Die laatste zin is hoe dan ook pertinent onzin.quote:Op woensdag 15 januari 2025 22:51 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Ik hoor dit vaak, dat.mannen minder snel lelijk worden. Pertinent onzin. Na 45 is het klaar voor beide partijen.
De hond telt niet…quote:Op donderdag 16 januari 2025 09:49 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik ben bijna 44, en ik kreeg gisteren ook nog een lik aan mijn lippen, maar dan van een vrouw (is daadwerkelijk waar). Moet je nagaan.
Voor zover ik weet niet.quote:Op donderdag 16 januari 2025 09:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Komt dat uit Koning van Katoren of zo?
Lees het boek, zou ik zeggen. Met name de opdracht over de schuifelende kerken van Uikumene.quote:Op donderdag 16 januari 2025 11:23 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Voor zover ik weet niet.
Vanwaar deze vraag?
Het begint bij mannen later, maar daarna is er geen stoppen meer aan.quote:Op donderdag 16 januari 2025 13:11 schreef Stepperoller het volgende:
Qua veroudering in het gezicht gaat het bij mannen juist gemiddeld een stuk sneller dan bij vrouwen is mijn indruk. Mannen van 30-35 jaar oud hebben vaak aanzienlijk meer rimpels dan vrouwen van dezelfde leeftijd.
Het ligt aan je genen, type huid en of je je goed insmeert.quote:Op donderdag 16 januari 2025 13:17 schreef Stepperoller het volgende:
Later? Dat staat haaks op mijn beeld. Genoeg mannen van eind 20 met rimpels gezien terwijl ik de eerste vrouw die dat heeft nog moet tegenkomen
Laat jij je nou maar lekker likken aan je lippen nu het nog kan.quote:Op donderdag 16 januari 2025 13:48 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Daar werd een opmerking over gemaakt en daar wordt op gereageerd. Kennelijk boeit het.
Niet zo jaloers doen, er zijn vast mensen die jou nog willen.quote:Op donderdag 16 januari 2025 13:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Laat jij je nou maar lekker likken aan je lippen nu het nog kan.
Ja, ik wist het wel.quote:Op donderdag 16 januari 2025 14:03 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Niet zo jaloers doen, er zijn vast mensen die jou nog willen.
Mij niet opgevallen. Vrouwen lijken echter wel meer en eerder lichamelijk te veranderen dan mannen. Veel vrouwen die een goed figuur hadden in hun 20er jaren zijn dat helemaal kwijt als ze 30er zijn. Mannen hebben dat toch minder vaak.quote:Op donderdag 16 januari 2025 13:11 schreef Stepperoller het volgende:
Qua veroudering in het gezicht gaat het bij mannen juist gemiddeld een stuk sneller dan bij vrouwen is mijn indruk. Mannen van 30-35 jaar oud hebben vaak aanzienlijk meer rimpels dan vrouwen van dezelfde leeftijd.
Hormonen.quote:Op donderdag 16 januari 2025 14:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Mij niet opgevallen. Vrouwen lijken echter wel meer en eerder lichamelijk te veranderen dan mannen. Veel vrouwen die een goed figuur hadden in hun 20er jaren zijn dat helemaal kwijt als ze 30er zijn. Mannen hebben dat toch minder vaak.
Overigens: who cares? In zijn algemeenheid geldt voor mannen en vrouwen dat ze slecht voor zichzelf lijken te zorgen.
Ja, dit kon je natuurlijk ook gewoon aan alles merkenquote:
Nou het aantal bierbuiken is toch wel aanzienlijk bij die leeftijdsgroep mannen.quote:Op donderdag 16 januari 2025 14:25 schreef VEM2012 het volgende:
Veel vrouwen die een goed figuur hadden in hun 20er jaren zijn dat helemaal kwijt als ze 30er zijn. Mannen hebben dat toch minder vaak.
quote:Op donderdag 16 januari 2025 17:51 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Leefstijl heeft ook invloed op het verouderingsproces van de huid.
Roken veroudert de huid. Dat staat ook op de pakjes sigaretten.
UV straling veroudert de huid. Bij mensen die veel in de zon zitten, veroudert de huid sneller.
Vanwege deze twee factoren zien moslima's er in vergelijking met westerse vrouwen tot op hogere leeftijd nog best goed uit. Doordat ze vaak binnen zitten en hun hele lichaam bedekken, krijgen ze maar weinig zonlicht op de huid. En behoudens enkele uitzonderingen roken moslima's niet.
Ik zie Turkse vrouwen maar zeer zelden roken. En Marokkaanse vrouwen nog minder. Op een of andere manier geldt in die cultuur de norm dat mannen wel mogen roken maar vrouwen niet, zoals het vroeger, tot ongeveer 1960, ook in Nederland was.quote:Op donderdag 16 januari 2025 20:06 schreef Lenny77 het volgende:
die Turkse vrouwen roken allemaal! En over het algemeen worden die ook sneller dikker.
Dat is dus echt niet waar! Ik heb een heel deel Turkse patiënten en die vrouwen roken allemaal!quote:Op donderdag 16 januari 2025 20:09 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik zie Turkse vrouwen maar zeer zelden roken. En Marokkaanse vrouwen nog minder. Op een of andere manier geldt in die cultuur de norm dat mannen wel mogen roken maar vrouwen niet, zoals het vroeger, tot ongeveer 1960, ook in Nederland was.
Kijk eens naar deze statistiek, die liegt er niet om.quote:Op donderdag 16 januari 2025 20:10 schreef Lenny77 het volgende:
Dat is dus echt niet waar! Ik heb een heel deel Turkse patiënten en die vrouwen roken allemaal!
Waar denk je dat het gezegde: 'roken als een Turk' vandaan komt?
Prettig lezen met een banner over de tabel.quote:Op donderdag 16 januari 2025 20:15 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Kijk eens naar deze statistiek, die liegt er niet om.
https://www.statista.com/(...)s-by-age-and-gender/
De Turkse mannen roken aanzienlijk veel meer dan de Turkse vrouwen.
Excuses voor de banner, ik kan daar ook niets aan doen. Ik vond die pagina via google, en dan verschijnt er geen banner over het scherm.quote:Op donderdag 16 januari 2025 20:21 schreef Lenny77 het volgende:
Prettig lezen met een banner over de tabel.
Maar dan nog rookt er een behoorlijk aandeel terwijl jij eerst zei dat ze zelden roken.
Dus uw n=1 tegenover de mijne
Wat zegt de data? Want nu ben ik wel benieuwd.quote:Op donderdag 16 januari 2025 20:23 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Excuses voor de banner, ik kan daar ook niets aan doen. Ik vond die pagina via google, en dan verschijnt er geen banner over het scherm.
Het was opgesplitst naar leeftijdscategorie en geslacht.quote:Op donderdag 16 januari 2025 20:26 schreef Lenny77 het volgende:
Wat zegt de data? Want nu ben ik wel benieuwd.
Ik las onderin ergens iets van 23%?
Nog steeds meer dan de Nederlandse vrouwenquote:Op donderdag 16 januari 2025 20:34 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Het was opgesplitst naar leeftijdscategorie en geslacht.
15-24 jaar : mannen 29% vrouwen 9%
25-34 jaar : mannen 51% vrouwen 18%
35-44 jaar : mannen 49% vrouwen 23%
45-54 jaar : mannen 48% vrouwen 20%
55-64 jaar : mannen 40% vrouwen 14%
65-74 jaar : mannen 26% vrouwen 5%
75+ jaar : mannen 11% vrouwen 2%
https://www.statista.com/(...)n-morocco-by-gender/quote:As of 2020, smoking rate in Morocco was estimated at 23.6 percent among male adults. In contrast, the rate was estimated at 0.7 percent among women. The prevalence of smoking stood at 12.2 percent at the national level.
Mja over hun kan ik geen n=1 melden. Ik weet het enkel van de Turkse mensen.quote:Op donderdag 16 januari 2025 20:40 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Op dezelfde site vond ik over het volgende over de prevalentie van roken in Marokko:
[..]
https://www.statista.com/(...)n-morocco-by-gender/
Bij de gegevens over Marokko was geen onderverdeling gemaakt naar leeftijdscategorie.
Pagina's praten over buitenlandse vrouwen die wel/niet beter zijn kan dan weer welquote:Op donderdag 16 januari 2025 21:24 schreef SemperLibertas het volgende:
Dit topic is officieel ontspoord in statistieken over rokende Turkse wijven.
Ok.
Op vrijdag is altijd mijn papadag en ik maak wel eens met een knipoog de opmerking dat dat de dag is dat ik het hardste moet werken van de week.quote:Op zondag 12 januari 2025 21:11 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Het lijkt mij een droom voor de meeste vrouwen, de man als kostwinner terwijl zij voor de kinderen en het huis zorgt. Dat is best relaxed in vergelijking met hard werken. Een trad-wife is natuurlijk geen harde verplichting voor mij, maar ik zou het wel erg op prijs stellen.
In bepaalde kringen wellicht. In mijn bubble is een bierbuik best zeldzaam.quote:Op donderdag 16 januari 2025 18:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou het aantal bierbuiken is toch wel aanzienlijk bij die leeftijdsgroep mannen.
Meer glijmiddel gebruiken dan…quote:Op donderdag 16 januari 2025 20:06 schreef Lenny77 het volgende:
[..]die Turkse vrouwen roken allemaal!
Echt nog nooit gehoord.quote:Op donderdag 16 januari 2025 20:10 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Dat is dus echt niet waar! Ik heb een heel deel Turkse patiënten en die vrouwen roken allemaal!
Oooh discriminerend boefje die je bent!quote:Op donderdag 16 januari 2025 20:10 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Oplossing: Probeer geen golddiggers te daten.quote:Op zondag 12 januari 2025 21:23 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Ik kom niet aan in een Porsche, ik draag geen rolex, ik draag geen merkkleding en de eerste date vindt niet plaats in een sterrenrestaurant.
Ik heb nergens ketters gezegdquote:Op vrijdag 17 januari 2025 12:13 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Oooh discriminerend boefje die je bent!![]()
Turkinnen en ketters over één kam scheren![]()
quote:
Nee, want hij wil juist golddiggers die het geen probleem vinden om financieel afhankelijk van hem te zijn.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 13:39 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Oplossing: Probeer geen golddiggers te daten.
Wat doe je eraan?quote:Op zondag 12 januari 2025 21:19 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Komt door mijn financiële situatie, ik ben niet rijk genoeg.
Valt mee, ik heb er maar eentje.quote:Op donderdag 16 januari 2025 18:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou het aantal bierbuiken is toch wel aanzienlijk bij die leeftijdsgroep mannen.
Ik zag vorige week of zo die Laura Dekker op tv in een talkshow. Je weet wel, dat zeilmeisje van destijds 14 die de hele wereld over wilde zeilen. Zij is nu 29 en ik zag behoorlijk wat rimpels. Leek imo al tegen de 40.quote:Op donderdag 16 januari 2025 13:17 schreef Stepperoller het volgende:
Later? Dat staat haaks op mijn beeld. Genoeg mannen van eind 20 met rimpels gezien terwijl ik de eerste vrouw die dat heeft nog moet tegenkomen
Hele dagen op zee en behoorlijk blootgesteld worden aan de elementen lijkt me ook niet positief bij te dragen.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 15:29 schreef DutchBlend het volgende:
[..]
Ik zag vorige week of zo die Laura Dekker op tv in een talkshow. Je weet wel, dat zeilmeisje van destijds 14 die de hele wereld over wilde zeilen. Zij is nu 29 en ik zag behoorlijk wat rimpels. Leek imo al tegen de 40.
Eens. Echt zo'n verwaaid hoofd. En niet genoeg crèmepjes smeren, zoals zonnebrandcrème.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 20:24 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Hele dagen op zee en behoorlijk blootgesteld worden aan de elementen lijkt me ook niet positief bij te dragen.
Dat is ook een stuk nuttiger dan tips geven, want daar veegt deze TS toch zijn hol mee af.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 20:54 schreef SemperLibertas het volgende:
Dit topic gaat van kansloze dates naar rokende Turkse wijven en hup door naar de crèmes
Ok.
Zodra hij tegen vrouw begint over zijn favoriete onderwerp vaccinatieschade haken ze meteen afquote:Op zaterdag 18 januari 2025 09:03 schreef ludovico het volgende:
Nieuwe mensen ontmoeten en interesse tonen.
Niet alleen bij dat onderwerp. Zie z'n rant over een 19 jarige meid die na heel veel gedoe heeft gekozen voor overlijden, maar TS weet het wel even beter.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 17:29 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Zodra hij tegen vrouw begint over zijn favoriete onderwerp vaccinatieschade haken ze meteen af
quote:Op zaterdag 18 januari 2025 18:01 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Niet alleen bij dat onderwerp. Zie z'n rant over een 19 jarige meid die na heel veel gedoe heeft gekozen voor overlijden, maar TS weet het wel even beter.
Wees blij, tegenwoordig is een relatie voor een vent gewoon hoofdpijn, ondankbaarheid en gezeik.quote:Op zondag 12 januari 2025 20:13 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
Ik ben al wel een aantal jaar op zoek naar een partner, maar het wil nog niet echt lukken. Er zijn niet veel vrouwen die bij mij passen en wanneer er een vrouw bij mij past, dan willen ze geen relatie of zitten ze al in een relatie.
Ik praat niet over maatschappelijke onderwerpen bij de eerste kennismaking.quote:Op donderdag 16 januari 2025 13:38 schreef Flitsbezorger het volgende:
Dat TS geen dames kan regelen verbaast mij echt to-taal niet
Ga maar lekker verder aftrekken op je obsessieve vaccinatietopics, zolang jij je als een wappie daarmee bezig blijft mag je gaan wennen aan dit nieuwe normaal
Oke, dan zijn het allemaal die dingen niét.quote:Op zondag 19 januari 2025 14:09 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Ik praat niet over maatschappelijke onderwerpen bij de eerste kennismaking.
Hoi Dr8gon,quote:Op zondag 19 januari 2025 14:09 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Ik praat niet over maatschappelijke onderwerpen bij de eerste kennismaking.
Het is juist omgekeerd. Dat vrouwen ongelukkig en eenzaam zijn als kattenvrouwtje is een misogyn frame. En juist omdat vrouwen prima zonder mannen kunnen hebben incels de male loneliness crisis uitgeroepen.quote:Op zondag 19 januari 2025 15:26 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik ben zelf ook eeuwig maagd.
Heel veel mensen zijn tegenwoordig alleen. Mannen kunnen er in de regel wat beter tegen dan vrouwen (die eindigen dan als kattenvrouwtje met 24 katten in plaats van een man), maar het blijft een rare tijd dat nu vrijwel iedereen alleen is.
Zo die zitquote:Op zondag 19 januari 2025 15:36 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Het is juist omgekeerd. Dat vrouwen ongelukkig en eenzaam zijn als kattenvrouwtje is een misogyn frame. En juist omdat vrouwen prima zonder mannen kunnen hebben incels de male loneliness crisis uitgeroepen.
Ditquote:Op zondag 19 januari 2025 15:36 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Het is juist omgekeerd. Dat vrouwen ongelukkig en eenzaam zijn als kattenvrouwtje is een misogyn frame. En juist omdat vrouwen prima zonder mannen kunnen hebben incels de male loneliness crisis uitgeroepen.
Dat heeft alles met jullie zelf te maken. Aangezien er vrouwen zijn in alle soorten en maten. En als er geen enkele van hen jou leuk en aantrekkelijk vind, dan ben jij de enige constante factor.quote:Op zondag 19 januari 2025 15:26 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Dat je geen vriendin hebt, heeft waarschijnlijk weinig met jezelf te maken.
Waarom is dan bijna gewoon iedereen alleenstaand?quote:Op zondag 19 januari 2025 19:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat heeft alles met jullie zelf te maken. Aangezien er vrouwen zijn in alle soorten en maten. En als er geen enkele van hen jou leuk en aantrekkelijk vind, dan ben jij de enige constante factor.
Ga je over straat wandelen dat zie je gewoon mannen van allerlei soorten met een vrouw naast zich lopen. Van arm tot rijk en van lelijk tot knap. Lukt het allemaal wel gewoon om een vriendin te krijgen.
Het is wel lekker makkelijk de schuld aan iemand anders te geven. Aan de overheid, vrouwen media, feministen en nog meer. Maar dat is gewoon ontzettend kansloos en zielig en je schiet er niets mee op.
Je neemt nu je eigen gevoel als norm voor 'iedereen'... (misschien vanuit een wens deel te zijn van wat groots en jezelf het gevoel te geven dat er heel veel mensen die net zoals jou denkt)quote:Op maandag 20 januari 2025 02:31 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Meeste mensen zijn eenzaam.
Niet alleen ik.
Dit soort onzin zorgt er dus voor dat mensen wanhopig worden en naar de dood gaan verlangen. Het ligt nooit aan de samenleving, terwijl je - als je een beetje gewoon oplet - ziet dat de samenleving overal aan het instorten is.quote:Op maandag 20 januari 2025 08:52 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Je neemt nu je eigen gevoel als norm voor 'iedereen'... (misschien vanuit een wens deel te zijn van wat groots en jezelf het gevoel te geven dat er heel veel mensen die net zoals jou denkt)
in 2022 is de laatste keer een zeer groot onderzoek naar eenzamheid gedaan, door de "Gezondheidsmonitor Volwassenen en Ouderen van GGD’en CBS en RIVM".
Daaruit bleek dat ongeveer 34% van de nederlanders zichzelf als eenzaam betiteld via een gestandaardiseerd onderzoek (De Jong Gierveld Eenzaamheidsschaal).
Geen "meerderheid" maar een derde geld als 'enigszins' eenzaam (14% geld als sterk eenzaam).
Dat onderzoek bestaat overigens uit 11 vragen over de eigen situatie, die beantwoord kunnen worden met 'Ja', 'Min of meer' en 'Nee'.
De vragen:
1. Er zijn genoeg mensen op wie ik in geval van narigheid kan terugvallen.
2. Ik mis een echt goede vriend(in).
3. Ik ervaar een leegte om me heen.
4. Er zijn voldoende mensen met wie ik me nauw verbonden voel.
5. Ik mis gezelligheid om me heen.
6. Ik vind mijn kring van kennissen te beperkt.
7. Ik heb veel mensen op wie ik volledig kan vertrouwen.
8. Er zijn genoeg mensen met wie ik me verbonden voel.
9. Ik mis mensen om me heen.
10. Vaak voel ik me in de steek gelaten.
11. Ik kan gemakkelijk vriendschappen sluiten.
Een antwoord met Ja geeft een punt ( min of meer en half punt).
Iemand die meer dan 3 punten scorrt, geld als (matig) eenzaam... boven de 9 punten geld je als sterk eenzaam.
DE schaal zegt overigens niks erover of het schuld van 'anderen' is of iemand zich eenzaam voelt, integendeel zelfs; de vragen zijn vooral gericht op of mensen zelf weinig eraan doen hun eenzaamheid te doorbreken en of ze mischien meer moeite hebben zelf meer sociale contacten aan te gaan en daarvoor ook moeite willen doen.
Anders hangt het veelal samen, veel mensen die zich erg eenzaam voelen en weinig vertrouwen in anderen hebben, zijn ook eerder geneigd zich ver te houden van sociale activiteiten met anderen en zijn minder geneigd om bv vrijwilligers werk te doen in het verenigingsleven of bij bepaalde stichtingen waarbij een gemeenschappelijk doel bestaat en je dus al snel in contact met anderen komt.
Mensen die een positiever beeld over anderen heben, zijn al automatisch minder eenzaam en eerder geneigd constructieve contacten met anderen te sluiten.
quote:Op maandag 20 januari 2025 09:07 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Dit soort onzin zorgt er dus voor dat mensen wanhopig worden en naar de dood gaan verlangen. Het ligt nooit aan de samenleving, terwijl je - als je een beetje gewoon oplet - ziet dat de samenleving overal aan het instorten is.
Nee ik ben niet boos op jou.quote:Op maandag 20 januari 2025 09:19 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Waar heb je het in godsnaam over?
Wat ik aangeef is hooguit een gestandaardiseerde methode iets te meten.
Ben je nu al boos als men op een objectieve manier iets probeert vast te stellen en schiete je al gelijk in een slachtoferrol dat jouw eenzaamheid de 'schuld'' van de Samenleving zou zijn?
Je scoort overigens 11 punten op die schaal... daarmee bevind je je inderdaad in de groep "Sterk eenzaam"..
die groep betreft ongeveer 14% van de mensen in nederland (althans in het grootschalig onderzoek dat in 2022 gehiouden werd)
Tja ik weet niet in wat voor totaal geisoleerde bubble jij je begeeft. Maar de meeste van mijn vrienden, familieleden en collega's hebben gewoon een relatie. Veel van hen hebben ook kinderen of plannen daarvoor. En als ik een middagje door het winkelcentrum loop, stikt het van de gezinnetjes die daar rondlopen. Van arm tot rijk en van lelijk tot knap. Er is allemaal weinig bijzonders aan.quote:Op maandag 20 januari 2025 02:31 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Waarom is dan bijna gewoon iedereen alleenstaand?
Hoeveel gewone gezinnen bestaan er nog? Zeker in het westen is het bijzonder als een man met een vrouw getrouwd is gewoon.
Meeste mensen zijn eenzaam.
Niet alleen ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |