abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 januari 2025 @ 10:52:22 #1
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_216317592
Spaar jij koopzegels, douche je niet langer dan 2 minuten (of koud), knip je de yoghurtpakken en tandpasta tubes open, fiets je wekelijks 20km extra voor alle supermarkt aanbiedingen, is een theezakje na 6x nog niet 'op' of gebruik je je onderbroek na het binnenste buiten vouwen nog een keer? Dan ben je hier op de juiste plek!

Zuunigerds, verenig u!

*Het is uiteraard gewoon een topic om het te hebben over besparen, wat duurzaamheid, slimme truucjes etc.
Je hoeft uiteraard niet echt je theezakje 6x te gebruiken of je tandpasta tubes open te knippen om 'zuunig' te zijn.

Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  donderdag 16 januari 2025 @ 10:54:22 #2
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_216317610
We eindigden met Albert Heijn 70% koopjes, Revolut acties en Albert Heijn overblijfpakketten die de moeite niet waard zijn.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_216319022
Net wat kersttoetjes bij de Lidl uit de 25centbak gered. Xenos had ook afgeprijsde zakken Unoxsoep, niet die ¤0,90 van de Vomar, maar ach, ¤1,25 is ook prima. Bij AH zag ik alleen maar 25% korting, totdat ik bij de gevulde schnitzels van Valess keek en die waren wel met 70% korting, dus de tomaat-mozzarellaschnitzels meegenomen, die waren sowieso nog een paar dagen houdbaar, ik denk dat ze echt te veel voorraad hadden.

Bij Kruidvat wilde ik voor het buurtkastje een pak Always meenemen voor de geld-terug-actie van Tikkie, maar op de bon verscheen alleen maar ‘maandverband’ en ik was bang dat dat niet goedgekeurd zou worden door Tikkie, dus ik heb het uiteindelijk maar niet meegenomen.
pi_216323821
Heb hier bij de Albert Heijn nog nooit de 70% korting getroffen, meestal 25%, hooguit soms 40%.
pi_216339560
De score aan gratis verjaardagskado’s van diverse winkels:
Kruidvat - chocoladereep
Jumbo - grote zak chocoladepinda’s
Welkoop - tuinhandschoenen
Douglas - kortingscode van ¤5

Ik denk dat de Hema gestopt is met de gratis tompouce :'(
pi_216339687
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 11:03 schreef Doedezemaar het volgende:
De score aan gratis verjaardagskado’s van diverse winkels:
Kruidvat - chocoladereep
Jumbo - grote zak chocoladepinda’s
Welkoop - tuinhandschoenen
Douglas - kortingscode van ¤5

Ik denk dat de Hema gestopt is met de gratis tompouce :'(
De verjaardagstompouce staat nog in de app hoor!

Gefeliciteerd!
pi_216340178
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 20:23 schreef NicolasJoy het volgende:
Heb hier bij de Albert Heijn nog nooit de 70% korting getroffen, meestal 25%, hooguit soms 40%.
Een korting van 70% heb ik wel eens gehad, als ik het me goed herinner op een pakje kiemgroente. Maar zo'n korting is heel zeldzaam.

Over korting gesproken, ik heb de indruk dat hier op zondagochtend meer producten kortingstickers hebben dan op andere dagen.
pi_216340504
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 11:14 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]
De verjaardagstompouce staat nog in de app hoor!

Gefeliciteerd!
Dank.
Ik heb geen app, normaal krijg ik altijd een mailtje. Op de website staat het ook niet in mijn account.
pi_216340742
Ik heb even gechat met Hema en ze hebben de voucher alsnog in m’n account gezet en als goedmakertje ook nog een voucher voor een kopje koffie. Heel mooi opgelost zo
pi_216340902
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 11:55 schreef lyolyrc het volgende:

[..]
Een korting van 70% heb ik wel eens gehad, als ik het me goed herinner op een pakje kiemgroente. Maar zo'n korting is heel zeldzaam.

Over korting gesproken, ik heb de indruk dat hier op zondagochtend meer producten kortingstickers hebben dan op andere dagen.
Dat is hier ook inderdaad op zondag. Dan ligt er het meeste.

Maar ik heb echt heel vaak de 70% bij AH. Deze week had ik: pak riblappen, pak sukadelappen, kilo rundergehakt, bak gegaard stoofvlees, hamburgers (wel op verschillende dagen).
En na kerst twee beenhammen, twee kiprollades. Eigenlijk liggen er 4-5x per week wel dingen.
Ik woon op 2 minuten lopen dus ik ga vaak 's avonds even kijken wat er nog ligt.

Ik heb ook heel vaak iets bij de krieltjes/bakaardappeltjes en groente, vla/toetjes en andere zuivel.
Hier zitten ook dynamische kortingsstickers op de eieren, koekjes, nootjes.
Weet ook niet of de policy per filiaal anders is?
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  Moderator zaterdag 18 januari 2025 @ 13:07:44 #11
382129 crew  Donna
pi_216340928
Denk dat het wel verschilt ja, net als bij de Jumbo. De afprijssticker bak bij de Jumbo hier is echt geen koopjesbak helaas. Een Jumbo in het dorp verderop doet wel echt koopjes.

De AH hier is sinds dat dynamisch afprijzen ook weinig soeps. De houdbare producten koopjes in de speciale hoek zijn wel chill.
  Moderator zaterdag 18 januari 2025 @ 13:08:55 #12
382129 crew  Donna
pi_216340938
Bij de Poiesz een JVH puzzel gehaald op spaarkaarten. Eerst maken en daarna verkopen.
Winst. _O_
pi_216341097
Bij onze Jumbo zijn de prijzen in de afprijskoeling echt lager dan bij de Jumbo in de grote plaats hier in de buurt. Hier ¤2,50, daar ¤4, hier ¤1,00 en daar ¤1,50 voor dezelfde producten. We starten ons wekelijkse boodschappenrondje altijd bij de Jumbo en dan nog naar de Vomar en heel soms AH of Lidl. Als we vaker zouden gaan zouden we misschien wel meer afgeprijsde dingen kunnen scoren, maar sinds we hier wonen en geen winkels meer op loopafstand hebben werkt 1 keer per week alles halen helemaal prima. Meestal dus in het eigen dorp, soms in de wat grotere plaats vanwege de Aldi.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 18 januari 2025 @ 14:01:39 #14
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_216341380
Die AH koopzegels hè; moet je bij de zelfscan dan per se met je telefoon scannen of kan je ook je fysieke bonuskaart scannen en worden ze dan alsnog (digitaal) bijgeschreven, want immers wel bonuskaart?

Ik kan het antwoord niet zo snel vinden.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_216341525
Op de telefoon scan je de streepjescode van je bonuskaart. Ik zou uitgaan van fysiek hetzelfde.
Moet je wel de goeie bonuskaart gekoppeld hebben natuurlijk
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_216342185
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 13:04 schreef Felixa het volgende:

[..]
Dat is hier ook inderdaad op zondag. Dan ligt er het meeste.

Maar ik heb echt heel vaak de 70% bij AH. Deze week had ik: pak riblappen, pak sukadelappen, kilo rundergehakt, bak gegaard stoofvlees, hamburgers (wel op verschillende dagen).
En na kerst twee beenhammen, twee kiprollades. Eigenlijk liggen er 4-5x per week wel dingen.
Ik woon op 2 minuten lopen dus ik ga vaak 's avonds even kijken wat er nog ligt.

Ik heb ook heel vaak iets bij de krieltjes/bakaardappeltjes en groente, vla/toetjes en andere zuivel.
Hier zitten ook dynamische kortingsstickers op de eieren, koekjes, nootjes.
Weet ook niet of de policy per filiaal anders is?
Misschien dat er een verschil is tussen franchisenemers en de winkels van AH zelf?
  Moderator zaterdag 18 januari 2025 @ 16:11:36 #17
382129 crew  Donna
pi_216342535
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 14:18 schreef Vanyel het volgende:
Op de telefoon scan je de streepjescode van je bonuskaart. Ik zou uitgaan van fysiek hetzelfde.
Moet je wel de goeie bonuskaart gekoppeld hebben natuurlijk
Ja dit.
pi_216343456
quote:
17s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 14:01 schreef ChipsZak. het volgende:
Die AH koopzegels hè; moet je bij de zelfscan dan per se met je telefoon scannen of kan je ook je fysieke bonuskaart scannen en worden ze dan alsnog (digitaal) bijgeschreven, want immers wel bonuskaart?

Ik kan het antwoord niet zo snel vinden.
Ik gebruik altijd mijn fysieke bonuskaart en ze worden gewoon bijgeschreven.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_216343493
Koud weer! Mijn tochtende hobbykamer krijg ik amper warm...

Wat is goedkoper: de kachel hoger zetten of een ledlamp aan en de gordijnen dicht (kozijn tocht enorm)

Gewoon nieuwsgierig :) twijfel er al een tijdje aan om overdag de gordijnen dicht te houden, want ik voel de tocht gewoon (brrrr)(zoek even een argument om die gordijnen dicht te doen :+ )
  Moderator zaterdag 18 januari 2025 @ 18:07:06 #20
382129 crew  Donna
pi_216343800
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 17:40 schreef ChildoftheStars het volgende:

Wat is goedkoper: de kachel hoger zetten of een ledlamp aan en de gordijnen dicht (kozijn tocht enorm)

Gewoon nieuwsgierig :) twijfel er al een tijdje aan om overdag de gordijnen dicht te houden, want ik voel de tocht gewoon (brrrr)(zoek even een argument om die gordijnen dicht te doen :+ )
Een ledlamp aan kost vrijwel niks.
Dus lekker de gordijnen dicht en de verwarming en lamp aan. :7
pi_216343822
quote:
Een ledlamp geeft geen warmte, als het je daar om te doen is.
Bij tocht zou ik inderdaad de gordijnen dicht doen. Of misschien hebben van die plak tochtstrips zin? Die kun je makkelijk zelf bevestigen.
Je zou ook een extra laagje aan kunnen doen, of een elektrisch dekentje over je heen kunnen leggen.
pi_216343850
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 18:07 schreef Donna het volgende:

[..]
Een ledlamp aan kost vrijwel niks.
Dus lekker de gordijnen dicht en de verwarming en lamp aan. :7
Hahaha ja die combinatie

Gewoon stijve vingers in dat hok
pi_216343884
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 18:09 schreef Hupje het volgende:

[..]
Een ledlamp geeft geen warmte, als het je daar om te doen is.
Bij tocht zou ik inderdaad de gordijnen dicht doen. Of misschien hebben van die plak tochtstrips zin? Die kun je makkelijk zelf bevestigen.
Je zou ook een extra laagje aan kunnen doen, of een elektrisch dekentje over je heen kunnen leggen.
Nee het gaat me om het licht van de lamp

En ik heb Al soort folie op de ramen. Alleen die kozijnen deugen niet.

Ik heb al een snuggle en Joggingbroek en pantoffelsloffen aan.

Wat Donna zegt ga ik allemaal doen. Lekker gordijnen dicht en lamp aan.
pi_216343934
(En ja in de woonkamer is het wel aangenaam hoor... ligt aan de hobbykamer. Er komen nieuwe kozijnen en dubbelglas aan. Alleen de woningbouw loopt achter op de plannen... uiteraard)
pi_216343977
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 18:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
En ik heb Al soort folie op de ramen. Alleen die kozijnen deugen niet.
Dit soort tochtstrip kan helpen bij kieren tussen kozijn en raam bijv. En wat bij ons veel hielp, was het randje van kozijn en muur afkitten. Scheelde heel veel in het comfort.
pi_216344033
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 18:16 schreef Hupje het volgende:

[..]
Dit soort tochtstrip kan helpen bij kieren tussen kozijn en raam bijv. En wat bij ons veel hielp, was het randje van kozijn en muur afkitten. Scheelde heel veel in het comfort.
^O^
Dank!
pi_216344109
quote:

Ik heb op de markt jasvoering gekocht, goedkoop en niet heel mooi, daar tunnels van genaaid, en oud dekbed gewassen, gedroogd en en stukken geknipt, de stukken opgerold in de tunnels gewurmd en stevig tegen elke tochtspleet aangeduwd., ook bij de deuren.

Hier nog meer tips https://annemieksmijmeringen.blogspot.com/search?q=Kou https://annemieksmijmeringen.blogspot.com/search?q=Woonmantel

Ook: zet een murs op en zorg voor warme voeten (kruik eronder). Toen Rusland Oekraïne aanviel heb ik een heel jaar niet gestookt en al het uitgespaarde geld aan Oekraïne en Franky en Coen overgemaakt. Toen heb ik gemerkt dat je het vlug warm krijgt als je hoofd warm blijft.
pi_216344312
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2025 12:50 schreef Doedezemaar het volgende:
Net wat kersttoetjes bij de Lidl uit de 25centbak gered. Xenos had ook afgeprijsde zakken Unoxsoep, niet die ¤0,90 van de Vomar, maar ach, ¤1,25 is ook prima. Bij AH zag ik alleen maar 25% korting, totdat ik bij de gevulde schnitzels van Valess keek en die waren wel met 70% korting, dus de tomaat-mozzarellaschnitzels meegenomen, die waren sowieso nog een paar dagen houdbaar, ik denk dat ze echt te veel voorraad hadden.
Zie dit allemaal voor het eerst. Ik denk dat een belangrijk onderdeel is dat men dingen gaat kopen die niet in de planning stonden maar gekocht worden wegens "onweerstaanbaar goedkoop"...

Zo ben je alsnog duur uit. Koop enkel zaken die nodig zijn en vraag je bij de rest af: heb ik dit nodig?
Ik denk dat dat meer de weg is naar zuunig leven. Wat verder een mooi streven is.

In de post #5 zie ik het ook weer gebeuren: chocoladereep, grote zak chocoladepinda's, tuinhandschoenen :{
Als je dat gewoon allemaal niet doet heb je dat tientje in je zak in plaats dat het aan overbodige zaken is verspild.

Het verschil zit hem in wat je juist niet koopt. Ook niet omdat het goedkoop is.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 18 januari 2025 @ 18:58:48 #29
-1 #ANONIEM
Geverifieerd.
pi_216344599
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 18:38 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Zie dit allemaal voor het eerst. Ik denk dat een belangrijk onderdeel is dat men dingen gaat kopen die niet in de planning stonden maar gekocht worden wegens "onweerstaanbaar goedkoop"...

Zo ben je alsnog duur uit. Koop enkel zaken die nodig zijn en vraag je bij de rest af: heb ik dit nodig?
Ik denk dat dat meer de weg is naar zuunig leven. Wat verder een mooi streven is.

In de post #5 zie ik het ook weer gebeuren: chocoladereep, grote zak chocoladepinda's, tuinhandschoenen :{
Als je dat gewoon allemaal niet doet heb je dat tientje in je zak in plaats dat het aan overbodige zaken is verspild.

Het verschil zit hem in wat je juist niet koopt. Ook niet omdat het goedkoop is.
Pipo, wat doe je nou? Je weet toch hoe vrouwen zijn? :+
Yea, she's on crack.
pi_216344602
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 18:38 schreef Bart2002 het volgende:
Die genoemde dingen zijn gratis :D
Natuurlijk is een onderdeel van zuinig zijn geen onnodige aankopen doen. Maar als ik vlees met korting tegenkom en ik zou dat ook voor de normale prijs wel eens kopen, dan neem ik het mee en doe het in de diepvries. Dan ben ik een andere keer goedkoper uit.
Ik keek laatst naar een aanbieding cupasoup, maar die was toen nog steeds duurder dan huismerk. Dus die heb ik laten staan.
pi_216344816
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 18:59 schreef Hupje het volgende:
Ik keek laatst naar een aanbieding cupasoup
Ja maar ik denk eigenlijk waarom zou je cup a soup kopen? Net als chocoladepinda's. Cup a soup is wat kruiden met zout die een lichaam helemaal niet nodig heeft. Ik doel een beetje op de echt overbodige dingen. Dat bespaart pas echt. Ik doe al 60 jaar zonder cup a soup dus ik kan me zo voorstellen dat je dat niet nodig hebt.
pi_216344855
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 18:58 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:

[..]
Pipo, wat doe je nou? Je weet toch hoe vrouwen zijn? :+
Er is wel een serieuze basis in de zin dat je kunt afstrepen wat echt niet nodig is. In mijn optiek is dat b.v. cup a soup. Scheelt weer een knaak. :) Als je enkel koopt wat er op je lijstje staat en alles negeert wat "goedkoop" is... dan bespaar je pas echt.

Ik denk zeker dat ook vrouwen een zo'n simpel principe moeten kunnen begrijpen.
pi_216344992
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 18:59 schreef Hupje het volgende:

[..]
Die genoemde dingen zijn gratis :D
Natuurlijk is een onderdeel van zuinig zijn geen onnodige aankopen doen. Maar als ik vlees met korting tegenkom en ik zou dat ook voor de normale prijs wel eens kopen, dan neem ik het mee en doe het in de diepvries. Dan ben ik een andere keer goedkoper uit.
Ik keek laatst naar een aanbieding cupasoup, maar die was toen nog steeds duurder dan huismerk. Dus die heb ik laten staan.
Ja als het op je lijstje van noodzakelijke aankopen staat en het is tevens goedkoop dan kan het natuurlijk wel.
Wat ik ook spot is dat de "zuinige" mens vaak 2 of 3 vriezers in bedrijf heeft om al die koopjes in te bewaren.

Dat is helemaal de achterdeur uit natuurlijk. Is geheel niet zuinig en verre van van verstandig.
Als je 2 of 3 vriezers hebt dan wil je ze ook altijd gevuld hebben. Dat is absoluut niet zuinig.
Als een keer langdurig de stroom uitvalt en je moet het allemaal weggooien dan kom je dingen tegen waarvan je niet eens meer weet dat je ze had en waarom je het gekocht heb.
pi_216345147
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 19:21 schreef Bart2002 het volgende:
Als een keer langdurig de stroom uitvalt en je moet het allemaal weggooien
Een normale vriezer kan 48u zonder stroom. Natuurlijk kán de stroom 3 dagen uitvallen, maar dan zijn er waarschijnlijk grotere problemen dan je diepvriesinhoud.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_216345344
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 19:27 schreef sigme het volgende:

[..]
Een normale vriezer kan 48u zonder stroom. Natuurlijk kán de stroom 3 dagen uitvallen, maar dan zijn er waarschijnlijk grotere problemen dan je diepvriesinhoud.
Gaat even om het idee dat hoe meer vriezers men heeft het aandeel dingen die je koopt maar nooit gaat gebruiken navenant toeneemt. Die vriezers raken altijd voller, nooit leger.

Het zou denk ik al best veel schelen als men alle vriezers in de schuur etc. wegdoet. Je hoeft ze dan ook niet te vullen wat veel scheelt. Als je die vriezers niet meer hebt dan ben je ook volledig vrij van de gedwongen aankopen "voor in de vriezer". Dat is echt heel onverstandig gedrag. Buiten het feit dat ze ook nog eens energie verbruiken.

Dus mensen: tief ze weg die vriezers. Het leven wordt daar aanzienlijk goedkoper door. w/

Ik begrijp ook wel dat dit soort boodschap ongewenst is. Maar als je jezelf er toe kan zetten om er echt over na te denken dan zal je zien dat het wel klopt.
pi_216345373
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 19:14 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Er is wel een serieuze basis in de zin dat je kunt afstrepen wat echt niet nodig is. In mijn optiek is dat b.v. cup a soup. Scheelt weer een knaak. :) Als je enkel koopt wat er op je lijstje staat en alles negeert wat "goedkoop" is... dan bespaar je pas echt.

Ik denk zeker dat ook vrouwen een zo'n simpel principe moeten kunnen begrijpen.
:o

Eh, hallo? Naar belerend toontje is dit. :X :{w
pi_216345391
Mijn tweede vriezer kost me -met een iets versimpelde rekensom- welgeteld ¤24 per jaar aan stroom (ik had hem al toen ik hier kwam wonen waar ook een inbouw koelvriescombi was, en heb mijn koelvriescombi nu op vakantiestand met dus alleen de vriezer aan). Dat verdien ik echt wel terug aan dingen in de aanbieding kunnen kopen omdat ik daar nu wel voldoende vriesruimte voor heb.
pi_216345400
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 19:37 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]
:o

Eh, hallo? Naar belerend toontje is dit. :X :{w
IK gebruik graag wat ironie. Ik weet ook wel dat vrouwen oneindig veel slimmer zijn dan mannen.
pi_216345428
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 19:38 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
IK gebruik graag wat ironie. Ik weet ook wel dat vrouwen oneindig veel slimmer zijn dan mannen.
Hmmm. Voordeel van de twijfel deze keer.
pi_216345445
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 19:38 schreef vlindertje89 het volgende:
Dat verdien ik echt wel terug aan dingen in de aanbieding kunnen kopen omdat ik daar nu wel voldoende vriesruimte voor heb.
Heb je het serieus wel eens uitgerekend? Er is natuurlijk niet een eenduidige formule voor maar de drang om die extra vriesruimte te vullen maakt het juist duur en zorgt voor extra aankopen.

Je moet in principe ook afschrijven op de zaken die daar 3 of 5 jaar liggen en die je dus nooit gebruikt. Ze zijn wel betaald maar dat zijn de bleeders. Ik denk dat men niet echt een administratie bijhoudt van wat erin gaat en er dus ook weer uit moet zodat je kunt afschrijven op een heleboel. Het maakt lui natuurlijk zoveel ruimte om spullen te bewaren. Gelijk aan kastruimte waar enkel troep in bewaard wordt. Zelfde principe met de vriezers.
pi_216345482
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 19:36 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Gaat even om het idee dat hoe meer vriezers men heeft het aandeel dingen die je koopt maar nooit gaat gebruiken navenant toeneemt. Die vriezers raken altijd voller, nooit leger.

Het zou denk ik al best veel schelen als men alle vriezers in de schuur etc. wegdoet. Je hoeft ze dan ook niet te vullen wat veel scheelt. Als je die vriezers niet meer hebt dan ben je ook volledig vrij van de gedwongen aankopen "voor in de vriezer". Dat is echt heel onverstandig gedrag. Buiten het feit dat ze ook nog eens energie verbruiken.

Dus mensen: tief ze weg die vriezers. Het leven wordt daar aanzienlijk goedkoper door. w/
Onze vriezers gaan vooral vol met eten dat we zelf produceren. Bessen, appelmoes, tomatensaus, stoofperen, lamsvlees. Los van smaak/kwaliteit en comfort kan dat natuurlijk makkelijk uit.
Daarnaast heb ik dan dingen als brood in de vriezer, waardoor ik nooit oud brood weggooi. Kliekjes vries ik ook in, die komen dan later nog eens aan de beurt om opgegeten te worden.

Het gebeurt mij niet veel dat ik diepvriesdingen uiteindelijk weggooi, behalve wat dingen die ik invries om eventueel nog soep van te maken: afgekloven kippenbotten & aspergeschillen. Die gooi ik nog wel eens bij een diepvriesopruiming weg.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_216345576
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 19:36 schreef Bart2002 het volgende:
Ik vraag het me oprecht af. Ik heb 1 vriezer, met up to date lijstje met inhoud. Ik heb vanwege werk, gezin, enz geen tijd om meerdere malen per week boodschappen te doen. Houd rekening met aanbiedingen, seizoensgroenten, enz. De vriezer is voor mij een uitkomst voor producten met korting die ik later ga gebruiken, maar ook voor bijv een ingevroren extra gekookte maaltijd om op te warmen als er weinig tijd is (scheelt een kant en klare maaltijd kopen).
pi_216345591
Jij bent een uitzondering als zelfkazende en zelfkarnende dame die af en toe ook nog een Everzwijn schiet voor in de vriezer. Het gros doet dat natuurlijk niet. Dus voel je niet aangesproken. :)

Sigme was dat voor bedoeld.
pi_216345661
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 19:46 schreef Hupje het volgende:

[..]
Ik vraag het me oprecht af. Ik heb 1 vriezer, met up to date lijstje met inhoud. Ik heb vanwege werk, gezin, enz geen tijd om meerdere malen per week boodschappen te doen. Houd rekening met aanbiedingen, seizoensgroenten, enz. De vriezer is voor mij een uitkomst voor producten met korting die ik later ga gebruiken, maar ook voor bijv een ingevroren extra gekookte maaltijd om op te warmen als er weinig tijd is (scheelt een kant en klare maaltijd kopen).
Verstandig ermee omgaan. Dat is natuurlijk prima.

Verder wilde ik alleen maar even hinten op dat de echte besparing zit in de dingen die je NIET koopt. Daar valt pas echt te besparen. Het idee is zo oud als de wereld natuurlijk. Als je op je rondgang GEEN: chocoladepinda's, een baal cup a soup, en de tuinhandschoenen links laat liggen dan heb je weer behoorlijk bespaard en is beter voor het milieu. Ach we vertellen niets nieuws natuurlijk.

Deze oude Tata is zo rijk als ie is doordat ie nooit iets kocht wat ie niet echt nodig had. Dat is de crux van een zuinig leven.

[ Bericht 22% gewijzigd door Bart2002 op 18-01-2025 19:55:34 ]
pi_216345787
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 19:40 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Heb je het serieus wel eens uitgerekend? Er is natuurlijk niet een eenduidige formule voor maar de drang om die extra vriesruimte te vullen maakt het juist duur en zorgt voor extra aankopen.

Je moet in principe ook afschrijven op de zaken die daar 3 of 5 jaar liggen en die je dus nooit gebruikt. Ze zijn wel betaald maar dat zijn de bleeders. Ik denk dat men niet echt een administratie bijhoudt van wat erin gaat en er dus ook weer uit moet zodat je kunt afschrijven op een heleboel. Het maakt lui natuurlijk zoveel ruimte om spullen te bewaren. Gelijk aan kastruimte waar enkel troep in bewaard wordt. Zelfde principe met de vriezers.
Ik ben in mijn eentje, en de ruimte in de inbouwvriezer is echt behoorlijk beperkt. Als ik het brood dat ik altijd koop in de aanbieding haal (2 voor ¤4) dan scheelt me dat een euro, maar dat moet wel in de vriezer, want ik eet geen twee broden in drie/vier dagen. Datzelfde geldt voor diepvriesfruit, pizza's, diepvrieszalm, vega dingen etcetera. Daarnaast ook ruimte nodig voor bv invriezen boerenkool als ik een pan vol heb gemaakt, want het is veel goedkoper om de normale/grootverpakkingen te kopen en dan de overige porties in te vriezen dan om kleinverpakkingen te halen. Ik haal alleen spullen die ik daadwerkelijk regelmatig eet, dus ik heb geen last van onnodige vriezerspullen kopen omdat het kan. En er liggen dus ook geen spullen jaren in mijn vriezer zonder gegeten te worden.

Als ik kijk naar de afgelopen maand:
- ¤2 bespaard door 4 broden in de bonus te kopen
- ¤6.99 bespaard door 2+1 gratis actie op crosta mollica pizetta uit de diepvries
- Er liggen nu 4 porties boerenkool in de vriezer, gemaakt voor ¤1.98 van stamppotaardappelen en boerenkool uit de aanbieding, ipv voor ¤3.48.

Dus gezien de vriezer me ¤2 per maand kost aan stroom (en eigenlijk nog minder omdat ik de terugleverkosten die ik door het directe verbruik bij opwek niet hoef te betalen niet heb meegerekend), en ik nu in één maand al ¤10.49 bespaard heb, weet ik vrij zeker dat ik wel aan die ¤24 in een jaar kom ja.
pi_216345858
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 19:55 schreef vlindertje89 het volgende:
- ¤6.99 bespaard door 2+1 gratis actie op crosta mollica pizetta uit de diepvries
Ja nee dat zie je m.i. verkeerd met alle respect uiteraard.
Je zou 7 euro (en in totaal 14 euro denk ik..) in je zak houden als je de crosta mollica pizetta gewoon links zou laten liggen.
Ik zie dat dus niet als een besparing maar juist als een overbodige uitgave.
Een mens kan best zonder de crosta mollica pizetta denk ik.
pi_216345888
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 19:58 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Je zou 7 euro in je zak houden als je de crosta mollica pizetta gewoon links zou laten liggen.
Natuurlijk kan een mens zonder zulke dingen
Alleen dit kan iemand genot geven en dat is ook wat waard

Ik bedoel; zelf zou ik kunnen stoppen met allerlei smaakjes thee. Alleen zowel het uitzoeken van en het drinken van thee geeft me zoveel genot dat het winst op geluk is
pi_216345890
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 19:49 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Verstandig ermee omgaan. Dat is natuurlijk prima.

Verder wilde ik alleen maar even hinten op dat de echte besparing zit in de dingen die je NIET koopt. Daar valt pas echt te besparen. Het idee is zo oud als de wereld natuurlijk. Als je op je rondgang GEEN: chocoladepinda's, een baal cup a soup, en de tuinhandschoenen links laat liggen dan heb je weer behoorlijk bespaard en is beter voor het milieu. Ach we vertellen niets nieuws natuurlijk.

Deze oude Tata is zo rijk als ie is doordat ie nooit iets kocht wat ie niet echt nodig had. Dat is de crux van een zuinig leven.
Het zit in allebei.

Kritisch zijn op wat je wil kopen, én de dingen die je wil kopen op een slimme manier inkopen. Het is niet zo dat je alleen maar zuinig kunt zijn door jezelf alle leuke/lekkere dingen die niet strikt noodzakelijk zijn te ontzeggen. Je kunt ook zuinig zijn als je een aantal van die dingen wel koopt, en bij al je aankopen te letten op aanbiedingen etc.
pi_216345921
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 19:58 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Je zou 7 euro (en in totaal 14 euro denk ik..) in je zak houden als je de crosta mollica pizetta gewoon links zou laten liggen.
Met alle respect, er is meer in het leven dan alléén zo min mogelijk geld uitgeven. Ik vind dit heel erg lekkere pizza's, die ik graag af en toe eet. Ik koop ze dus sowieso. Echter zorgt de tweede vriezer er nu voor dat ik ze voor ¤6.99 minder koop dan zonder tweede vriezer, omdat ik nu ruimte heb om er drie verpakkingen van te kopen. En daar vroeg je om, of ik met mijn tweede vriezer echt meer bespaar dan het me kost. En dat antwoord is dus ja.

Overigens, ook als je die niet meerekent heb ik in de afgelopen maand ¤3.50 bespaard en heeft de koelkast me ¤2 gekost, dus ook dan geldt dat nog steeds.

[ Bericht 8% gewijzigd door vlindertje89 op 18-01-2025 20:11:32 ]
pi_216345927
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 20:00 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Het zit in allebei.

Kritisch zijn op wat je wil kopen, én de dingen die je wil kopen op een slimme manier inkopen. Het is niet zo dat je alleen maar zuinig kunt zijn door jezelf alle leuke/lekkere dingen die niet strikt noodzakelijk zijn te ontzeggen. Je kunt ook zuinig zijn als je een aantal van die dingen wel koopt, en bij al je aankopen te letten op aanbiedingen etc.
Ha ja! Dat wilde ik ook uitdrukken in mijn vorige post. Je doet het beter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')