voor trol of satanisch noemen) en valse leer (1844 fantasietjes).quote:Op dinsdag 21 januari 2025 08:09 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Kan nog steeds niet quoten.
KerelX zei:
[..]
Op een gegeven moment is er nog maar een ding van toepassing vrees ik:
6 Geef het heilige niet aan de honden, en werp uw parels niet voor de zwijnen, opdat die ze niet op enig moment met hun poten vertrappen, zich omkeren en u verscheuren.
Altijd als het evangelie verspreid wordt, komen daar mensen op af die tot enige doel hebben om alles wat je probeert te doen te ondermijnen. Zoals is het altijd al geweest. Het is soms denk ik inderdaad beter om er gewoon mee te stoppen, anders verandert het maar in lelijk gebakkelei waar niemand wat aan heeft.
De wolf kruipt uit haar vermomming. Een duidelijk voorbeeld van de antiseministische laster waar Ali mee geïndoctrineerd is door zijn sekte. Ordinaire leugens om de ander zwart te maken.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 08:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:
De reden dat Joden niet evangeliseren is omdat niet-Joden 'goyim' zijn waar veelal op neergekeken wordt. Voor veel Joden is God alleen voor Israël en niet-Joden zullen onderworpen worden wanneer de messias verschijnt. In de tussentijd houden sommigen er nogal nare gebruiken op na, zoals op Christenen spugen en ze verbaal en fysiek mishandelen.
Dus of dit nou beter is dan mensen over vergeving in Jezus Christus vertellen, betwijfel ik.
Het filmpje van Al Jazeera toont niets aan. Het enige dat je met enige zekerheid zou kunnen zeggen als je het filmpje hebt bekeken is dat er door joden op de grond wordt gespuugd als er van die provocerende christenen in hun land met een kruis rondlopen. Iets dat ik nog wel kan begrijpen aangezien het kruis wordt gezien als een heidens symbool (zie Deuteronomium) en hen uiteraard herinnert aan de kruisigingen van de Romeinen tijdens de onderdrukking. Het komt in de buurt van met een hakenkruis rondlopen. Dat doe je gewoon niet uit respect.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 12:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik vind het niet zo leuk om van leugens beticht te worden, maar ik ga ervanuit dat de betreffende user simpelweg niet op de hoogte is van deze zaken, dus bij deze de beelden:
Doen alle joden dit? Nee. Maar om nou te zeggen dat joden zoveel beter zijn omdat ze niet evangeliseren, lijkt mij een beetje een onzinnige opmerking.
Wat is er uberhaupt met dit denken in hokken met religieuze / niet religieuze groepen en als groep 'beter zijn dan de andere'? Meerwaardigheidscomplex?quote:Op dinsdag 21 januari 2025 12:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik vind het niet zo leuk om van leugens beticht te worden, maar ik ga ervanuit dat de betreffende user simpelweg niet op de hoogte is van deze zaken, dus bij deze de beelden:
Doen alle joden dit? Nee. Maar om nou te zeggen dat joden zoveel beter zijn omdat ze niet evangeliseren, lijkt mij een beetje een onzinnige opmerking.
leuk allemaal, maar hoe vaak heb je zelf met agressieve of vervelende joden temaken gehad?quote:Op dinsdag 21 januari 2025 14:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Aangezien betreffende user nog steeds sceptisch is, en ook niet de moeite neemt om de kwestie verder te onderzoeken maar veronderstelt dat de voorbeelden de enige beschikbare relevante beelden zijn, hier een van dezelfde personen die in haar gezicht geslagen wordt:
Er is ook nog een filmpje waarin men probeert haar metgezel te schoppen en er met een stoel naar gooit, maar helaas kan ik dat niet vinden.
Ik zou betreffende user dus willen aanmoedigen om zelf even in de zoekmachines te klimmen en verder beeldmateriaal te bekijken over deze kwesties.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |