De verjaardagstompouce staat nog in de app hoor!quote:Op zaterdag 18 januari 2025 11:03 schreef Doedezemaar het volgende:
De score aan gratis verjaardagskado’s van diverse winkels:
Kruidvat - chocoladereep
Jumbo - grote zak chocoladepinda’s
Welkoop - tuinhandschoenen
Douglas - kortingscode van ¤5
Ik denk dat de Hema gestopt is met de gratis tompouce
Een korting van 70% heb ik wel eens gehad, als ik het me goed herinner op een pakje kiemgroente. Maar zo'n korting is heel zeldzaam.quote:Op donderdag 16 januari 2025 20:23 schreef NicolasJoy het volgende:
Heb hier bij de Albert Heijn nog nooit de 70% korting getroffen, meestal 25%, hooguit soms 40%.
Dank.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 11:14 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
De verjaardagstompouce staat nog in de app hoor!
Gefeliciteerd!
Dat is hier ook inderdaad op zondag. Dan ligt er het meeste.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 11:55 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Een korting van 70% heb ik wel eens gehad, als ik het me goed herinner op een pakje kiemgroente. Maar zo'n korting is heel zeldzaam.
Over korting gesproken, ik heb de indruk dat hier op zondagochtend meer producten kortingstickers hebben dan op andere dagen.
Misschien dat er een verschil is tussen franchisenemers en de winkels van AH zelf?quote:Op zaterdag 18 januari 2025 13:04 schreef Felixa het volgende:
[..]
Dat is hier ook inderdaad op zondag. Dan ligt er het meeste.
Maar ik heb echt heel vaak de 70% bij AH. Deze week had ik: pak riblappen, pak sukadelappen, kilo rundergehakt, bak gegaard stoofvlees, hamburgers (wel op verschillende dagen).
En na kerst twee beenhammen, twee kiprollades. Eigenlijk liggen er 4-5x per week wel dingen.
Ik woon op 2 minuten lopen dus ik ga vaak 's avonds even kijken wat er nog ligt.
Ik heb ook heel vaak iets bij de krieltjes/bakaardappeltjes en groente, vla/toetjes en andere zuivel.
Hier zitten ook dynamische kortingsstickers op de eieren, koekjes, nootjes.
Weet ook niet of de policy per filiaal anders is?
Ja dit.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 14:18 schreef Vanyel het volgende:
Op de telefoon scan je de streepjescode van je bonuskaart. Ik zou uitgaan van fysiek hetzelfde.
Moet je wel de goeie bonuskaart gekoppeld hebben natuurlijk
Ik gebruik altijd mijn fysieke bonuskaart en ze worden gewoon bijgeschreven.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 14:01 schreef ChipsZak. het volgende:
Die AH koopzegels hè; moet je bij de zelfscan dan per se met je telefoon scannen of kan je ook je fysieke bonuskaart scannen en worden ze dan alsnog (digitaal) bijgeschreven, want immers wel bonuskaart?
Ik kan het antwoord niet zo snel vinden.
Een ledlamp aan kost vrijwel niks.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 17:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
Koud weer! Mijn tochtende hobbykamer krijg ik amper warm...
Wat is goedkoper: de kachel hoger zetten of een ledlamp aan en de gordijnen dicht (kozijn tocht enorm)
Gewoon nieuwsgierigtwijfel er al een tijdje aan om overdag de gordijnen dicht te houden, want ik voel de tocht gewoon (brrrr)(zoek even een argument om die gordijnen dicht te doen
)
Een ledlamp geeft geen warmte, als het je daar om te doen is.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 17:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
Wat is goedkoper: de kachel hoger zetten of een ledlamp aan en de gordijnen dicht (kozijn tocht enorm)
Hahaha ja die combinatiequote:Op zaterdag 18 januari 2025 18:07 schreef Donna het volgende:
[..]
Een ledlamp aan kost vrijwel niks.
Dus lekker de gordijnen dicht en de verwarming en lamp aan.![]()
Nee het gaat me om het licht van de lampquote:Op zaterdag 18 januari 2025 18:09 schreef Hupje het volgende:
[..]
Een ledlamp geeft geen warmte, als het je daar om te doen is.
Bij tocht zou ik inderdaad de gordijnen dicht doen. Of misschien hebben van die plak tochtstrips zin? Die kun je makkelijk zelf bevestigen.
Je zou ook een extra laagje aan kunnen doen, of een elektrisch dekentje over je heen kunnen leggen.
Dit soort tochtstrip kan helpen bij kieren tussen kozijn en raam bijv. En wat bij ons veel hielp, was het randje van kozijn en muur afkitten. Scheelde heel veel in het comfort.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 18:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
En ik heb Al soort folie op de ramen. Alleen die kozijnen deugen niet.
quote:Op zaterdag 18 januari 2025 18:16 schreef Hupje het volgende:
[..]
Dit soort tochtstrip kan helpen bij kieren tussen kozijn en raam bijv. En wat bij ons veel hielp, was het randje van kozijn en muur afkitten. Scheelde heel veel in het comfort.
Ik heb op de markt jasvoering gekocht, goedkoop en niet heel mooi, daar tunnels van genaaid, en oud dekbed gewassen, gedroogd en en stukken geknipt, de stukken opgerold in de tunnels gewurmd en stevig tegen elke tochtspleet aangeduwd., ook bij de deuren.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 17:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
Koud weer! Mijn tochtende hobbykamer krijg ik amper warm...
Gewoon nieuwsgierigtwijfel er al een tijdje aan om overdag de gordijnen dicht te houden, want ik voel de tocht gewoon (brrrr)(zoek even een argument om die gordijnen dicht te doen
)
Zie dit allemaal voor het eerst. Ik denk dat een belangrijk onderdeel is dat men dingen gaat kopen die niet in de planning stonden maar gekocht worden wegens "onweerstaanbaar goedkoop"...quote:Op donderdag 16 januari 2025 12:50 schreef Doedezemaar het volgende:
Net wat kersttoetjes bij de Lidl uit de 25centbak gered. Xenos had ook afgeprijsde zakken Unoxsoep, niet die ¤0,90 van de Vomar, maar ach, ¤1,25 is ook prima. Bij AH zag ik alleen maar 25% korting, totdat ik bij de gevulde schnitzels van Valess keek en die waren wel met 70% korting, dus de tomaat-mozzarellaschnitzels meegenomen, die waren sowieso nog een paar dagen houdbaar, ik denk dat ze echt te veel voorraad hadden.
Pipo, wat doe je nou? Je weet toch hoe vrouwen zijn?quote:Op zaterdag 18 januari 2025 18:38 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Zie dit allemaal voor het eerst. Ik denk dat een belangrijk onderdeel is dat men dingen gaat kopen die niet in de planning stonden maar gekocht worden wegens "onweerstaanbaar goedkoop"...
Zo ben je alsnog duur uit. Koop enkel zaken die nodig zijn en vraag je bij de rest af: heb ik dit nodig?
Ik denk dat dat meer de weg is naar zuunig leven. Wat verder een mooi streven is.
In de post #5 zie ik het ook weer gebeuren: chocoladereep, grote zak chocoladepinda's, tuinhandschoenen![]()
Als je dat gewoon allemaal niet doet heb je dat tientje in je zak in plaats dat het aan overbodige zaken is verspild.
Het verschil zit hem in wat je juist niet koopt. Ook niet omdat het goedkoop is.
Die genoemde dingen zijn gratisquote:Op zaterdag 18 januari 2025 18:38 schreef Bart2002 het volgende:
In de post #5 zie ik het ook weer gebeuren: chocoladereep, grote zak chocoladepinda's, tuinhandschoenen![]()
Als je dat gewoon allemaal niet doet heb je dat tientje in je zak in plaats dat het aan overbodige zaken is verspild.
Ja maar ik denk eigenlijk waarom zou je cup a soup kopen? Net als chocoladepinda's. Cup a soup is wat kruiden met zout die een lichaam helemaal niet nodig heeft. Ik doel een beetje op de echt overbodige dingen. Dat bespaart pas echt. Ik doe al 60 jaar zonder cup a soup dus ik kan me zo voorstellen dat je dat niet nodig hebt.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 18:59 schreef Hupje het volgende:
Ik keek laatst naar een aanbieding cupasoup
Er is wel een serieuze basis in de zin dat je kunt afstrepen wat echt niet nodig is. In mijn optiek is dat b.v. cup a soup. Scheelt weer een knaak.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 18:58 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
[..]
Pipo, wat doe je nou? Je weet toch hoe vrouwen zijn?
Ja als het op je lijstje van noodzakelijke aankopen staat en het is tevens goedkoop dan kan het natuurlijk wel.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 18:59 schreef Hupje het volgende:
[..]
Die genoemde dingen zijn gratis![]()
Natuurlijk is een onderdeel van zuinig zijn geen onnodige aankopen doen. Maar als ik vlees met korting tegenkom en ik zou dat ook voor de normale prijs wel eens kopen, dan neem ik het mee en doe het in de diepvries. Dan ben ik een andere keer goedkoper uit.
Ik keek laatst naar een aanbieding cupasoup, maar die was toen nog steeds duurder dan huismerk. Dus die heb ik laten staan.
Een normale vriezer kan 48u zonder stroom. Natuurlijk kán de stroom 3 dagen uitvallen, maar dan zijn er waarschijnlijk grotere problemen dan je diepvriesinhoud.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 19:21 schreef Bart2002 het volgende:
Als een keer langdurig de stroom uitvalt en je moet het allemaal weggooien
Gaat even om het idee dat hoe meer vriezers men heeft het aandeel dingen die je koopt maar nooit gaat gebruiken navenant toeneemt. Die vriezers raken altijd voller, nooit leger.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 19:27 schreef sigme het volgende:
[..]
Een normale vriezer kan 48u zonder stroom. Natuurlijk kán de stroom 3 dagen uitvallen, maar dan zijn er waarschijnlijk grotere problemen dan je diepvriesinhoud.
quote:Op zaterdag 18 januari 2025 19:14 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Er is wel een serieuze basis in de zin dat je kunt afstrepen wat echt niet nodig is. In mijn optiek is dat b.v. cup a soup. Scheelt weer een knaak.Als je enkel koopt wat er op je lijstje staat en alles negeert wat "goedkoop" is... dan bespaar je pas echt.
Ik denk zeker dat ook vrouwen een zo'n simpel principe moeten kunnen begrijpen.
IK gebruik graag wat ironie. Ik weet ook wel dat vrouwen oneindig veel slimmer zijn dan mannen.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 19:37 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Eh, hallo? Naar belerend toontje is dit.![]()
Hmmm. Voordeel van de twijfel deze keer.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 19:38 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
IK gebruik graag wat ironie. Ik weet ook wel dat vrouwen oneindig veel slimmer zijn dan mannen.
Heb je het serieus wel eens uitgerekend? Er is natuurlijk niet een eenduidige formule voor maar de drang om die extra vriesruimte te vullen maakt het juist duur en zorgt voor extra aankopen.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 19:38 schreef vlindertje89 het volgende:
Dat verdien ik echt wel terug aan dingen in de aanbieding kunnen kopen omdat ik daar nu wel voldoende vriesruimte voor heb.
Onze vriezers gaan vooral vol met eten dat we zelf produceren. Bessen, appelmoes, tomatensaus, stoofperen, lamsvlees. Los van smaak/kwaliteit en comfort kan dat natuurlijk makkelijk uit.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 19:36 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Gaat even om het idee dat hoe meer vriezers men heeft het aandeel dingen die je koopt maar nooit gaat gebruiken navenant toeneemt. Die vriezers raken altijd voller, nooit leger.
Het zou denk ik al best veel schelen als men alle vriezers in de schuur etc. wegdoet. Je hoeft ze dan ook niet te vullen wat veel scheelt. Als je die vriezers niet meer hebt dan ben je ook volledig vrij van de gedwongen aankopen "voor in de vriezer". Dat is echt heel onverstandig gedrag. Buiten het feit dat ze ook nog eens energie verbruiken.
Dus mensen: tief ze weg die vriezers. Het leven wordt daar aanzienlijk goedkoper door.
Ik vraag het me oprecht af. Ik heb 1 vriezer, met up to date lijstje met inhoud. Ik heb vanwege werk, gezin, enz geen tijd om meerdere malen per week boodschappen te doen. Houd rekening met aanbiedingen, seizoensgroenten, enz. De vriezer is voor mij een uitkomst voor producten met korting die ik later ga gebruiken, maar ook voor bijv een ingevroren extra gekookte maaltijd om op te warmen als er weinig tijd is (scheelt een kant en klare maaltijd kopen).quote:Op zaterdag 18 januari 2025 19:36 schreef Bart2002 het volgende:
Dus mensen: tief ze weg die vriezers. Het leven wordt daar aanzienlijk goedkoper door.
Verstandig ermee omgaan. Dat is natuurlijk prima.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 19:46 schreef Hupje het volgende:
[..]
Ik vraag het me oprecht af. Ik heb 1 vriezer, met up to date lijstje met inhoud. Ik heb vanwege werk, gezin, enz geen tijd om meerdere malen per week boodschappen te doen. Houd rekening met aanbiedingen, seizoensgroenten, enz. De vriezer is voor mij een uitkomst voor producten met korting die ik later ga gebruiken, maar ook voor bijv een ingevroren extra gekookte maaltijd om op te warmen als er weinig tijd is (scheelt een kant en klare maaltijd kopen).
Ik ben in mijn eentje, en de ruimte in de inbouwvriezer is echt behoorlijk beperkt. Als ik het brood dat ik altijd koop in de aanbieding haal (2 voor ¤4) dan scheelt me dat een euro, maar dat moet wel in de vriezer, want ik eet geen twee broden in drie/vier dagen. Datzelfde geldt voor diepvriesfruit, pizza's, diepvrieszalm, vega dingen etcetera. Daarnaast ook ruimte nodig voor bv invriezen boerenkool als ik een pan vol heb gemaakt, want het is veel goedkoper om de normale/grootverpakkingen te kopen en dan de overige porties in te vriezen dan om kleinverpakkingen te halen. Ik haal alleen spullen die ik daadwerkelijk regelmatig eet, dus ik heb geen last van onnodige vriezerspullen kopen omdat het kan. En er liggen dus ook geen spullen jaren in mijn vriezer zonder gegeten te worden.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 19:40 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Heb je het serieus wel eens uitgerekend? Er is natuurlijk niet een eenduidige formule voor maar de drang om die extra vriesruimte te vullen maakt het juist duur en zorgt voor extra aankopen.
Je moet in principe ook afschrijven op de zaken die daar 3 of 5 jaar liggen en die je dus nooit gebruikt. Ze zijn wel betaald maar dat zijn de bleeders. Ik denk dat men niet echt een administratie bijhoudt van wat erin gaat en er dus ook weer uit moet zodat je kunt afschrijven op een heleboel. Het maakt lui natuurlijk zoveel ruimte om spullen te bewaren. Gelijk aan kastruimte waar enkel troep in bewaard wordt. Zelfde principe met de vriezers.
Ja nee dat zie je m.i. verkeerd met alle respect uiteraard.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 19:55 schreef vlindertje89 het volgende:
- ¤6.99 bespaard door 2+1 gratis actie op crosta mollica pizetta uit de diepvries
Natuurlijk kan een mens zonder zulke dingenquote:Op zaterdag 18 januari 2025 19:58 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ja nee dat zie je m.i. verkeerd met alle respect uiteraard.
Je zou 7 euro in je zak houden als je de crosta mollica pizetta gewoon links zou laten liggen.
Ik zie dat dus niet als een besparing maar juist als een overbodige uitgave.
Een mens kan best zonder de crosta mollica pizetta denk ik.
Het zit in allebei.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 19:49 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Verstandig ermee omgaan. Dat is natuurlijk prima.
Verder wilde ik alleen maar even hinten op dat de echte besparing zit in de dingen die je NIET koopt. Daar valt pas echt te besparen. Het idee is zo oud als de wereld natuurlijk. Als je op je rondgang GEEN: chocoladepinda's, een baal cup a soup, en de tuinhandschoenen links laat liggen dan heb je weer behoorlijk bespaard en is beter voor het milieu. Ach we vertellen niets nieuws natuurlijk.
Deze oude Tata is zo rijk als ie is doordat ie nooit iets kocht wat ie niet echt nodig had. Dat is de crux van een zuinig leven.
Met alle respect, er is meer in het leven dan alléén zo min mogelijk geld uitgeven. Ik vind dit heel erg lekkere pizza's, die ik graag af en toe eet. Ik koop ze dus sowieso. Echter zorgt de tweede vriezer er nu voor dat ik ze voor ¤6.99 minder koop dan zonder tweede vriezer, omdat ik nu ruimte heb om er drie verpakkingen van te kopen. En daar vroeg je om, of ik met mijn tweede vriezer echt meer bespaar dan het me kost. En dat antwoord is dus ja.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 19:58 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ja nee dat zie je m.i. verkeerd met alle respect uiteraard.
Je zou 7 euro (en in totaal 14 euro denk ik..) in je zak houden als je de crosta mollica pizetta gewoon links zou laten liggen.
Ik zie dat dus niet als een besparing maar juist als een overbodige uitgave.
Een mens kan best zonder de crosta mollica pizetta denk ik.
Ha ja! Dat wilde ik ook uitdrukken in mijn vorige post. Je doet het beterquote:Op zaterdag 18 januari 2025 20:00 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Het zit in allebei.
Kritisch zijn op wat je wil kopen, én de dingen die je wil kopen op een slimme manier inkopen. Het is niet zo dat je alleen maar zuinig kunt zijn door jezelf alle leuke/lekkere dingen die niet strikt noodzakelijk zijn te ontzeggen. Je kunt ook zuinig zijn als je een aantal van die dingen wel koopt, en bij al je aankopen te letten op aanbiedingen etc.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |