De verjaardagstompouce staat nog in de app hoor!quote:Op zaterdag 18 januari 2025 11:03 schreef Doedezemaar het volgende:
De score aan gratis verjaardagskado’s van diverse winkels:
Kruidvat - chocoladereep
Jumbo - grote zak chocoladepinda’s
Welkoop - tuinhandschoenen
Douglas - kortingscode van ¤5
Ik denk dat de Hema gestopt is met de gratis tompouce
Een korting van 70% heb ik wel eens gehad, als ik het me goed herinner op een pakje kiemgroente. Maar zo'n korting is heel zeldzaam.quote:Op donderdag 16 januari 2025 20:23 schreef NicolasJoy het volgende:
Heb hier bij de Albert Heijn nog nooit de 70% korting getroffen, meestal 25%, hooguit soms 40%.
Dank.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 11:14 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
De verjaardagstompouce staat nog in de app hoor!
Gefeliciteerd!
Dat is hier ook inderdaad op zondag. Dan ligt er het meeste.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 11:55 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Een korting van 70% heb ik wel eens gehad, als ik het me goed herinner op een pakje kiemgroente. Maar zo'n korting is heel zeldzaam.
Over korting gesproken, ik heb de indruk dat hier op zondagochtend meer producten kortingstickers hebben dan op andere dagen.
Misschien dat er een verschil is tussen franchisenemers en de winkels van AH zelf?quote:Op zaterdag 18 januari 2025 13:04 schreef Felixa het volgende:
[..]
Dat is hier ook inderdaad op zondag. Dan ligt er het meeste.
Maar ik heb echt heel vaak de 70% bij AH. Deze week had ik: pak riblappen, pak sukadelappen, kilo rundergehakt, bak gegaard stoofvlees, hamburgers (wel op verschillende dagen).
En na kerst twee beenhammen, twee kiprollades. Eigenlijk liggen er 4-5x per week wel dingen.
Ik woon op 2 minuten lopen dus ik ga vaak 's avonds even kijken wat er nog ligt.
Ik heb ook heel vaak iets bij de krieltjes/bakaardappeltjes en groente, vla/toetjes en andere zuivel.
Hier zitten ook dynamische kortingsstickers op de eieren, koekjes, nootjes.
Weet ook niet of de policy per filiaal anders is?
Ja dit.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 14:18 schreef Vanyel het volgende:
Op de telefoon scan je de streepjescode van je bonuskaart. Ik zou uitgaan van fysiek hetzelfde.
Moet je wel de goeie bonuskaart gekoppeld hebben natuurlijk
Ik gebruik altijd mijn fysieke bonuskaart en ze worden gewoon bijgeschreven.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 14:01 schreef ChipsZak. het volgende:
Die AH koopzegels hè; moet je bij de zelfscan dan per se met je telefoon scannen of kan je ook je fysieke bonuskaart scannen en worden ze dan alsnog (digitaal) bijgeschreven, want immers wel bonuskaart?
Ik kan het antwoord niet zo snel vinden.
Een ledlamp aan kost vrijwel niks.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 17:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
Koud weer! Mijn tochtende hobbykamer krijg ik amper warm...
Wat is goedkoper: de kachel hoger zetten of een ledlamp aan en de gordijnen dicht (kozijn tocht enorm)
Gewoon nieuwsgierigtwijfel er al een tijdje aan om overdag de gordijnen dicht te houden, want ik voel de tocht gewoon (brrrr)(zoek even een argument om die gordijnen dicht te doen
)
Een ledlamp geeft geen warmte, als het je daar om te doen is.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 17:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
Wat is goedkoper: de kachel hoger zetten of een ledlamp aan en de gordijnen dicht (kozijn tocht enorm)
Hahaha ja die combinatiequote:Op zaterdag 18 januari 2025 18:07 schreef Donna het volgende:
[..]
Een ledlamp aan kost vrijwel niks.
Dus lekker de gordijnen dicht en de verwarming en lamp aan.![]()
Nee het gaat me om het licht van de lampquote:Op zaterdag 18 januari 2025 18:09 schreef Hupje het volgende:
[..]
Een ledlamp geeft geen warmte, als het je daar om te doen is.
Bij tocht zou ik inderdaad de gordijnen dicht doen. Of misschien hebben van die plak tochtstrips zin? Die kun je makkelijk zelf bevestigen.
Je zou ook een extra laagje aan kunnen doen, of een elektrisch dekentje over je heen kunnen leggen.
Dit soort tochtstrip kan helpen bij kieren tussen kozijn en raam bijv. En wat bij ons veel hielp, was het randje van kozijn en muur afkitten. Scheelde heel veel in het comfort.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 18:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
En ik heb Al soort folie op de ramen. Alleen die kozijnen deugen niet.
quote:Op zaterdag 18 januari 2025 18:16 schreef Hupje het volgende:
[..]
Dit soort tochtstrip kan helpen bij kieren tussen kozijn en raam bijv. En wat bij ons veel hielp, was het randje van kozijn en muur afkitten. Scheelde heel veel in het comfort.
Ik heb op de markt jasvoering gekocht, goedkoop en niet heel mooi, daar tunnels van genaaid, en oud dekbed gewassen, gedroogd en en stukken geknipt, de stukken opgerold in de tunnels gewurmd en stevig tegen elke tochtspleet aangeduwd., ook bij de deuren.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 17:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
Koud weer! Mijn tochtende hobbykamer krijg ik amper warm...
Gewoon nieuwsgierigtwijfel er al een tijdje aan om overdag de gordijnen dicht te houden, want ik voel de tocht gewoon (brrrr)(zoek even een argument om die gordijnen dicht te doen
)
Zie dit allemaal voor het eerst. Ik denk dat een belangrijk onderdeel is dat men dingen gaat kopen die niet in de planning stonden maar gekocht worden wegens "onweerstaanbaar goedkoop"...quote:Op donderdag 16 januari 2025 12:50 schreef Doedezemaar het volgende:
Net wat kersttoetjes bij de Lidl uit de 25centbak gered. Xenos had ook afgeprijsde zakken Unoxsoep, niet die ¤0,90 van de Vomar, maar ach, ¤1,25 is ook prima. Bij AH zag ik alleen maar 25% korting, totdat ik bij de gevulde schnitzels van Valess keek en die waren wel met 70% korting, dus de tomaat-mozzarellaschnitzels meegenomen, die waren sowieso nog een paar dagen houdbaar, ik denk dat ze echt te veel voorraad hadden.
Pipo, wat doe je nou? Je weet toch hoe vrouwen zijn?quote:Op zaterdag 18 januari 2025 18:38 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Zie dit allemaal voor het eerst. Ik denk dat een belangrijk onderdeel is dat men dingen gaat kopen die niet in de planning stonden maar gekocht worden wegens "onweerstaanbaar goedkoop"...
Zo ben je alsnog duur uit. Koop enkel zaken die nodig zijn en vraag je bij de rest af: heb ik dit nodig?
Ik denk dat dat meer de weg is naar zuunig leven. Wat verder een mooi streven is.
In de post #5 zie ik het ook weer gebeuren: chocoladereep, grote zak chocoladepinda's, tuinhandschoenen![]()
Als je dat gewoon allemaal niet doet heb je dat tientje in je zak in plaats dat het aan overbodige zaken is verspild.
Het verschil zit hem in wat je juist niet koopt. Ook niet omdat het goedkoop is.
Die genoemde dingen zijn gratisquote:Op zaterdag 18 januari 2025 18:38 schreef Bart2002 het volgende:
In de post #5 zie ik het ook weer gebeuren: chocoladereep, grote zak chocoladepinda's, tuinhandschoenen![]()
Als je dat gewoon allemaal niet doet heb je dat tientje in je zak in plaats dat het aan overbodige zaken is verspild.
Ja maar ik denk eigenlijk waarom zou je cup a soup kopen? Net als chocoladepinda's. Cup a soup is wat kruiden met zout die een lichaam helemaal niet nodig heeft. Ik doel een beetje op de echt overbodige dingen. Dat bespaart pas echt. Ik doe al 60 jaar zonder cup a soup dus ik kan me zo voorstellen dat je dat niet nodig hebt.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 18:59 schreef Hupje het volgende:
Ik keek laatst naar een aanbieding cupasoup
Er is wel een serieuze basis in de zin dat je kunt afstrepen wat echt niet nodig is. In mijn optiek is dat b.v. cup a soup. Scheelt weer een knaak.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 18:58 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
[..]
Pipo, wat doe je nou? Je weet toch hoe vrouwen zijn?
Ja als het op je lijstje van noodzakelijke aankopen staat en het is tevens goedkoop dan kan het natuurlijk wel.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 18:59 schreef Hupje het volgende:
[..]
Die genoemde dingen zijn gratis![]()
Natuurlijk is een onderdeel van zuinig zijn geen onnodige aankopen doen. Maar als ik vlees met korting tegenkom en ik zou dat ook voor de normale prijs wel eens kopen, dan neem ik het mee en doe het in de diepvries. Dan ben ik een andere keer goedkoper uit.
Ik keek laatst naar een aanbieding cupasoup, maar die was toen nog steeds duurder dan huismerk. Dus die heb ik laten staan.
Een normale vriezer kan 48u zonder stroom. Natuurlijk kán de stroom 3 dagen uitvallen, maar dan zijn er waarschijnlijk grotere problemen dan je diepvriesinhoud.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 19:21 schreef Bart2002 het volgende:
Als een keer langdurig de stroom uitvalt en je moet het allemaal weggooien
Gaat even om het idee dat hoe meer vriezers men heeft het aandeel dingen die je koopt maar nooit gaat gebruiken navenant toeneemt. Die vriezers raken altijd voller, nooit leger.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 19:27 schreef sigme het volgende:
[..]
Een normale vriezer kan 48u zonder stroom. Natuurlijk kán de stroom 3 dagen uitvallen, maar dan zijn er waarschijnlijk grotere problemen dan je diepvriesinhoud.
quote:Op zaterdag 18 januari 2025 19:14 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Er is wel een serieuze basis in de zin dat je kunt afstrepen wat echt niet nodig is. In mijn optiek is dat b.v. cup a soup. Scheelt weer een knaak.Als je enkel koopt wat er op je lijstje staat en alles negeert wat "goedkoop" is... dan bespaar je pas echt.
Ik denk zeker dat ook vrouwen een zo'n simpel principe moeten kunnen begrijpen.
IK gebruik graag wat ironie. Ik weet ook wel dat vrouwen oneindig veel slimmer zijn dan mannen.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 19:37 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Eh, hallo? Naar belerend toontje is dit.![]()
Hmmm. Voordeel van de twijfel deze keer.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 19:38 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
IK gebruik graag wat ironie. Ik weet ook wel dat vrouwen oneindig veel slimmer zijn dan mannen.
Heb je het serieus wel eens uitgerekend? Er is natuurlijk niet een eenduidige formule voor maar de drang om die extra vriesruimte te vullen maakt het juist duur en zorgt voor extra aankopen.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 19:38 schreef vlindertje89 het volgende:
Dat verdien ik echt wel terug aan dingen in de aanbieding kunnen kopen omdat ik daar nu wel voldoende vriesruimte voor heb.
Onze vriezers gaan vooral vol met eten dat we zelf produceren. Bessen, appelmoes, tomatensaus, stoofperen, lamsvlees. Los van smaak/kwaliteit en comfort kan dat natuurlijk makkelijk uit.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 19:36 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Gaat even om het idee dat hoe meer vriezers men heeft het aandeel dingen die je koopt maar nooit gaat gebruiken navenant toeneemt. Die vriezers raken altijd voller, nooit leger.
Het zou denk ik al best veel schelen als men alle vriezers in de schuur etc. wegdoet. Je hoeft ze dan ook niet te vullen wat veel scheelt. Als je die vriezers niet meer hebt dan ben je ook volledig vrij van de gedwongen aankopen "voor in de vriezer". Dat is echt heel onverstandig gedrag. Buiten het feit dat ze ook nog eens energie verbruiken.
Dus mensen: tief ze weg die vriezers. Het leven wordt daar aanzienlijk goedkoper door.
Ik vraag het me oprecht af. Ik heb 1 vriezer, met up to date lijstje met inhoud. Ik heb vanwege werk, gezin, enz geen tijd om meerdere malen per week boodschappen te doen. Houd rekening met aanbiedingen, seizoensgroenten, enz. De vriezer is voor mij een uitkomst voor producten met korting die ik later ga gebruiken, maar ook voor bijv een ingevroren extra gekookte maaltijd om op te warmen als er weinig tijd is (scheelt een kant en klare maaltijd kopen).quote:Op zaterdag 18 januari 2025 19:36 schreef Bart2002 het volgende:
Dus mensen: tief ze weg die vriezers. Het leven wordt daar aanzienlijk goedkoper door.
Verstandig ermee omgaan. Dat is natuurlijk prima.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 19:46 schreef Hupje het volgende:
[..]
Ik vraag het me oprecht af. Ik heb 1 vriezer, met up to date lijstje met inhoud. Ik heb vanwege werk, gezin, enz geen tijd om meerdere malen per week boodschappen te doen. Houd rekening met aanbiedingen, seizoensgroenten, enz. De vriezer is voor mij een uitkomst voor producten met korting die ik later ga gebruiken, maar ook voor bijv een ingevroren extra gekookte maaltijd om op te warmen als er weinig tijd is (scheelt een kant en klare maaltijd kopen).
Ik ben in mijn eentje, en de ruimte in de inbouwvriezer is echt behoorlijk beperkt. Als ik het brood dat ik altijd koop in de aanbieding haal (2 voor ¤4) dan scheelt me dat een euro, maar dat moet wel in de vriezer, want ik eet geen twee broden in drie/vier dagen. Datzelfde geldt voor diepvriesfruit, pizza's, diepvrieszalm, vega dingen etcetera. Daarnaast ook ruimte nodig voor bv invriezen boerenkool als ik een pan vol heb gemaakt, want het is veel goedkoper om de normale/grootverpakkingen te kopen en dan de overige porties in te vriezen dan om kleinverpakkingen te halen. Ik haal alleen spullen die ik daadwerkelijk regelmatig eet, dus ik heb geen last van onnodige vriezerspullen kopen omdat het kan. En er liggen dus ook geen spullen jaren in mijn vriezer zonder gegeten te worden.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 19:40 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Heb je het serieus wel eens uitgerekend? Er is natuurlijk niet een eenduidige formule voor maar de drang om die extra vriesruimte te vullen maakt het juist duur en zorgt voor extra aankopen.
Je moet in principe ook afschrijven op de zaken die daar 3 of 5 jaar liggen en die je dus nooit gebruikt. Ze zijn wel betaald maar dat zijn de bleeders. Ik denk dat men niet echt een administratie bijhoudt van wat erin gaat en er dus ook weer uit moet zodat je kunt afschrijven op een heleboel. Het maakt lui natuurlijk zoveel ruimte om spullen te bewaren. Gelijk aan kastruimte waar enkel troep in bewaard wordt. Zelfde principe met de vriezers.
Ja nee dat zie je m.i. verkeerd met alle respect uiteraard.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 19:55 schreef vlindertje89 het volgende:
- ¤6.99 bespaard door 2+1 gratis actie op crosta mollica pizetta uit de diepvries
Natuurlijk kan een mens zonder zulke dingenquote:Op zaterdag 18 januari 2025 19:58 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ja nee dat zie je m.i. verkeerd met alle respect uiteraard.
Je zou 7 euro in je zak houden als je de crosta mollica pizetta gewoon links zou laten liggen.
Ik zie dat dus niet als een besparing maar juist als een overbodige uitgave.
Een mens kan best zonder de crosta mollica pizetta denk ik.
Het zit in allebei.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 19:49 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Verstandig ermee omgaan. Dat is natuurlijk prima.
Verder wilde ik alleen maar even hinten op dat de echte besparing zit in de dingen die je NIET koopt. Daar valt pas echt te besparen. Het idee is zo oud als de wereld natuurlijk. Als je op je rondgang GEEN: chocoladepinda's, een baal cup a soup, en de tuinhandschoenen links laat liggen dan heb je weer behoorlijk bespaard en is beter voor het milieu. Ach we vertellen niets nieuws natuurlijk.
Deze oude Tata is zo rijk als ie is doordat ie nooit iets kocht wat ie niet echt nodig had. Dat is de crux van een zuinig leven.
Met alle respect, er is meer in het leven dan alléén zo min mogelijk geld uitgeven. Ik vind dit heel erg lekkere pizza's, die ik graag af en toe eet. Ik koop ze dus sowieso. Echter zorgt de tweede vriezer er nu voor dat ik ze voor ¤6.99 minder koop dan zonder tweede vriezer, omdat ik nu ruimte heb om er drie verpakkingen van te kopen. En daar vroeg je om, of ik met mijn tweede vriezer echt meer bespaar dan het me kost. En dat antwoord is dus ja.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 19:58 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ja nee dat zie je m.i. verkeerd met alle respect uiteraard.
Je zou 7 euro (en in totaal 14 euro denk ik..) in je zak houden als je de crosta mollica pizetta gewoon links zou laten liggen.
Ik zie dat dus niet als een besparing maar juist als een overbodige uitgave.
Een mens kan best zonder de crosta mollica pizetta denk ik.
Ha ja! Dat wilde ik ook uitdrukken in mijn vorige post. Je doet het beterquote:Op zaterdag 18 januari 2025 20:00 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Het zit in allebei.
Kritisch zijn op wat je wil kopen, én de dingen die je wil kopen op een slimme manier inkopen. Het is niet zo dat je alleen maar zuinig kunt zijn door jezelf alle leuke/lekkere dingen die niet strikt noodzakelijk zijn te ontzeggen. Je kunt ook zuinig zijn als je een aantal van die dingen wel koopt, en bij al je aankopen te letten op aanbiedingen etc.
Ik vond jouw post ook hartstikke duidelijk hoor! En helemaal met je eens dusquote:Op zaterdag 18 januari 2025 20:01 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ha ja! Dat wilde ik ook uitdrukken in mijn vorige post. Je doet het beter
Het gaat dan om de persoonlijke besparing. In een groter verband zou het misschien verstandiger zijn om al die vriezers niet te hebben. Dit qua verstoken van fossiele bronnen.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 19:55 schreef vlindertje89 het volgende:
Dus gezien de vriezer me ¤2 per maand kost aan stroom (en eigenlijk nog minder omdat ik de terugleverkosten die ik door het directe verbruik bij opwek niet hoef te betalen niet heb meegerekend), en ik nu in één maand al ¤10.49 bespaard heb, weet ik vrij zeker dat ik wel aan die ¤24 in een jaar kom ja.
Ja dat is waar natuurlijk maar is ook wel in het kader van dit onderwerp: zuunig zijn.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 20:01 schreef vlindertje89 het volgende:
Met alle respect, er is meer in het leven dan alléén zo min mogelijk geld uitgeven.
Ja, zie daarvoor mijn andere post. Zuinig zijn kan op meerdere manieren, er is niet maar één ding dat 'telt'.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 20:16 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ja dat is waar natuurlijk maar is ook wel in het kader van dit onderwerp: zuunig zijn.
Ja gewoon over hetzelfde. De vriezer gaat niet opeens 100 x zoveel gebruiken maar de eenheid elektriciteit zou wel 100 x meer kunnen kosten als je alle externatilteiten inprijst.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 20:30 schreef vlindertje89 het volgende:
Als het ¤2400 per jaar zou kosten heb je het over een heel ander elektriciteitsverbruik, dus nee, het onderliggende van verstoken fossiele bronnen is dan niet hetzelfde.
Absoluut niet. Misschien 5 maanden per jaar als we geluk hebben. De overige 7 maanden staat daar in de winter gewoon een gascentrale voor te draaien.quote:Oh, en ter info: ik heb zonnepanelen en wek meer op dan ik verbruik. Een deel van mijn stroom voor de tweede vriezer komt dus gewoon direct van mijn eigen zonnepanelen.
Ik wil wel even toevoegen dat chocoladepinda's een behoorlijk goed aantal calorieën per ¤ geven. Wat dat betreft behoorlijk "zuinig" voerquote:Op zaterdag 18 januari 2025 19:49 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Verstandig ermee omgaan. Dat is natuurlijk prima.
Verder wilde ik alleen maar even hinten op dat de echte besparing zit in de dingen die je NIET koopt. Daar valt pas echt te besparen. Het idee is zo oud als de wereld natuurlijk. Als je op je rondgang GEEN: chocoladepinda's, een baal cup a soup, en de tuinhandschoenen links laat liggen dan heb je weer behoorlijk bespaard en is beter voor het milieu. Ach we vertellen niets nieuws natuurlijk.
Deze oude Tata is zo rijk als ie is doordat ie nooit iets kocht wat ie niet echt nodig had. Dat is de crux van een zuinig leven.
Ja absoluut. Een mens zou best kunnen leven van 4 grote zakken per maand en af en toe een sinaasappel en een eitje.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 20:50 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik wil wel even toevoegen dat chocoladepinda's een behoorlijk goed aantal calorieën per ¤ geven. Wat dat betreft behoorlijk "zuinig" voer
Persoonlijk vind ik "pijnboompitjes" de grootste overbodige uitgave. Het is vrijwel altijd de Chinese variant wat helemaal geen pijnboompitten zijn en urenlang een nasmaak van tsja "karton" vind ik altijd. Smerig spul.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 20:53 schreef Doedezemaar het volgende:
En dan had het nog goedkoper kunnen zijn als de Action pijnboompitjes op voorraad had gehad en ik ze niet bij de Aldi had hoeven meenemen.
Het gaat toch ook heel principieel over persoonlijke zuinigheid?quote:Op zaterdag 18 januari 2025 20:34 schreef Bart2002 het volgende:
Ik vind het wat ironisch en ook nogal hypocriet dat men dan de vriezer als een speer de deur uit zou doen. Ik bedoel: het lijkt net heel principieel wat jullie hierover zeggen maar het gaat eigenlijk enkel over wat het je persoonlijk kost.
Wat tof dat je het eten doneertquote:Op zaterdag 18 januari 2025 21:13 schreef Doedezemaar het volgende:
Leer eerst nou maar eens goed begrijpend lezen Bart, voordat je aan de haal gaat met dingen die toch net even anders liggen dan jij in de gauwigheid denkt te hebben gelezen![]()
Nee ff serieus, je hebt wel gelijk dat je dingen niet mee moet nemen omdat ze goedkoop zijn, maar alleen als je ze ook echt gaat gebruiken (en in ons geval nemen we houdbare dingen die we niet zelf gebruiken toch wel eens mee om het buurtkastje wat aan te vullen).
Ik ben nu wel bezig om de vriezer weer wat meer leeg te eten, maar ja, dan maakte ik vandaag 5 liter soep en daarvan belandt een deel weer in de vriezer. Was een goede budgetsoep trouwens omdat de prei bij de Lidl ¤1 voor 3 stuks was. Ik heb uiteraard de dikste exemplaren uitgezocht. We hadden nog wat aardappels liggen die hoognodig op moesten, paar bouillonblokjes erbij, paar uien en tenen knoflook, het restje uit een pot grove mosterd en er stond nog een half bekertje creme fraiche.
Ik werd even getriggerd door het idee dat men "goedkoop" zo onweerstaanbaar vindt zodat het enkel gekocht wordt om die reden en daardoor irrationeel gaat rekenen met "besparingen". Vooral als je dat allemaal in de vriezer(s) gaat opslaan. Misschien een helemaal fout idee. Of toch niet helemaal...quote:Op zaterdag 18 januari 2025 21:03 schreef sigme het volgende:
[..]
Het gaat toch ook heel principieel over persoonlijke zuinigheid?
Het meeste geld geef je niet uit als je het niet uitgeeft; dus jij hebt in absolute zin gelijk dat er het meest bespaard wordt (mogelijk uitgaven versus werkelijke uitgaven) wanneer je niks uitgeeft.
Maar helemaal niemand hier streeft naar niks uitgeven; iedereen hier streeft naar een eigen balans tussen gewenste aankopen, werkelijke aankopen en de hoeveelheid daaraan besteed geld.
En dan is het dus sowieso individuele boekhoudingswerkelijkheid gecombineerd met eigen wens en beleving. Plus wat je over hebt voor de besparingen: omfietsen of persoonlijke data weggeven of dingen *niet* kopen etc etc. Ook die balans is bij uitstek individueel.
Het is niet zo zwart wit natuurlijk dat ik er niks van begrijp en jullie wel.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 21:13 schreef Doedezemaar het volgende:
Leer eerst nou maar eens goed begrijpend lezen Bart, voordat je aan de haal gaat met dingen die toch net even anders liggen dan jij in de gauwigheid denkt te hebben gelezen
Het gaat maar om een heel klein bedrag per maand en ik heb de lol van uitpluizen hoe ik voor dat bedrag zoveel mogelijk nuttige items voor het kastje kan kopen. Ik weet nu dat tampons van het huismerk van de supermarkten de beste deal zijn met ¤1,45 voor 32 stuks en voor maandverband moet je bij de Aldi zijn. Pak spaghetti huismerk bij de Vomar is ¤1,19 voor een kilo, macaroni ¤1,29. Dat soort basisdingen schaffen we dan aan om te doneren als we geen andere dingen te doneren hebben.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 21:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Wat tof dat je het eten doneert
Oh, je hebt natuurlijk een puntquote:Op zaterdag 18 januari 2025 21:23 schreef Bart2002 het volgende:
Ik werd even getriggerd door het idee dat men "goedkoop" zo onweerstaanbaar vindt zodat het enkel gekocht wordt om die reden en daardoor irrationeel gaat rekenen met "besparingen". Vooral als je dat allemaal in de vriezer(s) gaat opslaan. Misschien een helemaal fout idee. Of toch niet helemaal...
Toen ik wat moeite had financieel heb ik wel eens aan het eind van de maand een pak pasta eruit getrokken om de laatste dagen van de maand te eten en maandverband/tamponsquote:Op zaterdag 18 januari 2025 21:32 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Het gaat maar om een heel klein bedrag per maand en ik heb de lol van uitpluizen hoe ik voor dat bedrag zoveel mogelijk nuttige items voor het kastje kan kopen. Ik weet nu dat tampons van het huismerk van de supermarkten de beste deal zijn met ¤1,45 voor 32 stuks en voor maandverband moet je bij de Aldi zijn. Pak spaghetti huismerk bij de Vomar is ¤1,19 voor een kilo, macaroni ¤1,29. Dat soort basisdingen schaffen we dan aan om te doneren als we geen andere dingen te doneren hebben.
Wat tof!quote:Op zaterdag 18 januari 2025 18:24 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ook: zet een murs op en zorg voor warme voeten (kruik eronder). Toen Rusland Oekraïne aanviel heb ik een heel jaar niet gestookt en al het uitgespaarde geld aan Oekraïne en Franky en Coen overgemaakt. Toen heb ik gemerkt dat je het vlug warm krijgt als je hoofd warm blijft.
Niks misleidend, zo werkt het gewoon op wissel.nlquote:Op maandag 20 januari 2025 10:06 schreef Kamelenteen het volgende:
Misleidend dus. De marktwaarde is naar mijn idee gewoon de nominale waarde van zo'n bon.
En die advertentie staat op wissel?quote:Op maandag 20 januari 2025 10:13 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Niks misleidend, zo werkt het gewoon op wissel.nl
Nee, je leest niet goed en zelf niet goed lezen is natuurlijk geen misleiding.quote:Op maandag 20 januari 2025 10:17 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
En die advertentie staat op wissel?
Dat wat jij schrijft nu, zou in de advertentie moeten worden vermeld.
Als jij met een Jumbo cadeaubon van 100 euro naar de Jumbo gaat, wat is dan de actuele waarde? Is die 100% van het bedrag dat de cadeaubon waard is en kun je voor 100 euro aan boodschappen doen of krijg je met die bon eigenlijk maar voor 80 euro aan boodschappen?
Jij weet hoe wissel werkt, een groot deel van de mensen waar de adventetie op gericht is dus niet en die leest het hetzelfde als ik. En dat is misleiding. Denk niet dat de reclame Code Commissie dit accepteert. Het is gewoon verre van transparant.
Ik lees prima en zoals ik het lees is het misleiding. Ik denk dat de RCC daar wel in mee zou gaan. Het is ook behoorlijk krom dat je dingen foutief kan lezen..quote:Op maandag 20 januari 2025 10:26 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Nee, je leest niet goed en zelf niet goed lezen is natuurlijk geen misleiding.
Zo werkt het niet.quote:Op maandag 20 januari 2025 10:17 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
En die advertentie staat op wissel?
Dat wat jij schrijft nu, zou in de advertentie moeten worden vermeld.
Als jij met een Jumbo cadeaubon van 100 euro naar de Jumbo gaat, wat is dan de actuele waarde? Is die 100% van het bedrag dat de cadeaubon waard is en kun je voor 100 euro aan boodschappen doen of krijg je met die bon eigenlijk maar voor 80 euro aan boodschappen?
Jij weet hoe wissel werkt, een groot deel van de mensen waar de adventetie op gericht is dus niet en die leest het hetzelfde als ik. En dat is misleiding. Denk niet dat de reclame Code Commissie dit accepteert. Het is gewoon verre van transparant.
Dat weet ik,maar zo lees je (of in ieder geval ik) het wel als die actie elders geadverteerd wordt dan op wissel.nlquote:Op maandag 20 januari 2025 11:32 schreef Donna het volgende:
[..]
Zo werkt het niet.
Je hebt een cadeaubon van de Action van ¤100. Die wissel je in op Wissel voor een cadeaubon van de Jumbo van ¤85. Jumbo doet daar nog 5% bij op. Je wisselt m dus om voor een Jumbo cadeaubon van ¤89,25 en die is bij de Jumbo uiteraard ook gewoon ¤89,25 waard.
Nee snap ik, maar zodra je zo'n inwissel actie start, dan staat het er allemaal wel duidelijk bij. Ik zie zelf in de advertentie geen onduidelijkheid, maar misschien is mijn beeld idd niet helder omdat ik Wissel ken.quote:Op maandag 20 januari 2025 11:45 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Dat weet ik,maar zo lees je (of in ieder geval ik) het wel als die actie elders geadverteerd wordt dan op wissel.nl
Het zou al anders zijn als ze in plaats van 'actuale waarde' reppen over 'inkoopwaarde bij wissel.nl" maar goed, daar hoef het in het topic verder niet over te gaan wat mij betreft.
Dus we zijn het dus eens, want je schrijft "zodra je zo'n wissel actie start'. En dat is dus het misleidende ervan, want dat melden ze niet. Dat ze dat niet doen, ishet misleidende eraan. Dat moeten ze bij voorbaat al vooraf melden in de advertentie.quote:Op maandag 20 januari 2025 11:51 schreef Donna het volgende:
[..]
Nee snap ik, maar zodra je zo'n inwissel actie start, dan staat het er allemaal wel duidelijk bij. Ik zie zelf in de advertentie geen onduidelijkheid, maar misschien is mijn beeld idd niet helder omdat ik Wissel ken.
En ik wilde laatst Action cadeaubonnen inwisselen, moet je die precies fysiek opsturen. Ja doei!
Goed punt inderdaad. Omdat ik Wissel ken, is het me dus niet eens opgevallen dat het logo er bijv. niet bij staat.quote:Op maandag 20 januari 2025 12:17 schreef Elleska het volgende:
Ik denk inderdaad dat je achtergrondkennis meeneemt want ik kende wissel niet goed en moest naar de website gaan om erachter te komen wat het precies is dus ik ben het wel met Kamelenteen eens.
Zelfs op de website is het zoeken wat ze bedoelen met marktwaarde maar daar staat tenminste bovenaan duidelijk dat het in samenwerking is met wissel.nl. Ik weet niet of dat later is toegevoegd maar zoiets had de advertentie duidelijker gemaakt. Nu roept de hele advertentie Jumbo, het woord wissel wordt wel gebruikt maar staat maar mooi in de tekst verwerkt, geen logo van wissel.nl ofzo dus als je dat niet kent dan laat dat geen belletje rinkelen.
Dat heb ik ook! Ik zoek allerlei verschillende soorten smaken online en ik probeer van alles uit qua smaken. Ik vind dat ook de tijd waard en ik zie het ook als een soort hobby; het onderzoeken en het ontdekken van nieuwe theesmaken.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 19:59 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Natuurlijk kan een mens zonder zulke dingen
Alleen dit kan iemand genot geven en dat is ook wat waard
Ik bedoel; zelf zou ik kunnen stoppen met allerlei smaakjes thee. Alleen zowel het uitzoeken van en het drinken van thee geeft me zoveel genot dat het winst op geluk is
Jepquote:Op maandag 20 januari 2025 12:31 schreef mhofstede95 het volgende:
[..]
Dat heb ik ook! Ik zoek allerlei verschillende soorten smaken online en ik probeer van alles uit qua smaken. Ik vind dat ook de tijd waard en ik zie het ook als een soort hobby; het onderzoeken en het ontdekken van nieuwe theesmaken.
Kan wel schelen, ik ken wissel niet een las het ook niet zo.quote:Op maandag 20 januari 2025 11:51 schreef Donna het volgende:
[..]
Nee snap ik, maar zodra je zo'n inwissel actie start, dan staat het er allemaal wel duidelijk bij. Ik zie zelf in de advertentie geen onduidelijkheid, maar misschien is mijn beeld idd niet helder omdat ik Wissel ken.
En ik wilde laatst Action cadeaubonnen inwisselen, moet je die precies fysiek opsturen. Ja doei!
Dat is dan mede te wijten aan jouw kennis want marktwaarde is juist wél wat een ander ervoor wil geven (de prijs die je op de “markt” kunt krijgen).quote:Op maandag 20 januari 2025 10:06 schreef Kamelenteen het volgende:
Misleidend dus. De marktwaarde van een cadeaubon is naar mijn idee gewoon de nominale waarde van zo'n bon en niet wat een ander ervoor wil geven.
ik kan voor een bolpuntcombonvan 100 euro voor 100 euro aan boodschappen laten bezorgen. dus dat is mijn marktwaardequote:Op maandag 20 januari 2025 13:56 schreef Serinde het volgende:
Dat is dan mede te wijten aan jouw kennis want marktwaarde is juist wél wat een ander ervoor wil geven (de prijs die je op de “markt” kunt krijgen).
Gebruik je zakjes thee, of losse thee?quote:Op maandag 20 januari 2025 12:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Jep
Al houd ik het bij supermarkt thee... ivm de kosten
Zakjes, vind losse thee niet lekkerquote:Op woensdag 22 januari 2025 10:15 schreef mhofstede95 het volgende:
[..]
Gebruik je zakjes thee, of losse thee?
Dus jij koopt een bol.com bon van ¤100 van iemand anders over voor ¤100? In dat geval heb ik ook nog wel wat cadeaubonnen liggen die je van me mag kopen. Wel nog maar een paar dagen houdbaar maar dat maakt niet uit lijkt me, je kunt er nog steeds ¤100 aan spullen mee bestellen.quote:Op maandag 20 januari 2025 14:02 schreef Nizno het volgende:
[..]
ik kan voor een bolpuntcombonvan 100 euro voor 100 euro aan boodschappen laten bezorgen. dus dat is mijn marktwaarde
De ‘actuele marktwaarde’ staat in de advertentie, maar blijkbaar is het begrip marktwaarde voor veel mensen te ingewikkeld idd.quote:Op woensdag 22 januari 2025 12:12 schreef Elleska het volgende:
Maar dat was het hele punt niet. Dat stuk over doorverkopen staat niet in de advertentie en zonder dat stukje is een waardebon van 100euro gewoon 100euro waard.
Dat hier discussie over is zegt al hoe onduidelijk de advertentie is. Er is achtergrondkennis nodig om tussen de regels door te kunnen lezen dat het om doorverkopen via wissel.nl gaat.
Of begrijpend lezen is moeilijk want Nizno zegt nergens dat het voorbeeld een overgekochte bol.com bon betreft.quote:Op woensdag 22 januari 2025 13:13 schreef FlyingFish het volgende:
De ‘actuele marktwaarde’ staat in de advertentie, maar blijkbaar is het begrip marktwaarde voor veel mensen te ingewikkeld idd.
dit dus inderdaadquote:Op woensdag 22 januari 2025 15:31 schreef Elleska het volgende:
Ga je een cadeaubon doorverkopen via wissel.nl dan snapt hopelijk iedereen dat je daar geen 100euro voor krijgt alleen dat detail van doorverkopen is niet uit de advertentie te halen.
Maar wel de flessen of blikjes hier in Nederland inleveren he?quote:Op woensdag 22 januari 2025 18:31 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik drink cola en ik geef liever ¤14 uit in België ipv ¤28 in Nederland voor hetzelfde.
Vind dat weer een prima bezuiniging.
(Had vier 6-packs gekocht)
Zo'n xenos daar stapte ik in het verleden nog weleens binnen. Dingen afgeprijsd voor 0,10 of 0,25 euro. Veel interessanter dan 30, 50 of 70%.quote:Op woensdag 22 januari 2025 19:16 schreef Doedezemaar het volgende:
Bij Xenos kocht mijn echtgenoot voor ¤0,10 een zak popcorn met sweetchili-smaak. Ik denk niet dat ik wil proeven. Ze hadden ook repen Milka oreo choco van 100 gram voor ¤0,59, dus ik heb maar een voorraadje meegenomen.
De huidige Allerhande staat vol met gezonde budgetrecepten, ik ga ‘m maar eens doornemen voor inspiratie.
Dat kan alleen van de AH of Jumbo, dan moet je wat dieper België inquote:Op woensdag 22 januari 2025 19:40 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Maar wel de flessen of blikjes hier in Nederland inleveren he?
Wordt tijd dat Nederland supermarkten toestaat om op bedrijventerreinen dr winkels neer te zetten op goedkopere locaties. Kunnen de prijzen weer omlaag.
Dat is al een tijdje zoquote:Op donderdag 23 januari 2025 09:35 schreef SEMTEX het volgende:
Aldi accepteert ook statiegeldflesjes en blekjes van Lidl en Albert Heijn, heb ik gemerkt.
Ga je dieper in België dan naar de Jumbo of AH daar het huismerk cola kopen. Dan krijg je statiegeld terug in Nederland.quote:Op donderdag 23 januari 2025 10:08 schreef oh-oh het volgende:
Volgens mij moeten alle winkels alles aannemen toch?
Nou, dan zakt Albert Heijn behoorlijk door het ijs, daar heb ik de meeste acceptatieproblemen. Soms werken zelfs hun eigen flessen of blikjes niet.quote:Op donderdag 23 januari 2025 10:08 schreef oh-oh het volgende:
Ik drink alleen kraanwaterquote:Op donderdag 23 januari 2025 10:16 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ga je dieper in België dan naar de Jumbo of AH daar het huismerk cola kopen. Dan krijg je statiegeld terug in Nederland.
Helaas rook ik niet meer dus ik ga niet meer naar Rijkevorsel
Komt omdat de automaat kapot is.quote:Op donderdag 23 januari 2025 10:16 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Nou, dan zakt Albert Heijn behoorlijk door het ijs, daar heb ik de meeste acceptatieproblemen. Soms werken zelfs hun eigen flessen of blikjes niet.
Wil je deze discussie ingaan?quote:
Dat is wel goedquote:Op donderdag 23 januari 2025 10:20 schreef oh-oh het volgende:
Maar ik vind behoorlijk wat blikjes en flesjes als ik met de honden loop, en die lever ik bij Picnic in, ik ga daar echt geen tijd mee verspillen in de winkel, daar kom ik normaal ook niet.
Die zijn lekker hoor. Action verkoopt ze ook.quote:Op woensdag 22 januari 2025 19:16 schreef Doedezemaar het volgende:
Bij Xenos kocht mijn echtgenoot voor ¤0,10 een zak popcorn met sweetchili-smaak. Ik denk niet dat ik wil proeven.
12x0,5L water kost bij AH in België ¤1,79 en je krijgt in Nederland ¤1,80 aan statiegeld terugquote:
Deze man begrijptquote:Op donderdag 23 januari 2025 10:54 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
12x0,5L water kost bij AH in België ¤1,79 en je krijgt in Nederland ¤1,80 aan statiegeld terugNou koop ik die alleen voor onderweg in de auto, om altijd iets bij me te hebben...
Ja je hebt altijd iemand wat het beter doetquote:Op donderdag 23 januari 2025 11:52 schreef oh-oh het volgende:
Zou ik nog verspilling vinden, voor onderweg heb ik mijn eigen thermos met water.
Dat er nog zoveel te rapen valt onderweg joh. Goed dat je dat doet, zowel voor het milieu als voor je eigen portemonneequote:Op donderdag 23 januari 2025 10:20 schreef oh-oh het volgende:
Maar ik vind behoorlijk wat blikjes en flesjes als ik met de honden loop, en die lever ik bij Picnic in, ik ga daar echt geen tijd mee verspillen in de winkel, daar kom ik normaal ook niet.
Ik ga ook niet voor ¤0,01 naar België toe natuurlijk.quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:03 schreef oh-oh het volgende:
Dat wil ik helemaal niet zeggen maar voor die ene cent 6 flesjes water kopen zou niet in me op komen omdat ik nooit water koop in NL.
Ik woon vlak bij de grens Duitsland. Daar kan ik goedkoop drinken in slaan als het natuurlijk uit de tank kan worden gehaald.quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:39 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Ik ga ook niet voor ¤0,01 naar België toe natuurlijk.Ik woon in Z-Limburg en mijn familie is deels Belg, dus ik kom er toch al vaak.
En die flesjes zijn gewoon handig in de auto. Thuis drink ik uiteraard kraanwater.
quote:Op donderdag 23 januari 2025 10:08 schreef oh-oh het volgende:
Dat is hier al lange tijd het geval helaas. Ik vind de afprijzingen al langere tijd niet eens de moeite meer waard eigenlijk.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 14:36 schreef Doedezemaar het volgende:
Jammer, het lijkt erop dat ‘onze’ Jumbo nu ook hogere prijzen voor de afprijskoeling hanteert. Verspakketten zijn van ¤2,50 naar ¤4 gegaan.
We hebben er net maar even voorraad aangevuld van houdbare dingen die daar het goedkoopste zijn om extra spaarzegels te verzamelen en toen kregen we ook nog de zegels van de klant voor ons. Samen met een buurvrouw zijn we nu aardig op weg voor een pakket voor het buurtkastje
Ze hebben die richtlijnen een half jaar geleden ofzo al veranderd. In veel gevallen niet meer de moeite waard idd. Maar soms heeft er iemand anders die dat niet weet afgeprijsd. Wij hadden van de week zo’n doos met 4 soorten vlaai als toetje, die was van ¤14,99 afgeprijsd naar ¤1quote:Op vrijdag 31 januari 2025 14:36 schreef Doedezemaar het volgende:
Jammer, het lijkt erop dat ‘onze’ Jumbo nu ook hogere prijzen voor de afprijskoeling hanteert. Verspakketten zijn van ¤2,50 naar ¤4 gegaan.
We hebben er net maar even voorraad aangevuld van houdbare dingen die daar het goedkoopste zijn om extra spaarzegels te verzamelen en toen kregen we ook nog de zegels van de klant voor ons. Samen met een buurvrouw zijn we nu aardig op weg voor een pakket voor het buurtkastje
Vind het dan altijd toch flauw dat die laatste +1 niet voor de aanbiedingsprijs gaat.quote:Op woensdag 5 februari 2025 12:31 schreef Donna het volgende:
Lokale winkel hier deed alle kinderkleding wat nog 'achter' lag de deur uit voor ¤8 per stuk, 5 stuks voor ¤35. Ik heb 11 stuks kleding gehaald voor ¤78. Totale waarde meer dan ¤360.
Haha. Ja nouja ik klaag niet. Dat was een jas van ¤70, nu voor ¤8 dus.quote:Op woensdag 5 februari 2025 17:38 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Vind het dan altijd toch flauw dat die laatste +1 niet voor de aanbiedingsprijs gaat.
Hier zat er vorige week nog 35% op allerlei gebak. Misschien afhankelijk van het product?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 17:34 schreef fietsmiep het volgende:
Het viel me laatst op dat de afprijsstickers van Lidl tegenwoordig 25% zijn i.p.v 35%. Afgelopen dinsdag was ik bij Lidl in Duitsland en daar was de afprijssticker maar 20%, zo ga ik niks aan de datum kopen, het prijsvoordeel wordt steeds minder.
K&K prijst in Duitsland wel goed af, met 50% stickers, altijd leuk om even binnen te lopen. deze zit in het dorp waar mijn ouders wonen en ik kom er wekelijks vanwege mantelzorg.
Je hebt als het goed is 4 zegels ontvangenquote:Op dinsdag 11 februari 2025 17:21 schreef Doedezemaar het volgende:
Er waren hier wat lieve mensen die mij zegels voor het boodschappenpakket van Jumbo aanboden en toen zei ik dat ze die wel aan andere mensen mochten geven, want ik had de app niet. Inmiddels heb ik de app wel en ontvang ik graag zegels https://www.jumbo.com/zeg(...)4b-83e0-4eb0a18d5043
Ja, dankjewelquote:Op dinsdag 11 februari 2025 17:24 schreef Hupje het volgende:
[..]
Je hebt als het goed is 4 zegels ontvangen
Vorige week of die week daarvoor nog bij de AH.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 18:07 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik gebruik sommige kruidenmixen van Euroma heel graag, die blikjes Original Spices, maar ik vind ze behoorlijk aan de prijs, dus ik zoek een alternatief of erg goede aanbieding. Zijn ze wel eens 1+1 gratis ergens?
Za’atar en 5spice haal ik wel bij de toko/mediterrane supermarkt, maar bijvoorbeeld Funghi trifolati, Vadouvan en Picadillo vind ik van Euroma erg lekker.
Ah, dankje, dan ga ik die eens in de gaten houden, ik kom niet vaak bij de AH, dus het zit niet zo in m’n systeem om de bonusaanbiedingen elke week te checken.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 18:14 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Vorige week of die week daarvoor nog bij de AH.
Via een app kan je vaak in alle folders tegelijk zoeken, misschien werkt datquote:Op dinsdag 11 februari 2025 18:55 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ah, dankje, dan ga ik die eens in de gaten houden, ik kom niet vaak bij de AH, dus het zit niet zo in m’n systeem om de bonusaanbiedingen elke week te checken.
Dankjewelquote:Op dinsdag 11 februari 2025 19:56 schreef Elleska het volgende:
@:Doedezemaar van mij ook een paar zegels.
Wil je nog een zegel? Ik heb er 1 voor je.quote:Op maandag 17 februari 2025 17:10 schreef Doedezemaar het volgende:
Bij de Jumbo telt de ¤5 die je bijbetaalt voor het boodschappenpakket ook weer mee voor nieuwe zegels, dus we hebben afgelopen week toen je dubbele zegels kreeg nog snel even de 5 kaarten voor het buurtkastje ingeleverd en zo meteen weer 5 zegels verzameld.
Geef maar in het topic in FHF aan iemand anders, ik ben met 10 pakketten voor het buurtkastje wel klaar nu.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 20:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wil je nog een zegel? Ik heb er 1 voor je.
10quote:Op vrijdag 21 februari 2025 20:58 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Geef maar in het topic in FHF aan iemand anders, ik ben met 10 pakketten voor het buurtkastje wel klaar nu.
Ja, absurd, de beheerder van dat buurtkastje had met mijn link een oproep gedaan in een wat grotere facebookgroep. We doen het met alle liefde, maar ik heb er nu voor onze bijdrage wel een grens aan gesteld. Ik denk dat er nog wel sponsoren te vinden zijn als er nog heel veel zegels bijkomen, dus we laten de oproep daar wel staan. Restant zegels gaat sowieso in de laatste dagen nog naar een voedselbank.quote:
Wat goed van julliequote:Op vrijdag 21 februari 2025 21:04 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ja, absurd, de beheerder van dat buurtkastje had met mijn link een oproep gedaan in een wat grotere facebookgroep. We doen het met alle liefde, maar ik heb er nu voor onze bijdrage wel een grens aan gesteld. Ik denk dat er nog wel sponsoren te vinden zijn als er nog heel veel zegels bijkomen, dus we laten de oproep daar wel staan. Restant zegels gaat sowieso in de laatste dagen nog naar een voedselbank.
Het doel is mooi. Het wakkert vast creativiteit aan.quote:Op zondag 23 februari 2025 14:10 schreef Vincent_student het volgende:
Ik heb komende week nog een vriesla leeg te eten, maar daarna ga ik eens proberen één à twee weken op bijstandsniveau te eten, dus zo goedkoop mogelijk. Eens kijken hoe ik uitkom. Ik ga ook eens op een weekmarkt rondlopen, voor bijvoorbeeld goedkope aardappels/groente, kijken wat het aanbod is op een laag prijsniveau.
Normaal leef ik vrij bourgondisch en heb de luxe dat ik niet op het geld hoef te letten. Daar schaam ik me af en toe best wel voor. Ik ben benieuwd hoe het anders kan.
Tja, ik denk soms: het kan wel wat minder.quote:Op zondag 23 februari 2025 14:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Het doel is mooi. Het wakkert vast creativiteit aan.
Alleen je hoeft je echt niet te schamen, vind ik! Wel goed dat je bewust bent van je luxepositie. En goed dat je een keer anders probeert. Alleen schaamte is niet terecht. Vind ik dan:*
Als je goede recepten/maaltijden weet houd ik me aanbevolen! Zonder huishoudspullen en zelfzorg artikelen probeer ik rond de 25¤ te blijven (per week)(lukt ook), maar eet wel erg saai. Dus ik ben benieuwd wat je zoal gaat bedenken.quote:Op zondag 23 februari 2025 14:19 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Tja, ik denk soms: het kan wel wat minder.
Waar ik erg benieuwd naar ben is, of je goed, gezond en lekker kunt eten voor een minimumbedrag. Ik doe nog even geen budget, ik ga eerst eens rondkijken wat het aanbod is op het laagste niveau.
Ik houd jullie hier en in CUL op de hoogte. Ik hou de kosten dan bij. En zal in CUL in het Wat eet je vandaag-topic foto's neerzetten.quote:Op zondag 23 februari 2025 14:23 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Als je goede recepten/maaltijden weet houd ik me aanbevolen! Zonder huishoudspullen en zelfzorg artikelen probeer ik rond de 25¤ te blijven (per week)(lukt ook), maar eet wel erg saai. Dus ik ben benieuwd wat je zoal gaat bedenken.
(En minder zou me ook nog wel lukken, alleen ik gun mezelf soms ook wat meer luxe. In mijn kindertijd echte armoede meegemaakt. Dus ik weet wel hoe nog meer stapjes terug te zetten. Alleen tja... niet nodig)
Topper! Dank je welquote:Op zondag 23 februari 2025 14:30 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Ik houd jullie hier en in CUL op de hoogte. Ik hou de kosten dan bij. En zal in CUL in het Wat eet je vandaag-topic foto's neerzetten.
Dat is iets om uit te vinden. De supermarktfolders spitte ik alltijd al uit, maar ik kocht toch altijd wat ik gewend was.quote:Op zondag 23 februari 2025 14:28 schreef Elleska het volgende:
Goed, gezond en lekker eten van een laag budget is mogelijk maar dat is wel iets wat tijd kost. Uitzoeken waar je goedkoop kan inkopen, uitproberen welke budgetproducten lekker zijn enzo.
Een weekmarkt kan goedkoper zijn maar dat is niet overal het geval.
En dingen als:quote:Op zondag 23 februari 2025 14:31 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Dat is iets om uit te vinden. De supermarktfolders spitte ik alltijd al uit, maar ik kocht toch altijd wat ik gewend was.
Full time-job hier, maar thuiswerkend, dat scheelt al uren aan reistijd en voorbereiding. Lat-relatie dus vriendinlief eet hier maar een paar keer per week en ze is vegetariër, dus ik hoef geen duur vlees te kopen, scheelt weer. Regelmatig brengt ze haar eigen spullen mee. Dus dat komt wel goed.quote:Op zondag 23 februari 2025 14:37 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
En dingen als:
-markt eind van de dag goedkoper
-als ze de markt afbouwen zelfs gratis soms
-diepvriesgroenten en fruit vaak goedkoper
-korting op producten die bijna over de datum zijn
-niet elke dag vlees
-toko bezoeken kan goedkoper zijn (kritisch kijken)
En idd de folders. Vergelijken en meerdere supermarkten bezoeken voor kortingen.
Maar goed... weet niet hoe jij met tijd zit. Met een bijstand zit je uiteraard thuis en heb je hier de tijd voor.
Sowieso handig om met het seizoen te eten. Bedoel als je nu zin in aardbeien hebt dan betaal je natuurlijk de hoofdprijs.quote:Op zondag 23 februari 2025 14:31 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Dat is iets om uit te vinden. De supermarktfolders spitte ik alltijd al uit, maar ik kocht toch altijd wat ik gewend was.
Dat gaan we dus niet doen. Ik vind trouwens aarbeien buiten het seizoen wat waterig. Ik had al tips opgezocht op internet, en daar stonden die seizoenproducten ook bij, en diepvriesproducten.quote:Op zondag 23 februari 2025 14:48 schreef 111210 het volgende:
[..]
Sowieso handig om met het seizoen te eten. Bedoel als je nu zin in aardbeien hebt dan betaal je natuurlijk de hoofdprijs.
Bekijk de vorige Allerhande met budgetrecepten ook even https://content.yudu.com/(...)F%252Fwww.ah.nl%252Fquote:Op zondag 23 februari 2025 14:53 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Dat gaan we dus niet doen. Ik vind trouwens aarbeien buiten het seizoen wat waterig. Ik had al tips opgezocht op internet, en daar stonden die seizoenproducten ook bij, en diepvriesproducten.
Ik doe mee! Heb wel t/m dinsdag HelloFesh-maaltijden gepland staanquote:Op zondag 23 februari 2025 14:19 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Tja, ik denk soms: het kan wel wat minder.
Waar ik erg benieuwd naar ben is, of je goed, gezond en lekker kunt eten voor een minimumbedrag. Ik doe nog even geen budget, ik ga eerst eens rondkijken wat het aanbod is op het laagste niveau. Ik heb wel eens gekeken naar steenrijk/straatarm en dan moeten rijken plotseling rondkomen met een paar tientjes in de week. Dat is best confronterend.
Ik begin pas in maart.quote:Op zondag 23 februari 2025 17:02 schreef -Spring het volgende:
[..]
Ik doe mee! Heb wel t/m dinsdag HelloFesh-maaltijden gepland staan
Ok! Ik begin op (even kijken naar mijn voorraad) woensdag 5 maart.quote:Op zondag 23 februari 2025 17:13 schreef -Spring het volgende:
[..]
Dan plan ik vanaf maart geen HF in
Aardbeien komen in deze tijd vaak uit Spanje. Die zijn groot en waterig.quote:Op zondag 23 februari 2025 14:53 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Dat gaan we dus niet doen. Ik vind trouwens aarbeien buiten het seizoen wat waterig. Ik had al tips opgezocht op internet, en daar stonden die seizoenproducten ook bij, en diepvriesproducten.
Ons 3 persoons huishouden zou volgens Nibud normen 600 euro per maand kwijt zijn aan voeding. Daar ben ik meestal 350 euro aan kwijt. Ik koop bewust, maar wel wat er nodig is (ook bepaalde merkproducten ivm voedselallergie) en extra's, maar niet overdreven.quote:Op zondag 23 februari 2025 18:38 schreef Doedezemaar het volgende:
Het Nibud heeft voor mijn gezinssamenstelling van 2 volwassenen 50+ berekend dat het budget voor voeding minstens ¤468 zou moeten kosten. Ik zit inclusief drogist, bier enzo onder de ¤400, maar ik kan me goed voorstellen dat dat lang niet voor iedereen haalbaar is.
En ook niet lekker want die komen uit een kasquote:Op zondag 23 februari 2025 18:46 schreef Donna het volgende:
[..]
Aardbeien komen in deze tijd vaak uit Spanje. Die zijn groot en waterig.
Als je nu Nederlandse aardbeien kan vinden zijn ze extreem duur.
Wij zitten met 3 ook rond de 300/350,- koop wel altijd aanbiedingen en dan ook vaak een voorraad. Dus letten er wel op.quote:Op zondag 23 februari 2025 20:01 schreef Hupje het volgende:
[..]
Ons 3 persoons huishouden zou volgens Nibud normen 600 euro per maand kwijt zijn aan voeding. Daar ben ik meestal 350 euro aan kwijt. Ik koop bewust, maar wel wat er nodig is (ook bepaalde merkproducten ivm voedselallergie) en extra's, maar niet overdreven.
Tijdelijke acties van Belsimpel zijn vaak lucratief. Elke maandag hebben ze een actie.quote:Op woensdag 26 februari 2025 10:18 schreef Stansfield het volgende:
Hier werden toch wel eens van die sim only deals gedeeld waarbij je voor heel weinig geld een sim only abonnementje had met een cash back? Zijn dat tijdelijke acties? Of kan ik die nu ook afsluiten?
Is dat een lopende rekening of een spaarrekening?quote:Op woensdag 26 februari 2025 13:25 schreef Kamelenteen het volgende:
Is er nog iemand die 40 euro boodschappengeld wil door een gratis Revolut rekening te openen? Ik heb zag ik weer een leuke referralbonus namelijk die ik kan delen.
Gewoon een lopende bankrekening sowieso.quote:Op woensdag 26 februari 2025 15:20 schreef Donna het volgende:
[..]
Is dat een lopende rekening of een spaarrekening?
Ik moet helaas afhaken. Heb een afspraak met een diëtist ivm aanhoudende buikpijn. Dus de timing is niet zo fraai atm. Jij succes!quote:Op zondag 23 februari 2025 17:29 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Ok! Ik begin op (even kijken naar mijn voorraad) woensdag 5 maart.
Ik vind het wel interessant, maar ik hoef eigenlijk niet nog een rekening.quote:Op woensdag 26 februari 2025 15:32 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Gewoon een lopende bankrekening sowieso.
Tikkie, Ideal werkt er ook gewoon mee. NL-iban en ook deposito garantiestelsle enzo is van toepassing.
Met de nodige extra functies zoals optie van crypto, beleggen ook in de app maar die gebruik ik niet verder en dus ook geen idee hoe dat werkt. Heb m als backup, voor de debitcard icm online shopping in vreemde valuta en m'n gsmabonnement wordt er op afgeschreven.
Als backup prima app, maar zou het zelf niet als enige rekening aanhouden. Gratis, dus kun je er ook een extra scoupy/woolsocks account aanhang met cashback zonder ze inzage in echt alles te geven zoals je inkomen ed.
Hiervoor had ik een Vivid-rekening met max 10 iban's. Had ik 3 scoupy accounts aan hangen
Het is ook geen plichtquote:Op donderdag 27 februari 2025 11:58 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik vind het wel interessant, maar ik hoef eigenlijk niet nog een rekening.![]()
![]()
Klopt.quote:Op donderdag 27 februari 2025 13:26 schreef F_r het volgende:
Je kunt de rekening gewoon hebben zonder dat je salaris oid er op gestort wordt?
Oh, dit wist ik helemaal niet. Wat een goede tip!quote:Op woensdag 26 februari 2025 11:29 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Tijdelijke acties van Belsimpel zijn vaak lucratief. Elke maandag hebben ze een actie.
Afhankelijk van wat je wil heeft Belsimpel nu ook wel een aardige actie waarbij je voor 85 euro totaal een Samsung A16 kan scoren incl Lebara abonnement.
85 euro is de totaalprijs voor Samsung en 2-jarig Lebara abonnement met de goedkoopste bundel als je de bundel na 1 maand terugzet naar de goedkoopste bundel tenminste.
Zou je Pepper even voor in de gaten moeten houden of je aanmelden voor de nieuwsbrief bij Belsimpel. Met de cashbackdeals icm Lebara kun je geld toe krijgen als je wilt.
https://www.belsimpel.nl/(...)e_size%5B0%5D=128000quote:Op donderdag 27 februari 2025 17:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh, dit wist ik helemaal niet. Wat een goede tip!
Weet je nog meer van die deal?
Dank je. Dit vind ik echt top van je.quote:Op donderdag 27 februari 2025 19:15 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
https://www.belsimpel.nl/(...)e_size%5B0%5D=128000
2 jaars abonnement Lebara 10gb bundel
1e 9 maanden halve prijs
15 maanden volle mep.
Echter, je kan bij Lebara na een maand altijd overstappen naar een meer passende bundel. Dus switch je als je weinig belt naar het 1gb abonnement van 4 euro per maand zodra je kan wisselen van bundel.
Dan krijg je het volgende kostenplaatje.
Toestel - gratis vanaf 10gb bundel
1e maand 4.50 euro (50% korting)
8 maanden 2 euro (50% korting)
15 maanden 4 euro (geen korting)
En dan kom je op 80,50 euro voor een Samsung A16.
Abonnement schijn je ook af te kunnen kopen trouwens.
Zelfde Lebara komt regelmatig voorbij met 150 euro cashback. En een keer zelfs 175 euro cashback. Dan kun je op een sim only 6-7 tientjes netto verdienen en gratis 2 jaar bellen/sms'en als je weinig belt.
Als je niet alteveel belt/internet met je gsm is zo'n Lebara deal dus interessant omdat je je bundel daar terug kan zetten. Dan profiteer je van kortingen die gelden op 'dure' abonnementen om ze direct de maand erna terug te zetten naar het goedkoopste abonnement met behoud van de restquote:Op donderdag 27 februari 2025 19:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Dank je. Dit vind ik echt top van je.
Binnenkort loopt mijn sim only af, ga dit even in de gaten houden.
Oei, heel erg veel beterschap gewenst! Ik hoop dat er niets aan de hand is. Ik stel het zelf nog een week uit, want ik heb nog aardig wat in voorraad. Ik wil de koelkast/vriezer leeg hebben, in verband met de voorjaarsschoonmaak geef ik die ook een schoonmaakbeurt, dus alles moet op.quote:Op woensdag 26 februari 2025 21:53 schreef -Spring het volgende:
[..]
Ik moet helaas afhaken. Heb een afspraak met een diëtist ivm aanhoudende buikpijn. Dus de timing is niet zo fraai atm. Jij succes!
Goed idee om de vriezer eens leeg te eten. Hier ligt ie barstensvol vlees en het komt er vaak niet van om het daadwerkelijk klaar te maken.quote:Op zondag 2 maart 2025 18:22 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Oei, heel erg veel beterschap gewenst! Ik hoop dat er niets aan de hand is. Ik stel het zelf nog een week uit, want ik heb nog aardig wat in voorraad. Ik wil de koelkast/vriezer leeg hebben, in verband met de voorjaarsschoonmaak geef ik die ook een schoonmaakbeurt, dus alles moet op.
Geen idee. Ik zag het laatst ook toen ik eens keek of ze nog wat interessant hadden met cashback. Snapte sr even weinig van en ook geen zin gehad om me erin te verdiepen. Gebruik scoupy toch nooit meer en dat is mede nadat ze samengegaan zijn met Woolsocks.quote:Op maandag 3 maart 2025 19:45 schreef Doedezemaar het volgende:
Wat is dat voor nonsens met die stockpoints bij Scoupy? Ze hebben al nauwelijks meer volledige cashbacks maar dit slaat alles
Ik gebruik nog altijd de reefsafe vegan zonnebrand van Lidl, geen klachten over. de factor 50 variant houdt evenaar zon prima tegen.quote:Op woensdag 5 maart 2025 14:59 schreef Hupje het volgende:
Euroclix loont nu echt niet meer voor het lezen van e-mails, jammer.
Misschien is het oude voorraad, maar de zonnebrandcrème is nu met 60% korting bij Kruidvat. Scheelt dus behoorlijk wat (en heel eerlijk, ik koop niet elk jaar nieuwe dus ook al is dit van vorig jaar, dan nog vind ik het prima).
Oja, en ook OralB tandpasta 2+3 gratis.
Goede score!quote:Op dinsdag 11 maart 2025 13:00 schreef fietsmiep het volgende:
Afgelopen zondag had ik mazzel, bij Lidl veel dingen in de 25 ct bak. Gekocht ravioli met salami vulling, 2 soorten kaas (o.a een italiaanse harde kaas normaal 5 euro), pakje braadworsten (Beierse week) en een zakje spätzle. Deze week dus even improviseren met etenswaar die we normaal neit zo snel kopen. Wel leuk om het zo een keer uit te rpoberen. Vanavond eten we de ravioli.
Oh ja bij de kassa zeggen ze soms dat je maar 2 produkten met zo'n afprijzing mee mag nemen, bij de zelfscannenr pakt iet het wel met 5 x 25 ct.
Brood zie ik bij ons bijna nooit meer afgeprijsd, dat haal ik meestal bij AH.
Inderdaad slim om dan apart af te rekenen.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 13:24 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Goede score!
Als wij samen boodschappen doen bij de Lidl en we hebben zo’n gelukje met die spullen uit de bak van 25 cent dan rekenen we apart af, dan horen we gewoon even niet bij elkaar.
Die Spätzle uit de koeling kun je prima invriezen, net als de braadworsten, de ravioli en de harde kazen in stukken (of al meteen geraspt en een beetje los om makkelijk een portie te pakken).
Gewoon niet meer kopen toch, lijkt me?quote:Op donderdag 24 april 2025 12:09 schreef Doedezemaar het volgende:
Bij de Aldi is mijn melkchoclade alweer in prijs verhoogd, in februari was het al verhoogd naar ¤3,99 en afgelopen week was het opeens ¤4,49. In een paar jaar bijna in prijs verdubbeld.
Alternatieven zijn nog duurder en minder lekker.quote:Op donderdag 24 april 2025 12:11 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Gewoon niet meer kopen toch, lijkt me?
..maar wel lekker!quote:Op donderdag 24 april 2025 16:14 schreef DancingPhoebe het volgende:
Melkchocolade is toch geen noodzakelijkheid?
God ja, vertel mij watquote:Op donderdag 24 april 2025 16:36 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
..maar wel lekker!
Hier nauwelijks last van prijsverhogingen gelukkig
Soms wel!quote:Op donderdag 24 april 2025 16:14 schreef DancingPhoebe het volgende:
Melkchocolade is toch geen noodzakelijkheid?
Klopt.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 15:04 schreef fietsmiep het volgende:
Bij AH gaan diverse artikelen uit het assortiment, daardoor zijn er kortingen van 70% en 90 %.
Vorige week had ik een fietskabelslot met 90 % korting voor 1,49.
Nu ook wat food-artikelen, deze week.
Niet elke AH heeft deze afrpijzingen maar het is de moeite waard om evne rond te kijken.
Kijk ook even op Pepper. https://nl.pepper.com/aan(...)tingen-tot-90-354227
Ik heb zelf o.a AH drop (zonder suiker) voor 47 ct gekocht en een luxe Fentimans tonic voor 40 ct.
Ik zag vandaag heel veel in de actierekken liggen waar opeens een 30%sticker op zat. Helaas geen koffiebonen hier, echt goeie score!quote:Op vrijdag 2 mei 2025 16:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vond in de afprijsrekken bij Aldi kikozakken biologische koffiebonen voor 10 euro. Dat is best een prima prijs tegenwoordig dus ik kocht 4 zakken. De koffie werd goedgekeurd door mijn vriend dus vandaag haalde ik nog wat. Vandaag kostten ze maar 7 euro dus ik heb nu 16 kilo koffie in huis
Ik zag de potten taugé daar ook staan. Die zijn er deze week weer maar in het actie van de week schap is de prijs hoger dan in het afprijsschap.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 16:28 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik zag vandaag heel veel in de actierekken liggen waar opeens een 30%sticker op zat. Helaas geen koffiebonen hier, echt goeie score!
Hier wel sushi-azijn, koekjes, potten tauge en veel pakken thee van Zonnatura met die stickers mee kunnen nemen.
Bij ons was de WD40 2 euro, vond ik ook al een koopje. Fietskabelsslot was met 90 % korting 1,49, in een ander filiaal gewoon 14,95.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 15:09 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Klopt.
Gisteren bij een filiaal 6 busjes WD40 gekocht voor 80ct per stuk en twee scharen voor 19ct per stuk. 90% korting.
Vandaag 4 pakken printerpapier voor 60ct per pak a 500 vel bij een andere AH. Eveneens 90% korting.
Kortingen wisselen per filiaal, zowel qua hoogte als aanwezigheid van überhaupt korting. De een heeft wel korting en een ander filiaal totaal niet.
Kruidverkoop is overal, aanbod verschilt wel per filiaalquote:Op dinsdag 13 mei 2025 13:24 schreef Hupje het volgende:
Bij Kruidvat (in ieder geval mijn filiaal) hebben ze nu 75% korting op alles in de kortingsrekken. Er lagen best wat dingetjes in die ik voor weinig wel wilde hebben (bijv een travel naaisetje voor 62 cent).
Nee alleen de overstap om het ergens anders te gaan kopen (duitsland). En anders in te kopen, dus niet meer op basis van "ik heb zin in kip" maar "wat is er betaalbaar, is er nog iets afgeprijsd?"quote:Op maandag 19 mei 2025 09:26 schreef bloempje-moi het volgende:
De Lavazzakoffie was vorige week 5,49 en nu 5,99 bij AH. Vorig jaar was het 3,49. Misschien toch maar eens van de koffie afkicken, want hier word ik bloedchagrijnig van.
Hebben jullie al dingen opgegeven omdat het te duur is geworden?
Chocolade koop ik echt een stuk minder. Wat op zich dan weer niet zo heel slecht is.quote:Op maandag 19 mei 2025 09:26 schreef bloempje-moi het volgende:
De Lavazzakoffie was vorige week 5,49 en nu 5,99 bij AH. Vorig jaar was het 3,49. Misschien toch maar eens van de koffie afkicken, want hier word ik bloedchagrijnig van.
Hebben jullie al dingen opgegeven omdat het te duur is geworden?
Dank voor het delenquote:Op donderdag 22 mei 2025 13:40 schreef fietsmiep het volgende:
Er zijn 2 geld terugacties van Campina
https://static.scoupy.nl/CampinaAvonturenBoerderij/
De actiecode is: 1643-1578, deze is voor iedereen hetzelfde.
de andere actie: https://static.scoupy.nl/Breakfast-Checker/
Ik heb bij beiden gekocht en ingediend, en snel goedgekeurd.
Eerste gekozen voor 1 liter griekse yoghurt (3,39)
en bij de tweede voor kwark met een vleugje vanille 1 liter twv 3.69.
Lekkere gratis zuivel zo.
CashbackXLquote:Op donderdag 22 mei 2025 14:45 schreef DancingPhoebe het volgende:
God mensen, hoe heet die site nou waarvan je doorklikt naar andere sites (OA bol.com) en waar je dan geld spaart om (oa) weer bol.com bonnen mee te kopen? huppeldepup XL?
Ik heb gisteren hier de hele winkel afgespeurd en kwam helaas niks tegen, op een mango chutney na met 40% korting. Ook leuk, want die had ik nodig. Als avondeten hadden we 2 stoommaaltijden met 70% korting, daar was ik heel blij mee.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 16:48 schreef fietsmiep het volgende:
Ook nu nog zijn er her en der bij AH produkten met 90% korting, voor manlief speciaalbier (0.0) van 2,85 voor 29 ct, pakken Honig oosterse wraps van 4,45 voor 45 ct. Ook Bonne Maman (jam en pindakaas) met 70% korting en zo nog wat dingen.
Dus ben je bij AH, zet je kortingsscanner even aan, goed rondkijken loont.
Ik vind het van euroclix zo zuur dat je precies x aantal clix moet hebben en door en door en door moet sparen. Tegen de tijd dat ik genoeg clix heb, is de winst weer weggeinflatied.quote:Op donderdag 22 mei 2025 14:58 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik doe dat altijd via Euroclix. En daarvan gebruik ik ook de cadeaukaarten als ik ergens wat moet bestellen. Dat tikte qua cashback best aan afgelopen week met een nieuwe ipad bij coolblue en wat concertkaartjes met een podiumcadeaukaart.
Ik heb net foto's gemaakt. ¤13,99.quote:Op woensdag 4 juni 2025 11:50 schreef Doedezemaar het volgende:
Symph had pasfoto’s nodig voor z’n id-kaart. Dat is dan ¤17,50 meneer…![]()
Mijn id-kaart verloopt ook binnenkort, maar ik ga ‘m niet verlengen, ik heb ‘m toch niet nodig.
Ja, wij vielen ook helemaal stil. Doe ff normaal. Vroeger toen ik in Utrecht woonde ging ik voor rijbewijs en id-kaart altijd naar de Meern ipv naar de binnenstad (omdat je daar sneller aan de beurt was en gratis kon parkeren) en daar tegenover het gemeentehuis zat een DA-drogist waar je pasfoto’s kon laten maken die gratis waren als je voor minimaal ¤10 aan producten kocht.quote:Op woensdag 4 juni 2025 11:55 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik heb net foto's gemaakt. ¤13,99.
Schrok me dood.
Geniaalquote:Op woensdag 4 juni 2025 13:08 schreef Mrs.Peel het volgende:
Ik maak zelf de pasfoto's! Kost maar een paar euro, digitale foto maken, op een 10x15 positioneren volgens de regels van de overheid (staat allemaal duidelijk op de website), afdrukken op fotopapier bij Hema en thuis op maat knippen of snijden. Onze pasfoto's zijn tot nu toe altijd geaccepteerd bij de gemeente.
Dat lijkt hier ook zo te zijnquote:Op donderdag 5 juni 2025 21:15 schreef Hupje het volgende:
Van wat er hier in de buurt zit in ieder geval DHL @:Lucky_Strike maar geen idee of dat ook dé goedkoopste is
Vomar doet dat hier voor 25ct geloof ikquote:Op dinsdag 15 juli 2025 15:53 schreef Doedezemaar het volgende:
Bij de Aldi diverse dingen in de actierekken die met de hand van een lagere prijs waren voorzien, dat was leuk meenemen en dan met name de 6 kilozakken biologische koffiebonen voor ¤6 per stuk.
Bij de Jumbo lag er halverwege de middag nog ‘brood van gisteren’ en dat snap ik wel, als je een half brood afprijst naar ¤1. Bij beide Jumbo’s hier in de buurt gaat het regelmatig mis met dat afprijzen, zo zag ik pas iets dat 2 voor ¤5 was en nu in de afprijskoeling voor ¤2,50 per stuk. Ja euh…
De afprijsbak bij de Jumbo hier is ook heel slecht. 😭quote:Op dinsdag 15 juli 2025 15:53 schreef Doedezemaar het volgende:
Bij de Aldi diverse dingen in de actierekken die met de hand van een lagere prijs waren voorzien, dat was leuk meenemen en dan met name de 6 kilozakken biologische koffiebonen voor ¤6 per stuk.
Bij de Jumbo lag er halverwege de middag nog ‘brood van gisteren’ en dat snap ik wel, als je een half brood afprijst naar ¤1. Bij beide Jumbo’s hier in de buurt gaat het regelmatig mis met dat afprijzen, zo zag ik pas iets dat 2 voor ¤5 was en nu in de afprijskoeling voor ¤2,50 per stuk. Ja euh…
Ik kwam er vorige week maandag bij toeval achter dat ze hier op maandagochtend het vlees de winkel uit halen wat op maandagavond op moet. Ze zijn hier op zondag dicht, dus de zaterdag bak is ook best leuk.quote:Op maandag 28 juli 2025 07:57 schreef Donna het volgende:
[..]
De afprijsbak bij de Jumbo hier is ook heel slecht. 😭
Geen idee wat mn daadwerkelijke verbruik is, maar veeeeeeel. En dat is dan enkel wifi voor de gsm en laptop.quote:Op maandag 28 juli 2025 05:13 schreef vlindertje89 het volgende:
Hoeveel GB gebruik je daadwerkelijk @:Kamelenteen?
Lijkt me namelijk nogal veel gedoe en onzekere factoren, als je bij bv simpel nu voor gemiddeld ¤7.50 / ¤8.00 / ¤9.50 per maand 30 / 40 / 60 GB data en onbeperkt bellen kan krijgen voor 24 maanden, zonder dat je afhankelijk bent van tegen welke prijs je een telefoon verkoopt. Tenzij je verbruik daar dus echt boven ligt.
Ah, je hebt geen internet dan thuis maar alleen via mobiel? Dan kan ik me voorstellen dat je misschien wel over die 60GB heen gaat inderdaad.quote:Op maandag 28 juli 2025 13:54 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Geen idee.
Voorheen had ik 20Gb en Wifispots van Ziggo via het abonnement van mn vader. Dat voldeed, binnenshuis zat ik gewoon op de gratis WifiSpots en ik verbruikte daarmee best veel.
In mn vorige woning had ik een gratis open netwerk waar mn smart tv en Netflix aanhing. Nu maandje of 3-4 verhuisd, geen open netwerk en ook geen vaste internetaansluiting en/of tv-abonnement.
Per 1 juli is WifiSpots gestopt en binnen 10 dagen was ik door mn 20Gb bundel heen. De 20Gb kostte me 5.20 euro per maand. Nu met dit abonnement ben ik voor een paar euro maandelijks klaar voor alles: onbeperkt bellen en onbeperkt data. Onbeperkt is dus 20Gb per dag en daarna via de app 2Gb aanvullen. Per dag!
Dat abonnement wordt dus gewoon een hotspot voor mn smarttv, laptop en ik kan de tv rustig laten streamen zonder over de dagbundel heen te laten gaan. Kan er een 4k-TV aanhangen, enz.
Goedkoper ga ik het zeker de komende 2 jaar niet vinden. En daarna hopen op eenzelfde aanbieding
Dan is het het Unlimited Start abonnement. Ik meen me te herinneren dat ie als Hello op het contract stond. Maar ik heb dus idd geen vaste aansluiting nu, dus daarom is dit voor mij helemaal perfectquote:Op maandag 28 juli 2025 14:06 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ah, je hebt geen internet dan thuis maar alleen via mobiel? Dan kan ik me voorstellen dat je misschien wel over die 60GB heen gaat inderdaad.
Waar vind je die 20 GB per dag die je kunt gebruiken? Heb geprobeerd het ook te vinden via mobiel.nl, maar daar zie ik ook geen hello abonnementen maar alleen odido unlimited start, en met 855 bijbetaling bij geen maandelijkse toestelkosten (misschien dat jouw aanbieding dan tm gister liep?). Niet dat ik je niet geloof overigens, maar uit interesse. En bij voorwaarden kan ik die 20GB per dag dan ook niet vinden. Was benieuwd omdat er 'vroeger' bij unlimited abonnementen vaak wel iets van een fair use policy zat, dus vroeg me af hoe dat dan nu geregeld is en of onbeperkt dan inmiddels ook écht onbeperkt is.
Ik zag hier dat dat brood ¤ 0,25 was. Dus dat scheelt wel. Voor tosti's voor de kinderen is het vast prima.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 15:53 schreef Doedezemaar het volgende:
Dat is mijn beste investering geweest, geloof ik. Heb er nog een paar honderd van toen ze nog 44ct waren.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 16:04 schreef fietsmiep het volgende:
Postzegels worden ook weer duurder per 1 juli, ik gebruik ze niet vaak, maar toch maar een velletje gekocht. Volgens mij worden ze nu 2 keer per jaar in prijs verhoogd.
Wat vind jij betaalbaar?quote:Op woensdag 30 juli 2025 09:44 schreef Stansfield het volgende:
Iemand nog tips voor extra vierge olijfolie wat een beetje betaalbaar is. Maar dan zonder dat het één of andere half gemiste versie is?
Mijn fles is bijna leeg en schrok er van hoe duur dat geworden is. Mogelijk dat ze bij een winkel waar je het niet verwacht nog een goed betaalbare olijfolie hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |